Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Taitaa Susimieli olla nyt työn touhussa kun ei ole ehtinyt päivittelemään kuulumisia :) Kohta meille tulee pinoon uusi vauva :heart:

Mun täytyykin Milizza käydä hakemassa tota sun mainostamaa voidetta, mä muistutan jo erehdyttävästi tiikeriä tai seepraa jo näiden raitojeni kanssa. Kyllä mäkin tän arvasin kun murkkuiässä tuli lihottua ja arpeuduin silloinkin mut tää on jo jotain kamalaa :D

Pallon esittelyä 33+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Arvista; Mä rasvailin Ceridalilla ja perusvoiteella lähes koko raskausajan. Mulla tuli kanssa teini-iässä rintoihin ja lantiolle+reisiin arpia ihan mukavasti.. No nyt tuli ekat raskausarvet vatsaan edellisenä päivänä ku synnytin ja muutama lisää synnytyksessä(!), mut onneks vaan ihan muutama suht pieni ja ne on alavatsalla.
 
Mulla niitä raskausarpia teininä tuli pakaroihin kun yks kaks yllättäen mulle pamahti ns. J.Lo peppu. Vielä en ole saanut vatsanaluelle yhtäkään mutta kauhistuneena ootan että ne sinne ilmaantuu. Perus kosteusvoiteella rasvailen nyt, yritän muistaa että kerran päivässä sais levitettyä.
Aikasemmin kun mainitsin siitä että vatsa kutiaa, oli se näin kauan poissa se kutina ja nyt tullu takas. Taitaapi olla se ihon venyminen joka tämän aiheuttaa.
Meille synty viime viikolla pieni tyttövaavi sukuun. Isoveikasta tuli nyt sit iskä! Vaikeeta kuvitella. Heidän synnytys oli kestäny 65h :eek:

Bubble ja Lillus 25+2
 
Pitääki asioida apteekissa ja ostaa apteekki tyhjäksi. Tänään neuvolasta sain tuon Ceridal-esitteen välilihan rasvailuun. Varmaan parempi rasvailla jos se vaikka jotain auttaisi. Eipä siitä haittaakaa ole.

Meillä on valmennukset vasta tammikuun lopussa kun oon jo äitiyslomalla. Niitä kun ei joulukuussa täällä kuulemma järjestetä. Vähän hassulta tuntuu, että meinaako ne ettei vauvojakaan synny sitte kun on "lomakausi", mutta joo.. eipä toi nyt haittaa ja ymmärrän toki asian. Onpahan tuoreessa muistissa asiat kuhan ei liian aikaisin maailmaan tule.

Muuten oli neuvolassa kaikki arvot taas ok. Nyt aletaan käymään sitten kahden viikon välein siellä. Seuraavan kerran heti joulupyhien jälkeen.. saa nähä paljo paino on taas noussut. :( Nyt on ekasta neuvola kerrasta jo +12 kg.

Line ja Nano 29+5 :)
 
Vaikka mä muuten vannon ceridalin nimeen joka asiassa liukuvoiteesta korvavahan poistoon niin mulla se ei valitettavasti ehkäissyt näitä raskausarpia tulemasta. :( Pettymys... Enkä kyllä usko että meikäläisen kohdalla se välilihaakaan pelastaa vaikka kuinka rasvais ja venyttäis. Käyn heti ensi viikon alussa hakemassa sitä vishyn voidetta ja alan pitää kuvagalleriaa kehityksestä ;) En vielä tällä viikolla kehtaa kun muuton takia tulis laiminlyötyä operaatio kuitenkin.
 
Meille syntyi vuorokauden kestäneen synnytyksen jälkeen 12.12 poika. Ihan pieni tuo ei ole, painoa 4236g ja pituutta 53cm, pipo 37,5cm. Lopulta pää autettiin imukupilla, ja synnytyksen jälkeen vuorokauden unettomuus, kipu ja syömättömyys saivat pyörtymään synnytyksen jälkeen suihkuun ja nyt en saa nousta omin avuin vuoteesta. Kaikesta selvittiin, lapsi on niin ihana etten osaa sanoin kuvailla.


Parempaa kertomusta myöhemmin, nyt lepoa.
 
Viimeksi muokattu:
Oi, paljon onnea Susimielelle!! :heart: Vähän sitte painoarvio heitti! :)

Bubbleakaan en oo tainnut vielä onnitella kihlautumisesta, joten onnea kovasti! :flower:

Kristiinalle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Arvista Vielä ei ainakaan oo tullut, ja toivottavasti ei tuliskaan. Oon melkein raskauden alusta asti rasvaillut Ceridalilla, niin jospa siitä jotain apua ois. Pitäisköhän itsekin raaskia ostaa se Milizzan kehumaa voidetta :p

(.) Täällä on lähes uneton yö takana ku hirvee flunssa päällä. Eilen kävin verikokeissa niin crp oli 51 ja leukkarit 10,3, eli tulehdus jyllää, ja voisin lyödä vetoa että poskionteloissa, ku oikea puoli naamasta on niinku oisin turpaan saanut. Onneksi jo kahdeksalta sairaanhoitajalle aika. Mä todella toivon että siellä ois joku joka ois taitava punkteeraamaan(?) poskiontelot, niin helpottais heti kerralla. Jos se nyt edes on mahdollista raskausaikana?

Vauva möyrii mahassa ihan hirveästi, ja ihana kun sen tuntee jo mahan päältäkin että miten se on tuolla :heart:

Pätkis+ Helmi 27+3
 
Heippa,

Ihan ensiksi PALJON ONNEA POTRASTA POJAST SUSIMIELELLE JA MIEHELLE!! :hug:
Täällä käyty tänään "laajassa terveystarkastuksessa" neuvoalääkärillä ja tuomiona samalla; sairaslomani jatkuu äitiyslomaan asti. SF-mitta 27cm, painoa tullut viime kerrasta 2kg eli nyt tullut tasan 10kg. Vauvan sykkeet hyvät ja liikkeet ++.
Epa ja Jokke 26+1 :heart:
 
Onnea Susimieli!
Muistaa kyllä itekin ton väsymyksen mikä iski synnytyksen jälkeen kun oli nukkunut 4h kahteen vuorokauteen ja vauva valvotti siihen päälle sen ekankin yön synnärillä; onneks hoitsut otti pariks tunniks kansliaan ni sai nukkua hetken :)
 
Esittäisin nyt sellaisen pyynnön, että kaikki jotka haluavat pysyä pinottuna sanoisivat hep, niin siivoaisin tuolta listalta nimimerkit jotka eivät halua olla siellä tai eivät ole muuten pitkään aikaan kommentoineet mitään tai edes lukeneet pinoa. KIITOS :)
 
Hurjasti onnea Susimieli!!! :heart:

Raskausarpia ei ole toistaiseksi tullut yhtään. Olen rasvaillut muutaman viikon mahaa ja reisiä vaihtelevalla menestyksellä Body Shopin kaakaovoiteella (muistaakseni), joka on puikossa. Tosi kätevä. Rintoja pitäisi varmaan myös rasvailla, koska tuntuu, että verisuonet ovat niissä alkaneet näkymään selvemmin. Ehkä myöhemmin voisi kokeilla milizzan suosittelemaan Vichyn voidetta, jos näyttää siltä, että "kovemmille" aineille on tarvetta. Vähän kyllä mietityttää voiteen hinta.

Mitäs Mehiläisen odotukseen kuuluu?!

Epa Olen ihan totaalisesti unohtanut, että minkä vuoksi lääkäri on määrännyt sinut sairaslomalle?! Miten nyt voit?

ON Tänään oli neuvolapäivä. Neuvolatäti ei onneksi saarnannut painosta, jota hieman etukäteen jo pelkäsin. Ymmärsi kyllä, että kovien nivuskipujen myötä on liikkuminen jäänyt vähemmälle. Rautalisää en vielä tarvitse ja verenpainekin oli ok. Sokerirasituksesta pääsin läpi puhtaasti, jee!

Neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen ja siellä on kaikki kunnossa. Ultrasi myös vauvan ja siellähän se piteli käsiään kasvojen edessä :) Pikkuinen taisi olla hieman ujolla tuulella. Meidän vauva painaa jo kilon verran!! Jotenkin yllätyin aivan totaalisest vauvan painosta, kun vieläkin ajattelen, että siellä se meidän pikkuinen, oikeasti pikkuinen majailee. Eihän se enää olekaan niin pikkuinen :D Käynnissä harmittaa ainoastaan se, etten saanut yhtään kuvaa mukaani ja en edes tajunnut kysyä niitä.

Muutenkin tänään on niin onnellinen olo! Äitiyspakkaus tuli tänään postissa ja oli aivan ihanaa purkaa laatikkoa. Sittenhän me ostettiin reilu pari viikkoa sitten turvakaukalo, joka tuli tänään myös postissa. Ei ollut silloin liikkeessä haluamaamme väriä, joten lähettivät kotiin, kun asutaan liikkeestä vähän kauempana. Samalla kertaahan me ostettiin yhdistelmävaunut, joita meidän ei tarvinnut hankkia ollenkaan. Ei niitä vaan voinut olla ostamatta!

Tänään on ollut jotenkin niin toimelias päivä, joita ei ole oikeasti ollut pitkään aikaan. Joululahjojakin saatiin taas vähän ostettua. Aloitan aina tämän joululahjarumban aivan liian myöhään, mutta sama pää kesät talvet, niin minkäs teet :)

Hep!

Onnellinen Kirskis ja Kaiku 27+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä