EX-KERMIT 19 vko 46

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hipsulle tervetuloa joukkoon :)

Hyvä saada uutta väkeä lisää.

Voi jestas tätä röyhtäilyä syönnin päälle. Niin ja ilmalaiva olotilakin ajoittain vaivaa....

Tuulin kysymykseen en osaa vastata oikein mitään. Voihan se olla että alkaa vähitellen sisäelimiä painamaan.

Joo Senoran kommenttiin yhtyen, kyllä tämä todellakin on yhtä odottamista. Mä tällä hetkellä odotan sitä sydänäänten kuuntelua, että maha oikeasti kasvaisi eikä olisi vaan turvotusta ja sit tietty niiden liikkeiden tuntemista. No noissahan sitä odottamista riittääkin vielä viikko tolkulla.....

Jaahas täytyypi kait yrittää tehdä töitäkin välillä ;)

Tuuli: mulla ihan sama juttu, tosin mökkylä on välillä oikealla ja välillä vasemmalla. Tosi kova ja tekee välillä suorastaan kipeää, vaatii hieromaan vähän välillä. Mä oon jotekin kuvitellu että se ois piipiäinen, mutten sitten tiedä. Esikosta oli sama homma...

Hipsulle onnittelut plussasta ja tervetuloa odottamaan.. =) Me käytiin varhaisultrassa yksityisellä ihan vaan tarkistamassa että kaverin sytky pompotteli ihan oikeassa paikassa varmasti. Tuulimunan jälkeen sitä oli vähän skeptinen. Np-ultran ja rakenteen meillä tarjosi kaupunki.

Senora: meidän esikko on tosiaan naistenmies, ollut ihan syntymästään saakka. Alusta asti on hymyillyt leveästi ja räpsytellyt ripsiään kaikille naisille, miehiin on sen sijaan suhtautunut viileän asiallisesti.. =) Ei siis vierasta, muttei ihan niin avoimestikaan mene häsäämään kuin naisten kanssa..

Ärs, pitää lähteä ihan kohta sinne hammashoitajalle. Onneksi on sitten loppuiltapvä vapaata!

Mä en ihan oikeesti odota mahan kasvua... kun on tätä elopainoa ja kokoa ennestäänkin. Mutta ne liikket vois alkaa tuntua säännöllisesti ja silleen että mieskin ne tuntisi. Ja olin jo melkein unohtanut, että kahdestihan minäkin varhaisultrassa kävin... ekaks oli vaan sitä värinää ja toisella kertaa oli jo sykekin havaittavissa...

Mä en ala.. mun pitäis tilata hammaslääkärille aika. On irronnu paikka ja hammas kuluu hyvää vauhtia. Jotenkin viime syksystä jäi kammo, enkä uskalla!

Niksulle tsemit hampihoitajalle...

En mäkään tiedä mikä siellä sisuksissa voi painaa?? Kenellä on seuraava neuvola, niin voi kysyä?? Tai ihan oikeesti, Tuuli, teijän neuvolantätillä on varmaan soittoaika, soita ja kysy mikä se voi olla...

Tervetuloa Hipsu!! En olekaan vähään aikaan tuolla toisella puolella pyörinyt, että en varmaan ole onnitellut, mutta nyt sitten, lämpöisät onnittelut!

Minä olen tainnut käydä nyt viidesti ultrassa ja perjantaina kuudes kerta edessä. Tai no, johan mä kävin sekä ennen hedelmöittymistä, että melkein heti sen jälkeen kontrollissa, mutta niitä ei nyt lasketa :). Eka käynti, jossa siis jotain elämää näkyi oli 6+1 ja seuraava 8+0 (nämä päivät ovat siis faktaa, perustuen laskettuun aikaan). Sitten oli np ja rakenneultra ajallaan ja joku viikko sitten kasvukontrolli.

Tuuli, mulla ainakin ainoo mikä työntyy millon mistäkin on Toivo. Ja enimmäkseen kovaa tuntuu just tossa navan jommalla kummalla yläpuolella. Tosin, viime päivinä on tullut pelko persiiseen, ettei tää vaan olis kääntynyt! Ainakin ihan mutkalla on useesti ja todella kipeesti tekee jotain liikesarjaa nivusiin. Ihan polvilleni putoan aina toisinaan :/. Mut jossain vaiheessahan mulla oli ihan arka kohta kohdun yläreunassa ja se olikin kuulemma just kohdun reuna, joka aristi. Sanoi siis th. (aha, esikoinen alkoi imuroimaan.. ihan kiva!)

Niksulle hampihoitotsempit. Onneks ei sentään porata, sehän se on vihoviimeistä!

Ihana tuo Niksun pikkuhurmuri :) Kyllä ne osaakin sit olla suloisia ja pikkuvanhoja välillä.

Meillä on ollut kyllä ihana päivä, ihan vaan kotona. Eilen siis vähän taisteltiin lähinnä pojan syömisestä eli syömättömyydestä, tänään söi suosiolla. Ja aurinkokin edelleen paistaa, onpa kaunista!

Kiitos vastauksista ja löytyhän täältä kohtalontoverikin ;) Niksu helpotti heti, kun kuuli, että jollain muulla on sama "vaiva". Ei se sinänsä mua häiritse, mutta on vaan ihmeen tuntunen ja just toi, että sitä kohtaa saa olla vähän väliä hieromassa. Mulla on neuvola ens viikolla ja ajattelin kyllä sanoakin siitä terkalle.

Mäkin kävin muuten hammaslääkärissä ja mulla oli reikiä nolla ;) Kesti ehkä 5 minsaa se käynti.

Mä en oikeastaan odota tässä vaiheessa enää muuta kuin sitä, että näkisi tiitin livenä. Kerran käydään vielä kurkkaamassa ultralla sitten joulukuun alkupuolella, että miten päin se siellä majailee ja kuinka iso möhkäle on tulossa. Varasin jo ajan sinne mun omalle gynelle, kun ei tuosta tämän paikkakunnan äippäpolista tiedä, pääseekö sinne ikinä. Ja vaikka pääsiskin niin mä haluan lisäksi oman gyneni arvion asiasta.

Tuuli

Thank's Ompullekin! Juu tuota minäkin olen miettinyt, että voi olla myös kohdun reuna, joka aristaa.

Jatkakaa te imurointia ;) Minäkin tässä ajattelin, että voisi liueta töistä vähän aikaisemmin, kun kerrankin on hieno ilma. Mutta en kyllä ajatellut imuroida...

Päivän oma hetki... Tervehdys siis ketjuun!
Perushommista poiketen tuossa just kylvetin vauvelin :-) Aikas poikkeuksellinen aika päivästä siihen hommaan. Meillä aina vauvat kylvetetty iltaisin. Piti eilen kylvettää, mutta oli niin umpiunessa koko illan, etten raaskinut kylvyn takia herättää. Ja oikeastaan aikas kiva päivällä ihan kaikessa rauhassa yksin hoitaa se homma. Meillä kun illat on melkoista äksöniä muutenkin. Taidankin ottaa tavaksi :-)

En osaa Tuulin ongelmaan vastata oikein minäkään, mutta onneksi olet jo löytänyt kohtalotoverin.

Tuo vasemmalla kyljellä makaaminen on just noiden sisäelimien ja verenkierron takia. Vauva kait saa paremmin happea siinä asennossa. Tämän tarkemmin en minäkään muista ;-)
En ole koskaan muuten ollut mikään selällään nukkuja, mutta mun mielestä on ollu nyt ihana köllötellä selällään, kun raskausaikana en sitä uskaltanu ollenkaan tehdä. Kun sillon ne sydänäänet hidastui yhdellä neuvolakäynnillä... Vatsallaanhan sen sijaan nukuin ihan loppuun asti :-D Tuuli taas haukkoo henkeä? ;-)

Vai Niksu siellä kasvattaa naistennaurattajaa, hih.

Kirppu muuten ei ole tuolla meidän yhteisössä, eikä myöskään ollut silloin siinä sähköpostiringissä. Jollen ihan väärin muista, niin hän jostain syystä ei niihin aikoihin ollut linjoilla, kun sitä hommaa sählättiin. Toivottavasti nyt pian kuultaisiin hänestä jotakin...
Tuo Ruusan katoaminen mua on edelleenkin vaivannut :-(

Vauvan rytmistä mulla on se kokemus ja näkemys, että jokaisella on ihan oma äidistä riippumaton rytmi. Meillä ainakin näillä kahdella nuorimmaisella on ihan selkeästi ollut. Noita vanhempia en enää muista sikiöajoilta, mutta muuten heillä ihan pienestä asti ollut omanlaiset rytmit.
"Lahja" oli jo vatsassa tosiaan aamuntorkku ja illanvirkku. Ja niin on edelleenkin. (Paitsi eilen oli poikkeus, kun valvoi päivällä niin paljon.) Koskaan en myöskään yöllä herännyt potkuihin. Ja tosiaan ilmoitteli itsestään kunnolla vasta myöhemmin aamupäivällä. Siinä 4d-ultrassakin naurettiin, kun häntä ei tosiaan hereille aamulla saanut.
Kolmonen taas oli vatsassa todellinen aamuvirkku. Yleensä potkiskeli jo, kun minä heräilin. Vauvana hän olikin mielenkiintoinen tapaus. Välillä oli kausia, että hän heräsi klo 4.30 :-) Sattui olemaan vielä silloin, kun olin pari kuukautta töissä. Usein siskoni saapuessa pientä hoitamaan kahdeksan maissa oli meillä jo siivottu :-) Silloin olin kyllä työpäivän jälkeen aikas puhki!

Paljon oli muutakin kommentoitavaa, mutta palailen taas joskus kun kerkiän.
Terkkuja kaikille kovasti!
Ai niin, tietysti... Hipsulle kovasti onnitteluja!

Tehis

Vai karkasi Tuuli töistä... Ihan oikein! Jos kerran kelit on hienot, niin siitä vaan... :) Meillä oli kyllä tasaisen pilvistä koko päivä... ja töitten jälkeen oli vielä työpaikkakokous ja kökin töissä vielä puol 5... Sit oli kyllä ihan väsy... Illan ohjelmassa saunan lämmitystä ja saunomista. Kiva että saatiin selvyys mikä Tuulia painaa ... tai siis vaivaa... äh..
siis kohdunsuu voi oirehtia noin...

Ompulla fiksu esikko, kun imuroi.. jes. Saa tulla meillekin imuroimaan!

Mukava että Tehis kävi taas kertoilemassa noita vauvajuttuja.Se päiväkylpy voi muuten olla ihan hyväkin ajatus... Jos kerran päivällä on rauhallisinta, niin silloinhan se on luontevaa tehdä.

Kun tuossa keräilin eväitä laukkuun, niin huomasin että jääkaappiin jäi vain yksi jugurtti. Se tarkoittaa sitten sitä että huomenna on perjantai! Jes kohta tääkin viikko ohi. Tänään on taas sähäkkä päivä tiijossa. Porukkaa ramppaa tässä työpisteellä jne...

Huomenta taas

Onneksi on jo torstai. Haluaisin niin nukkua aamulla.
Mun aamu oksut näyttää jatkuvan näin työaamuina. Tänäänkin tuli oikein reilusti mahanesteitä. Myöskin illat ovat olleet nyt aika hankalia. En oksenna, mutta on sellainen tasaisen huono-olo koko illan. Ja sit mä vaan makaankin siellä sohvan pohjalla. Taisin taas eilen nukahtaakin sohvalle joskus viiden jälkeen ja sit heräsin puhelimen soittoon.

Mulla näyttäisi olevan tänään aika hiljainen päivä. Pari raporttia pitäisi saada kirjoitettua.

Ensi yönä isäntä tulee reissusta kotiin ja päästään taas normaaliin rytmiin. Toisaalta nautin kun saan olla yksin ;) (tai siis onhan se koira seurana).

Heipä hei. Eipä ihmeitä, kunhan nostelen. Iltapäivällä on neuvola, sitä ennen pitäis kai saada vielä jotain aikasekskin..

Voi tota Katzunkin pahoinvointia! Toivottavasti helpottais pian. Tuo iltojen tasaisen huono olo kuulostaa niiiin tutulta, sitähän mullakin oli, 16+ viikolle asti. Ja satunnaisesti vielä sen jälkeenkin. Mut nyt on taas viime aikoina ruokakin ( ja kaikki muu syöminen..) maistunut.

Päivänjatkot! Ainiin jokohan se Kapris pääsi kotiutumaan prinssin kanssa..?

Omppu ja Toivo 36+1

Onpas ollutkin hiljainen torstai täällä...no eipä minullakaan mitään ihmeitä. Huomenna taas perjantai ja mukava viikonloppu tiedossa ;) Ja sen jälkeen onkin sitten enää pari viikkoa töitä...

Hm kuinkas usein niitä vauvoja sitten kylvetetään? Joka päivä? Täytyisköhän ostaa joku amme vai? Meidän kylppäriä ei kyllä ole suunniteltu lapsiperheelle, en tajua, mihin me se ammekin laitetaan...

Kyllä Katzun kelpaa, kun saa isännän kotiin tänään ;) Meikäläisen täytyis varmaan vähän siivota sitten tänään, kun ollaan koko viikonloppu poissa. Ja aloittaa myös se tiitin huoneen tyhjennysoperaatio.

Terkkuja kaikille!

Tuuli

Ompulle tsempit neuvolaan... varmaan tuutkin kertoilemaan Toivon viimeiset kuulumiset... ilman eri kehoitusta.
Et kai Tuuli meinaa hienovaraisesti vihjailla, että sulla on pari viikkoo äippäloman alkuun??? hmm.. Jokos aamukampa on viritetty työhuoneeseen... Tuleeko sulle sitten sijainen sinne töihin? Ja milloin tulee tutustumaan talon tavoille? Vai järjestelläänkö sun työt sitten tasapuolisesti muitten tehtäväksi.
Kiva että Katzukin saa miehen kotiin.. onneksi sentään koiruus ollu sulla seurana. Jaksuja vaan kovasti huonoon oloon... Kyllä se helpottaa ajan oloon... Mulla ei kyllää oo ollu iltaisin huonoo oloa. Mitä ny kerran oon käyny pöntöllä... Mutta siis pääsääntöisesti vain aamulla hampaiden harjaus tuottaa oksennusrefleksin. Ja kun sen puuron jätti pois, niin on vaan sellaista yökkimistä.

Tuuli kyseli kylvettämisestä... Aina sillointällöin pyörii noissa keskusteluissa listoja, mitä pitäis hankkia... ja kyllä niissä ammeesta puhutaan... Mihinkäs meinaatte viikonlopuksi lähteä?? Ja Tiiti saa sit oman huoneen... Sitä oon miettiny että ainakin alkuun Ihime saa nukkua meijän kans vinttikamarissa. Mutta entäs sitten kun se tarvii oman huoneen. Muutetaanko me alakertaan. Vai pitääkö meijän ruveta laajentamaan taloa, siis onhan kumma jos siinä ei mahdu 3 ihmistä asumaan, kun siinä ennen on asunu 6-lapsinen perhe ja usein on ollu yövieraitakin. Ja kun tietää ne säilytystilat, niin missähän niitten kaikkien vaatteet on mahtunu olemaan. Tietenkin, ennen oli lapsilla paljon vähemmän vaatteita... Täytyykin jututtaa miestä asian tiimoilta..

Ihanan tutuilta kuulostaa Tuulin ja Senoran pähkäilyt. Tuntuu että siitä on ihan vaan pieni hetki kun samoja juttuja ällistelin ja nyt jo pukkaa toista kierrosta.. =) Juu, kyllä se vauva on huomattavasti helpompaa kylvettää ammeessa kuin esim. lavuaarissa, mutta jotkuthan pesee lapsensa suihkussa alusta asti eikä käytä ammetta ollenkaan. Että niin on tapoja kuin on tekijöitäkin.. =)

Makkariasiaa pohdiskelin minäkin tuossa aamutuimaan: meillä on 2 pienempää makkaria vierekkäin ja yksi tosi iso toisella puolella huushollia. Nyt isännän kanssa nukutaan toisessa pienemmässä ja esikko toisessa ja alkuun vauva on tietty meidän huoneessa. Mutta mitäs sitten kun lapset tuosta kasvaa... Laitetaanko kahdesta pienestä makkarista isompi nukkumatilaksi molemmille ja pienempään leikkitila ja itse mennään sinne isoon vaiko molemmat mukulat leluineen päivineen sinne isoon, me toiseen pieneen ja työhuone toiseen... No, onhan tässä loppuelo aikaa päivitellä ja pohtia, sitä on vaan sellainen luonne että kaikkea pitää pähkäillä ja pohdiskella oikein urakalla. En ole uskaltanut vielä niin pitkälle viedä ajatustyötäni että mitäs sitten tehdään jos luoja suo lisää lapsia.. =)

Niin ne vaan Tuulillakin työaamut vähenee. Mulla olis tän loppuviikon lisäksi vielä 5 kokonaista viikkoa. Onneksi tää aika tuontuu rientävän supernopsaan, eli kohta se mammaloma häämöttää täälläkin. Mä olen jo vakaasti harkinnut aamukamman ostoa.. =) Ei sillä että lomaani odottelisin, mutta.. =)

Ainiin, esikko oli taas esittänyt luovaa ajattelua hoidossa.. Oli istunut vessassa potalla, heilutellut jalkojaan partakonetta osoittaen ja tuumannut että pulelin (=puhelin..). Hoitotäti oli siihen oikaissut että eikun partakone, johon juniori oli tietävästi nyökyttänyt päätänsä ja tuumannut että nii-in partapuhelin.. Jepjep.

Jee, iltapäivän teetaukoa pukkaa..... =)

Yllätys yllätys. Linjoilla sekunnin ajan (kauempaa ei voi viipyä ku lapsukaiset pistää parhaillaan kirjastoa uuteen järjestykseen...)

Kaprikselle henkilökohtaisesti onnittelut poikavauvelista! Ja Hipsulle plussasta. Onko muille tapahtunut mitään merkittävää?

Meidän koiruus osottaa paranemisen merkkejä. Tulehdus- ja maksa-arvot oli tänään laskeneet. Punasolujen määrä kasvanut eli anemia on laskussa. Paino on noussut viime torstaista 200g. Samoilla lääkityksillä jatketaan ja kontrolli taas parin viikon päästä.

Aaaargh, joku rymisi. Täytyy mennä... Terveisiä kaikille roppakaupalla!!!!!

Safiiri ja Nelkku

Hengissä ollaan. Yritin pikaisesti kahlata tän viikon viestejä läpi mutta ei paljon päähän jäänyt. Täällä tosiaankin aika menee ihan kortilla: isosisko on hirmu mustis ja entistäkin vaikeampi tapaus. Kun menen vessaan tms. niin on heti mätkimässä veikkaa tai ottamassa tuttia suusta tai jotain. Ja sitten molemmat itkee. Isompi sen takia kun komennan tai siirrän (välillä vähän kovillakin otteilla kun hermot menee) kauemmas. Yleensä pakko raahata jompikumpi vessaan mukaan. Pikkumies on kiltti, vatsavaivoja on ollut iltaisin ja muutamana päivänä mutta yöt menee hyvin 1-2 syötöllä.
Lapset on myös niin autuaita että nukkuvat unensa eri aikaan. Siis päiväunet. Yleensä tähän aikaan koisaa isompi mutta tänään kun sain pienemmän nukkumaan niin isompi riekkuu tossa ja kiukkuaa... Että mun hermot on kireellä. Olkoot sitten nukkumatta. Itken vähän väliä näiden kanssa. yleensä kun hermot menee ja komennan isompaa tai kun se hakkaa pientä päähän nyrkillä tms. niin mulla tulee itku. Toinen on niin pieni ja viaton ja sitten sisko tulee ja mätkii päähän. Miehestä ei paljon ole apua kun se on päivät töissä ja illat harrastaa. Toinen mummo hiihtää lapissa ja toinen on muuten vaan kykenemätön, tai tulisi kyllä meille että voisi naapureille kehua olleensa meillä lapsia hoitamassa mutta enemmän siitä on haittaa. Tyttö ei suostu tekemään mitään mummon kanssa ja sitten sitä pitää passata koko ajan (keittää kahvia ym.) . Enkä jaksa sen kyttäilyä ja "viisaita" ohjeita...

Nyt menen painamaan ton vekaran pään tyynyyn, kohtahan pikkumies herääkin...

Kirppu, hermonsa menettäneenä

Onpas mukava kuulla Safiiristakin! Toivottavasti lapset eivät sentään ihan koko kirjastoa hajoittaneet ;) Hyvä, että koirakin on toipumaan päin.

Juu kyllä mekin Senoran kanssa sitten seuraavalla kierroksella handlataan nämä jutut ;) Kiitos Niksu! Mäkin olenkin itse asiassa miettinyt sitä, että eikö sitä vauvaa tosiaan voisi suihkutella. Ja teidän poika on sitten keksinyt maailman ensimmäisen partapuhelimen ;)

Senora, ei ole aamukampaa, enkä varmaan teekään. Tuntuu, että tämä aika ja työpäivät menee ihan hirveän nopeasti muutenkin. Samalle suunnalle ollaan viikonloppuna lähdössä kuin, missä Niksukin miehineen oli.

Ikävää menkkamaista jomotusta ollut koko iltapäivän alaselässä. Kai niitä aina välillä tulee vai?

Tuuli

Jep, käyty on. Mutta ensin halit Kirpulle, kuulostaa melko rankalta, mutta toivotaan, että pian helpottaa ja isosiskonkin huomionhaku vähän hellittäisi!

Ja Safiirin jälkikasvu käynyt kirjastoa järjestelemässä :) *näkee sielunsa silmin lapset kiipeilemässä pitkin hyllyjä* Kiva kuulla, että koira on toipumaan päin!

Meillä oli esikoisella sellanen jalallinen amme, oli tosi kätevä, ei tarvinnut ite kyykkiä. Mutta myytiin pois. Nyt aattelin sellasen pikkusen ammeen kyllä vielä ostaa, on siinä mun mielestä turvallisempi vauvaa pitää, kuin ihan suihkun alla, siis liukashan se lapsi on märkänä.. mutta varmaan siis onnistuu suihkun allakin mainiosti, jos vaan itseensä luottaa.

Tuulilla tosiaan ihanasti myös äitiysloma häämöttää! Tarkoittaako tuo sitä, että mä olen kohta kaks viikkoa ollut jo pois töistä?? Mihin tää aika menee.. kohta pitää jo palata takas töihinkin...

Toivottavasti nämä eivät nyt kuitenkaan ole Toivon VIIMEISET kuulumiset, mutta neuvolassa kaikki mallillaan. Mitä nyt hb laskenut edelleen, vaikka kahta Obsia olen satunnaisesti ottanut (joka yö siis vähintään yhden). Paino oli LASKENUT, 100 g. Varmaan johtuu siitä, että ei tule enää istuttua koko päivää, kuten töissä olessa, vaan enempi olen jalkeilla, en tiedä. Verenpaine 100/72 ja sf 32. Tarjonta niinkuin pitääkin ja syke 135-145.

Huomenna sitten se äippäpoli aamusella, että palailen sitten illemmalla kertomaan kuulumiset.

Niin, ai että mitäkö sain tunnissa aikaseksi? No, tyhjensin mä pyykkinarun, mutta sitte luin vähän paikallislehtiä ja.. ja.. laitoin itteni ihmisen näköseks. Että oikein arvasit Tuuli, en juuri mitään :)

Täällä päivän oma hetki vasta nyt :-)
Meilläkin lähtivät lapset kirjastoa järjestelemään, siis kaksi vanhinta. Iskä ja pikkumies menivät lenkille.
Ja se siitä omasta hetkestä, tyttö tulikin mun kanssa kirjottelemaan...

Piti jo eilen Ninnille kommentoida, että älä ole huolissasi, jos ne perusasiat nyt ei niin vielä suju. Tuossa kahden kanssa arjen pyöritykseen pitää todella totutella! Samaa siis sinne Kirpulle.
Kaikki sympatiat ja voimalähetykset teille molemmille!
Ja oli tosiaan ihana kuulla Kirpustakin. Kovasti sua kaipailtiin.
Yhden vinkin annan, vaikken mitään kaikkitietävää haluakaan leikkiä ;-) Vaikkette päivän aikana saisi mitään muuta aikaiseksi, niin yrittää löytää se ulkoiluaika. Se on mun mielestä se kaiken jaksamisen a ja o. Siellä kuluu myös sitä esikoisen energiaa, jollon ruoka ja uni maistuvat. Sillon se yhteistyökin sujuu ehkä vähän paremmin ;-)
Mulla muuten on sellanen tapa, että ennaltaehkäisen nuo lyömistilanteet ym. En jätä koskaan pieniä kahden, vaan todella aina jompikumpi on mun "käsipuolessa" kiinni. Meillä ei vielä mitään lyömisiä ole ollut, mutta a-sarjalla muinoin oli jonkin verran.

Tuuli kyseli kylvetyksestä... Pari kertaa viikossa sitä suunnilleen kylvetään. Tuo amme tosiaan vie tilaa, mutta meilläkin sellanen erillinen teline, minkä suihkuuntilaan aina kasaan. Jos sauna sopivan mallinen, niin lauteillahan tuo kylvetys myös onnistuu.
Tosiaan voihan sitä vaan suihkutellakin. Vauvat vaan kovasti tuosta kylpemisestä tykkää!
Tuulilla koittaa kohta elämän paras aika. Mun mielestä esikoisesta se äippäloma oli jotain aivan ihanaa <3 Vaikka lisää muita parhaita aikoja on kyllä tässä tullut sen jälkeen monenlaisia ;-)

Ompulla oli hyvät neuvolakuulumiset. Tuskin tuo hemppa enää muuten laskee. Yleensähän se loppuraskaudessa taas itsestäänkin nousee. Tsemppiä äippäpolille!

Lastenneuvolan terkka kävi tänään kotikäynnillä. Meillä tosiaan kaksi kotikäyntiä. Ensin äitiysneuvolan th ja sitten lastenneuvolan. On tämä tapa varmaan aika monissa kunnissa vai onko?
Lahja -neiti painoi nyt 3700g. Ihan hyvin paino noussu, mutta sirohan tuo tyttö on.

Nyt on hankala kirjotella, joten päätän tällä kertaa tähän.
Kaikille kovasti terkkuja!

Tehis (joka tänään taas haaveilee viitosesta ihan täysillä)

omppu... tarkoitin tietenkin viimeisimpiä kuulumisia.. huono sanavalinta - myönnän.
Ihan hyvät kuulumisethan sieltä tuli... MItä nyt hemppa vähän laskenu... Tsempit nyt sitte äippäpolille. Odotellaan sitten niitä kuulumisia huomenissa. Ja aikapaljonhan sait kuitenkin tunnissa aikaiseks...

Niksullakin huoneongelma... Ison tilan voi kai jakaa jotenkin kahdeksi? Sermeillä jne?? Hankalaa... Täytyy vain kokeilla ja jos ei toimi, niin sitten muuttaa järjestystä.. Ihanan luova nuorimies teillä.. Partapuhelin... Kai kirjoittelet muistiin noita sen sanoja.... Ja tietenkin selitysten kera. Niitä on sitten kiva muistella, kun kaveri on isompi...

Kiva kun Safiirikin on linjoilla ihan livenä! Voin sieluni silmillä nähdä teijän pesueen kirjastossa.. TOivottavasti muksut ei saanu isompaa tuhoa aikaiseksi... Jospa kirjastontätit olis ollu hyvällä tuulella, eivätkä kovin pahoittaneet mieltään pienestä sekasorrosta...

Kiva kun Kirppukin on löytänyt taas linjoille... Taitaa olla teilläkin säpinää... Toivotaan että isosisko oppii pian että pieni ei vielä pysty itse puolustautumaan. Jospas pian saisit hänestä oivan pikku apurin vauvanhoitoon... Mukavan pitkiä yöunia vauveli nukkuu... Kun vielä saisit unirytmit molemmille samanlaisiksi, niin voisit itsekkin huilia välillä... Mutta kun toinen nukkuu, niin toiselle on sitten sitä laatuaikaa... (päättelee hän jolla ei oo tosiaan mitään käsitystä vauva-arjesta). Harmi ettei mummosta ole tuon enempää apua...

Tuuli... siis millä toisella kierroksella???? En mä ainakaan vielä sinne asti uskalla ajatella... Mutta onkos teillä jo toisesta ollu puhetta?? *iskee silmää*

Kiva kun Tehiskin saa edes joskus hieman omaa aikaa.. Ja viitosesta jo haaveillaan?? Kivastihan se Lahja kasvaa... Mä en kyllä tiijä miten täällä on kotikäyntejä.. Luulisin että yksi. Lastenneuvola ja äitiysneuvola kun on meillä yks ja sama paikka..

huh.. mä oon kirjottanu tätä jo kohta tunnin... Käyny välillä kääntämäs lihapullia ja lisänny puita hellaan...

Jippii

Meiltä loppui öljy!!!! Eli kohta patterit kylmät ja lämpöinen vesi loppua.......
Siis asutaan omakotilatalossa,mutta taloyhtiömuotoisesti eli kuusi taloa kuulua samaan. Meillä on yhteinen öljy ja sitä kautta vesi ja lämmityssysteemi. Ollaan siirtymässä maakaasuun ja odotettu että öljy loppuu.Ongelman asiaan tuo se,että mittareiden mukaan öljyä pitäisi olla vielä 30% jäljellä,mutta systeemi onkin rikki. Maakaasu hommasta puuttuu vielä poltin ainakin ja sen asennusajankohta ei ole selvillä. Että näin!!!!! Kaipa kohta miehet lähtee käsipelillä hakemaan öljyä huoltsikalta kanistereihin. Mutta ei ne pari kanisteria kauaa kestä.....

moikkans!
pitää heti avautua tänne, käväsin pilateksessa toteamassa ettei sitten voi käydä enää.. kun on niin tosi rankkaa vatsatreeniä ja kiertoja niin aivan kyljissä muljahteli :( ei todella tuntunu hyvälle.
Harmittaa kun ekassakin raskaudessa oli sama, liikunnan sai jättää melkeen heti ku heti alkoi pistää ja vihloon...meikä sitten harrastaa rauhaisaa kävelyä vaan, tyyylsää. Mutta en kyllä viitti pienintäkään riskiä ottaa.Pitääköhä jo tässä vaiheessa mennä mammajoogaan tai vastaavaan...Väsymys on myös aika infernaalinen klo 8 illalla on iha tööt.
On kyllä ihan hurja vauvakuume nyt :) kai sitä vaan on nyt uskallettava iloita tästä, vaikka alussa ollaankin. Voiteitä onnekkaita, jotka ootte jo siinä vaiheessa, että pikkunen on sylissä :)

JEEEEEEEE perjantai... enää 8 tuntia töitä ja pääsee viikonlopun viettoon. hurraa!
Jotenkin nää työt imee kyllä kaikki mehut.. Illalla on ihan väsy.
Puuh... eilisen iltapäivän olin eri työpisteessä ja mun työpöytä lainehtii taas paperia... Jotenkin porukat tietää etten mä niitä oo heti käsittelemässä ja tuovat kun mä oon poissa... Ja toi arkistoitavien paprujen määrä on melkein puoli metriä... Reijitin taitaa olla tän päivän työkalu...

Voi hitsit... Katzulla ollu vähän viilee yö... ja kun öljyä lähtee tilaamaan niin eihän heti tunnin päästä ole tankkiauto pihassa... Toivottavasti jotenkin siellä selviätte... Ja viileä aamusuihku piristää??!! Kerkeskö mies muuten kotiin ennen kuin öljy loppui?? (

(Tuli muuten ihan mieleen että toi ois oiva sketsin aihe... vaikkei kyllä varmasti naurata kun omalle kohdalle sattuu... Mies tulee väsyneenä reisusta kotiin. Vaimo istuu tietokoneella.. Mitäs tänne kuuluu?? Ei kummempia, kiva kun tulit kotiin? Oletkos ruvennut säästämään, kun täällä on näin viileetä? En, öljy on loppunu... No, mitäs oot asialle tehny? Kirjoitin siitä elleihin...) siis tosi huono vitsi...

Hipsulla ollu rankka pilates... Kai kuitenkin jotain muuta 'ryhmävoimistelua' vois harrastaa... Tai sitten tehdä ne liikkeet jotenkin erilailla... Toki vahvat vatsalihakset ovat hyväksi raskauden aikana... Mitä teit sen varhaisultran kans... oletko varaillut aikaa... Meillähän neuvolan terkka järjesti tuonne naapurikuntaan ultra-ajan...