Moikka kaikki ketkä vielä minut muistavat ja tietysti muutkin, jotka ovat Kermeihin joutuneet.
TODELLA vanha jäsen ilmoittautuu jälleen.
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella ja kamala miten kauan olenkaan ollut poissa täältä
niin paljon on tapahtunut kaikkea. Vauvoja vauvoja ; ) Ihanaa.
Nyt on näköjään tosin ollut hiljaisempaa.
Otin vapauden avata uuden ketjun, jospa sitten taas keskustelu vilkastuisi pikkuhiljaa...
Kaikkea täällä tapahtunutta en tietysti tiedä, vain sen mitä viimeisimmästä ketjusta lukaisin ja on niin paljon uusia Kermejä ja onneksi myös plussanneita, että pahoitteluihin ja onnitteluihin kuluisi varmaan kokonainen sivu
joten antakaa anteeksi, etten siihen rupea.
Kuitenkin Sallille tosi isot onnittelut
Ja Tiuhtille haluan esittää pahoitteluni ja toivottaa oikein paljon voimia koko teidän perheelle.
Viimeisimmästä keskenmenostani on jo yli vuosi ja minulle on tapahtunut niin paljon kaikkea, että te ette varmaan edes uskoisi puoliakaan ; ) Voin tässä osan kertoa, jos joku jaksaa lukea
Olen nyt vihdoinkin raskaana ja jopa 13. viikolla! Enpä ole koskaan näin pitkälle päässytkään : ) Tänään oli np-ultra ja kaikki oli oikein hyvin. Sikiö liikkui hurjasti, pää-perämitta 4,6 cm, eikä niskaturvotusta ollut.
Viimeiset menkat oli 21.6. ja koska minulla on ollut aika lyhyet kierrot, niin luulin olevani jo aiemmin raskaana ja tein testin 22.7. kp 32, joka oli nega. Ajattelin että menkat ovatkin jääneet sitten välistä. Mutta kun ei viikon päästä ollut kuulunut ja olisi ollut rokotus, niin ajattelin vielä varmistaa
ja 30.7. kp 40 testiin tulikin plussa!
Sitten sain hiivatulehduksen tapaisia oireita ja menin lääkäriin. Lääkäri ihmetteli ettei keskenmenojen syitä ole tutkittu ja halusi ottaa minusta joitain kokeita. Kokeiden tuloksista sitten selvisi, että minulla on ureaplasma virus, joka aiheuttaa sikiökalvovaurioita ja niin ollen myös keskenmenoja. Lääkäri epäili, että tämä kyseinen virus on aiheuttanut molemmat keskenmenot. Sain virukseen lääkkeet ja se on nyt onneksi historiaa. Lääkäri oli käsittääkseni venäläinen ja kyllä otti päähän, ettei suomalainen lääkäri ole voinut/keksinyt sitä aiemmin tutkia! Ehkä olisin säästynyt keskenmenoilta tai edes siltä toiselta.
No mutta sitten
tietysti olin ihan itkussa ja paniikissa, että tämänkin menee kesken tai on mennyt jo sen viruksen takia. Sama ihana lääkäri sitten määräsi minut ultraan tarkistuttamaan tilanteen. 18.8. ultrassa sitten näkyi pieni möykky ja sydänäänet, mutta alkio olikin pari viikkoa pienempi, kun mitä menkkojen perusteella oli laskettu
eli oli menossa vasta 6+3 vaikka piti olla 8+3. Eli vauva oli saanut alkunsa silloin kun minulla olisi pitänyt olla menkat ja vain muutama päivä ennen kuin tein sen nega-testin. Joten siis 2 viikkoa hedelmöityksestä tulikin sitten se plussa. Ultran jälkeen olin kuitenkin huolissani, koska aiemmat olivat menneet kesken noin viikolla 8 (7+5), joten lääkäri pyysi minut tarkistusultraan kahden viikon kuluttua. 1.9. 8+3 oli kaikki edelleen hyvin. Sikiö oli kasvanut normaalisti.
Tänään siis 12+1 ja kaikki edelleen hyvin. Uskaltaisikohan sitä jo alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että tämä vihdoinkin onnistuu
Tämä oli yllätysraskaus, mutta iloinen sellainen.
Voi olla, että minusta tulee yh, mutta se ei haittaa juuri nyt yhtään, kunhan vauva vain vihdoin syntyisi ja olisi terve.