*Esikoista yrittämään 2013!*

Kurja kuulla huonoja uutisia teiltä.. :/ Mutta onneksi hieman myös hyviä.. Itsellä harmi vaan lähti yk2, mutta fiilikset onneksi ihan hyvät.

Mietiskelin tuossa että onko teillä kokemusta greipistä/greippimehusta, siis oletteko testanneet? Oletteko huomanneet muutoksia? Itsellä mielenkiinto nousi ja ajattelin testata, ihan niinkuin mielenkiinnostakin.

Toivottelen taasen myös plussahduksia! :flower::wave:
 
Oikein mielellöni aloittaisin plussa-aallon, jotta Miss Piggy pääsee yksinäisyydestään :) Nyt on menossa dpo 9, ja testaaminen alkaa kuumottaa vaan entistä enemmän! Oon päättänyt, etten testaa ennen dpo 12:ta, ja jos oikein jämynä pysyn, testaan vasta dpo 14 eli ens maanantaina. Mut hyvin paljon mahollista, että jossain vaiheessa viikonloppua retkahdan ja juoksen testikaapille :D Määkään en kyllä jaksais mitään tikkujen tihrustelua, joten siksi toivon, että löytys malttia oottaa sen testinteon kanssa.

Haluan kuitenkin tehdä testin ennen menkkojen alkua, kun tuntuu, että se negatiivinen testitulos ois pienempi pettymys. Varsinkin nyt kun on neljättä päivää tissit kipeenä... Yleensä mulla on menkkojen aikaan tissit vain hiukan arat. Tällaisesta tissikivusta aloin epäillä olevani raskaana myös ekassa raskaudessa. Eli korkeelta sitä taas tippuu, kun/jos negaksi tämä osoittautuukin :/
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Annsuli tsemppiä uuteen, parempaan kiertoon! Minä aloitin greippimehun juomisen tämän kierron alusta, enkä kyllä oo huomannu ulkoisia muutoksia. Jostain luin, että limat lisääntyy, mutta mulla oli kyllä jopa edelliskiertoa kuivempaa oviksen aikaan. Mut eihän sitä tiiä, onko sillä ollu jotain vaikutusta tuolla sisällä. Jos nyt oonkin raskaana, niin ei mulla oo greippimehusta mitään pahaa sanottavaa :)
 
Hellou. Itse join greippimehua viime kierron ja meinasin juoda vastakin. Huuhtelen sillä alas vehnäalkiöljyn. :)
Itsellä kp2...kai. Ikinä ei ole ollut tällaisia kuukautisia. Ei tuu kuin tuhrua, yleensä mä vuodan kuin seula tässä vaiheessa...oon kyllä ihan pihalla. Mikä mun kroppaa oikein vaivaa! :headwall:
 
Mä oon kans juonu greippimehua tän kierron, lisäks oon syöny välipalana sekä greippiä että verigreippiä. Muutoksia en oo huomannu, paitsi sen runsaan liman nyt tässä kun ovista oon odotellu. Tosin voin suoraan myöntää etten oo limoihin aikasemmin juurikaan kiinnittäny huomiota, joten limojen lisääntymiseen en osaa sanoa mitään. Mutta ainakin niistä saa c-vitamiinia, jos ei muuta hyötyä ole. Ja sitrushedelmät on kai muutenkin ihan hyviä välipaloja.
Moni vaan kiroaa sekä mehun että greipin pahaa makua, mua se ei oo häirinny kunhan ensin tottu siihen. Toiset sanoo, että sama vaikutus olis foolihappolisällä, mutta eikös se ole aina parempi vaihtoehto, jos ne vitamiinit ja hyvät rasvat ym. saa ravinnosta, kuin purkista? Oon muistaakseni lukenu jostain, että omegatkin olis parempi saada kalasta kuin purkista. Oisko ollu niin, että keho pystyy hyödyntämään sen ravinnosta saadun paremmin. (Korjatkaa, jos olen väärässä...)

Tiesittekö muuten, että greipin kuoressa on sellaista happoa, jonka vain osa ihmisistä maistaa hyvin happamana. Geenit vaikuttavat siihen, miten happamalta se maistuu. (Tämä tieto on peräisin yläasteen biologian opettajalta, joka testasi ko. hapon maistamista luokassa.) Voisin epäillä, että tästä samasta syystä joku maistaa greipin ja mehunkin pahana.

Tulipas taas nippelitietoa...:popcorn:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Helena2013281
Eleanor8527101/2013
Yksinkaksin251
annsuli232
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga302
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 291
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo25608/2012
Lauriska27509/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann297
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2511yk12
Nea86 2601/2012
Evangelina271710/2011
Mmaria211809/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Heipä Hei! Hiljaiselon jälkeen. Täällä odotellaan joko kuukautisia kylään tai sitten että ne jää pois. Jännäpäivät menossa, tänään on kp29/28-30. Mä niin toivon että eivät tulisi kylään ja pääsis Missy_piggyn kanssa plussaneisiin..

Mulla alko eilen vähän sellaiset tuntemukset kuin olisi virtsatientulehdus, mutta en usko että on, koska nää oireet on lievemmät. Muutamat virtsatientulehdukset olen kärsinyt, niin tiedän kyllä koska se on. Eilen illalla olin näkevinäni vähän punaista paperissa vessa käydessäni, mutta kun mulla kuukautiset alkaa niin heti tulee kirkasta punasta. Rinnatkin on ollut tavallista kauemmin kipeät.

Maanantaina olis miehellä lapsettomuusasiassa lääkäri ja itse saan kokeiden tulokset sillon. Toivon että maanantaiaamuna vois soittaa sinne ja perua ajan plussanneena. En tee enään testejä, kun vasta sitten kun kuukautiset on oikeesti myöhässä. En jaksa enään sitä pettymyksen tunnetta, että testi näyttää negaa ja kuukautiset tulee heti samana iltana. Nyt vaan kun menis muutama päivä nopeesti, että sais niitä tuloksia..

Onpas mulla aina vaan omanapailua täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mmaria: Meillähän oireet mätsää hyvin tuota tissikipua lukuunottamatta. Mullakin nyt parina päivänä ollut lieviä virtsatulehdusoireita ja jotain verestävää tuli mielestäni eilen hiukan paperiin. :O Eilen virtsatulehdusoireet tosin olivat noin tunnin ajan aivan järkyttäviä: koko alapää sykki, olo oli todella tukala ja juoksin viiden minuutin välein vessassa ilman tulosta. Sitten oireet loppuivat yhtä äkkiä kuin alkoivatkin, ja kusi kulki normaalisti. :confused: Mulla tosin menossa vasta kp 15/30.
 
Menin lataamaan uuten Iphoneeni raskausohjelmia. :D Vaikka en tiedettävästi edes ole vielä.. tai en tiedä vaikka olisinkin mut ne oli niin kivoja ohjelmii niin oli pakko! nyt ne näyttää olet 2 viikkoa + 3 päivää raskaana.
 
Mä menin kans lataamaan viime kemiallisissa tollasen raskausappsin, kun luulin olevani. En uskaltanut kuitenkaan aukasta sitä, kun en ollu satavarma, ja sit ku kävi ilmi, että olikin väärä hälytys, poistin appsin heti. Miten niin taikauskoista :D nyt en lataa uutta vastaavaa ennen kun saan varman plussan! (Ihan niinku se siihen vaikuttas..)

Mut mulla on puhelimessa tosi kätevä Womanlog-niminen sovellus, jolla voi seurata omaa kiertoa. Se on tosi kätsy, kun siihen saa kaiken merkattua kaikenlaista lämmöistä oireisiin. Eikä tarvi ote laskee, mikäs kp nyt onkaan. Ovulaatiopäivätkin se mun kohdalla näyttää oikein yhen päivän heitolla. Eli suositelen, jos jollain ei oo vielä käytössä ja puhelin löytyy :)

Mulla on nyt dpo 10 (kp 28/32). Eilen illalla oli lämmöt 37,3, mikä on asteen pari enemmän ku normaalisti tässä vaiheessa kiertoo :O testaaminen syyhyttää, mut ehkä sitten lauantaiaamuna..
 
Mulle saapi päivittää yk 18..

Pitihän se arvata, kun tänne kirjottaa asiasta niin toki ne verenvuotajaiset heti alkaa. Mä en jaksa enään. Tästä eteenpäin mennään kuten lääkäri neuvoo, en mieti itse sen enempää asiaa. En tikuttele ovista enään, r-testin vain jos oikeesti on myöhässä menkat.
 
Harmi juttu Mmaria. :hug: Voimia kovasti ja älä luovuta!

Hyh ja itse olen nyt greippimehua juonut. Onhan se pahaa! Mutta menee alas kun juo vain kaiken kerralla ja juonnin jälkeen vasta maistelee. Toivottavasti siihen tottuu. Jos ei niin ei pidä sitten juoda :) Ja jos ei muuta hyötyä ole, niin ainakin saa sitä C-vitamiinia reilusti.
 
MmariaPahoittelut tädistä. :hug:
Lauriska Mä tein saman, et latasin raskauslaskurin kännyyn, mut en uskaltanut käyttää sitä kun en ollu varma. Sit kun täti tuli kylään poistin sen heti. :D
Menkat täällä vieläkin normaalia niukemmat. Alavatsassa vasemmalla vihloo välillä niin pirusti.
 
Lauriska mä oon kanssa täyttänyt syksystä saakka womanlogia, se on kyllä näppärä! Ja kännyssä aina matkassa :)

Törmäsin tuolla Vau.fi-sivuilla aika mielenkiintoiseen asiaan, varmasti monille tuttu fakta, mutta mä olin yllättynyt. Eli siittiöt vanhenevat jopa viikossa, jos ei sekstaile. Pelkästään oviksen aikoihin ei siis todellakaan kannata pupuilla! Hittolainen. muitakin hyviä kysymyksiä/vastauksia tuolla raskauden suunnittelu-osiossa. Tässä siis linkki:

Seksiä vain ovulaation aikaan – kärsiikö siittiöiden laatu?
 
LilyAlice: Tuohan on vain hyvä asia, voi huoletta harrastaa seksiä muulloinkin kuin ovulaation aikaan, vaikka olisikin kova yrittäminen käynnissä. Ja parisuhde kiittää. ;) Meillä seksiä on harrastettu suhteen alusta asti vähintään joka toinen päivä, että eipä ole vauvahaaveet paljon tilannetta muuttanut kuin positiiviseen suuntaan. Tämän neidin halut on sellaisissa sfääreissä, että lähes poikkeuksetta päivittäin pääsee mies kuntoilemaan. :D
 
Täälläkin greipit kehissä, verigreippiä ihan hedelmän muodossa tullut syötyä melkein päivittäin. En kyllä huomannu juurikaan eroa viime kiertoon nähden.

Mutta nyt pikkuisen askarruttaa oma kroppa, onko kellään muulla kokemusta asiasta? Testailin tikuilla ovista ja sainkin ovisplussan tiistaina illasta ja keskiviikkona aamusta, keskiviikkoiltana ja torstaina aamusta viiva oli jo paljon haaleampi. Silti edelleen tulee runsaasti ovislimaa... ? Viime kierrossa tunsin oviksen kipuna, tässä kierrossa taas en. Ja viime kierrossa tuli kyllä oviksen jälkeen se "kuiva kausi". Niin kuin aiemmin kirjoittelin niin stressinpoikasta pukkaa, tiiä sitten ovuloinko ollenkaan? Voiko tikuilla näkyä ovisplussa eli nouseeko LH vaikka ei ovuloiskaan? Hmm... mitähän tämä nyt meinaa? :confused:

*muoks* niin siis oletin ovulaation olleen keskiviikkona tai eilen. Voihan se ovulaatio kuitenkin tapahtua vasta 48 h LH-huipustakin? Äh, onhan tämä itsensä tulkinta hankalaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Alexandra en tarkoittanutkaan tätä tietoa huonona asiana, vaan silmiä avaavana, kun esimerkiksi työreissujen takia tuo viikko taukoa saattaa tulla aika helposti - ja kun monet nimenomaan sitten tähtäävät tuohon ovisaikaan, niin onhan tää mielenkiintoinen tieto. Johan rupes miestäkin kiinnostaan nää asiat huolella kun luin sille siittiötietoutta :D

ON: kp 15 ja alkaa viiva vahvistuun, ovis on siis luultavasti pari päivää myöhäsemmässä aikaisempiin kiertoihin verrattuna. Ollaan molemmat flunssassa, joten todella todella toivon ettei se vaikuta ovikseen. Ekaa kertaa huomaan myös muutoksen limoissa, ja joitain nippailuja, jei!
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Lauriska heti sitten kertomaan tänne testin tulos! Josko olis aika jonkun plussata. Entäs muut dpo kerholaiset? Joko testattu?
Mulla oli tänään mielenkiintoista, kun tuttavani joka on vyöhyketerapeutti, kävi poikkees työmaalla. Kerroin sitten viime kierrosta ja hän totesi heti että katsotaan. :) sainkin sitten heti ensiapua, kun on kuulemma munasarjat ja "putket" ihan solmussa. Noh, hoidon jälkeen tulin kotiin ja kas kummaa...vuoto lisääntynyt!! Lupasi hoitaa vielä kierron kuntoon ja kuulemma enskerralla hän voikin sitten tuoda vauvan nuttuja. :D hope so. :) suosittelen vyöhyketerapiaa kyllä lämpimästi. Onko jollain muulla kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
LilyAlice kiitos tästä! Eli ilmeisesti ovis siis sitten on ollut/on/on tulossa. Menee kyllä aika arpomiseksi DPO:n laskeminen tässä kierrossa :p siinäpä hyvä syy jättää laskematta ja stressaamatta! pitänee kuitenkin "varmuuden vuoksi" heilutella peittoja tänään :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
pippuri85: Täällä on kans mietitty ovistestien luotettavuutta, kun joka päivä kp6 asti on näyttäny haamua eikä tunnu vahvistuvan ollenkaan. No eilen illalla sitte vihdoin ja viimein viiva alko tummua, tänään aamulla oli jo melkeen tasavahvat viivat. Nyt illalla kun testasin, näyttäis viiva olevan jo kontrolliviivaa vahvempi, joten kai ne testit jotain näyttää :p Mutta, koska mussa asuu pieni himotestaaja, testaan oviksen ainakin vielä huomenna sekä aamulla, että illalla, jos ois viiva vielä vahvistunu... ja tänään on siis kp17 (eli ei edes mitenkään epätavallisen pitkään menny, mutta hätähousu kun on ;) )


Laskettiinko ne DPO:t siitä ensimmäisestä vahvasta viivasta vaiko tummimmasta viivasta, jos kotrolliviivaa vahvempia viivoja tulee esim. parina päivänä?
 
Täällä on ollut vähän hiljaiseloa, alkaa nimittäin vähän jo väsyttämään yrittäminen : / Päätettiin, että tämän kierron jälkeen, jos ei tärppää, palataan takaisin ehkäisyyn ja mietitään välillä muitakin juttuja :)

Meikäläistä kosittiin eilen ystävänpäivänä, joten ainakin alkavassa bridezillailussa riittänee ajateltavaa ;) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Mylvinen: Onnea kosinnan johdosta :heart: ja jos tauko yrittämisessä tuntuu nyt oikealta ratkaisulta, niin kannattaa toimia kuten itsestä (ja puolisosta) parhaalta tuntuu. Pienen hengähdystauon jälkeen voi taas uuden innon tuoksinassa tapahtua vaikka mitä :) Ja häitä suunnitellessa ja järjestellessä kuluu hyvin aikaa ja energiaa (ja saa ajatukset muualle) :) Tsemppiä ja :hug:

Lauriska: Eikös täällä palstoilla ole jollain kestänyt aika pitkäänkin, ennen kuin se plussa alkaa näkyä, joten ei luovuta vielä toivosta. :)

ON: Täällä siis ovisplussa tikutettu eilen ja hyödynnetty sekä eilen että tänään. Nyt sitten vaan odotellaan... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpäs minäkin tähän keskusteluun UUTENA yrittäjänä! Ensin meinasin, että en liity keskuteluun, mutta onhan tämä yrittäminen niin piinaavaa, että pakko saada vähän vertaistukea. Aiheesta kun ei viitsi oikein kaikille lähipiirissä puhua.

Eli minulla yk 2, nyt menossa dpo 17 ja kiertopäivä 31. Mulla sillai vähän outo tilanne.. kun lopetin joulukuussa pillerit ja niiden jälkeen kierto 27 päivää ekasta kierrosta pillereiden jälkeen. Nyt sitten sen perusteella menkat myöhässä muutaman päivän. Tein viime viikolla testin, joka näytti negaa. Tein testin dpo 8 ja siksi testasin, kun yli yhdet juhlat ja mietin voiko syödä ja juoda mitä. Nyt vaan mietin koko ajan oonko raskaana vai en.. Mitään oireita ei ole, ovulaatiota en bonannut kunnolla, kuten edelliskierrosta bongasin. Oletan että ovulaatio kuitenkin oli noin 14 päivän kohdilla, kuten edelliskierrossa.

No, ei auta spekulaatiot. En vaan viitsi nyt testata ennen kun tulee oireita. Mä en haluis lähteä siihen jatkuvaan testailuun, vaikka NIIN tekis mieli koko ajan testata. Testaan heti, kun tulee jotain oireita, jos ne menkat ei nyt ala tästä. Alkoholia tietty välttelen nyt, kun tilanne on näin outo.. Tietty ihanaa olis kun vauva olis tulossa! Mä vähän veikkaan kyllä, että tää saattaa johtua siitäkin, kun on ollut paljon stressiä viimeaikoina erinäisistä syistä ja lopetin vasta ne pillerit, joten kierto ei ehkä ole vakiintunut. Ei ole yhtään sellainen olo, että olis raskaana, mutta tottakai koko ajan neuroottisesti tarkkailen oirehdintaa.. eikä niitä oikei ole paitsi ehkä jotain pääkipuja, huimausta, olin muka havaitsevinani metallinmakua suussa, pientä menkkakipumaista mahakipua.. mutta hyvin pientä... ei mitään selkeää.

Mutta hei siis vaan kaikille! Tässä lyhyt esittely mun tilanteesta :) Pidetään keskustelua yllä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä