EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yötyöksi menee.. mutta menköön..

Unohdin onnitella Johannaa mukavista ultrakuulumisista.. aina se vaan lämmittää kun juku saa hyviä uutisia.

Tehikselle jaksuja OLION kanssa ja rautalangan lisäksi kannatta pitää vasara ja nauloja lähettyvillä.. sitä kieltä meillä isäntä ymmärtää paremmin. Ja mikäli oikein muistan myös teiltä löytyy remonttireiskan vikaa isännästä.. ; ) Niin ja terveitä basilleja lähettelen sinne !!!

Onneksi ollaan vältytty tuolta oksutaudilta.. vielä minä flunssan kestän, mutta..

Huomenna olis vielä reissu heitettävä tuonne Siirin kummien luo.. Viikonloppu on jo buukattu ohjelmaa täyteen.. No, isäntä meinaa suunnata ensi viikolla töihin.. ; ) On jo joulusta asti maleksinu enemmin ja vähemmin kipeänä kotona. No, olihan sille kertynyt kahden vuoden pekkasetkin rästiin, joten ihan ansaitustikin on ollut vapaalla.. Edelleen jäi tuo isyysloma pitämättä.. No, onhan se jonkun sitä rahaakin perheeseen tuotava..

Ei muuta kun palailemisiin.. Pikku2

Huomenta! Ja taas päästiin perjantaihin...
Nyt on taas normaali olo, kun pikku2 on käyny heittämässä viimeiset kuulumiset puolenyön kieppeillä...
Ei silti itekki olin siihen aikaan hereillä... siis nää sormet piti valveilla... kahden aikoihin oli pakko kaivaa yöpöydän laatikkoa, kun muistelin, että siellä oli panadolia... mieskin heräsi,että mitä nä kattelet. Löysin purkin ja palostelin yhden panadol 500:sen... Otin vaan neljäsosan.... vähä helpotti. Samalla löysin orudis-geeliä. sekin helpotti... samperi, oikeeta kättä repii ihan satasella... Toisaalta hyvä että se on oikea käsi, oisin enemmän huolissaan vasemmasta kädestä. Pakko kai noita on ruveta rasvaamaan.

Tehikselle jaksuja pimssin pyörteissä.
Antzille kivaa sukulaisvierailua.

Ostitko Tuuli sen unipussin?? Onko siitä ollu apua??

palailen päivemmällä...

Onnittelut Johannalle ultrakuulumisista!!!!

Täällä ollaan kohta puoliin lähössä 1-kuukautisneuvolaan. Aika menee vinhaa vauhtia - Nelkku täyttää maanantaina yhden kuukauden. Mää vähä jännäilen, miten painon kanssa on käyny. Riittääkö maito vai pitäiskö alkaa antaa lisää pullosta? Vaikka toisaalta tuntuu että riittää ( Nelkku alkuviikosta tankkas aivan älyttömään tahtiin, mutta se saatto olla sitä ku vauvathan aina välillä syö tiheämmin laittaakseen tuotantoa isommalle ) ainaki taas tällä hetkellä.

Senoralla tosi kurjan kuulosta tuo kipuilu :( Mää muuten katoin Orudis-geelin selosteesta ettei sitä sais käyttää raskauden viimesen kolmanneksen aikana. Kysy lääkäriltä neuvoa, mikä avuksi.

Nyt jos hiippailis keittiöön katsastaan päivän ruokatilanne. Palaamme taas myöhemmin.

Huomenet sairastuvalta!

Täällä sitä jatketaan kökkimistä. Suurimmat herneet on revitty sieraimista taas hetkeksi. Nyt tuo H on tosi kovassa kuumeessa. Iskä lähti töihin vähän myöhemmin, kun kävi apteekin kautta. Haki nestemäistä Panadolia ja tuohon vatsatautiin sellasta liuosta. Saisi vähän suoloja. Suppoja en viitsi laittaa, jos tuo pylly on mutenkin herkkänä. Illalla ja aamulla annoin muuten ihan merisuolakiteitä suuhun. Yöllä oli oksentanut vain pari kertaa. Rautalankaväännösten jälkeen päästiin siis siihen tilanteeseen, että iskä nukkui poitsun kanssa olkkarin lattialla patjalla.
Itse keskityn nyt kovasti ennaltaehkäisyyn. Uiskentelen käsidesissä ja joka imetyksen jälkeen otan pari ruokalusikallista Fernet-Brancaa. Oli kuulemma eilen ollut hittituote Alkossa :-) Huolestuttaa miten käy imetyksen, jos tässä tauti napsahtaa.. Minä kun en sitä korviketta halua antaa pisaraakaan. Tässä löytyy mun yksi NIPOKOHTA äitiydessä. Mutta siihen on ihan pätevät syynsä, mutta en jaksa sitä romaania nyt kirjottaa...

Jaahas, kuinkahan monta viestiä on ehtiny väliin, kun jaapatin puhelimessa välillä...

Ihanalta kuulostaa kyllä tuo Antzin mies ja teidän yhteinen vauva-arki <3
On se niin suloista tuo esikoisaika. Sitä kun ei saa sitten koskaan takaisin, niin siitä tosiaan kannattaa nauttia täysin rinnoin. Aina ne vauva-ajat on ihania ja sitä ihmettelee, miten se voi joka kerta tuntua yhtä uskomattoman rakastuttavalta. Silti se esikoisaika on spesiaalia!

Hih, kiitos Pikku2 remonttireiskavinkeistä. Täytyypä tosiaan kaivaa laatikko nauloja... Mukavaa reissua ja tsemppiä kaikkiin viikonlopun kiireisiin. Taitaa olla ihan mukavaa laittaa mies välillä töihin? Mulla ainakin menis hermot, jos isäntä tässä koko ajan pyöris jaloissa. Tää arki on niin mun!

Tuosta testistä vielä sen verran, että kuvassa ei näy, mutta viivanpaikka on siinäkin. Noi halvat testit on kyllä ihan p*****a. Tosi ikäviä nuo viivanpaikat ainakin niille, jotka sitä plussaa kovasti tikkuun toivovat. Antaa ihan turhia toiveita. Tässä tapauksessa ei haittaa ;-) Tosin oli muuten siihen Apteekin testiinkin tullut jälkeenpäin viiva :-o En ollu sitä pois heittäny ja satuin just tuolla kaapissa sitä katsomaan. Mutta se on tullu siihen tosiaan pitkän ajan päästä, joten joku kemiallinen reaktio sekin!

Pitäiskö sun Senora niitä tulehdusarvoja pyytää katsomaan? Jos nivelissä on kummiskin joku tulehdus...

Nyt taidan ottaa taas kutimet esiin. Ja Omppukin lukee oikein! Heh:-)

Tehis

Safiiri oli kerinny väliin...
Voi juku, onko Nelkkukin tosiaan jo 1kk. Kyllähän se aika hurahtaa.
Tosiaan välillä on noita tiheämpiä syöntijaksoja. Tosin meillä on tällä kertaa sellainen syöjä, että on ollu laitokselta asti aikaslailla sama tahti. Aivan outoa :-)
Toivotaan, että sielläkin nyt maitoa riittää, jos imetystä jatkaa haluat.

Unohdinkin muuten kertoa tärkeitä ennaltaehkäisykeinoja. Siis taudin, muuten olen vähän jäävi vinkkejä jakelemaan... ;-)
Meillä lastattiin kaapit täyteen mehuja ja keittoja. Vähempi hankittiin ruokaa.. Pakasteeseen pyttipannuja, että jos joku on kuitenkin terve, voi niistä itselleen paistella.. Isot jo pystyy itsekin. Täällä on siis täysvalmis siihen, että tauti ISKEE kaikkiin vuorotellen. Eikähän se jo auta??
Esikoinen on ainakin tiukasti ilmottanu, että hän ei aio sairastua.
On kyllä niin JÄRKYN RAJU tauti, että toivottavasti edes joku selviää ilman...

Onnittelut Johannalle hyvin menneestä ultrasta :)

Muakin aina huoletti kun oireita eil ollutkaan, eikä raskaus tuntunut mitenkään. Kun muutaman kerran kävi näin ja silti ultrassa kaikki ok, niin helpottaahan se vähän... vaikka mihinpä näistä huolista pääsee :)
Ehkä sitten kun tuntuu liikkeitä, niin voi itse seurailla miten siellä masussa voidaan... sitten jos joku päivä ei tunnekaan liikkeitä... kait se täytyy oma ultra hommata :D

Ikävältä kuulostaa nuo Tehiksen pesueen sairastelutkin.. toivotaan, että pysyt itse terveenä... pitäiskö sitä lääkitystä lisätä varalta :D
Mulla yks talvi yritti pukata jotain mahatautia, söin muutaman oikeen tujun viinaksilla täytetyn karkin (melkeen meni päähän... ;)), oireet sitten meni ohi. Oli ne kyllä niin väkevän tuoksuisiakin, että varmaan viinan haju seuras sen päivän :D

Voin vaan kuvitella millaisia kipuja Senora joutuu sietämään. Ootko neuvolassa maininnut asiasta? Toivottavasti johtuu vaan jostain "raskausjutuista", ettei kuitenkaan reumaa olis!
Mulla koskee välillä kans ranteisiin ja sormien niveliin, onneksi vaan kausittain ja voi olla kauankin normaalit. Ei kyllä noin pahoja kipuja oo kuin sulla...

Käytiin eilen tuolla isossa kaupungissa... löysin itselle alesta hyvän peruspaidan ja kesäksi kengät joilla en osaa kävellä :D Vaan on ne niin hienot...

Painokin oli pudonnut reilun kilon, vaikka oon vetänäyt hampurilaisia enemmän kuin pitkiin aikoihin. Viimeski alkoi paino tippumaan, en tiiä johtuiko niistä kilpirauhas lukemista, kannattais kai vielä tarkkailla mihin suuntaan menevät.

Safiirin Nelkulle onnittelut hurjasta 1 kk:n iästä :)

Liikuttavalta kuulosti Antzin miehen suhtautuminen Kirppuun :):)

Täällä tunteet heittelee laidasta laitaan... mieskin vaan hiljaa kattelee, että mitähän se taas vetistelee... ehkä ymmärtää mistä hormoneista kiikastaa.. ehkä :D

Eilen tuli lunta sen verran, että ihan talviselta maisemat näyttää. Aurinko äsken vähän pilkisti, eipä taida silti alkaa kunnolla paistaan.
Jostain luin, että ens viikolle ois lupailtu plussakelejä, jokohan se tännekin kevättä pukkaa?
Parin viikon päästä olis taas pääsiäinen ja huhtikuu lähestyy, ihanaa!
Ajattelin käydä tänä vuonna pääsiäiskokolla ainakin makkaran syömässä. Ennen sitä roikuttiin hiipuvalla kokolla aamuun asti, vähän lämmikettä maisteltiin :D Ei kyllä oo yhtään ikävä niitä aikoja :D:D

G: Onko teillä mitään pääsiäisperinteitä vai onko vain muutama vapaapäivä muiden joukossa?

Meillä ei mitään erityisiä perinteitä oo. Kokolla ennen kävin joka vuosi, nyt on ollut muutama vuosi taukoa. Mies ja tyttö on käynyt.
Syödään hyvin, muttei lammasta, pashaa eikä mämmiä. Suklaamunia menee :) Vähän pääsiäiskoristeita, muutama tipu, ruohot ja pajunkissoja.
Eli HYVIN perinteinen meillä :D:D:D

Potilas on koisinut koko päivän tuossa. Hiukan se kuume sentään laski. Hitsi sentään, mikä tauti! Onkin muuten tuolla 2v8kk poitsulla ensimmäinen tauti oikeastaan. Jotain pieniä nuhia ja lämmönnousuja joskus hiukan ollu.

Sonia kyseli pääsiäisperinteistä. Ei meilläkään mitään hirmu ihmeellistä tapahdu. Kokotkin poltetaan vasta juhannuksena :-)
Jotain lammasta vähän laitetaan. Minä en suostu kyllä syömään muuta ku sisäfilettä! Mämmiä menee. Rairuohoon aina pääsiäisen pyhinä ilmestyy yllättäen lapsille suklaamunia, kun eivät ole näkemässä, käypi tasaseen tahtiin pääsiäiskukko munimassa. Aika hämärää kyllä, että kukotkin munii :-D Isot lapsetkin on tässä ihan täysillä mukana.
Jos keliä on, niin lähdetään siinä pyhinä tuonne maalle sukutilalle vähän metsähommiin koko porukka. Käydään vähän polttopuita tekemässä.

Nyt pitää käydä taas vähän juottamassa...

Neuvolassa käyty. Painoa ja pituutta tullu mukavasti, joten maito on riittäny. 4830 grammaa ja 56,4 senttiä. Sammasta on neidillä kielessä, joten sen hoitoon jatkan puolukkamehun laittamista kielelle. Pitäis kuulema joka syötön jälkeen laittaa, jotta tehoais mahollisimman hyvin.

Pääsiäisperinteistä. Meillä ei syyä lammasta. Kanaa tai broileria kyllä. Tai lohta. Ja rairuohot kasvaa tipuineen ja höyhenineen. Ja maljakoissa pajunkissoja. Lapsena meillä kans kukko kävi munimassa, mutta nykyisin meillä käy pääsiäispupu suklaamunat (myös äidille ehottomasti!) tuomassa. Mämmiä syyään kanssa ihan tavan vuoksi. Mää ja mies siis. Ja kerman kanssa. Kokolle mennään, jos sellainen löyetään. Pääsiäismessuun mulla tekis mieli kans, mutta katotaan nyt. Oon useana vuonna hinkunu mutten oo piiiiiiitkään aikaan saanu aikaseksi laiottaa itteäni sillon kirkon penkkiin.

Minä päivänä teikäläisillä muuten käyään virpomassa? Näillä seuduilla näköjään pääsiäislauantaina, mutta entisillä kotiseuduilla palmusunnuntaina.

Olipa hyvä että Safiiri on tuoteselosteen lukenu... eli ei sit orudista enää meikäläisen sormiin... Isännän selkää varten se on alunperin ostettukki... Eli panadolia naamariin... Kysyin neuvolassa noista kivuista... Kuulemma ihan normaalia... Mut pitää katsoo ton viikonlopun yli, että pärjääkö näitten käsien kanssa. ja tutkia isännän salvavarastot ja sit pharmaca fennican kimppuun... Ice-geliä terkka sanoi että vois kokeilla...

Meillä ei oo mitää pääsiäisperinteitä. Naapurin tytöt käy palmusunnuntaina virpomassa ... Suklaamunia ostelen ihan omaksi ja isännän iloksi, nytkin toin muutaman kun kävin ostoksilla. Kokko meilläkin poltetaan vasta juhannuksena. Mutta jos sattuu nätti keli, ja päästään pilkille ja saadaan kalaa, niin vois aloittaa nuotiokauden ja savustaa fisut... Ahven on tosi hyvä savukala ja vielä parempi jos sattuis siikaa saamaan.

Jokos se nelkku on kuukauden vanha??? Jotenki tuntuu että vastahan niitä suppareita sinne laitokselle laitoin tulemaan... hmm... mihinkähän tää aika sit menee...

Senoralle jaksuja sormi- ja nivelkipujen kestämiseen! Tosi inha vaiva, toivottavasti hellittää.

Toivottavasti Tehiksen H tervehtyy pian eikä tauti iske teihin muihin.
Safiirin nelkku on kasvanut tosi hienosti ja hienoa että käsikin on jo paranemaan päin!

Mies on nyt lähetetty ajelemaan kohti pohjoista. Katkerana. Hän saa nukkua hotellissa yhden yön ja kaksi yötä ilman lapsia ja yöllisiä herätyksiä. Huoh. Toisaalta en kyllä olisi mistään hinnasta lähtenyt lasten kanssa ajamaan koko matkaa, eli tämä on sitten hinta siitä ilosta.

Mutta, ihan kuin oman uhmaikäisen kanssa ei olisi tarpeeksi hommaa niin lupauduin vielä hoitamaan naapurin samanikäistä tyttöä parin tunnin ajan. Meno on hurjaa ja saan olla koko ajan kieltämässä... hermot kun on muutenkin jostain syystä tiukalla niin kyllä tässä saa lausua kaikki Ave Mariat sun muut ettei kilahtaisi... =/

Eli tässä ei nyt kerkiä muuta kuin toivottaa kaikille teille oikein mukavaa viikonloppua! Niksulle ja Tuulille ihania ristiäisiä! Joko Tiitille on jo nimi keksitty?

Nyt on mentävä.

Toivotaan ettei Tehiksen pesue nyt ihan kokonaisuudessaan sairastu. Yksikin mahatautinen on liikaa, se on mun mielipide viime viikon jäljiltä.... Aika nopsaan auttaa muuten Gefilus-mehu sit kun tauti on jo päällä. Meillä tehosi ainakin. Osmosalia en saanut kirveelläkään meneen esikon kurkusta alas, kaikki mahdolliset konstit kyllä kokeiltiin.

Senoran nivelsärkykin kuulostaa inhalta. Mun työkaverilla oli samaa vikaa loppuun saakka, synnärille ne kivut oli sit kuulemma jääneet. Se ei kai panadolia kummempaa kivunlievitystä ollut keksinyt. Toivottavasti helpottaa pian.

Pääsiäisperinteitä meillä ei ole. Eikä varmaan tulekaan. En tiedä käykö meidän kadun lapset virpomassa, sehän nähdään sitten... =) Meidän lasta ei siihen hommaan vielä laiteta/päästetä, kun ei moisesta mitään ymmärrä. Josko sitä rairuohoa kasvattelisi, vielä taitaa ennättää.... Jos ei ennätä, niin minkäs teet.... Huono äiti, ai nou... Ja sit varmaan suklaamunia menee, suklaa kun uppoaa koko perheelle muutenkin vähän turhan hyvin. Niin ja niitä kokkoja täälläkin poltellaan vain ja ainoastaan Juhannuksena... Liekö Pohjanmaalla tai siellä suunnalla myös pääsiäisenäkin?

Hyvin se on Nelkkukin kasvanut, ei taida maito ainakaan loppumassa olla Safiirilla...=)

PItää vissiin koputtaa puuta, mutta vahvasti vaikuttaa siltä, että ristiäiset saadaan kunnialla järjestettyä sunnuntaina. Ainakaan sairastapauksia ei toistaiseksi ole...
Niin ja mä ilmoitin just itseni Likkojen Lenkille toukokuussa.... Lähdetään työporukan kanssa pitämään hauskaa sinne ja tietty sit pakollinen saunailta siihen päälle... =) Jee, jotain kivaa mitä odottaa. Ja isäntä tietty lasten- ja koirienvahtina sen päivän, eli mamma lomailee kerrankin.

Kuopuksella menee hermo NYT, heipparallaa. Letkeää viikonvaihdetta kaikille säädyille ja Tuulille + perheelle myös hyviä ristiäisiä! Sekä tietty HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ jo näin ennakoivasti!

Niksu ja ännät

Kotikonttorisairastuvalta tervehtii taas hän..

Neiti E jo käväisi kotona, mutta lähtikin naapurin pojan kanssa pizzalle. Annoin aikas löysästi luvan, aika harvinaista minua :-)

Hmmm... kiinnitin huomiota Jazzin herkästi kireisiin hermoihin. Onko muita oireita ollut viime aikoina? ;-)
Jaksamisia sinne lastenkaitsentaan ja oikein ihanaa reissua teidän perheelle!

Sonialta piti muuten kysymäni, että olette jo päättäneet punktioon menosta!

Tuuli taitaakin olla tosiaan kiireisenä ristiäishommeleiden kanssa.
Joko se Mobira siellä papruissa lukee?? :-)
Mukavia juhlia tosiaan sinne, kuten myös Niksulle.

En käsitä, miten olen niin ääliö. Miksen voinu heittää sitä viime viikon testiä roskiin.. Siinä tosiaan tönöttää ihan selvä hailakka viiva. Ettei vaan ennustajaeukko Omppu tätä meinannutkin... Me voitais ehkä Ompun kans perustaa joku numerologiennustusfirma :-D Apteekin testeihin ei ole kyllä koskaan turhia haamuja tullu. Mutta ton täytyy olla turha! Olishan kait se eilinen testi sitten näyttäny oikeesti. Tosin tuolla haaveilupuolella just panikoin, että voinko imetys vaikuttaa tuohon raskaushormonin näkymiseen??? Voihan kääk sanon minä. Vaan eipä ole yllätys!

Jokohan Omppu on vieraista "päässyt"? Tulikohan kalliiksi kutsut tällä kertaa?

Jatkuu taas...

Voi kakka sentään.. Kävin n.kuukaus sitten hammaslääkärissä korjauttamassa haljenneen paikan. No eiköhän se pirulainen irronnut taas!!! Vihaan hammaslääkärissä käyntiä ja nyt sinne ois mentävä taas! Raskaana vielä hienoa, kun ei viittis niitä puudutuksia ottaa kovin montaa...

Meillä ei ole muodostunut sen kummempia pääsiäsperinteitä. Ollaan yleensä käyty minun vanhempien luona syömässä. Kai ne perinteet muodostuu sitten kun tuo esikoinen putkahtaa maailmaan.

Senoralla kurjaa sormien kanssa.. Onkos sulla noita oireita vain öisin?

Niksulle tsemppiä ristiäisten järjestämiseen!

gia 27+0

voi kökkö, unohdin tyystin eilen lähetellä hyviä ristiäisiä Tuulin perheelle!

joten hyviä ristiäisiä myös sinne =)

ja hyvät viikonloput kaikille!

senoralle erikoispuhallus sormiin, jotta paranevat!

jaa.. me päästäänkin tänään katsomaan vuorokauden ikäistä poitsua =)
toivottavasti ei vauvakuume iske =/ toivottavasti huutaa vaan... ;)

Voi kökkö tuota Tehiksen pesueen sairastelua... On kyl hieno homma että isommat osaa jo itsekkin jotain apetta itselleen tehdä.

Niksulla ja Tuulilla ristiäiset....... Kivoja nimenantojuhlia... ja paljastukset suljetulla...

Gia: lähinnä särkee öisin... aamulla sit ku nousee ovat jäykät, mutta antautuvat sitte ajan oloon... Ny ois ihan hyvän oloiset... Pitäiski varalta laittaa geelipussi pakkaseen ja kokeilla auttaako kylmä.. Mut jotenki se lämmin on ollu hyvä...
Mobilatin sivuilla kävin kans... etusivulla oli että käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa. Mutta sitten kysymyksiä ja vastauksia osiolla sanottiin että voi käyttää myös raskaana... Että otappa siittä selvä. En välttämättä noilla voiteilla selkää voitelis... on siinä pikkuinen niin lähellä. Mutta miten hyvin kulkeutuu verenkierron mukana sormista?? Taas meni sit päivä etten kerenny asiaa terkalta kysyä... No jos ei saa kivulta nukuttua, niin onhan vaihtoehtona valvominen... että sellaista.

Toivottavasti Gia saa ajan hampilekurille... Munki pitäis käydä, mut kaikki asiat jää näköjään ens viikkoon...

Vai oli siinä Tehiksen tekemässä testissä viivanpaikka... ja apteekin testikin haamuilee säädetyn ajan jälkeen... hmph... mitähän tuohonki sanoisi... Sitä saa mitä tilaa... tral-lal-laa... Saitko muuten tilattua ajan karvarille?? Mun piti tänään soitella kampaamoaika... mutta sekin jäi sit ens viikkoon... Jos hakis vähä väriä tähän kuontaloon... Alunperäinen suunnitelma oli käydä hakemas väriä ennen etelänlomaa, mutta kun oli ne hautajaiset, nii ei oikein vittiny...

Kapris pääsee nuuskutteleen pikkuista...

Ihanaista viikonloppua jokaiselle erikseen ja yhdessä...

Munkin piti lähettää Tuulille ikimuistoisia ristiäisiä, toivottavasti ei tarvi stressata järjestelyjen kans :)

Kiva kun Niksukin on löytänyt sopivan päivän ristiäisten viettoon! Ihania juhlia sinnekin :)
Ja lenkkeileen oot ilmoittautunut, se olis varmasti kivaa! Tuolla lähimmässä isossa kaupungissa järjestetään kans joka toukokuu joku vastaava tapahtuma, mieli tekis joskus osallistua...

Tehis, ei oo miehen kans keskusteltu tuosta punktiosta nyt. Pitäis varmaan kysyä mitä mieltä se on, mutta ite oon ajatellut, että jätän väliin :) Jos rakenneultrassa näkyy jotain ikävää, niin sitten katsotaan uudestaan..
Senkin vuoksi tulin tähän päätökseen kun km-riski tuossa punktiossa on sen 0.5-1 % ja down-riski on hiukka vajaa 1%.

Tuosta virpomisesta, luulisin, että se "oikea" päivä on se palmusunnuntai, mutta täällä meillä on tainnut aina olla pääsiäislauantaina virpojat liikkeellä. Tuolla kokollakin niitä toisinaan näkee :)

Ois ihana nähdä joskus juhannuskokko, täällä päin ei oo poltettu kuin pääsiäisenä. Joskus kylän miehet sellaista suunnitteli, vaan eipä oo näkynyt... Eikös jossain polteta myös vappukokkoa?

Palmusunnuntai on täälläkin se virpomispäivä. Meillä lapset on käyneet tässä naaputustossa. Esikoinen ei enää ainakaan viime vuonna tainnu olla liikkeellä.. Eli neiti Kakkonen ainut, niinku varmaan tänäkin vuonna.

Ei vaan tuo tauti hellitä tuolla poitsulla. Tuo kuume pitää kyllä niin petipotilaana. Oksentelu on sentään loppunu. Yhdet karmeet ripulit tuossa heitti. Vielä ei uusia potilaita... Hyvin maistui pizza, neiti toi jämät esikoiselle ja minä pääsin sapuskan laitosta tänään, jippiii :-) Itse olenkin tämän päivän eläny mariannesuklaalla, njam. Jännä, että itellekään ei ruoka maistu, kun tuota potilasta tuossa katselee.

Jaahas, saapas nähdä miten käy Kapriksen vauvakuumeilun..

Niin, Senora on oikeassa, tilailtu on, heh.

Omppua jo kaipaillaan linjoille. Hällä vois olla jotain viisasta sanottavaa tähän meikäläisenkin taas-outoiluun :-D

Kivalta kuulosta tuo Niksun lenkkitapahtuma! On ne hyviä välillä nuo irtiotot.
Mulla on tarkotus kesäkuussa pitää kemut tyttökavereille ja siskoille. Isäntä lähtee mun vanhempien luokse hoitoon muksujen kanssa joku la-su. Täytyskin lyödä päivä lukkoon ja alkaa ilmotella ihmisille. Saa nähdä joudunko itse olemaan nuo pippalot selvinpäin??? ;-)

Ai niin, Sonia ehdotti lääkityksen lisäämistä, hih :-D Ehkä parempi etten kuitenkaan. Vois olla isäntä vähän ihmeissään, kun minä täällä heiluttelen Tutteli-purkkeja umpitunnelissa. Huih, kauheeta edes ajatella moista tilannetta.

Jaahas, meidän isompi neiti lähdössä kauppareissulle kävellen. Aika reipas, matkaa kuitenkin yhteen suuntaan yli 3km. Tuo samalla mulle lisää lankaa...
Tulispa tuo isäntä, niin lähtisin minäkin vähän tuulettumaan!

Iltaa tai oikeastaan yötä jo! Koskahan viimeksi olen käynyt kirjoittelemassa näin myöhään? Pakko oli tulla jutut lukaisemaan pikaisesti, etten ihan putoa kärryiltä...kyllähän tekstiä oli parissa päivässä taas tullutkin, enkä varmaan muista puoliakaan pikaisesti kun luin. Näytti siellä tekstin seassa vilahtavan Tehiksen r-testikin, mutta viivoja taisi olla vain yksi ;) Vai jäikö multa kiireessä jotain huomaamatta...Tosi ikävää, että H on ollut noin kipeänä, muttta onneksi tauti alkaa olla jo menossa ohi. Pikaisia paranemisia sinne!

Johannalle lämpöiset onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Tuo raskauspokeri oli kyllä hyvä sana kuvaamaan tätä tilannetta...kaipa täälläkin sitä osittain pelataan. Ei olla ehkäisyä käytetty...ei osata oikein päättää, pitäiskö se kakkonen vielä "tehdä". Toisaalta olishan se ihanaa, että Tiiti saisi sisaruksen, mutta toisaalta mua kiinnostais tuo työelämäkin. En mä varsinaisesti ole mitään uraa luomassa, mutta tykkään työstäni ja jonkinlaista kunnianhimoakin löytyy. Mutta sitten toisaalta, kun ikää on jo 35 vuotta, ei päätöstä siitä toisesta lapsesta voi kauhean kauaa enää pitkittää. Työelämästä tulikin mieleeni, etten muistanut Niksulle sanoa, että voihan KÖKKÖ sitä tilannetta teillä töissä :(

Senoran säryt kuulostaa kyllä tosi ikäviltä - ei mulla kyllä ne noin kovia olleet. Toivottavasti helpottaisivat pian!

Giallakin ollut mahatautia ja sitten vielä maha-asukki pelästyttänyt äidin...onneksi kaikki on kuitenkin hyvin!

Ihanalta kuulostaa Antzin vauva-arki ja kiva, kun maito alkaa riittämään. Teilläkin on ristiäispäivä jo päätetty, entäs nimi?

Safiirin Nelkkukin on jo kuukauden ikäinen ja hienosti kasvaa ;) Tiitilläkin on taas punnitus ensi viikolla.

Heh mites tosiaan Kapriksen vauvakuumeelle kävi, kun pääsit ihan pikkuista nyyttiä katsomaan? Toivottavasti teidän pojan allergiaan saadaan pian selvyyttä!

Katzukin oli saanut vaunut kotiin. Joko kävit koeajolla ;)

Nyt on mentävä nukkumaan, että jaksaa huomenna juhlia. Nimi on melkein päätetty...kaksi vaihtoehtoa on vielä jäljellä ;) Taidetaan nukkua vielä yön yli ennen lopullista päätöstä. Nukkumisesta ja unipussista täytyy vielä muistaa kirjoitella myöhemmin, nyt en enää jaksa. Hyvää yötä ja terkkuja kaikille! Jazzille ja perheelle mukavaa lomaviikkoa ja Niksulle hyviä ristiäisiä ja muille vaan muuten mukavaa viikonloppua!

Tuuli

Yötä!

Täällä sitä taas.. Nyt on vuorostaan täällä herneitä nenussa. Vasta viime viikolla sain taottua tuon isännän kaaliin, ettei enää ikinä käydä vihoissa nukkumaan.. No, saas nähdä pääsenkö nukkumaan tänä yönä ollenkaan.. Vielä pitäs pyykit ripustaa narulle ja torstainen Kotikatu katsomatta.. sitten olisi peltien laittoa, pullojen keittoa ja eiköhän tuossa tekemistä riitä vaikka koko yöksi..

Kyläreissu on heitetty kunnialla.. mutta tuo skanneri rupesi pimppuilemaan.. Siinä sitten yritin epätoivoisena kysellä isännältä neuvoa ja siitä se lähti taas lumipallo vyörymään.. ; ( Yritin saada suljetulle nuo meidän muksujen kerhokuvat(jotka onnistu muuten aika hyvin), mutta en saanut niitä laitettua.. Yritän vaikka huomenna/tai siis tänään uudelleen..

Tänään olis isännän työpaikan pilkkikilpailut, meillä olis siellä tehtävänä makkaratulien vahtiminen ja lasten viihdyttäminen.. Ja sitten olisi tuossa kylällä 3v. synttärit..

Pitää suunnata "töiden" kimppuun..

Pikku2

Pakkasenhuuruista Huomenta ja hyvää naistenpäivää!! Mittaris -25C, taitaa olla talven ennätyslukema... eka lenkki pihalle heitetty eli puita ja posti haettu... Uunissa rätisee tuli ja kupissa höyryää kahvi...

TUota pikku2:n yöenergiaa täytyy vaan ihmetellä... Mutta olinko rivien välistä lukevinani, että sähköä on muutenkin ilmassa... Toivottavasti saitte sovittua miehen kanssa.

Miten Tuulia nukutti, ja tuliko selvyys nimestä?? Toivottavasti Tiiti osaa sit käyttäytyä kiltisti, onhan ekat omat juhlat sentääns.

Safiirille laitoinki illalla viestiä, kun en enää jaksanu tänne tulla kirjotteleen.. Meillähän on ollu ne vaunut joulukuusta asti tuolla kaapissa ja miehelle oon puhuskellu että pitäis kokeilla läjätä ne vaunut. Eilenillalla oli sit sellainen hetki, että roudasin ne 2 isoo laatikkoa tänne sisälle. Kärryosa oli helppo tapaus, nousi pystyyn melkein itsestään... Kangasosat oli sitte toisessa laatikossa... Huh... niitä kattelin ja mietiskelin, että mitenkähän ne ripustellaan... Itseasiassa luin tässä viikolla vaunujen käyttöohjetta, ja sieltä pisti silmään lause,että vaunujen patja ei saa olla yli 1,5 cm paksu. Joten mielessä alko sit kaihertaa, että onko siinä paketissa patjaa ollenkaan, vai pitääkö se erikseen ostaa... Oli siellä patja... Ei niitä kopan osia osaa yhdistää ilman räjäytyskuvaa, mutta en vaan jaksanu sitä ohjekirjaa vintiltä noutaa... Sen verran 'ällin päälle' pääsin, että vaunuista löytyy heittoaisa... No aattelin että saa tutkiminen riittää... Mutta en mä sit saanu sitä ratasosaa linkkuun saanu... vaikka se niin helposti kohosi 'ajoasentoon'... no kannoin rattaat sit vinttiin... Kopan osat sentään mahtui siihen laatikkoon jossa ne olikin... Miehelle sit tunnustin, että oon kokeillu vaunuja läjätä. Meinas vaan että jaa... ja missähän ne nyt on. Saa sitä nähdä löytyykö miehestä insinööriä ja saako vaunut pienemmäksi... siis ihan järjellä ajatellen, se ei voi olla iso ranneliike, sillä onhan tarkoitettu että vaunuja voi liikutella auton peräkontissa. totesin kyllä ittekseni, että on sitä ihminen tyhmä... Mut ainaki ohjekirjan avulla sen pitäis sit onnistua, mutta eihän sitä voi mitää tehdä helpoimman kautta.

Illalla sit tankkasin vettä sisuksiin litran verran ja ihme ja kumma kyynärpääsärkyä ei tullu... neljän maissa vaan heräsin sormisärkyyn. icegeliä sormiin ja sain vielä muutaman tunnin nukuttuaki.

Huomenet täältäkin ja oikein oikein ihanaa naistenpäivää (joka tosin sais olla 365 päivänä vuodessa) itse kullekin.

Mua meinas iltasella vähä hymyilyttää ku kuvittelin Senoraa taistelemassa vaunujen kanssa. Tunnetustihan sitä eka koittaa itte koota jotain ja sitte vasta kokoamisohjeet käyttöön, jos ei onnistu. Senoran viestin tullessa istuskelin Nelkkua syöttämässä olkkarissa ja kattomassa Salkkareita. Tuli siinä mieleen, että ei mee enää kauaa ku Senora on itte ihan samassa tilanteessa Ihime sylissä. Joo, taas liikuttu tämä rouva...

Luulis muuten ettei siitä sormien voitelusta oo haittaa massuasukille. Ja sitäpaitsi jos äiti kärvistelee kamalien sormikipujen kanssa eikä lievitä niitä mitenkään, sitähän nousee verenpaineet sun muut niin sekäänhän ei oo massuasukille terveellistä.

Nelkku hermostuu. Täytyy mennä...

jesh... luulisin että koppaosa on ny kasattu... sen mitä ny ohjeiden ja kuvien perusteella vois kuvitella... Pitäis vielä se ratasosa roudata alakertaan ja tutkia kiinnitysosat... Mies laitto sen pohjan tukiraudat...tai toisen kun mun voimilla sitä ei saatu paikolleen... Juu kysy vaan asiantuntijalta neuvoa, jos et ite osaa... tuumas tuo kaksilahkeinen... Hyvä itsetunto sillä ainaki on... ja sit häipyi vinttiin katsoon tölsyä... Kun noi vaunut on yhdistelmät, niin ei kai niitä istumavaunun pehmusteita sinne pohjalle laiteta nyt kun niitä käytetään vaunuina?? Vaan ne pidetään tallessa ja sitten kun ruvetaan istullaan kulettamaan, niin sit viritellään?? Vai?? siis itteeki hävettää ku on niin tyhmä!! Kai pitää käydä Brion sivuilla tutkailemassa millaisia kuvia siellä on... sori tää on taas ihan omaa...

Vai sain Safiirin liikuttuneeseen tilaan... Arvelinkin että syöttöpuuhat siellä oli menossa iltasella... ja tarkoitus olikin saada ne harmaat aivosolut liikkeelle ja hymynkare kasvoille...

Senora luulisin että mobilatia voi laittaa käsiin. Niin pienellä alueella tuskin on mitään haittaa. En osaa kyllä ollenkaan neuvoa vaunujen kokoamisessa. Tsemppiä:)

Huomasin vasta nyt että Tuulin vauvalla on ristiäiset!! Onneksi olkoon! Meilläkin on jo nimiä mietitty. Onneksi meillä on miehen kanssa samanlainen "nimi maku" niin ei tarvii kiistellä.

Hyvää naistenpäivää!:)

gia