*Esikoista yrittämään 2013!*

Heilanga: toivottavasti asia selkiää ja tulee positiivinen tulos!

Mulla menossa nyt kp 16. Ovistestit näyttäneet eilen ja tänään haamuviivoja. Koskaan aikasemmin ei ole haamuja ollu, aina ollu nega. Voiko ovulaatio näkyä pelkkänä haamuna vai pitäskö siitä seuraavaks tulla ihan kunnon viiva, positiivinen testi siis?
 
Heilanga: Tiedän ton tunteen! mä tein digitaalitestillä plussan VASTA kp 44, eli koitahan saada ajatusta jonnekkin muualle, uskon/toivon että se sun haamu vahvistuu vielä! <3 Mulla oli toki jo todella kovia pahoinvointeja pitkin päivää.(jotka ei siis ole vieläkään häipyneet, vaikka on mennyt kesken ja kohtu tyhjentynyt) niin ja mulla YA 8/2012
 
Yritän saada ajatukset tästä pois. Apteekin omalla voisi puhua tyyli puhtaasta negasta. Kai se vuoto sitten alkaa kohta. Hassuinta tässä koko touhussa on, että ovistesti oli tänään taas vahvempi kuin viikko sitten. :headwall: Mun kroppa on totaalisesti sekaisin. Yritän olla ajattelematta testauksia, mutta kun kuitenkin salaa toivon, että se tekis jonkun maagisen vahvistumis ihmeen ja näyttäisi selkeää plussaa...eli tuskin pystyn olemaan testailematta. Alkaisi ne pirun menkat nyt sitten niin tajuaisi ihan oikeasti, että raskaana ei olla. :'(
 
Evangelina, mulla oli kans kemiallisen jälkeen alavatsasta nippailua ja jomotusta. Kävin lääkärissä, kun sitä oli kestänyt viikon, eikä sieltä mitään löytynyt. Nippailutkin sitten loppu pian. Ei se lääkäri oikein osannut selittää, mistä olis voin johtua, joten ei kai se mitään vakavaa ollut.

Heilanga, mulla on sama neuvo kuin muillakin, eli koita odottaa kärsivällisesti (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän). Epätietoisuus on pahinta, mutt kyllä sun tilanne kohta ratkeaa!

Pienitiikeri, kyllä kai niihin ovistesteihin pitäs tulla se lähes kontrolliviivan vahvuinen testiviiva. Tietenkin neki tulokset on yksilökohtaisia, eli kantsii varmaan seurata niitä omia tuloksia, ja sit kun viiva on selkeesti vahvimmillaan, vois ajatella oviksen olevan. Onnea tikkujen kans!

Tarana, pahoittelut uudesta kierrosta :hug:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Helena2013281
Eleanor8527101/2013
Yksinkaksin251
annsuli231
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga302
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 291
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo25608/2012
Lauriska27509/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann297
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2511yk12
Nea86 2601/2012
Evangelina271710/2011
Mmaria211709/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga: Yritä tosiaan saada ajatukset muualle, ja tee seuraava testi vaikka vasta viikon päästä. Tiedän, että on vaikeaa, mutta helpottaisi varmasti omaa oloa paljon pieni nollaus. :)

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. Tästä kierrosta sitten plussia kehiin, eiks je? :)
 
Täällä on tapahtunut viime aikoina paljon kurjia asioita... :( Samaa mieltä kuin muutkin, että saisi plussia alkaa tähänkin ketjuun jo tulla. Monilla alkanut uusi kierto ja toiset taas odottaa, että tapahtuisi edes jotain suuntaan tai toiseen. Muutamalla vielä kurjempia juttuja :| Epätietoisuus on pahinta, mutta eipä se uuden kierron alkaminenkaan sen mukavampaa ole, joten koitetaan jaksaa. Eiköhän niitä plussiakin ala lopulta tulla. Kaikille tasapuolisesti jaksamisia ja tsemppiä odotteluun. :heart:

Pienitiikeri: Mulla on taas sitten vähän toisinpäin, eli tulee haamua joka päivä (tuli jo kp6) ja nyt (kp12) joka päivä aavistuksen voimistuen (PregCheckin testit) ja toisella testillä (tilasin perhoset.fi:stä, merkkiä en tiedä) saa paljon paljon haaleampia tuloksia ja joinain päivinä ei mitään viivaa. Tosin jos noi testit voimistuu tota tahtia, niin mä saan plussan testiin varmaan joskus kuukauden päästä :LOL: (Toivottavasti hormoni nousee sitten kerralla reippaammin...) Mutta sanoisin siis, että testin merkkikin vaikuttaa paljon. Kärsivällisyyttä vain. Ainakin itse uskon, että kyllä se viiva lopulta vahvistuu (toki on kiertoja, joissa ei ovulaatiota tapahtu, mutta...) Tsemppiä siis :)

ON: Oviksen odottelua, kp12 menossa... Onneks paljon muutakin tekemistä, niin ei ehdi asiaa hirveesti miettiä...
 
Viimeksi muokattu:
Heip!

Joo eipä tännekkään iloa. Miehelle tuli kiireinen työkeikka jonne lähti kipeenä ja sitten mä vedin herneet koska olin sitä mieltä että jos kipeenä töihin jaksaa niin pitäs jaksaa pupuilla myös. Ja nyt mökötän ainakin omassa mielessäni. Joten se ovis minkä oon nyt omien päätelmien mukaan laskenut olevan huomenna jää luultavasti hyödyntämättä.. viimeks pupuiltu torstaina. nyt kp 17. sanoin miehelle että ensi kierrossa joskus 10.3 jälkeen otat sitten vapaata prkl-! (anteeksi että olen tuohtunut..) se on tarpeeksi raastavaa yrittää kuukaudesta toiseen ja silti mahdollisuudet raskautua on aina kyseenalaiset ja kun toinen ei ole 100% mukana niin tulee semmonen tunne et itku pääsee ihan just.
 
Mut voi poistaa kokonaan listoilta.

On tullut aika miettiä uudestaan tulevaa... Kävin tänään uusinta folliultrassa. Folli, limis ja kysta ei ollut kasvanut. Joten tästä kierrosta tulee superpitkä ja ovuloimaton. Ensi kierrossa jatketaan Anazolien kanssa 2 tbl/vrk, mutta käytän niitä hieman pidempään eli kp 3-10. Kp 11 edessä folliultra, jossa tsekataan tilanne. Jos follit eivät ole tarpeeksi isoja, niin jatketaan pistoksilla. Lääkäri suositteli myös inssiä ja kehotti varautumaan ivf:ään, koska mun munasarjoilla riskinä pistosten kanssa voi olla useampi folli. Nyt on sitten edessä miettiminen, mitä oikein halutaan...

Loppukierron ajattelin yrittää suunnata ajatuksia muihin asioihin ja ajattelin, että samalla voisi olla hyvä poistua tältä listalta kokonaan lopullisesti. Meillä kun tämä yritys on hyvin kaukana stressittömästä.

Joka tapauksessa toivotan kaikille oikeen aurinkoista ja plussarikasta kevättä. :)
 
Hydrangea voimia sinulle.
Helena 2013 tiedän tuonkin tunteen. Inhottavaa kun ensin itse laskee päiviä, että koska olis se oikea hetki ja toisella onkin ihan muita suunnitelmia. Inhottavaa.

Päätin muuten että en testaa enää. Tämä on lupaus! Meen ensviikolla yksityiselle jos menkkoja ei ala kuulumaan. Uusin oire on nyt sitten veri pupuilun jälkeen....ei sitä paljon tule mutta pyyhittäessä paperiin jää verta. :O ei oo mulla koskaan moista ollut. Koitin netistä katsoa mistä johtuu, mutta en saanut oikein mitään tolkkua niistä.
 
Hydrangealle tsemppiä! Palstatauko on varmasti hyvä tapa saada muuta ajateltavaa ja vähentää stressiä. Toivon paljon muuta mukavaa tekemistä ja onnea seuraavaan kiertoon, kun se sitten alkaa :)

Heilanga, voisko se veri enteillä menkkojen alkua? Tsemppiä sulle odotteluun!

Mulla on menossa dpo 7. Lupasin itelle, että en ala kyttäämään omia oireitani oviksen jälkeen ja kuvittelemaan kaikenlaista, mutta nyt hiukan jännittää, kun eilen tuli tissit kipeeksi ja nyt menkkamaista jomotusta, vaikka menkat pitäs alkaa vasta viikon päästä. Jaiks! Tässä just mietin, että millon uskaltaa tehdä testin? Näkyiskö jo lauantaina dpo 12 vai pitäiskö oottaa viikko, että ois dpo 14?
 
Moikka kaikille :)

Aluks uusille tervetuloa mukaan :)

Hydrangealle tsemppiä ja voimia, pieni tauko tekee varmasti hyvää ja takasin vaan heti kun siltä tuntuu :)

ON: täällä edelleen odotellaan ekoja luomu menkkoja.. Eipä tunnu kuuluvan vieläkään nyt kp 46!! En ymmärrä miten kroppa meni näin sekasin noista pillereistä :/ eilen viimeks tein r-testi ja aivan puhdas nega :(
Viimeviikolla soitin jo hädissäni neuvolaan että mikä on ja millon asiaan pitää puuttua mutta aika rauhallinen oli neuvolan täti ja tokas vaan että jos ei kuukauteen ala mitään tapahtuu nii soittele sit uudestaan... En saanut edes mitään tietoo että mitä ne meinas tehdä asian eteen?! Onko teillä tietoo tai kokemusta tälläsestä tilanteesta?

Iloista tiistaita kaikille, meiku jatkaa töitä :D
 
Helena2013, niin tuttua... Oon itekin repiny just ton takia monta kertaa pelihousuni.
Heilanga Kylläpä sua nyt piinaillaan.. Toivottavasti piinailu palkittais plussauutisilla!
Hydrangea Voi itku :( Voimia sinne!

ja rakas omanapa: Tuntuu et tää kuukaus on pois pelistä.. Menkat vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Tällä hetkellä tosin enää ruskehtavaa töhryä, mut kuitenkin. Tosin vasta kp6 mut mun normimenkat on kestäny yleensä pari päivää niin onhan tää nyt jo kumma... Kierto siis totaalisen sekaisin.
 
Ovis on nyt hyödynnetty, viime yönä tuli sitten pupuiltua. Ja toive on herännyt taas. Mukamas tärppäsi nyt ihan varmasti :D Eka kierto tän miehen kanssa niin on toiveet korkeella. Mutta yks asia huolettaa, eilis illan ovistesti oli nega. Ja kuitenkin limat loppuneet viime yönä/tänä aamuna. Että oisko kuitenkin ovis ehtinyt mennä ohi? Tai ainakin LH-huippu?

Mulla on tänään kp 18. Viime kierto 31pv, kaksi edellistä 30pv. Joten kaiken järjen mukaan ovis pitäisi olla näinä päivinä laskureidenkin mukaan.. vaikeeta!

Kuitenkin oon gyneltä kuullu ettei noihin ovistesteihin kannata ihan 100% luottaa joten se ehkä pidettävä mielessä. Nyt odotellaan tätiä kylään 26.2.2012. Tulenkohan äidiksi vielä tänä vuonna?
 
Morjesta kaikille, täällä on otettu vähän puhaltelutaukoa pitkän kierron ja pitkien menkkojen jälkeen - nyt sitten uuteen nousuun! Oviksen metsästykseen siis, ekaa kertaa CB-hymynaamat lisänä arsenaalissa ja miehen kanssa luvattiin toisillemme yrittää pitää tiivistä pupuilutahtia yllä :) ettei liikaa luottaisi noihin ovistesteihinkään. Varasin muuten uuden lääkäriajan, ens maanantaille. Kp 12 menossa, Na-denen kanssa tikutellaan käsi kädessä :)

Heilangalle tsemppiä, oli niin samat fiilikset viime kierrossa...jospa sulla se plussa lopulta pärähtäis!

Lauriska, sähän aloitat meidän plussa-aallon eikös niin :) varminta tietysti ois testata sitten kun menkat pitäis alkaa/ on myöhässä, niin ei ainakaan pety turhaan kemiallisista, mutta sitä on vaan niin vaikea odottaa :D

Hydralle isot voimahalit, me naiset ollaan vahvoja, ja saat varmasti tukea muilta hoitoihin lähteneiltä jos siihen päädytte. Tärkeintä olisi löytää se onnellisuus elämään, ettei elämä vilahda ohi lasta odottaessa :hug:
 
LilyAlice: =)

Lauriskalle plussa tuulia!


Mutta kertokaapa, hyvät naiset. Luottaako enemmän oman kropan viesteihin vaiko noihin ovistikkuihin? Kolmisen päivää nyt tullut limaa, jonka tulkitsisin ovislimaksi. Eilen tuli oikein kunnon määrä kerralla. Mutta ovistikut on edelleen haamuja, toisena päivänä näyttäis että vahvistuu ja seuraavana taas ihan haalea haamu. Toki se ovis voi olla myöhemminkin vasta, (ja edellisestä kierrosta päätellen varmaan onkin...) tänään kp14. Mutta entä ne limat? Kauanko ennen ovista noita limoja tulee? :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Na-dene luottaisin kyllä sinun tapauksessa omaan kroppaan. Mulla niitä limoja on yleensä tullut joku pari päivää.
Kiitokset muuten kaikille, että jaksoitte mun kohellusta. :ashamed: Mulla alko tänään menkat! Jeee! täytyy sanoa, että kerrankin olen helpottunut, että ne tuli. Sai edes jonkun vastauksen tähän pirskatin touhuun. Luulen, että asiaa autto, kun eilen psyykkasin itseni siihen, että jos olisin raskaana olis viiva selvempi. Turhaan mietin niitä haamuja. Toivon ettei tuu toiste tollasta kiertoa. Kenellekään. Eli mulle saa päivittää yk 2
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Heippa kaikille viikonlopputauon jäljiltä! :wave:

Alexandra89 tuo kuukautispäiväkirja on aika kiva, kiitos vinkistä! Heti piti käydä testailemassa :)

Na-dene: ite yritän tulkita ovista sekä että, tikuilla (no niin, sorruin tietenki tikutteluun) ja limoista, mitä tulee kyllä useampana päivänä (5-6 pv?). Viime kierrossa oletettuna ovispäivänä oli toispuoleinen, kova kipu tunnin-pari, joten tulkitsin sen ovikseksi. Ollaan muuten melkein samoilla päivillä menossa ;)

).( Täällä siis kp15 ja tosiaan, tikuteltu on ja viivat vahvistumassa, kipuilua ei oo vielä ollut. "Onneksi" on pari muutakin stressaavaa asiaa, joten ehkä himpun vähempänä on kropan kuuntelu ja oireiden "tulkinta" tai keksiminen, tosin näiden muiden asioiden vuoksi ahdistumisen pelkään siirtävän ovistakin, tiiä vaikka jää välistäkin ? Sinänsä hyvä, että peiton alla touhuilu miehen kanssa on hyvä stressinpurkukeino molemmille, joten tulee sitä ainakin oikeaan aikaan (toivottavasti) harrastettua...

Mukavaa laskiaistiistai-iltaa ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Joo sama homma mullakin piggy, tosi kovasti liittyisin joukkoosi!:heart:

Mä oon aikaisemmin tässä hommassa ehtinyt haamuja tihrustella ja oireitakin listailla. Koskaan en kuitenkaan raskaana ole ollut. Joten oon kylmästi lopettanut sen ajattelutavan. Joten en tee r-testii koskaan ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä enkä annan oireiden tehdä tepposia.
 

Yhteistyössä