Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Paljon onnea potrasta pojasta Susimielelle!:flower:

Arvista: Mulle tuli niitä aikanaan 17-vuotiaana lantiolle ja rintoihin, kun aloitin pillerit ja lihoin nopeasti muutaman kilon, mutta nyt ei tullut raskausaikana yhtäkään arpea! Enkä rasvaillut kuin perusvoiteella silloin tällöin.

Liisakaisa ja tyttönen (huomenna 5kk!)
 
Hep jos se koskee meitä synnyttäneitäkin.

Jalat alkaa jo kannatella hieman, uskalsin miehen käsipuolessa könytä vessaankin. Jalat on kyllä kovasti kipeät, samoin hauikset ja rintalihakset ja lähes muutkin lihakset, oli se sellainen ponnistus koko pitkä synnytys. Voi mennä muutama päivä ennen kuin lihakset rentoutuu. Saa nähdä miten ja koska päästään kotiin, sikäli mun voinnistahan tuo on kiinni. Pitää jaksaa kiivetä raput kotiin eli jalkojen on kannettava hyvin.

Menetin jonkun verran verta ja hemppa putosi 89, joka saattaa vaikuttaa tähän heikotukseen, rautaa syön nyt.

Tänään oli vuorossa pyllynpesun ja vaipanvaihdon opastus,mies hoiti kun ei mulla jalat kanna niin että uskaltaisin nostaa pientä. Kovasti sai kehuja kun oli niin varma otteissaan, kävi kyllä kuin vanhalta tekijältä. Mies on niin ihastunut pikkuiseen, ihana katsella kuinka se onnellisena pitää pientä sylissä.Se päätti pitää lyhen kaavan varpajaiset tänä iltana kun ei raaski kuulemma sit kun ollaan kotona, vaikka aluksi näin oli ajatellut. Ei nytkään paljoa juhli kun haluaa päästä aamulla tänne meidän luo.

Täällä on synnärillä joka viikko vauvakuvaus paikalliseen ilmaisjakeluun, Tsude saattaa bongata!

En muista mitä kaikkea piti kertoa,nukuttaa, voisin huilta kun E:kin nukkuu.
 
HEP!

Onnea pojasta Susimieli! On kyllä varmasti ollut pojassa pusertamista, kun ei ollut mikään ihan pieni :)

Täällä ollaan just kohta menossa ylimääräiseen ultraan, kun tuo sf-mitta oli viimeksi viikkoihin nähden hieman liian iso. Saa nähdä mitä siellä näkyy.

Heddy ja Jeppis v.32+3
 
HEP !!

Kirskis: Supistuksien takia, eivät siis ole mitään perus-harjoitus-supistuksia vaan välillä ihan kipeitä joihin liittyy vatsan kovettuminen, "kuukautiskipumaista" kipua, vatsa menee sekaisin (toisin sanoen, paska lentää :D) yms. ja ihan pelkästään vaikka pyykkien laittamisesta kuivumaan, ja jopa levossa. Työskentelen turvallisuusalalla joten sekin kai vaikuttaa mikseivät laittaneet enää töihin. Kohdunsuun tilanne tarkistettu moneen kertaan ja ei ole onneksi saanut mitään aikaan, mutta nyt sanoi että; paikat pehmentyneet. Ei ilmeisesti vaarallista!?

Epa ja Jokke
 
HEEEPPP! :)

Mitäsmitäs, onko täällä jollain muuten endometrioosia? Olisin vaan kyselly, et tuntuuko jollain ne kipuina tms oikeella ja vasemmalla puolella.. Välillä painaa / polttaa niin lujaa tonne munasarjojen paikkeille, et huh..

Emby^ ja Jormaliini 13+2
 
Hep!

Onnea Susimieli!!!

Täällä ei mitään uutta. Ihmettelen edelleenkin toisinaan onko välillä tuntuva semmoinen pikainen "porina" ihan alavatsalla liikkeitä vai mitä... Neuvolantädin mukaan en tunne liikkeitä kuin vasta rv 20, kun olen ensisynnyttäjä ja istukka edessä. Oireita on niin vähän (välillä paha maku suussa ja jos ei syö pitkään aikaan,alkaa edelleenkin pieni pahoinvointi), että välillä unohdan koko mahan. Joka ei ole paljon kasvanut, mutta kyllä sen jo huomaa.

Rasvailen kanssa Body Shopin Kaakaovoiteella. Se sopii muillekin kehon osille kun talvi on taas kuivattanut mut ihan kutisevaksi. Itselleni ei ole ikinä tullut raskausarpia, mutta äidille kyllä ja sisaruksille teini-iässä.

Avocado ja Kivi 16+1
 
Voisinpas muuten liittyä tänne! Silloin tällöin oon tätä ketjua lueskellut ja nyt on ehkä aika liittyä.

Eli testasin plussan tuossa pari kuukautta sitten ja alkuraskaus on mennyt aika hyvin. Ruskeaa vuotoa on tullut ja kerran vähän veristä vuotoa. Maanantaina oli np-ultra jossa pikkuisen nt oli 1,1 mm ja koko 5,5 cm. Vielä pitäisi maanantaihin odottaa puhelua veriseulan tuloksista. Soittavat siis viikon sisällä jos seula hälyyttää. Nyt on neuvolan mukaan menossa rv 12+1, joten tässä uskaltaa vähän jo iloita raskaudesta.

Mä muistan ainakin osan teistä Esikoista yrittämään-pinosta :) Embyn muistan myös siitä, että meillä molemmilla on kesäkuussa laskettu aika.

Susimieli: Oikein paljon onnea täältäkin! :heart:

Emby: Mulla on endometrioosia. En oo kyllä huomannut mitään erityisiä kipuja, eikö endometrioosi ole yleensä raskauden aikana aika oireeton? Toivottavasti kivut loppuu!

Kommentoin joskus myöhemmin lisää, nyt ajattelin vaan liittyä joukkoonne!

Mun tiedot: Laurelle, ikä 24, KYS ja la 26.6.

Laurelle 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Avocado
Hep. Ja muutenkin vois päivittää iäksi 21v.

ON: Ultrassa käyty ja unski uiskenteli tyytyväisenä :) Tätä helpotuksen oloa. Mahakin on turvonnut sellasta vauhtia ettei raskaus kauaa enää olis salaisuutena pysynytkään :D

katso liitettä 14570

Kuva on tältä aamulta eli kauheeta turvotusta ei oo kerenny tulemaan :)

Onnea Susimielelle pojasta <3

poikkka ja unski 12+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Laurelle, niin mäkin oletin, että oireeton pitäs olla, mut jotenki ajattelin, et jos endo ottaa nokkiisa kun jotain "ylimäärästä" kasvaa siellä.. :) Mutniih, on varmaan noita kiinnikekipuja yms (leikkauksesta)..

Söpö massu Poikkkalla :)

Emby^ ja Jormaliini 13+2
 
Avocado: Kyllä ne varmasti on liikkeitä :heart: Mullaki oli istukka edessä ja aloin tuntea sellasia "perhosia vatsassa"-juttuja ja kuplintaa just viikoilla 15-16. Kunnon liikkeet, mistä tiesin että ihan varmasti on niitä alkoi tuntua joskus rakenneultran tienoilla :)

Susimieli: Tsemppiä toipumiseen! Mulla oli kanssa ihan hakattu olo sen hullun ponnistamisen jäljiltä..Tehtiinkö sulle eppari? Se oli kanssa ikävän kipeä :/ Hassua kun nyt on jo ihan unohtanut nuokin kivut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Avocado
Nyt on lista päivitetty, tarkistakaa tietonne. Synnyttäneet ovat saaneet olla rauhassa, vain odottajia karsittu. ;) Mikäli joku huomaa että on pudonnut listalta niin ilmoittautuu allekirjoittaneelle. Lisäksi Embyltä kysyisin että haluatko ikää listalle, siellä on myös useampi joilta puuttuu synnäri, mikäli haluatte synnäriä lisättävän niin ilmoittakaa, jos ette niin sanokaa siitä niin poistan tekstin synnäri nimen perästä :)

Namppis 34+1 (ps. tammikuussa voisi harkita uutta päivittäjää kun en tiedä kauanko minäkään enää yhdessä kasassa pysyn)
 
Ööh. HEP! Olenko mä jotenkin puusilmä, kun olen joka päivä käynyt lukemassa, mutta onnistunut missaamaan tuon kokonaan. Nyt vasta rupesin selaamaan, että mikä ihmeen hep... :p

Päivitystä täältä sen verran, ettei päivittettävää ole. Odotellaan ensi viikon r-ultraa (oikeastaan enemmän kuin jouluaattoa, tulee varmaan kivana yllärinä sitten parin päivän päästä, että nytkö se joulu on vai? :D)


27.4.
Tuanni...26...SeKS
 
Jos myytti että kun masu on eteenpäin pullistuva syntyy sieltä tyttö pitää paikkansa on tämä Lillus ehdottomasti tyttö! Tän enempää ei voi vatsa pullistua eteenpäin :D
Iloitsen niiiiin tästä raskaana olemisesta :heart: ja joka viikko tulee uusia juttuja jotka kuuluu asiaan. Uusin asia mikä minua vaivaa on mun vatsalihakset. Miten te muut ootte huomioinu teiän vatsalihaksia? Onko missä vaiheessa tullut muutoksia vai onko ylipäätään muuttunu mikää? Mulla ne siis venyy aivan liikaa, tai siis siltä se tuntuu, sekä poikittain että pitkittäin. Tuntuu siltä kuin olisin treenannu niitä ihan hulluna. Tämän yhteydessä on sit yleensä myöskin niitä kivuttomia suppareita.
Nyt alan huomaamaan lisääntyvän painon. Seisomatyössä ku oon selkä väsyy. Ja vaikka minulla on mahdollista istua ja huilia välillä niin aina kun mä siitä ylös nousen alkaa supistaa. Välillä ankarampia ja välillä taas sitten ihan pieniä ja lyhyitä. En sit tiedä että onko tämä hyvä vai ei niinkään hyvä asia. No kummiski yritän muistaa kysyä ensi viikolla kun on se lääkäriaika. Silloin selviää varmasti :) mutta melkeen viikko täytyy epätietoisuudessa elää, höhh.

Bubble ja Lillus 25+6
 
Namppis, :) ikä 25 :)

Täällä sen verran että migreeni on vaivannut, aivan järrrrrrkyttävä oli eilen illalla, tai itseasiassa koko päivän sattus ja illalla se sit vaan paheni. Sit meinat jo oksennuski tulla.. :( Luulin jo, et kuolema tulee tai aivot poksahtaa tai jotai, hyi. Ja aamulla se jatku : / Noh, otin sitte grammasen Panadolin, ni joha autto. Nam. Nyt ei satu. ^_^ voi tätä autuutta.. :heart:

Emby^ ja Jormaliini 13+4
 
Bubble: Mä oon kuullut aina niin päin, että sivuille levinnyt masu on tyttömaha ja eteenpäin oleva "piikki" on poikamaha. Tosin itellä oli ehkä vähän välimuoto ja poika tuli :)

Emby:Mä oon kärsiny migreenistä ja muistaakseni viikoilla 13-16 oli tosi ikäviä päänsärkyjä..onneks sen jälkeen ne pysy poissa :)

Mitenhän Susimieli on toipunut ja joko on kotiutunut? Kerrohan synnytyskertomusta kun jaksat ja ehdit :)

Eltsu ja Eemi 9 vkoa
 

Yhteistyössä