Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Kirskis: Mulla oli istukka edessä ja potkut alkoi tuntua ihan kunnolla vasta rakenneultran aikoihin ja ei niitä aluksi ainakaan mulla koko ajan tuntunut, mutta kyllä ne siitä voimistuu ja kohta on yhtä muksimista :) Ja onhan siinä myöhemminkin taukoja, kun vauva nukkuu jne.
 
Kirskis: Mulla istukka edessä ja meni todella pitkään ennen kuin aloin tuntemaan liikkeitä kunnolla. Rakenneultrassakaan en vielä tuntenut mitään, vaikka kuvasta näki että vauva potki kunnolla virtsarakkoa. Nyt on tuntunut jo pitkään ja mieskin tuntenut mahan päältä jo pari viikkoa.

Me otettiin äsken kinkku uunista. Tulee pikkujoulu/Liisan-päivä-kinkku. *nami nami*

If:stä otettiin vauvavakuutus. Pohjola ei myöntänyt mun perinnöllisen sairauden takia (joka ei vaikuta kyllä mihinkään), mutta If oli suopeampi. Nyt on hyvä kun tietää, että lapsen voi viedä yksityiselle huoletta jos vähänkään siltä tuntuu. :)

Maha on täällä jo iso ja alkaa olla tiellä kaiken aikaa. :/ Vielä olisi 8 viikkoa töitäkin jälellä ennen äitiyslomaa.. mitenhän sitä ehtii kaiken tekemään valmiiksi ennen ku jää pois. Tällä viikolla oli viimeinen työreissu lentäen (tai en siis suunnittele muihin matkoihin enää suostu helposti).

Line ja Nano 26+2 :)
 
Kirskis Mulla on istukka ihan edessä ja en usko sen juuri vaimentavan, tai jos vaimentaa niin en halua tietää mitä se olisi jos se olisi takana :D Kyllä pojun kaikki myllerrykset tuntuu ihan kunnolla. Alummassa ne tuntui enemmän kyljissä, mutta kun vauva kasvaa vähän kokoa lisää niin johan tuntuu ihan tossa istukan kohdallakin. Sitten kun vauva täyttää kohtua enemmän niin yhtäkkiä huomaat tuntevasi sen pieniäkin liikkeitä. Nyt sillä on vaan niin paljon tilaa että se voi liikkua osumatta kohdun seinämiin.

Line Meillä on huomenna tiedossa pikkujoulut, kaveripariskunnan kanssa leivotaan pipareita ja torttuja ja keitetään riisipuurot ja glögit :) Samalla juhlitaan vähän mun maanantaisia synttäreitäni.

Niin ja jos maha nyt tuntuu isolta niin ootas näitä loppuaikoja :) Terveisin rantapallo :)

Kohta E on täysiaikainen! Hurjaa!

Susimieli ja Pieni 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Kirskis Myös täällä istukka on edessä ja vielä ei ole ainakaan tuntunut mitään minkä tunnistaisi selvästi. Huojentavaa kuulla, että se voi viedä vielä jopa kuukaudenkin, vaikka hieman kateellisena (tässä vaiheessa) kuuntelinkin samoilla viikoilla olevaa kaveria, jolla tuntui jo.

Tuanni ja Mörri 17+2
 
Täällä mietitään noita kantoreppuja.. kertokaapas kokemuksia tai mielipiteitä mikä olisi hyvä ja mitä kannattaisi ottaa huomioon. Itse olen ainakin ajatellut, että selkäreppu-malli ei oo kiva kun vauva on sitten siellä selässä.

Entä, milloin teillä alkoi/alkaa valmennukset?

Line ja Nano 26+4 :)
 
Mä suosittelen repuksi Manducaa. Sitä on kehuttu ja toistaseks vaikuttaakin ihan hyvältä (muutama kerta kokeiltu). Tuo siis käy myös vastasyntyneelle ja siinä voi kantaa sekä edessä että isompaa lasta takana (käy 3,5-20kg), on myös kehuttu että on kaikista ergonomisin käytössä ja että säätövaraa löytyy myös miehelle.
 
Itse en oo niin noihin reppuihin perehtynyt, Manducan ostaisin jos reppua aikoisin. Itse meinasin hankkia kantoliinan.

Ei uskoisi että on vain kolme viikkoa laskettuun aikaan, käytiin tänään nauttimassa pakkaspäivästä, läheisen laskettelurinteen metsissä paineltiin pitkin polkuja monta kilometriä, koira sai nauttia vapaana olosta. Jaksoin mäkisessä maastossa ihan reipasta tahtia, ja olo on lenkin jälkeenkin ollut hyvä. Käytiin illalla vielä Pancho Villassa syömässä ja katosmassa uusin Twilight (oli muuten jotenkin huono verrattuna aikasempiin). Saa nähdä supisteleeko yöllä sit, katsotaan.

Namppis Ensi viikolla tulee tota "häätöä" harjoitettua kun meillä alkaa se hissiremontti, eli joudun ravaan rappusia tänne viidenteen kerrokseen :D

Pitäisi kai mennä nukkumaan kohta, meillä on vuorokausirytmi ihan katollaan kun miehelläkin on ollut vapaapäiviä viimeaikoina, huomenna tosin on aikainen herätys ja tiistaina myös kun on neuvola.

Susimieli ja Pieni 37+0
 
Moikkis murut... Mä olen nyt sairaslomalla ainakin tän viikon loppuun. Torstaina on lääkäri joka sit päättää kuinka pitkä saikku tulee, onko äitiyslomaan asti vai vain joku pätkä tässä välissä. Omatuntoa kolkuttaa mut vauvalle parempi näin. Ja niin kuin kaikki on lohduttanu, kyllä niitä töitä ehtii tekemään kymmeniä vuosia mut esikoistaan odottaa vain kerran.
 
Namppis, pois huono omatunto ja nautit levosta nyt!

Neuvolakuulumiset:

Sain tosiaan itselleni ylihuomiselle ajan cervix kontrolliin :) Eli siis kohdunkaulan tilanteen tsekkaa. Täällä Jyväskylässä sitä ei kuulemma yleisesti tehdä tässä vaiheessa jos ei ole "hyvää syytä". Vetosin äitini nopeisiin synnytyksiin ja siihen että kun nyt on ollut noita supistuksia ja poika on kiinnittynyt niin olisi kiva tietää kuinka pian on lähdettävä sairaalaa kohti jos aikoo sinne keritä. Torstaina siis tiedän enemmän.

Sf-mitta ei ole kasvanut, maha kuulemma on selvästi pudonnut ja siltä se kyllä tuntuukin. Ei ollut millänsäkkään tosta mitan kasvamattomuudesta. Mulla kuitenkin mahanahka kutiaa ja on selvästi nyt venynyt kun maha on pudonnut. 31,5 se mitta on nyt.

Painoa on taas tullut pari kiloa parissa viikossa :D Huh huh! 1,050 viikossa! Viimeisen neljän viikon aikana painoa on siis tullut neljä ja puoli kiloa. Kuulemma se voi olla nesteen kerääntymistä, mutta mulla se kerääntyy sit jotenkin tasaisesti kudoksiin kun en ole mistään turvoksissa. Sormus on ehkä himppasen alkanut kiristää, mutta muualla ei huomaa mitään. Lihonut en ole missään vaiheessa raskautta. Saa nähdä tasoittuuko toi painon nousu jossain vaiheessa jos poju pysyy kyydissä vielä toiset pari viikkoa vai jatkaako nousua samaa tahtia..

Verenpaine 119/82 eli ok, hemoglobiinia ei katsonut kun mulla se on noussut läpi raskauden, Liikkeet ++ ja raivotarjonnassa tuo on.

Poika on kuulemma alhaalla lantiossa, ja kiinnittynyt, arveli olevan ihan kunnon taivotarjonnassa, eli takaraivo lantiossa. Sanoi olevan sen verran valmiisti tuolla että ei usko menevän lasketun ajan yli jos sinnekkään. Käski vahtia tuleeko limatulppaa tai tihkuuko lapsivettä.
Torstain kohdunkaulan katselmuksen jälkeen tietää taas enemmän ja saattaahan se jotain vaikuttaa.. :whistle:

Olo on neuvolan jälkeen jotenkin innostunut, kai se on pakko uskoa että kohta se syntyy :) Iih! :heart:

Neuvolassa oli puhetta ekasta neuvola käynnistä vauvan kanssa, viikon ikäisenä olisi kuulemma optimaallinen aika, sanoi tulevansa mielellään kotikäynnille tai sit saa tulla neuvolalle.

Sanoin että jos ei mies ole silloin kotona niin saapi tulla täti meille, mä en varmaan saa roudattua turvakaukalossa poikaa tuolla meidän portaissa (se saakuran hissiremppa ja viidennen kerroksen koti... ). Ihan mielissään sanoi että hän kyllä tykkää tehdä kotikäyntejä. Mun puolesta tulkoon, sit jos miehellä on se päivä vapaata että on kotona ja auto käytössä niin voidaanhan mekin mennä sinne. Mutta tuo neukkutäti kun haluaa jonkun imetysnäytöksen että on varma että se sujuu, niin kotona voi paremmin suttaantua semmoiset. Ihan kiva että tekevät kotikäyntejä, läheskään kaikkialla niitä ei enää tehdä ymmärtääkseni.

Susimieli ja Pieni 37+2
 
Täällä taas tekee pahaa ja pahaa ja vielä kerran pahaa, yök! Ylös ei sentään oo tullut, mut muutaman kerran oo kyökkäillyt :(
Vajaa viikko enää nt-ultraan, aika ens maanantaina!! Pikkuhiljaa alkaa jännittämään ja myös pieni pelko hiipii taka-alalle..ei kivaa.. No mutta sitä ennen on vielä torstaina eka neuvolalääkäri, sitä en oikeen osaa jännittää, mahtavatko edes sydänääniä kuunnella. Toisaalta toivon etteivät kuuntelis, kun jos ei saakkaa kuuluviin niin huolestun turhaan ja tuskaa odottaa sitten maanantaihin..vaikka kaik oliskin hyvin, eikä vaan kuulu.. Se lääkäri taitaa myös olla aika persoona, ite en oo sillä koskaan käyny, mut mies on ja naapuri. Kommentteja ei niinkään oo tullut sen kyvyistä lääkärinä vaan lähinnä siitä ihmisenä, mitä juttelee ja miten juttelee.. Noh sen näkee sitten torstaina ja jos on kamala, niin eipä kai sitä tarvi montaa kertaa käydä morjestamassa (toivottavasti).
Kertokaas te pidemmällä olevat (tai saa tietty muutkin :) ), oliko mahallaan makaamisessa jotain rajoitteita viikkojen puolesta?? Vai meneekö niin kuin jostain oon ymmärtänyt et mahallaan voi maata niin kauan kun ei itsestä tunnu pahalta..

Huomenna poksuu..
Juliane ja Noopi 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Namppis Nyt vaan nautit kotona olosta ja raskaudesta! :) Sinun ja vauvan hyvinvointi menee työnteon edelle 100-0 :)

Susimieli Täällä meidän paikkakunnalla neukkutäti tekee aina kotikäynnin. Varmaan ihan sen takia että näkee minkälaisissa oloissa lapsi asustelee. Mun mielestä tosi hyvä juttu että käyvät.

Juliane Mä en oo ainakaan kuullu et ois mitään ohjeita et millon ei saa enää nukkua mahallaan. Sit ku se alkaa tuntumaan epämukavalta niin sitten ei enää kannata. Ja kukapa sitä väkisellä mahallaan makoilis :D

Pätkis+ Helmi 24+3
 
Liikkeistä vielä. Huolestuin niistä viime kerralla sen takia, kun yleensä päivittäin olen jotain tuntenut 20+0 asti, mutta sitten oli tämä todella hiljainen päivä. Minulla nuo liikkeet tuntuu yleensä samassa kohdassa eli muutaman sentin navan alapuolella.

Line kyseli valmennuksesta. Meillä ne alkaa tammikuussa ja taitaapi joka viikko olla silloin kokoontuminen. Yksi niistä käynneistä on synnärillä! Suurta mielenkiintoa ei ole käydä valmennuksessa (moni on sanonut valmennuksia melko turhiksi), mutta ihan kiva nähdä muita samassa tilanteessa olevia. Kaikkien, kun pitäisi olla maaliskuisia odottajia.

Juliane Mahallaan ei ole kukaan kieltänyt missään vaiheessa olemaan. Vieläkin itsellä saattaa tuo nukkumisasento olla puoliksi kyljellään ja puoliksi mahallaan, mutta mulla onkin melko pieni maha. Kovalla alustalla ei päinmakuulla oleminen onnistu enää.

ON Nivuskivut jatkuvat ja ehkä ne ovat tulleet jäädäkseen. Huomaa, ettei pysty pitkiä matkoja kävelemään, koska kipu nousee myös mahaan. Siihen päälle vielä päänsärky. Eli aika vaivanen mamma täällä. Tällä viikolla huomasin töissä, että mahaan tulee ajoittain pistävää kipua. Istumatyötä teen, mutta esimerkiksi jaloittelen todella paljon, joten vähän ihmetyttää.

Sokerirasitus reilun kahden viikon päästä, jännittää! Sitten kolme viikkoa seuraavaan neuvolakäyntiin, jollon myös neuvolalääkäri ultraa pikkuisen.

Kirskis ja Kaiku 24+0
 
Namppis: Rennosti nyt vaan! :) Jos lääkäri määrää lisää saikkua niin ei se sitä turhan takia määrää vaan silloin on oikeasti otettava rauhallisemmin. Ja jos sun olo alkaa olemaan paljon parempi sairausloman aikana ni ainahan voit mennä uudestaan lääkäriin ja sanoa, että tuntuu, että voisit kokeilla töissäoloa. Se sitten arvioi, että muuttaako sairauslomamääräystä vai ei. Muistinko oikein, että sinä viihdyit erittäin hyvin työssäsi ja halusit panostaa töissä kunnolla? Ehkä se olit sinä tai et kuka siitä mainitsi, mutta joka tapauksessa.

Itse en ole kovin hyvä pitämään sairauslomaa, vaikka olenkin sitä mieltä, että silloin pitää sairastaa ja hoitaa itsensä kuntoon kun siihen on aihetta. Viime aikoina olen yrittänyt tsempata tässäkin, koska toimin esimerkkinä muille töissä, enkä halua heidän tulevan töihin sairaana ja sairastuttavan puolta toimistoa. Toki sitten on niitä sairausloman väärinkäyttäjiä, jotka on asia ihan erikseen. Sitä mä en itse hyväksy missään tapauksessa.

Eilen tuli äitiyspakkaus ja tänään Ellokselta ja H&M:ltä tilattuja vaatteita. Mun lemppari on ehdottomasti H&M:n valkoinen nallekarhupuku.. se oli niiiiin söpö meidän molempien mielestä, että pakko oli ostaa. Nyt pitäisi aloittaa pesurumpa. Meinasitteko pestä /oletteko pesseet vauvanvaatteet jollain MiniRiskillä vai ihan jollain tavallisella pyykinpesuaineella?

Huomenna lääkärineuvola ja viikot poksuu taas! Hurjaa, tänään on tasan 3kk mun laskettuun aikaan :)

Line ja Nano 26+6 :)
 
Valmennuksista: Meillä ei oo mitään valmennuksia. Mielelläni kyllä kävisin kuuntelemassa jotakin, vaikka kuinka turhaa oliskin.

Mahallaan makaamisesta: Mä oon vieläkin välillä vatsallani. :) Toki teen sen niin, että laitan rinnan kohdalle kasan tyynyjä tai peiton myttyyn niin, että vatsa jää tavallaan ilmaan enkä makaa sen päällä. Öitä varten meidän sängyssä on nyt kolmas peitto. Oon rullannut sen pötkyläksi ja pidän sitä jalkojen välissä kyljelläni ollessa. Jää masulle paremmin tilaa.

Vaatteiden pesusta: Mä pesin sellaisella Sensitive Pikkujätillä ja huuhteluaineena oli Comfortin hajustamatonta.

Olo edelleen hyvä. Viikonloppuna olin vielä työporukan kanssa pikkujouluristeilyllä. :D Harjoitussupistuksia on alkanut tulla päivittäin, sitä enemmän mitä rankempi työpäivä on. Mutta eipä ole töitäkään enää kuin 13 työvuoroa.
Yöunet on alkaneet vähentyä. Kai se on sitä kun luonto valmistaa siihen, ettei vauvan synnyttyä ehdi nukkua niin paljon. Heräilen monta kertaa yössä ja välillä saatan valvoa kolmekin tuntia putkeen. Ei oo silti tarvinnut vielä päikkäreitä nukkua.

Leena ja lapsi 30+6
 
Puuuuuuh.

Te ootta kaikki niin pitkällä jo :O :heart: Mä täällä ihmettelen alkuoireita ja kuuntelen pelokkaana omaa kroppaa.. : /

Mahallaan olemisesta, mä oon sillai puoliks mahallaan ja puoliks kyljellään :) jos oon kokonaan mahallaan, ni mulla alkaa alaselkä sattuu o_O

..kävin tossa sunnuntaina lääkärissä, kun sain sellasen aivan tajuttoman kamalan hirveen kipukohtauksen tohon ylävatsaan, palleaan mikälie, rintojen alle. :(
Kipu paheni vaan, kun join vettä. Ajattelin, et olis ollu jotain ummetusta tms, mut eeeeeeeei. Paheni vaan..

Noh, lääkäri halus konsultoida gynekologia, mun menneisyyden takia ja he oli tullu siihen tulokseen, et jos mulla onki sappikoliikki. Sain sitte särkylääkettä, närästyslääkettä (Gavisconia) ja sitte lähetteen Tyksiin, jos tulee kipuja vielä.. Huh.. Aina saa olla huolissaan.. Toivottavasti on kaik ny hyvin.

Tätä "närästystä" on kyl sit, ihan voisin muille jakaa. Tai tällasta röyhtäilyä, mut välillä pitää miettii, et mennäkkö vessaan vaiko ei.. Ja ei toi vatta ihan normaali oo, sattuu jos kovin kävelee ja jos kumartuu : / Hulluks täs tulee..

Emby^ ja Jormaliini 10+2(?)
 
Kirskis Mulla välillä liikkeet vaimeni siksi kun vauva potki mun selkään päin, myöhemmin sekin alkoi tuntua mutta noilla viikoilla vauvan liikkeet on vielä sen verran kevyitä ja tonne sisuksiin ne ei tunnu läheskään yhtähyvin kuin vatsanahkaan.

Mahallaan nukkuminen loppui mulla kyllä tosi alussa, ei vaan tuntunut enää hyvältä.

Pyykinpesuaine Mulla on nestemäinen erisan, on hajusteetonta ja sopii hyvin myös kestovaipoille. Oon kyllä tykännyt, itseasiassa aloin käyttään sitä meidän kaikkien pyykkeihin. Nestemäisessä on sekin kiva puoli että se huuhtoutuu paremmin vaatteista kuin pesupulveri.

Mun isä asensi niille tänään Skypen ja web kameran, ja piti sitten äsken testata että meiltäkin kuva näkyy sinne. Aikomuksena siis että voi lapsenlasta sitten sitä kautta katsella kun välimatkaa on 170km. Usein varmaan kyläillään mutta Ukki ottaa hommansa vakavasti :heart:

Aloin tässä miettimään että kuinka suurella todennäköisyydellä kohdunsuun sorkkiminen saa aikaan synnytyksen käynnistymisen, kun kerran poika on tuolla jos itsekseen asettunut lähtökuoppiin. Mie haluun tietää tarkan päivän koska se syntyy että voin valmistautua :D Hurjaa silti aatella että jos se nyt loppuviikosta vaikka syntyisi.
 
Voi Line kunpa viihtyisinkin töissäni! Sain juuri vakituisen viran ja toki haluan tehdä työni kunnolla mutta valitettava tosiasia on se ettei vanhuspuolella työskentely ole sitä mitä haluan elämältä etenkin kun olisi koulutuksen puolesta mahdollista työskennellä niin monessa muussakin paikassa. Siinä varmasti myös osasyy huonoon omatuntoon, en pidä työstäni niin kuin toivoisin pitäväni ja se että otin vakiviran vastaan tai ylipäänsä hain sitä tuntuu huijaukselta ja nyt jään vielä ennen aikojani pois. Kuitenkin tohon paikkaan on todella vaikeaa saada päteviä työntekijöitä. Nytkin kun hain virkaa niin avoimia virkoja oli 5 ja hakijoita 3.

Voi kauhia mikä tilitys :O

Vauvan vaatteiden pesua en ole edes aloittanut, teen sen sitten kun ollaan muutettu. Likaantuvat kuitenkin jos nyt pesen. Mut sitten kun aloitan niin varmaan hajusteettomia aineita käytän ettei allergisoi turhaan.

Valmennuksia on meillä 3 kertaa. 2 Tarjoaa neuvola/kaupunki ja 1 on sairaalan/HUSin. Neuvolan valmennuksissa on imetys ja vauvanhoito sekä perheeksi kasvamisen ilta, sairaala hoitaa synnytysvalmennus ja kivunlievityspuolen. Lisäks on kuulemma jossain vaiheessa joku hammasilta ja sit oli alkuraskauden ravitsemusilta mut ei saatu aikaseks mentyä. Muutetaan tosin nyt tonne toisen kunnan alueellekin mut ehditään käydä valmennuksissa täällä. Huomenna on ensimmäinen neuvolan, seuraava ensi viikon keskiviikkona ja sit sairaalan osa on 5.12. Synnärihän ei meillä edes vaihdu vaikka asuinkunta vaihtuu.

Mahallaan olosta ei ole meillä puhuttu mitään (ei neuvolassa eikä koulussa) mutta enpä mä nuku mahallani ikinä muutenkaan. Veikkaisin ihan että niin kauan kun ei tunnu pahalta niin voipi olla.
 
Jännitän täällä Susimielen puolesta! Toivottavasti vaavi saapuu pian.

Mahallaan nukkuminen ei ole ollut ongelma, kun en sitä ikinä muutenkaan harrasta. Sen sijaan joogassa olen huomannut vatsallaan tehtävien liikkeiden mahdottomuuden, samoin jos pidän läppäriä maatessa vatsan päällä se ei onnistu (ja tuskin on kovin terveellistäkään). Seksiä harrastaessa olen huomannut että mahalle ei soisi tulevan painoa...

Saatiin noin viikko ultran jälkeen jo positiiviset eli negatiiviset (ei poikkeavaa riskiä) tulokset nt-ultran kokeista. :)

Huolissani olen edelleen kun vatsa pysyy samoissa mitoissa. Hyvä juttu on, että painon lasku on taittunut, olen saman painoinen kuin kaksi viikkoa sitten. Yhteensä n. 4 kiloa paino tuli alas (alimmillaan viikko sitten), nyt siis toivotaan etteä se alkaisi jonkin verran nousta. Ruokahalu on palannut, pahoja ällötyspäiviä on enää harvakseltaan ja ällötys poistu nopeasti kun syö. Pääkipu on sen sijaan melkein jokapäiväinen vieras, yritän juoda paljon mutta nestehukasta se taitaa johtua kun suu ja huuletkin tuntuvat helposti kuivahtaneilta. Kuinka paljon raskaana ollessa oikein pitäisi juoda?

Muutoksia on myös työelämässä, mies sai töitä ja minäkin ehkä pienen pätkän kevääksi. Jännittää miten jaksan sitten töissä.

Tajusin tänäään, että laskettuun on vähän päälle 6 kk enää! Puoli vuotta on hirmuisen lyhyt aika kuitenkin. Miten tää näin äkkiä menee, vaikka samalla tuntuu tuntuu että viikot vaan matelee...

t. Avocado ja Kivi 13+1
 
Avocado Mulla alkoi paino nousta vasta joskus puolivälin kieppeillä kun mahakin alkoi näkyä kunnolla. Sittemmin sitä onkin tullut yhteensä 13,5 kiloa! :D

Viimeyönä valvoin taas ties kuinka kauan, vauva taisi painua entistä syvemmälle tai jotain, ei sattunut mutta tuntui erikoiselle. Olin tovin ollut hereillä ja sitten tuli jo nälkäkin niin nousin yöpalalle. Ensimmäistä kertaa todella tajusin että synnytys on lähellä.

Alkaa käydä voimille noi yövalvomiset, mies kun lähti koululle niin kömmin takaisin sänkyyn, kolmea pissalla käyntiä lukuunottamatta nukuinkin sitten 9-14.. Mikähän kumma siinä on että yöllä ei saa nukuttua mutta päivällä se onnistuu paremmin. Pääasia tietty että joskus saa levättyä, ja jos se sairaalaan lähtökin joskus tulee niin mukavampi sinnekkin mennä kun on nukkunut. Tällä systeemillä menee vaan päivät tehokkaasti ohitse.. :/

Vauvan yöllisen liikkumisen seurauksena häpyluuta jomottaa ja äippäfarkut puristavat kurjasti alavatsaa, taisi se alaspäin punnertaa siis.

Mulla on huomenna se neuvola jossa katsotaan kohdunsuuta, ihmeesti jännittää sinne meno, toivottavasti olisi edes jotakin tapahtunut.

Susimieli ja Pieni 37+3
 
Emby Mulla on kans tullut ihmeellisiä kipukohtauksia tässä raskausaikana keskelle rintakehää, ja se on säteillyt suoraan selkärankaan asti! Silleen polttanu/kouristanu. Mies patisti tänään soittaan neuvolaan niin siellä meinas et kuulostais ihan sappikohtaukselta, mut ite oon kyllä voimakkaan närästyksen kannalla. Mua kans närästää koko ajan! Kävin ostaan Magnesiamaitoa apteekista, toivotaan että auttaa. Ens viikolla on lääkärineuvola niin aion pyytää sieltä närästyslääkereseptin ku nuo Renniet on ihan hanurista..

Pätkis+ Helmi 24+4
 
-Pätkis-, noniijustii. Just tollanen se munki kipukohtaus oli! Ja siis ihan tajuton särky loppuviimeks. Eihän se kauaa kestä tokikaan se kohtaus, mut silti.. Sappi vaivoja ne mullaki epäili, ja sit siitä tuliki sappikoliikkia.. Yyyh, miltä toi maito maistuu? : / Ja kun raskaana ei sais kaikkia närästyslääkkeitä edes ottaa..
 
Mulla ne kipukohtaukset tulee silleen aaltomaisesti, välillä ei satu yhtään ja kohta taas ihan helvetisti. Se Magnesiamaito maistuu sokeriselta maidolta.. Hylamaidolta johon on lisätty ripaus hammastahnaa :D Eli ei hääviä, mut se on onneksi pieni määrä mitä pitää ottaa kerrallaan. On ehkä vähä rauhottanutkin tuota mahaa.
 
rv 27 *poks poks* :)

Lääkärineuvola takana ja kaikki hyvin. Painoa oli tullut edellisestä kerrasta 900g/vk, joka oli mielestäni vähän liikaa.. mutta peiliin saa kattoa, ittepähän oon syönyt kaikennäköistä. Muuten oli kaikki arvot oikein hyviä ja sf-mitta.

Juomisesta. Mä juon ainakin todella paljon, koska koko ajan on hirvee jano. Mä luulen, että juon nykyään vähintään tuplamäärän vettä/maitoa verrattuna aikaan ennen raskautta. Ja silti tuntuu ettei sekään oo riittävästi. Päänsärky tulee helposti jos ei oo juonu kunnolla. Huono puoli tuossa on toki se, että vessassa saa rampata koko ajan, mutta ennemmin niin kuin kauhee jano.

Namppis: Harmi, ettet ollut sinä joka viihtyi työssää. Tuo työssäviihtyvyys on kyllä suuri asia. Jos töissä viihtyy ja on mukavaa niin kaikki tuntuu paljon helpommalta (myös kotona).

Line ja Nano 27+0 :) *poksis*
 

Yhteistyössä