Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

GALLUP:
Oletteko jouluihmisiä? Tykkäättekö laittaa joulua ja ostella lahjoja..

Itse ainakin olen ihan jouluihminen.. Ja meillä joulu on erilainen, koska vietämme ekaa yhteistä joulua kullan kanssa.. Ja olemme keskustelleet, että miten vietämme sitä..

Mutta nyt suihkuun ja käymään kaupungilla.. Jos ehdin ennen kuin mies tulee töistä..

KP

KP Itse tykkään kyllä joulusta ja varsinkin joulukuusta, koska silloin kaupoissa jo kuuluu ja näkyy joulun tulo. Lahjoja tykkään shoppailla, mutta inhottavinta on se, että opiskelijana ei pysty kaikkea ostamaan mitä haluais. Ja toisena se, että täällä missä tällä hetkellä asun, on todella huonot kaupat mistä lahjoja hommata (vaikkakin keskikokoinen kaupunki onkin). Musta on ihanaa, kun saa laittaa jouluvaloja ikkunaan valaisemaan muuten synkkää ja kylmää talvea. Mitään muuta tänne meidän kotiin en laitakkaan, koska joulu ollaan aina vietetty kotipaikkakunnalla ja täällä ei kauheasti silloin olla niin jotenkin tylsää laittaa se joulu tänne.

Heti kun muutetaan kotipaikkakunnalle niin ihan varmasti laitan ihanat verhot ikkunaan, teen tonttuja, leivon pipareita ja torttuja, paistetaan kinkkua ja laitetaan kuusi ym. ihanaa :) Rakastan sitä joulun odotusta ja sen tuoksua, aah! Olispa vain jouluna lunta :ashamed:

G: Juu, kyllä tykkään kovasti joulusta! Tää on jo meidän...ööö...viides joulu yhdessä.:) Ihan viime pari joulua on oltu kullan kanssa kaksistaan ja tehty ite kaikki jouluherkut ym. En oo koskaan tottunu sellaseen sukujouluun, että kaikki kokoonutaan yhteen ym. Ehkä sellanenkin vois tietenkin olla kiva. Ärsyttää vaan, kun tuota joulua hössötetään nyt jo joka kaupassa jne, niin kerkee melki fiilikset mennä jo koko joulusta jouluun mennessä. Ei vaan joutus aattona iltavuoroon... :/

Tämä on meidän toinen joulumme yhdessä :heart: ihanaa! Miekin rakastan joulua ihan tosi paljon, ihania koristeita ja tunnelma on jotain sanoin kuvaamatonta..! Ollaan puhuttu että otettaisi kuusi, mutta ei varmaan otetakkaan kun meillä on kaksi kissaa niin ei se kuusipuu saisi olla rauhassa hetkeäkään :D nurin se olisi koko ajan.. :/ mutta mutta, kinkku varmaan kuitenkin paistetaan ja torttuja :p naminam <3 Oih, tulipa hyvä olo kun ajatteli joulua <3

Moikka! Gallupiin vastaus rakastan joulua! Sitä tunnelmaa, tuoksuja, ruokia, lahjoja. Meillä nyt seitsemäs yhteinen joulu. Tähän asti tehty kompromissi että oltu kummatkin viimejoulua lukuuunottamatta omissa kodeissaan. Viime jouluna oltiin meidän kotona, jossa joka joulu käy pukki sisarusten pienten lasten takia. Joulupäivä ja tapaninpäivä on oltu anoppilassa. Molempien vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla. Joku muukin tuolla jo kyseli että ootteko jo miettineet nimiä valmiiksi? Laitetaampa sama gallup tännekin että millaisia nimiä ootte miettineet? Meillä mietitty Tyttö: Helmi, Veera, Amanda, Matilda, Pinja Poika: Onni; Toivo Luukas, Waltteri, Werneri esimerkiksi näitä. Mut lopullinen päätös tulee kyllä sitten kun näkee sen lapsen että minkä nimen näköinen se lapsi on!

Mie oon ihan kamala.. Sanoin miehelleni että ensi kesään asti suostun popsimaan noita pillereitä ja odottamaan, mutta sitten viimeistään saa hän luvan kertoa minulle jotain päätöksiä! Ja sanoin myös että jos hän haluaa että syön pillereitä vielä silloinkin niin pakkohan se on sitten syödä, mutta en todellakaan haluaisi! Ja ukko sanoi: En sano tuohon mitään. :/ Kerkesin jo suuttua noin kylmästä vastauksesta, kunnes hän selvensi että ei sano vielä juuta eikä jaata asiaan :) ihhi hiiiiiiii, ihanaa eli se saattaa sanoa kyllä :D oon ihan innoissani <3 tiedetään, painostaa ei saisi mutta tuntuu välillä että tuota ukkoa on pakko että saisi jonkun näköisiä vastuksia joskus...

Kp Toivotaan parasta, että se plussa sieltä vielä tulla tupsahtais =)

Vauvan nimistä ollu puhutte, me ei olla vielä kauheesti nimiä mietitty yhdessä, mut itekseni oon miettiny paljonkin. Yksi yhteinen nimi on ollu jo pitemmän aikaa meillä molemmilla ja se ois Mila-Jessica (en kyllä tiedä oisko viivalla tai ilman). Sitten itsekseen oon miettiny mm. Olivia, Aada, Alexandra, Amanda, Vilma,Venla Sofia. Haluisin lasten nimiks jotkut erikoiset, ettei ihan perussuomalaisia, mun mielestä bb:ssä Kadi ja Maxine olis ihanan erikoisia. Pojille tykkäsiin Benjamin, Wili, Jesper, Arttu, Mikael. No siinähän noita nyt tulikin :D

Minnie87 Katos, kyllä se miekkonen sieltä pikkuhiljaa alkaa lämpenemään, ehkä pikemminkin kuin arvaatkaan ;)

Tarjolla olisi ahdistusta ja kakkaaoloa!
Voi hemmetti mulla on välillä niin hankalaa itseni kanssa että ei ole tosikaan. Minkä ihmeen takia mä kidutan itseäni miettimällä ihan kokoajan vauvoja? AAARRG! |O
Mä oon ollu tosi kiukkunen ja riidanhaluinen miestä kohtaa jo kohta kaks viikkoa. Mä vatvon mielessäni koko ajan vauvoihin liittyniä asioita ja odotan että mieheni tekee niin myös. Näinhän asia ei ole, keskustelimme pitkään tästä aiheesta (källeen kerran) ja mieheni kysyi vakavissaan että haluanko alkaa yrittää? vastaus oli en mä tiiä ja ei... Sen jälkeen tein hurjaa itse pohdiskelua että jos ihan oikeesti ja tosissaan haluaisin sen vauvan niin kai mä nyt olisin vastannut myöntyvästi?! Jotenkin tulin siihen tulokseen että meillä on nyt niin paljon kaikkea uutta (miehen työ, uusi koira jne.) että haluan paeta ahdistavia asioita vauvakuumeiluun :headwall: kuullostaa tosi fiksulta. Toisaalta mä mietin että kyllä mulla kai on pakko olla jonkin asteinen vauvakuume kun mä itseäni kidutan miettimällä asiaa 24/7... Mä tiedän jo tarkalleen milloin yritys alkaa niin minkäihmeen takia en osaa nyt nauttia tästä hetkestä? Meille kuitenkin on lähi aikoina tiedossa todella ihani asioita kuten häämatka, pieni karvapallero yms.

Anteeksi omanapainen vuodatus. Kertokaa mulle kehellisesti olenko ihan idiootti ja päästäni vialla?

koiramamma Et sie oo idiootti etkä päästäsi vialla :D Minusta tuo kuulostaa ihan oikealta vauvakuumeelta, mutta ilmeisesti et osaa vielä käsitellä asiaa kun et ole ihan varma haluatko vielä alkaa yrittämään. Nyt sinuna miettisin asiaa ihan uudestaan ja rauhassa :)
Kyllä noilla asioilla on tapana selkiintyä jossain vaiheessa :) :hug:

Alisa84 nii-in, kyllä ilmeisesti lämpenee :) vaikka kun kysyin sitten vielä eilen että ahdistaako sitä nyt se asia niin kuulemma vähän. Mutta sitten kun sanoin että siihen on vielä sen verran aikaa, että kerkeää se sinunkin mielipiteesi muuttua vielä moneen kertaan, niin oli samaa mieltä :)
joo-o, sais nyt nopeasti muuttua se mielipide, ihan kun minä neiti malttamaton jaksaisin kauaa odotella :D
Vaikkakin lupasin että ensi kesään asti odotellaan.... Mutta jos herran mielipide muuttuu jo aikaisemmin niin mikäs siinä :p

koiramamma:Mulle mies kanssa tässä ehdotti, että eikö voitas heti alottaa yritystä, kun pillerit nyt loppuu.. Löin sitten ite vähän jo pakkia päälle. Jotenkin vaan haluan, et kierto rauhassa tasaantuu ym. Näillä näkymin alotellaan yritys huhtikuussa. Sitähän ei sitten tiedä, kuinka kauan kestää, kun tärppää ja sittenkin on se 9kk aikaa valmistautua vauvan tuloon. Elikäs et ole ollenkaan idiootti.:) Kyllä kaikkien tulee varmaan mietiskeltyä vauva-asioita moneltakin kantilta.. tai sitten meitä on kaks idioottia! :D

Nimigalluppia oli... Noo tytölle haluisin nimeksi Pihla, Erika tai Ida... ja pojalle Onni, Valtteri tms. Mä taas tykkään hirveästi suomalaisista/ ruotsalaisista nimistä! Varsinkin, kun sukunimi on supisuomalainen, ni ei oikeen hirveen erikoinen etunimi käviskään.

Vielä olis 2 viikkoa pillereitä jäljellä! Netistä tilattiin jo kortsuja, jee! :kieh:

Koiranmamma et ole idiootti.. Me ollaan niin sekaisin jo kuumeesta, että nyt auto katsotaan tulevien vaunujen perusteella, koska farmari tulee, se on jo päätetty.. Mutta täytyy se ostaa niin, että vaunut varmasti mahtuvat tarpeen vaatiessa autoon.. Joten kävin tänään katsomassa lastentarvikkeessa minkä kokoiset meidän tulevat vaunut on.. Kun ollaan miehen kanssa päätetty siitä jo.. Eikä asiasta enää varmaan kovin paljoa edes keskustella..

Sitten tiedän melko varmaan millainen kaukalo meille tulee, joten saatetaan sitäkin kokeilla mikäli aikaa on...

Mutta ei täällä kukaan idiootti ole.. Hei mä ehtisin kuvitella että meillä jo heti tärppäisi kun ehkäisy jätetään pois, mutta sieltä täti sitten kuitenkin tuli..

Meillä on 5:den auton koeajo maanantaina ja silloin vähän katsellaan jo niitä tavaratiloja.. Ja mahdollisesti käydään kokeilemassa pääseekö niillä meidän autotalliin, kun siitä ei pääse "ilman vahinkoa" kaikilla autoilla.. Esim meidän tämän hetkinen auto ei pääse siitä alas eikä ylös ilman pohjakosketusta....

Mutta mä täällä olen kanssa aika pahassa jamassa tämän kuumeeni kanssa.. Meillä pohditaan nyt jatketaanko ilman ehkäisyä vai ei.. Joten saa nähdä..

KP

Oih Talvicci Siun ukkos varman suostuis siihen, jos se jo uskaltaa sanoa että tuo olisi enneuni :heart: Ihanaa! Kysyt siltä nyt ihmeessä siitä asiasta?!
Mie oon vaan nähny sellasia ahdistus unia viimeaikoina...sellasia et miun kissa kuolee ym...Ja sit oonkin herännyt siihen että itken ihan hulluna ja ahdistaa..

Tuosta miehen vihreän valon näyttämisestä.. Kerran miehen kanssa asiasta keskusteltiin, kun oltiin lenkillä ja silloin todettiin, että jos mies sanoisi että eiku yritystä niin mä oisin varmaan pistänyt pakit päälle..
Nyt taas kuitenkin ollaan muutaman kerran oltu riskillä liikkeellä, ikäänkuin vahingossa niin nyt mun kuume on saanut uuden tasonsa.. Joka tuntuu todella pahalta melkein.. Eli olisiko mulla menossa tämä "mulle-kaikki-ja-heti", kun nyt ei olisi mitään intoa taikka motivaatiota jaksaa odottaa..

Nyt täytyy mennä potilas kutsuu...

KP

Hei, uusi ilmoittautuu! :)

Opiskelujen takia lapsihaaveita on lykätty vuositolkulla, mutta nyt ei enää kumpikaan jaksettaisi odottaa! Tuo mies varsinkin on ihan mahdoton, se haluaisi aloittaa jo tänään! Pieniä huolia on mielen päällä, kun joskus olimme yli puoli vuotta aktiivisia ilman ehkäisyä, eikä mitään plussaan viittaavaakaan koskaan ilmaantunut. Olemme sopineet, että vuodenvaihteen jälkeen jätetään ehkäisy taas pois, silloin opiskelut ovat meillä molemmilla viittä vaille valmiina. Yhteistä taivalta on neljä vuotta takana.

Kauhea vauvakuume on ollut teini-iästä saakka. Eikä sitä auta yhtään se, että lähipiirissä on useita pienokaisia, nuorimmalla ikää vain kolme päivää. Oma syli on tyhjä, mutta toivottavasti ei enää kauan!

On tosi vaikeaa hillitä itsensä. Tekisi niin mieli jo hamstrata pikkuisia vaatteita ja muutamia neuleohjeitakin olen käsityöihmisenä jo katsellut. Synnytysvideoita on tullut katsottua tuntikaupalla. Tuttua puuhaa varmaan monelle. Nyt olen aivan koukuttunut näihin Kaksplussan sivuihin, täällä kun on niin paljon kiinnostavia vauvajuttuja. :D

Pillerit on vielä käytössä, ja varmaan ovat vuodenvaihteeseen asti. Mulla on aina ollut ylisäännöllinen kierto, joten toivon, että normalisoituisivat nopeasti.

Tervetuloa mukaan Rouva Pyy :wave: Kiva, että saadaan lisää keskustelijoita joukkoomme =)

Koiramamma Tuttu tunne, meillä oli täällä viikonloppuna nyt kylässä miekkosen veli, vaimo ja heidän 2,5-vuotias lapsonen. Heti, kun he tulivat vaavikuume nousi kattoon, mutta.. kun tämä pikuinen välillä kiukkuili oikein kunnolla niin tuli ihan tunne, et "ei hitto, jaksaisinko ihan oikeesti tollasta".. Toisaalta onhan siihen sitten pitkä aika tottua, kun ensin lapsosta kannetaan se 9 kuukautta ja sen jälkeen menee vielä hetki jos toinenkin, ennen kuin omaa tahtoa alkaa tulla. Siihen päätökseen kyllä tulin, että olis se vaavi tervetullut milloin vain ;) Pakko vain jaksaa oottaa vielä, et sais nää opiskelut pitemmälle ja pääsisin lähemmäs valmistumista. Haluisin kuitenkin olla väh. puol vuotta töissä valmistumisen jälkeen niin sais sitä kokemusta ja parempaa päivärahaa (vai mitä se ny onkaan) :D

Gallupin tynkää: Kauankos muuten olette olleet yhdessä? Ja kauanko vauvakuumetta on tullut podettua? Me ollaan seurusteltu 8 vuotta nuoresta iästä huolimatta ja todellista vauvakuumetta olen potenut ehkä tämän kesän alusta asti.

Hellurei, ja tervetuloa Rouva Pyy, mukavaa tosiaan saada uusia keskustelijoita! :wave:

Talvicci Kuulostaa tuo miehesi olevan jo kohta valmista kauraa vauvapuuhiin! ;)

G:Me on oltu yhdessä 4,5v, josta kihloissa kohta vuoden. Ja vauvakuumetta mulla on ollu jtn kolmisen vuotta, mutta "todellista" kuumetta n. vuoden.. Aloin tuossa miettimään, että oon kyllä hirveästi tykänny aina vauvoista ja kaikesta siihen liittyvästä. Jostain luin, että vauvakuume voi tulla jo 10-vuotiaalle! :D

Mulla on tässä 3 yövuron putki, 1 yö JO takana... ja vaan 2 vapaata niitten jälkeen, hanurista! :/ Muuten kyllä jaksan valvoa hyvin, mutta sitten kestää useamman yön, että pääsee taas normaaliin unirytmiin.

Joskus mietin, että ei vauvan valvottaminen voi olla läheskään yhtä paha, kun tällasessa kolmivuorotyössä käynti, jonka vuoroissa ei oo mitään logiikkaa! Kaikista pahin on iltavuoron jälkeen aamuvuoro, kun en saa yleensä kun muutaman tunnin nukuttua. Vauvan kanssa sais sentään joskus nukkua, vaikka päivällä! Hyvä sanoa näin asiasta tietämättömänä :whistle:

Aijaa? No meitä hoitajia ei yleensä mitkään muutkaan säännöt koske. :/ Meillä loppuu illalla klo 21.15 iltavuoro ja klo 7 alkaa aamuvuoro. Mulla ainakin menee yleensä pyörimiseks koko yö, kun ei osaa mennä suoraan iltavuoron jälkeen nukkumaan ja illan asiat pyörii päässä unissakin. Että mä ootankin sitä mammalomaa tosiaan ihan loman kannalta näin työelämään verrattuna.:) Taitaa olla vaan liian ruusunpunaiset nää mun kuvitelmat vauvoista ja on varmasti raskaampaa, mitä kuvittelen..

Pearl84 Ite en henk.kohtasesti voi sietää kolmivuorotyötä, kunnioitan niitä jotka sitä jaksavat. Ite sitä olen kesäisin tehnyt eikä se sovi mun tyyliin ollenkaan. Iltavuorosta kun pääsee niin ei siinä päivää oo ennen eikä sen jälkeen jäljellä.. Ja pahinta on kyllä se, ku iltavuoron jälkeen on aamuvuoro.. ne on tuskaa. Yövuorot meillä ei ollu yhtään mukavia, kun siellä piti olla yksin.

Toisilla taas vuorotyö sopii esim. niinku mun miekkoselle, paitsi, että se tekee vain päivää ja yötä. Yöt ois sen ihanne ja niitä se sitten kesällä teki. Hassua oli se, ku mää lähin aamuvuoroon nii se saatto tulla vasta sillon kotiin. Sitten se heräs ku mää tulin töistä :) Asia joka vuorotyössä mua ahistaa on myös se, että pitää olla v-loput töissä ja parhaimmillaan myös kaikki juhlapyhät. Eihän se toki vielä haittaa, ku ei ole perhettä, mutta että sitten.. Parhaat rahathan niistä saa, mut mut.. Onneks mun tuleva työ on päivä työtä :)

Määkin oon ihan pienestä asti ollu sellanen, jolla tuo hoivavietti on menny välillä ihan ns. överiksi. Ykskin hoitotäti vuosien takaa muisti mut ja mun pikkuveljen. olin kuulemma pitäny veljestä huolta niin tarkasti siellä hoidossa, ei ollu kuulemma ennen edes nähny ketään joka huolehtis veljestään noin kovalla halulla. :D (ei vissiin sitten riidelty hirveesti hoidossa :)

Pearl84: ihailen teitä hoitoalalla työskenteleviä! Anoppi ja nato ovat samalla alalla, ja nuo vuorot ovat kyllä aivan hirvittäviä!

Talvicci: Jos vauvan vaatteista on kyse,niin voihan ne ottaa vastaan, vauvat kasvavat niin nopeasti, että voi melko hyvällä omalla tunnolla sanoa, että jäivät jo pieneksi. Jos kyse taas on haalareista tms. Niin voit sanoa, että olet jo ehtinyt hankkia, ja kipittää sitten kiireenvilkkaa ostamaan.

omaanapaa: Nyt sitten lähti viimeinen kolmen renkaan satsi vauhtiin. Yrityksen aloittamisen kanssa pitää kuitenkin odotella tuonne maaliskuun lopulle! Miten ihmeessä sitää malttaa!?

Minunkin tekisi jo kovasti mieli ostella vauvalle vaatteita, ja itseasiassa otin tuossa vauvanpeiton virkkausohjeen ja ajattelin alkaa virkkaamaan peittoa jo valmiiksi :D

Kovasti on mietityttänyt tuo haluanko tietää sukupuolen etukäteen... Täytyy varmaan kysellä ukkokullan ajatuksia asiasta!

Tiistaille on varattuna gynekologille aika. Ensimmäistä kertaa pitää sanoa ääneen jollekkin ulkopuoliselle, että ollaan aikeissa hankkia lapsia! Saadaan sitten tutkias, että kaikki on kunnossa!

Kovasti vaan pelottaa tuo hormonaalisen ehkäisyn poisjättäminen, mulla on aiemmin ollut ihan mielettömän kivuliaat ja epäsäännöliset kuukautiset, niiden takia olen aikoinaan lopuksi pillerit tullut hankkineeksi. 6½ vuotta on horm.ehkäisyä takana, joten on se aika iso muutos!

Amy86

Kuin epäsäännölliset menkat sulla on ollu? Mulla on ihan sama, että sitten ku pillerit jätän pois niin pelottaa ihan sikana miten käy, tuleeko menkkoja ollenkaan ja jos tulee niin kuin epäsäännöllisesti. Itellä ennen pillereitä menkat siis todella epäsäännölliset, tuli huonoimmillaan kolmen kuukauden välein :ashamed: Ja nyt tässä kerran kokeeks olin vajaa puolvuotta ilman pillereitä nii menkkoja ei tullu ollenkaan :kieh: Tän takia oon miettinytkin, että pitäskö sitten tammi-helmikuussa lopettaa ne pilsut, ku viimenen laattakin menis sillon ja antais keholla aikaa reilusti palautua (jos edes meinaa palautua)

Se lapsettomuus on suurin peikko mitä pelkään/stressaan
jo nyt, vaikkei pitäis..
:headwall:

Onko täällä muita joilla ennen hormonaalista ehkäisyä ollu epäsäännölliset menkat? Jos on, nii kuin epäsäännölliset?

Hei vaan!
Kiitos ihanat ihmiset kun tuette ahdistunutta!

Gallup:
Reilu kolme vuotta yhdessä ja 2kk naimisissa :D

Meillähän arki pyörii juuri niin että minä tuun töistä niin ukko lähtee ja kun ukko tulee niin minä herään! Sopii meille hirmuisen hyvin kun yövuorojen välissä on pitkät vapaat (melkein 6pv) touhuta ja nukkua. Tällä hetkellä olen tosin sairaslomalla :snotty: Viikon päästä olisi lääkäri ja se hieman pelottaa, lähinnä kuinka paljon kapselien poisto sattuu.

Sitten vähän k-18 materiaalia :LOL: ukko ollu ihan innoissaan peittoa heilutamaan kun muistitin että ei saa enää kauaan paljaala vedellä (hyi mua!) Mä ehkä vähän toivon että meille kävis kortsujen kanssa vahinko, eipähän tarttis tehtä tietoista päästöstä yrityksestä ja ruveta ressaamaan =)

Tervetuloa Rouva Pyy minunkin puolesta :wave:

Alisa84: Kirto saattoi vaihdella tyyliin 13-33 ja kivut oli niin kovat, että söin niihin reseptilääkkeitä, joista ei niistäkään ollut lopulta mitään apua.

Siksi vähän pelottaa. Siirryin helmikuussa käyttämään Nuvaring ehkäisyrengasta, mielialaongelmat katosivat, samaten moni muu pikku ongelma, mutta nuo kivut alkoivat palata, joten esimakua tulevasta on jo saatu!

Minä ja mies ollaan oltu yhdessä reilu kolmevuotta (keskiarvo?) siitä naimisissa reilu 3 kk.

Yhteistyössä