EX-KERMIT 25 - huhtikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lumista tiistaita... Eilen alkanu sade vaan jatkuu. Yöllä tais tulla vähän lujempaaki tuota lunta. Mitenkähän se eilen lintulaudalla vieraillu mustarastas on yönsä viettäny??

Yhtenä täällä... Ei sit supparin supparia saanu lekuri aikaiseksi... Miehen kans illalla / yöllä juteltiin että se ultra oli kyl aikamoinen pettymys... Ittekseen lääkäri zoomaili... ei kertonu mitä mittoja otti... reisiluu sieltä erottu ja sen se sanoiki... Ja virtauksia kuunteli... hyvin kuulemma veret liikkuu.. Sen se tais sanoo että pieni kaveri. Kun kävin pukemas housuja jalkaan nii mies oli sillä välin kysyny et onko kaikki okei, ja sen oli sanonu että on. Sanoin noista sormista ja lekuri vaan totes että kolmen viikon päästä synnytyksestä kivut hellittää... Et sellainen tapaus...

Katzulle mukavaa reisua... hö... en sit saakkaa olla aamun eka..

Vai soffaseuraksi Tehis...

Huomenet!

Juu, soffaseura ei ollut siis mitään SELLASTA ;-) Ihan vaan ne uutiset. Se on se vakkariohjelma aina kympin jälkeen... Vielä on sunnuntainen tanssii tähtien kanssa katsomatta. Kattellaan tosiaan nettitelkusta aina välillä jotain sitten, kun siihen on aikaa. Paljon sieltä kyllä muuten löytyy. Ja harvoin on se hetki, että mitähän kattois.

HArmi juttu, että oli pettymys tuo polireissu Senoralla. Tuollaisia ne vähän tuppaa olemaan. Jos haluaa käydä ihastelemassa vielä vauvelia, niin kyllä se yksityisen 4d on siihen aikas kiva. Mehän käytiin siinäkin aikas myöhään vasta, jotain rv 32. Kyllä välillä tuntuu, että tuolla isossa sairaalassa mennään liukuhihnameiningillä. Viimeksi kun itse kävin rv 38 tsekkauttamassa sen lapsivesitilanteen, osui mulle lääkäri, josta varoteltiin, että ihan sitten riippuu minkälainen päivä rouvalla sattuu olemaan ;-) No, sillon oli hyvä päivä, joten sain ihan kohtuullista palvelua.

Gialla tosi sievä massu. Varmaan pystyisit vielä kans peittelemään, jos haluaisit. Mulla ei kans tossa vaiheessa vielä kaikki edes tajunnu, mistä on kyse... :-)

Täällä kans näyttää sitten sateiselta tämä päivä.Tulee kyllä ihan vetenä.. Eilenkin vähän tihutteli, mutta ihanan lämmin oli!
Alkaa vähitellen olla nuo toppa- ja villavaattet pesty. Vielä pitäis sijottaa oikeille paikoille. Iso rumba, kun kaikki varusteet vaihtaa. Ja haluan aina kaikki pestä, vaikka ei ihan tarkkaan muista onko just pesun jäljiltä muutenkin. Khh oli hauskan näköinen sunnuntaina, kun nuo vuoret siellä kökötti. Mutta nyt on takatalvea uhmaten homma tehty!!!

Jaahas, pitää mennä katsomaan miten tuo hoo on ison neidin saanu hereille ;-)
Moikkelista taas.

Tehis

Moikka!

Jaahas Tehikselläkin on menty toppavaate-valssia, meillä kans =) näytetään takatalvelle kieltä Jos sellanen tulee =D

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! On ne aina niin herkkiä hetkiä =')

Senora ollu rääkättävänä polilla ;) Mulla ei kans ihan kauheen mukavia kokemuksia oo sattunu... taitaa olla joo melkosta liukuhihnahommaa.

Mitähän kaikkee muuta oli.. Safiirin perheessäkö ristiäiset ja syndet oli? Viettäkäähän hauskat kemut!

Voi miten kurjaa kun jazzin perheessä sairastellaan... pikaista paranemista!

Tänään mennään ÄrrÄn kanssa kuvaan, on vaatteet jo ojoss. Odottelen että neiti herää aamupalalle =) Neidillä on melkosen turvoksissa alaien, taitaa eka tiri kohta tulla näkyviin. Likka onkin vähän levoton ollu öisin.. On jopa syöny aamuyöllä, muuten neiti nukkuu yöt 20-07. Mulla vuosisadan ovulaatio vissiin... ukkoparka saa juosta karkuun ja kelit on kosteat, ny toinen kylki ihan tönkkö-kipee.

Nyt tarvii ruveta laittaan töpinäks että keretään 10 sinne valokuvaamoon, heipat kaikille!

ÄssÄ

Huomenta.

Mäkin aloitin tuon talvivarusteiden siirtämisen varastoon. Jätin vielä E:n haalarin ja yhdet talvikengät ja M:lle yhden takin ihan varmuuden vuoksi, kun muistan senkin vapun, kun lunta tuli taivaan täydeltä.

Senora, tsemppiä odotteluun. Älä anna meidän tartuttaa suhun mitään lähtökuumetta, olet vaan rento oma itsesi. Kyllä se lapsi tulee sitten kun hän on valmis. =)

Ja kaikille kiitokset onnitteluista. Mä olin kyllä eilisen päivän ihan taivaassa. Yöllä satuin kokeilemaan vatsaani siinä selälläni maatesassa ja kerta kaikkiaan!! Mulla on sellainen kova kumpu! Oikein pelästyin, kun ajattelin että tämä vatsa on vain turvonnut, mutta yöllä se turvotus oli tiessään ja tilalla olikin vauvavatsa!! Sellainen vähän isompi kuin greippi. Tajusin, että mä saan nauttia kesästä vielä pienellä ja keskikokoisella vauvavatsalla, se suuri jää sitten syysvaatteiden suojiin. =)

Safiiri kirjoitti koiruudesta. Mun viimeisin koiruus nukkui ikiuneen 4 vuotta sitten, enkä vieläkään pysty tekemään sen haudalle mitään, saati ajattelemaan sitä muutamaa hetkeä kauempaa. Mä olin niin pohjattoman surullinen kun se kuoli ja olen sitä vieläkin. Aika parantaa haavat sanotaan, mutta kyllä mulle on ollut D-koiran menetys melkein ylitsepääsemätöntä.

Täällä on taas juteltu vaikka mitä muutakin, mutta pää ei riitä siihen, että muistaisi, että mitä..

Johanna & tyyppi 12+3

Huomenta! Kovin on kosteat kelit täälläkin päin...ja tarkoitan ihan vain tuota säätä ;)
Katzu on ollut todistettavasti kolmen aikaan hereillä eli varmaan on päässyt lähtemään reissuun!

Senora laittokin mulle illalla tekstaria, joten en tänne ehtinyt ollenkaan, kun kaupunkireissu vähän venyi. Saitkos Senora muuten liivit ja liivisuojat ostettua? Harmi, että teille jäi vähän hämmentynyt olo käynnin jälkeen, mutta samanlaista liukuhihnameininkiä se taitaa kaikilla isoilla poleilla olevan. Gia kyseli siitä ultralla tehtävästä painoarviosta eli mulla se piti paikkansa; arvelivat Ämmän olevan 4 kiloinen ja syntymäpaino oli sen 4040g. Jeps pääasia, että Ihimeellä on kaikki hyvin! Ja kyllä se reitti uloskin alkaa varmaan pian löytyä ;)

Siis onko semmonen kakkukirjakin olemassa? Mä jo ajattelinkin, että mistä kukaan keksii haluta radion mallisen kakun ;) Katzuko se kyseli, ollaanko käyty hellapoliisin sivuilla - eipä ole tullut käytyä. Löytyisköhän sieltä jotain kivaa, mitä vois tarjota kevyellä lounaalla? Viimeksi, kun jo tarjosin sitä kinkkupiirakkaa ja salaattia.

Gialla on kyllä soma maha! Juu sitä mokkulaa mä tarkoitin...sinne Soneran puhelinpalveluun onkin kiva jonottaa ;) Yritin yx päivä, mut se kesti ja kesti ja sit M heräs ja piti lopettaa jonottaminen.

Tehis, kyllä täällä sen verran lorisee, ettei jää kyllä epäselväksi, missä mennään ;) Menkat alkoikin ihan samalla tavalla kuin ennen vanhaan eli edellisenä päivänä tuhrua ja alaselkäkipua ja sitten hanat aukes. Heh Senora, ei kyllä ollut tarkoitus haikailla...täällä ei yritetä uutta tammikuun vauvaa eikä luultavasti mitään muutakaan vauvaa...ainakaan toistaiseksi ;)

Jaahas pitäiskö sitä tänään siivota vihdoin tuo keittiön kaappikin vai mitä ohjelmaa sitä kehittelis...Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

Täältä tulee sitte aamun toka viesti. Ei tämäkään muuta kerkeä, paitsi HYVÄ KÄRPÄT :) Vaikka totuuden nimissä on myönnettävä että Blues ois ansainnu voiton. Oli niin kamalaa kateltavaa se peli........

No voi hemmetti. Enää en ikinä mee eka toiseksi viimeselle sivulle. En näemmä koskaan sitte muista lukea viimesen sivun juttuja. :/

Johanna, sen meidän enkelikoiran tuhkauurna on tuossa kirjahyllyssä. Kun ei vielä tiietä, mihin sitä "loppuelämäksi" jäädään asumaan niin häntä ei voitu haudata mihinkään.

Mutta nyt taas muualle.

Kyllähän ton masun pystyisi vielä peittämään vaatteilla, mutta olen sen verran ylpeä siitä, että en niin tee:) Neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että mulla vauvamaha uppoaa lantioon ja olen pitkäselkäinen, että sekin vaikuttaa siihen että maha on niin pieni.

Tuuli, parhaimmillaan olen jonottanut Soneran asiakaspalveluun kaks tuntia. Meillä on laskut mennyt vääriin osoitteisiin ja niistä on saanut sitten melkein joka kuukausi soittaa.
http://mobileplaza.sonera.fi/matkapuhelin/kuuluvuus_kotimaassa.html
Tosta ne käski Soneralla meidän tuttujen katsoa niitä kuuluvuuksia. Toivottavasti olisi sulle jotain apua.

Johanna olikos mies mukana ultrassa? Lemmikkien kuolemat on aina hirveän vaikeita. On ne kuitenkin perheenjäseniä ja hienoja ystäviä. Vaikea on päästä ylitse, mutta aika kuitenkin helpottaa..

Senora mulla oli aika samalainen kokemus se rakenneultra, kun sulla tuo synnytystapa-arvio. Lääkäri vaan ultrasi eikä jutellu mitään.. Hyvä, että vauvalla oli kumminkin kaikki hyvin!

Huomenna on se sokerirasitus, joten tänään ei saa syödä mitään kahdeksan jälkeen.. Pitää päivällä syödä vähän tuhdimmin että jaksaa.

gia

No höh ja pöh Senoran ultrakokemuksia...=/ Ihan mälsä lääkäri teille kyllä osunut, ei voi muuta sanoa. Hyvä kuitenkin että Ihimeellä kaikki kunnossa. Paineet kyllä oli tosi hurjat, liekö jännityksellä osuutensa asiaan. Tai sit synnytys on ihan kulman takana... =) No, hän tulee kun ennättää.

Toppavaaterumbaa olette sitten pyörittäneet useammassa huushollissa. Mä en oo vielä saanut aikaiseksi, josko tällä viikolla sitten kuitenkin. Kerrospukeutuminen lienee se ainoa oikea tapa selvitä näistä kevään rämpsykeleistä.

Mulla taas livahtanut ihan ohi, mihin se Katzu tuohon kellonaikaan on oikein ollut jo menossa... Pitää varmaan kahlata vanhat viestit täältä ja suljetulta, eiköhän se jossain käy ilmi... =)

Giako kyseli painoarvioista. Meillä esikon painoarvio oli 3095g rv:lla 37+3 ja syntyessään rv:lla 37+6 painoi 3075g. Eli tosi tarkka. Sit taas kuopuksen syntymäpainoksi arvioitiin ultran mukaan 3 kg ja syntyessään tasan laskettuna päivänä painoi 3,4kg. Eli joskus se osuu kohdalleen ja joskus sitten taas ei osu.

Ja Tuullillakin pukkaa jo koopeetä... =) Mun menkat ei sitten ehtineet alkaakaan kunnolla kun jo loppuivat. Siis ekana päivänä tuli vähän kirkasta verta, tokana pientä tuhrua ja se oli sit siinä. Mitä lie välivuotelua, seurailen tilannetta JA jatkan pillereiden popsimista... =) Käväisi jo mielessä et kääk kiinnittymisvuotoa, mut sit nauroin omalle laukkaavalle mielikuvitukselleni p*skaisesti ja unohdin koko jutun. Periaatteessahan mitään menkkoja ei pitäisi edes tulla, kun kerran noita pillereitä syön.

Aamulla käytiin pikkuännän kanssa passikuvassa. Nyt onnistui heti kertalaakista, ja on sekin asia pois päiväjärjestyksestä. Haen siis pojille passit nyt jo, vaikkei sinne Saksaan vielä päästäkään lähtemään. Voidaan sitten lähteä vaikka pikkuristeilylle tms. pienemmälläkin varoajalla. Pariksi päiväksi varmaan nuo koirat saa helpommin hoitoon kuin viikoksi. Luulisin ainakin...=)

Mä en nyt muista alkuunkaan mitä piti vielä sanoa. Ajatus pätkii kun tuo kuopus kiemurtelee sohvalla vieressä... Josko käväisi suljetun kuulumiset vielä kurkkimassa...

Letkeää tiistaita!

Niksu ja pikkuännä (isommalla on hoitopvä...)

Pikaseen gialle vastaan:
Oli mies mukana ultrassa, ja kuulin kun kyseli lääkäriltä kun olin pukemassa,
että: "koska sen sukupuolen sitten saa selville?" =0) On väittänyt koko ajan, että sitä ei kiinnosta että kumpi tulee...

Onneksi ei ollut eilen kisastudiota pystyssä kun meni sähköt just pelin ratkaisevissa vaiheissa :D Loppu sitten näkyi jo. Oishan tuon voiton välillä Bluesillekin suonut, vaikka en jääkiekkoa seuraakaan.
Niin paitsi mm-kisoja jos me pärjätään ;)

Senora vältti sitten supparit kuitenkin.
Mulla oli mielestäni tosi kivulias tuo tutkimus, yks pahimpia hetkiä raskausaikana :/ Sama lääkäri oli tosin synnytyksessäkin, mutta oli todellakin asiansa osaava, 10 pistettä siitä hänelle. Valitettavasti ei vaan taida enää olla tuolla töissä :(

Pitäis käydä mutka tuolla työkkärissä, huomasin, että oon saanu hukattua sen kortinkin johonkin... hmmm... onneksi päivän muistan....
Näytän vaan ihan krapulaiselta kun on taas päätä särkeny päivän, kiitos jumittuneen niskan. Näytän siis kamalalta :)
Ja piti vielä isännän kans aamusella riidelläkin, toivottavasti loppupäivä sujuu paremmin. Palaillaan, täytyy pistää menoksi!

Heipat ja rallat! Nyt vasta ennätän tänne, mutta eipä mulla mitään sanottavaa (taaskaan) olekaan..

Ahkerasti olette lapsia käyttäneet passi- yms kuvissa. Aattelin kanssa, että vois viimeistään kesälomalla tehdä Tallinnan keikan, joten edessä se kuvaus olis täälläkin. Teellä on jo pari vuotta ollut passi, mutta teellä ei vielä.

Tuulille onnittelut (?) koopee ykkösestä. Siitä se elämä taas palautuu normaaleille uomilleen pms-oireineen sun muine ovulaation kyttäämisineen ;) Ja kaakkuohjeen tosiaan löydät suljetulta. Mä laitoin siihen täytteeseen tummaa suklaata, mutta ehkä vaaleammalla olis tullut parempi?

No voihan, jos Senoralle jäi kökkö fiilis eiliseltä vastaanotolta :( Mutta sellasiahan noi tuppaa joskus olemaan, lääkärit. Kokoarviosta, Teetä aikoinaan veikattiin alle kolmekiloiseksi ja oli siis syntyissään 3200 g. teestä sanottiin, että tulee suunnilleen saman painoinen kuin esikoisesta ja painoi siis sen 3355g. Että ei nyt ihan nappiin, mutta siis todella suuntaa-antavia.

Johannakin jo kumpua tunnustellut :) Se oli kyl niin ihanaa aikaa, kun vatsa alkoi kasvamaan! Tai eihän se vatsa nyt niinkään kasvanut, mutta kohtu ja sen sisäinen tapaus :) Hih, tuli tosta mieleen, että Teelle juttelin tänään, että eikös olis kiva että meillä olis kolme poikaa (Tee siihen, että isihän on se kolmas poika..) ja että haluisitko vielä siskon tai veljen. No, voisinhan mä haluta, sanoi, mutta jos sä synnytät vielä lisää vauvoja niin sitten sun ja isin pitäis muuttaa pois, kun tänne ei mahdu. Juu ei ole suunnitteilla :) Eikä tarvi mitään testailla. Olo on kyllä raskas, mutta johtuu viime aikaisesta univajeesta ;) Hiton huonosti nukkuu toi tee! Äskenki piti sännätä takas ulos, kun toi oli vartin nukkunut ja heräs röhkimään. Niin Tehikselle pitänyt laittaa, että yritän joskus äänittää tota röhkettä ja laitan sit tulemaan :)

Täällä oli vielä noista tarjoomisista puhetta. Anoppi tekee sellasii sikahyviä pizzarullia. Lehtitaikinasta suikaleita, täytteeksi kinkkua tai jauhelihaa tai what ever ja sitte rullalle. Ne on aina hittejä meidän kemuissa. Ja mun äiti tuo useesti lusikkaleipiä, nam.. Teelle tein parina vuonna aihekakun. Ykkössynttäreillä oli lampaan muotoinen (ts. yritti olla..) kakku, koska sille oli silloin tärkeä sellanen pehmolammas. Kakkosilla oli auringon muotoinen, ja tein lakumatosta sille arskatkin :) Silloin oli keltainen lempiväri ja poika vaati aina aurinkolaseja, kun vähänkin häikäisi.

Mäkin sain jo Teen topat pestyä, mutta pakkohan oli vielä yks haalari palauttaa käyttöön, kun on ollut niin sikakylmä.. omat topat on vielä pesemättä, mutta kaipa noi untsikat sais jo pakata yläkertaan.

Väsähtänyt Omppu....

Vai toppavaatteita siellä pestään ja pistetään säilöön... täällä ei sellaisesta vielä tarvii haikailla... Lunta tullu monta senttiä tänään ja nuo entiset kinoksetkaa ei oo häipyny. No jospa vappuna olis lumet jo vähän vähempänä... toukokuun loppuun mennessä kyllä lumet on meijänki pihasta sulanu...

Terveiset metsästä. Mies lähti aamuseiskalta sahan kans ja mä jäin keitteleen teevettä termareihin ja tekemään eväitä... Olin sit eväskassin kans menossa perässä niin tuli mies jo takaisin... Oli menny sahasta tulppa. Kävin sen ostamassa ja samalla kaupassakin... veskireisulla sit pissin tikkuun - - jee - proteiinit yhdellä plussalla. Et sekin tässä vielä. Soitin neuvolaan, kuten Oulusta ohjeistivat. Ens viikolle nla aika. Mut ilmeisesti pitää ny joka päivä testata. Sitä sanoivat että yhdellä plussalla voi olla kotona, mutta kahdella plussalla pitää lähtee heti oysiin. Että sellaista. Voi tulla Ihimeelle häätö...Muita oireita ei kyl oo... Voimat on kyl vähissä, jotai pientä kivistelyä, ja jännittymistä mut ei raskausmyrkytysoireita.

Niksukin on käyttäny pesueen passikuvissa. Pääsettepä sitte äkkiä reisulle jos siltä tuntuu...

Johannakin on päässy viikkojen kanssa ´turvallisille vesille´..

Senora, sulla on siinä mielessä hyvä, että vaikka tulisi raskausmyrkytys niin viikkoja on tarpeeksi ihimeen syntyä. Kummityttö syntyi rv33, myrkytyksen takia piti tehdä keisarinleikkaus. Kaikki meni hyvin ja nyt on varsin villi pikkutyttönen:)

Johanna meilläkin mies väittää, ettei kiinnosta kumpi tulee, mutta jutuista ja ilmeistä huomaa että pojan haluaisi. Eilenkin ostoksilla valitsin vauvalle punasävyisen fleecehaalarin niin miehen piti heti puolustella, että tuota ei sitten pojan päälle laiteta ja potkuhousut ainakin otetaan valkoset:D

Noista kakuista kun ollut puhetta niin tässäpä mun lempikakun ohje:
http://limepippuri.blogspot.com/2007/11/mansikka-valkosuklaakakku.html
Tuota tehdään ehdottomasti ristiäisiinkin sitten joku päivä. On ihan syntisen hyvää..

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

gia

Tuuli kyseli ostoksista... Liivejä en saanu... paristakin liikkeestä kattelin, mutten löytäny.... Liivinsuojia ja maidonkerääjän sain, että jotaki edistystä... Aattelin kokeilla alkuun ihan tavallisilla liiveillä. Hommaan sitte myöhemmin jos näyttää siltä että tarttee...

jospa nyt ruvettais siirtämään nuo lipastot. Miehellä on kyl selkä vähä jumimallia.

Johanna saanu tunnustella jo kumpua... ja mies on kyl perinteinen suomalainen ei-mua-kiinnosta- mutta-kysympähän-vaan ... meillä asuu just samanlainen. ;)

Senora, mää nappasin Halpahallista halvat imetysliivit. Tai käskin miehen tuua ne laitokselle. Kahet kappaleet. Menee mainiosti tämän imetysajan. Mää en ainaskaan viittiny taistella normiliivien kanssa vaan nämä on paljo helpommat...

Pikkukylän kirous iski jälleen. To:na on ykkösen kaverin 9-vuotissynttärit eikä täältä löydy lahjaa. Ainoastaan sellasta kertakäyttörihkamaa, joka hajoaa heti. Suunnittelin että kun huomenna käyn kaupungissa nelkun kanssa aamulla fysioterapiassa, vois koittaa salamana käyä lelukaupasta jotain hakemassa. Kiire aikataulu kun aion ehtiä kotiin niin että mies kerkiää kymmeneltä lähteen töihin.

Ei muuta kuin lukemassa kuulumiset ja vilkutuksia kaikille!

Tämänpäiväinen negatesti oli lopullinen niitti sille, että meille ei -08 vauvaa tule :-) Eli ei sitä Tuulin tituleeraamaa läheskesävauvaa... Tarkemmat testiraportit haaveilupuolella, missä ei oikeasti ole mitään, minkä takia sinne puolelle kannattais raahautua ;-) Nyt vaan odotellaan, että tää pömppökin viimein laskeutuis eli koopeeykkönen tänne kiitos seuraavaksi!

Ja yritetääs, jos huomenissa ehtis paremmin taas linjoille...

Tehis

Safiiri... kärkkäiseltä ja prismasta kattelin... siis mä oon kai huono shoppaaja kun en nähny kummassakaa ku tavallisia liivejä... ja mies paineli jo kaukana hyllyjen välissä kun mä pysähdyin katteleen... täytyy viel tehdä toiviomatka tuonne naapurikuntaan ja selata nettiä jos sattuis kohalle...

Illalla juili mahaa ja mietin että kai toi joku suppari oli ... mut pari kertaa riitti ja sit loppui... Nyt sit repii nivusta. kai siellä kaveri on laskeutumassa tai jotai... sillee jännästi juilii... ihan kuin melkein alkais vetää suonta. auts.

Eilen saatiin sit vaihdettua lipastot. Tänä aamuna pistin vauvan kamppeet lipastoon... Taitaa kyl mennä sit silleen, että kun kaveri tuo lainavaatteet, niin joudutaan tyhjentään vaatekaapista hylly... mut pitää katsoo...

Vai testasi Tehis negan.. hmph... onnittelut sulle kai siitä pitää esittää ??

Aikainen lintu madon nappaa - taitaa olla meidän teen motto. *kele, 5.40 herättiin! Ja nyt just tais nukahtaa. Enpä viiti itteeni kiusata menemällä taas millekään miniunille.

Alkanee kai pikkuhiljaa sit olemaan -08 vauvat pulkassa? Ihan hassulta tuntuu muuten nyt lukea joulukuisten odottajien ketjua :) Muistan ne alkuajat kuin eilisen päivän..

Senoralla juilinut.. eiköhän se tosiaan Karvinen ala siellä lähtökuoppia kaivelemaan! Sulla kyllä varmasti tulee vauva-arkea helpottamaan tuo, että olet melkoinen aamuvirkku ja saat jotain aamuisin aikaiseksikin :)

Jos vaikka jatkais eilen lupaavasti alkanutta valokuvaprojektia.. Lyödäänkö vetoa, niin molemmat pojat nukkuu nyt ainakin puol kymmeneen..

Huomenia! Kylläpä täällä jaksaa nyt sataa vettä :( Mä en ole vielä toppavaatteita pessyt; tuossa on nyt naulakossa sekä toppatakit että kevättakit...just kuuluivat sanovat aamu-tv:ssä, että tännekin luvataan räntää...

Harmi Senora, kun proteiinit on plussalla, mutta toisaalta, kun sulla on noita viikkoja jo noin paljon, niin samahan se vaikka tuliskin pian eteen vauvanhakumatka oys:iin ;) Ja sulla alkaa olla kaikki kai valmiinakin nyt kun lipastoprojektikin on tehty?

Kiitos Gialle tuosta linkistä koskien mokkuloita. Niistä näyttääkin olevan tämän päivän Hesarissa juttua, en vielä ehtinyt lukea, mitä siinä sanotaan. Tosi herkulliselta vaikuttaa toi sun lempikakku. Täytyykin kirjoittaa tuokin ohje ylös...kohtahan se on taas mansikka-aika! Miten sun sokerirasitus meni?

Mä voin ihan mielelläni lähettää tädin täältä sinne Tehis! Vaikka ihan heti tänään! Ei tämä lorina niin mukavaaa ole. Mulla kyllä taisi tuo turvotus olla jonkinlainen tätiä ennakoiva oire, sillä nyt se on selvästi vähentynyt.

Niksulla olikin sitten vain jotain välivuotoa - toivottavasti se oli nyt sit siinä ja nuo pillerit sopisivat paremmin kuin ne edelliset.

Vai on Ompun tee aloittanut röhkinät jo kiitettävän aikaisin tänä aamuna ;) Mä jo kattelinkin, että mitä sä näin aikasin täällä kukut ;) Miten pullosta syömisen opettelu sujuu?

Johannan miestä vähän jo kiinnostais tietää sukupuoli ;) Aiottekos sitä sitten rakenneultrassa kysyä?

Mitäköhän muuten Antzille ja Kirpulle kuuluu?

Täällä on iloittu pienistä edistysaskelista: M on parina päivänä nauranut ääneen ja kääntynyt kyljelleen ollessaan leikkimatolla. Viihtyy jo itekseen melko pitkiä aikoja leikkimatolla katselemassa ja koskettelemassa niitä vemputtimia. Toisaalta on jotenkin niin haikeeta, kun se ei ole enää semmonen ihan pikkuinen vauva, mut sit toisaalta, onhan se ihanaa, kun se kasvaa ja oppii kaikkea. Mutta odottaville vaan tiedoksi/muistutukseksi, että aika menee ÄLYTTÖMÄN nopeasti. Ei sitä vaan meinaa tajuta...

No nyt täytyy mennä, sillä lähetään hierontaan ja sen jälkeen aletaan väsäämään tuota Ompun jäädykettä! Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

Huomenta!

Senora edelleen yhtenä. Mites verenpaineet?

Tuuli, mä ainakin aion kysyä rakenneultrassa, että kumpi on tulossa, mies saa sitten sulkea korvansa jos ei halua tietää. =) Ja kyllähän se haluaa, vaikka ei sitä myönnäkään.

Hei apua. Mulle iski ihan kamala puutarhakuume, meidän piha on ihan vaiheessa vielä. Jos tiedätte jotain linkkejä sivuille, missä on puutarhakuvia, niin kertokaa mulle. Mä etsin siis lähinnä tässä kohtaa ideoita. Onneksi tossa mun viereisessä työpisteessä on ex-puutarhuri, mä piinaan sitä aika usein kysymyksilläni. Lähinnä tällä hetkellä askarruttaa se, että millä reunustan terassit, niitä kun on mooonta metriä. Jollain kivillä varmaan.

Nyt taas surffaamaan...

Johanna 12+4

Huomenet!

Vai on siellä teekin aamuvirkkua poikaa :-)
Täällä tosiaan kans kyllä aikaisia herääjiä, myös hoo nykyisin, vaikka ensin näytti olevan iltavirkku. Tänään oli aivan huippuaamu. Heräsin VASTA kellonsoittoon seiskalta. Olin tietty puol seiskalta ollu kyllä syöttöhereillä.
Mutta eilenkin illalla kyllä päikkäreistä huolimattaa Hookin nukkui jo vähän ysin jälkeen. Esikoisen kanssa on nykyisin melkosta vääntöä tuo ilta. Hän kun on sellanen iltakukkuja, niin ei millään meinaa valot sammua huoneesta. Ysiltä täällä on kyllä kaikki aina sängyssä, armeijakuri...

Ai Omppukin hyökänny valokuvien kimppuun, hyvä hyvä! Mä olen kans niin onnellinen, kun viimein sain ne kaikki laitettua ja tilattua uusia. Jos sitten hyökkäis reippaasti HETI niiden kimppuun, kun tulevat. Olen tässä myös vähän suunnitellu joululahjajuttuja jo noista valokuvahommeleista. Meinasin, että jos tässä jo laittais alulle :-) Myös "joulukortit" olen ajatellu tänä vuonna lähettää jo jussina. Taisi ollakin jo jouluna puhetta.. Meinasin ottaa jonkun hauskan kuvan ja toivotella hyviä loppuvuoden kaikkia juhlia :-D Saas nähdä toteutuuko... Sais vähän sitä joulukuun rumbaa kevyemmäksi.

Niin, eihän ne 08 vauvat nyt vielä ihan varmoja ole... NINNIIIIIII :-D
Isäntä meinas, että tammikuinen vois olla kiva, hahha. Tarvis kyllä varmaan kävästä gynellä tsekkaamassa, että mistä tämä kaikki ihme oireilu johtuu. Ovistestit näytti tosiaan 2kk sitten vahvaa ja kaikki muutkin ovisoireet oli. R-testi näytti jotain outoa jälkihaamua, mitä ei ennen ole noilla apteekin testeillä tapahtunu. Tulee tietty mieleen, et jos onkin raskaus alkanu ja onkin joku keskeytyny km tai jotain.. Äh, parempi ku ei aattele. Kait tää on vaan sitä epämäärästä, mitä on teillä muillakin joskus ollu. Mutta ehkä olis järkevä käydä gynellä kuiteskin.
Pikkusisko muuten just kovasti aneli, että vielähän meille tulee viides... Totesin, että nimiongelman vuoksi ei taida tulla ;-) Oikeesti, meillä ei ole nimeä Vitskulle.

Senorallakin olis sitten vauvan vaatteet järjestyksessä. Ei muuta ku supparia tulemaan! Tuntuu kyllä niin uskomattomalta, että olet tuossa vaiheessa. HUIH!

Imetysliiveistä... Mä en aiemmin ole oikein tykänny, mutta nyt on niin hyvät, että olen muuttanut mieltäni ihan täysin. On muuten Figura-merkkiset alusvaateliikkeestä. Ois pitäny ostaa toisetkin, kun aina pesun ajan joutuu pitämään noita huonoja vanhoja. Nää on kyllä hyvät ja nätitkin vielä. Ihan kaarituelliset pitsiliivit! Äippävaateliikkeestä oli nuo vanhat, mutta ne on todella surkeat näihin verrattuja. Ei nekään ollu halvat, mutta ei se aina näköjään silti takaa hyviä. Mun kokemus yleensäkin kaikesta halvasta on niin huono, että en edes enää yritä :-D

Olen nyt vähän taas kärryiltä varmaan tipahtanut, kun en taas muista mitä pitikään pölistä. Täytyy taas vähän kerrallaan yrittää...

Tehis

Aamupäivää vaan... Täällä vielä istutaan aamupalapöydässä, kun ollaan herätty vasta tunti sitten.

Taitaa Tehis tosiaan olla parempi käydä siellä gynen pakeilla, onpahan homma sitten selvä. Ei tuollainen stressaaminen varmaan tee kropalle sen paremmin kuin korvien välillekään hyvää.

Senora siis edelleen yhtenä kappaleena, hyvähyvä! Tuntuu niin uskomattomalta että tässä sitä kyteksitään Ihimeen ulostuloa..=) Vastahan plussasta onniteltiin ja ekaa ultraa jännättiin......

Tuulin M:lle onnittelut uusista taidoista! Niin ne meidän vauvat kasvaa. Meidän pikkuännä keskittyy kasvamiseen, siis syö ja nukkuu ja hereilläoloajat seurustelee kovasti ja hymyilee kuin hangon keksi. Saas nähdä missä vaiheessa sitten jatkuva hymyily vaihtuu itkeskelyyn, vai vaihtuuko missään vaiheessa. Nyt me vaan nautiskellaan tilanteesta ja piiiitkistä yöunista.

Jahas, siinä paha missä mainitaan, kuopus heräsi yöuniltansa. Heipparallaa ja hyvää keskiviikkoa!

Niksu & ännät

Onnittelut Tuulin M:lle kääntyilyistä.
Ja tuo Tehiksen jälkihaamu on kyl aika outo...
Johannako kyseli verenpaineista... Ne on kyl ollu omissa mittauksissa ihan kohillaan... mutta ny juilii tuota nivusta niin paljo että kivun takia on varmaan aika korkialla... Ja proteiinit on ny miinuksella... Eli ei mitää oireistoo...paitsi toi kipu. Mietin vaan että miten hit*ssa ne synnytyskivut kestää, kun nääkin on jo kestokyvyn rajamailla... Pitää vaan pyytää lääkitystä...
Ompun T laittaa vanhemmat pihalle, jos tulee lisää lapsia... On ne niin loogisia :)
Johannalla puutarhakuumetta...Toivottavasti se ei sit oo tartttuvaa... :) Meillä on pihan nurmikolla ja tuossa pihakaivon ympärillä on kukkapenkki.. muistinki että siellä on ne toissakeväänä istutetut tulppaanin sipulit, saas nähä vieläkö ne kukkii tänä vuonna... Muuten siinä on malvaa ja lehtosinilatvaa... Orvokkeja vois ostaa ja istutella purkkeihin terassille... Krassia pitäis laittaa kohta itämään ja esikasvattaa... saa sit joskus heivata pihalle... kasvimaata en sen kummemmin aio laittaa, pottua ja sipulia. porkkana ois tietenki kiva, mut mä en jaksa sitä ruohomista...

Joo aamuvirkku oon, mutta kun mä oon illlantorkku.. kai sitä oppii yösyötöillekki... Hih... just luin eilen jostai odottajan oppaasta että pitäis tää äitiysloma käyttää nukkumiseen ja levähtämiseen... Tasan kolmet päikkärit oon kerenny ottaa... Eilenki mies tirpas iltapäivänokoset ja mä touhuilin mopin kanssa ja käytin vintiltä matot pihalla......