Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaita täältäkin,

Olikin kovasti tullut kirjoituksia sitten viime käynnin. Kyllä huomaa, että plussatuulet ovat puhaltaneet. Ihan mukavilla viikoilla olette jo Tl ja BM, ei enää pitkä matka esim. np-ultraan. Ja hyvä, että olette nyt tehostetussa seurannassa. Toivotaan, että ne vuodot rupeavat hellittämään.

Minultakin jäi Bodies-sarja ensimmäiseen osaan. Siellä oli se hullu vauvoja tappava lääkäri ja kun jonkun kerran erehdyin katsomaan sitä taas, niin siellä se sama lekuri oli taas elementissään. No tekaistuahan se vaan on, mutta rupesi vähän nyppimään koko sarja. Vaihdoin sitten Greyn anatomiaan.

Kiitos kaurikselle sunnuntai-piristyksestä. Noinhan se taitaa juuri olla :-)

Mulla saattaisi olla pieni teoreettinen mahdollisuus siihen 2007 pakkaukseen. Mun pitäis toimittaa hakemus kelaan viimeistään 2.3. Mutta riippuu tietenkin siitä mikä niiden vanhojen pakkausten menekki on ollut.

Minäkin oon ihmetellyt, kun selällään nukkuminen saattaa tuntua ahdistavalta. Ikään kuin ei saisi kunnolla happea. Kiloja mulla on tullut sangen vähän (n.3 kg), mutta mahaa mulla rupeaa olemaan. Vaatteilla on kyllä vielä peitettevissä, juuri ja juuri. Viime yönä tuli sangen ikävä vaiva. Keskellä yötä kramppasi lihas jalassa (suonenveto) ja en tiennytkään, että se on niin kivuliasta. Jalka on kipeä vieläkin.

Hyvää viikonalkua
sämpy 23+4

Moi Kaikki!! Ihan kamala olo täällä, ei siis fyysisesti, vaan henkisesti. Huomenna siis ultra ja yksi etappi takana, toivottavasti(kuten ajattelen kaikkia tätä vain taso kerrallaan, eli yhden tason jälkeen siirrytään seuraavalle..hmm..olipas hyvin selitetty, mutta ehkä tajuutte=)

Mä oon taas omaa napaa täysi, mutta en pysty edes ajattelemaan muuta kuin huomista. Raskausoireetkin on ihan kadonneet ja se myös pelottaa. Onneksi se ultra on jo aamupäivällä, jotta saa sen pois alta. En ota edes miestä mukaan, koska sanoin itsevarmasti, että kolmen viikon kuluttua sinne np-ultraan sitten yhdessä.

Taidan valua sohvalle ja aloittaa idolsin katsomisen. Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!
BM

Tsemppiä Bellamariialle tänään!
Kyllä mekin käytiin ennen np-ultraa kahden viikon välein ultrassa yksityisellä tarkistamassa, että siellä edelleen ollaan elossa. Ja yhdelläkään kertaa en uskaltanut katsoa sinne näyttöön ennen kuin lääkäri totesi, että elossa ollaan... Mutta kyllä se sitten np-ultran jälkeen helpotti, ja koti-doppler on auttanut myös asiaan :)

(.) Siirryttiin taas uudelle viikolle! Joidenkin sivustojen mukaan jopa viimeiselle kolmannekselle!! Toisten mukaan saa odottaa vielä muutaman viikon, mutta ihan sama meille ;)

Maaria 25+0

Siinäpä se..Odotushuoneessa kaikki paikat hakkasi ja ihan hirveä jännitys. viikkoja siis 9+0 nyt ja kolmen viikon kuluttua eka seula. Yksi etappi takana taas ja seuraava edessä.

Galluppia sen verran että milloinkas teiltä kuultiin eka kerran sydänäänet?

Ihania ultrauutisia Bellamariia!
Et varmaan uskalla vielä yhtään hengähtää, mutta koeta kuitenkin nauttia.

G: Sydänäänet kuunneltii ekan kerran tokassa neuvolassa rv 12+3. Ihan ekalla käynnillä rv 7+2 ei edes yritetty ja tuskin olisi kuulunutkaan.

Jännä, että teitä joitakin jo ahdistaa selällään nukkuminen. Minusta on ihana nukkua selällään, varsinkin nyt kun mahallaan on jo tosi ilkeä olla... Kylkiasento menettelee, mutta toivottavasti voin nukkua selällään vielä vaikka loppuun asti.

( . ) Sokerirasituksessa on nyt käyty ja kaikki oli ihan kohdallaan. Arvot on jopa todella hyvät : ) Pelkäsin vähän, että joudun seuraamaan sokereita... pelkään jopa sitä pientä piikkiä millä sormenpäästä otetaan näyte... Hyvä siis näin!
Kävin myös kyselemässä vakuutuksesta ja laitoinkin hakemuksen menemään. Saa nyt nähdä hyväksyvätkö, kun todettiin se suppiloituminenkin... Melko myöhään heräsin tähän vakuutusjuttuun, mutta ehdin onneksi vielä, kun keskiviikkona on tasan 3 kk laskettuun aikaan. Runsaat kaksi päivää siis jäi pelivaraa ; )

Milläs viikolla Mariia oli, kun kauhisteltiin sitä 112 cm ympärysmittaa...?
Huvikseni mittasin äsken ekaa kertaa, kun on niin valtava olo ja navan kohdalta (joka nyt on korkein kohta) mittanauha näytti 111 cm ; ) Että kuukauden päästä voin jo varmaan merkata omaa napaa ( . ) sijaan ( . ) heh!

Mutta siinähän se tällä kertaa...
Mukavaa viikon alkua toivottelevat

kauris ja humu-pekka rv 26+6

Oikein hienoja uutisia Bellamaaria! Onnittelut. Toivottavasti saat vähäksi aikaa mielenrauhaa. Kommentoitiinko ultrassa mitenkään sitä hematoomaa? Niitä ultria muuten jännittää aina, tai ainakin minä jännitin. Olin ihan sydän kurkussa rakenneultrassakin.

SydänG: Multa kuunneltiin ensimmäiset sydänäänet vasta 17+0 viikoilla, kun neuvola siirtyi kaikkien sairastumisten ja lomien takia. Ekalla neuvolakäynnillä (8+5) eivät ruvenneet edes kuuntelemaan. Onneksi np-ultrassa (11+6) syke näkyi ja muutenkin kaikki kunnossa.

Eikös Mariia ollut jollain 30 -alkuisella viikolla, kun hänellä vatsanympärys oli tuota luokkaa. Minulla mittanauha näytti muistaakseni 87 cm, mutta perästä tullaan kovaa vauhtia.

Ei pelkästään selällään nukkuminen, mutta huonossa ryhdissä istuminenkin tuntuu painavan keuhkot kasaan.

Tosiaan, niitä vakuutuksiakin pitäisi ruveta miettimään? Mitäs vakuutusyhtiötä kauris lähestyi? Joko Maarialla on vakuutus tai meinaatteko hankkia sellaista?

sämpy 23+5

Täälläpäs on ollut vireä keskustelu =) Pitäisköhän itsekinmitata mahanympärys. Kiloja ei ole tullut VIELÄ kuin vajaa 2 kg, hurraa. Mut maha onkin alkanut elämään omaa elämäänsä ja melkein kasvaa silmissä, eli eiköhän niitä kilojakin kerry...

Tänään oli rakenneultra. Jännitti ihan hirmuisesti, edellisenä yönä näin painajaisia. Kaikki oli ok, virkeä tyyppi siellä polskutteli. LA olis 4 pv aikasemmin, mut eivät alkaneet virallisesti sitä muuttamaan. Istukka oli edessä ja vaimentaa potkuja, mut kyllä sieltä päivittäin jotain viestiä saadaan siitä huolimatta. Sukupuolta ei kysytty.

Nyt on huojentunut olo! Mutta vielä ollaan pienellä varauksella, varmaan loppuun asti...

Naks. Kiva kuulla että rakenne ultrassa kaiki hyvin. Millä viikolla ko. ultra tehdään?
Sämpy: Sanoi, etä hematoma on pienentynyt, tosin vieläkin näkyvissä ja siitä ilmeisesti johtuu vuotelu. Lääkäri sanoi, että voit olla varovaisen optimistinen raskauden jatkumisen suhteen. Seuraava "koitos o siis np- ultra, jos sinne asti päästään.
Vakuutuksesta. Itse suosittelen tapiolan kattavaa lapsivakuutusta (en tiedä mikä on viralinen nimi??), mutta on toiminut meillä tosi hyvin.Tytöllä on krooninen sairaus, johon lääkkeet ja tutkimukset ovat sikakalliita ja jonot pitkät. On ollut tosi ihanaa, kun ei ole tarvinnut miettiä rahanmenoa, vaan on hakeutunut yksityiselle ja päässyt heti tutkimuksiin ja hoitoihin. Otin siis vakuutuksen jo raskauden aikana ja oli kyllä kallis (markka-aikaa muuten elettiin=), mutta meillä on maksanut takaisin itsensä kymmenkertaisesti vähintään.
Mutta, siinä oli vielä sellainen juttu, että jos on tapiolan asiakas, niin ero ei-asiakkaan hintaan on huikea, joten en edes tiedä mitä ei-asiakkaan vakuutus maksaa, koska tuokin oli kalis.
Huh, tulipa paasattua=) Hyvää viikon jatkoa!
BM

Heippa,
Tässä siirryin tuolta haaveilijoiden puolelta tänne. Mietin pitkän aikaa, että uskallanko ollenkaan kirjottaa... Jos kuitenkin käy huonosti. No, tilanne on kuitenkin tänään 5+2 ja laskurin mukaan la 9.9.07. Yritän kyllä koko ajan aktiivisesti unohtaa koko viikko sitten tehdyn plussan ja olla niinkuin ei olis mitään tapahtunu. Ei vaan pysty, ajatukset pyörii koko ajan vaan viikkojen ja päivien laskemisessa. Mulla ne 2 km on tapahtunu 10. viikolla, ihan samaan aikaan, joten tässä on pieni paniikki siihen saakka. Sopivasti ollaan Lapissa justiin sillä viikolla tällä kertaa... huh huh, aika jännittävää.

Sellasta kyselisin, kun itsellä 41 v. taulussa, oletteko käyneet / menossa istukkatutkimuksiin, lapsivesitutkimuksiin, tai 4D-ultraan tai muihin vastaaviin? Ikäni perusteella saan kunnalta siis istukka- tai lapsivesitutkimuksen, joka tehdään naistenklinikalla, ja näistä vaihtoehdoista itse olen päätynyt istukkatutkimukseen, siis jos menen. Pieni keskenmenon vaarahan siihen tutkimukseen liittyy. Eli olisin kiitollinen, jos joku osaisi valaista ko. tutkimuksesta.

- onnellinen odottaja -
Karoliina :-)

Moikka!

Ja onnittelut Bellamariialle ultrakuulumisista!
Meillä sydänääniä kuunneltiin ekan kerran neuvolassa silloin joskus vasta viikolla 17, kun viikolla 13 oli lääkäri ja siellä ultrattiin, jolloin syke tietty näkyi :) Ekan kerran syke nähtiin alkuraskauden ultrassa 7+1 ja siitä sitten varmistusultrissa parin viikon välein :)
Rakenneultra meillä ainakin tehtiin viikolla 20, ja sitä(kin) jännitin ihan törkeesti. Jotenkin tiesin jo, että vaavi oli elossa, mutta sitten pelkäsin kaikkea mahdollista muuta...

Vakuutuksista: meille jo myönnettiinkin Tapiolan lapsivakuutus, soitin sinne marraskuussa ja saatiin tarjous kotiin. LÄhetin hyväksynnän siihen sitten joskus joulukuussa ja perjantaina tuli lasku sekä vakuutuskirja! Eli sämpy: meillä on vakuutus jo hankittuna :) Tapiolassa on muutenkin vakuutukset, joten en edes pyytänyt muilta, ja olin kuullut tosta vain hyvää.

Mariiasta ei ole vieläkään kuulunut mitään? Eiköhän siellä vaan vauva vie paljon aikaa... Kumpi se olikaan, en enää muista, vaikka siitäkin on täällä kirjoiteltu.

Maaria 25+1

Tervetuloa Karoliina! Kirjoitettiinkin ihan samaan aikaan...

me ei olla muissa tutkimuksissa käyty kuin noissa mainitsemissani varmistusultrissa ja sitten ennen joulua 4D-ultrassa katsomassa pikkuista ja saamassa tiedon sukupuolesta :)

Huomenia!

Ihanaa Bm et ultrassa oli kaikki ok. Samanlaisilla etapilla täällä mennään. Vielä yks ultra ainakin ennen np-ultraa.

Karoliinalle oikein paljon onnea plussasta. Kävinkin jo aiemmin lukee ilouutiset mutten kerennyt kommentoimaan. Ja noista tutkimuksista, istukkatutkimusta ei ole tehty koskaan ja lapsivesipunktiossa olen ollut 2 krt. Tutkimus sinällään ei ole paha, siis ei sattunut. Täälläpäin ei ole kuin yks ultra, rakenne. Sit jos veriseula hälyttää ni pääsee np-ultraan. Näistä kahdesta lasketaan riskiluku, ekassa raskaudessa suhde oli 1:36 ja toisessa 1:12. Loppujen lopulta molemmat olivat kromosomeiltaan normaalit.
Vielä ei olla asiaa mietitty otetaanko jompi kumpi näyte. Tutkimuksissa kumminkin käyn jos sinne saakka päästään, mut voi olla et tutkimukset jäävät siihen riskilukuun.

Ja nyt pakko lähtä kiiruhtaan hammaslääkäriin, onneksi toi esikko ei sitä pelkää.

Hyvät päivän jatkot TL

Heippa tyväret !

Nyt sitä vihdoin ja viimein pääsi tänne koneen ääreen, uskomattoman paljon aikaa menee noihin imetyshommiin...

Ja uutisia: Meille syntyi 1.1.07 klo 13.11 maailman kaunein ja ihanin '' pikku '' prinsessa !!!!! Aivan olen onnessani ja rakastunut ! Iso tyttö tuli kuten aiemmin arvelinkin eli painoa oli 4390 g ja pituutta 53 cm. On se kuulkaa niin lutunen että ei voi ihanampaa olla. Kaikki valvomiset ja väsymiset kuittautuu sillä kun se väläyttää ihanan hymyn silloin tällöin.

Mullahan siis käynnisteltiin synnytystä jo uuden vuoden aattona verenpaineitten takia, mutta vaikka kaikki keinot - kohdunsuun avaus, kalvojen puhkaisu, oksitosiini - yritettiin niin ei saatu käyntiin. Päättivät sitten että keisarin leikkaus on tehtävä ja niinpä meidän tyttö tuli sitä kautta kun ei halunnut toista kautta tulla. Hyvä vaan, tajusi varmaan tyttö itekin että aika pulskaksi sitä on kasvettu ettei mahduta tuolta alakautta. 10 pisteen tyttö tuli, mitä nyt ihonväristä tuli yksi miikka.

En olisi ikinä arvannutkaan että miten ihanaa tämä on ja enkä kyllä sitäkään että kuinka väsyttävää. Täällä siis opetellaan vauva arkea täysillä ja yritetään löytää jonkilainen rytmi tähän elämään.

Onnellista odotusta teille kaikille ! Käyn aina välillä vilkuilemassa mitä teille kuuluu...

Mariia

Hurjasti onnea Mariia ja tietysti koko perhe!!!

Arvattiin siis oikein, että siellä vaan pikkuinen pitää äidin kiireisenä ; )
Saitte tytön kuitenkin uuden vuoden puolella. Hyvä niin. Ei sitten tyttö ole harmissaan teini-ikäisenä ja täysi-ikäisyyden kynnyksellä ; ) heh!

Ainiin... olihan minulla vielä vaikka mitä juttuja...

Vakuutusta hain Pohjolasta, kun siellä on kaikki muutkin vakuutukset ja pankki vielä OP, ovat yhteistyössä ja olen siis joku ihmeen kulta-vip-etu jne. -asiakas...

Tervetuloa Karoliina. Kiva, että uskalsit tulla mukaan.
Minullakaan ei ole kokemusta muista kuin tavallisista ultrista. Aluksi pääsin kontrolleihin pari kertaa ja sitten alkoikin normaalit käynnit. Meillä päin saa valita np- tai rakenneultran. Minä kävin np-ultrassa, mutta en kyllä edes tiennyt, että täytyy valita. Siksi varmaan jännitinkin viime ultraa... pelotti että vauvan rakenteessa ei ole kaikki kohdallaan. Mutta onneksi kaikki oli hyvin : )
Äitini on käynyt ainankin lapsivesitutkimuksen odottaessaan pikkusiskoani, mutta istukkatutkimuksesta en tiedä...

Tuli tuossa mieleen, että pitäisikö päivittää listaa siten, että Mariia ja vauvan syntymätiedot laitetaan vaikka vielä odottavien alapuolelle vähän erilleen...
Tuulimammasta ei taida olla tietoa...

Minun pitää huomenna kuitenkin päivittää ikä : (

Onnea koko Mariian perheelle. Muistissa on tuo vauva-ajan alku, että kiirettä pitää. Mutta kiva juttu, että odotus on takana ja vauvan kanssa elämä tässä ja nyt=)

Karoliinalle tervetuloa mukaan minunkin puolestani. Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo tällä kertaa. Ja vuokrasopimus kestää sen 40 viikkoa. Ja lisää plussia on tullut taas kermit-ketjuun, hyvä.

BM; rv 9+1

Täällähän on kirjoitettu monta monta viestiä. Hyvä, hyvä *taputtaa* :-)

Ensinnäkin valtavasti onnea Mariialle ja pienelle tyttövauvalle. Hyvälle päivälle meni synnytys. Tyttökin varmasti kiittelee jälkeenpäin, kun ymmärtää asian :-) Pääasia, että terve lapsi syntyi ja kaikki meni hyvin.

Kannatan ehdottomasti listan päivitystä synnyttäneiden osalta. Lisäsin tuulin tiedot synnytyksen jälkeen viimeketjun listaan, mutta en tiedä missä ketju on. Jos kauris viitsit kaivaa listan esiin ja hakea sen päivityksen, samalla kun päivität omia tietojasi. Tulokkaat varmaan haluavat päivitellä itsensä sitten kun rupeaa tuntumaan siltä.

Tervetuloa Karoliina mukaan ja onnittelut plussasta vielä kerran. Minulle on tehty np-ultra + veriseula ja rakenneultra tutkimus, joten ei ole kokemusta noista mainitsemistasi tutkimuksista. Äidilleni on tehty jompi kumpi tutkimus, kun hän odotti pikkuveljeä. En muista varmuudella kumpi se oli, mutta veikkaisin istukkatutkimusta. Hänelle ei ainakaan tullut keskenmenoa. Oliko teillä molemmissa tapauksissa km:n syy sama ettei ollut tuulimunaa tai muuta? Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin, vaikka voin uskoa reissussa sitä km:ää pelkää koko ajan.

Mä taidan olla näistä keskiraskauden odottajista ainut joka ei ole hankkinut vauvavakuutusta saati muutakaan vauvakamaa :-I Kovasti ne ovat kyllä mielessä pyörineet. Mieskin tuossa sanoi, että pitäisi nyt ruveta perehtymään niihin vakuutuksiin ja olen täsmälleen samaa mieltä asiasta, mutta minkäs teet kun nukahdat töiden jälkeen sohvalle 2 tunniksi ja kohta pitäis mennä uudestaan nukkumaan. Väsymystä ja jonkinasteista saamattomuutta lukuunottamatta muuten menee hyvin.

Illanjatkoja sämpyltä 23+6

Iltaa.

Sämpy;
Koeta nyt hankkia se vakuutus kuitenkin ennenkuin tulee kiire, niinkuin minulla ; )
Muulla kamalla tuskin on niin kamala kiire. Eihän minullakaan ole vielä vauvalle ostettuna kuin 2 bodya...

Taidan päivittää tuon listan nyt, kun ei nukutakkaan.
Minun kultani on sairaalassa, joten voi olla, etten nuku kunnes tiedän mikä on vikana ja sitä ei tiedä kauanko menee : (

Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07

Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Moi!

Paljon onnea Mariialle ja koko perheelle prinsessan johdosta!

Pakkaamisen keskeltä tulin pikaisesti katsomaan jokos uutisia olis tullut ja olihan niitä. Huomenna lähdemme risteileen ja käymme katsastamassa Tukholman. Vähän pääsee pois näistä normaali ympyröistä ja saadaan viettää kolmestaan aikaa. Jospa tuo ressaaminenkin jäis vähemmälle :). Palaillaan ens viikolla asiaan!

Voikaahan leidit paksusti, Tl

Moikka,

Tulin nostelemaan kun oltiin tipahdettu kakkossivulle. Missäs tytöt luuraa, kun ei täällä näy?

BM: Meidät rakenneultrattiin rv 20+5 muistaakseni. Siitä ei ole itseasiassa kamalan pitkä aika.

Nyt on käyty vakuutuksia urakalla läpi ja pyydetty tarjouksia. Rupesin vain miettimään, että kuinka tarkkoja ne ovat äidin terveydentilan suhteen, kun mun neuvolakorttiin on kirjoitettu krooniset närästykset ja rytmihäiriöt sun muut? Siis kaikkihan on lääkkeellä hoidettavissa ja rytmihäiriöihin mulla ei edes ole lääkitystä. Ainoa vaan, että sektioon saatan joutua.

Vatsassa jumpataan joka päivä ahkerasti. Töissä istuminen on välillä sietämätöntä, kun potkut tuntuu niin voimakkaina. Mutta tietenkin oon iloinen, että liikkeitä tuntuu.

Milloinkas Tl:n ja BM:n LA:t on? En muista niitä nyt, vaikka ootte saattaneet sanoakin. Karoliina jo ilmoittikin.

Hyvää viikonloppua. Me lähdetään viikonloppureissuun, joten hiljaiseloa tältä suunnalta vähäksi aikaa.

sämpy 24+1

Lämpöiset onnittelut Mariialle pienen tyttövauvan syntymästä!

Bellamariialle onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Hienoa että Tl:llä on myös kaikki hyvin.

Sämpy: voihan se olla että vakuutukseen tulee jotain rajoituksia jos ne katsoo tarpeelliseksi. Ne on kyllä aika tarkkoja äidin terveydentilasta. Lukeeko sun nla-kortissa, että saatat joutua sektioon? Se varmaan ainakin rajaa joitain juttuja pois vakuutuksesta. Mutta kyllä te sen vakuutuksen varmasti saatte.

Onnellista odotusta edelleen teille kaikille. =)

-Jazz

Sämpy: voi olla, että vakuutusta ei etukäteen myönnetä, jos vakuutusyhtiö katsoo sen aiheelliseksi sun terveydentilan johdosta. Mutta kyllä usko, että ainakaan närästyksellä olisi siihen mitään osuutta. Mä laitoin siihen hakemukseen mukaan kopion neuvolakortistani.

En ole varmaan edes muistanut onnitella Mariiaa ja perhettä pikku-prinsessasta! Eli ONNEA!!!

Nyt taas pää ihan tyhjänä, oliko täällä jotain muuta mihin piti kommentoida...

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Maaria 25+5