Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Neuvolalääkäri takana, kohdunsuulla ei oo tapahtunut niin mitään. Turhauttavaa sikäli kun viimeyönäkin valvoin kun supisteli. Mutta ei nää mun supistukset sit saa mitään aikaan, ei muuta kuin odottamaan järeämpiä kipuja.

Olen nyt viimeisenä kolmena yönä nukkunut tosi huonosti. Ekat pari tuntia nukun hyvin, sitten pissalla käynnin jälkeen valvon pari-kolme tuntia ja syön yöpalaa kun tulee nälkä valvoessa, sit torkahtelen ja nukun levottomasti aamuun, käyn pissalla tunnin välein ja olen aamulla kuin pystyyn kuollut. Nyt ei pysty päiväuniakaan nukkua kun toi hissiremontti raikuu oven takana aamusta ilta kuuteen.
 
Täälläkin neuvolalääkäri takana, kaik oli hyvin ja sydänäänet kuului :heart: Nyt kerran ne kuulu, niin maanantain ultraa voi vähän vapautuneemmin odotella, kun tietää et tänään ainakin elämää vatsassa oli :) Lääkärikin oli ihan asiallinen, ennakkoluuloista huolimatta :) Mies totes et oli kuulemma ihan erilainen nyt neuvolalääkärin roolissa mitä on ns. normi vastaanotolla..
 
Susimieli:Kyllä muakin harmitti silloin kun kohdunsuun tilanne oli ihan ennallaan vikassa lääkärineuvolassa..kuitenki oli toivonut, että olis lyhentynyt tms. Mutta toisaalta ei mulla menny yli kuin 40+3 ja supistuksetkin alkoi vasta kun synnytys käynnistyi.
Ja taas toisaalta mun työkaverilla paikat pehmeni ja supisteli ennen aikojaan ja syntyi "vasta" 41+1.
Mut ei oo kyllä kiva jos kauheasti supistelee jo nyt eikä kuitenkaan mitään tapahdu : / Itekin olin aika poikki synnärillä kun oli 2 yötä kokonaan valvonut niiden "oikeiden supistusten" kanssa.
Mä oon jo kateellinen teille kun saatte synnyttää tai etenkin kokea sen ihmeen :heart: :D

Meilläpä on sitten sunnuntaina ristiäiset, jännää :)

"Vähän väsynyt äippä ja 2h välein läpi vrk:n syövä pikkumies 6 vkoa"
 
Namppis no kuuluuhan ne päivät muuttaessakin :D

eltsu nyt alkaa jo pahin pettymys helpottaa, voihan se tilanne muuttua nopeastikkin sitten kun alkaa tapahtua. Onhan tässä vielä pari viikkoa laskettuun aikaan, sinne asti jaksan odottaa ihan hyvin, toivottavasti ei yli mee kauheesti.

Me ollaan tässä koitettu päättää pidetäänkö ristiäiset vai nimiäiset. Pähkäily jatkuu, onneksi nimi sentään on selvillä :D

Koita jaksaa unipulasta huolimatta, saat kyllä täydet sympatiat, itsekin tulee valvoskelutua lähes joka yö, ja vessassa laukkaan tunnin välein, mutta mun ei onneksi tarvi jaksaa hoitaa ketään päivisin. Ehkä teidän pikkukaveri kohta malttaa nukkua paremmin :)

Omaa napaa:
Nukuin viimeyönä ihmeen hyvin, juuri kun olin päättänyt etten enää yhtään yötä pyöri väkisin sängyssä vaan nousen katsomaan vaikka telkkaria sitten.
Käytinkin kyllä sitten samantien kaikki hyvin nukutun yön energiat, tein viikonloppua varten siivouksen tossa, ei tarvi sit tuhlata siihen aikaa kun ukko tulee koululta. Imurointi on ollut viimeviikot sen heiniä, mulla tuppaa selkä tuleen siitä vähän kipeäksi, mutta ajattelin nyt kokeilla jos se yhtenä "ässistä" vaikka jotain saisi aikaan :D Tulipa ainakin itselle hyvä mieli kun sai jotain hyödyllistä tehtyä.

Mulle on tosiaan painoa tullut kuukauden aikana 4,5 kiloa, osa varmaan pojan kasvua, mutta osa on ihan mysteeri ollut että minne se menee. Valitettavasti syykin alkaa selvitä, nyt viikon verran on kihlasormus tuntunut kireämmältä sormessa ja tänään suihkun jälkeen huomasin että nilkoissa oli sukkien resorista painauma, eli en sitten kokonaan välttynyt turvotukselta, toivottavasti sitä ei kauheesti ehdi kertyä. Pitää muistaa juoda paljon vettä ja välttää puristavia vaatteita, lepoa ja kävelylenkkejä tulee onneksi tarpeeksi. Eipä tuota vastaan voi kauheasti taistella.

Voisi tuo vauva kohta syntyä, tahtoisin mykertää sen jo syliini ja haistella vauvantuoksua. :heart:

Susimieli ja Pieni 37+5

katso liitettä 14434
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Mulla tuli myös parina vikana viikkona turvotusta.
Ja onneks näissä imetyshormoneissa vähät yöunet ei tunnu yhtään samalta ku normaalisti aiemmin! Jaksaa kuitenki kummasti :) Ja onneks päivällä tuo nukkuu vaunuissa 3h (ainoa niin pitkä väli :) ) niin voi itsekin nukkua jos malttaa..eikä esim. häärää vauvapalstoilla ;)
 
Paskaaa! : / Mun varvas on sitte murtunu! Kui voi olla pienellä ihmisellä näin huonoa tuuri?! Ja tänään pitäs lähteä työpaikan (kaupungin) pikkujouluihin laivalle.. Tosi hienoo :(

Ihania mahoja teillä! :heart: Voi että.. :)
 
Ristiäiset/nimiäiset, me päätettiin eilen että ei pidetä ristiäisiä vaan nimiäiset ja siihen on kaksi syytä. Mua ei ole kastettu lapsena vaan vasta rippikouluiässä kun itse halusin ja mun mielestä se oli hyvä ratkaisu että sain itse päättää. Aion myös erota kirkosta vielä ennen lapsen syntymää nyt kun tää päätös on tehty. Toinen syy on se että kolme pyydetyistä kummeista ei kuulu kirkkoon, mutta he ovat kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka halutaan osaksi lapsen elämää ja halutaan antaa heille kummin kunniatehtävä. Meille kummivanhemmuus ei nimittäin merkitse sitä perinteistä uskonnollista opastajaa vaan vanhempien tukena ja lapselle läheisenä "lisäaikuisena" olemista, josta lapsi saa toivottavasti roolimallia tulevaisuudessa. :) Se vaan että nää kolme kummia on naisia, että täytyy vielä keksiä yksi miehenmalli :D
 
Susimieli: täältä lohdutuksen sanaa! Mullakaan ei ollut viimeisessä lääkärineuvolassa tapahtunut kohdunsuulla yhtikäs mitään. Ärsytti. Viikolla 38+5 menin sairaalaan muista syistä ja kohdunsuun tilanne tarkistettiin. Ei vieläkään MITÄÄN!! Olin varma että yliajalle menee. Seuraavana yönä meni vedet ja vauva syntyi 39+0 aamulla. :)
 
Leeniliini niin se lääkärikin sanoi että sikäli turha tutkimus kun tilanne voi muuttua hyvinkin äkkiä. Mutta saipahan tosta ainakin sen tiedon että tekeekö nää supistelut mitä mulla on ollut niin jotain.

Tänään on sitä mukavinta S:ä testattu, portaissa tulee ravattua ton rempan takia monta kertaa päivässä ja toistaiseksi ei ole kummempia tuntemuksia ollut. Hetkittäin toivoisi että jotain tapahtuisi, mutta eiköhän se sieltä tule.

Kaksi viikkoa laskettuun aikaan!

Susimieli ja Pieni 38+0
 
Eemille onnea nimestä! Pitäähän sitä vähän miehekkäästi pistää hanttiin tollaista juhlahössötystä :)

Mulla alkoi eilen illalla päätä jomottamaan, ja nyt jatkunut koko päivän. Ja ei, en epäile mitään raskausmyrkytyksiä vaan tää on kyllä niin samaa mitä mulla on aina kuukautisten aikaan, hormonimigreeniä. Nyt vaan ei voi ottaa lääkettä.
Mulla ei ole raskausaikana juurikaan ollut päänsärkyä, eikä tälläistä kunnon migreeniä kertaakaan. Se johtuu siis ainakin normaalisti kuukautisia edeltävästä hormonitason muutoksesta, joten olen lohduttanut itseni kestämään kipua siinä toivossa että tää tarkoittaisi jotain synnytykseen liittyvää :D Miksi ne hormonit muuten nyt muuttuisivat, ainoan kerran raskauden aikana? Kai mie oon epätoivoisen kärsimätön :LOL:

Täällä satoi ensilumi kunnolla tänään, tuli tehtyä mukava lenkki miehen ja koiran kanssa. Nyt voisin poistua koneelta ja pyytää miestä ties kuinka monennen kerran tänään hieromaan mun niskaa, se on ainoa joka hetken helpottaa tota päänsärkyä.

Susimieli ja Pieni 38+0
 
Mä näin yksi yö unta, että rinnoista alkoi suihkuamaan maitoo. :D Sitä vaan tuli ja tuli ja mietin kovasti, että mitä sille vois tehdä. En ehtinyt ratkaisemaan ongelmaa ennen ku heräsin. Uni varmaan tuli siitä, kun aloin miettimään imetysliivien hankintaa. Mistä tietää mitkä on hyvät? Ja kuinka monta kannattaa ostaa, ettei tartte koko ajan olla pesemässä?

Täällä ostettiin viikonloppuna itkuhälytin, vaipparoskis, patja pinnikseen ja makuualusta (semmonen ihanan pehmee, mitä ei pystynyt vastustamaan). Mies oli ihan innoissaan itkuhälyttimistä, kun sai vertailla rauhassa ominaisuuksia yms. :D

Täällä selkä on alkanut kipeytyä, varmaan toi maha vetää selkää huonoon asentoon. Ja muutenkin alkaa liikkuminen ja olo vaikeutumaan päivä päivältä enemmän. No, ei saisi valittaa kun mulla ei oo ollut mitään normaaleja raskausoireita koko aikana.

Jännää, että Susimieli on jo noin lähellä laskettua aikaa. :)

Eltsu81: Kiva nimi teidän pojalla. :)

Line ja Nano 27+4 :)
 
Line Meillä mies on kans ollut erityisen innoissaan esimerkiksi turvakaukalosta ja vaunuista, vaunuistakin sen ensimmäisenä kokeili kaikki säädöt ja jopa irrotti renkaat, ihan vain siksi kun ne saa irti! Onneksi ei ole ollut tarvetta itkuhälyttimille, mulla lähtisi järki sen jahkaillessa kaupassa ja purkaessa ja kokeillessa jokaista nappia :D

Imetysliiveistä olen kehno vastaamaan, mulla ei meinaan ole yksiäkään. Ne on aika kalliita, ja en tiedä miten sitä osaisi arvata oikean koon, rintsikoita on muutenkin ärsyttävää ostaa kun pitää aina sovittaa kymmenet että löytää yhdet hyvät. Joten päätin etten osta arpomalla etukäteen vaan menen sitten maitotisseineni kokeilmaan kauppaan. Ei tule vikaostoksia ja saa sitten hyvät. Ajattelin ostaa ainakin neljät.
Älä kysy miten meinasin pärjätä alkuun ilman liivejä :D En tiedä. Ostin raskauden aikana parit urheiluliivit (tälläisiä "toppeja") ja toivon tissien mahtuvan niihin, niissä kun ei ole kuppeja niin jos tissit saisi sullottua niiden sisään. Raskauden aikana nää on hyvät kun ei paina kaarituet ja näitä voi pitää yölläkin (mulla tihkuu maitoa niin täytyy olla liivinsuojat kokoajan).

Munkin mielestä on jännä että laskettu aika on näin lähellä :D En osaa sisäistää vieläkään että lähtö voi tulla koska tahansa. Vaikka synnytyksen käynnistymistä odotankin, niin silti aina hetkittäin unohdan että sekin koettelemus on tässä edessä, vauvaa odotan syliin, mutta se "pikku" etappi sitä ennen ei pysy kokoaikaa mielessä. Jotenkin utopistinen ajatus että tuo tuolta mahtuu pusertumaan ulos :D
 
Minä ostin kahdet liivit, mutta olisi kannattanut olla useemmat. Sitten kun mulla maito nousi niin sitä kanssa sitten tuli, piti olls kahdet liivinsuojatkin koko ajan, koska yhdet ei riittäneet ja kastuivat läpi heti. Kun maito nousi, niin kuppikoko kasvoi yhden koon verran ja liivit olivat tuommoiset toppaamattomat. Kappahlista ostin ne liivit ja siellä oli ihan hyvi valikoima, olisko ollut kolmet tai neljät erilaista mallia eikä muistaakseni ollut edes kalliita. Kannattaa susimieli vielä miettiä, että jaksatko sitten synnytyksen jälkeen heti lähteä ostamaan niitä liivejä ja kaupungille seikkailemaan.
 
Onnea Eemille hienosta nimestä!

Julianelle tsemppiä ultraan!

Susimielelle kärsivällisyyttä ja hyviä vointeja!

Pesuaineet Käytetään muutenkin hajusteettomia aineita, joten jatketaan samalla mallilla, kun vauva tulee. Susimieli olikin maininnut, että Erisanilla on kestovaipoille sopivaa pesuainetta. Sellainen varmasti ostetaan.

Ristiäiset/nimiäiset: Pohdinta on vieläkin meillä kesken. Kuulutaan siis kirkkoon, mutta minulla on ollut varsin pitkään aie erota. En jotenkin uskalla tehdä sitä, koska pelkään loukkaavani (uskovaisia) sukulaisia sekä omalta että miehen puolelta. Samasta syystä pohdin, että uskaltaako lasta olla kastamatta... Sitten olen miettinyt, että teenkö lapselle hallaa sillä, ettei häntä kasteta. Tunteeko hän itsensä jotenkin ulkopuoliseks? Voiko lapsen kastaa, jos vain toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon? Oltiin ristiäisissä muutama viikko takaperin ja minulle tuli älytön ahdistus siitä tilaisuudesta puheineen ja kaikkineen. Kuitenkaan samanlaista ahdistusta en välttämättä haluaisi tuntea, kun omalle lapselle nimi annetaan...

ON Viime päivät ovat menneet hieman surullisissa merkeissä. Meidän ihan ensimmäisen pienokaisen LA olisi tänään. Olen todella paljon miettinyt sitä menetystä ja jokaisella kerralla tulee itku. Kuinka toinen jäikään niin vahvasti sydämeen, vaikka pitkään hän ei mukana pysynytkään.

Vointi on ollut melko vaihtelevaa. Nivuset ovat hieman paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Voi johtua siitäkin, että tullut levättyä melko hyvin koko viikonlopun. Häntäluu on jostain syystä ollut myös kipeä jo pitkän aikaa, joten istuma-asentoihin pitää kiinnittää huomiota. Vähän myös pelottaa, että pahoinvointi on tullut takaisin. Muutamana päivänä saanut yökkiä ihan kunnolla.

Kirskis ja Kaiku 24+6
 
Terveisiä ultrasta, siellä oli meijän pikkuisella kaikki hyvin!! :) Koko vastasi viikkoja tai no päivällä heitti :) Sydän löi vimmatusti, oli jalat, kädet, munuaiset, mahalaukku, virtsarakko, aivot, korvat, nenä jne. Niskaturvotus normaali ja riskiluvuksi saatiin 1:27 000 :) Kuviakin saatiin mukaan peräti 6kpl, joista osa oli 3D.
Rakenneultraankaan ei oo enää kun 7vkoa ja sitä ennen on joulu ja kaikkee.. eli sekin on ihan kohta ja sitte ollaanki jo melkein puolessa välissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli

Yhteistyössä