Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

eltsu81 Suuret onnittelut pojasta!! :heart:

Kristiina84 ja sindi^^ Onnea molemmille hyvistä ultrakuulumisista!

Uusia odottajiakin tullut pinoon! Tervetuloa, tarrasukkia ja hyviä vointeja!

ON Minulla on ollut jotain ihmeellisiä vatsakipuja tässä kuluvan viikon aikana. Tälläkin hetkellä jomottaa mahasta ja/tai kohdusta. Välillä kipu ollut joko oikean tai vasemman nivusen, kohdun ja mahan alueella. Muutaman kerran tullut itkettyä näitä, vaikka ilmeisesti kyse on kai normaaleista kasvukivuista... Rakenneultra on 25.10 ja ei kyllä millään jaksaisi odottaa sinne asti!

Kirskis ja Kaiku 18+5
 
Eltsu81: Ihanaa, ONNEA! :heart:

Poikkka: Onnittelut plussasta :flower: Paljon onnea tähän raskauteen! Olet kokenut ikäviä.

Avocado: Hui, mitä kaikkea epävarmuutta olet joutunut kestämään. :( Toivottavasti kaikki on nyt hyvin ja pikkuinen jatkaa normaalia kasvuaan. Inhottavaa, että säikyttelee tuolla tavalla.

Lehdistä: Tilaan ehkä Vauva -lehden jossain vaiheessa. Sitä näytti monet suosivan eniten =)

Vauvauutisen kertominen:
Ollaan kerrottu omille perheille vasta. Lisäksi esimieheni tietää ja 1 työkaveri. Haluaisin pitää tämän ihanan asian edelleen jostain syystä lähinnä minun ja miehen salaisuutena. Ensin teki mieli kuuluttaa koko maailmalle ja nyt en haluaisi kertoa kenellekään :D

Karvat ja Linea negra: Olen jo tuijotellut kovasti navanalustaa mutta ei siellä ainakaan vielä ole linea negraa näkyvissä. Karvoja on tullut enempi vatsanalueelle.

Susimieli: Täällä olisi myös tarkoitus neuloa lapselle viltti. Isoäidinneliöistä ajattelin myös, mutta kun en ole niitä ikinä ennen tehnyt niin turhauduin jo harjoitteluvaiheessa. Täytyy yrittää joku päivä uudestaan. Hui miten pitkällä sä jo olet! Olen seuraillut taustalla kuulumisiasi plussastasi lähtien :D

Namppis88: Mullakin näkyy oma syke mahassa mutta taisi näkyä jo ennen raskauttakin. Onnea uudesta asunnosta! Susta ei taida olla suurta muuttoapua. Voit toimia työnohjaajana :D Kunpa mekin löydettäisiin sopiva asunto.

LeenaT: Mäkin odotan jo kovin, että nään potkuja vatsan päältä. Varsinkin miehen puolesta odotan sitä aikaa. Ihanaa, että vauva reagoi, kun sille jutustelee. Mäkin haluan jo kokea sen :heart:

Tiksutin: Mäkään en taida haluta ketään sinne sairaalaan kyläilemään. Nyt on ainakin sellainen olo, että haluan sitten vain levätä ja tutustua vauvaan. Onnea lähestyvään synnytykseen!

Bubble89: Mullakin kutiaa iho. Iho on ihan kuiva ja rasvailen sitä aamuinilloin. Täytyy hankkia joku kosteuttavampi, kun etenkin selkä kutiaa inhottavasti.

Line: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mä en pysty olla syömättä tasaisin väliajoin. Muutoin tulee edelleen niin huono olo ja alkaa heikottaa.

Mehiläinen83: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Me aiotaan mennä ihan kertakäyttövaipoilla : / Mielessäni olen harmitellut sitä jätemäärää, mitä se teettää. Taidan kuitenkin valita sen itselle helpomman vaihtoehdon eli kertikset. Minunkin pitäisi pian mennä äitiyshousuostoksille. Omat housut mahtuvat jalkaan mutta ne tuntuvat inhottavilta vyötäröltä. Vauvalle olen ostellut vaatteita jonkin verran jo ennen raskautta mutta raskauden aikana en ole muuta ostanut kuin miehen isyyspakkaukseen pari tuttipulloa netistä. Niitäkin mietin kauan, että voinko edes ostaa vielä.

Kristiina 84:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Sindi: Sydämensykkeille :heart:

Mites Tsude?

Pitäisiköhän alkaa käydä täällä vähän useammin niin pysyisi kärryillä näissä teidän jutuissa :D Mutta kahlasin kuin kahlasinkin kaikki viestit läpi.

Oma napa: Täälläkin on nt-ultra takanapäin ja kaikki oli pikkuisella hyvin :) Tänään kolahti postiluukusta vielä veriseulan tulokset eikä niissäkään ollut mitään hälyttävää. Olo on niin onnellinen :heart: Samalla vähän epävarma, kun ei liikkeitä voi vielä tuntea ja sitä doppleriakaan en ole ostanut. Odotan vain, että pääsen kuuntelemaan neuvolaan taas sydänääniä. Neuvolaan on vielä 3 viikkoa aikaa. : / Turvotusta on alkanut esiintyä ja häpyluun yläpuolella näkyy pieni pyöristynyt kohtu. Uskomatonta, että siellä kasvaa meidän lapsi :heart: Pahin huonovointisuus on takanapäin ja väsymyskin on helpottanut. Päänsärkyä on ollut nyt päivittäin ja olenkin yrittänyt juoda paljon vettä sen vuoksi. Semmoista tällä kertaa. =)

white gold ja :heart: rv 12+6
 
Heiijps..

Täälläkin tällai varovasti tullaan kurkkimaan.. :)

Tänään aamulla tehty kaunis Clear Bluen digidigi joka ilmoitti Raskaana 2 - 3, joten kai siihen on uskottava, toivottavasti! Perjantaina tein ihan ruokakaupasta ostetun testin ja siihen tuli haalee haamu..

Jos joku ei muista tai en oo muuten vaan kertonu, ni taustalla maaliskuussa rv:llä 15 + 3, hätäleikkaus, olin vuotanu 5 litraa verta vatsaonteloon, koska sikiö oli kasvanut kohdun vieressä olevassa surkastuneessa ihosarvessa ja tämä räjähtänyt mun sisään.. Eli se siittä ja siinä samalla menetin oikean munanjohtimen..

Mut toivotaan nyt, et tää pysyis kyydissä :heart: :$ ..Rakenteellista vikaa ei enää pitäs olla mussa, et sillai..

Jjuu. Että hei vaan hei :wave:
 
Tervetuloa uusille! Emby, onpa hurja tausta! Ihanaa, että oot nyt täällä kuitenkin! Onnea matkaan!

Oisko nyt aika odotella tiksuttimen kuulumisia? Joko on vauva sylissä?

Meillä vauva on jo 8-kiloinen pitkä pötkylä, kasvanut lähes 18 cm syntymänsä jälkeen. Yrittää kovasti liikkeelle, leikiskelee ja naureskelee. Viime päivinä jalat on ollut koko ajan pystyssä ja peitto liikenteessä!


Tiipula ja Anni kohta 5 kk
 
Lyhyesti päivittelen kuulumiset, kirjoittelen enemmän sitten kun jaksan ja kotiudutaan. :)

14.10. syntyi pirteä tyttö klo 22.14, 3835g ja 50cm :heart:
45tuntia kesti supistelut yhteensä ja avauduin vaan 7cm asti jonka vuoksi sitten synnytys päättyi sektioon.
Tyttö joutui lauantaina teholle, koska tulehdusarvot olivat korkealla ja tarvitsi antibioottia. Lääkkeet on tehonnut ja tyttö pääsee ehkä huomenna minun luokseni osastolle takaisin, mutta antibiootit kuitenkin jatkuu vielä. :)
Itse parantelen kipeää leikkaushaavaa ja makoilen sängyssä aika paljon.

tsude ja rinsessa 3vrk :heart:
 
Tsude, paljon onnea tytöstä ja nopeaa paranemista :):flower:

ON: Sain tänään soittettua neuvola aikaa ja pääsin vanhaan neuvolaan, jipii. Olin viime raskaudessa toisessa neuvolassa koska muutettiin ja se nainen oli aivan kamala. Torstaiksi verikokeet ja toivotaan että hcg on rutkasti nousun puolella:) Olo helpoittui heti kun tietää että pääsee sinne neuvolaan mihin haluaa:) Tätä alavatsan jomotusta on kokoajan ja päivällä niin kosketusarka ettei voi napillisia/vetskarillisia housuja käyttää :/ Neuvola veikkas johtuvan nopeasta kohdun kasvusta(?) mutta mistä se johtuu, en tiedä. Pelottaa vaan kaikki kivut ja nyt jo kivuliaampaa kun kumpikaan aikaisempi raskaus:/ Neuvolasta käskettiin levätä mutta koskas lepäät kun töitä on 6pv viikossa, eli sairasloma viissii kutsuu kohta.

Tia ja Unelma a.k.a. Unski :heart:
 
White Gold: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista! =)

Emby: Hui, onpahan sulle tapahtunut. Ihanaa kuitenkin, että uusi raskaus on alkanut. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! :heart:

tsude: Onnea tytöstä, pitkä synnytys sulla takana! :whistle: Pikaista paranemista! =)

Poikkka: Mulla oli ihan alussa sellaista menkkakivun tyyppistä jomotusta alamahalla, oli ilmeisesti ihan raskauteen kuuluvaa kohdun totuttautumista raskauteen. =)

ON: Täällä on huonosti nukuttuja öitä takana. Eilen illalla ja yöllä supisteli säännöllisesti 10 min välein, niihin on tullut lisänä menkkajomottelu ja alaselkäpolttelu. Häiritsevät unen saantia, jonka takia en ole nukkunut paljoakaan. Ärsyttää kun ne eivät muutu synnytyssupistuksiksi. :stick: Eilen kävin vielä shoppailemassa kaupungilla, pesin ikkunat, lakaisin kuistin ja haravoin takapihan eikä ne tehonnut yhtään! No, tulipahan siisti piha. :LOL:

Alan olla kypsä tähän odottamiseen, no väsymyksellä lienee osansa. Tänään viimeinen neuvolakäynti ja ensi viikolla yliaikakontrolli äitipolilla, jos ei ala tapahtumaan. : / Toivoisin vaan niin kovin luonnollista synnytyksen käynnistymistä.

Tiksutin ja Bebe 40+5
 
Paljon onnea tsudelle vauvasta ja EmBylle plussasta! :)

Täällä odotetaan kovasti huomista rakenneultraa! :)

Poikkka Mullakin oli alkuun tosi kipeänä alavatsa, ja viilteli oikeen kunnolla. Ja siihen päälle vielä menkkamaiset kivut. Oli tosi pelottavaa ja stressaavaa aikaa, mut kaikki onneksi hyvin :) Mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu, niin johtuu varmaan siitä ainakin osittain ne kivut, koska en ole voinut pitää normi housuja enkä tukivöitä oikeestaan koko raskausaikana koska ne painaa ja maha tulee tosi kipeeksi. Tsemppiä sulle kipujen kans, ne helpottaa kyllä! :)

-Pätkis- + Helmi 19+3
 
tsude Paljon onnea!! :heart:

Emby^ Onnea plussasta ja tervetuloa tänne odottajien puolelle! Toivottavasti tämän raskauden kanssa ei tule mitään ongelmia. Milloinkas sinulla on LA?

tiksutin Eiköhän se sinunkin pikkuinen tule kohta maailmaan. Tsemppiä tulevaan synnytykseen!

Kirskis ja Kaiku 19+0
 
Onnea eltsu ja tsude!

Tervetuloa Emby^!

Tiksutin kyllä se sieltä pian tulee.

ON: Viime viikolla verikoe, perjantaina nt-ultra. Pikkuhiljaa tieto alkaa leviämään, vanhemmille ja sisaruksille on jo kerrottu. Olen pohtinut töissä pomolle kertomista, mutta katsoo nyt koska viitsii. Vatsaa ei kuitenkaan vielä näy vaan näytän lähinnä hieman pyöristyneeltä, joten ei viitsisi turhan aikaisin kohkata.

Tuanni ja Mörri 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Emby :) Toivotaan hyviä ultrakuulumisia.

Tsudelle oikein paljon onnea tyttövauvasta ja toivottavasti kotiudutte pian :)


Nopeasti omaa napaa..
Täytyy kai alkaa uskoa että vatsa näkyy :) iiik.. Naiset jotka mun jumpilla käy on nyt viime viikosta lähtien sanonu mulle että nyt se jo näkyy :) Miten tällasesta asiasta voi iloita näinki paljon. En ymmärrä :D Muutenkin on mun ajatusmaailma menny ihan erilaiseks nyt viimesen viikon aikana. En murehdi turhia vaan iloitsen pienistäkin asioista ja murheet pistän sivuun. Mikä on outoa on se että yleensä kun suutun tai jokin ottaa päähän en siitä helpolla luovu mut nyt on asiat toisin, ja siis tämä on HYVÄ juttu :) Olen siis iloinen!
Eipä mulla nyt muuta ollu tähän hätään :) Toivottavasti saatte jotain selvää mun tekstistä :D


Ja ainii, pikkuinen on saanu uuden kutsumanimen. Eli ei enää Blåbäret vaan Lillus :)
joten

Bubble ja Lillus 17+3
 
Pätkis, onnea tyttölupauksesta :) Piti sit olot paikkaansa. :heart:
Emby, ymmärrän :)

Hei meillä olis nyt myytävänä toi astianpesukone ;) Käytiin tekemässä tänään alkukaupat meidän uudesta asunnosta ja siellä tosiaan on apk jo ennestään niin tosta lähtis hyvä 3v upo :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Tiksutin, kaveri sai lapsen viikko sitten viikoilla 41+4 ja seuraavana päivänä olis ollu yliaika-kontrolli. Kuulemma tulevat melkein aina päivää ennen ya-kontrollia niin kyllä säkin vielä pääset jakaantumaan ;)

Käytiin eilen katsomassa kaverin vauvaa, joka on nyt siis viikon ikäinen. Oli kyllä niin suloinen pieni tyttö :heart: En olis halunnu antaa häntä sylistä pois ollenkaan :) Ei enää pitkä aika kun oma tulee :)
 
Onnea Eltsu ja Tsude! Onnittelen vähän viiveellä on kun ollaan oltu reissussa ja kännykkä ei suostunut julkaisemaan mun kirjoituksia kun sillä yritin..
Tsudella oli ollut melkoinen keikka, ei ihme jos menee pari päivää palautua. Onneksi sulla ja vauvalla on nyt kaikki kunnossa :)

Hyviä ultrakuulumisia on ehtinyt saada useampikin, onnea heille myös!

White gold No mutta, ethän itsekkään ole enää ihan lähtökuopissa! Niin se aika menee! Hui! :)

Uusiakin ollaan saatu tänne pinoon, Embyn hurjat aiemmat kokemukset muistan tuolta yrittäjien puolelta, tulit sinne niihin aikoihin kun itse siirryin tänne.

Pätkikselle onnet tyttölupauksesta, eikö oo jännä fiilis kun se lapsi jotenkin muuttuu paljon todellisemmaksi kun saa sukupuolen selville? Yhtäkkiä siitä tietääkin jo noinkin ison asian.

Tiksutin Kyllä se sieltä tulee, se vaan on tarkkaan selvillä koska tulee häätö jos ei tee lähtöä, ja nyt se on siellä viime hetkeen asti. Toivotaan että malttaa ulostautua omatoimisesti! Voin kuvitella sun kärsimättömyyden, itsestä tuntuu jo nyt nää seuraavat viikot niiiiin pitkiltä.. :D

Omaa napaa Alkuviikko oltiin meidän molempien vanhempia katsomassa (ja kantamassa lastenkirjoja laatikko kaupalla sieltä kotiin..) ja esittelemässä lapsenlapsen yksiön kokoa (ainainen riemun aihe siellä.. ), kovasti on odottavalla mielellä noi tulevat isovanhemmat. Nyt ollaan pari päivää huilattu kotona ja tänään hypätään taas autoon ja lähdetään miehen isovanhemmille, kovasti odottavat meitä kylään niin nyt mennään kun sit vauvan kanssa ei tuu niin helposti lähdettyä.

Mulla ei oo tän syysloman jälkeen töitä enää, tai saattaisi olla kahdeksi viikoksi mutta en ota kun selkä alkaa pikkuhiljaa väsyä, haluan olla hyvissä voimissa tän loppuajan, ja kotona riittää puuhaa, vauvan vaatteita ois vielä vinopino pestäväksi. Aion siis vaan nauttia kotona olosta, levätä kun lepuuttaa ja töpsöttää omaan tahtiin.

Pakko kyllä myöntää, että olo alkaa olla raskaana oleva :D Poju on nyt sen noin kaksi kiloa, mitähän tää tulee olemaan kun laskettu aika koittaa.. Huh :D

Susimieli ja Pieni 32+4
 
-Pätkis- Onnea tyttölupauksesta!! En vieläkään ole lopullisesti tajunnut, että olet ex-MM-11.

Namppis88 Milläs viikoilla olet menossa?

ON Taisin eilen tuntea ensimmäistä kertaa meidän pikkuisen liikkeet! Muutama isompi tömähdys tuli usempaan kohtaan, kun nukkumaan mennessä kylkeä vaihdoin. Mieskin tunsi jotain! Sitten keskellä yötä olin hereillä, jolloin tunsin hipaisuja ja ne kutittivat todella paljon! Mamma tuli kovin iloiseksi ja toivottavasti potkuharkat jatkuisivat pikkuisella :heart:

Kirskis ja Kaiku 19+2
 
..voi että.. tätä odottamista..
En malta housuissani pysyä, ko tahtois tieää kaiken heti ja NYT! Eikä ensviikolla.. :(
Huoli ja murhe..

Susimieli, sulla viikkoja kasassa ja melkonen määrä :) Ihanaa! Ja mä luulen, et se masun tuijjotus ja taputtelu alkaa käymään hermoille loppupuolella :D Mut on se vaan niin söpö. Iso massu jossa köllöttelee vaavi :heart:

Emby^ ja rakas Jormaliini (5+1)
 
Onnea kaikille ultrauutisista ja kaikesta muustakin :) Ei nyt kauheasti ehdi kirjoitella tänne..Vauva voi hyvin, äidillä on vielä istumisessa ja liikkumisessa tekemistä kun peräpää niin kipeä..mut maitoa tulee hyvin ja vauveli syö, kakkii paljon ja nukkuu :) Huomenna tulee jo viikko ikää :eek:

Jos jotain kiinnostaa synnytys, niin tässä tarinaa:
Yhen yön kärsin eka kipeistä supistuksista 10 min välein mut ne meni päiväks pois ja alkoi illalla viiden jälkeen sitte uusiks, nyt tuli 6-8min välein ja oli kyl jo kipeitä ettei paikallaan pystynyt oleen ja puuskuttelin, kaurapussia lämmittelin.Synnäriltä olivat vähä skeptisiä ku soittelin mut lähettiin näytille, oltiin klo 4 jälkeen siellä.
No olinkin jo 6cm auki , ammeessa aukenin 8cm ja sitte pääsin saliin ja sain ilokaasun, joka autto siinä vaiheessa aika kivasti. Puhkaistiin kalvot ja ehdin saada spinaalin ku olin vähä puudutusta toivonu, vauva oli vielä vähän ylhäällä mut olin jo auki ni olin jalkeilla ja odottelin ponnistamisen tarvetta ja sain levätä hyvin ennen ponnistusta ku ei tuntunu enää kipua yhtään. Samalla sain oksitosiinitipan..
Puudutus alko häviämään mut en tuntenu vielä tarvetta ponnistaa ja ne supparit vaan paheni ja tiheni kiitos sen tipan..alko oleen jo aika tosi ikävä olo ja sitä nopeutta vaan lisäiltiin..
Sitte alettiin ponnistaan ja se teki kyllä kipiää..niitä supistuksia tuli koko ajan tiheämmin ja sattu jo tosissaan ja vauva ei meinannu tulla.Puudutus tuskin enää vaikutti enkä kyl muutakaan lääkettä siinä ehtiny saada.. Sydänäänet sitte aina laski siinä samalla ja sit pyydettiin lääkäri ja varauduttiin imukuppiin, no lopulta lääkäri työnsi vauvaa mahasta eteenpäin käsillä ja ite ponnasin ihan hulluna ja tulihan se!
Eppari piti myös tehdä mut se kipu loppu siihen ulostuloon :) Olin kyllä niiiin raato ja uupunu siitä ponnistamisesta. Kesti kuitenki vaan 25min mut oli se tuskaa.
6 tuntia ehdittiin olla laitoksella siis kunnes syntyi eli aika haipakkaa.
Myöhemmin juttelin kätilön kanssa ni ei siis ollu mitään estettä mut ensikertalaiselle se vaan on niin vaikeeta ponnistaa oikein.
Synnytyksestä jäi siis hyvä fiilis mut loppuvaihe oli vähän rankka.

Namppis:Mulle voi päivittää iäksi 30v. Neljä päivää eroa vauvan ja omien synttärien välillä :)

Eltsu ja poitsu 6vrk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä