Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

Heippa pitkästä aikaa minunkin suunnaltani!
Elämä on viimeiset kolme viikkoa heittänyt useaan otteeseen häränpyllyä ja nyt vaikuttaisi siltä että kohta helpottaa. Prsseestä koko tilanne!
Meidän mummihan kuoli muutama viikko sitten jolloin pyöritys alkoi. Sitten iski menkat ja masennus!!??? :'(
Mulla toi menkat on ihan uus juttu..mulla on viimeeksi ollut heinäkuussa06 pientä vuotoa. Käytän minipillereitä,sillä ne on ainoat jotka mulle soveltuu.
Enpäs tiedä soveltuuko enää.. huomenna on aamusta aika gynelle,sillä
olen nyt vuotanut kolme viikkoa putkeen RUNSAASTI
Nolottaa mennä gynelle valumaan :ashamed:
mut terveydenhoitaja veikkasi kaikkien oireiden ja nykyisen tilanteen takia että olen ollut RASKAANA..
en siis ole enää, ja koska oireilua on ollut koko kesän, siis sitä raskausoireilua, olen varmaankin kuulemma ollut noin kolmannella kuulla kun raskaus meni kesken.
Nyt yritän vaan lepäillä tän päivän koska en pääse sille hyvälle ja pätevälle gynelle huomenna jos tänään raahaudun päivystykseen kouristelun ja supistamisen takia.. tyhmä käytäntö tässä kaupungissa :kieh:
Mä oisin halunnut vauvan :snotty: enkä mitään keskenmenoa
Hyvää aurinkoista syysviikkoa kaikille!
On ollut mukavaa lukea teitä vaikka en ole jaksanut kommentoida hetkeen.
Jatkan koneen ruudun takana piileskelyä.. :wave:

Nyt sitten tännekin tungen itseni!

Kuumetta on niin että punasena hehkuu! Tarttee saada puhua ja tuulettaa samassa tilanteessa olevien kanssa! :) Aivan ihanaa että olette täällä! Meillä ikää itsellä 25v ja avomiehellä 24.

Meillä tilanne se, että hammasta purren olen odottanut ja painostamatta vihjaillut äitiyedestä ja nyt mieheni oli päässyt samalle aaltopituudelle asiassa. Aivan ihanaa! Vuoden vaihteessa olis tarkotus jättää pillerit pois. Kymmenen vuotta on putkeen tullut syötyä ja vähän jännää, että millaset vaikutukset sillä on nyt raskaaks tulemisen mahdollisuuksiin.

Elämä olis valmis lapsen saapua. Ite valmistuin maaliskuussa korkeakoulusta sosionomiks ja kesäkuun alussa tärppäs vakkariduuni lastensuojelusta nuorten parissa, joka sattukin olemaan oma unelmaduuni! Tän kuun lopussa olis koeaika ohi ja duuni jatkuu! Avopuoliso opiskelee vielä. Jäljellä olis 1,5 vuotta. Omistusasunto on ja kaks koiraakin kuljeskelee nurkissa (edellisten vauvakuumeiden seurauksia! :) )

Paljon on aikaa käytetty laskemiseen ja raha-asioiden miettimiseen. Kuinka tullaan pärjäämään. Toisaalta mietitty, miten pärjättäis jos onnistuiskin heti ja toisaalta et jos meneekin vaikka muutama vuos ennen ku lapsi siunaantuu. Eipä se raha mitään takaa, mutta jotenkin se itselle tuo turvallisuuden tunnetta. Onnellinen olisin vaikka olisin rutiköyhä, mutta äiti! :)

Tää on nyt niiiiiiiiiiiiiiiin pelottavaa, mutta niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin mahtavaa! Tsemppiä kaikille yrittäjille ja kärsivällisyyttä kaikille haaveilijoille! :hug:

Maanantai 24.9.2007

Napakettu.............21v...........kp ?/?........? 08 ..............1.haaveissa
Pearl84.................23v...........kp ?/28....aloitus 2008.....1.haaveissa
Färbö....................19v...........................alotus???. ........1..haaveissa
Ananda Kiharapää..............24v..........kp 10/26-34......................1 haaveissa
Toivo79.................28v...........kp25/?......aloitus 2008.....1.haaveissa
Sirius
Kuumeilija-
Rouvakarhu............23v
Rypäle....................21v....................................................1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... ....1.haaveissa
Amy86....................21v...........................aloitus 3/2008..1.haaveissa Nauruprinsesssa....25v...........................aloitus 2008.....1.haaveissa

Hihhihhiihh! Tähän oli heti pakko ottaa kantaa, vaikkei ihan aiheeseen kuulukaan. :)

En tiiä oonko vielä missään tullu maininneeks, mut työskentelen lastensuojelussa, elikkäs siis sossupuolta (monet teistä yökkää just nyt!) En tosin ole niitä henkilöitä, jotka päättää lasten huostaanotosta vaan niitä jotka siitä lapsesta pitää huolta sen jälkeen ku se on otettu huostaan.

Meillä on sossupuolella vähä sama ongelma ku hoitsuillakin ja näillä hoiva ja kasvatusaloilla muutenkin = suomeks naisvaltasilla aloilla. Monet niistä on "kutsumusammatteja", joihin tulee aina olemaan halukkaita opiskelijoita ja työntekijöitä. Josta johtuu se ettei niille = myös meille tulla iki kuunaan päivänä maksamaan samaa palkkaa ku joillain miesvaltasemmilla aloilla esim. tekniikan saralla. Mut mä aina sanonki et jos mä olisin halunnu rikastua en olis ikinä lähteny tälle alalle, mut se kutsumus ja rakkaus omaan työhön.

Elikkäs jos mietitään hoiva-alojen työn raastavuutta henkisessä mielessä ( ja hoitsuilla usein myös fyysisessä ) ni kyllä ne musta aika alipalkattuja on... mene ja tiedä. Mut tää on vähä se sama juttu, ku kotiäitiydessä. Ei sellasta huolenpitoa oikein pidetä vaikka raksahommaan verrattavana työnä. Ei siitä pidä sillon maksaakaan... Kuiteskii hoiva-aloilla on paljon suurempi loppuun palamisen riski henkisistä syistä resurssipulan yms takia. Kyllä mua vähän huolestuttaa ajatella noita lastenhoitopalveluita tai vaikka vanhustenhoitoa tulevaisuudessa... HUI!

Mut olipa totuus mikä tahansa, mihinkään ei tulla koskaan olemaan tyytyväisiä. Kuka meistä ei haluaisi isompaa palkkaa? Toisaalta voishan mullekin sanoa, et hittoako siinä palkastas uikutat, olisit lukenu dippa-inssiks! :p Meinaa näin on!

kasvihuoneilmiö
Ehdottomasti hoitajille lisää palkkaa. Mutta samoin sosiaalialalle.

Ja Nauruprinsessalle kommentti: Mä opiskelen sosiaalialaa kanssa. Mutta ainakin sosiaalityöntekijöiden kohdalla tilanne on kyllä just niin, että niitä halukkaita ja päteviä ihmisiä ei enää ole. Kukaan ei halua tehdä niin stressaavia töitä niin pienellä palkalla. Niinpä niihin palkataan epäpäteviä ihmisiä pätkätöihin, mikä ei ole kyllä hyväksi yhtään kenellekään.

Ja se kai ymmärtääkseni tuossa hoitaja-jutussakin nyt on pinnalla. Että kun niitä hoitajia ei vaan ole enää tarpeeksi. Palkka ja työt ei kerta kaikkiaan houkuttele. Enkä ihmettele.

Ite oon lähihoitaja ja voin kyllä kertoo, että tällä työmäärällä en tule näitä hommia loppuikäni tekemään... Kuiteskin kolmivuorotyö ja sikahuono palkka työmäärään -ja vaativuuteen verrattuna. En ois lähteny lukemaan tätä alaa, jos oisin todella tienny tän sillon, miten poikkipuhki sitä ittensä saa töistä fyysisesti/henkisesti. Tykkään kyllä työstäni, mutta liika työmäärä ja kiire piinaa koko ajan, ei ole aikaa potilaille ym. Ja sitten, kun suuret ikäluokat vanhenee, räjähtää kyllä koko Suomen terveydenhuolto! Vtuttaa vielä, kun oon mielestäni opiskellu ihan turhaan... Mies käyny vähän yli vuoden kurssin, tehtaalle töihin ja aivan sairaan hyvä palkka ja istuu päivät jossain sorvin kopissa...:/

Rouvakarhu:Ikäviä juttuja sulle tapahtunut nyt monta... :hug:

KP:Onnea kortista!:flower:

Hei. Tuun nyt tähänkin ketjuun.... Ja kommentoin kohta teidän juttujanne (mulla on varmasti paaaaljon tärkeetä sanottavaa joka asiaan :LOL: )...

Mut ensin päivitän itseni tohon listaan, ja koitan muutenki kaunistaa sitä...

Napakettu.............21v.........................aloitus 2008......1.haaveissa
Pearl84.................23v.......kp ?/28.......aloitus 2008......1.haaveissa
Färbö....................19v.................................................1.haaveissa
Ananda Kiharapää.24v......kp ?/26-34............................1.haaveissa
Toivo79.................28v..........................aloitus 2008......1.haaveissa
Sirius...............................................................................1.haaveissa
Kuumeilija-......................................................................1.haaveissa
Rouvakarhu............23v .................................................1.haaveissa
Rypäle....................21v..................................................1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v................................................1.haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1.haaveissa Nauruprinsesssa....25v..........................aloitus 2008......1.haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1.haaveissa

Nonih, olisko vähän selvempi. :D

Tosta hoitaja-asiasta... Jossain lehdessä just oli hoitajien palkoista, ja mluin että sekin esimerkkinainen siinä tienas yli 2000? kuussa. Mietin et sehän on aika paljon (siis itse elän opintotuella)...
Sitte siitä luin, että ko. nainen oli ollu yli 30 vuotta alalla... Ja muistelin että sairaanhoitajat on kuitenki korkeakoulutettuja...
JA kelasin että se palkka on sairaan huono, varsinkin kun viel näiden lisäks muistaa että työolosuhteet ei aina oo mitään ihanteellisia. Et silleen.. Onhan noi naisvaltasten palkkojen alat vähän alakantissa sit kuitenki loppujen lopuks...

Laala; Voin kertoa, että mun palkka ei oo lähelläkään 2000?, kehtaa ees täällä sanoa paljon on. :ashamed: Ja sitte ku siitä lähtee verot ym, ni ei paljon jää. Alottelevalla sair.hoitajalla ei ainakaan meillä ole kuin n.100? parempi palkka kun lähihoitajilla. Jaahas, pari yövuoroa ois eessä, blah.. :/

^^Niin no sitä mä tarkotinki, että ku ensin ihmettelin että mitä sairaanhoitajat valittaa yli kahentonnin palkoilla, ja sit vasta tajusin että se esimerkkihoitaja oli tosiaan yli 30v ollu alalla, vissiinpä peräti samassa duunissa... :eek:

Hellurei! Kuinkas hurisoo? Heh jäi murre päälle kun kuuntelin juuri ostamaani Lauri Tähkän uutta levyä. Kävin juuri ostamassa myös liput keikalle joka lokakuussa pakkahuoneella.

Vastaus kysymykseen oon sitä mieltä että sosiaaliä- ja terveysalalla työskentelevien palkkaa sais nostaa. Työskentelen alalla itsekin mut en kerro tarkemmin ettei kukaan tunnista.

Kertokaapa onko rintojen arkuus ja turvotus ja mahan juilinta merkki ovulaatiosta vai siitä että menkat lähestyy? Mulla oli alamaha tosi kipee parin päivän ajan viikonloppuna.

Ajateltiin että jos kävis plevnassa katsomassa sen paksuna elokuvan tai sitten shrek III:n. Mieskään ei vastustellut kun ehdotin paksuna elokuvaa?!?

Se paksuna elokuva oli ihan kiva..

Muuten palkasta.. Tulee perjantaina huima 1166 ? palkkaa ja tässä rahassa peruspalkka + viikon lisät.. Joten kyllä todellakin kannatan lakkoa, jos voidaan saada tämä isompi korotus..

Ketuttaa, kun vetää itsensä ihan rikki ja sitten ei ole edes kunnolla varaa elää.. En mä varmaan uskalla saattaa itseäni ikinä raskaaksi, kun tuntuu, ettei ole varaa elää enää äitiyslomalla..

KP

anniia
heippa kaikille.

ilmottaudun sitten tännekin mukaan =) meillä haaveillaan myös esikoisesta. ikää itselläni 20 ja miehellä 22. asia vielä "suunnitteluasteella", joten mitään ajankohtia ei olla päätetty. hyvää yötä kaikille, kahvi valvottanut taas näin myöhään :| kiva kun ihmisiä samassa elämäntilanteessa ja mahdollista vaihtaa ajatuksia. omassa kaveripiirissä ei oikein ole.
hyvää yötä kaikki! =)

En mä varmaan uskalla saattaa itseäni ikinä raskaaksi, kun tuntuu, ettei ole varaa elää enää äitiyslomalla..
Toi on inhottavaa, jos tuntuu tuolta. :/ Itellä tulot on tällä hetkellä opintotuen kokoiset, asumislisää en juuri saa, koska mies on töissä... Mut oon laskeskellu, että meidät tulot kasvaa jos mä jään äitiyslomalle. :LOL: Kyllä tiiän et tulee niitä rahankuluttajiakin sit vakituiseen kolmas meidän talouteen, mut tiukalla ollaan opittu elää, ja tiukalla pärjätään. :D (tähän asti ollaan oikeastaan eletty kahden ihmisen opintotuilla, nyt mies on siis ekaa kuukautta töissä)

Kaikkien ketkä pelkää rahatilanteen huonontumista lapsen tullessa, pitäis elää vuosi opintotuella, niin ei tuntuis niin pahalta jättäytyä äitiyspäivärahan varaan. :LOL:

Hei se Paksuna oli aivan ihana leffa. :heart: Siis toisinaan kyl aika aivotonkin, mut kuitenki... :heart: Mies sen jälkeen silitti ilmaa mun mahan päällä ja sanoi et hän harjottelee liikerataa... :LOL:

Siis ongelmana on, se että vaikka ei pahemmin tuhlailla.. Välillä täytyy käydä ulkona syömässä jne.. Mutta ei mitään sen suurempia..

Mutta me maksetaan molemmat vuokraa 435? kuukaudessa + kaikki muut laskut..

Nyt on ekan kerran ihan näin surkea tili..

Nyt jos vielä laitan visa-kortin maksuun enemmän kuin on pakko, niin mulla ei jää tilistä mitään jäljelle.. Että ei sillä eletä ollenkaan..

Toivottavasti miehellä on rahaa...

KP

toivo79:Lauri Tähkä on kyllä aivan mahtava! Ois joskus mukava nähdä ihan livenä.. :)

Eiköhän sitä äitiyslomalla jotenkin pärjää...oon aatellu, et jäisin hoitovapaalle siihen asti, kun lapsi ois 3v. Mies on onneks lupautunu sitten tältä ajalta maksamaan kaiken muun, maksan vaan oman osuuteni lainasta. Mutta joo, eihän sitä sitten tiedä, kuinka se kotona olo alkaa tympiä/ tarviiko lisää rahaa. Ihanaa kyllä, kun Suomessa on tällanen mahdollisuus, että saa lastaan hoitaa noinkin pitkään kotona. :) Ameriikassahan niillä ei vissiin oo, kun parin kk äitiysloma!

KP:Mulla jää kuussa verojen jälkeen jotain 1300-1500?. Tosta sitten, kun vähentää lainan ym., ni ei kauhiasti jää. Nyt oon alkanu pistämään heti tilistä toiselle tilille säästön, kun palkka tulee, muuten onnistun niin lahjakkaasti tuhlaamaan kaiken.:) Mulla on oma auto, johonka menee kanssa aika paljon rahaa. Pakko olla molemmilla omat autot, kun ollaan niin korpeen muutettu. Mutta en valita.:D

Keskiviikko 26.9.2007

Färbö....................19v..................................... ............1.haaveissa
Ananda Kiharapää.24v......kp ?/26-34............................1.haaveissa
Toivo79.................28v.....kp27/?.........aloitus2008......1.haaveissa
Sirius..................................................................... ...1.haaveissa
kuumeilija................................................................ ......1.haaveissa
Rouvakarhu............23v .................................................1.haaveissa
Rypäle....................21v......................................... .........1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... .1.haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1.haaveissa Nauruprinsesssa....25v..........................aloitus 2008......1.haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1.haaveissa
Anniia...................20v........................aloitus?...............1.haaveissa

Färbö....................19v..................................... ............1 haaveissa
Kiharapää.............24v......kp 13/26-34...........................1 haaveissa
Toivo79.................28v.....kp27/?.........aloitus2008......1 haaveissa
Sirius..................................................................... ...1 haaveissa
kuumeilija................................................................ ......1 haaveissa
Rouvakarhu............23v .................................................1 haaveissa
Rypäle....................21v......................................... .........1 haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... .1 haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1 haaveissa Nauruprinsesssa....25v..........................aloitus 2008......1 haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1 haaveissa
Anniia...................20v........................aloitus?...............1 haaveissa

Torstai 27.9.2007

Färbö....................19v..................................... .........1 haaveissa
Kiharapää.............24v......kp 13/26-34.........................1 haaveissa
Toivo79.................28v.....kp28/29.........aloitus2008.....1 haaveissa
Sirius..................................................................... ...1 haaveissa
kuumeilija................................................................ ....1 haaveissa
Rouvakarhu............23v ................................................1 haaveissa
Rypäle....................21v......................................... .......1 haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v...................................................1 haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1 haaveissa Nauruprinsesssa....25v........................aloitus 2008.........1 haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1 haaveissa
Anniia...................20v........................aloitus?............... 1 haaveissa

Hei tämän ketjun ihmiset.. pientä ehkäisygalluppia. :D Eli millä ehkäisette? :kieh: Ja jos ehkäisette hormonaalisesti, niin aiotteko pitää jotain luomukiertoja ennen ku alotatte yrityksen?

Ite käytän ehkäisylaastaria. Tavallaan haluaisin pitää joitain luomukiertoja ens kesänä sit ennen yrityksen alkamista... mut toisaalta tiedän että tuo mies ei oo kovin innostunu kumin kanssa pelaamisesta... Ja pelkään että luomukierrot ei tulis tarkoittamaan laastarin aiemmin lopetusta vaan yrityksen lykkääntymistä... joten katotaans... :whistle:

Oman napaan ei muuta ku pahenee,pahenee... Ette kuule arvaa ku aina ku tietää että menkat tulee niin kumminki aina jännää että alkaako vai ei... Niin vaikka nuo pillerit onki käytössä :LOL:
^^Mulla ihan sama. :LOL: Pahinta on et välillä melkeen itkettää että taas yks tuhlattu kierto... :kieh:

Ton listan viimesen osan " 1.haaveissa! voi melkein poistaa... ???
Esikois ketjuhan tää on :D
Tätä ihan samaa mietin myös jo silloin ku kopioin tota, et eiks tää ykkösketju kummiski ollu... :LOL:

Yhteistyössä