EX-KERMIT 25 - huhtikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuuli kyseli, että miten sokerirasitus meni. Ihan hyvinhän se. Oli vaan todella pahaa se litku mitä piti juoda:( Meinasin pari kertaa oksentaa sen pihalle. Tuli niin huono-olo, kun siinä oli niitä happojakin.. Aikakaan ei käyny pitkäksi, kun mummojen ja pappojen kanssa naureskeltiin odotushuoneessa:) Huomenna saan sitten tulokset neuvolasta.

Hyvä että Senorallakin paineet kurissa ja proteiinit miinuksella!! Samoja juttuja minäkin oon miettinyt, että miten ne synnytyskivut sitten kestää. Mutta onhan naiset kautta aikojen synnyttäneet niin eiköhän mekin siihen pystytä!

Voi vitsit.. Tuulin M opetellut uusia temppuja.. Oottekos täyttäneet jotain vauvakirjoja tai vastavia? Oon ajatellut että sellaista olis sitten kiva täyttää. Keksis vaan, että mistä niitä saa ostettua.. Muutama on tullut vastaan, mutta ne on ollut jotenkin tylsiä ja vanhanaikaisia.

gia 31+5

Ihan pikaisesti kuulumisia. Fysioterapiassa jälleen käytiin. Hyvin meni ja Nelkku jakso jumpata kättä 20 minuuttia ennen ku hermostu. Lahjanki sain Cittarista hankittua sille ykkösen kaverille. Nyt täytyy alottaa pesueen pukemisoperaatio ja lähteä vaunuilemaan. Ei onneksi enää sada.

Meikäläiselle on iskeny hajamielisyys. Äskenki lähdin Cittarin kassalta nelkku kaukalossa kipittään ja jätin ostokset sinne. Kassa huusi perään. Nyt ei ehi selostamaan muita unohuksia, mutta hyvä ku en hukkaa itteäni ;)

Huaah, eilisiltana alkanut Twist and Shout jatkui juuri äsken..selkä kaarella suoraa huutoa.. nyt sain pienen tainnutettua vaunuihinsa sylin kautta, tietenkin, mutta saas nähdä meneekö varttiakaan, kun herää.. joku ihme kausi tolla nyt on. Ennen sentäs päikkärit veti hyvät, mutta nyt nekin meinaa olla katkolla.

Hyvä että on Gian sokerirassaus takanapäin. Tuloksia odotellessa.. muuten ainakin Suomalainen kirjakauppa myy sellasta kivaa kirjaa, johon voi kirjata tuntemuksia jo odotusaikana. Kaveri osti sellaisen ja itekin olisin halunnu, mutta ei sit osunut niitä enää kohdalle ja tuli ostettua nyt sellainen nallepuhversio. Pitäiskin päivittää sinne juttuja. Uusimpana on tuo, että vastaa räkätysnauruun räkätysnaurulla, viimeks tänään. Hauskan kuuloista, kun toinen ihan sydämen pohjasta nauraa :)

Hyvä kun Senoran protskut on kurissa. Ja usko tai älä, kyllä ne synnytyskivut kestää :) Ja eipä siinä ole paljon vaihtoehtojakaan, heh. Kaikista pahimmat kivut MUN mielestä on synnytyksissä olleet ne perhanan supistuskivut. Ne on jotain ihan käsittämätöntä.. se ite ponnistaminen ja vauvan ulos saaminen on ihan lasten leikkiä niihin verrattuna. Tällaiset fiilikset mulle on jäänyt kahden synnytyksen jälkeen.

Jokohan nää ulkovaatteet uskaltais riisua, meniköhän vartti jo?

gian testi mennyt hyvin (pientä yökkimistä lukuunottamatta)! hyvä niin. ei mulla muuten mitään happoja ollut siinä litkussa..?

ounou tota ompun pojan huutoa=( toivottavasti on tosiaan vaan kausi joka loppuu hyvin pian!
meilläkin nauretaan niin täysillä ja välillä kuullostaa ihan aasilta kun henkeä kesken hörötyksen =))) täällä heräillään edelleen yöllä usein syömään, mutta eiköhän ne vähän helpotu, kun maanantaina on ne allergiatestit (vaikka uskon, ettei mitään olekaan) ja niitten jälkeen alan kiinteitä syöttämään.
päivällä taas muru nukkuu niin hyvin jopa 4-5 tuntia heräämättä ja syömättä... no, hyvähän se on.

hienosti mennyt safiirin nelkun harkat taas =) siitä se käsi pikkuhiljaa kuntoon menee!
teille tuleekin taas mitalli sinne pohjoseen... täällä kyllä bluesia vähän kannatan, kun ei raukoilla ole vielä yhtään mitallia. no, kohta on.

me käytiin kerhossa ja lähdin kesken kaiken toiseen paikkaan syöttämään pojua. hetken päästä joku lapsi itki pitkään ja kovaa, mutten sen enempää siihen kiinnittänyt huomiota kun oma ei ollut.. no kotimatkalla tyttö sit ilmotti, että hän oli potkassut sitä poikaa..?????!!! mitä hittoa! en kyllä ihan varma ole, kun on ruvennut satuilemaan aika kovinkin. täytyy kysyä ensi kerralla, että potkaisiko vai ei.
mitä ihmettä mun pienelle kiltille tytölle on tapahtunut... ? =(

jaahas... täytyy taas mennä, kun joku sukka huonosti ja kauhee kiukku omassa huoneessa...

ja hyvä kun et safiiri tosiaan hukkaa itseäsi!

Ihan parhaat ohjeet...

PIKAOPAS PAREMPAAN OLOON - JOKAISELLE NAISELLE

1) BIKINIKUNTOON HETKESSÄ!
Ota vaatteet pois. Pue bikinit päälle. Valmis!

2) EROON MENNEISYYDEN PAINOLASTEISTA!
Lopeta märehtimästä menneitä heti paikalla!!!

3) VÄHENNÄ TYÖTAAKKAASI!
Kieltäydy tekemästä enempää kuin pystyt. Piste.

4) TEE MIEHESTÄSI UNELMIESI MIES! No hei pientä rajaa. Ei tule onnistumaan, voit lopettaa yrittämisen.

5) NÄIN SAAN PAREMPAA PALKKAA!
Mene pomon puheille ja pyydä lisää liksaa.

UUTTA KEVÄÄSEEN:

HIUKSET: Osta marketista vaalennusväri ja pidä sitä liian vähän aikaa
päässäsi. Saat kivan keväänkeltaisen hiussävyn.

VAATTEET: Leikkaa farkkujen lahkeesta 20 senttiä pois. TaDaa, kevätcaprit!

SISUSTUS: Pese ikkunat. Paitsi jos et jaksa, niin älä pese.

RUOKA: Keväällä on ihana ostaa parsaa. Parsanippu säilyy jääkaapissa pari
viikkoa ja sitten sen voi kätevästi laittaa biojätteeseen.

MEIKIT: Tänä keväänä muotia ovat kirkkaat värit. Niin kuin viime keväänä. Ja
sitä edellisenä. Se viisi vuotta vanha sininen Lumenen luomiväri on siis ihan hyvä.
Näin helppoa se on, eikö?

Ihanaa oloa uudistuneelle minällesi!

Sori, tästä tulee taas todella omanapainen tarina..... viime yö oli kamala, heräsin kun alaselkä oli niin kipeä, olin ihan varma, että km sieltä on tulossa :(

Valvoin n. tunnin ja kipu helpotti sinä aikana. Mitähän ihmettä se vois olla?
Siis voiko nuo niskan jumissa olevat lihakset vaikuttaa tuonne alaselkäänkin?

Onko teillä jollain alkanut km selkäkivulla? Oliko se sellaista aaltomaista kuten supistukset? Nää mun oli yhtä kipua ja enemmän vasemmalla puolen.

Ja toinen asia minkä vuoksi nyt huolettaa... en oo tuntenut liikkeitä sitten sunnuntain, ihan on hiljaista :/
Tiedän, ettei välttämättä vielä tunnukaan joka päivä, mutta missä vaiheessa te huolestuisitta niin paljon, että tarkastuttaisitta tilanteen?
Maanantaina on neuvola, että sitten ainakin saa tietää.

Tuntuu pöljältä näin kun kirjoitettuna lukee, mutta oisko teillä mitään helpottavaa tietoa?

Gia kyseli vauvakirjasta. Meillä täytetään molemmille pojille Kulta Pieni- kirjaa. Tykkään siitä, kun siellä on mm. taskuja, joihin saa kaikkee tärkeetä lippua ja lappua talteen. Ja Mauri Kunnakselta on just ilmestynyt Koiramäen vauvakirja (aivan ihana!!!), johon saapi kirjattua juttuja odotuksesta ekaan luokkaan. Tollasen koiramäki-kirjan olisi ostanu, jos niitä olis sillon odotusaikana ollut jo saatavilla...=) Hyvä muuten, että se sokerirasitus meni ohi ilman isompia öllötyksiä. Nyt sit vaan odottelen tuloksia.

Senoralle totean, niin kuin Omppukin, et kyllä ne synnytyskivut kestää kun ei oo vaihtoehtoja... =) Ja mulla kans ne supparit oli paljon inhampia kuin sit lopulta se itse synnytys. Siis ponnistuvaiheessa sitä on jo niin muissa maailmoissa, ettei keskity kipuun vaan siihen, että puskee sen muksun pihalle... Huokaus, pääseeköhän sitä vielä sen tunteen kokemaan...... Hope so.

Tuleeko kenellekään kaksplussaa? Eilen tuli postin mukana uusi numero ja nauroin ihan katketakseni/itkin vuolaasti kun luin aivan loistavan jutun siitä, kun poika sai pikkusiskon. Sen kirjoittaja kuvasi heidän perheen elämää niin mainiosti, että osui ja upposi... =)

Vai on Safiirilla meinannu ostokset unohtua kauppaan... Onneksi Nelkku sentään pysyi mukana. Mun tädin mies unohti heidän esikoisen (joskus sillon 17v sitten...) huoltsikan pöytään turvakaukalossa...=) Muisti huoltsikan pihassa autossa, et ei perhana jotain puuttuu.... Miehet....

Soita Sonia neuvolaan ja pyydä että ultraavat tai kuuntelevat sydänääniä. Ei tarvi sitten turhaan stressata!! Se kun ei tee hyvää teistä kummallekaan. Selkäkivuthan voivat johtua vaikka mistä syystä ja liikkeet ei tosiaan aina tunnu ihan joka päivä (riippuu kohdun ja vauvan asennosta, istukan paikasta jne.) Maanantaihin on tosi pitkä aika odotella. Ihan varmasti suostuvat tutkimaan tilanteen, kun selvästi olet tosi huolestunut siitä.

Nopeasti yritin lukea kuulumiset. Josps tuo k suostuisi nukkumaan sen aikaa, et kerkeän jotain raapustamaan.

Toivottavasti Jazzilla alkais sairastelut jo helpottamaan.

Senoraa saa tosissaan alkaa jo jännäämään. Sairaalasta saatiin muuten yhdet liivit, tai siis sellasen tosi joustava topin. Kannattaa katsella netistä.

Meillä tytöt on alkaneet heräämään tasan 7! Aikastuu vaan koko ajan.. Ei siis meilläkään enää yökukkujaa vaan aamuvirkku! Joka ilta olen käynyt tyttöjen kanssa 9 nukkumaan. Eli hyvästit kahdenkeskinen/oma aika! Tyttö syö edelleen lähes koko yön putkeen. Kyllä pikkasen puuduttaa!

Piti käydä viemäs soskuun hakemus, kun huomasin, et rahat on totaalisen loppu ja laskuja pitäis maksaa.. 50eur rahaa, siis mulla ja miehellä yhteensä ja niillä pitäis bensat ja ruuat ostaa?! Äippäraha tulee 18.pvä, mut ne taitaa mennä kaikki laskuihin, ehkä 50eur jää niistä käteen.. Toivottavasti sosku auttaa muuten ei taideta tässä kuussa paljoa syödä.. No onneksi sit tuleekin jo lapsilisät..

Jahas, postista tuli juuri k:lle aika prick-testeihin, onkohan niistä mitään apua?

Nyt katkesi ajatus..

Tehis on sitten varma, ettei sinne 2008 vauvaa tule, ei kyllä tännekään. Testiä en ole tehnyt, mut koska farkut mahtuu kiinni, niin se on varma.

Jäipä taas asioita kommentoimatta, mut palaillaan..

Eiköhän se Kapriksen tyttö vaan satuillu :-)

Ninni, kyllä mullakin ne kaikki farkut jalkaan menee, vaikka turvottaakin.. :-)
Toivottavasti mun turvotukselle on käymässä kuten Tuulillakin..
Niin, Ninnille tsemppiä rahahuoliin. Ei kivaa!

Kuulostaa kurjalta kyllä Sonian selkäkivut.. Tosiaan voisit varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä, josko pääsisit kuuntelemaan sydänääniä. Mielenrauha ennen kaikkea! En osaa kyllä sanoa, mitä vois olla. Kaikkeahan erikoista kipuilua se raskaus saattaa teettää.

Synnytyskivuista.. Hehee, lemppariaiheeni. Nykäsenkö romaanin? No en onneksi ehdi.
Jos suinkin se oma ajatus antaa myöden, niin kannattaa niihin kivunlievityksiin turvautua, jos ei niitä kipuja halua "kärsiä". Itse olen sen verran hullu, että jos vielä pääsisin synnyttämään, niin haluaisin kokeilla vielä ilman ilokaasuakin.
Mutta yksi hyvä konsti lievittää sitä kipua niissä avautumisvaiheen suppareissa on, kun ei yritä "taistella niitä vastaan". Nimittäin se ei auta! Sattuu niin saatanasti kuitenkin, vaikka vastaan pyristeleekin! Jos heittäytyy vaan sen kipuaallon mukaan, aivan kuin siellä Atlantin aallokossa Kanarialla, on siitä suurempi apu.. :-) Ja allekirjoitan kyllä tuon, että ponnistusvaihe on synnytyksen miellyttävin osuus. Vaikkakin sekin voi olla sitten kivuliasta touhua, jos oikein joutuu isoa vauvaa puskemaan... Kyllä mulla ainakin toi Hoo oli ihana eri ponnistaa kuin hoo (ai mikä ponnistus?).

Jaahas, nyt kuului kutsu.. Moiks.

Sonialle tsemppiä odotukseen... kantsii soitella neuvolaan ja kysyä voisko aikaistaa tapaamista. Onko siellä neuvolassa ultra? Meillähän ei oo. Mulla on viel toi ÄssÄn doppleri... sillä kuulostelin jonkun kerran.. Joutais kyl varmaan jo palauttaa... Mietin vaan että pitäiskö nauhoittaa kopsetta... TOivotaan että se sun kivut on vaan normaalia raskaudesta johtuvaa...

Giallakin sokrurasitus takana... Harmi että se juotava litku ällötti... Musta se oli väljähtyneen kolan makuista. ottivat vissiin kyynärtaipeesta verta, kun vasta huomenna saat tulokset. Toivottavasti ei löydy mitää...

Vai Safiirilla hajamielisyyttä ilmassa... KYllä sitä saa aina pariin otteeseen tarkistaa että kaikki tarpeellinen on mukana ja että tosiaan muistaa kaupan kassalta kerätä ostokset mukaan.. Mutta siinä jos on useampi muksu huolehdittava mukaan, niin ostokset lienee se viimeisin jonka muistaa... Toi oli kyl aika paha, että lapsen unneuttaa huoltiskalle... Ei silti - on minutki jätetty kylään.... vanhemmat oli lähteny ja me oltiin talon muksujen kanssa leikkimässä takapihalla. Sit tuntien päästä tultiin sisään, niin talon väki kyseli, että etkö sä lähtenytkää, sun vanhemmat lähti jo ajat sitten..
Niksulle kiitokset huumoripläjäyksestä... tosi hyvä...

Eiköhän niitä vauvakirjoja saa ihan jokaisesta kirjakaupasta ... oisko markettien kirjaosastollakin... Odotusajasta oon kirjoitellu vau-kirjaan ja kalenteriin... ja tarkimmat selonteot löytyy kai täältä... Mulle on täytetty Kulta aika lapsuuden-kirjaa. Täytyykin seuraavalla kauppareissulla katsoo tolanen kirja. tai jos sen pyytäis ristiäislahjaksi...

Tänään tuli muuten Kelalta äitiysrahapäätös... Eipä oo kovin kummoiset tulot tiijossa... Sitä mietin, että jos mies pitää sit tammikuussa isäkuukauden, niin mä voisin mennä siksi aikaa töihin, eli pitää kesälomaa... Se isäkuukausi on 12+12 pv, siinä on kai laskettu lauantai päiväksi, eli toi on 4 viikkoa. Mä voisin pitää 20 vrk eli saman 4 viikkoa lomaa... Jäis vielä sitte jonnekkin hamaan tulevaisuuteen loput pitämättömät lomat.

hih... naapuri kävi täs päiväkahvilla... Tai syötiin kyl ensin paistinahvenet pohjalle ja sit juotiin kahvit... hitsipilli ku tuota jalkaa juili... toinen kyseli huolestuneena ettethän sä kipeenä oo... Minäkö - en...! En oikein tiijä onko toi lihassärkyä, vai suonenvetoa vai tuleeko se luustosta... Toi seutui missä reisilihas loppuu nivuseen on päivän vihoitellu.. jahans--- Ihimeellä alako jumppatunti... pakko lähtee istuun vähä pehmeemmälle tai meniskö ihan maate...

Heh, hyviä ohjeita Niksulta :) Ja Kaksplussa tulee, mä kans hymyilin sille sisarusjutulle. Tosi mukavasti kirjoitettu.

Minäkin ohjeistaisin Soniaa ottamaan yhteyttä neuvolaan, josko kuuntelisivat. Mutta eiköhän kaikki ole ok, uskotaan ja luotetaan siihen.

Niin jokos se Senoran kassi oli lähtövalmiina...??

Mhy, olen oikea tekniikan ihmeomppu.. sain lopultakin riuhtaistua kaikki 362 kuvaa levylle, niin eikös ne menneet diaesityksen muotoon! Saakohan ne silti ne purettua siellä ekstrafilmillä, onkos käsitystä kellään? En viittis turhaan tota levyä lähettää, kun mulla on toi tarjouskoodi, jolla saa tän kuun loppuun mennessä 50 kuvaa ilmaiseksi. Ja yritin tietenkin soittaa sinne, mutta "tänään olemme tilapäisesti suljettuna.." Haistakoon huilu!

Mutta, t nukkuu edelleen, jippii jihuu jee ja kaikki mahdolliset hurraa huudot! Sain jopa naapurin eukon (ei anopin) kanssa kahvitella ihan rauhassa tossa joku aika sitte. Ikäänkuin ei muuta tekemistä olis taas ollut. No, pyykit on kyllä jo kuivausrummussa ja sängynkin sain pedattua..

Täälläkin jatkettiin unia ja äiteelle pukkas kaffetunnin :-) Ehdin jo kävästä suihkussakin tässä välissä. Tällä viikolla ihan liikaa ohjelmaa, ei ehdi olla ihan vaan kotifressinä ;-)

Jaa, että reisiin säteilee Senoralla.. Ettei vaan olis ihan sellasta esisupistelua, hihii! Tuttua tuttua!

Vauvakirjoista piti vielä kans kommentoimani.. Niitä on tosiaan kaikkia ihania, joihin voi kirjotella romaanin jos toisenkin. Meilläkin esikoisella sellanen. Onneksi VAIN esikoisella. Sillon tuli kirjoteltuakin. Muille olen toivonu sellasta helppoa ja vanhanaikaista. Just tuo kulta-aika lapsuuden, joka mulla on ittelläkin. Tytöillä on se ja Hoolla joku muu simppeli... Parempi että tylsästi ja lyhyesti&ytimekkäästi kuin ei ollenkaan (jos olis sellaset esikoismalliset) :-)

Vai on ne aivot Safiirillakin valahtanu tisseihin :-D
Sitä sattuu.. Mä muuten ihan oikeasti alkuaikoina pelkäsin, että unohdan tuon hoon jonnekin, kun hän on sellanen huomaamaton tapaus.

Voi ei, mikähän sillä teellä nyt vaivaa... Ei sitten hampaita vaan vielä tee tee? ;-)
Mites teillä Teellä on tullu?
Mun hypoteesi muuten näyttäis pitävän paikkaansa tuosta hampaiden tulosta: Tytöt perii hampaidentulon isältään ja pojat äidiltään. Meillä ainaskin näyttää menevän näin. Tosin otos on vielä pienehkö ;-) Mulla ja poitsuilla tullu 4kk iässä. Iskällä ja E:lla n. 9kk ja vielä ei siis hoo 5,5kk ole hampaita saanu.

Tosta äippärahakaudesta tuli mieleen, että mullahan päättyy kans ennen ku kuuluis eli menen siis kesäkuuksi jo töihin, vaikka olis vielä vanh.lomaa. Ei olla vielä ainakaan päätetty, että isäntä pitäis sieltä mitään, koska ei hän pysty olemaan kesällä kuitenkaan pois kesälomaa pidempää aikaa. Sen vimpan isyyslomaviikonkin piti muuten samaan aikaan ku oli hiihtoloma ;-) Juu, niinkin voi tehdä. On sitä sen verran makseltu verorahoja, että voi niitä välillä ottaa poiskin! Ja itse saan sitten kesäkuulta palkan lisäksi minimiäitiyspäivärahaa ja osaksi ilmeisesti kokonaan tuon äippärahan. Ammatinvalintakysymys taas..

Nyt on taas hyvin muuten selvillä, miten usein tuo hoo syö, kun pidetään sen Teddyn takia ruokapäiväkirjaa tällä viikolla. En kyllä osaa sanoa, että syökö toi usein vai ei.
Eilen söi 01.30, 04.00, 06.30, 08.00, 11.00, 13.00, 16.00, 18.00, 20.30 ja 23.
Ja siis kaikki tissiä ja about 5min syöntejä :-) Ja ei muuten todellakaan halua mitään ylimäärästä lussutella. Eilenkin tarjosin ihan vaan unitissiä, mutta pää kääntyy pois.
Helppo tapaus vissiin?

Ja olikohan muuta turhaa pölötystä.. Ei kait tällä kertaa.

Sisälle tultu. Laskin, itte mukaan lukien 14 jalkaa tuli sisälle, joten kaikki tallessa :)

Sitä on vissiin viime aikoina nukkunu liian vähän ku tuntuu ettei pysty nykyään keskittyyn ku yhteen asiaan kerralla. Ja tuntuu siltä että tavarat katoaa ja ei muista mitä sitä olikaan tekemässä. Ihan ku raskausaikana ;) Varmaan on edelleen hormonit päällä...

Sonia, käy ihmeessä kuuntelemassa sydänäänet. Saa rauhan.

Nyt ei enää kerkeä tässä istuskella. Mentävä on. Illan peliä ootellessa......

Täälläkin on tultu sisälle vaunuilemasta - aikas hyytävä tuuli siellä vaan oli. Jäädykekin on jo pakkasessa. Oli kyllä mukavan helppo tehdä! M katseli mun "kokkauksia" tarkkaavaisena vieressä. Tehosekoittimen ääni sai kulmat hieman kurtistumaan, mutta muuten M:stä oli jännä seurailla äidin puuhia.

Sonia, tuo on aina ikävää, kun tulee noita kipuja ja kyllä sitä sitten alkaa väkisinkin huolestuttaa. Ei ne liikket tuossa vaiheessa ole vielä säännölliset, joten musta olisi kyllä kanssa ihan oikeus ja kohtuus, että kuuntelisivat äänet neuvolassa. Itsellä on helpompi olla, kun ei tarvitse koko aikaa miettiä, onko kaikki hyvin.

Hyvä, että Gia selvisi kaikella kunnialla litkun juomisesta ;)

Senoralla taitaa tosiaan alkaa jo jotain meininkiä olemaan...kuinkahan kauan tässä saadaan vielä odotella ;) Hyvä, että proteiinit on nyt miinuksella! Kyllä ne synnytyskivut ihmeesti kestää, älä sitä mieti. Yöheräilyihinkin tottuu, kun on pakko ;) Totuuden nimissä mun on sanottava, että M on kyllä päästänyt vanhan äitinsä helpolla -M ei koskaan ole ollut mikään yökukkuja ja nykyään on jo harvassa ne yöt, kun M herää syömään. Lähes poikkeuksetta nukkuu heräämättä läpi yön aina aamuun kuuteen seitsemään. Josta tulikin mieleeni, että mikä tosiaan on t:lle tullut, kun niin kovin kiukkuaa? M on muuten lopettanut ne jokailtaiset maailmantuskahuutonsa; nykyisin on iltaisin niin aurinkoinen kaveri että ja kikattelee kovin, kun isi kutittelee ;) Mäkin tässä "mielenkiinnolla" odottelen, että onko tuo maailmantuska loppunut jo kokonaan ja mikä tulee olemaan seuraava kausi?

Meillä onkin Niksun kanssa samanlainen maku; mäkin olisi ostanut sen Koiramäki kirjan, jos olisin saanut ite valita, mut kun mä sain ton vauvakirjan lahjaksi niin en päässyt valitsemaan. Enkä mä kyllä kahta kirjaa jaksa täytellä...Luin kanssa sen jutun KaksPlussasta - oli hyvin kirjoitettu!

Omppu on kyllä ollut kovin ahkerana, kun on noin mittavan diaesityksenkin saanut aikaiseksi ;)

Ninnille terkkuja ja hyvä kuulla, että yökukkumiset on ohi. Toivottavasti sekin aika koittais pian, että saisit sitä omaa/yhteistä aikaa enemmän.

Safiiri ollut kyllä aika hajamielinen...taitais tulla aika kalliiksi, jos aina vaan maksais ostokset, mut unohtais ne sitten kauppaan ;) Jännittävää kisastudiota sinne vaan! Meillä miehet pitää kisastudiota ihan kaksistaan, kun meikä lähtee ulos syömään. Täytyykin mennä jo laittautumaan, kun kello on jo ties vaikka mitä...huomiseen!

Tuuli

Muistan aikoinani kun olin itte kassaneitinä niin sillon tällön sai huutaa jonku poistuvan asiakkaan perään että heeeeeei, ostokset jäi! Aattelin aina etten kuuna kullan valkeana itte koskaan unoha. Ku että kyllähän sitä nyt muistaa maksamansa ottaa mukaan. Vaan ei näköjään. Tämänaamunen oli meikäläisen historiassa kolmas kerta ku näin kävi.

Pankkikorttia en oo vielä automaattiin jättäny *koputtaa äkkiä puuta*. Kerran kun menin automaatille niin muutaman sekunnin tuijotin ruutua ihmeissäni ku se oli niin kumman näkönen. Ei lukenu syötä kortti -tekstiä. Sitte tajusin että herran jestas, koneessahan on sisällä edellisen asiakkaan pankkikortti! Ei muuta ku keskeytys-nappia painamaan ja sitte oma sisään. Vein löytämäni kortin heti naapurissa sijaitsevaan pankkiin, josta sain 50 mk kortinpalautuspalkkiota. Hetkinen, nyt tuo lause alkaa tuntumaan tutulta. Oon ku oonki kerran kortin unohtanu automaattiin. Joku rehellinen sen oli vieny pankkiin ja mun tililtä velotettiin samainen 50 mk kortinpalautuspalkkiota.

Tässäpä onki hyvä gallupin aihe: Ootko unohtanu mitään tärkeää minnekään?

Tehiksen hoo syöpi aika lailla samanlai ku nelkku. Yhtä usein ja yhtä vähä aikaa kerrallaan. Nelkku ei myöskään käytä tisuntteenia tuttina, vaan syö ja kääntää sitte päänsä pois.

Mää pyysin Nelkun tulevaa kummisetää hankkimaan vauvakirjan. Saa itte valita minkälaisen tuo. Samoin sen kummikehyksen oon pyytäny. Itte kysyin mitä meidän kummipoika (ihana ku hän on syntyny 5.2 ja nelkkuhan on 10.2) haluaa. Vauvakirjaa toivoo kuulema. Vanhempansa sellaisen toivat aikoinaan kakkoselle, jonka kummeja ovat.

Sitte vielä Tuulille toivotellaan mukavaa iltaa. Meillä se tosiaan menee tiiviisti telkkarin ääressä istuen. Miehelle töihin pitää laittaa tekstaria jos/kun verkko heiluu.

Senoralle vielä supparilähetys (heh, ihan vastahan sää laitoit mulle samaa...). Ja muille terveisiä.

Sonia mulla oli juuri noilla viikoilla selkäkipuja. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että johtuu siitä kun kohtu kasvaa ja niin selkälihakset rasittuu. Kannattaa käydä neuvolassa jos huolettaa. Niin inhottavaa se epätietoisuus ja huoli on. Varmasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin! Jaksuja:)

Oon ihan hukassa ton meidän koiran(sakemanni) kanssa.. Tänään kun oltiin miehen kanssa labrassa niin jouduttiin ennen lähtöä raivaamaan olohuoneesta kaikki "irtotavarat" pois, ettei koira pureksi niitä. Silti se löyti sakset jostain ja mutusteli niistä kahvat pois! Sillä on kamala eroahdistus. Ollaan kokeiltu ties mitä ja mikään ei auta.. Mulla alkaa ihan tosissaan olla voimat lopussa. Miten jaksan sitten pienen vauvan kanssa aina raahata kaikki tavarat ovien taakse ennen lähtöä, että ton voi jättää yksin? Muutenkin koira käyttäytyy hermostuneesti 90% ajasta ja pelottaa ajatuskin siitä että laskisin ton eläimen vauvan tai lapsen lähelle.. Kauhealta tuntuu että edes harkitsen koiran lopettamista.. Periaateena kuitenkin aina ollut, että kun eläin otetaan niin siitä pidetään huolta ja ongelmat ratkaistaan. Huh huh.. Tuli kauhea valitusvirsi, mutta pakko purkaa näitä oloja..

Niksun opas oli kyllä mahtava! Erityisesti kohta neljä:D

Nyt kun rupesin googlettamaan vauvakirjaa niin tajusin, että niitähän voi tilata netin kautta. Miinuksena tietenkin, se että ei voi selailla ja tutustua tarkemmin ennen ostoa. Taidan silti tilata, kun lähin kirjakauppa on 60km päässä.. Ompun tapaan taidan ostaa sen Nallepuh-kirjan vaikka tuo Mauri Kunnaskin houkuttelisi..

Safiirin Nelkkuhan on kärsivällinen vauva, kun on jaksanut noin kauan jumpata:)
Hyvä että kassaneiti kuitenkin kerkesi muistuttaa ostoksista! Eipä siinä, tuli yks päivä itsekkin kämmäiltyä. Maksoin kortilla kaupassa enkä muistanut sitten ottaa korttia enää takaisin. Olis voinu kotona iskeä aikamoinen paniikki jos kassaneiti ei olis karjassu perään..

gia

Gia.. Ymmärrän tuon koira ongelman! Muista nyt kuitenkin, että vauvan turvallisuus etusijalle! Oletko keskustellut eläinlääkärin kanssa? Mun vanhemmathan lopettivat koiransa, joka samankaltainen, eivät halunneet ottaa riskiä, että lapsille käy mitään. Voimia päätöksen tekoon!

Vai kassia Omppu huolehtii... hmm... on siellä jotai... mutta luultavasti puolet puuttuu... Maanantaina saatiin miehelle ostettua reinot... hitsi 22.90 e!! mies vaan tuumas että Reinot ne olla pitää... mitkää halvemmat läpsyttimet ei kelvannu. Tuumas vaan että onkohan niillä sit muuta käyttöä... Tuossa ne tossut on yhdessä läjässä. Pitäiskö ne muka laittaa jonnekki kassiin??

Tein tuossa muuten Pirkan ohjeen mukaan pikamunkkeja... ihan hyviä tuli... Pitäis lähtee käymään saunalla... Toi jalka ei kyl tykkää rasituksesta yhtää... auts... istuin täs jakkaralla ja yritin kiertyä siten että paino oli jalan päällä ja huuto meinas päästä... vai meinaa Tehis että se vois olla The oire... jaa... katotaan ny...

Vai on Gian koiruudella eroahdistusta... kai sillä on tylsää... voisko sen kans ruveta harrastamaan vaikka agilityä?? Siellä sais purkaa enimmät paineet ja olis kotona kiltisti..

Jaa mitähän oisin unohtanu... Yleensä lähden kauppaan ostamaan jotakin ja ostan kaikkee muuta kuin sitä minkä takia sinne menin... Viime aikoina on sit pitäny pitää muistilappua mukana.. leipää, maito, jugurtti... jne...

Vai kassia Omppu huolehtii... hmm... on siellä jotai... mutta luultavasti puolet puuttuu... Maanantaina saatiin miehelle ostettua reinot... hitsi 22.90 e!! mies vaan tuumas että Reinot ne olla pitää... mitkää halvemmat läpsyttimet ei kelvannu. Tuumas vaan että onkohan niillä sit muuta käyttöä... Tuossa ne tossut on yhdessä läjässä. Pitäiskö ne muka laittaa jonnekki kassiin??

Tein tuossa muuten Pirkan ohjeen mukaan pikamunkkeja... ihan hyviä tuli... Pitäis lähtee käymään saunalla... Toi jalka ei kyl tykkää rasituksesta yhtää... auts... istuin täs jakkaralla ja yritin kiertyä siten että paino oli jalan päällä ja huuto meinas päästä... vai meinaa Tehis että se vois olla The oire... jaa... katotaan ny...

Vai on Gian koiruudella eroahdistusta... kai sillä on tylsää... voisko sen kans ruveta harrastamaan vaikka agilityä?? Siellä sais purkaa enimmät paineet ja olis kotona kiltisti..

Jaa mitähän oisin unohtanu... Yleensä lähden kauppaan ostamaan jotakin ja ostan kaikkee muuta kuin sitä minkä takia sinne menin... Viime aikoina on sit pitäny pitää muistilappua mukana.. leipää, maito, jugurtti... jne...

Mä olen niin onnellinen. Esikko on syönyt tuttia tähän saakka päikkäreillä ja yöunilla (ei siis muuten) ja nyt on sitten alkanut psyykata itteensä siitä luopumiseen. On katellu pikku kakkosesta tuttiritaria ja tän päivän sitten hokenut, että ritari hakee hänen tuttinsa pois.... Huomisen hoitopäivän aikana se ritari sit "oikeasti" taitaa meillä vierailla ja viedä tutit pois. Kysyin et meinaako pärjätä jo kokonaan ilman tuttia ja tuumasi että eiköhän. Katsotaan siis huomenna miten meidän käy....

Oli sit tosi lähellä, etten alkanut etsimään valkotakkisten yhteystietoja. Siis kerta kaikkiaan tuntui siltä, että sekoominen olis nyt itelleni se kaikista helpoin vaihtoehto. Jotenki niiin väsyny, etten edes käsitä kuin voi olla. Ihan ku ylikiekoilla koko ajan. Esikoinen vinku jätskiä ja se kun lopetti itkemisensä, kun en tietenkään antanut, kun ei ole syöny ruokaakaan, niin toinen aloitti (=jatkoi tauon jälkeen) huutamisensa. Räyhäs ja rääky ja mikään ei kelvannu, paitsi aina muutamaks sekunniks sylissä joku tietty kulma. Onneks nukahti vihdoin ja viimein, varmaan väsyi huutamiseensa :(. Niin ja mun mies ei siis ole kotona, että siks näin..

Joten jos alkaa mennä muutama päivä, ettei musta kuulu, niin tiedätte mitä on tapahtunut..

En tiiä, saattahan tuo tee tehdä leegoja, kyllä ne ikenet vähän pullottaa ja onhan tuo hinkannu raivopäänä suutaan jo pidemmän aikaa. Mutta Tee teki ekat hampaansa vasta 8 kk iässä ja muistaakseni sekin kyllä aika pitkään hankas ikeniään ennen sitä. Voihan ne olla nuo soseetkin, jotka masua kivistää, kun ei varmaan ole viel tottunut niihin. Ja Tuuli, kyllä sitä pulloa edelleenkin harjoitellaan, mutta melko kitkuista sekin on...

Kiva jos Niksun esikolta tutti lähtee ritarin matkaan.. meillä Tee aikanaan vaihtoi tutit kertalaakista päältä ajettavaan traktoriin, mitähän se oli vanha, 2 ja puol vuotta. Tai oikeestaan ne tutit vietiin kiven päälle harakoille ja sit hetken päästä ne olikin jo harakka käynyt nappaamassa :)

Nii. Menin sitte kuitenki ja latasinki ne 360 kuvaa (poistin pari) netin kautta sinne. Pari tuntia meni, mutta eipähän tarvi lähteä ostamaan postimerkkiä.. Ihanaa, että on toi vaihe ohi. Täytynee vähän useemmin tästä lähin tilailla..

Tuulille mukavaa iltaa, vaikka taisit mennä jo..

Enpä nyt muista, olenko unohtanut mitään tärkeää.. täytyy mietiskellä tuota.

Joopa, nytkin olis saanu jo puol tuntia nukkua, kun olis tajunnut heti yrittää. Esikoinen kattoo Barbia Juniorilta.. Taidanpa tästä mennä itsesääliin kieriskelemään..(jokohan nää olis niitä PMS-oireita??!)