Moi kaikille pitkästä aikaa!
Onnea
Milizzalle ja myös
Susimielelle rouviintumisesta!
Ja voimia
Namppikselle, kuulostaa kyllä pelottavalta. Toivottavasti kyseessä on vaan pienikokoinen lapsi (?).
Itse voisin muuten ottaa päivitysvastuun, mutta uusi työ alkaa ensi viikolla ja lisäksi opiskelen samaan aikaan... joten pelkäänpä ettei aikaa juuri jää ylimääräiseen. Hienoa jos joku jaksaa uuden pinon väsätä.
Kopsaanpa toisesta ketjusta vähän kuulumisia:
(.) Täällä on ollut aika hiljaiseloa, kaikki on mennyt tavalliseen tapaan. Ainut muutos, ovat liikkeet, joita arvuuttelin tuntevani jo yli kk sitten ja pari viikkoa sitten olin asiasta melkein varma. Nyt muutamassa päivässä ovat vahvistuneet niin, että eilen mieskin tunsi ne selvästi vatsan päältä! Huikeaa. Eilen olikin oikea myllerryspäivä, pieni tökki mahaa vähän väliä.
Alkuraskauden epävarmuus ja ehkä jonkinlainen melankoliakin on vaihtunut mulla todella onnelliseksi ja tyyneksi mielialaksi, jota liikkeiden tunteminen vahvistaa. Toivottavasti fiilis olisi näin hyvä loppuun asti (ja etenkin syntymän jälkeen!). Fyysisestikin oon voinut nyt tosi hyvin, anemia on ilmeisesti poistunut koska oon reippaampi, tosin nukun kyllä paljon edelleen. Häpyluuta vihloo joskus harvoin ja kun kävelen kovaa, saattaa issias-hermo (?) ilmeisesti kipuilla ja pakottaa hiljentämään.
Kova pesänrakennusvietti on iskenyt: oon järjestellut kaapit ja komerot, nyt kun on vielä aikaa (ens viikolla alkaa työt). Makuuhuoneeseen raivattiin lisää tilaa pinnistä varten ja ollaan saatu se ja paljon tavaroita käytettynä sukulaisilta. (Ne vaan pitäisi vielä raahata tänne meille toiselta puolen Suomea...). Yhden lipaston tyhjensin vauvanvaatteille, joita olen ostanut itse yhden ja anoppi jo useamman.
Nyt askarruttavat
vaunut, jotka ehkä kannattaisi ostaa jo tammialesta.
Millaiset ostaisin? Kaikki tuntuu olevan kuin hepreaa mulle esikoista odottavana ja en tajua mitä eroa 300 euron ja 1000 euron vaunuilla on, etenkin kun esim. nuo Vaunulan vaunut vaikuttaa niin hyvin varustelluilta hintaansa nähden. Oon kuitenkin harkinnut Emmaljungan City Crosseja. Tärkeimpiä ominaisuuksia olisi koko, paino ja näppärä kasaus (säilytetään vaatehuonessa ja pitää nostaa korkean kynnyksen yli sisään pihalta) ja se, että niillä liikkuu näppärästi niin julkisissa liikennevälineissä kuin Turun loskapaska-talvessa. Eli kääntyvät etupyörät vois ollaa jees, kunhan nekin ovat isot ja lukittavissa (noissa city crosseissa ei taida olla niitä...). Lisäksi kesävauvalle tarvitsisi kyllä kovan kopan.
Toisaalta yksi sukulainen tarjosi Brion vaunuja, joiden vaunuosa on kuulemma vielä ihan kelpo mutta kärryttelyyn eivät ole hyvät. Olis sitä mieltä, että voitaisiin ottaa ne ensivaunuiksi ja hommata sitten myöhemmin kunnon rattaat. Väriltään ovat tosin sellaiset, etteivät oikein miellytä... Toisaalta olisi niin kiva ostaa vaunut itse ja ehkä jopa sellaiset joita sitten voisi käyttää seuraavallakin(?) lapsella. Mielipiteitä olis kiva kuulla!
Tulipa taas pitkä selostus, oikein hyvää vuotta 2012 kaikille!
Me jäädään tänne ihmettelemään masun myllerryksiä ja odottelmaan puolentoista viikon päässä häämöttävää rakenneultraa! Pian on jo puoliväli....
t. Avocado ja Kivi 19+2