*Esikoista yrittämään 2013!*

Aika jännä juttu, toissa päivänä kirjotin tänne pitkän sepustuksen. Mutta sitten se olikin eilen kadonnut.. Hmm.. Noh en jaksa itseäni toistaa siinä asiassa enään..

Mutta onkohan vaan toiveajattelua, tänään on kp22/28-30, mutta eilen illalla alko hillittömän huono olo ja iho alko kukkimaan. Vaikka ihan oon normaalisti syönyt, ettei nälän takia huono olo, tai huonon ruokavalion takia iho kuki.. Tästä kierrosta sain ovulaation tikutettua ja sehän toki hyödynnettiin. Sain ovisplussan sekä kp13 että kp15, jolloin se oli paljon tummempi. Joten lasken itse että ovisplussa oli sillon kp15, eli viime viikon torstaina ja ovulaatio siis tapahtui viime perjantaina.. Eli olisko nyt sitten 6 päivää ovulaatiosta..

Ja tosiaan eilen yllätti se huono olo, joka vaan jatkuu..
Hyyi. Mietin että olisko mulla mahdollisuus olla nyt raskaana, testin tein tänä aamuna, mikä oli tietysti tosi aikasta ja negaahan se näytti. Mutta on vaan niin sellainen olo, että saattaisin olla raskaana. Plus näihin mahdollisiin oireisiin lisäisin sen, että en saa nukahdettua. Viime yönä aloin vasta kolmen jälkeen nukahtaa ja ma-ti yönä myös noihin aikoihin... Menispä viikko nopeesti, että sais oikeesti niitä tuloksia mahdollisesta raskaudesta!
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Helena2013281
Eleanor8527101/2013
Yksinkaksin251
annsuli231
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga301
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 291
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo256
Lauriska27509/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann297
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2511
Nea86 2601/2012
Hydrangea261201/2012
Evangelina271710/2011
Mmaria211709/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Mmaria, muistan lukeneeni sen sun tekstin ja ihmettelin, kun oli hävinnyt. Aattelin, että oot ite poistanut sen. Onpa jännä juttu... Voi, toivotaan et muutaman päivän päästä saat kunnon plussan. Oireet ainakin on lupaavat :)

Itellä vasta dpo 3, ja niin sitä taas on alkanut kunnolla toivomaan, et oispa tärpänny. Oon yrittäny olla realisti ja asennoitua siihen, että tärppiä joutuu odottelemaan kauemmin, mut niin sitä kuitenkin alkaa aatteleen, että jospa se oiskin tässä. Mietin vaan, että kuin ihanaa ois saada se positiivinen tulos. Vaikka paljon todennäköisempihän se toinen vaihtoehto on :( miksi on tehty ihmisen lisääntyminen näin vaikeeksi? :D
 
Haaveet kaatuivat taas :'(

yk7

Kp1... Selitän joskus kun jaksan. Nyt painun päikkäreille. Koko päivä menny tuhratessa itkua. On tää vaan raskasta kun sitä on elätelly toiveita ja tuntenut muka raskaustuntemuksia...
 
Ilmeisesti joistain muistakin keskusteluista on hävinnyt joitain kommenteja..

Mä todellakin toivon plussaa ja toivon kaikille muillekin plussauutisia! :)

Huonovointisuus senkun jatkuu, autto kun kävin kävelyllä, mutta sen jälkeen iski takasin. Miehellä ei oo mitään huonoja oloja, joten en usko että vatsatautiakaan meillä olis.. Pitäisi lähteä tänään salibandya pelaamaan, mutta pelkään vaan miten tän olon kanssa käy, joutuuko lähtee posliinia halailemaan kesken kaiken.. Mutta mä olen valmis kestämään tämän olon jos vain palkintona olisi se pikkuinen.
 
Hei! Olin tuossa pari kk poissa kun oma juttu meni hetkeks jäihin ja nyt kun palasin niin ilmeisesti ketju mihin kuuluin on lopetettu?

Halusin siis liittyä joukkoonne jos vain sopii :)

Nainen, 28, esikoista yritämme. Kierto jopa 30pv, viimesin kiero oli 31pv. 26.1.2013=KP 1. Tänään siis kop 13, ovis tikutettu eilen illalla ja se oli ihan nega. Silti pupuiltu tänään. Ja pupuillaan lisää. Uskon että mun ovis on vasta kp 16-18 aikaisempien tikutusten perusteella.

Odotukset eivät kovin korkeella tän kierron suhteen... ehkä johtuu siitä että mulla on aivan järkyttävä työputki menossa, viime viikon ainoa vapaa sunnuntai, tän viikon ainoa vapaa perjantai. Viikonloppuna yhteensä 20h töitä edessä.. melkein siis kolmen viikon aikana vaan 2 vapaapäivää.. kaiken kruunaa sitten ens viikolla oleva risteily.Sitä odotan.
 
Viimeksi muokattu:
Mary Ann :hug: Jaksamisia.
Helena 2013 Tervetuloa joukkoon! Täällä on hyvä porukka jotka jaksaa kannustaa. Viihdyt varmasti.
Omanapailu; tein Davidin testin. Siellä se haamu köllöttää...ei ota vahvistuakseen. Kuinka kauan sellainen hipaisu mahtaa testeissä näkyä? Voiko mun hcg arvo oikeasti nousta super hitaasti? aamulla tietysti testaan taas, mutta kun musta tuntuu,että iltaisin tehdyissä testeissä viiva on selvempi...nyt on kp37!
 
Heilanga, tuo sun tilanne kuulostaa kovasti samalta kuin mun kemiallinen raskaus viime kierrossa. Sain testiin tosi haaleita mut kuitenkin näkyviä haamuja, jotka eivät vahvistuneet. Oireita oli mm. tissien arkuus ja pieni äklötys. Kp 38 alkoi sitten vuoto. En halua pelotella sua, eihän tuo sun tilanne ole välttämättä sama. Toivotaan, että sulla ois kyse vaan hitaasti nousevista hormoneista! Mut omalla kohdallani en kyllä uskalla olla enää kovin toiveikas, jos testiviivat ei muutaman päivän aikana vahvistu. Nuo kemiallisethan on valitettavasti tosi yleisiä, jostain luin et jopa 70 % raskauksista ois noita : / Kuitenkin pidän peukut ja varpaat pystyssä, että nyt kuuluisat tuohon toiseen 30 %:iin :)

Helena, tervetuloa :wave:
 
Tämän aamun testi oli ehkä astetta tummempi, mutta ei merkittävästi. Kemiallinen se sit vissiin on. Alamaha särkee iltasin ihan perkuleesti! Tänään laivalle, noh kai sitä pari uskaltaa juoda kunhan se vuoto ei alkais siellä. :/
Jos tästä jotain positiivista haetaan niin ei se mun mies sit ainakaan oo tuhkis ja munkin sarjoissa vissiin jotain kanalatoimintaa löytyy. :LOL:
Testaan sunnuntaina taas jos menkkoja ei kuulu, kunhan ei olis mikään kohdun ulkonen...:(
 
Kertoilen nyt tässä jotain... eli kp39 oli eilen ku täti tuli sitten käymään ja ihan tuntui rynnivän läpi niin et rytinä kävi... Olin siis eilen todella kipuinen ja huonovointinen ja sama olo jatkuu tänään. :( Plus että pillitän ku oon niin väsyny. Jotenkin alkaa pikkuhiljaa jo huvittamaan tää meininki. Mut kannatti vähän itkaista puhelimessa, sain ajan tälle päivälle. Nyt kaks tällaista samantuntuista kemiallista raskautta melkein peräkkäin (yks kierto välissä), ei lupaa hyvää :( Siis näitähän ei nyt voi varmalla mennä sanomaan kemiallisiksi tai edes mahdollisiksi raskautumisiksi, koska näitä ei ole tutkittu. Mut sen ultrauksen mä kyllä nyt vaadin, et nähdään mitä siellä mun "värkeissä" oikein tapahtuu. Kiitos myötäelämisestä <3

Heilanga huih.. toivottavasti ei oo kohdun ulkopuolinen (sehän näissä aina on vähän pelkona... hurjaa hommaa)
 
Viimeksi muokattu:
Tunnenpa itteni idiootiksi... Eihän tässä kuulemma mitään hätää ole ja kesällä sit uudestaan yhteyttä jos ei vieläkään ole kuulunu mitään (raskautta). Että näin sitten. Tämän päivän olen antanut itselleni oikeuden surea pettymystä, mutta sitten katse eteenpäin. Tästä edespäin en hätkähdä myöhässä olevia kuukautisia. Odotan sen kuukauden tätiä tulevaksi ja teen vasta sitten raskaustestin. Tämän yritän iskostaa myös mieheni päähän.
 
Heilanga, sehän noissa kemiallisissa on hyvä, että saa tietää hedelmöityksen tapahtuneen :) kyl se joku kerta sitte nappaa kiinnikin! Mulla ainakin lääkäri piti näitä alkaneita raskauksia hyvänä asiana.

Mary Ann, hyvä ettei ole hätää :) Helpostihan sitä alkaa huolestumaan, kun monta kuukautta yrittää eikä saa kuin kemiallisia. Oikea asenne sulla eli katse vaan tulevaan! Kemialliset on niin yleisiä, ettei niitä kannata jäädä suremaan, tosin oman aikansa se pettymys aina tuloksettoman kierron jälkeen ottaa.
 
Lauriska Mutta mistäs sitä tietää onko kyseessä kemiallinen vai ylipitkä kierto? Sitä mä tässä itse ihmettelen... Kun ei asiaa missään tutkita, niin ei voi tietää kumpi se on... Edellisessä moisessa sain hailakkaan plussan päivää ennen keskenmenoa tai kuukautisten alkua, nyt ei tullu edes haaleeta plussaa.... Joka johtui kait siitä, etten käyttäny CB:n testiä tällä kertaa vaan apteekin omaa. Mut eihän noi apteekin testitkään aina kerro totuutta, kyllähän noita tarinoita liikkuu. Näin ollen, kuka voi sanoo mikä on kemiallinen ja mikä vain ylipitkä kierto? :O
Anteeksi jos vaikutan jotenkin kiihtyneeltä tai hyökkäävältä, ei ole tarkoitus.. Ehkä otan takapakkia täältä hetkeksi, kunnes on jotain kerrottavaa taas. Seurailen toki taustalla :)
 
Ei kai sitä varmaksi voikaan tietää, varsinkaan tossa sun tapauksessa, jos et saanu haamua testiin. Eli onhan sulla voinut olla ovis myöhemmin ja siksi menkat alko vaan myöhemmin. Oman kemiallisen päättelin just niistä haamuista ja oireista. Lisäksi tiesin millon oli ollu ovis ja tiedän oman luteaalivaiheen (kirjotetaankohan noin?) pituuden, eli kun oli menkat viis päivää myöhässä, osasin päätellä, että jotain on meneillään. Oviksen ja menkkojen välihän on aikalailla samanmittainen aina. Mut varmaksihan noita ei voi sanoa, kun eihän niitä keretä tutkimaan. Kemiallisethan jää tosi usein kans huomaamatta, kun vaikuttavat vaan tavallisilta menkoilta. Ja ei kai sillä loppujen lopuksi väliä oo, kumpi on kyseessä. Paitsi että siinä kemiallisissa tietää hedelmöityksen ainakin onnistuvan :) Toivottavasti vastaus vähän selvensi :)

Musta tuntuu, että tämä kemiallisen ja keskenmenon raja on muutenkin vähän häilyvä. Netistä oon lukenu lääkäreiden määritelmiä kemiallisissa raskauksista, ja ne passaa justiinsa siihen, mikä mulla oli. mutta kun soitin terveyskeskukseen, hoitaja ei edes tiennyt koko termiä. Lääkärikin käytti termiä keskenmeno :confused: että ottaa nyt noista selvää..
 
Hellou! Olen hetken ollut taka-alalla ja lueskellut teidän kirjoituksia. Nyt kun on vähän omaa raportoitavaa niin alan kirjoittaa! Eli, tänään tuossa äskettäin tein david-testin. Negatiivinenhan se oli :( Kuukautiset pitäis alkaa ens tiiistaina tai viimeistään keskiviikkona. Tänään aamulla oli ihan tooositositosi vähän vaal.pun.vuotoa ja nyt iltapäivällä sitten hieman, siis kuitenkin tosi vähän, rusehtavaa vuotoa. Taitaapa enteillä, että kyllä ne kuukautiset sieltä tulee ja yk2 lähtee käyntiin. Tosin ajattelin, että sunnuntaina aamuvirtsasta teen vielä testin. Jos ei näytä mitään nii mensuja odottamaan. Pieniä raskausoireita on kuitenkin tuntunut, mutta ehkä vain toiveajattelua ja menkkakipuja tai jotain.. :headwall:
 
Helena2013: Tervetuloa! Anteeksi uteluni, mutta sanavalintasi osui silmiini. Olet siis edellisen kumppanin kanssa myös yrittänyt jo lasta, kauanko ehditte yrittää?

Lauriska: Joo siinä Prisma-dokkarissa "Ihmiskehon sisällä" kerrottiin, että 70% raskauksista keskeytyy ensimmäisten 6pv:n aikana, ennenkuin nainen edes tietää olevansa raskaana ja tuo johtuu solunjakautumisen epäonnistumisesta.

Ja toki sitten on se perustieto, että joka kierrossa on 20-25% mahdollisuus raskautua. Embryologian kurssilla kävi ilmi, että noin puolet hedelmöittyneistä munasoluista/alkioista kiinnittyy ja näistä kiinnittyneistä vielä puolet abortoituu spontaanisti. Ja tuolla kurssilla oppi myös sen nippelitiedon (mikä ainakin minusta oli hirmu mielenkiintoinen!), että päivät 3-6 hedelmöityksestä munasolu/alkioi "haahuilee" kohdussa ja kiinnittyy sitten johonkin randomkohtaan.

Mary Ann: Ehkä sinulla tosiaan oli myöhästynyt ovis ja siitä johtuen pitkittynyt kierto, stressaamisesta pitkittynyt kierto tai sitten jotain hedelmöitystoimintaa oli käynnissä ja alkio ehkä yrittikin kiinnittyä mutta ei sitten tarrannut kunnolla kiinni, joten kierto viivästyi. Loppujen lopuksi suurimmalle osalle ihmisistä ei ole mitään väliä mikä se tilanne on, koska aika iso todennäköisyyshän se on, että jokainen nainen lasta yrittäessään kohtaa tuollaisen epäonnistuneen hedelmöittymisen/kiinnittymisen tai useampia. Ja jos malttaa olla testaamatta liian aikaisin, niin ei niistä edes tiedä. Ja ehkä tässäkin asiassa pätee taas se, että tieto lisää tuskaa.

Toki helppohan se on näin sanoa. Voisin olettaa, että "tositilanteessa" olen ihan samanlainen stressaaja vaikka tiedän asioiden järjelliset taustat. Sitä vain on niin tottunut kontrolloimaan elämäänsä aika pilkulleen ja lastensaanti on monesti naiselle se ensimmäinen paikka, mitä ei voikaan niin suunnitella ja kontrolloida. Saas nähdä mitä siitä ittellä sitten tulee, kun hommiin aletaan.
 
moi mulle voi päivittää että YK 17 .
Kemiallisen jälkeen jääny alavatsalle jänniä nippailuja ja unia olen monta kertaa nähny jossa yllytetään tekeen testi, ja sanotaan ihan suoraan että vaikka oli vuotoa niin oot silti raskaana, tee uus testi. Hassu asia toi ihmismieli, kun jotain oikeen haluaa niin uniinki änkiää.

helena2013 tervetuloa mukaan!
 
Heippa taas!

Tervetuloa Helena mukaan. :)

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :hug:

Tässä ketjussa on nyt viime aikoina ollut ihmisillä hirmu paljon inhottavia asioita. :/ Kunpa asiat lähtisivät muuttumaan kaikella tavalla positiivisemmalle suunnalle! :)

On: Käväisin tosiaan eilen lääkärin puheilla, kuulemma sinänsä ihan normaalia että kuukautiskierto vaihtelee tuolla tavalla. Pelästyin hänen mielestään ihan turhaan. Lääkäri teki tutkimuksen, kehui kuinka kauniit ja jopa ihanteelliset paikat tuolla alakerrassa minulla on. Lisäksi hän otti minulta papa-kokeen jonka tuloksia nyt sitte odotellaan ja määräsi laboratorioon antamaan verta, että suljetaan pois mahdollinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Että sellainen käynti. Olen vain tämän asian suhteen jotenkin niin varpaillani ettei hyvä tosikaan. Nyt todella toivon, että kokeet ja veret sun muut ovat täysin puhtaita.

Mutta jotain positiivistakin, eilen oli kp16 ja Davidin ovistikkuun ilmestyi selkeä haalea viiva! Eli ovulaatio on vissiinkin tapahtumassa, ja ehkäpä siis tapahtunut ennenkin, vaikka ei olekaan vielä tuottanut toivottua tulosta! :) Tänään toivon, että testiin ilmestyy vielä vahvempi viiva. :)
 
Kiitos kaikille! Mua harmittaa, että mies on kipeenä ja vaikuttais siltä et ovis olis ihan lähipäivinä.. nyt menossa kp 15?Katotaan sit tilanne uusiks maanantaina.. jos sillon jaksais pupuilla. Paljon pyyteli anteeks ja pahoitteli, lupas et ens kuussa sit kunnolla... en oo jaksanut sit tikutellakkaan ovist turhaan..

kauheen moni alottanut yrittämisen juurikin samoihin aikoihin kuin me :) siistiä.
 
Hei kaikille ja anteeksi heti kättelyyn tämä omanapailu. Eli testit ei vahvistu, huoli alkaa oleen jo suuri. Tein apteekin oman viikko sitten ja sillon haalea haamu. Pitäis tänään tehdä uusi. Tää on ihan kamalaa!!! Dpo ekan oviksen mukaan 21!!! Toisen mukaan 14. Oon ihan hukassa. Ahdistaa!
 

Yhteistyössä