*Esikoista yrittämään 2013!*

Onkos teillä kellään kokemusta noista david testeistä? Sain meinaan äsken komian haamulaisen, mutta nyt pelkään, että jos se onkin joku väri sotku...tekeekö ne sellaista? Noh, ei varmaan auta kuin testata huomenna uudestaan....
 
*Stiinalle :hug: tsemppiä ja jaksamisia.

Voi Memmo :'( sulle kans roppakaupalla jaksamisia.

Heilangalle haamujen vahvistumista ja voimistumista :) Davidin testeistä mulla ei muuta kokemusta oo, kuin että oon testannu sellasella kerran ihan puhtaan negan. Ei mitään haamuja tai viivanpaikkoja. (Tiesin melko varmasti, etten oo raskaana, mutta piti varmistaa.) Ja niitä testejä on tuolla kaapissa vielä muutama odottamassa tulevaa, joten toivon että ne sitten tarpeen vaatiessa näyttää oikein. :p

Evangelina: peukkuja digin tekoon :)

Eleanor85, tervetuloa. Ollaan muuten samaa vuosimallia :)

LilyAlice pahoittelut tädin vuoksi :(

Alexandra89: Mun mielestä kans toi taulukko näyttää hyvältä.

Milyalle ovisonnea!

ON: Täällä ollaan kp4:ssä ja menkat loppu jo eilen. Tosin eipä sen reilu viikko sitten tulleen massiivisen tyhjennysvuodon jälkeen varmaan mitää vuodettavaa oikein ollu edes jäljellä. Täällä siis odotellaan oviksen tuloa ja toivotaan, että se myös tulee. Ensimmäinen (toivottavasti) kokonainen ja kunnollinen kierto kierukan poiston jälkeen. Ja ovistikkuvarastotkin on päivitetty. :D

Hyvää viikonlopun jatkoa itse kullekin :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista, täällä alkaa pikkuhiljaa löytymään intoa uutta kiertoa kohti!

Memmolle paljon voimia! On sulla aikamoinen kokemus ollut, kun eka pääsi iloitsemaan plussasta ja heti vedettiin matto jalkojen alta :(

Alexandra89 tosi selkeältä näyttää lista! Hyvä, että saatiin uusi päivittäjä :)

Halauksia kaikille uuteen kiertoon joutuneille!

Nyt tehdään helmikuusta MEGA-plussakuu! ++++++++++++++:whistle:
 
Mukavaa Stiina, että into alkaa palautumaan! Niin se vaan on ihmismieli sellainen, että pettymyksistä noustaan kun toivoa on! Tässä hommassa sen on saanu huomata. Kovasti onnea uusiin yrityksiin :)

Joko Heilanga on testaillut uudestaan? Kylhän kunnon haamu on aika hyvä merkki!

Mulla on nyt kp 17, ja tänään sain ovisplussan. Tasan samana kiertopäivänä ku viime kierrossa. Huomenna sitte tulee ovislimat, jos vanhat merkit pitävät paikkansa :) eli onko mulla nyt dpo 0 ja huomenna, kun ovulaatio kaiketi tapahtuu, ois dpo 1?
 
Mukavaa sunnuntaita kanssa yrittäjille! :flower:
Onpa ollut mukava kun viikonloppuna on ollut muutakin tekemistä kun päivystää tietokoneella ja etenkin tätä palstaa. Saanut ajatuksia välillä vähän muualle. On aika pitkälti kaikki ajatukset pyörinyt vauvassa. Menneellä viikolla jo kehittelin itse itselleni kaiken maailman raskausoireita!
Muunmuassa: Lämmönnousu, erilaiset mielihalut, alamahan erilaiset tuntemukset, muuttunut valkovuoto, päänsärky.. :D Laitoin testejä tilaukseen perjantaina, kun vahvasti kuvittelen olevani raskaana.

No, tuossa äsken sitten järkytyin kun sohvalta ylös nousin, kun alamahaa vihlasi nii perskuleesti että piti kyyristyä ja melkein istuutua alas.. "Jos se nyt oisi tärpänny niin ei kai tuollaiset kivut ole ihan normaalia, eli peli menetetty.." :stick:
 
Annsuli eikös ne sellaiset repäisy kivut ole ihan alkuraskauden oireita? :)
Heilanga on taas testaillut. Mua voi nyt sit virallisesti kutsua testien suuuuuur kuluttajaksi. Tein tänään apteekin oman ja olen näkevinäni siinä haamujen haamun. Kuvakäsittelyllä muutin sen negatiiviksi niin haamu näkyi silti! Tää olis kyl aika uskomatonta jos se nyt tärppäis, mut mun mielestä pitäis olla selvempi plussa jo, joten en hirveesti hihku vielä.
 
Lauriska, yleensä ovulaatio tapahtuu noi 24 tuntia positiivisesta LH-testistä. Joten plussapäivä on dpo -1, ovulaatiopäivä dpo 0 ja sitä seuraava dpo 1 jne. Dpo=days past ovulation.

Heilanga, vahvistumisia viivalle.
 
Oo.. Heilangalla ja Annsulilla jännät paikat... Plussatuulosia odotellessa ;)!
Kävin tuossa ostamassa raskaustestin, ja huomenna teen sen iltapäivällä. En voi tehdä aamulla, koska sit menee kyl minun ja mieheni päivä sekaisin. Oli tulos mikä hyvänsä.
Oireilua on ollu mm. tunneherkkyys (oon kyl muutenkin herkkä, mutta nää pari "kohtausta" tullu ihan puskista), rintojen aristaminen ja tunne kun nännipihoja pisteltäis neuloin, oikealla puolella alamahassa vihlaisuja, sähköiskumaisia repäisyjä masussa tms., etovaa oloa... Ja vatsa on kun pallo :D Viimeisimmät menkat alkoi 31.12. ja olivat aika kummalliset. Vain yhtenä päivänä tuli vuotoa kunnolla...
Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta jännittää. Ja yritän samalla olematta jännittämättä liikaa, etten pilaa tätä sillä... Menenkin tästä katsomaan Jussigaalaa kullan viekkuun (käyn silti täällä lueskelemassa teidän juttuja).
 
Hei kaikille! Täällä kirjoittelee alkuperäisen Esikoista yrittämään 2012!-ketjun aloittaja. Kiva nähdä, että ketju pysyi "elossa" lähtiessäni siitä vajaa vuosi sitten. :) Harmi tosin, että lopulta tästäkin ketjusta tuli juuri sellainen, mitä siitä ei koskaan pitänyt tulla (tai näin me ainakin aikoinaan sovimme) : lasketaan ja stressataan kiertopäiviä, puhutaan mammaslangia, stressataan ovistesteillä ja lähes unohdetaan ne, jotka vielä odottavat yrityksen aloittamista. :/

Nyt kun itse olen taas siinä pisteessä, että vauvakuume on noussut hääkuumeen rinnalle, täytyy vain todeta, että niin se maailma vaan menee. Kun yrittää erottua joukosta, huomaa erkanevansa siitä. Toivotan kumminkin kaikille oikein paljon onnea alkaneelle vuodelle ja super paljon onnea raskautumiseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Sennay: Heips! :wave: Aivan mahtava idea olisi kyllä, jos saisi pidettyä edes jonkin vauvakuumekeskustelun stressittömämpänä ja mammaslangi-vapaana! ;) Enpä ole tiennytkään tämän keskustelun olleen alunperin sellainen. :) Mitenkäs muut kuumeilijat (mukaanlukien ne yrityksen aloitusta vielä odottavat), mitä mieltä te olisitte siitä, jos tosiaan yritettäisi jokainen osaltamme välttää turhaa stressiä ja hössötystä tässä ketjussa? Minähän himotestaajana (ovulaatiota en tosin ole koskaan tikuttanut) olen paras tätä ehdottamaan :LOL:, mutta hyvää tekisi varmasti omallekin yritykselle hieman vähentää hermoilua...
 
Sennay, kiva kuulla sustakin. :) Lopulta tässä kävi niin, että iso osa porukasta (myös ne jotka vasta haaveili yrityksen aloittamisesta) plussasi hyvin pian ja ns. "alkuperäisiä" ketjun jäseniä ei taida enää olla mukana kuin minä. Joten uusien jäsenien mukaan tulo on muokannut tätä ketjua. Tosin kiertopäiviä täällä ei vieläkään listata, vaan jokainen saa ne halutessaan kertoa. Listan aikoinaan itse tein, koska oli mukava tietää, että ketä täällä kirjoittelee. Itse olen myös siirtynyt lapsettomuushoitoihin, joten kiertopäivien laskeminen, ovistestit ja stressaaminen on mulle arkipäivää. Tuolla lapsettomuus-ketjuissa nykyään enemmän kirjoittelen, joten ehkä mun täytyisi siirtyä sinne kokonaan. Perusta ihmeessä uusi ketju omalla alkuperäisellä ajatuksellasi jos siltä tuntuu. Tosin mielestäni täällä ketjussa kuumeilu on rennompaa kuin monessa muussa ja mielestäni täällä voisimme kuumeilun pitääkin rennompana. :)
 
Hydrangea komppaan, ja älä lähe pois, meillekkin jo alustavia lapsettomuustutkimuksia tehty ( aukiolotutkimus) ja enskuussa lisää aletaan tekeen.

Mun haamulainen vahvistui heikoksi mutta selväksi plussaksi. Varovaisesti onnellisena pari pv ehdittiin olla, kunnes kovat kivut ja runsas vuoto kyllä palautti maan pinnalle. Itkuhan siinä tuli, vaikka kuinka muka yritti valmistautua siihen että voi olla vaikka kemiallinen tai mennä kesken heti alkuunsa. Mut silti. Ei oikein aivot tajua että meni mikä meni, kun viimeyönäkin näin todentuntoista unta että tein vuodosta huolimatta uuden r-testin ja se oli oikein vahvasti positiivinen. Pah. Omat aivotki rääkkää mua moisilla mielikuvilla. Negatiivinen on negatiivinen eikä muuksi tässä kierrossa muutu. Joten. Lapsettomuushoitoihin käypi teini ensikuussa.... anteekis nyt kaikille mutta aion vähän kiroilla. Vittu.
 
Evangelina todella ikävää. :( Kiroilu on kyllä ihan sallittua mun mielestä. Voimia ja jaksamisia sinne. Itse tein digin ja tulos EI raskaanaa. Silti Davidin haamu oli mun mielestä hieman vahvistunut. Ei vieläkään kyl mikään ihan selkeä. Aaaargh! Menee hermot. Kävi kyllä mielessä sellainen vaihtoehto, että kun sain sen plussan siihen ovistestiin uudestaan olis sen mukaan vast dpo 8. Anteeksi mammaslangi. ;) Onko ajatuksia. Voiko digi olla väärässä?
 
Apteekin oma raskaustesti ilmoitti etten oo raskaana... Mut voiko myöhässä olevat menkat saada aikaan raskausoireet? Tekis mieli itkee... Pitäis jaksaa odottaa viel pari päivää ja tehä uusiksi se... Ja sit soittaa lekurille...
Onko toi apteekin oma testi luotettava? Meni kyl aikaa ennen ku sain sen tupin siihen päälle laitettua ku eka unohdin ja sit kädet täris niin kovasti et oli vaikee saada sitä siihen :D
 
Evangelina, tosi surullinen juttu :( Iso halaus ja voimia jatkamsiseen :hug:

Heilangalle ja Mary Annille kans pahoittelut negoista! Testien luotettavuudesta en osaa sanoa oikein mitään, useammat testit ja aika kai kertovat lopullisen vastauksen..

Nyt tänne tarvittas kyllä hyviä uutisia! Tuntuu, että huonoja uutisia huonojen perään :( Hus pois pahat henget!

Itellä siis nyt dpo 0 (kiitos Hydrangea korjauksesta), tämänpäiväinen ovistesti oli selvästi haaleempi ku eilinen. Just mietin, että mitään oireita ei oo, mut tätä kirjoittaessa tuntu selvä vihlaisu oikeella alavatsassa. Oiskohan se rakkula siinä poksahtanu :) no, nyt on ainakin laitettu lotto vetämään , ja parin viikon päästä näkee, että onko meillä arpaonnea :LOL:
 
Piti jo edellisessä viestissä pohtia tätä Sennayn kirjoitusta. Onko oikeasti olemassa stressitöntä yritystä? Ja eikö juurikin tämä kyseinen vauvojen teko ole laskelmoinnin tulosta? Ei siinä mitään, olisihan se ihan super hienoa jos se olisi stressitöntä ja vauvojen hankinta kävisi kuin kaupassa käynti.
Missä minäkin jakaisin näitä mietteitäni jollen juuri tällä palstalla? Ei minun ystävät tiedä yrityksessämme mitään ja tuntuisi kyllä perin oudolta selitellä ovulaatioistani ystäville ja kertoa kuinka just pupuiltiin kun nyt on tää ovislimakin tullu. :D
Tämä palsta on kyllä ollut ihan ehdoton. Täällä on ihmisiä jotka ymmärtää missä mennään ja joille voin sitten taas kertoa pettymyksistä kun täti tulikin kylään. Täällä ei kukaan ole sanomassa ensimmäisenä, että kyllä se sieltä tulee kun lakkaatte vaan yrittämästä....
En siis tiedä millainen palsta tämä alunperin on ollut. Varmasti hyvä ja silloinkin kirjoittajien tarpeisiin sopiva. Mehän tämä palsta luodaan ja se on juuri sellainen miksi me sen kirjoittamme. Enkä muuten nyt tarkoittanut tällä mitään pahaa ajattelin vaan kertoa miten minä asian näen.
 
Haluan itsekin kommentoida Sennayn kirjoitusta, että mielestäni tässä ketjussa on "yrittäminen" ja sen myötä stressaaminen huomattavasti lievempää kuin esimerkiksi ketjussa, jossa päivittäin julkaistaan kp lista. Alunperin liittyin tähän ketjuun juuri sen takia, etten halunnut päivittäistä laskemista ja tarkkailua vaan rentoa keskustelua kuumeilun ja yrittämisen herättämistä tunteista, kiertopäivien mainitseminen on ollutkin täysin vapaaehtoista. Mielestäni tämä ketjun on edelleen samanmoinen kuin tähän liittyessänikin, eli rento ja stressitön.
Ketjussa kirjoittavat ihmiset tekevät kuitenkin ketjun sisällön :)

Itse olen huomannut, että yrityskiertojen karttuessa on muuttanut yrittäminenkin luonnetta. Entistä tarkemmin tulee seurattua mahd. ovista, kiertopäiviä yms. ihan senkin takia, että itselle selviäisi syy miksei kuukausien yritysten jälkeen vaan plussaa kuulu :(
 
Evangelina, isot halitukset sinne :hug:

Ja rutistukset myös negoja saaneille, tiedän niiiiiiiin tuon tunteen, että jospa se testi onkin väärässä...mutta niinhän sitä sanotaan että raskaana kunnes toisin todistetaan :D Oon samaa mieltä Heilangan ja Stiinan kanssa siitä, että tän pinon tyyli ja tunnelma syntyy meistä kirjoittajista. Itse seurailin useita listoja ennen kuin päätin kirjoittaa, ja valitsin juuri tämän ketjun välittömältä vaikuttaneiden tyyppien ja rentouden takia. Voi ottaa välillä pari päivää vapaata tai huikata jotain lyhyesti, kaikki saavat taaplata tyylillään. Mutta tärkeintä - täältä saa tukea ja ymmärrystä, jota itse ainakin kovasti tarvitsen, niin limoihin, tuhruihin kuin närästyksiin :LOL: Ja Hydra, älä häviä mihinkään, oot tosi tärkeä osa tätä ketjua. :)

Tsemppikset kaikille, ihanaisille naisille! Vauvapölyä kaikkien teidän elämään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sennay: Tosi kiva kun tulit kirjoittelemaan kuulumisia! :)

Minähän olen taustalla pyörinyt lähinnä lueskellen ja silloin tällöin suuni avaten ihan alusta asti. En nyt tiedä onko tällainen yrittämätön ihminen sen objektiivisempi sanomaan, mutta kyllähän tämä ketju on muuttunut enemmän testi- ja oirepohdintapainotteiseksi, kuin mitä se ehkä aluksi oli. Mutta kuten *Stiina todella hienosti asian ilmaisi, niin ihmisethän sen ketjun sisällön luovat ja jos enempi testeistä yms. jutteleminen palvelee ketjussa sillä hetkellä olijoita parhaiten, niin mikäs sen parempaa.

Heilangalle voisin sanoa, että kyllä sellaista suht stressitöntä lapsensaantia on olemassa (enkä nyt sano etteikö niissäkin harmistus menkoista iskisi tai alitajunnassa pidemmän yrityksen jälkeen pohdinta, että tuleekohan sitä luomuna edes raskaaksi jne). Tuttavapiirissä kun noita tuollaisia perheellistyneitä on ja joka kerta sitä meinaa olla vähän monttu auki, että voiko se noin helposti ja järkiperäisestikin mennä. Että eikö kaikki olekaan yhtä asialla testeineen, varhaisultrineen yms. kuin täällä palstalla ollaan. Lievästi siis jo omakin näkemys värittynyt. :D

Mulla työkaverin raskausuutiset herätti uinuvan vauvakuumeen ja nyt pienoista lisääntymistarvetta koetaan. En tiedä pitäisikö tämän olon kanssa kihelmöidä hetki itsekseen ja katsoa kehittyykö se tästä vai katoaa taas. Vai ottaisiko jo miehenkin kanssa puheeksi.

Kävin tänään gynellä ja siellä kaikki ok. Oikea munasarja tosin oli PCO-tyyppinen (pientä helminauhamaisuutta oli näkyvissä), mutta ei kuulemma pitäisi vaikuttaa lisääntymiseen. Oikealta oli myös ovulaatio tapahtunut, näkyi sellaista "suttua" siinä puhjenneen munarakkulan kohdalla ja fossa Douglasissa oli vähän nestettä myös tapahtuneeseen ovulaatioon viitaten. Oletan oviksen olleen eilen kp19, kun sen verran juili. Endometrium oli 7mm paksu. Oli eka kerta, kun ihan oikealla gynellä kävin ja äärimmäisen hyvä kokemus (toki sillaikin kiva, kun töiden puolesta jo tuon gynen tunsikin). Tutki kaikki imusolmukkeetkin, rinnat kokeili ja vatsan palpoi myös, ja toki ultrasi. Hintakin oli tosi positiivinen ylläri, vain 46,50€.
 

Yhteistyössä