*Esikoista yrittämään 2013!*

Moro :)

Omanapailen hieman: eli vihdoin ja viimein täti kurvas kylään, on tämä ollut tuskien taival kun on odottanut tietoa että raskaana vai ei ja testi näyttää aina vaan negaa mutta nyt pääsee täällä yritys alkamaan oikein toden teolla ( säälin miestäni jo valmiiks) :D

Elikkäs mulle vois päivittää YK2! (Sori mutta en nyt saa maalattua punaseks tuota tietoo, iphone ei suostu yhteistyöhön) :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)
 
Täällä pyörähti uusi kierto käyntiin, kun menkat saapuivat paria päivää odotettua aiemmin :( noh, hyvä että tulivat nyt, ei tarvinnut turhaa jännittää kauempaa. Viikon kestävä rintojen särky ei näemmä siis ole merkki raskaudesta. Tässä uudessa kierrossa tärpin mahdollisuudet ovat aika heikot, sillä minä lomailen Välimerellä ja mies jää tänne Perämeren perukoille. Katellaanpas uudemman kerran sitten huhtikuussa...

Mut joo, saa päivittää yk 6 :ashamed:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Hilda-Maaria27312/2012
Helena201328102/2013
Yksinkaksin251
annsuli232
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga302
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 292
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann297
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2512
Nea86 2601/2012
Evangelina271710/2011
Mmaria211809/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Moi
greippimehusta en ite juo ja jotenki oon pitäny haihatteluna, mut toivo alkaa kyl jo hiipua, et kai se täytyy käydä enskiertoon ostaan sit vaikka sitäkin. Sodassa ja rakkaudessa ja lastentoivomisessa on kaikki salllittua.

raskausvitamiinit syökö kukkaa tesistä niinku säännöllisesti jotain raskaus vitamiinia? Mulla on kämpullä jotain minusunMAMA vitamiinia, jota otan aina kun kuvittelen olevani raskaana, eli kerran kuussa n viikon ajan.

ON: paha mieli. pitäsi kerätä voimia soittaakseni gynen polille, ja ilmoittaakseni että ei, edelleenkään en ole raskaana. Käyn kyl lukeen teidän juttuja, ei oo jaksanu oikeen kirjottaa ko tuntuu et kaikki kaatuu päälle. nyyh.

ja joo, miks kukkaan ei plussaa? Miss Piggy ihan yksinkseen hengailee, ei reilua ( millon on muuten laskettu aika? paljonko nyt viikkoja?) ! plussatuulia kaikille.
 
Niin joo ikä unohtui. Eli ikää on 27 ja yritys aloitettu 12/2012. Tänään alkoi yk 3. Helpotus toisaalta kun olin ihan varma että en ole paksuna ja toisaalta pelkäsin että pillereiden vuoksi nuo kierrot alkaa heittelee. Mä muuten kanssa mietin tänään että miks täällä ei kukaan plussaa!! Huonoa karmaa liikkeellä..
 
Lauriska: :hug:

Evangelina: pahan mielen vuoksi :hug:
Raskausvitamiineista: Ostin tota samaa MiniSun Mamaa ja söin sitä viikon verran, kunnes katsoin mitä se sisältää. Siinä on rautaa 100% päivän saantisuosituksesta, joka varmaan on ihan hyvä juttu raskauden, sen odottamisen ja imetyksen kannalta. Mutta mulla huitelee hemogobiini muutenkin aina lähellä 150, vaikka käyn suht säännöllisesti luovuttamassa verta, joten sen vuoksi en tota uskalla syödä vielä. Jatkoin siis MiniSunin tavallisen monivitamiini syömistä, sitä oon syöny ennenkin. Ja
siinä on myös esim. foolihappoa, joten toivottavasti se riittää. Mamat laitoin kaappiin odottamaan mahdollista raskautumista. Mutta, niille joilla hemoglobiinit on maltillisemmissa lukemissa, niin en usko että on mitään haittaa :)

Hilda-Maarialle tervetuloa :wave:

Omaanapaa: Täällä elellään päivää DPO2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lauriska
Pakko tulla antaan pikahalit Lauriskalle ja Evangelinalle, mä niin vaan jaksan uskoa että me kuulkaas täältä plussataan! :heart: Mulla parin tunnin päästä lääkäri, jänskättää. Nähtävästi flunssa on mulla ainakin siirtänyt ovista, kun vieläkään ei oo viivat tosissaan vahvistunut/ei tuu hymynaamaa, nyt kp18. Kohtahan se nähdään. Pirkales, nyt sitten tutkitaan, aion olla tiukkana tuolla lääkärissä :D

Tsempitykset kaikille, meidän pinon puolustukses se, että lyhyen ajan sisällä on tullut paljon uusia aloittajia, eli kohta se aalto tästä lähtee liikenteeseen! ++++++++++++++++++++++++
 
  • Tykkää
Reactions: Lauriska
Heippa! Olin pe-su matkalla ja sain sieltä flunssan. Tuli syötyä niin paljon et turvottaaa, väsyttää ja kaikin puolin kipee olo. Palasin kuitenkin töihin tänään. Reissun ajan en puhunut tästä projektista kellekkään mutta kyllähän se mielessä pyöri että mitäs jos on tärpännyt, että enää vähän yli viikko odotusta.

Mulle saa päivittää sen YA aloitettu 02/2013.

KP 24/31. Ja tosiaan sunnuntaina lennän Engöantiin, siellä sit raskaustestiä kehiin mikäli tätiä ei näy 26.2.2013. Jännää!
 
Helena2013 toivotaan, että saat testiä ottaa kehiin ja aloittaisit plussa aallon. :)
Kaikille uusille tervetuloa mukaan!
Evangelina itse join greippimehua viime kierrossa, enkä kyllä juo tässä kierrossa. On meinaan menkat vieläkin kp8 ja tihuttaa vaan. En tietenkään tiedä johtuuko greippimehusta vai onko vaan muuten kaikki ihan sekaisin. :) Osuis vaan aika hyvin yksiin.
PLUSSA TUULIA KAIKILLE! :heart:
 
Helenalle tsempit jännäilyyn :) tuohan Suomeen tullessas plussia mukanas :D

Nyt todella vahvaa omaanapaa: kävin gynellä ja ultrattiin paikat, ja kaikki näytti hyvältä. Ei endoa, ei PCO-oireita. Munasarjoissa kasvoi molemmissa follikkelit, mutta vasurissa muita suurempi 15mm. Limakalvo oli 6mm, vois olla toki paksumpi, mutta ehtii vielä vahvistua. Ovulaatiota lääkäri ennusti viikon sisään. Ja kertoi, että oireiden, haamun ja kierron mukaan viime kierrossa on alkanut raskaus, joka sitten heti keskeytyi ja saattaa häiritä vielä tätä kiertoa. Lääkäri myös sanoi, että flunssa saattaa vaikuttaa ovulaatioon ja häiritä sitä. Vitsi miten hyvä käynti ja hyvä lääkäri! Nyt ainakin kesän loppuun saakka rentoa yritystä, ennen kuin harkitaan edes mitään hoitoja. Sormet ja varpaat ristiin että ovis tulis nyt kuitenkin! :heart:
 
LilyAlice, olipa hyviä uutisia. :) Haluisinpa itsekin päästä gynelle tutkimukseen. Tänä vuonna tosin pitäisi kyllä olla joku tutkimus tulossa, kun täytän 30. Näin ainakin kuulin viime vuonna neuvolasta. Haluisin vain tietää, ettei ole mitään sellaista, mikä voisi aiheuttaa ongelmia raskaaksi tulemisessa.
Näin viime yönä unta, että olin raskaana ja siinä unessa heräsin aamulla siihen, että vuosin verta. Oli vähän karu olo herätä sellaisen unen jälkeen. :(

Helenalle +++++++ ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mary Ann olipa inhottava uni, jäi varmaan surkea fiilis vähäksi aikaa. Muuten ihan sama olo mullakin oli tosta tutkimuksesta, halusin että tsekataan paikat että ne on ok. Hyvä jos on ovis lähellä niin näkee noi follikkelitkin. Mä varasin ajan yksityiselle, kelan korvausten jälkeen jäi satanen maksettavaa tän päiväsestä. Oli todellakin sen väärtti! Innoissaan esittelin miehellekin uä-kuvia mun munasarjoista :D
 
Joo, vähän liikaa kait pyörii nää raskausasiat päässä ku tuleevat uniinkin. Hmm.. täytyy muuten kysyy sitä 30-vee gynee, jospa sen sais jo ennen ku oon täyttäny... Tai sit täytyy vaan odotella sinne synttäreihin saakka... eli syksyyn... grrraaah :stick:
Mä niin näen itteni kans esittelemäs mun miehelle kuvii mun munasarjoista! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
LilyAlice: sulla aika pitkälti sama kun mulla! Onneksi kävit gynellä, tuli varmasti parempi fiilis! Nyt on hyvä lähtee uusiin yrityksiin <3

On. Km:n jälkeen on ollu muutama päivä etten oo vuotanut, nyt siis kp 18(ehkä?)jos tässä ei ole jo uusi kierto? Tosiaan gyne käynti sattui olemaan niiden parin vuodottoman päivän aikana, ja silloin oli molemmissa follikkelit,kp 14 alko uusi runsas vuoto! Nyt en sitte tosiaan tiedä onko jo uusi kierto vai se kp 18?? Olin jo varma että olis ollu ovulaatio limoja kp11 ja sitte alkoi rusehtava limavuoto ja sitte kirkasverivuoto(joka sekin todella limaista) en tosin testannu ovulaatiota koska ajattelin ottaa nyt vähä rennommin ja olla testailematta, mutta ei näytä oikeen onnistuvan :/ Jos jollain on tälläsestä kokemusta niin olis kiva kuulla niistä?
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Heipparallaa kaikille!

Nyt olen ollut hieman ns. taustalla täältä, koska mitään erikoisempaa ei ole tapahtunut ja olin viikko sitten leikkauksessa, niin toipuminen on vienyt paljon voimia.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Tulen itse melko varmasti muutaman päivän sisään liittymään joukkoihinne. Ja muutenkin kaikille voimia ja plussatuulia! :)

Sain tosiaan ovistikkuun plussan tässä kierrossa, joten varmistui se asia, että jotakin siellä tapahtuu. Tuo leikkaukseen joutuminen hieman sekoitti kaikki ajatukset, mutta tänään on kp27/27-33. Inhottavaa laittaa tuollainen epämääräinen luku tuohon kauttaviivan toiselle puolelle. :/ Sain tänään myös papa-testin tuloksen, siis se minkä lääkäri otti silloin 8. päivä. Kaikki kunnossa sillä alueella. :) Tänään soittelen terveuskeskukseen ja kysyn mitkä tulokset sain, kun labrassa tutkittiin samalla kilpirauhasen toimintaakin, niistä ei ole siis vielä kuulunut mitään.

Rinnat on olleet kipeät ja alamahaa vihlonut vähän väliä, mutta uskon, että minulle saa päivitellä muutaman päivän sisään Yk5.. Valitettavasti. Jotenkin en jaksa yhtään olla positiivinen tämän yrityksen suhteen, tuntuu että sitä on jo nyt väsähtänyt, vaikka yritys onkin vasta tässä vaiheessa. Anteeksi taas kaikille jotka ovat yrittäneet kauemmin.
 
Heippa kaikki!

Milya : ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon.. Kaikki on mahdollista, yksikin kerta voi riittää! Plussatuulia sinne! Ja toivottavasti leikkaus meni hyvin.

Maryann toi uni oli kyllä aika paha:D

Tervetuloa Hilda-Maaria! :)

Miksi meijän ketjussa ei plussata? Toisessa samanlaisessa ketjussa on plussannut vaik kuin moni tässäkin kuussa.. :(

ON: erinäisiä oireita löytyy mutta kuten sanottu en luota niihin pätkän vertaa sen jälkeen kun ne on mua harhaan johtaneet. Yritän asennoitua koko ajan asioihin niin että lähden englantiin ja mulle tulee kostea ja hauska loma siellä eikä plussaa tule. Näin on helmpompi.
 
LilyAlice, kiva, että sulla oli tommonen toivoa antava lääkärikäynti! Kyl sitä alkaa tässä puolen vuoden yrityksen kieppeillä miettimään, että onko joku vikana, vaikka raskautumattomuus usein vain huonoa tuuria. Jonkun täytyy kuulua siihen 25 %:iin, jotka ei raskaudu vielä puolessa vuodessa :)

Memmo, kuulostaapa ikävältä tuo sun tilanne! En kyllä osaa auttaa muuten ku toivomalla sulle kärsivällisyyttä tuon epätietoisuuden kanssa :hug: sitä toivon rutkasti myös meille kaikille, jotka joudumme odottelemaan!

Ite aattelin ottaa hieman etäisyyttä tähän vauvahommaan, varsinkin kun tämä kierto on suurella todennäköisyydellä hyödyntämätön. Yritän keskittyä nyt muihin asioihin, ehkä se antais vähän mielenrauhaa. Kyl varmaan välillä käyn katteleen, mitä tänne kuuluu!

Oikein paljon onnea plussaukseen kaikille teille ja varsinkin niille, joilla ratkaisunpaikat on lähipäivinä <3 oon ihan varma, että kohta tämä meidän plussaamaton putki rikkoutuu oikein urakalla ;)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Niin se vaan kävi, että minut saa siirtää plussanneiden kerhoon :) Ekasta kierrosta sitten tärppäsi :D Taisi ajankohta olla prikulleen oikea ;)
Tuolla "himotestaajat" keskustelussa linkittelinkin noita liuskojen ja puikkojen tuloksia, että onko se nyt ihan totta :D Ja viimeksi tänään vielä kerta kiellon päälle kun ei meinaa uskoa ClearBluella raskaana +3 <3
Huh! nyt se iso jännitys vasta alkaakin! Eka neuvola käyntikin varattu tänään :)

Ei muuta kuin plussarikasta helmikuuta myös muille ja tsemppi halitukset uuteen kiertoon joutuneille!
 
Greippimehusta. Mä oon aatellut, että tässä kierrossa kokeilis sitä greippimehua. Tiedättekö te missä vaiheessa sitä pitää alkaa juomaan? Nytkö kun on menkat? Ja mitä sen pitäisi auttaa tai miten se liittyy raskaaksitulemisen helpottumiseen? Mä kyllä ite ihan tykkään greipin mausta, että sillai ei ole vastenmielistä mulle.

Tuli mieleen, että mehän voitas kaikki urakalla nyt juoda sitä ja vertailla vaikutuksia :)
 
Elanor, ekalla plussa, aivan mahtava juttu! Ole todella iloinen puolestasi! Menin tykkäämään tekemiäsi testejäkin toiseen ketjuun, nyt meijän porukassa on jo kaksi plussannutta, uppeeta! Myö tullaan perässä :):heart::hug:

Tänään aamulla heräsin kipeänä. Aluksi toivoin, että olisi vaan raskausoire mutta kyllä mä taivan vaan kipeenä olla. Kuumetta yli 37 astetta, kävin kuumassa suihkussa, otin paljon särkylääkettä, silti lenkkeillessä koiran kanssa huippasi ja väsyttää. En usko, että tää liittyy mahdolliseen raskauteen mitenkään. Jotenkin toivois jo tietävänsä onko tärpännyt, toisaalta ajattelen ettei nyt varmasti ole kun pupuiltiin vaan kp 13 ja kp17, ovis varmaan joskus kp 17-19 jos ollenkaan. Mitä maksaisi gyne käynti yksityisellä? En jaksais jonottaa julkisella..
 

Yhteistyössä