Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

Huomenta kaikille!!

Nyt taas todellakin jännitetään pari viikkoa.. Vaikka en uskokaan, että mä niin helposti tulisin raskaaksi.. Mun pitäisi laihduttaa ainakin 20-30 kg, eikä vaan tunnu saavan mitään aikaiseksi...
Nyt olen kaksi aamua herännyt ihan itse ajoissa.. En ymmärrä itseäni.. Vaikkei mitään aikaisin nukkumaan mentykään...

Muuten mies sanoi, että meillä alkaa varsinainen yritys ehkä vuoden päästä.. Mutta nyt ei kylläkään käytetä ollenkaan ehkäisyä ja mies tietää että se aika päällä, jolloin voi tärpätä.. Mies kysyikin tuossa yhtenä päivänä, et miksi mulle tuli nyt yhtäkkiä kiire saada oma lapsi.. Mä sanoin, etten mä tiedä, kun mä haluan vain sen oman..

Lähtee valmistautumaan, että ottaa taas kaksi kauhukakaraa hoitoon..

KP

Lauantai 6.10.2007

Napakettu.............21v..........................aloitus:2008
Pearl84.................23v.......kp:?/28........aloitus:2008
Färbö....................19v...........................alotus:?
Kiharapää.............24v......kp:22/26-34.
Toivo79.................28v.....kp:9/27.........aloitus:2008
kuumeilija..............
Rouvakarhu...........23v
Rypäle...................21v
Kasvihuoneilmiö....26v
Amy86...................21v...........................aloitus:3/2008
Nauruprinsesssa...25v...........................aloitus:2008
Laala.....................23v...........................aloitus:8/2008
Anniia....................20v............................aloitus:?
Heksamiina...........30v............................aloitus:2008

Toivo tarkoitin vain, kun jos jokainen päivittää vain omansa niin silloin muiden kp:t listalla ovat mahdollisesti väärin.. Joten mä ainakin vain ilmoitan omani tähän ja sä voit sen vaikka aina sinne muuttaa jos haluat..

Mä olen täällä yövuorossa töissä nyt taas ja yksi vapaa päivä on välissä maanantai ja sitten tiistaina taas 4 päivän työputki.. Ei jaksaisi.. olen miettinyt pitäisikö hakea jotain palautusmista varten sairaslomaa.. Alkaa olemaan kroppa aika loppu.. Täytyy varmaan maanantaina soittaa onko mun hierojalla aikoja, ottaa mua lähihaikoina käsittelyyn, kun selkäkin alkaa olemaan aika kipeä taas..

KP

Saankohan ilmoittautua mukaan tänne kuumeilijoiden seuraan? =) Meillä tilanne sallainen, että minä opiskelen ja mies on vakituisessa työsuhteessa. Molemmilla kovaa vauvakuumetta pukkaa, mutta mun opiskeluiden takia ei vielä viitsitä aleta yrittään. Yrittäminen olisi tarkoitus kuitenkin ehkä aloittaa toukokuussa -08. Paljon on pelkoja (minulla), että jäädään lapsettomiksi mun todella epäsäännöllisten menkkojen takia (pillereiden kanssa säännölliset)...

Ps. En osaa tätä vielä kovin hyvin käyttää, että älkää ihmetelkö, jos sekoilen jotakin :LOL:

Sunnuntai-iltaa! Huhhuh kävin uteliaisuudesta lueskelemassa kertomuksia synnytyksistä. Aikamoisia tarinoita mutta eipä onnistuneet lievittämään mun vauvakuumetta. Vielä pitää jaksaa odottaa että pääsee tositoimiin ja yrittämään. Sitä ennen täytyy vaan jännittää muiden puolesta.

Mahtuisinko minäkin tänne teidän porukkaan? Olen 22v. vauvakuumeen kourissa oleva naikkonen. Elän avioliitossa mieheni 26v. kanssa. Kotoa löytyypi myös koiraneiti jolla pentuhommia talvella, sieltä toivottavasti saamme perheen lisäystä ennen omaa panosta asiaan :LOL: Yritys alkaisi näillä näkymin huhtikuussa. Ehkäisynä meillä on kapseli, jonka luultavasti poistan tässä hetken kuluttua (alkanut oireilemaan niin paljon). Mutta tälläisillä eväillä mentäisiin kevääseen asti :D

Hei vaan taas!
Taaskin mun edellinen viesti oli jäänyt tulematta tänne :(

Tosiaan, ollaan molemmat opiskelijoita, ja noita opiskeluja on vielä edessäkin 2-3 vuotta.
Ei kuitenkaan aiota antaa sen estää.
Miestä varsinkin aluksi epäilytti ajatus lasten hankkimisesta kesken koulunkäynnin, mutta nyt kun olen vaan sitkeästi yrittänyt olla painostamatta ja tuputtamatta, niin hänellä tuntuu olevan jopa kovempi vauvakuume kuin minulla, ainakin ajoittain.

Kyllähän se vähän hymyilytti, kun tuossa oltiin tuttavapariskunnan kanssa ulkona, ja he kovasti koittivat arvuutella kauanko minulla menee valmistumiseen :D Ei kyllä paljastettu mitään meidän suunnitelmista.

Sen sijaan kovasti mietityttää tuo kummiasia, on selvää ketkä tulevat olemaan meidän ensimmäisen lapsen sylikummit, mutta muuten noita "kummitarjokkaita" tuntuisi olevan pilvin pimein!, Miten sitä pystyy valitsemaan lapsilleen kummit?

Moi kaikki uudet ja vanhat! Milläs mallilla teidän kuumeilu on? Mun vauvakuume on jostain syystä ihan infernaalisissa mitoissa nyt ihan koko ajan. Haaveilen siitä että saisin ostella vauvan vaatteita ja millaista olisi vaunu ostoksilla kun vertailtais ominaisuuksia yms. Pitäs oikeesti vuoden verran jaksaa odottaa ennen kuin aletaan yrittämään. Oisin sitten valmistunut ennen lapsen syntymää. Huokaus... tulee kyllä elämäni pisin vuosi odottaa!!!!!

Ihanaa huomata, että täällä moni "samassa elämän vaiheessa" menossa kuin itsekin. Siis tarkoitan näitä kuumeiluja ja sitä milloin olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen. Itse ajattelin, että voikohan tänne edes liittyä, koska meidän yrittämisen aloittaminen siintää vielä hyvinkin kaukana, mutta kiva huomata että niin muillakin :)

Mulla muuten on ehkäisynä ihan normi pillerit (yasmin), mut oon kyl aatellu, et pitäskö niiden syöminen lopettaa ku viimiset laatat oon vetäny joskus tossa tammi-helmikuun tienoilla. On tuo hormooni toiminta ihan varmasti ihan pihalla ja menkkoja saan odotella mitä todennäköisimmin reilut puol vuotta..

Mulla tuo vauvakuume on hyvin aaltomaista. Aina kun asiaa ehtii miettiä ja unelmoida se iskee hyvinkin lujaa. Välillä taas on niin paljon tekemistä ettei asiaa ehdi juurikaan ajatella. Ja mää kun oon tällänen haaveilija niin välillä mun unelmat saavat suuremman luokan siivet :D

Mää en oo hirveesti kerenny ajatella raskauden tuomia arpia (ihme), mut sitä lihomista ja yllättävien ruoka ja herkku himojen iskemistä oon ajatellu. Ite varmaan paisuisin kuin pullataikina raskaana ollessa, vaikken haluis. :x

Pakko mennä vielä lukemaan tenttiin, jotta sen huomenna selviäis kunnialla läpi.. Oikeestaan ei oo vaihtoehtoja ku päästä läpi, jos nimittäin harjotteluun meinaan päästä.

Täällä sitä taas kukutaan. Olen yöhoitaja ja näin vapaalla ei nuo rytmit ole oikein normaalien mitoissa... Juuri tein kauheen urakan ja lajittelit kaiken maailman lippulappuja verotuksesta palkkoihin. Ne on ollut sellaisessa hallitussa kaaoksessa aikaisemmin :D

Onko täällä muita joilla on kauhean ristiriitaiset tuntemukset vauvan yrityksestä? Itsellä on nämä yleiset pelot etten saisikaan lapsia, kesken meno ajatukset ja jos lapsi onkin vaikeasti vammainen yms. niiden lisäksi olen kamalasti miettinyt että mitenkä pärjään vauvan kanssa tai raskaana. Meille tosiaan on hyvin todennäköisesti tulossa pentu talvella.. Siinä on suuri homma ennenkuin se on saatu sisäsiistiksi ja koulutettua. Pentu olisi noin 3kk kun yritys alkaisi ja nään jo kauhukuvia raskauspahoin voinneista, raskausmyrkytyksistä jne. mitkä haittaavat koiran koulutusta. Mies tosiaan tulee tekemään reissutyötä ulkomaille joten senkään harteille ei voi tätä hommaa sysätä. Sitten yleisesti jaksaminen pelottaa, olen selainen ihminen joka tykkää todella nukkua ja paljon (10-12h kerralla), olen kauhean kiukkuinen väsyneenä.

Kysymysluontoinen asia nro2. Mitenkä olette ajatelleet valmistautua yritykseen? Meillä on tupakan polton lopettaminen tiedossa vuoden aihteesta, olemme hankkineet reseptilääkeet joita popsitaan 3kk. Lisäksi käyn jo nyt poistamassa ehkäisykapselit ja toivon että kierto normalisoituu keväseen mennessä. Voinkin tässä puolen vuoden aikana seurailla tuntemusia ja oireita ovista ja menkkoja silmällä pitäen. Varsinaisen yrityksen alkaessa popsin vitamiineja naamaan. Kaiken tämän keskellä yritän pudottaa painoa hieman ja kohottaa kuntoa (tähän nyt on muitakin syitä kuin mahdollinen tuleva raskaus).

Vauvakuume on katossa, onneksi sentään järki on vielä päässä :LOL: eli odottavalla kannalla olemme.

Alisa84 onnea tenttiin ja tulevan harjoitteluun

Amy86 meillä on kummit jo selvillä :) sisaruksista löytyy hyviä kummiehdokkaita.

Toivo79 Mäkin olen kehitellut kovasti kuumetta roikkumalla kaksplussassa. Vuosi menee loppupelistä aikas nopeeta ja kyllä se kuumekkin hellittää hetkeksi jossain vaiheessa. Nim. 1,5v kuumeilua takana.

Napakettu Mä olen hyvin todennäköisesti raskausarpien (sektioarpien) peitossa, en kauheasti ole kyllä asiaa miettinyt. Itseäni pelottaa lähinnä kauheat repeämät alakerrassa jos siis pystyn alakautta synnyttämään.

Niin. Täällä aivan sama vika kuin monella muullakin, itse olen ollut jo aika päivää sitten valmis(henkisesti), mutta olen odottanut sopivaa hetkeä ( jos sellaista ihan oikeasti on?!) ja nyt kun tuntuu että kaikki olisi kohdallaan niin mieheni jänistää...Hän ei kuulemma ole vielä valmis mihinkään vauvoihin varmaan pariin vuoteen :ashamed: Ja kun olen myös sellainen ihminen että KAIKKI TÄNNE Ja HETI! niin ei helpota yhtään... ja vauvakuume on ollut jo varmaan vuoden, ja alkaa tuntua tosi sietämättömältä kun mielialat heittelee ja itkettää koko ajan, varsinkin kun tämä kaupunki tuntuu olevan täynnä odottavia naisia ja pieniä lapsia...
Mutta, siitä huolimatta, HYVÄÄ ALKAVAA PÄIVÄÄ KAIKILLE JA HYVÄÄ SYKSYÄ!

Hei koiramamma

Itse olen miettinyt tuota tupakan polton lopettamista hirmuisen paljon ja jotenkin se tuntuu niin etäiseltä kun mieheni ei ole vauvoihin "valmis" ja silleen. mutta tietenkin se olisi todella hyvä lopettaa ennen kun alkaa edes yrittämään vauvoja. Kysymys siis sinulle koiramamma paljonko tuollaiset tupakanlopettamis reseptilääkkeet maksavat? Kiitos :)

Yötä jälleen.
Tupakkalääke maksaa päivää kohden alle kolme euroa, en nyt ihan tarkkaa summaa muista. On siis halvempi kuin itse tupakka vaikka hintaa sille myös tulee.

Varasin tänään ajan kapselien poistoon ja se vähän jännitti. Samalla tehdään gynegologinen tutkinus ja otetaan papa. Ajattelin hiillostaa lääkäriä ja kysellä tyhmiä vauvan yritykseen liittyen. Soitin ensiksi neuvolaan ja siellä olikin oikein ihana täti Sanoi kun kerroin vauva haaveista että toivon mukaan nähdään pian, ajattelin mielessäni että niin kuule toivon minäkin ja paljon... Nyt sitten odotellaan kuun loppuun ja sitten pääsen ihmettelemään luomukiertoja, jännittää!

Nyt takaisin sorvin ääreen!

kiitoksia tiedoista sinulle koiramamma ja Onnea yritykseen :) Plussatuulia ++++++++++ :whistle: haluaisin itsekin jo päästä kokeilemaan luomukiertoa, mutta mieheni on vakavasti sitä mieltä että ei vielä piiiiiitkään aikaan.. En millään jaksaisi odottaa :ashamed:

Minulla vauvakuume on todella suuri, en meinaa millään jaksaa odottaa.. Mutta pakkohan se on, kun ei ketään oikeen voi vanhemmuuteen pakottaakkaan ;) Hirveästi vaavoja joka puolella ja koko ajan, varsinkin kun satun olemaan kaupan kassalla töissä.. :x ei helpota ainakaan näihin "oloihin". Miten muilla? jokos vaavikuume on saanut todella suuret mitat? Haluaisin niin kovin ostella jo valmiiksi kaikenmaailman vauvajuttuja vaatteista vaunuihin, niin kuin tuolla jo joku muukin totesi :) Ihanaa, kun on löytänyt tälläisen paikan minne voi purkaa tuntojaa ja jossa on muitakin ihmisiä keillä on samoja tunteita :heart: kiitos siitä!

Tänään alkoi viimeinen pilleri-lista! Ihanaa, mutta samalla jotenkin pelottavaa. :/ Oon syöny pillereitä kuitenkin 6v, ja näitä(yasmin) jotain 3v. Välillä kyllä oon sellanen hormoni-hirviö, että huhhuh. Ja samaten seksihalut on ollu pitkään jo ihan nollissa. Haluais haluta, mutta ei vaan haluta! Pe**estä! Toivottavasti nämä johtuu pillereistä, uskon näin. On kyllä jänskää nyt sitten, kun pillerit loppuu.. Jotenkin en oo koskaan luottanut kortsuihin, mutta mutta. On noi pilleritkin sellasia hormoni-paukkuja, että ei kiitos enää.

Ollaan valmistauduttu yritykseen... Hmm, no just ainakin tällä, että lopetetaan pilsut ja toivotaan, että mun kierto on sitten normaali, kun aletaan lasta tosissaan "yrittämään". Tai eihän sitä vielä tiedä vaikka ois heti normaali, mutta ei välttämättä ole. Sitten oon ostellu kirpputoreilta vanhoja vauva-lehtiä ja välillä sortunut ostamaan ihan uusiakin numeroita kaupoista. :saint: Ja ostin tässä sellasen Gummeruksen kirjankin, kun Vauvasta leikki-ikäiseksi, kysymyksiä ja vastauksia lastenhoidosta! On muuten tosi hyvä, suosittelen. Onneks en oo sentään sortunu kirppiksiltä/kaupoista vauvanvaatteita ostamaan, vaikka mieli on kyllä tehny. Hullu minä. :)

Tulipa taas niin omaa napaa että. Mitäs muille? Ootteko sortunu ostelemaan vielä mitään vauva-aiheisia jutskia? lehtiä tms.? Lähdenpä tästä lukemaan Big brother-uutisia, vitsit se Martina Aitolehti on ällö. :$

Asiasta Kiinaan... Löysin hyvän artikkelin mikä kertoo vauvakuumeesta. Tätä voi kommentoida :D Itseni tuosta ainakin löydän pakkomieleteisen ajattelun kohdalta :ashamed:

http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/431204?ihmissuhteet-perhe-vauva

Minnie87, ei meillä tuo yritys ala kuin vasta keväällä mutta kiitos kaunis silti :D Onhan tuo kapselin poisto jo askel eteenpäin.

Vähän ehdotelin että jos jouluun häämatkalla jätettäisiin kumit kotiin eikä hinata niitä toiselle puolelle maapalloa :kieh: Jouluna voisi sitten jännittää onko paketti postissa :LOL: Muuten kyllä odotamme kevättä! Huomatkaa järjen ääni on poistumasta päästäni...

Yhteistyössä