Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Hei kaikille tasapuolisesti!

Täällä ollaan oltu hiljaisia kun ei vaan ole ollut voimia kirjotella. Lukemassa olen ollut joka päivä. Ihanaa kun uusia odottajia tulee mukaan :) <3 onnea teille!! Samaa toivon minä että Hennu ja Millimolli vihdoin pääsis tälle puolelle.

Meidän nurkissa tapahtuu. Mentiin kihloihin miehen kanssa viime lauantaina ja häät siis ensi kesänä. Häiden suunnittelussa meneekin sitten aika mukavasti. Olen niin onnellinen <3
Meidän yläkerta valmistuu nopeeta vauhtia ja tammikuussa on meillä sitten ns. "muutto" yläkertaan. Siirretään makuuhuone sinne :)

Neuvolassa käyty torstaina, pikkunen voi hyvin ja kasvaa just niinku pitää. Käyrällä ollaan. Painoa on kolmessa viikossa tullut huimat 3,3kg! En sit tiedä että onko tämä ok? Neuvolantäti ei siitä huomauttanut vaan totesi että nonni nyt on sit painoa tullut vähän lisää verrattuna aikaisempiin käynteihin. Nämä viimeiset kolme viikkoa on kans ollut vatsan kannalta ne näkyvimmät viikot. Kuukausi sitten ei ihmiset hirveesti kommentoinu mutta nyt saan onnittelut joka päivä asiakkailta. Eli kai ne kilot siinä on.
Hemoglobiini ei mulla nouse :( Vielä pysytään alle 110 ja kohta alan jo huolestua että mitä haittavaikutuksia tästä on pikkuselle.
22.12 on meillä varattuna lääkäriaika, iik. Kyselin että mitä siellä tehdään ja sain vastaukseksi että ihan normaali tarkistus diiba daaba. Eli tarkoittaa mitä?? Katsotaanko missä asennossa pikkunen on?

Sitten sain raskaustodistuksen ja kävin viemässä paperit kelaan ja nyt vaan odotellaan että päätös tulee ja saan sen äitiyspakkauksen :D jeij!! En malta odottaa.
Äitiysloma alkaa mulla 18.2. Kaksi päivää ennen mun synttäreitä. Ihana syntymäpäivälahja. Viikkoa ennen tätä jään toki jo pois kun pidän talvilomani silloin :) eli on enää 1 täys kuukausi töitä :D

Nyt ei kerkee enää kirjotella :( Täytyy töihin lähteä... Blääää...


Bubble ja Lillus 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Bubblekin jo noin pitkällä! Onnea kihlautumisesta!

Meillä oli häät kans suunnitteilla ensi kesäksi, mutta ajateltiin että ehkäpä oikaistaan ja mennään kaikessa hiljaisuudessa maistraatin kautta, avioliiton esteiden tutkintapaperi on nyt siellä, ja voimassa neljä kuukautta, mutta ehkäpä tässä jo kuukauden sisään saataisiin hommaa järjestymään.

Tänään poksui viikot, enää VIIKKO laskettuun aikaan. Ei kyllä edelleenkään tunnu kovinkaan paljoa siltä että synnytän koska tahansa :D
Hassua ajatella että ensi viikolla jo saattaa olla nyytti sylissä (en edes viitsi miettiä mahdollisia bonus viikkoja odotukseen..) :)

Aina kun soittelen porukoille, pitää ensimmäisenä muistaa sanoa että ei olla tekemässä lähtöä sairaalaan, kun oikein heti äänestä kuulee että ne on ihan intona.

Olo on ollut aika jees, toissa yönä siihen malliin kiristeli mahaa että tuli jo vähän hiki, mutta viime yön nukuin kuin pieni possu. Ei siis mitään erityistä sillä rintamalla. Olo on ihmeen hyvä, olin etukäteen aatellut että lopussa on tosi tukala olo, mutta mulla on tosi jees olo. Tietty oon kömpelö ja pinkeä, mutta jaksan kävellä ihan suht hyvin ja mihinkään ei kovin satu. Kärsimättömyys vaan vaivaa..

Susimieli ja Pieni 39+0 POKS!
 
Ostin nyt sitten pitkän harkinnan jälkeen yhdet imetysliivit. Noi ei oo hirveesti isot, mutta aika joustavaa materiaalia, ja ei kai noi tissit voi määräänsä enempää paisua? Lisää ostan sitten kun näkee sen todellisen koon, ei viitsi monia ostaa jos onkin väärää kokoa, ottaa vaan sit päähän turha rahanmeno.

Ostettiin myös yksi paketti new born vaippoja. Aiotaan kyllä kestoilla, mutta jos poika onkin vaikka tosi pieni niin en tie istuuko noi kestot heti hoikempiin kinttuihin. Ja niinkuin mies sanoi että jos ei vaippapyykin pesun rytmi löydy heti niin ei olla tilanteessa jossa ei ole vaippaa jota laittaa päälle.
Piti jo avata paketti ja katso minkä kokoisia noi on, ja onhan ne niin ihanan pieniä! Ei varmaan mee kauaa kyllä päälle kun vauva kasvaa niin nopeesti.

Mulla on mahanahka kutissut taas parina päivänä enemmän, ja nyt on sitten noi arvet laajentaneetkin reviiriään, mulla on alamahassa ihan kunnon "karhun raatelemat" jäljet, ja nyt on tollaisia pieniä ja ohuita tullut myös navan päälle ja ympärille. Sitä se kutinaa siis tarkoittaa, iho venyy. Ja olen rasvaillut mahaa siis päivitttäin ihan alusta asti, eli kudostyyppi taitaa olla se vaikuttava tekijä.

Nyt herkkuruualle ja loppuillaksi telkkarin ääreen, on ollut ihmeen väsynyt fiilis koko päivän vaikka nukuin yöni hyvin.

Susimieli ja Pieni 39+0
 
Mua jännittää kyllä jo paljon Susimielen puolesta, että koska lähtö synnärille oikein tulee. Niin lähellä kuitenkin jo laskettua aikaa. :) Olispa itsekin jo noin pitkällä, vaikka nopeesti tää aika tuntuu menevän. Kohta on joulukin rikkomassa odotusaikaa :)

Itse laskin, että mulla on enää 6 työviikkoa jälellä, joista ainoastaan 2 on täysiä viikkoja!! Järkyttävän vähän!! Ensi viikollakin on vain yksi täysinäinen työpäivä kun pitää ravata äitiyspolilla ja työterveydessä labrakokeissa. Keskiviikkona äitiyspolille selvittämään veren hyytymistekijöitä, jotta osaavat varautua synnytykseen tarvittavilla varokeinoilla. :) Kätilö sanoi myös, että katsotaan sitä vauvan kokoa samalla.. joten tulkitsin sen niin, että ultrataan! Toivottavasti oon oikeassa.

Line ja Nano 28+4 :)
 
Voooij että, onnea Bubble kihlautumisesta! :) :flower:

Susimielikin jo kohta poksahtaa :) :heart:

..täällä noi hajut, herranjumala! Meiän kylppäri ja eteinne haisee siltä, et joko on putket homeessa tai sit on ilmastointikanavaan kuollu joku! Hyi helvetti!! :(
Kiva käydä suihkussa haisevassa kylppärissä :(

Ja huomenna pitää kyl soittaa neuvolaan, kun olen tuolla vanhusten parissa töissä, niin yhdellä mummolla on vyöruusu, ja minä onnellinen oon hoitanu häntä perjantaina, kun lähetettiin hänet TK:hon. Et pitääkö ny huolestua vai voinko jo hengittää :)

Emby^ ja Jormaliini 11+6
 
Bubblelle onnea kihlautumisesta :flower: Lääkäri tekee sisätutkimuksen eli katsoo alapäähän ja kokeilee sormilla onko kohdun suu kiinni ja kohdunkaula kuinka pitkä. Eikö sulla ollu alkuraskaudessa lääkäriä siinä 14-16 viikoilla? Ihan samat hommat tossa tarkastuksessa tehdään kun alkuraskaudessa. Ei vauvan asentoa lähdetä vielä noilla viikoilla selvittämään kun se voi kääntyillä ihan miten sattuu vielä monta viikkoa.

Susimielellä on kyllä jännät paikat :)

Meillä koiralla on ilmeisesti paise varpaassa, kymmeneltä saan viedä sen lekuriin niinsaadaan varmaan antibiootit taas. Omassakaan olossa ei kehumista, oon ollu viidestä asti hereillä kun heräsin vessassa käymään enkä saanu enää unta kun mietin koiraa ja sit mietin miksei vauva potki ja sit kun vauva potki niin mietin taas koiraa. Sit oli kuuma ja kylmä ja ukko narskutti hampaitaan ja toinen koira alkoi pesulle kovaäänisesti lipoen ja äh... Sanomattakin selvää että nousin 6:30 keittelemään kahvit kun seitsemältä piti ukon nousta muutenkin. Missäköhän välissä sitä ottais päikkärit niin jaksaa olla pirteänä synnytysvalmennuksessa tänään? Mennään viideltä sairaalalle, jossa tämän alueen synnytysvalmennukset pidetään.
 
Heippa,
Susimielelle tsemppiä tulevaan! :hug:

Tulen omanapailemaan tänne! Täällä käytiin tänään kontrolliultrassa, viikkoja nyt 25+0! JEE! Vauva oli kasvanut hyvin, painoi 780g eli käyrillä mennään. Kohdun suu oli kiinni, huh. :) Kaikki siis hyvin supisteluista huolimatta. Edelleen samoilla ohjeilla mennään, eli turhat autoilut ja lenkkeilyt pois. Sairasloma jatkuu silti joka tapauksessa äitiyslomaan asti.

Epa ja Jokke 25+0 :heart:
 
Joopa joo, tulehtuneet tassut 3/4... 2 viikkoa antibiootteja ja kontrollikäynti sekä lämmin kehoitus siirtyä allergia-ruokavalioon ainakin 2 kuukauden kokeilulle jos loppuis tassujen järsiminen. : / Täytyy joulun jälkeen aloittaa, ei mulla ole sydäntä kieltää toiseltä kinkkua jouluaattona! :( Hiton kallista vaan se allergiaruoka, 90€/14kg. Nykyinen sapuska kun maksaa 30e/15kg...
 
Onnea Bubble kihlautumisesta! Ihanaa :heart::flower:

Susimielelle kovasti tsemppiä loppuaikoihin, voi miten jännää :)

Epa88 Ihanaa että kaikki oli hyvin :heart: Nyt vaan rauhallisesti elelet.

Voi Namppis, ikävän kuuloinen aamuyö on sulla ollut ja sitten vielä koiran tilanne :( Höh. Jospa ne lääkkeet sitten kuiteskin auttaa ja että myös itse saat olla murehtimatta.

ON: puoliväli saavutettu! :D En olis uskonut, mutta näin sitä vaan porskutetaan eteenpäin. Ja nyt on vauva alkanut liikkua kunnolla, eilen ukkokin tunsi ensimmäisen potkun(?) vatsan päältä. Loppuviikosta rakenneultra, jännitystä siis riittää :)

Kristiina ja Onni 20+1
 
Bubble Mullakin oli neuvolalääkäri vasta rv 26 ja sitten sain vinguttua ylimääräisen käynnin joka oli toissa viikolla, normaalisti täällä on vain tuo yksi.

Kristiina Onnea puolivälietapista!

Namppis Anteeksi mutta pisti kyllä naurattamaan, meillä kans mies narskuttelee hampaitaan yöllä ja mä sitten aina tönin sitä ja komennan lopettamaan. Meillä koira ei pesuja harrasta öisin, mutta nousee petaamaan petiään, ja se kovaääninen raapiminen loppuu vasta kun napakasti komentaa. Samainen karvakaveri ulisee ja vingahtelee unissaan harvase yö :D Kuulosti vain niin tutulta tuo että itse untettomana ja toiset vielä häiritsee :D Koiralle pikaista paranemista :)

Oliko muuten millainen se valmennus? Saiko siitä mitään irti?

Edelleen olen tiiviisti yhtenä kappaleena, ei niin pienintäkään merkkiä että jotain tapahtuisi. Äsken oltiin koiraa viemässä iltalenkillä (vähän myöhään kukutaan..) ja reippaasti käveltiin pitkähkö lenkki, hienoista painetta tuntuu tuolla alhaalla, mutta eipä siitä taida mitään kehittyä. Jännitys tiivistyy.

Susimieli ja Pieni 39+2
 
Susimieli, me ollaan Bubblen kanssa samasta kaupungista ja meidän neuvoloihin kuuluu kyllä 3 lääkärikäyntiä, mutta en tiedä miksei Bubble ole sitten saanut ekaa lääkäriä... Mystistä, mutta toisaalta tiedän miten "erinomainen" tilanne lääkäreiden kanssa on taas ollut niin ehkäpä siksi on jäänyt ilman. Meidän kaupungissa on kolme neuvolaa ja vain "mun" neuvolassa on oma lääkäri, joka tekee vain äitiys- ja ehkäisyneuvolaa ja muut joutuu jakamaan tk-lääkärit.

Valmennus oli mun mielestä todella hyvä etenkin kun osasin koulutuksen puolesta esittää aika tarkkoja kysymyksiä. Vähän miinusta kätilölle siitä että käytti ammattikieltä aika paljon eikä ihan kaikki valmennuksessa olleet varmasti ollu terveyden- ja sairaanhoitoalalla, mua ei niinkään häirinny ja pystyin omalle ukolle "suomentamaan" kuitenkin. Voi kuitenkin olla että jotku koki ton vähän turhauttavaksi jos ei tajunnu kaikkea. Meitä oli 5 pariskuntaa siellä. Mut hirveän hyvin se kätilö selitti kivunlievityksistä ja missä välissä mitäkin voidaan käyttää ja mihin se perustuu. Lisäksi kertoi vesisynnyksestä tosi paljon mikä oli mielenkiintoista. Sitten me kierrettiin osasto, nähtiin 2 synnytyssalia, lepohuone, allashuone, perhehuone ja tavallinen potilashuone. Lisäks nähtiin se tila missä lääkäri tarkistaa lapsen 2vrk ikäisenä ja elvytyshuone minkä näyttäminen oli mun mielestä todella hyvä kun aina voi jotain kuitenkin tapahtua. Imetyksestä kertoi myös jonkin verran ja sit käytiin läpi mitä tarvii mukaan sairaalaan. Vastaanottohuonetta ei nähty kun siellä oli just joku :). Parhaiten jäi mieleen hengittämisen tärkeys ja rentoutuminen ja kaikki eri konstit lääkkeettömään synnytyksen edistämiseen ja kivunlievitykseen. En kyllä silti aio yrittää luomua jos paljon sattuu. Sit se kätilö kehoitti kirjoittamaan toivelistan mitä noudatetaan mahdollisuuksien mukaan. Sanon kyllä että toi sairaalaan siirtyny valmennus on ehdottomasti hyvä juttu koska nyt se on tuttu paikka ja tietää vähän mitä milloinkin tapahtuu ja missä tilassa, eikä terkkarit kuitenkaan osaa ihan noin tarkasti selittää. Kätilö kertoi myös vierailuajoista ja politiikasta sekä mitä tutkimuksia vauvalle ja äidille tehdään ennen ja jälkeen synnytyksen. Mulle noi tilat on jo koulutuksen ja harjoittelujen kautta tuttuja mutta en kokenu mitään silti turhaksi! Ihan huippu-kierros :)

Kiitos kaikille tsempityksestä koiran kanssa :heart: Ihan hyvin tuo nyt voi ja toinen koira on ihanan mustis kun tää saa nyt enemmän huomiota tassujen pesun ja lääkityksen vuoksi. :D Ja Hyvää Itsenäisyyspäivää :)
 
Namppis kiva kuulla että valmennus oli hyvä, itse nimittäin jännitän sitä ihan hirveesti kun en koskaan ole käynyt edes moikkaamassa ketään siellä. Kaikki tilat ynnä muut on siis ihan uusia. Kiva jos sitten h-hetkellä tuntee paikan edes vähäsen :)
 
Namppis Kuulostipas hyvältä toi teidän valmennus, vähän muuta kuin täällä oli :D Ja tuosta vesisynnytysmahdollisuudesta olen vähän kateellinen.

Huomenna neuvola, enpä olisi uskonut vielä näillä viikoilla neuvolassa asioivani, sen verran paljon toi neuvolan kätilö ja sijaisensa kaikki lupailivat että "kyllä se ennen laskettua aikaa syntyy" :D
Noh, kai se jotenkin tuolla alempana on taas, etenemistä siis taitaa tapahtua, ylen hitaasti, mutta varmasti. Onhan tässä vielä viisi päivää laskettuun, ehtii tapahtua vaikka mitä :heart:

Linnanjuhlia yritin katsoa mutta alkoi ärsytttää kun juontajat puhuu koko ajan toistensa päälle. Katson sitten huomenna netistä koosteen makeimmista puvuista.

Tunteet on taas pinnassa, melkoisen äkkipikainen olen ja loukkaannun herkästi sydänjuuria myöden. Ukkoparka :ashamed:

Susimieli ja Pieni 39+2
 
Mua niin väsyttää! Ja ärsyttää.

Eilen illalla harrastettiin sitä mukavinta ässää, tosin ei niinkään häätömielessä. Anyway, johtuiko siitä vai muusta mutta supisteli jonkun verran, vähän napakamminkin, lisäksi vessassa sai ravata useampaan kertaan kun maha oli löysällä. Ja jos noi ei tarpeeksi häirinneet unen saantia niin mun sydän hakkasi koko yön ihan tarpeettoman kovaa! En siis saanut unta, ja lopulta aloin aatteleen että ehkä tästä jotain seuraa, kun supistellutkin on aika kauan. Noh. Loppuihan ne puoli viideltä, en saanut enää unta ja nyt olo on kauhea.
En ehdi enää oikein nukkua tässä aamulla kun tänään on neuvola, ja hissiremonttimiehetkin taitavat vetäistä koneet käytiin tunnin kuluttua, ja siinä melussa on mahdotonta nukkua. Ilta kuuteen pitää siis jaksaa.
Eniten harmittaa kun ehdin jo asennoitua niin että tästä voi tulla vähän pidempi ja kivuliaampikin päivä, mutta nyt tuntuu että yö tuli valvottua ihan turhaan. |O
Ukonkin sain suuttumaan itselleni kun olin äkäinen aamulla. Hieno päivä tulossa.

Kaiken lisäksi, edelleen juimii tonne alaselkään aina välillä, mutta koitan olla miettimättäkään asiaa kun ei tossa ole mitään säännönmukaisuutta ja enimmäkseen ei tunnu mitään.

Parempaa päivää teille muille!

Väräällä jalalla noussut Susimieli ja Pieni 39+3
 
Ajattelin vain tulla nopsaan päivittämään, että turha odotella neuvola kuulumisia. Just sieltä soitettiin ja peruttiin tän päivän aika.. Uusi aika on perjantaina (rv 39+5..) Jotenkin turhauttavaa tämäkin, olisi ollut kiva käydä siellä kyselemässä kun kerrankin olisi ollut kyseltävää. Vaikka yhtenä kappaleena perjantaina olisinkin niin siellä on joku sijainen taas, eipä tule ventovieraalta niin turhia kyseltyä.. Lisäksi ton viimeöisen jälkeen olen varovaisen toiveikas ettei perjantaina tarvis mennä, sikäli olisi kiva tietää viimehetkien paino ja verenpaineet jne. Mulla on edellinen neuvola ollut siis 22.11 ja sit oli se lääkäritsekkaus 24.11. eli pari viikkoa siis viimekerrasta.

Tää ei kyllä oo ihan mun päiväni. Ukon kanssa onneksi päästiin sopuun, nyt vaan jos saisi vähän edes torkuttua päivän aikana niin helpottaisi elämä. Vatsa toimii edelleen ja selkä+lantio välillä jomottaa.
 
Susimieli: Tsemppiä odotukseen! Harmi, että neuvolaki peruuntui.

Täällä ei myöskään yö mennyt kovin hyvin. Vessassa käynnin jälkeen yöllä ei enää uni meinannut tulla ja mikään asento ei ollut hyvä.

Namppis: Kiva kun valmennus oli hyvä. Mä toivon, että täälläkin olisi hyvä. Mua nimittäin jännittää noi ja en todellakaan tajuu mistään mitään, joten ihan perusjututkin on syytä jonkun kertoa ettei tuu hassuja ylläreitä. Vaikka eiköhän siitä sitten selviä ku sinne synnärille asti pääsee, vaikkei mistää tajuiskaan mitään :D


Nyt lähdössä miehen kanssa äitiyspolille selvittämään hyytymistekijöitä tmv. jota ne halus kattoa kuntoon ennen synnytystä.. Onneksi ottivat nyt viimein tosissaan nää, toinen lääkäri taas kommentoi "ei ton pitäis mihinkään vaikuttaa" ja kun sanoin, että on jo lähete äityispolille niin oli todella yllättänyt. No, mulle on parempi, että selvittävät asian niin sitte ainakaa ei tuu yllätyksenä siellä. Toivottavasti ultraisivat samalla ;)

Line ja Nano RV 29 *poks* !! :)
 
Susimieli on selkeästi lähdössä synnyttämään ihan parin päivän sisällä! :) Toi jatkuva vatsan toimiminen on tosi tyypillistä ja monesti synnytys käynnistyy just vatsan tehotyhjennyksellä! :) Tsemppiä, tule nyt hihkaseen jos lähtö tulee niin ei ihmetellä miksei kuulu mitään. Voimia tähän päivään ja muutenkin! :hug:
 
Hei! Te jotka taas tiedätte paljon enemmän kuin minä :D. Missä vaiheessa kannattaa huolestua supistuksista, ja siis harkkaspistuksista. Oon netissä yrittäny lukea. Mulla nämä supistukset kestää sen puol minuuttia joskus pidempään. Mua ei satu mihinkään vaan on vain epämukava olo koko sen ajan.
Eilen kun näitä tuli kerkes niitä tulla 3kpl puolen toista tunnin sisällä, ja silloin istuin sohvalla kattomassa telkkaria. Tokan ja kolmannen välillä ei ollut kovinkaan pitkä väli :/ Kannattaako mun nyt vaan tarkkailla tilannetta ja soittaa neuvolaan jos tämä toistuu? Mulle kun tämä neuvolatäti sanoi että jos mulla on yli 10 supistuksia per päivä kannattaa asiaa tutkia.
Sen lisään vielä että kun minulla näitä muutamia viikkoja jo on ollu tiedän myös sen että ne ei mene ohi sillä että kävelen tai muuta vaan itsekseen häviää sitten.

Bubble ja yksi todella energinen Lillus 24+4
 
Parin tunnin päikkäreiden jälkeen olo on vähän parempi :) Hissiremppa ei vissiin edisty kun täällä on näin hiljaista, mutta en valita :D

Namppis Hope so! Nyt olo ihan normaali. Jos ei ensiyönä ala tapahtua niin mie heitän hanskat tiskiin :D Yritän muistaa päivitellä tänne ennen lähtöä, netti on onneksi kännykässäkin niin voin sitten sairaalasta laittaa lopputuloksesta kuulumisia :)

Bubble Mulla on ollut puolivälin kieppeiltä asti noita kivuttomia mahan kovettumisia, neuvolassakin monesti kun sydänääniä kuunneltiin. Ei mun neuvolantäti ainakaan niistä ollut millänsäkkään, kyseli vaan kuin usein niitä on (joka päivä ja monta kertaa päivässä!). Mulla kans oli vaan hankala olo niiden kanssa kun maha oli niin kivikova. Ja tosiaan ei auttanut kun odottaa että ne menee ohi, ei loppunut asentoa vaihtamalla. Kannattaa mainita neuvolassa, ja jos seuraavaan käyntiin on pitkä aika niin soita ihmeessä ja kysy, eipä tarvi sit kotona yksin huolehtia asiasta. Luulisin että noi harkkasupparit on sullakin ihan normaaleja. Mulla ne ei ainakaan ennenaikaista synnytystä povanneet :D

Oikeestaan nää supistukset mitä mulla nyttenkin on, on tavallaan noita samoja harkkasuppareita, mutta nää kestää kauemmin ja puristaa kovempaa, lisäksi alkaa sattumaan kun ne puristaa vauvan päätä tonne kohdunsuulle, ei tavallaan (kai) itse supistus ei satu vaan se mitä se saa aikaan. Hankala selittää. On nää kumminkin jo erilaisia kun ne ihan selvät harkkarit. Jännityksellä odotan onko "synnytyssupistukset" sitten millaista kipua.
 
"Hyvä", että jollain muullakin ollu huono päivä.. Taino, en sano, et on huono päivä ollut, mut siis harmittaa, aivan törkeesti! :kieh:

Olin ystävän luona käymässä ja ruvettiin neuvolakortteja vertailemaan, ja kappas. Huomasin, että mun varhaisultran kuvat on jääny sinne v***n pr**een Tyksiin!! :kieh: Ne perkeleet on ottanu mun kuvat pois tuolta neuvolakortin välistä!! :( :'( ..no siis, varhaisultran kuvathan ne vaan oli, et eihän siinä ollu ko se pieni munuaisen näkönen klöntti ja ruskuaispussi, MUT SILTI!! Nyt ei oo mitään kuvia sitte :(

Ja soitin vielä sinne äitiyspolin toimistoon ja he kattos mun kansion välistä, ni se nainen oli: "Kyl täällä on jotkut kuvat, et ootko käyny yksityisellä ottamassa kuvia 22.11?" Öö, EN!! Eli he on sekottanu vielä jonkun toisenkin kuvat MUN kansioon!! USKOMATONTA bullshittiä :(
Jos tää huono tuuri nyt kertois, että se käärö on mun sylissä kesäkuussa.. Hmphff..

Noh, mut.. Susimielellä onkin jännät paikat! :) :heart: Ihanaa..
ja Leenalla nätti massu :)

Emby^ ja Jormaliini 12+2
 
Moi!

Pikaisesti vain ilmottaudun. Tänään toka neuvola, syke kuului hyvin ja saman tien, kohtu neljä senttiä navan alapuolella ja kaikki kunnossa. Ainut ongelma on mun anemia, joten rautaa sitten purkista.
Neuvolantäti oli kiva, tapasin sen nyt ensimmäistä kertaa kun viimeksi oli sijainen.

Avocado ja Kivi 15+1 (No, neuvola laahaa eri päivissä kuin mitkä nt-ultra laittoi korttiin, mutta elän nyt tämän nt-ultran ajoituksen mukaan. LA on tällä laskutavalla kylläkin 40+2)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Äitiyspolilla käyty. Hyvä lääkäri oli. :) Oli selvittänyt hyvin ja tiesi mistä puhui. Nyt on lähete verikokeisiin rv 35 ja äitiyspoliaika rv 37, jolloin sitten suunnitellaan koetulosten perusteella synnytystä ja katsotaan tarjontaa jos ei oo asettunut kohdalleen. Jos koetulokset osoittaa, että suurempaan varotoimeen on syytä, niin siirtävät sitten Naistenklinikalle suoraan. Nyt helpotti, eikä enää tarvitse stressata tästäkään asiasta kun on hoidossa.

Ja ultralla kattoi kokoa ja kaikki oli sielläkin kunnossa. 1,5kg eli keskikokoa ja kovasti liikkui. Poikittain se vielä telmii tuolla kohdussa, vähän niinkuin epäilinkin. Mutta ei pitänyt sitä ongelmana. Ei kuulemma hengittänyt tmv. tehnyt hengitysharjoituksia tai jotain, mutta siihenkin totesi, ettei se mitään haittaa kun ei ne vaan aina viitti sitä tehdä. Alkuun meinasin huolestua, mutta ei se tuntunut lääkäriä häiritsevän ollenkaan niin ehkä se tietää paremmin kuin minä :D

Harkkasuppareihin mä en osaa sanoa oikeestaan mitään. En edes tajunnut, että mulla niitä on ollut ennen ku terkkari osasi kuvata sitä vähän toisella tapaa kuin mitä olin ajatellut.


LeenaT:lla ei oo enää paljoo töitä jälellä! Hurjaa! :)

Emby: Harmi sun kuvien kanssa. Onneksi rakenneultrasta saat uudet (ja kivemmat) kuvat. Muista pistää heti talteen jonnekin. Meillä on yksi jääkaapin ovessa ;)

Line ja Nano rv 29+0 :)
 
Mulla on ollu harkkasuppareita kans jostain viikosta 20 ja niin kauan kun ne ei satu tai polta niin ei pitäs olla mitään hätää. Kohta sulla on Bubble se lääkäri niin se näkee kyllä onnko ne tehny jotain hallaa. Toki jos ne on kipeitä niin sit soitat neuvolaan niin kertovat mitä tehdään.

Mulla oli tänään viimeinen neuvolakäynti tossa neuvolassa ja 2 viikon pääsät onkin aika uuden paikkakunnan neuvolaan. Soitin tänään ja varasin ajan, vaikutti ainakin tosi mukavalta puhelimessa tämä uusi terkkari. Neuvolakäynnillä ei sinänsä mitään ihmeellistä. Paino nousee, paineet aika samat ja vauvalla kaikki hyvin. Hyvä vaan sinänsä kun terkka kyseli vähän että tunnenko miten päin tyyppi on ja kerroin epäileväni että ehkä selkä oikealle yms. niin niinhän se oli. On mulle jotain jääny neuvolaharjoitteluista päähän kun tunnen miten päin tyyppi on omassa mahassa. :D Ja eilen oltiin katsomassa kaverin vauvaa niin kokeilin hänen kanssaan varhaisheijasteita yms. :D Hyvä kertailla näitä juttuja ettei ihan unohdu...
 

Yhteistyössä