*Esikoista yrittämään 2013!*

Tervetuloa Yksinkaksin ja Eleanor85. :wave: Kierto tosiaan lasketaan alkaneeksi siitä ekasta vuotopäivästä ja se on kp 1. Pian näihin muihinkin koodeihin pääsee mukaan (yk=yrityskerta/-kierto, ya=yritys aloitettu, dpo=days past ovulation). Tosiaan kierron tasoittumiseen voi mennä pitkäkin tovi, jos on käyttänyt kauan hormonaalista ehkäisyä. Ovistestien kanssa kannattaa varmaan myös malttaa. Kannattaa eka katsoa kuinka kierto lähtee sujuun ja sitten vasta harkita niitä, jos pituudet vaihtelee ja oviksen ajoitus on hankala arvioida. Ilman ovistestejäkin pärjää mainiosti, kun muistaa pupuilla vähintään 2-3 kertaa viikossa. Pikaista visiittiä. :)
 
Tulenpa taas omanapailemaan tänne vai mikskä tätä oman tilanteen selostusta nyt sanottiinkaan. :)
Tein eilen r-testin ja siihenhän ilmestyi testiajalla haamu, värillinen sellainen, olin jo ihan innoissani ja meinasin sen tännekin postata. Onneks mun negatiivinen mieleni käski testata uudestaan ja negahan sieltä tuli. En tiedä oliko tämä "plussa" viallinen testi vai mistä mahto johtua.
Olo on tänään aika down. :/ Tein ovistestin aamulla kun niitä on tuolla kaapin perällä enemmän kuin raskaustestejä. Puhdas nega. Tuskin kannattaa uhrata r-testiä.
Eikös sen kuuluis jo ovistestissä näkyä plussana jos tuolla joku asustaa?
Dpo on siis 10 tänään onhan se toki myös aika aikaista, mutta kun oon hätähousu. :)
 
Mietityttää..
Tein tosiaan kp13 positiivisen ovistestin, eilen oli kp14 ja ovistesti oli nega ja tänään sitten tein vielä kp15 ja testi oli positiivinen, todella tummalla viivalla.. Ihmetyttää vaan, että koska se ovis oikeasti on? No ei tässä kai auta kun vaan pupuilla edelleen ahkerasti :)
Mulla on normaalisti kierto 28pv, mutta viimeks oli kaksi päivää myöhässä.. Viimeks jo elättelin toiveita että olisin ollut raskaana, mutta kun tein r-testin se oli puhdas nega ja kuukautisethan tuli sitten samana iltana.. En sitten tiedä, että miten tässä kierrossa käy.
 
Heilanga älä vielä luovuta, mulla kans näyttäny negaa+haamua+negaa+haamua+vahvempaa haamua+negaa.....

Mut tänä aamuna kyllä jo selkeempää haamua! Ja kp 31 menossa, eikä menkkoja näy! kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa uskoon varovasti tohon haamuun, vaikka tosi hitaasti tummuukin. mut kai mulla vain on pitkä kierto tässä kuussa, ei sen kovin tumma tarvi vielä ees ollakkaan.

oireita
-päänsärky
-nännit tuntoherkät ( ei kipeät)
-tunneherkkyys ( kiukku, itkuisuus)
-lyhyt pinna
-alavatsan ajoittaiset polttelut, jännät olot
-alaselkä kipua, ajoittaista
-närästys
-palelu
-päiväunien tarve

olihan siinä! he he! Jos vielä huomenna vähän olis vahvempi haamu, niin vois tehdä digin, ja jospa se sanois että raskaana... sit vois itseki uskoo et tää olis jotain muutaki ko pelkkä kemiallinen taas. Mut ei nuolasta ennenku tipahtaa, ei tää välttiin vielä mittää tarkota, se on kyllä jo opittu täss ätouhussa.

ja maha on tosi turvoksissa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Memmo ja LilyAlice
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Eleanor85.............?.................... yk 1
Yksinkaksin...........25.................. yk 1
annsuli.................23.................. yk 1
Na-dene...............27.................. yk 1 ya 1/13
Laruu...................20.................. yk 1 ya 1/13
Heilanga...............30................. yk 1
pippuri85.............28.................. yk 2
pienitiikeri.............26................. yk 2
pikkupingviini.........29................. yk 1
Alexandra89..........23................. yk 1, ya 1/13
elsanen.................26................. yk 2
Milya.....................21................ yk 4
Memmo................25................. yk 5
Lauriska................27................ yk 5, ya 9/12
ralliruutu...............23................ ya 10/2012
haaveuni...............27................ ya 7/2012
Mylvinen...............25................ yk 6
Mary Ann..............29................ yk 6
LilyAlice................33................ yk 5
mamiksi................21................ yk 7
jjennaa-...............21................ yk 8
*Stiina..................24................ yk 10, ya 3/2012
tarana..................25................ yk 11
Nea86..................26................. ya 1/2012
Hydrangea............26................ yk 12, ya 1/2012
Evangelina............27................ yk 16 ya10/2011
Mmaria.......,.........21................ yk 17

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy yk 8, 01/2013


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: ?
 
Täällä pyörähtäny käyntiin yk 10 ja sen myötä isot pettymyksen tunteet. Nyt täytyy saada hieman etäisyyttä asioihin, joten jään päivittäjän paikalta pois. Jään kuitenkin listalle vielä kuumeilemaan.

Nyt hakusessa uusi ketjun päivittäjä!
 
Voi Stiina. Pahoittelut. :( :hug:

).( Prog-tulokset tuli. Oli sen verran hyvät, että tuli taas todistettua, että ovis on varmuudella tapahtunut viime kierrossa. Jes! :) Kiva tietää, että lääkkeet toimii. Hieman kyllä ihmetyttää loppukierron tuhrut ja lyhyt lutis (9 päivää), kun keltarauhanen näyttäis kuitenkin toimivan normaalisti. Siinäpä taas lääkärille pähkinä purtavaksi...
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
*Stiina onpa tosi harmi :hug: mä olisin niin mielelläni ottanut sen sun tädin tänne kylään.

Uusille tervetuloa ja tuokaahaan plussapuhurit tullessanne! Katselin tuota yhtä pinoa, että siellä poksahtelee raskaaksi joka toinen mamma :O tänne kans.

Evangelina, aivan mahtavaa että haamu vahvistuu, so happy for you! Ja Heilangalle pitkää pinnaa piinailuun, jospa se sieltä... ++++++miss_piggy ihanaa että raskaus etenee onnellisesti! Tuuhan kertomaan kun pääset ultraan :)

ON:kp 38, ugh.
 
Voi höh, Stiina. :( tyhmä täti. Sais pysyä pois tästä ketjusta! Jaksamisia ja voimia Stiina. Elämä ei aina oo reilu. :hug:
Pitkää pinnaa tässä todella tarvitaan. Itsellä extra iso masennuspäivä. En oo syönyt eikä kiinnosta sitten niin mikään. Kai se täti kolkuttaa jo ovella kun olo on näinkin down. Mies sano ensimmäistä kertaa tän vuoden yrityksen aikana, että pitäiskö meidän mennä johonkin tutkimuksiin. Jotenkin se masensi vaan lisää. Jos mieskin jo epäilee, että meissä on joku vika niin kai meissä sitten on. Täytyy miettiä tota lääkäri asiaa vk-lopun ajan...
 
Evangelina pidän peukkuja sulle!

Pyydän anteeksi jo etukäteen omanapailusta...
Eli siis, mä kipasin apteekkiin ja hain clearblue digitaalin koska nämä mun oireet alkoi olla ja omasta ja miehen mielestä aika selviä! testasin sitten tänä aamuna(kp44) ja kappas siinähän luki että RASKAANA!! Ette usko sitä tunteiden mylläystä mikä tuli! hipsin isännän luo makkariin, sanoin että testi on yöpöydällä saa lukea sen ku herää! (kello oli tässä vaiheessa 05.00)Lähdin töihin ja keräsin itteni kasaan, vaikka tunteet mylläsivät, pelkoa,iloa,itkua,pelkoa,iloa, suunnatonta onnellisuutta!

noh, iltapäivällä alkoi yhtäkkiä vihloa selkää ja mahaa TODELLA lujaa, tunsin kuinka alushousut kastuivat, ja juoksin vessaan! Ja KYLLÄ ihan kirkasta verta valui pitkin reisiä. lähdin töistä ja soitin lääkärille, mitään ei voi tehdä, se on luultavasti kesken ja sen jälkeen kun vuoto on loppunut voin testata oonko enään raskaana! Mihin en todellakaan usko sillä nämä kivut on jotain todella järkyttävää!

Päivä on ollut täynnä iloa ja surua, tuntuu niin turhautuneelta ja surulliselta! Mutta kai se on nostettava nokka pystyyn ja lähdettävä kohti yk6.

Ja nyt niitä +++++++ tännekkin palstalle!! :heart:
 
Memmo voi ei. Oon tosi pahoillani. :hug: Sulla on ainakin oikea asenne. Ihailtavaa.
Mä tein taas negan testin, dpo 11. Testaan seuraavaksi jos menkkoja ei ala kuulua.
Eilen olin masentunut ja tänään oon raivoa täynnä. On tämäkin elämää. :(
 
Memmo, tosi ikävä juttu :( Tiiän miltä susta tuntuu, sillä itellä oli ekassa raskaudessa samanlainen tilanne. Positiivista raskaustestiä seuranneena yönä oli tullut mun mittapuulla paljon verta, ja oli se kyllä järkytys kun aamun vessareissulla sen hoksasin. Lyhykäiseksi jäi se ilo raskaudesta :( mut oon lohduttanut itteeni sillä, että onneksi meni niin aikaisin, ettei kerenny kunnolla alkaa innostumaan ja oottamaan. Ois paljo kauheempaa pari kuukautta keretä asennoitua vauvan tulemiseen ja sitten pettyä. Ja hyvä myös, että tuli itsestään ulos :) Kyllä se plussa vielä uudestaan sulle tärähtää, ja kestää loppuun asti!

Heilangalle tsemppiä piinailuun! Voihan se vielä positiiviseksi muuttua, kun ton tilastolinkin mukaan sun dpo:lla vielä 20 % tuloksista on negatiivisia. Peukut pystyyn siis :)
 
Memmo, voi ei... :hug: onpa todella kurjaa, ihan kauhea kokemus. Voimia sulle murunen! Mulla alkoi sitten menkat tänään, eli eipähän tarvii enää testailla. Mitä lie olivat sitten haamut testeissä. Parasta tässä on se, että nyt joudun siirtämään menkkojen takia lääkäriä, jota oon jo yli kaks viikkoa oottanu. :headwall: eli kp 1 ja yk kutonen sitten starttaa. Eniten mietityttää toi ovis, sain silloin kp 14 todella vahvan plussan, ja nythän menkkojen mukaan ovis olisikin ollut vasta joskus kp 25?
 
LilyAlice, pahoittelut menkoista :( Ettei sulla vaan ois ollu kemiallinen? Jos kerta haamuja tuli testeistä, niin eikö se tarkoita, että raskaushormonia on ollut. Ja toi menkkojen myöhässä oleminenkin viittaa kai siihen.. Tsemppiä kuitenkin uuteen, parempaan kiertoon!
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Memmolle paljon jaksuja, kurja juttu :( ja samoin kaikille tädin takia pettyneille tsemppiä ! Jokseenki kurja viikko ollu vissiin useammalla, mut jospa se tästä iloksi muuttuu?

Täällä katottu äsken Mitä odottaa kun odotat-leffa, itketty ja naurettu, ihana :) mies ei kylläkään suostunu katsomaan :p nyt hyvillä mielin viikonloppuvapaalle..

parempaa viikonloppua naiset! :flower:
 
Hei kaikki, tänne on tullut tosi paljon uusia, mutta minä siis plussasin tästä ketjusta (tai siitä edeltäjästä) vähän ennen joulua. Olen silti käynyt tätäkin ketjua lukemassa, mutta en ole kirjoitellut kun en nyt enää varsinaisesti tänne kuulu, eikä ole ollut oikein mitään kerrotavaakaan. Mutta nyt ajattelin vähän rustailla kun lopulta on jotain "uutisia". Tosin nyt Memmon kokemusten jälkeen sen tuntuu vähän haljulta. Paljon voimia sinulle Memmo!

Lyhyesti: Mulla ei ole ollut juuri mitään oireita, en ole voinut pahoin tai mitään. Aloin jo kehitellä kaikkia kuvitelmia että ehkä alkio onkin kuollut tms kun aikaa kului eikä olo muuttunut yhtään kummallisemmaksi. Niinpä olin aika ahdistunut kun tänään viimein oli aika ensimmäiseen ultraan. Helpotus oli suuri kun ruudulla näkyi heti sykkivä sydän ja kaikki muutkin osat paikoillaan, pikkuinen oli liikkuvainen ja viuhtoi käsillään ja kätilön mukaan kaikki näytti olevan hyvin. Laskettu aika siirtyi noin viikolla eteenpäin, kuten olin itse ovulaatioajan perusteella laskenutkin, ja on nyt 19.8. Meillä siis kaikki hyvin ja nyt on kiva jatkaa odotusta keventynein mielin :)

Jaksamista kaikille yritykseen, varsinkin teille kellä yritystä on takana jo pidemmän aikaa. Toivottavasti nähdään pian plussanneiden ketjussa :hug:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Eleanor8527101/2013
Yksinkaksin251
annsuli231
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga301
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 291
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo256
Lauriska27509/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann296
LilyAlice336
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2013
tarana2511
Nea86 2601/2012
Hydrangea261201/2012
Evangelina271610/2011
Mmaria211709/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Memmolle paljon voimia <3

Alexandra89 mun mielestä toi on hyvä, tosi selkee ja helppolukunen :) Mulle siihen saa päivittää vielä ya 9/2011, en saanut tota väriä muutettu punaseks mutta eiköhän toi ole helppo tosta napata mukaan :)
 
Memmolle paljon jaksamisia ja :hug:

Alexandra89 pitäiskö tuolla kuitenki tallessa tuon MissPiggyn plussaamisenkin? :) Muuten näyttää kyllä todella hyvältä! :)

Minulle saa päivittää siihen listalle ya 10/2012

On: Foolihapot check, ovistikut check. :) Nyt sit vaan tikutellaan ja toivotaan parasta. :) Tosiaan ens viikolla se lääkärin puheilla käynti, saa nähdä mitä selviää vai selviääkö mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Memmolle paljon voimia ja haleja!! :hug:

Täällä itse jännäilen kiertopäivällä 34 et onko nyt natsannu vai onko kierrot vain sekaisin... Tosin jos oon raskaana, niin melkein ainut mahdollisuus raskautumiseen ois ollu joulukuussa tapahtunu hedelmöitys.. Tiedä häntä. En uskalla toivoa mitään, ihan rauhassa vain nyt... Oli joulukuussa tapahtunu keskeytyny kemiallinen raskaus sen verran iso juttu et siinä on edelleen sulattelemista.
 

Yhteistyössä