Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Bubble, se 3cm tarkoittaa kohdunkaulan pituutta. Toi 3cm on ihan normaali. Syntymää kohden kohdunkaula lyhenee ja tietysti myös sitten kohdunsuu avautuu.
Verenpaine sulla on melko alhainen, joten siksi kyseli huippaamisesta. Käsittääkseni kuitenkin alhainen verenpaine on parempi kuin korkea. Mulla on ollut verenpaine keskimäärin n. 134/87 ja se on ollut ihan normaali.
Menkkakipuja mulla on ollut ihan yksittäisinä päivinä. En sitten tiedä onko ne jonkinlaisia supistuksia vai ihan vain jomotusta. Mulla ne tuntuu ihan alavatsalla.
Mulla käy myös melkein joka kerta niin, että neuvolan jälkeen tulee mieleen kaikkea mitä olisi pitänyt kysyä. Koskaan en tajua kirjoittaa niitä etukäteen ylös sitä mukaa kun tulee mieleen.

Milizzalla jännät viimeiset päivät! Jaksamista odotukseen. :heart:

Mulla on perjantaina viimeinen lääkärineuvola, jossa tarkistetaan sikiön tarjonta. Kirjoittelen sen jälkeen sitten lisää. Tänään ajattelin ainakin listata sairaalakassin sisältöä. Vielä en voi kaikkea pakata, kun tarvitsen monia tavaroita vielä ennen synnytystä. Vauvan kotiintulovaatteet on jo valittu. :)

Leena ja lapsonen 36+0 *poks*
 
Taas kysymys!

Soitin äsken neuvolatädille kun rutiini pissatesti näytti proteiinit plussalla ja hän lähetti mut labraan ja nyt sit soitin tulokset, 2 plussaa. Mitään tulehduksia ei ollu tai muutakaan joten täh? Mies sano mulle että onpas kummaa.. kun hän aikoinaa treenas paljo nii hänelle opetettiin että proteiinia voi syödä niin paljo ku huvittaa koska ylimääränen tulee pissan mukana ulos? Eikö siis näin ole vai onko tämä nyt sit ihan eri asia? Huomenna tuli sitten äkkiaika neuvolaan uuteen testiin jospa se ois normalisoitunu. Nyt siis aloin huolestua, toivottavasti ihan turhaan.
 
Bubble Onpas outoa. Verenpaineiden puolesta se ei ainakaan raskausmyrkytykseen viittaa, ku niiden pitäis mun käsittääkseni olla sillon koholla. Runsas valkovuotohan voi vaikuttaa kans.. Mulla oli edellisessä neuvolassa proteiinit heikosti plussalla, mut terkka sano et voi johtua jos (ja kun) en ollu sille aamulle juonu vettä ollenkaan. Eli jos elimistö on "kuiva" niin sekin voi vaikuttaa. Jospa ne huomenna neuvolassa löytäis syyn sille.

Millizzalla on jännät ajan! :) Onko mitään merkkejä ilmassa, että synnytys vois käynnistyä, vai aiotko pidättää väkisellä ens vuoden puolelle? :D

Mikäs Susimielen vointi?

Mä oon pitäny vähä hiljaiseloa palstailusta ku ei oo oikeen ollut mitään kerrottavaa. Huomenna sit ois sokerirasitus, jota on pitäny siirtää jo kahdesti ku oli niin sitkee flunssa. Perjantaina on neuvola niin kuulee sit heti tulokset. Vähä kyllä jännittää ku edellisessä ultrassa vauva oli 13 päivää isompi : / Ajattelin pyytää terkkaa ultraamaan perjantaina ja heittään jonkilaista painoarviota, jos vaan ultrauslaite on sillon sen huoneessa. Meidän neuvolassa onneksi on oma ultra. Nyt alkaakin sit olemaan neuvolat kahden viikon välein. Lauantaina poksuu jo 30+0! :) Äkkiä menee tää aika vaikka välillä tuntui ettei kulu yhtään!

Pätkis 29+4
 
Täällä voidaan hyvin!
E:llä on paino noussut nyt neljään kiloon, eli ihan vielä ei olla syntymäpainossa mutta nousee tasaisesti. Öisin ei tarvii nyt herätyskelloa pitää ja vahtia syöntivälejä, eli hieman pudempiä unipätkiä tiedossa, ah :) poika on selvästi kasvamassa, on paljon enemmän hereillä ja ottaa kontaktia.

Oma olo hyvä, paino on normaalilukemissa jo, vielä kun toi löllömaha litistyisi.
Tikkien parantumista kovasti ootellaan, mulla ei imetys ainakaan haluja vie ;)
Te muut synnyttäneet, onko teillä samaa, mä hikoilen öisin kun pieni sika! Ei oo kivaa..

Vauva kutsuu, kirjoittelen myöhemmin lisää!

P.s. Rouviinnuin hetki sitten <3

Susimieli ja E 2vk ja kaksi päivää
 
Milizzalle tsemppiä viimeisiin hetkiin ennen synnytystä!

Susimielelle paljon onnea kanssa! :flower:

Täällä Myöry myöryää tapansa mukaan miltei lakkaamatta ja samalla siis toki koko maha hötkyy. Eilen oli neuvola ja terkkari oli sitä mieltä, että nyt oli siirtynyt RT:hen. Tuntui kyllä itestäkin jotenkin helpommalta kävellä yms. joten varmaan piti paikkansa. Ultraahan tuolla ei ole, että varmuudella olisi voinut sanoa.

Tammikuussa onkin sitten äitiyspolilla, neuvolassa ja terveyskeskuksessa ravaamista tiedossa oikein uralla. On verikokeita, kontrolliaika äpolilla, tutustumiskäyntiä synnärille, normaali neuvola, lääkärineuvola ja vielä kahteen kertaan terveyskeskuksessa valmennusta. No, ohan se kiva, että tapahtuu. Muistan vielä sen ajan kun toivoi, että olisi niitä neuvola-aikoja edes. Ja tosiaan mulla on vajaa 3 viikkoa enää töitä jälellä. Hurjaa sekin.

Jännää, että bubble sulle ei oo tarkemmin selitetty noista mitkä on hyviä ja huono arvoja. Mua ärsyttää vähän neuvolassa kysymykset (kuten viimeksi): "Onko sulla liitoskipuja?" kun ei oo hajuakaa miltä ne tuntuu. Voi olla, että mulla onkin, mutten vaan "tunnista" niitä liitoskivuiksi kun ei oo hajuakaa miltä ne tuntuu.

Line ja Möyry 32+0 *poks* :)
 
Onnea Susimielelle rouviintumisesta! :) :flower: Hyvä että alat toipumaan ja vauvallakin kaikki hyvin! :)

Line Mulla alkaa oleen liitoskivut aika kovia. Kävellessä tuntuu että häpyluu halkeaa, niin kovaa sattuu! Sit housuja/sukkia kun pukee päälle niin yhdellä jalalla seisominen on yhtä tuskaa. Nuo siis kuulemma on niitä liitoskipuja :D Eli täällä aikalailla vaan sohvaperunoidaan..
 
Pätkis ja Line

Mulla alkaa kanssa olemaan noi liitoskivut aika kovia. Kävellessä tuntuu että häpyluu halkeaa tai irtoaa, kävelen siis aivan kuin minulla olisi paskat housuissa...Sit housuja/sukkia kun pukee päälle niin on ihan tuskaa.

Epa
 
Susimieli suuret onnittelut rouviintumisesta!! :flower:

Milizzalle tsemppiä ja voimia tulevaan synnytykseen!

Liitoskivut eivät taida olla sama asia kuin nivuskivut?! Minulla on jo muutaman viikon ajan olleet järkyttävät nivuskivut ja ne vain pahenee, jos tulee käveltyä vähänkin enemmän. Jouluna käytiin miehen kanssa reilun kilometrin pituinen lenkki hitaasti kävellen ja olin sen jälkeen järkyttävän kipeä. Yleensä nämä kovemmat kivut kestävät pari päivää, joten ei hirveästi kiinnosta liikkua ylimääräisiä ja vaaka kiittää... Onneksi muuten ei ole työ, joka vaatisi paljon liikkumista! Öisin kääntyminen ei ole mikään helppo homma. Olen tuossa miehelle pohtinut, jos jonkun nosturin hankkisi sängyn viereen :D

Tammikuu on meilläkin kiireistä aika. Synnytysvalmennus tulee olemaan kerran viikossa ja neuvolakäynti siihen päälle. Parasta tuossa valmennuksessa on, että päästään vierailemaan synnärillä.

ON Täällä vietetään talvilomaa, joka on todella tullut tarpeeseen! On saanut levätä kunnolla. Tänään käyn sovittelemassa tukivöitä, koska alaselän kanssa on pieniä ongelmia. Toissapäivänä näin ensimmäistä kertaa Kaikun liikkeet mahan päältä :heart:

Kirskis ja Kaiku 29+2
 
Täällähän on jo hyvät viikot monella menossa :) Käyn kyllä oikeastaan päivittäin vieläkin vilkuilemassa teidän kuulumisia :)

Kirskis: Kyllä musta noi liitoskivut voi nivusissakin tuntua, mulla oli lähinnä niitä.

Ja Susimieli: Todellakin hikoiluttaa :D Nyt on alkanu aika hyvin jo tasaantua mut eka kuukaus oli aikamoista.. Eikä enää janotakaan niin kuin alussa; tosin tulee kyllä juotuakin sitten ehkä liian vähän imetyksen kannalta..
Saitko muuten mahdollisuuden jutella synnytystä hoitaneen kätilön kanssa vielä jälkikäteen? Itselle ainakin se oli hyvä niin sai kysyttyä mieltä vaivanneet asiat. Aluksi ei edes oikein halunnut ajatella koko synnytystä mutta nyt sitä jo miettii vähän kaiholla..tosin ei ihan kaikkea siinä :D

Meillä on mies kasvanut ja tuntuu jo niiiin isolta :D Edelleen syödään yölläkin 2h välein mutta muuten nukkuu jo paremmin. Joululahjaksi sai leikkimaton ja siinä viihtyy vähän jo ja "juttua" piisaa myös :)
Uuden Vuoden aattona tulee mun äiti hoitamaan poitsua muutamaks tunniks niin käydään kavereilla istumassa iltaa ja kattomassa raketteja ym. Ei viitsi pientä sinne räiskeeseen viedä..
Minä en ole vielä yökylään suostunut laittaamaan vaikka mies on vihjannut, tuntuu vain vaikealta kun syö niin usein (maitoa pitäis pumpata kauheasti varalle) ja muutenkin aikamoista jonkun toisen herätä sitten 2h välein syöttämään ja usein myös nukahtaminen on tosi vaikeeta, joskus voi mennä kolmekin tuntia :D

Oikein Onnellista Uutta Vuotta kaikille :)

Eltsu ja pikkumies 2kk 3 vkoa
 
Eltsu,kävi se kätilö nopeaan juttelemassa,mutta en oikein kerinnyt sanoa mitään kun en tiennyt sen olevan tulossa jutulle enkä ollut ehtinyt miettiä mitä haluan sanoa. Jälkikäteen tullut mieleen montakin juttua, olen neuvolan ja tuttujen kanssa purkanut mieltäni.

Pojalla on tankkaus-aika menossa, se ois tissillä koko ajan, yöllä on yksi n. Neljän tunnin pidempi uni jakso, muuten herää reilun tunnin välein. Hyvä tietty että syö ja kasvaa, mutta äiti meinaa puutua unen puutteeseen. Välillä pulloruokinta tuntuisi niin helpolta ja nopealta, mutta haluan tarjota omaa maitoa, vauvan isällä on paljon vatsa vaivoja ja tuntuu ettei kannata riskeerata korvikkeilla, ne ei kuitenkaan ole pienelle vatsalle niin hyviä.

Päästiin tänään vihdoin ekaa kertaa vaunuilemaan. Loskasateesta huolimatta oli hienoa, nyt vaan lenkkeilen kun kelitkin on leutoja!

Susimieli ja E 2vk 4vrk
 
Hyvä jos oot saanut kuitenkin puhuttua.

Mäkään en oo kohta 3kk:een nukkunu yhtään yli 3h unijaksoa..vähän väsyttää kyllä, mutta pitää päivisin nukkua. Oikeastaan vasta nyt se kunnon väsymys iskenyt. Toisaalta pulloruokinta tuntuu joo helpolta, mut kyllä mä enempi siinä heräisin, jos aina nousisin ja lähtisin alas hakemaan ja lämmittämään maitoa, kun taas nyt meillä on pinnis ns. sivuvaununa niin sen kun nostaa miehen siitä tissille :) Aluks nukuttiin samassa sängyssä, mut oli liian ahdasta ja mulla meni niskat tosi jumiin..
Jos saat lypsettyä maitoa niin voihan sun mies antaa pullosta jonkun syöttövälin joskus, että saat nukuttua? Mä vaan aina herään kuitenkin siihen kun poitsu herää, ettei tuosta oikein olis hyötyä. Me annettiin ehkä joskus 3 viikon iässä pullosta pari kertaa, jotta tottuis.

Ja tutti kyllä meillä pelasti tuon yöllä tissillä roikkumisen, se nyt on makuasia käyttääkö ja toisethan ei sitä edes huoli, mutta meille on ollut tosi iso apu siitä. Ekat pari viikkoa oli ns. helppoja mut sen jälkeen alkoi nukkumaan huonommin ja muutenkin itkeskelemään ja otettiin tutti sillon käyttöön.

Eltsu ja Eemi 11 vkoa
 
Sori mammat, nyt tulee täysin omaanapaa:
Tänään oli odotettu lääkärineuvola. Verenpaineet terkkarin mittaamana 140/96 ja 145/86, melko huimat siis. Pissa kuitenkin puhdas. Turvotus ++ ja painoa tullut 1,464kg/vko! Aikamoista turvotusta, vaikka olenkin vettä nyt juonut ihan urakalla. Seuraavaks lääkärille. Lääkäri epäili jo raskausmyrkytystä verenpaineiden takia ja kyseli kaikenmoista. Mitattiin verenpaine uudestaan ja nyt se olikin 120/88. Epäilyt raskausmyrkytyksestä jätettiin siinä vaiheessa taka-alalle.
Seuraavaksi lääkäri tunnusteli vatsaa. Vauva ei kuulemma tunnu mitenkään kookkaalta ja mun lantio oli hyvänkokoinen. Kohdunsuu oli pehmennyt ja kaulaa jäljellä reilu 2cm. Tunnusteli vauvan olevan raivotarjonnassa. Olin jo ihan innoissani.. kunnes ultrattiin. Ylläripylläri! Vauva onkin edelleen perätilassa! En hirveesti uskalla enää luottaa tunnusteluihin vatsan päältä. Sain lähetteen polille viikon kiireellisyydellä. Ensi viikolla sinne siis. Mä oon niin pettynyt!
Toivottavasti ulkokäännös onnistuu. Täytyy nyt taas jatkaa niitä asentoharjoituksia, joilla voisi saada vauvan itse kääntymään. En ole pariin viikkoon uskaltanut niitä kokeilla, kun luulin vauvan jo kääntyneen ja ajattelin että sitten se vaan kääntyisi takaisin perätilaan. Että semmoista tällä kertaa.

Leena ja pyllistelevä vauva 36+2
 
Täältäkin neuvolakuulumiset Rv 29+6:
Painoa 434g/vko, yht 12 kg :(
RR 126/68
Pissa puhdas
Sf 30.5
Liikkeet ++
Tarjonta RT
Painoarvio 1786
Kohdunsuu kiinni ja kiinteä
Sokerirasituksen tulos: 0h 4,8 1h 5,9 2h 8,3, et alle raja-arvojen onneksi!

Pyysin ultraamaan ja kattoon kohdunsuun tilanteen. Vauva vastasi viikkoja 31+1, mut ultralaite anto lasketuksi ajaksi 25.2, eli jossain nyt heittää, mikä näyttää olevan mun kohdalla ihan normaalia. Koska ultrauslaite näytti et viikkoja ois 31+1 niin LA:n pitäis sen mukaan olla 1.3, mut kuitenki se ultra anto lasketuksi ajaksi 25.2 eli viikkoja pitäis sen mukaan olla 31+6. Et vissiin se kone vähä sekasi. Vau.fi:n mukaan 33. raskausviikon alussa vauva painaa n. 1800g, et taitaa silti lähempänä olla tuo 25.2. Mutta LA:ta ei siis muutettu, pysyi siinä 10.3.

Leena T Toivotaan että se teidän vauva tajuais kääntyä pikapuoliin!

Pätkis 29+6
 
Hyvää uutta vuotta! :) Täällä sitä juhlitaan maalaamisen merkeissä. Ihanaa kun yläkerta alkaa pikkuhiljaa valmistumaan :) Sit saapi käuydä ostamassa pikkuselle kaikkea kivaa :) Nyt kun ei pysty ku ei ole missää tilaa missä säilyttää.

Siitä pissatestistä sen verran että nyt oli +- eli ok. Ei ollu positiivinen mutta silti joudun viemään toisen pissanäytteen laboratioon. Ärsyttää tämmönen edes takas ramppaaminen. Porvoossa kun niitä ilmaisparkkipaikkoja on vaikka muille jakaa (tai sit EI) niin kiva yrittää löytää paikka :( sit kun mulla yleensä on jokaiselle päivälle tekemistä niin täytyy yrittää tunkea vielä se näytteen vienti johonki väliin ja mieluiten niinku samana päivänä ku sen näytteen on ottanu ja sen täytyy olla aamuvirtsa. Tuun hulluks!! Sori.. Tässä oli vuoden viimenen tilitys!

Vielä kerran, Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille! Mites muutes Milizza? Onko vaavi tullu maailmaan jo? :)

Bubble ja Lillus 28+0 poks :)
 
Iloa vuodelle 2012!!!

Mikäs on Leenan vointi? Kirjoitit aikaisemmin asentoharjoituksista, joilla voisi saada vauvan kääntymään. En ole koskaan kuullutkaan, että itse voisi vaikuttaa asentoon! Olen kyllä utelias, että miten niitä tehdään? Toistaiseksi ei ole tarvetta, koska viime ultrassa (oisko ollut 27+0) oli vauva raivotarjonnassa. Tosin välillä luulen, että vauva olisi poikittain, koska välillä muksii yhtäaikaisesti molempiin kylkiin... Tiedä sitten, mikä on oikea tilanne.

Ostin viikolla uuden talvitakin, joka toivottavasti mahtuu myös maaliskuussa kiinni. Ei ole mikään äitiystakki, koska en raskinut sellaiseen sijoittaa. Vanhoilla toppahousuilla ajattelin selvitä koko talven, tosin sepalus auki :D

Ai niin, kuka meidän pinosta olisi kiinnostunut luomaan uuden pinon ja päivittelemään, kun Namppis lopettaa tehtävässä? Jaksaisiko joku kesän odottajista pitää pinoa yllä, kun itsekin olen jo melko loppuvaiheessa?

Kirskis ja Kaiku 29+5
 
Kirskis, kiva kun kyselit kuulumisia. :) Täällä edelleen odotellaan kääntymistä. Tänään ajattelin soittaa polille ja kysellä, että milloinkohan sinne mahtaisi päästä. Neuvolalääkäri sanoi, että sieltä soitellaan milloin voin tulla. Mutta sinne on mentävä syömättä (jos pitääkin vaikka leikata heti, jos tulee jotain komplikaatioita) enkä mä voi joka päivä olla montaa tuntia aamulla syömättä. Kun en tiedä mihin aikaan ne sieltä soittaa jos soittaa.

Vauvan voi itse saada kääntymään olemalla sellaisessa asennossa, jossa ollaan käytännössä pää alaspäin. Olen kokeillut ihan vain maata selälläni iso kasa tyynyjä pepun alla. Toinen hyvä asento on kontillaan pää maassa, mutta mulla se rasittaa käsiä pahasti, joten siinä ei pysty kauan olemaan. The Inversion | spinningbabies.com <- tuolla on lisää tietoa asiasta.

Luulisin onneksi, että vauva ei ole vielä sentään kiinnittynyt pepustaan, koska liikkuu kuitenkin päivän aikana masun toiselta puolelta toiselle. Ja kun olen peppu ylhäällä selälläni, niin vauvan pää selvästi liikkuu ylemmäs lähemmäs kylkiluitani. Se ei kyllä tunnu kovin kivalta. Tulee huono olo kun vauva on niin ylhäällä ja tänäänkin olen herännyt aamuviideltä siihen että oksettaa. Niin ja itse olen kuulemma kääntynyt äitini masussa vasta rv37+0, joten ehkä tää beibi vain matkii mua. :) Toivottavasti pääsisi pian sinne polille.

Nyt on varmasti Milizzan vauva jo maailmassa, kuulumisia odotellessa. ;)

Leena ja tottelematon lapsonen 36+5
 
Leena Kiitos vinkeistä ja linkkikin vaikutti hyvältä. Piti ihan tallentaa muistiin. Sinullakin se synnytys vaan lähenee, jännää!

Milizzan uutisia odotellaan täälläkin :)

ON Viime viikolla kävin sen tukivyön ja se on toistaiseksi vaikuttanut ihan hyvältä. Tukee mukavasti liikkuessa ja mielestäni kivut ovat vähän vähentyneet.

Luin muuten ensimmäisen odotukseen liittyvän kirjan nyt loman aikana. Se oli Marjukka Karttusen Odottajan päiväkirja, joka kyllä ainakin minut tempaisi mukaansa. Pari muutakin odotuskirjaa (Vuorisoradalla ja Tyttökavereiden opas odottajalle) on odottamassa lukijaansa. Oletteko te muut paljon lukeneet odotusaikana vauvakirjoja tms?

Kirskis ja Kaiku 29+6
 
Kirskis, mä oon myös lukenut ton Marjukka Karttusen kirjan. Se oli ihanan helppolukuinen tällaiselle amatöörille, joka yleensä nukahtaa toisen aukeaman kohdalla. Lisäksi oon lukenut Minna Kiistalan Minä en sitten muutu. Se oli hauska kirja, suosittelen! Tyttökavereiden opas odottajalle oli myös hauskasti kirjoitettu, vaikkei se painos ainakaan kovin ajankohtainen ollut.
Miehelle ostin divarista Isä syntymässä -kirjan. Mä tykkäsin siitä, mutta mies ei sitä ole hirveästi lukenut. Ostin sille nyt joululahjaksi Vauva - omistajan opas ja se on sillä vessalukemisena. :D

Jee polilta soitettiin, pääsen sinne jo huomenaamulla! :)
 
Heippa,
Kopioin tämän saman jutun jonka olen laittanut muuallekin.

Omanapailen:
eli täällä oltiin tänään TYKS:issä sen sokeriarvoja mittaavan sensorin purussa, lääkärissä ja ultrassa. Ensinnäkin lääkäri oli MYÖHÄSSÄ TUNNIN, hiukan sapetti.

Lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt tuollaista ristiriitaa sensorin ja kotimittauksen suhteen...Eli siis sensorin arvot ihan pilvissä ja oma mittauksessa vain muutamana päivänä ylitys. Jokkella kaikki hyvin ja tyyppi painaa jo 1360g! Siellä ollaan myös raivotarjonnassa ja lääkäri oli vakuuttunut että pysyykin siinä :) Mutta mutta, sokereita joudun seuraamaan vielä 9.1 asti jolloin lääkäri soittaa ja kysyy arvot; silloin selviää aloitetaanko lääkitys vai ei.

Epa ja Jokke 29+0 <3
 
Mäkin kopsailen omaa tekstiäni muualta tänne:

Ei kääntynyt meidän ipana. Pää liikkui mutta peffa ei. Oli niin alas parkkeerannut itsensä. Ei kyllä tainnut kukaan henkilökunnastakaan uskoa, että kääntyisi. Kuulemma ensisynnyttäjillä onnistuu n. 30%, kun muuten todennäköisyys on 50%. Käännösyritys ei sattunut ollenkaan. Ainoastaan erikoislääkärin turhan pitkät kynnet välillä painoi pahasti. Sain nitrosuihkeen kielen alle rentouttamaan kohtua. Ja käyrillä oltiin ennen ja jälkeen.
En halunnut sulkea alatiesynnytystä pois, joten maanantaina on sitten magneettikuvaus, jotta saadaan lantion mitat. Sen jälkeen käydään vielä kontrollikäynnillä, jossa katsotaan vielä vauvan kokoa ja asentoa. Tällä hetkellä painoarvio oli 2,8kg, joten mitään jättiä ei ole tulossa. Arvioivat syntymäpainoksi maksimissaan 3,5kg.
Henkilökunta oli tällä kertaa aivan ihana. Käännösyrityksessä oli paikalla lääkäri, erikoislääkäri ja harjoittelija.
En tiedä oonko mä ihan hullu, kun harkitsen tuota alatiesynnytystä... Kohta täytyisi tehdä päätös. Sektio tehdään kuulemma yleensä n. 39+0 eli kahden viikon päästä.
 
:heart:torstaina 29.12.11 saimme syliimme ihanan pienen pojan! 52cm, 3660g.:heart:

Synnytys käynnistyi puolen päivän aikaan veden menolla ja 18.29 poika oli maailmassa. Nopeasti siis kaikki eteni ja ihan hyvä fiilis jäi synnytyksestä,vaikka eihän siitä mihinkään pääse, että sattuihan se pirusti ja paljon. Ilokaasu ja puudutus (paraservikaali, kun epiduraalia ei ehditty) toimi hyvin, mutta ponnistus oli paha. Repeämiä tuli 2. asteen verran eli niitä nyt parannellaan.

Lauantaina päästiin kotiin uutta vuotta vastaanottamaan. Alku on ollut melkoista opettelua. Mitään erityistä rytmiä ei oikein vielä ole havaittavissa ja välillä ollaan aika hakusessa, että mitä missäkin kohtaa olis parasta tehdä. Tästä se kuitenkin lähtee ja väsymyksestä ja epävarmuudesta huolimatta olemme isukin kanssa onnesta sekaisin :)

milizza ja kaveri 5vrk

ps. tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville. Palkinto on paras mitä voi vain kuvitella!
 
Oi että, paljon onnea Millizza! :) :flower:

Leena T Voi harmi ku eivät saaneet käännettyä : / Sanoiko ne mitään et voisko vielä itsekseen kääntyä, vai oliko se jo kiinnittynyt? Sua vissiin sit jännäillään seuraavaksi?

Vauva kirjallisuus Mä en oo mitään vauvanhoito-oppaita lukenu, mut ihan siihen liittyviä romaaneita pari kappaletta, ja suosittelen lämpimästi. Eli WSOY - Raskausj ja Otava : Yösyöttö . Eli ensimmäinen kertoo naisesta joka tulee vahingossa raskaaksi, ja jälkimmäinen miehestä joka jää yksin vastasyntyneen vauvan kanssa.

Pätkis 30+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä