EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nii tosiaan näppäilin yks päivä kuvia meijän pihasta joka ilmansuuntaan... Pikkuisen on lunta... Siinä akkunan alla ehkä eniten kun tulee sekä talon että eteisen katolta siihen... Mut onneksi on pihan pohjoissivu, että aurinko sitten kun se alkaa paistaa vähä korkeemmalta, niin ne lumet sulaa aika nopeesti ja sit on vettä pihalla ja piha lillinkiä...

Kiitti Pikku2. Tän päivän kaulassa vielä TYÖLÄINEN-laatta... Sijainenkin tuossa kyseli,että mitäs huomenaamulla meinaan tehä... Nousen varmaan puol 6 ja juon kahvit, talon lämmitystä, nettisurfailual, ehkä vähän siivoilua , ruuanlaittoa...

Mä oon NIIN kateellinen Senoralle.. =0) Varmaan tosi mahtava fiilis?
Mä rakastan äitiyslomalla oloa, koska nää aikataulut ja suorittaminen käy mun hermoon (varsinkin nyt).

Sonialle onnittelut mukavista neuvolakuulumisista! Onko sun paino vaan pudonnut raskauden aikana? Mä yritän parhaani mukaan elää nyt 6 päivää viikosta ilman sokeria, että en turpoa ihan kamalasti tämän raskauden aikana. Ihan hyvin on nyt mennyt tämä viikko. Kysykää ensi viikolla uudestaan.. :)

Pitää tänään hakea lähete np-ultraa varten ja varata aika.

Johanna 8+5

Aivan tosi pikaisesti tulin pyörähtämään tänne ja toivottamaan Senoralle mukavaa VIKAA TYÖPÄIVÄÄ!!! Huomenna se olet sitten sinäkin ÄIPPÄLOMALLA. Eikö ole uskomatonta, kun muistaa, kuinka hartaasti tuota päivää on odotettu ;)

Sonialle, ihanaa kun syke kuului! Onnittelut!

Nyt on ihan pakko mennä, ne on nämä äitiyslomalaisen kiireet :D

Mikä tilanne siellä Ompulla?

Palataan!

Tuuli

senoralle tulin toivottamaan hyvää viimeistä työpäivää =)
niin se aika vain menee... ihan hurjaa!

ja Niksulle piti laittaa, että ihanan nimen sai teidän pienempi ännä!

meillä ihan hurjasti tekemimstä ollut joten en ole ehtinyt kirjoittaa, mutta luen kyllä joka päivä =)

räntäiset terkut täältä kaikille!

Sonialle onnittelut sykkeen kuulumisesta! On se vaan aina niin helpottava tunne, kun saa varmistuksen että kaikki on hyvin.

Hauskaa vikaa työpäivää Senoralle! Itse oon ollut kotona koko raskauden ajan ja ihan kiva se on siltä kannalta, että saa levätä tarpeeksi ja ei tarvitse kiiruhtaa, mutta tylsyys vaan iskee vähintään pari kertaa viikossa.. Pitää sitten olla tällaisia henkireikiä, kuten nää Ellit:)

Mieskin lähti tapaamaan kirjanpitäjäänsä. Yrittäjänä se saa verojuttujen kanssa pähkäillä 24/7.. Maha-asukki on edelleen perätilassa. Onkohan sillä edes aikomusta kääntyä...

gia 27+6

Heipat ja Senoralle mukavia viimeisiä "työ"tunteja :) Saas nähdä, kuinka sun kohdalla käy; kerkiitkö palstailemaan enempi vai vähempi :)

Just. Poika heräs tänä aamuna puol seiskalta, pirteenä ku peipponen! Tonne se paineli papan kanssa pelaamaan Haisuli veitä.. Illalla oli kyl 38 kuumetta vähän aikaa, sitte laski siitä vähän päälle kolmeseiskan. Ujutettiin salaa sille yks Pamol F, niin nukkui yönsä hyvin ja söi aamulla puuronkin. Nenä sillä oli tukossa aamuyöstä ja on saanut niistää. Pidemmän aikaa tuo on aivastellut joka aamu, aattelin, että olisko nyt sitte toi kuume, kun yrittäis jotain nenäpöpöä taltuttaa? No, muutaman päivän sisään selvinnee, tuleeko tosta ton kummempaa tautia.

Sonialla ollut ihana neuvolaelämys, onnea :)

Missäs Ninni, mitenkä jakselet, hyvin, toivottavasti!?

Pakko kehua, mutta kaks yötä on nyt mennyt hyvin teen kanssa! Eilenkin nukahti jo ennen yhtätoista ja heräs vasta neljän kieppeillä :) Sitte 6.45 eikä sit varsinaisesti enää nukuttu. Äiti vaan yritti tunkea tissiä pienen suuhun, että sai vielä makoilla =D

Pakko taas mennä siivoilemaan. Onneks sain maanantaihin asti armonaikaa ;)

Vilkutukset kaikille -täällä jotain pientä tihua satelee.

Omppu ja teet

Loistojuttu että Sonialla oli onnistunut neuvolakäynti! Helpottaa tosi paljo ku syke kuuluu.

Senoralla sitte vihoviimenen työpäivä ennen äippälomaa. Niin se aika vaan kuluu. Ja takuulla yhtäkkiä sitte huomaat että Ihime on jo syntynyt. Sitä odotellessa.

Tuo on Tehiksen pesueella kyllä hyvä kun muut ovat saaneet olla terveitä. Ois varmaan jo tähän mennessä tarttunu jos ois tarttuakseen *koputtaa kiireen vilkkaa puuta*. Toivottavasti sitte pääsette huomenissa ulkoileen.

Me tultiin äsken sisälle. Oltiin ekaluokkalaista vastassa. Nyt Nelkku nukkuu vaunuissa partsilla. Oon korvat hörössä sinne suuntaan. Itkuhälytintä meille ei oo tähän mennessä tarvinnu hommata, ku se edesmennyt koiruus aina ilmotti millon vauva vaunuissa itkee. Tämä toinen koira, edesmenneen velipoika, taas osallistuu ulvomalla lapsen itkuun sisätiloissa, mutta ei koskaan ilmota, jos vauva itkee ulkona. Tuosta tulikin mieleen, että kerran ajettiin ex-kälyn kanssa autolla Oulun keskustassa ja kuunneltiin Linda Lampeniuksen viulunsoittoa. Molemmat koirat istu takapenkillä. Yhtäkkiä tämä toinen hännänheiluttaja alkoi komeasti ulvoa viulunsoiton tahtiin :) Oli meillä naurussa pitelemistä. Tiiä sitte, tykkäsikö vai inhosiko koiruus Lampeniusta...

Nyt ei tämäkään muuta ehdi. Palaamisiin taas!

Jee--- kotona...

Aamupäivällä muutama toivotteli mukavaa lomaa ja päivemmällä pari... Aika kivuttomasti meni. Ei mitään yhteistä kahvitilaisuutta... Kyllähän nuo jutteli, että heitä voi käydä aina ohikulkumatkalla moikkaamassa... Ei tod. taida kiinnostaa... mut pitää kattoo... Kai niistä oli outoo, kun kesken viikon jäin.. En tiedä miten ton lähdön ois osannu paremmin järkätä. Aika herkkis olo oli iltapäivällä... mut kyl tää tästä. Useamman kanssa oon kuitenki tähänki asti ollu sähköpostikirjeenvaihdossa ja tekstareitaki heitellään... JOten kai tuo sama jatkuu, vaikka en töissä olekaa... Toisaalta ois ollu kiva kun kaikki ois ollu kerralla kasassa, mutta toisaalta ei ... Kai sit jossain vaiheessa käyn muksun kanssa moikkaamassa... Ja aikoivat ottaa yhteyttä jos tulee jotai ongelmia. Saa nähdä mikä on sit sellainen ongelma, johon tarttevat apua...

Vai sujui se Senoran äippälomalle jääminen kivuttomasti ;) Mites aiotko olla aamulla ekana kirjoittelemassa vai luovutatko aamun ekan kirjoittajan paikan nyt Katzulle? Katzu, kyllä se 4,5 viikkoa menee nopeeta!

Sonialla tosiaan hyvät neuvolakuulumiset. Ikävä vaan, jos verenpaine meinaa kohoilla. Totta kirjoitit, ettei se "yksinhuoltajan" arki ole varmastikaan mitään ruusuilla tanssimista. Vieläkö sun miehes tekee reissuhommia? Täällä onkin aika monta, joiden miehet reissuaa paljon.

Gia, paljonko sulla onkaan niitä viikkoja? Mulla oli M kanssa perätilassa ultrassa viikolla 27+. Sit seuraavan kerran, kun ultrattiin 33+ oli kääntynyt. En minäkään osaa sanoa, missä välissä oli käännähtänyt oikein päin. Hyvin ehtii teidänkin pikkunen vielä kääntyä!

Johannalle tsemppiä np-ultran odotteluun. Mäkään en mennyt neuvolaan aiemmin just sen takia, kun olin käynyt yksityisellä gynellä ultrassa jo pari kertaa. Meillä neuvolassa ei ole ultraa, joten ajattelin, että ne punnitukset ym. mittaukset ehtii kyllä myöhemmin. Ruokavaliosuositukset printtasin neuvolan sivuilta.

Tosiaan ei ole Kauriista kuulunut enää plussauksen jälkeen? Myöskään Kirpusta ei ole aikoihin kuulunut mitään. Ninnin ja Ässänkin kuulumisia olisi kiva lukea. Ja mikä se Kapriksenkin pitää niin kiireisenä? Mahapäivityksiä vois meidän harvat raskaana olevat kanssa laittaa suljetulle - olis kiva ihastella niitä!

Se on muuten ens viikolla jo pääsiäinen! Joko on ruohot kasvamassa?

Mä toivottelen jo mukavaa viikonloppua, sillä me lähetään aamupäivällä mummolaan täyshoitoon. Ämmällä riittää halukkaita hoitajia, kun on suvun ja kaveripiirin ainut vauva tällä hetkellä ;)

Omppu pidäthän mut ajan tasalla, jos jotain. Toivotaan, että T selvisi vähällä tuosta taudista! Mä olen siis koneella vasta sunnuntai-iltana. Mutta maanantaina sama aikataulu kuin mitä oli suunniteltu torstaille, eikö?

Terkkuja ihan kaikille!

Tuuli ja Mobira 7 viikkoa 6kg ja 59cm

Ihan pikaisesti ennen Salkkareita... =)

Senoralle oikein hyvää mammalomaa!!!!!!! Ja Sonialle onnittelut mukavista ultrakuulumisista!!!! Toivotaan että Ompun T selviää "vaan" flunssalla. Meillähän kiertää nyt sitten mahataudin jälkiriesana kauhea lentsu, joka on iskenyt myös perheen pienimpään. Harmi homma, onneksi menossa jo kuitenkin ohi.

Mua vähän nauratti aamulla, miten sitä ihminen voi panikoitua ihan ihme jutuista. Hyvä etten ehtinyt jo neuvolaan soitella.... Meidän pikku ännä veteli muina miehinä sikeitä viime yönä 22.30 - 06.30. Ja oli siis syönyt klo 22 edellis kerran. Sitten puol seiskalta herätin hänet syömään, kun olin ihan varma että jotain vikaa nyt on kun moisia yöunia nukkuu. No, pikkumies heräsi, söi, röyhtäisi ja pieraisi ja paineli takas untenmaille..... Koko päivän on sitten aamu-unien jälkeen seuraillut skarppina maailman menoa, syönyt tasaisesti 2-3h välein ja ollut ylen tyytyväinen oloonsa. Miksei äiti voi vaan nauttia tilanteesta vaan heti epäilee pahinta...? Koska tää menee ohi...? Esikkokin nukkui pitkästä aikaa omassa sängyssään koko yön -> meillä siis päästiin pöllyttelemään ihan oikeasti peittoja ihan omassa sängyssä... Edelliskerrasta onkin sitten jonkin verran aikaa, yleensä kun esikko makaa kuin härski silli meidän sängyssä yöt läpeensä... =) Onpahan ollut sekä äippä että iskä tänään oikein aurinkoisella tuulella... =))

Onpas Mobiralla muuten muhkeat mitat jo... =) On ollut mies ruoka-aikaan paikalla, selkeästi. Ja hyvä niin! Niin ja kyllä, meillä todellakin on ruohot kasvamassa, ihme ja kumma......... Katsotaan vaan kasvaako ne aikuisten oikeasti ennen pääsiäistä, vai saanko nekin heinät hengiltä tässä viikon aikana. Mulla kaikki vanhat viherkasvit voi todella hyvin ja ovat kauniita, mutta uusia en saa koskaan kasvamaan. En tajua missä vika... =)

Nyt Salkkareille, onpahan hyvä syy löffätä kaikessa rauhassa ihan itsekseen sängyn päällä, muita kun ei ko. roina kiinnosta millään tavoin.... Outoja ovat, perheeni miehet.

Heipparallaa ja terkkuja kaikille säädyille!

Niksu

Ja vielä jatkaa.... Katsokaas: reilu 20 minsaa edellisestä käynnistä ja tässä välissä kerkisin tehdä ännän kiitoskortit... =) Isännälle vinkkasin siitä kermitti-porukan Picasa innostuksesta ja hän joutessaan asensi sen koneelle tänään (+ järkiperäisti meidän valokuva-arkistointia, kun se on kuulemma TODELLA retuperällä mun jäljiltä...). Mä sit unohduin Salkkareiden sijasta tesuttaan ko. ohjelmaa, kokeilin yhdellä ristiäismekko-kuvalla ja tadaa, sain samantien tehtyä kiitoskortit. Mä kun teetän kuvat aina extrafilmillä ja heillä sellainen kotikoneelle ladattava ohjelma, jolla saa helposti suunniteltua ja tilattua kaikki spesiaalijutskat (kortit, mukit,paidat jne.) omista kuvista. Eli saan kortit postitettua ristiäisvieraille jo ensi viikolla. Jee, hyvä minä.

Taidanpa suunnata saunaan, kun isäntä leikittää esikkoa ja kuopus vetää alkuillan tirsojansa..... Heippa taas.

Tuuli viikkoja mulla on 27+6. Hyvinhän vauva tosiaan mahtuu vielä kääntymään, mutta ajoittain vaan huolestuttaa, että jos ei käännykkään niin miten tuo synnytys sitten hoituu.. Onko perätilassa olevaa vauvaa pakko synnyttää alakautta jos itse kokee että ei siihen pysty? Mulla nousee niskavillat pystyyn jo pelkästä ajatuksesta...:( Ja tietysti pelkoa lisää se että olin niin typerä, että menin googlettamaan tietoa.. Kappas kummaa löytyi kauhuskenaarioita yllin kyllin..

gia

Juttelin muuten tänään yhen puolitutun kanssa... ja paljastin tän mahankasvatusprojektin ... Hän sit kyseli mun oikeeta ikää... ja jossain vaiheessa sit tunnusti että heilläkin on vauvakuume... mua kai vuoden nuorempi tai vanhempi... jotenki meni se ikäjuttu ohi... Jotenki oli jännä jutskata ihan nokakkain näistä vauvahaaveista jonku kanssa... Ei muuten ollu kuullukkaa o-tikuista!! No oli ne mullekki puoltoista vuotta sitte ihan outo juttu :) Saas nähdä miten seuraava tapaaminen hänen työpaikallaan sujuu... hih... hän on nimittäin asiakaspalvelutehtävissä... ja luultavasti häntä näen asiakkaana...

Toivotaan että Gian pienokainen kääntyy vielä... Onko teillä muuten 'työnimeä' tälle tulokkaalle???

Niksu saanu jo kiitoskortitkin melkein postiin... Mä kans asensin sen Picasan... Täytyis vaan jostain repiä aikaa ja inspiraatiota että pääsis testaileen.

Tuulille mukavaa mummulareissua...

Sellaistaki kuulin, että tänne meijän kuntaan oli karkauspäivänä syntyny 2 lasta... Siis päivä on kerran neljässä vuodessa ja tänne syntyy abaut 40 vekaraa vuodessa... aika yhteensattuma

Tuuli kyseli eilen että aionko olla aamun eka vai illan viimeinen kirjoittaja?? Vastaus näköjään on että aion... ;) Missähän ihmiset on taas illan ollu??

Ny se sit on..Eka äippispäivä.. En sit noussu puol6... Olin kyl 5 aikaan hereillä, mut näköjään sieppas uneen ja nousin puol7. Mitähän sitä hommais... Kai pitää katella onko mies tuonu puita sisälle, jos lämmittäis ton uunin. Kyllä tässä talossa tekemistä piisaa... pitäis järjestellä paikkoja ja siivoilla... Kampaajalle pitäis soitella aika.

Eilen oli käyny yks niistä joka nähtiin siellä etelässä... Oli ny saanu kuulla, miksi en sit etelässä osallistunu juominkeihin... Aika hyvillä mielillä oli ollu...

Tosiaan Sennora on ollut illan vika ja aamun eka kirjoittaja...vähän aikaa kestää ennen kuin pääset äippälomalaisen rytmiin ja alat nukkua kymmeneen ;) Minne meidän kaikki iltavirkutkin on joutuneet?

Täällä vedetty unia puoli kymmenestä illalla varttia vaille kuuteen aamulla. Mäkään en herännyt kertaakaan yöllä. Nyt on sitten juotu pullosta, tissitelty, seurusteltu ja alettu taas uudestaan koisimaan.

Juu Gia ei kannata googlettaa tuosta perätilasynnytyksestä - mun gyne kielsi ehdottomasti tekemästä niin. Ja tosiaan vielä ehtii hyvin kääntyäkin! Mun mielestä täällä suunnalla ei tarvitse synnyttää alakautta perätilaista, jos ei halua.

Niksullahan on ollut oikein luksusta, kun olitte pääseet romantisoimaan OMAAN sänkyyn ;) Onneksi teillä alkaa mennä flunssa ohitse! Juu ämmä on kasvanut ihan kiitettävää vauhtia. Täytyy hehkuttaa, että mulla on muuten kiitoskortit jo postissa! Tilasin ne sunnuntaina, tiistaina tipahti valmiit kortit postiluukusta ja keskiviikkona postitin.

Nyt meen pakkaan, että päästään sitten lähtemään! Voikaahan hyvin! Heips!

Tuuli

Huomenet!

Senoralle IHANAA EKAA ÄIPPÄLOMAPÄIVÄÄ :-)
Tuulille kivaa reissua!
Taisin unohtaakin sanoa Niksulle ja Tuulille onnittelut siitä, että ristiäiset onnellisesti ohi :-) Mun mielestä se on yksi iso etappi, josta vasta alkaa se normaali vauva-arki. Johtuu varmaan siitä, että revin tosiaan kyseisistä pippaloista isot stressit.

Jipii jihuu, seuraavat pippalot on jo sovittu. (Huom. Ei ristiäiset!) Löin eilen lukkoon kesän "tyttöbilepäivän" ja laitoin jo ekat infot menemään. Hiukan vaan vielä täytyy säätää, että ketkä nyt sitten kutsun ja ketkä en. En ole ihan varma kannattaako kutsua 20 kamua.. Pakko laittaa siis raja johonkin. Sehän se aina on juhlien
ongelma:-( Ja nettikamut jää vielä kutsumatta kokonaan... Oiskin oikeesti tosi kiva kyllä kutsua :-)

Nyt täytyy kirmata laittautumaan aamun asiointireissua varten..

Ai niin, M on tosi hienosti kasvanut! Saa kohta hoon kiinni... ;-)
Komeasti teillä poitsut nukkuu Tuuli ja Niksu! *vain hiukan vihertävin poskin:-D*

Moiks.

gialle pikaiseen kokemuksia:

Kuopus oli perätilassa jostain viikosta 25 lähtien, eikä kääntynyt raivotarjontaan missään vaiheessa. Yritettiin kääntää muistaakseni viikolla 36, mutta hänpä ei hievahtanutkaan.
Ja itse asiassa, jos nyt olisi taas kyseessä perätilavauva, niin en edes antaisi yrittää kääntää. Kääntöyritys oli yksi elämäni kammottavimmista kokemuksista.
Minun kohdallani pidettiin itsestäänselvyytenä, että synnytän alateitse, kun oli yksi normaali synnytys jo taustalla. Itse olin ahdistunut tilanteesta ja minua pelotti tosi paljon. Papereihin kirjattiin, että "potilas suostuvainen alatiesynnytykseen", vaikka vaihtoehdoista ei kukaan puhunut mitään, eikä minulta kukaan kysynyt mitään.
Kun viikko 38 alkoi, marssin neuvolaan ja kerroin neuvolantädille huolistani ja hän soitti sairalaan. Viikolle 39 (!!) suunniteltu synnytystapasuunnittelu siirrettiin rv 38 ja todettiin, että vauva on liian suuri syntyäkseen alateitse.
Niinpä kuopus syntyi suunnitellulla sektiolla rv 39. Tosin hän ei ollut liian suuri, vaan 3380 g, mutta näin ne arviot aina heittää. Pääasia oli se, että lapsi oli turvallisesti maailmassa.

Mutta: rv 27 on hyvin varhainen vaihe. Sinun vauvasi ehtii kääntymään miljoonabiljoona kertaa. Ja toivotaan että kääntyykin. Joka tapauksessa juttele neuvolassa tuntemuksiasi ja ajatuksiasi, sieltä pitää saada apua tilanteessa kuin tilanteessa.

Johanna

Olen joskus kirjoittanut elleihin raskauksistani. Toi kolmas on se joka päättyi ultraan.
http://plaza.fi/ellit/perhe/raskaus-vauvat/ellien-kertomaa-kolme-raskautta
gia, tossa kirjoituksessa on tarkemmin tuo kuopuksen perätilaraskaus.

Senoralle mukavaa äippälomaa toivottelen minäkin. Nyt ei muuta ehdikään kun mies meni jo töihin ja täällä on aamushow meneillään. Näin perjantaisin hällä on työvuoro 8.45-21.30. Palaamisiin taas.

Huomenta

Käyn kohta laittamassa suljetulle tekstiä mitä kaikkea on tapahtunut......

Siis Nöpöllä kaikki ok, ei mitään siihen liittyvää.

Ja Senoralle mukavaa ja ansaittua mammalomaa!!!!!

Kiitokset onnitteluista... Onhan tää outoo, ku ei tarvii lähtee töihin... Toisaalta ihan kiva, mutta toisaalta sellainen haikea olo...

Johannalla on kyllä sana hallussa. Mainitsitkin joskus, että suunnittelet kirjan kirjoittamista.. Jokos on aihe mietittynä?? Jos et täällä uskalla paljastaa, niin laita suljetulle juttua..

Vai tyttöbileitä Tehis suunnittelee... vauhtia ja vaarallisia tilanteita taas tulossa.

Katzulla on kyl sydän lyöny pari ylimääräistä kertaa... Mutta onneks vaan säikyttelyä... Varmaan jalat ois ollu vanukasta täälläpäin jos jotain vastaavaa ois tapahtunu...

Hengissä ollaan..

Senoralle IHANAA ÄIPPÄLOMAA !!!

Esikoinen on viety kerhoon ja Siiri on saanut aamupuuronsa. Kiirettä meinaa teettää tuo kun päätin etten turhaan autoa käytä. Elikkäs nää kerhoilut, lähikauppailut yms. kuljetaan meillä tästä löhtien jalan..

Pitää lähteä vaipan vaihtoon ja kävellen tän neidin kanssa MLL:n perhekahvilaan.. Iltapäivällä pitäs askarrella virpomavitsoja ja pääsiäiskortteja.. Niin ja naapurissa olis vaatekutsut..

Pikku2

Jospa illala palailis..