Mitä tienaatte kuukaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja "Miinuska"
  • Ensimmäinen viesti
=)
Mä tienaan 3500 bruttona, miehellä sama peruspalkka mutta siihen tulee yleensä joka kuukausi päivystys- ja / tai hälytysrahoja n. 1000-3000 euroa. Lapsilisät parista lapsesta ja jotain satunnaisia matkakorvauksia. Säästössä ei ole tällä hetkellä mitään kun juuri tehtiin suurempi hankinta. Siihen meni kaikki 5000 euroa mitä oli säästössä.
 
pärjätään
Hui mitä tuloja! Mulla loppui just työt, työssä sain nettona 1400e/kk ja nyt työttömänä n.1100e/kk nettona. Tililläni reilut 2000e nyt(veronpalautuksen jämiä).Mies yrittäjä, joten varsinaista kuukausipalkkaa ei ole, vaan töistä riippuen nostaa palkkaa satasista max. pariin tonniin. Hänen tilitilannetta en nyt tiedä. Yhteisellä tilillä jokunen satanen. Perheessä 3lasta, asutaan ok-talossa joka on maksettu mutta nyt kesämökistä vielä vähän lainaa jäljellä. Pärjätään ihan hyvin, tai ei paljon säästöjä jää mutta perusjutut hoituu. Lasten lapsilisät menee lasten omille tileille, niitä ei yleensä käytetä. Lapsilla lisäksi joku vakuutusjuttu, saavat täysi-ikäisenä pesämunaa.
 
"miimau"
Mies bruttona reilu 5000e/kk, netto reilut 3000-3500e/kk (en tiedä ihan tarkkaa veroprosenttia), minä ä-lomalla nettona 2900e/kk, kiitos pienen veroprosentin eli yhteisnettotulot nyt siellä 5500-6000/kk. Kun menen töihin on palkkani 4200e/kk, jos teen kokopäiväistä, ja käteen jää jotain kolmen tonnin pintaan + lapsilisät reilut 300. Käytännössä päivähoitomaksut vievät sitten tuon palkanlisäyksen kun palaan töihin. Molemmat ekonomeja (toinen pankissa ja toinen valtiolla asiantuntijana) ja lapsia löytyy 2+1. Velkaa on rutosti, juokseviin kuluihin menee kuukaudessa vähintään 2000€ (asuminen siitä 1800€ vastikkeineen)+ ruoka 1000€. Kummallakin säästöjä erillisillä joitakin tonneja, yhteensä ehkä n. 8000€ tällä hetkellä, oman tilin saldo n. 700€ just nyt. Omat säästöni menevät hammasremonttiin ensi kuussa ja elämiseen kun jään hoitovapaalle. Hoitovapaan aikana joudutaan turvautumaan lyhennysvapaaseen, muuten ei rahat riitä, kun ei haluta ruokamenoista tai muusta elintasosta tinkiä. Ei matkustella kuin joitakin kotimaanreissuja vuodessa, auto on velaton perusooppeli, ei mikään öky. Mun mielestä meillä on taloudellisesti hyvä tilanne, pystytään asumaan tilavasti ja hyvällä sijainnilla, maksamaan lainaa pois ihan reipasta tahtia ja käyttämään ruokaan ja peruselämiseen aikalailla sen verran kun huvittaa ilman että tarvitsee laskea. Itse tingin kampaajakäynneistä ja harrastuksistani nyt kun olen lasten kanssa kotona. Mies rahoittaa omansa miten rahoittaakaan ja vanhimmalla lapsella ei ole kovin kalliita harrastuksia, pienimmistä puhumattakaan.
 

Yhteistyössä