Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

G: Mulla on yhdistelmäpillerit ja toisiks viimenen lista menossa. Sitten loppuupi resepti ja lisää ei olla hakemassa! :D Mutta kortsuilla aiotaan kyllä mennä muutama kk ja sitten varmaankin jonkun aikaa TJOT-meinigillä ja SITTEN yrittämään kaikki konstit, että vauva saisi alkunsa. :heart: Mulla on kyllä niin tajuttomissa mittakaavoissa tää vauvakuume nyt, ettei jaksaiskaan enää kauempaa. Justiinsa mietiskelin, että olen n.kolmisen vuotta kärvistellyt tän kuumeeni kans. :/

Färböstäkin kuuluu jotain, kiva! :) Joo, sitä kyllä keksii, mitä ihmeellisimpiä raskausoireita, vaikka onkin tosiaan pillerit käytössä! Minkähän diagnoosin sitä itelleen sais, kun tarkemmin alettas tutkimaan, vauvakuumeinen tietysti. :D

kasvihuoneilmiö
Mulle on iskenyt taas ahdistuskausi vauvakuumeen kanssa. Tuntuu niin toivottamalta. Kun toisaalta haluttais lapsi, mutta toisaalta pelottaa, että miten sitä pärjäis. Kun on ne opiskelut kesken ja kaikkea. Ollaan niin köyhiä. Ja samalla miettii, olisko se sitä pikkuista kohtaan edes oikein päästää se tällaiseen elämäntilanteeseen mukaan. Eikö sitä pitäis olla aikaa (ja rahaa...) sille pienelle silloin, kun se sitten tulee. Äh, en tiedä. Tuntuu niin hankalalta! Kun en kuitenkaan haluais olla yli 30 kun niitä lapsia saisin. Ja kun tuntuu, että hyvä aika olis just nyt.

Meillä ehkäistään aika luonnonmenetelmin. Eli ei mitenkään, paitsi ovulaatioaikaan kondomin kanssa. Raskauden riski tietysti on tällä systeemillä olemassa (ihan kuin se haittaisi! :saint: ) mutta en mä kyllä hermoile mitenkään menkkojen aikaan. Ja aina ne on tulleet. Tiedä sitten, ehkä me ollaan hedelmättömiä... Tuntuu vaan niin hassulta, kun yleisesti aina puhutaan, ettei tällainen ehkäisy missään nimessä toimi. Ja meillä toimii ihan hyvin ja on jo toiminut useamman vuotta. Juu...

kasvihuoneilmiö:Juu, tutulta kuulostaa noi ahdistuskaudet... Välillä tosiaan tulee kyllä pohdittua kaikenlaista. Ja sillon varsinkin ärsyttää, kun mies ei ymmärrä sitten yhtään, se ottaa kaiken aina niin rauhallisesti... Älä murehi etukäteen mitn päläpälä, miehillä tosiaan taitaa olla ne putkiaivot!:) Pitäähän ny kaikkea suunnitella tarkoin etukäteen! Mutta on kyllä vahva tunne, että me pärjättäs...on kuitenkin työt, oma okt ja ennenkaikkea kestävä parisuhde. Ja jos useamman lapsen meinaa saada, niin kohtahan niitä on alettava touhuamaan.:D

Oon kanssa miettiny tuota varmojen päivien-laskemista, mutta siinä kyllä pitäs tuntea oma kierto varmaan aika tarkoin, ennenku siihen ryhtyy. Ja saa nähä, mitä se on nyt sitten, kun pillerit loppuu..

kasvihuoneilmiö
No, meillä ei ole töitä eikä omakotitaloa, sehän se mua tässä jutussa ahdistaakin. Parisuhde on kyllä onnellinen ja kestävä. Mutta ne opiskelut...

Niin no eihän tuo ehkäisykeino tosiaan kyllä toimi, jos ei ole tutustunut kiertoonsa tarkkaan. Mulla on hyvin säännöllinen kierto, tunnen ovulaation ja osaan tarkkailla, millon se on tulossa. Ja hyvin oon pärjännyt. Mutta ei se epäsäännöllisellä kierrolla toimi. Eikä se tietysti ole satavarma näinkään; ainahan on mahdollisuus, että ovulaatio tapahtuukin ihan ihmeaikaan. Mutta ei se meitä pelota, sitten tapahtuisi ja sitten katsottaisiin jännityksellä, mitä siitä tulisi. :D

Mahtuuko mukaan? =)
Täällä pian 30v. täyttävä esikoisesta haaveileva.. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 4 vuotta ja vuosi siitä naimisissa. Yritys olisi tarkoitus aloittaa ensi vuoden puolella, kunhan mut on ensin vakinaistettu nykyiseen työpaikkaani. Itse asiassa meillä oli yritystä jo viime keväänä, mutta sitten juuri mun työn takia siirrettiin sitä eteenpäin. Lapsen saaminen tulee todennäköisesti olemaan hankalaa, sillä mä olen tällainen "hormonihäiriöinen".. Clomitkin on jo kokeiltu ja hyödyttömiksi havaittu. Joudumme siis jatkossa mitä todennäköisimmin tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin. No mutta se on sitten sen ajan murhe.. Se on hienoa, että mies on yhtä vauvakuumeinen kuin minä (ellei jopa kuumeisempi, jos se on mahdollista) =)

Nauruprinsessa, täällä toinen "sossutäti" (itse olen tosin työssä yksityisessä säätiössä). Olen ehdottomasti sitä mieltä, että sekä hoitajien että meidän sosiaalityöntekijöiden palkat ovat surkean huonot. Itselläkin on kuitenkin yliopistotutkinto takana, eikä se näy millään lailla palkassa.. murr.

Taidanpa nyt lukea teidän aikaisempia kirjoituksia, että pääsen vähän mukaan keskusteluun.. Hyvää viikonloppua kaikille!

Pearl meillä kans niin että mä oon se tunteet ja mies järki. Itse aina suunnittelen kaikkee jo pitkälle eteenpäin ja mies jarruttelee ja elää tässä hetkessä. Välillä se vähän ottaa päähän kun tuntuu joskus että mies tyrmää mun ajatukset sillä kun toppuuttelee.

Niin, siis tuo taloudellinen tilanne on yksi miettimistä aiheuttava asia. Eilen tuossa "huvikseen" laskettiin, että jos otetaan sen ja sen suuruinen laina ja menot on sitä ja tätä niin aika pahalta tuo viivan alle jäävä summa näytti... Olettamus oli, että oisin kotona ja mies kävisi töissä, tällä hetkellä ollaan molemmat siis töissä, opiskelut on opiskeltu. Mitä summia työ oikein lyhennätte lainoja?! Tuntuu, että pitää tonni maksaa asunnosta kuussa pois ja silti laina-ajaksi tulisi lähemmäksi 30 vuotta... Riippuu tietty asunnon hinnasta, mutta kyllä ne helposti menee reilusti yli sadan tuhannen. Aivan kauhiata. Ja meillä on nimittäin asunnon vaihto edessä jos sitä perhettä aletaan pukkailla, kun tähän vuokra kaksioon ei mahdu enempää. Eikä enää vuokralle viitsisi mennä. Että kyllä tuo taloudellinen tilanne aina mietityttää...

Meillä nyt käytössä pillerit (tai minulla :) ) ja ne loppuu alku vuodesta ja sitten varmaan kumien kera jokin hetki ja sit TJOTilla eteenpäin. Ei oikein huvita uusiakaan tuota reseptiä parin kuukauden takia...

Että näinpä täällä.

Niin ja mielellään Kaikille palkankorotuksia!! :LOL:

hehee. mä oon kans laskeskellu että kyl sitä sit laina-aika tulee asunnosta joskus olee lähemmäs 30v. Tosin mä katonki aina jotain "realistista", kuten omakotitaloja. :LOL: Tällä hetkellä asutaan 52 neliön vuokrakaksiossa ja ollaan sitä mieltä että roinaa kellariin ja pinnasänky kirjahyllyn paikalle. Mies sano että jos vaan vuokraemännälle käy, niin tässä mielellään ainaki siihen asti että laps olis parivuotias (säästettäis näin käsirahaa kämppään, koska tässä on tosi halpa vuokra, yksityiseltä ku on suoraan vuokrattu). :D

Mulla olis tonne maalis-huhtikuulle noita laastareita käytössä. Täytyy varmaan kevääl käydä viel sit ehkäisyneuvolas papas (tulee 2v viimekerrasta, plus et haluun muutenki tarkistaa ennen yritystä et kaikki on ok) ja hakee vaik puolen vuoden laastarit, mut ajattelin sielki sit sanoo että aiotaan alkaa yrittää, et määrää sit maksimissaan puolen vuoden laastarit, ei pääse mies hannaamaan... :kieh: :LOL:

Lakta: Mä lyhennän lainaa kuussa n.450e ja mies n.100e vähemmän. Meillä on siks erilliset asuntolainat, kun otin samalla enemmän lainaa ja ostin tuon auton, laina-aika on n.20v. Onneksi täällä keski-suomessa on eri hintaluokkaa tää omakoti-asuminen, Hesassa meidän talon hinnalla(joka täällä päin talojen hintoihin nähden kallis)saisi kuulemma yksiön keskustasta. :D

Hei, kertokaapas viisaat tyhmemmälle, että miten ne Kelalta saamiset menee kun on raskaana/kotona vauvan kanssa? Siis äitiysrahaa saa ne tietyt päivät ja sitten vanheimpainrahaa ja noista tuli yhteensä se about 250 pvää. Entäs sitten? Kotihoidontukea ainoastaanko vai mitä? Oon nyt ihan tyhmänä asian suhteen :) Kun nuo ensiksi maintsemani taitaa riittää sinne paikkeille kun lapsi on soin 9kk, näin muistelen lukeneeni... Sitten töihin, että varata lyhentää vaikka niitä lainoja?! :|

Niin no ei sitä kai sen 9kk jälkeen oikeen enää muuta taida saada kuin sitä kotihoidontukea. :/
Ainaki yks läheinen kaverini tässä valitteli että ku joutuu pojan laittaa hoitoon 9kk ikäisenä ku ei oo varaa just asuntolainoja maksella enää ku vanhempainrahakausi loppuu. :(

(tästä syystä juuri suunnittelimme lapsen tekoa opiskeluaikana, että voi sitten tehdä kotoa käsin opiskeluja ja nostella opintotukea ja kotihoidontukea samaan aikaan, niin voi olla viel kotona enemmän ku jos olis työelämässä opiskelun sijaan...)

Moikkamoi vaan taas!
mä yritän ola käymättä täälä liian usein, että sais tän kuumeen pysmään aisoissa :D

Meillä käytellään ehkäsyrengaita. Reseptissä on kolme rengasta jäljellä ja sitten siirrytään kumiukkoihin odottelemaan luomukierron alkamista.
Laskeskelin tuossa justiin, että saan ottaa viimeisen renkaan pois 30.12... Se on kuukautta aiemmin kun alunperin olin laskenu? Oonkohan mä jossain välissä laskenu pieleen.

Karhurouva: :hug: Koitahan jaksaa!

Kun katsoo noita teidän tuloja, niin te varmaan kauhistutte, kun me meinataan hankkia lapsi :/ Meidän yhteiset tulos on nimittäin 800?/kk ja siitä menee 420 vuokraan.

Myös mun pitäis käydä varaamassa gynelle aika, tarkista, että kaikki on kunnossa yritystä varten!

Me on sovittu silleen, että jos ja kun jään hoitamaan pikkuista sitten 9kk jälkeen, niin lyhennän tuella vaan oman osani lainasta ja mies hoitaa kaikki muut kulut. En kyllä tykkää yhtään "toisen siivellä" elellä, mutta ehkä se siinä tilanteessa on hieman eri asia. Ja miehellä kuiteskin miljoona kertaa paremmat tulot, kun mulla, että tultas ihan hyvin toimeen senkin palkalla. Nytten oon myös tosiaan säästelly rahaa toiselle tilille tulevaisuutta ajetelle. Hyvä suunnitella kaikkea etukäteen, kun vauvasta tietoakaan.. :whistle:

Amy, ootte molemmat opiskelijoita?
Me elettiin kans eka avioliittovuosi noilla 800?/kk tuloilla, asumiseen meni n.500?/kk... :whistle:
No mut nyt tosiaan, mun tulot on opintotuki, mies on töissä, tienaa n.1500?/kk... Hiemanko luksusta. En oo viel ollenkaa sopeutunu että mihin kaikkeen sitä nyt tuhlais... :LOL:

Ja Pearl, eikai se "toisen siivellä" elämistä oo, jos ollaan parisuhteessa, ja sä oot äitiyslomalla. :) Meilläkin on ihan selvää, että se maksaa jolla on rahaa, ja kun mies sattuu olee töissä, niin se antaa mulle viel shoppailurahatki. Yhteisiä ne rahat on, ainaki meidän perheessä. :) On tää täs ollu välil niinkin päin että mä elätin meidän perhettä, ku olin töissä ja mies taas opiskeli vuorostaan. :D

No mutta olipas selostus. :kieh: Me kans säästetään vauvaa varten rahaa, ja siis nyt ensin jotain ihanaa matkaa varten (mennään ens kesänä siis matkalle ennen ku lopetetaan ehkäsy, ku ei sit raskaana/vauvan kanssa lähetä mihinkää hetkeen) ja sit vauvaa... Molempiin niinku. ;)

Mä nostin tänään kissan pöydälle ja otin asian kunnolla puheeksi.. Siis tämän vauva asian miehen kanssa..
Mies vain sanoi, että häntä pelottaa, että kuitenkin meille tulee joku vammainen lapsi.. Ja totesin siihen, että riski kasvaa suuremmaksi mitä vanhemmaksi minä tulen.. Mutta oliko se niin että 30 jälkeen riski enemmän kasvamaan..
Nyt pitää mennä kultaa auttamaan kun meidän suihkun kaivo ei vedä.. Tulen illalla jos ehdin..

KP

Keskiviikko 3.10.2007

Napakettu.............21v.........................aloitus 2008......1.haaveissa
Pearl84.................23v.......kp ?/28.......aloitus 2008......1.haaveissa
Färbö....................19v..................................... .........1 haaveissa
Kiharapää.............24v......kp 19/26-34.........................1 haaveissa
Toivo79.................28v.....kp..7/27........aloitus2008.....1 haaveissa
Sirius..................................................................... ...1 haaveissa
kuumeilija................................................................ ....1 haaveissa
Rouvakarhu............23v ................................................1 haaveissa
Rypäle....................21v......................................... .......1 haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... ....1 haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1 haaveissa Nauruprinsesssa....25v........................aloitus 2008.........1 haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1 haaveissa
Anniia...................20v........................aloitus?............... 1 haaveissa

Lisäsin itseni tuohon listaan. Taidanpa olla porukan seniori =)

Keskiviikko 3.10.2007

Färbö....................19v..................................... .........1 haaveissa
Kiharapää.............24v......kp 19/26-34.........................1 haaveissa
Toivo79.................28v.....kp..7/27........aloitus2008.....1 haaveissa
Sirius..................................................................... ...1 haaveissa
kuumeilija................................................................ ....1 haaveissa
Rouvakarhu............23v ................................................1 haaveissa
Rypäle....................21v......................................... .......1 haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... ....1 haaveissa
Amy86....................21v......................aloitus 3/2008......1 haaveissa Nauruprinsesssa....25v........................aloitus 2008.........1 haaveissa
Laala.....................23v.......................aloitus 8/2008......1 haaveissa
Anniia...................20v........................aloitus?............... 1 haaveissa
Heksamiina............30v........................aloitus 2008.........1 haaveissa

Mä leikkautin meidän tyttökissan n.vuoden ikäsenä, ekan kiima-ajan jälkeen. Muistaakseni yli 8kk pitää olla ja ei saa olla kiima päällä, kun viepi leikkaukseen. Ja kannattaa poistattaa koko kohtu ja munasarjat, eikä nipsasta vaan piuhoja poikki, koska muuten ne voi tulehtua ym.

joopa joo täällä sitä istutaan hotellihuoneessa toisella paikkakunnalla ja yritetään saada aikaa kulumaan. kova ikävä on miestä ja kisuja. No onneks pari yötä enää. Mun vauvakuume senkun roihuaa minkä kerkiää.

Torstai 4.10.2007

Kiharapää.............24v......kp 20/26-34.........................1 haaveissa
Toivo79.................28v.....kp..8/27........aloitus2008.....1 haaveissa
Heksamiina............30v........................aloitus 2008.........1 haaveissa

Yhteistyössä