Namppis, pois huono omatunto ja nautit levosta nyt!
Neuvolakuulumiset:
Sain tosiaan itselleni ylihuomiselle ajan cervix kontrolliin
Eli siis kohdunkaulan tilanteen tsekkaa. Täällä Jyväskylässä sitä ei kuulemma yleisesti tehdä tässä vaiheessa jos ei ole "hyvää syytä". Vetosin äitini nopeisiin synnytyksiin ja siihen että kun nyt on ollut noita supistuksia ja poika on kiinnittynyt niin olisi kiva tietää kuinka pian on lähdettävä sairaalaa kohti jos aikoo sinne keritä. Torstaina siis tiedän enemmän.
Sf-mitta ei ole kasvanut, maha kuulemma on selvästi pudonnut ja siltä se kyllä tuntuukin. Ei ollut millänsäkkään tosta mitan kasvamattomuudesta. Mulla kuitenkin mahanahka kutiaa ja on selvästi nyt venynyt kun maha on pudonnut. 31,5 se mitta on nyt.
Painoa on taas tullut pari kiloa parissa viikossa
Huh huh! 1,050 viikossa! Viimeisen neljän viikon aikana painoa on siis tullut neljä ja puoli kiloa. Kuulemma se voi olla nesteen kerääntymistä, mutta mulla se kerääntyy sit jotenkin tasaisesti kudoksiin kun en ole mistään turvoksissa. Sormus on ehkä himppasen alkanut kiristää, mutta muualla ei huomaa mitään. Lihonut en ole missään vaiheessa raskautta. Saa nähdä tasoittuuko toi painon nousu jossain vaiheessa jos poju pysyy kyydissä vielä toiset pari viikkoa vai jatkaako nousua samaa tahtia..
Verenpaine 119/82 eli ok, hemoglobiinia ei katsonut kun mulla se on noussut läpi raskauden, Liikkeet ++ ja raivotarjonnassa tuo on.
Poika on kuulemma alhaalla lantiossa, ja kiinnittynyt, arveli olevan ihan kunnon taivotarjonnassa, eli takaraivo lantiossa. Sanoi olevan sen verran valmiisti tuolla että ei usko menevän lasketun ajan yli jos sinnekkään. Käski vahtia tuleeko limatulppaa tai tihkuuko lapsivettä.
Torstain kohdunkaulan katselmuksen jälkeen tietää taas enemmän ja saattaahan se jotain vaikuttaa..
Olo on neuvolan jälkeen jotenkin innostunut, kai se on pakko uskoa että kohta se syntyy
Iih! :heart:
Neuvolassa oli puhetta ekasta neuvola käynnistä vauvan kanssa, viikon ikäisenä olisi kuulemma optimaallinen aika, sanoi tulevansa mielellään kotikäynnille tai sit saa tulla neuvolalle.
Sanoin että jos ei mies ole silloin kotona niin saapi tulla täti meille, mä en varmaan saa roudattua turvakaukalossa poikaa tuolla meidän portaissa (se saakuran hissiremppa ja viidennen kerroksen koti... ). Ihan mielissään sanoi että hän kyllä tykkää tehdä kotikäyntejä. Mun puolesta tulkoon, sit jos miehellä on se päivä vapaata että on kotona ja auto käytössä niin voidaanhan mekin mennä sinne. Mutta tuo neukkutäti kun haluaa jonkun imetysnäytöksen että on varma että se sujuu, niin kotona voi paremmin suttaantua semmoiset. Ihan kiva että tekevät kotikäyntejä, läheskään kaikkialla niitä ei enää tehdä ymmärtääkseni.
Susimieli ja Pieni 37+2