Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

Heippa vaan! Ompas mahtavan raikas ilma ulkona! Just kävellä lompsottelin töistä kotiin. Matkaa on n 5 km. Onko teillä jotka ootte lopettanu pillerit valkovuodon määrä lisääntyny? ).( Mulla tu´lee jatkuvasti runsaasti valkovuotoa määrä on lisääntynyt ihan selvästi sen jälkeen kun lopetin pillerit. Ja luomumenkatkin kesti vaan 2 päivää, pillereillä aikanaan 4 päivää.

Tervehdys taas!
Eilen poistettiin kapselit ja nyt luomuillaan. Itse poisto ei ollut kovinkaan kivulias tai kummoinen vaikka se etukäteen pelottikin. Itseasiassa näin jotain painajaista edeltävänä yönä kapsein poistosta jossa lääkärinä toimi Täydellisten naisten Carlos :LOL: Arvatkaa vaan mitä on kytätty töllöstä ennen nukkumaan menoa?! Kovasti odottelen menkkoja jotka on tehnyt tuloaan jo viime viikosta :headwall: mieliala muutoksia, finnejä, vihlontaa... mitään ei kuitenkaan kuulu. Jos ei lasketa iitä epämääräisiä menkkoka niin nyt menis kp 44... Lääkäri sanoi että jos tiputtaa usein niin luultavasti se kapseli on pettänyt :eek: mutta niin selkeänä on menkka oireet että ei ole ollut tarvista testailla. Päätin kaikesta huolimatta että jos ei maanantaihin mennessä ole alkaneet niin kaipa se on testailtava.

Bella: Raskas kokemus on teillä molemmilla takana. Toivon mukaan pääsette yrittämään mahdollisimman nopeaan ja vaikka aikaa menisikin niin nauttikaa toisistanne sillä välin! :hug:

Henriikka ja Pearl: Mula on kanssa kamala fiksaatio päässä että haluan olla nuori äiti. Johtunee siitä että oma äiti oli yli 40 kun minut sai... ei ollut aina ihan helppoa. Toisella murrosikä ja toisella vaihde vuodet samaan aikaan :x

Toivo: Mulla kukki tai kukkii edelleen kun lopetin pillerit noin 2,5v sitten. Tosin en tiedä miten nyt ilman mitään hormooneja namaa reagoi. Noihin muihin kysymyksiin osaan vastailla myöhemmin kun elämää ilman ehkäisyä on eletty pidempään kuin 2 pv :D

Tässä rupeenkin ihmettelemään kropan toimintoja ja tällähetkellä lähinnä menkkoja niin pääsis aloittamaan puhtaalta pöydältä. Nyt nukkumaan!

bellaa
Kerrohan mitä se lääkäri sano teille, kun oot käyny ja eksyt tänne palstalle =)

Pearl84
Jänskää, ku sait popsia viimesen pillerin, kyllä täälläkin odotetaan sitä kovasti :whistle:

koiramamma
Sullakin siellä jännät ajat menossa, kun saat ootella miten kropalle käy kapselin poiston jälkeen. Toivon mukaan ne menkat sieltä tulla tupsahtaa ja jossain vaiheessa vielä suht säännöllisesti :hug:

Itekkin oon aina halunnu tehdä lapset nuorena. Nuorena niitä kerkeää tehdä enemmän, heh!! :D Monestako lapsesta muuten haaveilette?? Itsellä haaveissa olisi vähintään 3 =) Miekkoselle vissiin riittäis maksimissaan toi kolme, mut eiköhän se lämpene matkan varrella, ku vauvakuumeenkin oon saanu siihen tartutettua :LOL:

Alisa84: On kyllä jänskää ootella, mitä vaikutuksia tolla pillereitten lopetuksella on.. Toivottavasti laihtusin ainakin muutaman kilon. :D On kyllä vähän totuttelua tähän, että ei tarvi enää pillereitä muistaa ottaa. Nyt siis kumiukkosilla mennään.. Luultavasti jtn 1/2-vuoden päästä alotellaan "vauvaprojekti", mutta saa nyt nähä.. mies ois valmis vaikka heti alottamaan. :heart:

Mä haluaisin 3 lasta ja mies 2. Vähintään se 2 siis.:)

Onko kukaan kattonu Mtv3 Faktalta sellasia ohjelmia, kun Vauvatalo ja Synnytyssairaala? Niissä seurataan synnytyksiä ym, ihan mielenkiintosta, välillä aika pelottaviakin juttuja. :eek:

Meillä menee niin että mä haluaisin 2-4 ja mies 2-3 lasta.. Jää nähtäväksi kuinka monta sitten aikanaan hankitaan..

Meillä ei kauheasti nyt ole peittoja pöllytelty vaikka olisi otollinen aika.. On vähän ollut murheita tämän viikonlopun, vaikka olin suunnitellut saavani nauttia mieheni seurasta..

Eilen vaihdettiin talvirenkaat ja olin kuulemma aika hyvä assistentti sanoi mieheni..

KP

Täällä elellään ovista odotellessa. Viimeks ovis kyllä tuntui, vatsaan sattui ja selkään ja nännit oli arat. Menkkakipuja ei viimeks puolestaan ollut ollenkaan ja menkatkin kesti vaan 2 päivää! Ihanaa kun tuli lunta, se piristi kummasti.

Nyt meneillään kp 50 ja tänään tyylipuhdas nega aconilla. Ilmettelen vaan että minne hemmettiin ne menkat on jääny??? Oireita ollut viimeisen kahden viikon ajan...Olisi kyllä kiva aloittaa tämä luomuilu mutta ilman tätiä ei oikein onnistu.

Nyt jatkamaan työn tekoa.

Toivo79: Jään tässä kanssa oottelemaan ovista ja "oikeita" menkkoja näiden pillerimenkkojen jälkeen. Jännää!

koiramamma:
Etkös säkin lopettanut just hormonaalisen ehkäisyn? Jos kierto heittää alkuun vähän häränpyllyä...

Pe alkas viikon loma, on sitä jo ootettukin!:)

Hei! Olen ollut tuolla toivottomissa haaveilijoissa taustalla jo jonkun aikaa (sinne en tosin koskaan kirjoittanut). Nyt kuitenkin uskaltaudun nostamaan päätäni ja liityn tänne :)

Olemme suurin piirtein 25-vuotiaita aviomieheni kanssa. Kohta 9 vuotta ollaan yhdessä oltu ja tänä vuonna menimme naimisiin. Mies on ollut aikaisemmin lapsitoivetta vastaan, mutta yllätti eilen totaalisesti. Hormonien käyttö loppui siis osaltani tähän ja tammikuussa alkaa "yritys".

Olen ihan sekaisin kaikesta tästä, mutta hyvällä tavalla :)

No niin...
Vihdoin ja viimein ne menkatkin suostui alkamaan. Tästä alkaisi sitten luomuilu ja nyt on olo kuin hangon keksillä :D Mä kerkesin jo tuskastua ja ajatella että joudun odottamaan seuraavat 3kk. Nyt sitten kävi myös sillälailla hassusti että kumiukko jäi matkasta :eek: mutta menkat tosin alkoi eilen joten eipä tässä mitään varaa ole että pulla olisi saatu uuniin :LOL: Tämä itse asiassa on vähän tyhmä juttu, halusin vaan nähdä että sekstaileeko ukko ilman. Mulla siis viiraa päässä ja pahemman kerran!

Tervetuloa Felina ja onneksi onlkoon häistä ja vauvaluvasta :flower: :wave:

Pearl, joo siis viikko sitten poistatin kapselit. Mullakin aika omituinen ja jännä olo ilman ehkäsyä. Jotenkin kauheen keskittynyt kaikkiin omiin tuntemuksiin ja eritteisiin :ashamed:

Toivo, jos ne kummalliset menkat tarkoittaa "yksiön vuokralaista"? Oletko testannut?'

G: meillä ollut puhetta kolmesta, saas nähdä kuinka käy. Jos meidän luonteet yhdistetään niin yksikin on liikaa :kieh:

noniin, menihän taas hetki että pääsin tänne asti. (okei, kävin kerran jo vastaamassa, mut sit just kun sain tekstin valmiiks, sivut tilttas, ja annoin periks..)
mutta niinn, kovin on kiireistä elämä nyt kun kotona touhottaa 5kk. kaikkea maisteleva ja haisteleva koiranpentu ja lisäks me ostettiin asunto! :whistle: nyt vaan tää nykyinen myyntiin ja jouluks uuteen kotin.

aiemmin kyselitte siitä mun miehen syövästä, joten vastailen näin yhteisesti. Kyseessä siis imusolmukesyöpä, hodgingin lymfooma. maaliskuun alussa syitä kuumeiluun, hikoiluun, laihtumiseen ja yleiseen voimattomuuteen alettiin etsiä. syöpä epäillys nousi aika pian, ja huhtikuun alussa se sitten todettiin. taaksepäin kun aikaa ajattelee, niin oireita on ilmennyt jo vuoden alusta alkaen, tarkkaa alkamisajankohtaahan ei tietenkään voida tietää. siitä edetty ollaan sitten tähän päivään, nyt hoidot takanapäin (12kertaa) ja kaikki tällä hetkellä hyvin!!

Töissä ollaan tosiaan molemmat, minä arkkitehtitoimistossa, tosin alan vaihto on pyörinyt mielessä, lapset kun kiinnostaisi myös työnä. Mies on metalialan töissä.

Lääkäri aika oli tosiaan eilen ja sieltä saatiin paljon positiivisia uutisia, viime viikkoiset kuvaukset (miehen) olivat erittäin hyvät!! (lue:syöpä poistunut), vielä kuitenkin varmistetaan, ettei sädehoitoja tarvita, ja käydään kontrolleissa. Vauva-asiaan saimme myös positiivista tietoa, luulemamme kahden vuoden sijaan, voimme jo vuoden päästä alkaa yrittämään, jospa mekin se pieni nyytti sitten saataisiin!

tässä tilanneraportti tällä erää.
ja anteeks että sepostan vaan itsestäni, (ja näin pitkästi!!) enkä liity mukaan keskusteluun. töissä kun olen niin en kerennyt paneutua aiempiin kirjoituksiin :whistle:
yritän jatkossa käydä täällä useammin..

Hei taas, enpä ole ehtinyt vähään aikaan kirjoitella. Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. :) Unohdin tosiaan sanoa ikäni, olen 22-vuotias. Mies on 28.

Meillä tosiaan suunnitelmat on edelleen odottamassa, vaikka aika vaikeaa on malttaa. Olisi niin jännittävää kokeilla, että tärppääkö. Ensimmäistä kertaa harmitti ja suretti kun kuukautiset alkoi, vaikka meillä on ehkäisy käytössä enkä olisi sen puolesta voinutkaan raskaana olla. Mutta yllätys olis ollut mahtava, jos ehkäisy olis pettänyt!! :D Nolona tunnustan, että vauvanvaatteita on jo ostettu. :ashamed: Tuli niin hyvä tarjous, että en voinut kieltäytyä. Siellä ne nyt on varastossa piilossa, ettei vaan kukaan tuttu näe.

Kävi hassu tilanne, kun oltiin just haettu ne vaatteet ja keskellä olohuonetta ihasteltiin niitä miehen kanssa, niin eikö vaan ovikello soi :LOL: Ei tiedetty yhtään kuka siellä on, ja paniikissa yritettiin piilottaa ne vauvanvaatteet johonkin. Sitten kun päästiin avaamaan ovi, niin oven takana ei ollut enää ketään. Se oli joku kaupustelija vaan, joka oli mennyt soittamaan yläkertalaisten ovikelloja. :LOL:

Ja tosiaan helmikuussa on tarkoitus unohtaa ehkäisyjutut, onko ketään samoihin aikoihin aloitusta suunnittelevia? :wave: Feliana, sinun tammikuu-suunnitelmasi huomasin. :)

Meillä mennään riskillä koko ajan.. Ja toivon eiliset mahan nippailut olleen jotain hyvää tarkoittavaa.. Kun sellaisia ei ole aikaisemmin ollut..

Meillä mies on vähän eri mieltä, mutta totesin eilen illalla sille, että etpä ole tehnyt mitään estääkses..

KP

Juu, Rouva Pyy, tammikuussa ollaan sovittu että jäis ehkäsy kokonaan pois. Miten kaksi kuukautta voikin tuntua niin pitkältä ajalta? Ehkä pelkään, että tuo mies vielä ehtii muuttamaan mieltänsä. Sen myönteisyys kun tuli aika puskista. Tosin kyllä se kovasti vaikutti siltä että se on todella asiaa miettinyt. Noh eikai sillä nyt enää oikein edes ole mahdollisuutta perääntyä :kieh:

Feli

... Tulipa sekavaa ajatusvirtaa...

kasvihuoneilmiö
Hmm, meillä yhä vaan soudetaan ja huopaillaan. Lapsi haluttais, vaan ei ihan uskalleta. Nää on nää mun opiskelut se suurin mutta. Ehkä pitää yrittää vielä odottaa vuosi ja katsoa sitten. Ehtisi mieskin jo töihin.

Hurjalta kuulostaa KP. Toivottavasti asiat on niin kuin haluatte. Eikö se sun mies tiedä, mitä haluaa vai vaihteleeko se koko ajan kantaa? Jos ei käytä ehkäisyä, muttei iloitse nippailuista... Tsemppiä joka tapauksessa

Se on vaan aika varovainen.. Mutta välillä en tiedä mitä se haluaa.. Kun välillä tulee sellaista niin positiivista mutta sitten perään ihan ristiriitaisia viestejä..
Mutta uskon, että olisi ihan onnellinen jos meille pieni vauva tulisi..

Kiitti kasvihuoneilmiö...

KP

Moikkelis! Täällä ei kummempia. Käytiin eilen ikeassa säästämässä. Mukaan´tarttui 1 lipasto ja korit vaayehuoneeseen ja kaikkee krääsää ja vokkipannu 5 e:lla! Siellä kyllä aika vierähtää nopeasti.

Mulla on ens vko töissä ja sitten taas pitää matkustaa toiselle paikkakunnalle oppisopimuksen teoriajaksolle pariks viikoks tai siis viikonlopun oon kotipaikkakunnalla jossa pidetään tyttöporukan pikkujoulut. Yks tytöistä odottaa vauvaa, saas nähdä onko jo iso vatsakumpu.

Kauhee toi Jokelan juttu!

Menkkojen pitäis alkaa kymmenen päivän päästä mikäli kierto on kohdallaan. Kisut voi hyvin. Heh ja terve Únicolle arvasin ettet malta pysyä poissa. Mietin että josko ei kans kävis täällä hetkeen mut en malta pysyä poissa. Mulla nyt kumminkin on yrityksen aloittamiseen vielä aikaa vuoden verran!

Täällä isänpäivä meni hienosti.. käytiin molempien vanhempien luona ja lisäksi mun isovanhempien.. Tai siis mun vanhemmat ja isovanhemmat nähtiin samaan aikaan isovanhempien luona..

Meidän mamma kysyi eilen, kun näytin kullalle siellä olevat mun vanhat nuken vaunut, että joko otan nukkeja.. totesin en mä vielä tarvii sellaisia..

Kunpa olisi jo tulossa oma vauva.. mutta ei taida olla mulla niin hyvä onni..

KP

bellaa:Mun sedällä on kanssa ollut toi imusolmukesyöpä 27-vuotiaana, eli nyt on jo 10v aikaa, eikä ole uusiutunut tai mitään. Hienoa, että teki olette saaneet hyviä uutisia! Ja vuosihan menee äkkiä!:)

Rouva Pyy:Me alotellaan yritystä viimestään huhtikuussa. :heart:

Tervetuloa Feliana! :wave:

toivo79:Joo, kyllä ihan sairas toi Jokelan juttu.. Mun veli oli löytäny ne murhaajan tekstit netistä ja niissä ei ollu kyllä mitään järkeä. Ois vaan tappanu ittensä.. tai oikeestaan oisin toivonu, että se ois jääny eloon, ni oispahan saanu loppuikänsä miettiä, mitä tuli tehtyä!

Feliana: Meillä taas on niin päin, että mies ei varmaan mitenkään suostuisi luopumaan suunnitelmista, mutta minut voisi ehkä saada vähän vielä odottamaan. Mies on puhunut lapsesta jo ihan silloin kun vasta oltiin tavattu, ja oltiinkin aluksi puolisen vuotta ilman ehkäisyä. Jostain syystä silloin ei kuitenkaan tärpännyt (pelottavaa, onko meissä joku vika?!?) ja opiskelujen takia hain sitten hormoniehkäisyn. Sitä on nyt käytetty tähän asti. Erityisesti tuo "totuuden hetki" minua huolettaa ehkäisyn lopettamisessa, että entä jos ei voidakaan saada lasta. Siksi melkein olisi helpompi olla yrittämättä. Mutta kyllä me yritetään kuitenkin!! Ja toivotaan ja jännitetään ja ollaan innoissaan. :D :xmas:

Pear84 Hei vain, mekin varmaan sitten jännitellään suunnilleen samoihin aikoihin. :wave: :)

Kiharapää Ehkä sun miehellä on vähän samansuuntaiset ajatukset kuin minulla, että jännittää ja ihan pelottaakin kaikki muutokset ja huolet joita uusi perheenjäsen tai sen saamisen yrittäminenkin tuovat tullessaan, niin ei oikein uskalla vielä "antaa mennä". Tunsuu siltä, että näin isoa asiaa ei voi päättää vain kivojen puolien perusteella (vaikka niitä onkin paljon), vaan pitää käydä kaikki kauhuskenaariotkin läpi jotka vaan keksii, että tuntuisi siltä että on valmis ja harkiten ja vastuullisesti tehnyt päätöksen. Minusta voi olla niin, että miehesi vain suhtautuu niin vakavasti ja tosissaan tähän asiaan, eikä uskalla innostua etukäteen. Minäkin hehkutan vauvajuttuja vain salaa mielessäni, koska jos puhuisin niistä koko ajan miehelle, niin se varmaan piilottaisi nuo loput NuvaRingit ja yrittäisi vaan pupuilla koko ajan. :LOL: Siksi yritän puhua vain lapsen tuloon liittyvistä käytännön asioista, ja välillä näyttää kaikkia kamalia synnytysvideoita, että miehen innostus pysyy aisoissa. Ja auttaa se itseäkin malttamaan, kun yrittää pysyä maan pinnalla.

Rouva Pyy Sehän onkin vaihtelua että on noin päin tuo kuumeilu. Meillä mies ei halua että mua sattuu joten on kovin kauhuissaan tuosta synnytyksestä. Parempi etten mä sille mitään videoita näytä :LOL:

Mua pelottaa kyllä kaikki mahdolliset asiat, kuten se ettei raskautuminen onnistu, kesken meno, lapsi on hyvin sairas ja kaikki muu mahdollinen. Mutta kaikki näitä ajatuksia varmasti käy läpi. Tänään miehen ruokatunnilla puhuttiin näistä asioista niin tuli taas parempi mieli :heart:

Meillä yksi pähkäilyä aiheuttanut asia on tuo mun kouluni, jota on vielä jäljellä parisen vuotta erikoistumisineen. Mutta kun ikääkin alkaa olemaan tuo 25 niin valmistumisen odottaminen tuntuu jotenkin kaukaiselta, vaikkakaan 27v. ei ole mikään ikäloppu! Mutta mitä jos kaiken onnistumiseen meneekin monta vuotta. Alkaa tuo 30&ensisynnyttäjä raja häämöttää. Plus että oikeastaan mun alalla suoraan koulusta kotiin jääminen ei välttämättä ole fiksuin idea jos jonkunnäköistä uraa haluaa. Ja sitten taas pelottaa ajatus siitä että pitäis se pikkunen vuoden ikäisenä viedä hoitoon ja jatkaa koulua. Miten siihenkin sitten pystyy.

Tulipahan taas vuodatusta :LOL:

Minäkin täällä taas pitkästä aikaa, tai olen kyllä käynyt aina välillä lukasemassa mitä te olette rustailleet. Aika mennyt nyt niin muissa aatoksissa, kun mentiin tässä ostamaan ensimmäinen oma asunto :)
Joten sitä olen sisustanut päässäni joka ilta uudestaan ja uudestaan... On kyllä ollut ihan hyvä saada välillä muitakin aatoksia päähän. Mutta kunhan tässä päästään muuttamaan niin sitten tuo asuntoasia jäänee taka-alalle taas.

Täällä on ollut galluppejakin eli meillä yhteiseloa takana n. 4,5v ja kihloissa ollaan oltu noin 2v. Ensi vuonna häät :)

Ja lasten lukumäärästä... kaksi taitaa olla meillä molemmilla ollut se lukuajatus (molemmilla vain yksi sisarrus, vaikuttaneeko...), mutta kunhan joskus jos sen yhden saapi maailmaan niin pitää jo siitäkin iloita. Sitten lisää jos siltä tuntuu ja onnistuu. Mutta ajatuksena on ollut, että saisi useamman kuin yhden lapsen.

Ehkä yritys alkaa meillä huhti-toukokuulla.... Mene ja tiedä :)

Heips napakettu! :wave: Mietinkin jo, mihin sä olet kadonnut.:) Me mentiin kihloihin viime jouluna ja vois mennä vaikka heti naimisiin, mutta jotenkin ei oo yhtään mitään hajua, minkalaiset häät sitä haluais. Toisaalta haluis suht isot häät ja kunnon puvun ja kirkossa... toisaalta sitten taas maistraatissa pienet. En muutenkaan tykkää olla huomion keskipisteenä.. mutta jäiskö siitä sitten vähän tyhmä muisto, jos menis "vaan" maistraatissa.

On kyllä ollu jotenkin paljon pirteämpi olo, kun pillerit loppui. Aiemmin sain aina yhtäkkiä niitä hirveitä ketutus-kohtauksia ym. Tässä odottelen luomumenkkoja, kohta pitäis laskujen mukaan olla ovis...kai. :D

Yhteistyössä