Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

kasvihuoneilmiö
Mulla on tuon rouvakarhun kanssa vähän samantyyppinen ongelma. Tavallaan tuntuis, että opiskelut pitäisi olla ainakin melkein tehtynä, ennen kuin sitä perhe-elämää aloittelee. Mutta mun opinnot on vasta aivan alkusuoralla ja moonta vuotta edessä. Ja ikää on tosiaan se 26. Eli ei kumminkaan huvittaisi odottaa loputtomiin. Tässä sitä nyt sitten mietitään, mitenhän sitä pärjäisi. Että uskaltaisko.

Mä en myöskään syö pillereitä. Mutta se ei niinkään johdu mistään yritysaikeista vaan mun muusta elämäntavasta ja -katsomuksesta. :D Ehkäisyssä luomuillaan melkoisesti ja kumia käytetään vaan kun on riski raskautua. Tiedän, monen mielestä se ei ole ehkäisyä, mutta meillä on toiminut jo vuosia. Tai tiedä sitten, ehkä me ollaankin hedelmättömiä...

Mua vähän ahdistaa tää tän palstan julkisuus. Kiinnostaisko ketään muuta hypätä tuonne kerho-puolelle?
 
Toivo79: Otan osaa :hug: Mun mummi kuoli viikko sitten torstaina joten osaan varmasti eläytyä tämänhetkiseen olotilaasi! Olen kovin pahoillani menetyksesi takia! :heart:
Meillä hautajaiset on edessä ensi lauantaina! :'(

Kasvihuoneilmiö Olen vasta tutustumassa sivustoihin, joten vaivaudutko sen verran että selostat pikaisesti mitä toi "kerho"-puoli tarkoittaa?
Mua nimittäin häiritsee vähän myös toi julkinen luku mahd... :/
 
Toivo79: Otan osaa.. :/ Mulle tää elämän rajallisuus on tullut hyvinkin selväksi, näin jo pelkästään ammatinkin puolesta. Ja siksipä tekiskin mieli elää omaa unelmaansa, eikä elää elämäänsä unelmoiden. Tosin elän kyllä aika lailla omaa unelma-elämää, mutta mutta.. tahtoo vauvan!

Tervetuloa uusille! :wave:

Voi voi, että tekis mieli tosiaan lopettaa ne pillerit, että ois keho sitten heti valmis vauvatouhuihin, kun sen aika koittaa.:p Jos vaikka kestääkin kauan, ennenku kierto tasaantuu ym. Mutta selitäpäs se tolle miehelle! Se aattelee jotenki, että pillereitten lopetus tarkottaa automaattisesti HETI vauvan tuloa! :headwall: Ei jaksais millään oottaa sinne toukokuulle lopetusta....! No onneks tositoimet alkaa sitten heti eikä viidestoista päivä! =) Mutta kun ei jaksais oottaa niin kauan!! Tuntuu, että kestää vielä sata vuotta, kun se oma nyytti saadaan, JOS saadaan. :ashamed:

~Pearl
 
Pearl84 meillä luettiin yhdessä miehen kanssa perhesuunnittelun sivuilta tietoa luonnollisesta ehkäisystä ja sain miehen ymmärtämään että raskaaksi tulemiselle on aika pieni mahdollisuus ja että saattaa viedä useita kuukausia että kierto normalisoituu pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja voi mennä useita kuukausia että sitten tärppää ja tulee raskaaksi. Kun mies ymmärsi tämän, antoi mulle välittömästi luvan lopettaa pillerit. Nyt lasketaan varmoja päiviä ja käytetään kumia väliaikaisesti. Yritys meillä alkaa sitten joskus ensvuoden puolella. Suosittelen kärsivällisyyttä ja sitä että selittää miehelle kaikki asiaan liittyvät faktat.

Toi on munkin motto että elä unelmaa älä unelmoi elämää...
 
Heissulivei!

Minäkin voisin joukkoonne ilmoittautua. Itä-Suomesta ollaan ja minulla ikää 27v, mies vuoden nuorempi. Esikoisesta haaveilen ja kuumeilen. Meillä mieskin asiasta ihan ok-miettein, nyt "hidasteeksi" tuli häämme, joita päädyimme ensi kesänä juhlimaan. Eli lasta ruvetaan yrittämään varmaan siellä häiden tienoilla. Toisaalta voisi pari kuukautta ennenkin, mutta ei oo kiva jos pahoinvointia yms on sitten omana hääpäivänä, olettaen, että tärppäisi saman tien...

Mullakin nuo pillerit loppuu alku vuoteen ja mietin, että jos en enää uusisikaan reseptiä, vaan katselisin, että miten tuo kierto asettuu. Mies kyllä ei taida kumeista olla kovin innoissaan, kun saanut jo useamman vuoden olla erossa :) Uskoisin, että itselleni ainakin tulisi virtaa pillereiden lopettamisen jälkeen.

Että tämmöisin miettein täällä. Tulin Toivo79:n kamuksi "ikäloppuihin" :LOL:
 
Napakettu.............21v...........kp ?/?........? 08?
Pearl84.................23v...........kp ?/28....aloitus 2008.....1.haaveissa
Färbö....................19v...........................alotus???.........1.haaveissa
Ananda
Kiharapää
Toivo79.................28v...........kp 10/?....aloitus 2008....1.haaveissa
Sirius
Kuumeilija-
Rouvakarhu...........23v
Rypäle...................21v..................................................1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö....26v..................................................1.haaveissa
Lakta....................27v.........................aloitus 2008......1.haaveissa
 
kasvihuoneilmiö
Elekääs nyt, ei tässä kukaan vielä vanha ole. B)

Ne kerhot toimii siten, että tuonne kerhopuolelle voi perustaa oman kerhon, esim. Esikoisista haaveilijat ja sitten jutella siellä. Sinne aukeaa keskustelusivu vähän niin kuin tähän, voi tehdä eri aloituksia. Erona on vaan se, että sinne pääsee ainoastaan kerhoon hyväksytyt. Ja siis tietty kaikki halukkaat hyväksytään, mutta silloin niitä ei lue kukaan muu.

Mäkin suosittelen toivo79:n tavoin keskustelemaan niiden miesten kanssa ehkäisystä ja raskauden alusta. Munkaan mies ei tiennyt kovin monia juttuja ennestään. Eikä kai se mikään ihme olekaan, mitäs ne nyt niihin sen ihmeemmin olisivat paneutuneetkaan.
 
Heippa Kaikille!!

Meillä eletään taas pari viikkoa jännää aikaa.. Kun emme ole pahemmin viimeiseen kahteen viikkoon käyttänyt ehkäisyä ja eilen mies tajusi, että voi olla "vahinko" tulossa... Mutta sitä jännitetään nyt sitten pari viikkoa.. Mutta on tässä muutakin ajateltavaa, että sen unohtaa varmaan ajoittain.. Mutta nyt täytyy mennä kiertämään.. Olen yövuorossa töissä.. Muuten mun tiedot tosta listalta on pudonneet jonnekin, kun ne kerran sinne lisäsin..

KP
 
maanantai 10.9.2007

Napakettu.............21v...........kp ?/?........? 08?
Pearl84.................23v...........kp ?/28....aloitus 2008.....1.haaveissa
Färbö....................19v...........................alotus???. .....1..haaveissa
Ananda
Kiharapää
Toivo79.................28v...........kp 11/?.....aloitus 2008...1.haaveissa
Sirius
Kuumeilija-
Rouvakarhu............23v
Rypäle....................21v.............................................. 1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v.................................................1.haaveissa
 
Jutskailtiin tuossa miehen kanssa ehkäsy-hommeleista ja se suostu siihen, että lopetetaan pillerit sitten, kun nämä loppuu, eli 2 listaa vielä jäljellä!!! Ajattelin sitten, että jos kumia käyteltäs sen jälkeen.. tosin mies oli siihenkin, että "Eikö se oo ihan sama, vaikka ei käytetä mitään, vauva tulee jos on tullakseen!":) Mutta en mä jotenkin pysty vielä ainakaan sillä asenteella olemaan, kuitenkin alkasin just laskea, millon on ovis ym.! Että varmaan sitten käytetään kumeja kevääseen asti.. Yöks, puistattaa jo ajatuskin, mutta eiköhän sen kestä!:) Oli kyllä aikamoinen yllätys, kun mies suostu lopetukseen.. aiemmin ku ehotin tuota marraskuuta (resepti loppuu), niin se oli sen mielestä liian äkkiä.. No nähtävästi on mietiskelly asioita itsekseen ja taitaa silläkin kuume koko aika nousta.. :heart: Ja eihän se vauva tosiaan automaattisesti heti putkahda, kun ne pillerit lopettaa!

Joo, pillereitten "ohjekirjasessakin" on, että lopetuksen jälkeen mielellään seur.kuukautisiin asti pitäs kumia käyttää.. Kai se on sit just, että tietää paremmin, onko raskaana vai onko kierto vaan sekasin, jos luomumenkkoja ei tuliskaan jostain syystä heti ym.

Ois toi kerho-hommeli kyl ihan mukava.. Ärsyttää, kun mies tietää tän mun nimimerkin, jos se käy salaa "vakoilemassa" täällä! Vaikka on kyl vannottanu, ettei käy..tiijä häntä :) Ja muuteskin, jos jotain tuttuja pyörii täällä ym, niin tunnistavat varmasti.

~Pearl
 
Onnea teille yritykseen Pearl84. Meillä mies saa lukee mun juttuni jos sitä kiinnostaa. Se on totta että tää on julkista mutta itsehän siihen pystyy vaikuttamaan, kuinka paljon itsestään täällä haluaa paljastaa.
 
Kiitos toivo79, vaikka eihän tässä nyt vielä ihan virallisesti yrittämään olla alkamassa.. Juu, kyllä munkin mies saa näitä ihan vapaasti lueskella, jos sitä kiinnostaa (eipä näytä kiinnostavan ainakaan mun nähen nää sivut!) Ei oo salaisuuksia välillämme. :)
 
Napakettu.............21v...........kp ?/?........? 08 .............1.haaveissa
Pearl84.................23v...........kp ?/28....aloitus 2008.....1.haaveissa
Färbö....................19v...........................alotus???. .....1..haaveissa
Ananda
Kiharapää..............24v..........kp 26/26-34........................1 haaveissa
Toivo79.................28v...........kp 11/?.....aloitus 2008...1.haaveissa
Sirius
Kuumeilija-
Rouvakarhu............23v
Rypäle....................21v......................................... ..... 1.haaveissa
Kasvihuoneilmiö.....26v............................................... ..1.haaveissa


Kun laitoin ne jo kerran ja olivat tippuneet pois..

KP
 
Kysymys: Ehkä aika kaukana tulevaisuudessa..
Mutta oletteko ajatelleet, että tekisitte miehillenne aikanaan sellaiset isyyspakkaukset??

Siksi nyt ehdin monta kertaa kirjoittaa, koska olin yövuorossa ja nyt juuri päässyt kotiin töistä ja tulin pikaseen käymään koneella..

KP
 
Färbö: Juu kiitos kiitos..hitaasti mutta varmasti edistyy tää meidän "vauvaprojekti." :) Tee saattohoidosta? Yks tyyppi ainaski teki meidän luokalla opinnäytetyön siitä aiheesta ja oli hyvä ja mielenkiintonen ja vähän erilainen aihe. Meidän aikuisopiskelijoiden piti tehä sellanen hirvee kehittämistehtävä päättötyönä..eli miten kehittäisit jotakin paikkaa parenpaan suuntaan/ mitä sieltä sieltä puuttuu ym. Tehtiin sit yhteen vanhainkotiin palo -ja pelastussuunnitelma, kun siellä ei ollu sellasta.

Isyyspakkauksesta...Oon kans ajetellu tehdä sit sellasen. Mun kaveri teki ukolleen sellasen ja se oli kyl tosi hieno! Siin oli ainaski korvatulpat, sikari ja sit vauvalle jotain tavaroita niinku äitiyspakkauksessakin.
 

Yhteistyössä