*Esikoista yrittämään 2013!*

Milyalle pahoittelut udesta kierrosta :hug:

Evangelina: Olin ihan innoissani, kun oli tosi etova olo yhtenä iltana. Hulluksi tulossa? ;)

Mä näin kans viime yönä niin outoa vauva-unta, että oksat pois. Olin siis saanut vauvan, mutten muistanut synnytyksestä mitään ja kun sitä ihmettelin, mulle kerrottiin, että Seiskan toimittaja veti vauvan ulos, kun oli itse taju kankaalla. :LOL: Muitakin outouksia oli, mut tuo oli ehkä huvittavin... huh huh! :D
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Future Mum31805/2012
enn1e23102/2013
annab312
Hilda-Maaria27312/2012
Helena201328102/2013
Yksinkaksin251
annsuli232
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga302
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 292
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21510/2012
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann297
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2512
Nea86 2601/2012
Evangelina271710/2011
Mmaria211809/2011

Taustalla:
kukkurukuu
miss_piggy



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy onpa surullisia uutisia, kyllä tuli kyyneleet silmään.. ei löydy sanoja. Toivottavasti saatte voimaa toisistanne miehen kanssa, onpa tää niin epäreilua! Iso rutistus ja lämpöisiä ajatuksia sulle :hug:
 
miss_piggy
Eipä tässä auta muutaku jatkaa eteenpäin...toivon vaan, että tuo alkio olis tullut ulos jo ihan omia aikojaan, vaan näin tää nyt meni, että tosiaan sunnuntaina joudun itse käynnistää kotona tyhjennyksen lääkkeillä.

Ei auta ku jatkaa yritystä jonkun ajan päästä. Vaikka tässä vaiheessa se tuntuu jo ajatuksenakin jotenkin raskaalta.
 
No ihan varmasti...inhottavaa tuokin että itse kotona nyt tyhjennystä teet sitten... Tiedä sitten miten vaikuttaa kiertoon jne, mulla meni kierto vähän sekaisin ihan alkuvaiheen keskeytyneestä. Joka nyt tuntuu ihan mitättömältä jutulta verrattuna sun tilanteeseen! Täällä saat ainakin tuulettaa ajatuksia ja tuntemuksia - täällähän sitä ollaan toisiamme varten :hug:
 
miss_piggy Voimia ja paljon halauksia!! Kyllä lähellä oli itku täälläkin. Oon pahoillani :(

Minkälaisia ovistuntemuksia teillä on? Mulla on ollu tässä kaikenmoisia hassuja oloja vatsassa, huonoa oloa ja väsymystä. Sekä sitä vuotoo. Välillä tulee oikein kivat klimpit. En harrasta ovistikkuja, mut tekis mieli... Mut en kehtaa ostaa ku mies on niitä vastaan. En viitsi alkaa salaa tekemään niitä testejä. Oletan et tässä on ne päivät käsillä näistä oudoista oloista. Tänään aamulla oli vähän samanlainen olo ku ois ollu krapula...
 
miss_piggy Olen todella pahoillani. Voimia. :heart:
Tuollainen vetää aina hiljaiseksi. Muistaa taas että koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää. Uskaltaako sitä raskautta iloita ennenkuin on varmaa, että pienellä on kaikki hyvin ja raskaus on jo reilusti pidemmällä. :(
Itsellä alkoi menkat uudestaan. Jos kahden viikon tuhruilua voi menkoiksi sanoa. Päivä väliä ja vuoto alkoi taas. Ovista on varmaan tässä kierrossa turha odotella... :headwall:
 
miss_piggy tuli ihan pala kurkkuun :hug:: /

ite oon kipee, kävi lääkäris hakee sairaslomaaa.. mulla on angiina, korvatulehdus ja lämpöä 37,4. voisinko olla raskaana ? haha en voi testaa ennen tiistaita:( ja sunnuntaina pitäis lentää korvatulehduksessa.
 
Kertoisko joku mikä mul on?
Esikosita yritän siis, nyt ois rv 5+3 mut testit näyttää negaa ja menkat on siis 10pvä myöhässä ..
dpo 24 ois mun laskujen mukaan nyt jos lyhenteet muistan oikein...
Onko mitään mahista että oisin silti raskaana? Pissattaa kokoajan, oksettaa, välillä pyörryttää ja rinnat arat..yms:)
 
Mulla on ollut vasta yksi oikea ovis ja veikkaan, että viime kierrossa ei ollut ovista ollenkaan, koska ei ollut mitään oireita. Mä en vielä oikeastaan tiedä, että mitä oireita oviksesta tulee. Kertokaa te muut, niin opin siitä itekin oireita.

Meillä ei oikeestaan voi vielä puhua, että olis yritystä ihan päällä. Me ei lasketa oviksia miehen kanssa (paitsi mä vähän yksin), vaan ollaan vähän sillä asenteella vielä, että vauva saa tulla, mutta ei vielä paniikkia. Tästä syystä mä en oikeastaan oota ees, että meille tulis vauva ihan heti nyt. Tietenkin toivon, että tulis. En vaan haluaisi tehdä tästä asiasta vielä sellaista, että yritetään täysillä.

Oon surullinen kyllä MissPiggy sun puolesta. Toivottavasti toivo ei ole hiipunut kokonaan vauvan suhteen.
 
Mun puhelin laskut näyttää et olisin 3+5 nyt. Ja ovis ois ollu niin et nyt ois dpo 9. Jos olisin hätähousu niin testaisin jo huomenna kun moni on saanut tääl plussia joskus dpo 10 jo mutta en halua tehdä sitä jos petynkin. Kyllä sitä huomaa olevansa raskaana jos pikkunen on tarrannut mukaan. Teen testin aikaisintaan ti tai ke. Oon edelleen kipee, onneks sain kuitenkin pakattua ja siivottua niin huomenna voin hyvillä mielin pestä koira ja viedä sen hoitoon... su aamuna 7 jälkeen lähen julkisilla lentokentälle. Saas nähä kuin tää kipee sinne saapuu :p
 
miss_piggy
Ei täällä toivo oo hiipunut, mutta raskaalta tuntuu taas alottaa yritys alusta, kun tätäkin yritettiin vuoden verran ennenku tärppäs, ja sinäkin aikana oli ongelmia niin parisuhteessa kuin mun terveydenkin kanssa..
 
miss_piggy, on kyllä julmaa, kun joudut hoitamaan tyhjennyksen kotona. :( Toivottavasti säästyisit suurimmilta kivuilta. :hug: Tää ei kyllä varmaan lohduta nyt yhtään, mutta monet on tullut keskenmenon jälkeen nopeasti uudestaan raskaaksi ja joillakin alkanut raskaus on poistanut pco:n. Toivon kovasti teille uutta tärppiä pian sitten kun pääsette uuteen yritykseen. Hienoa, kun et ole menettänyt vielä toivoa. Yritä jaksaa. Voimia rankkoihin päiviin. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pyydän heti alkuun anteeksi omanapailua. Täällä siis kp 13 ja "vuoto" jatkuu. Koitettiin eilen pupuilla kun mielestäni vuotoa ei ollut juuri lainkaan. Eipä kannattanut illalla taas voimakkaampaa vuotoa ja klimppejä. Anteeksi yksityiskohdat. Varaan huomenna ajan gynelle. toivotaan,että löytyis joku vastaus. Ihan tosi inhottavaa kun ei tiedä mikä on. :(
 
Moikka kaikille :)

Olen jokun aikaa seurannut taustalla tätä keskustela ja nyt haluaisin liittyä mukaan. Voisin alkuun kertoa oman tarinani...
Ollaan tavattu mieheni kanssa 06/12 ja kihloihin mentiin 01/13 :heart: Minulla oli ihan järkyttävän kova vauvakuume joka paheni vuoden alusta kun yksi parhaista ystävistäni sai vauvan. Kuumeilu meni siihene pisteeseen, että en vaan pystyyt enää edes tapaamaan ystävääni, itkin päivittäin, mä vaan katosin/ hukuin vauvakuumeeseen (se on ehkä paras tapa ilmaista olotilaa) Vilpittömästi olin ja olen iloinen hänen onnestaan toki mutta koin kovin ristiriitaisia tunteita. Itkin jatkuvasti asiaa ja joka solu kropassani HUUSI vauvaa. Tarkennuksksi vielä se, että ennen kaikke toiveessa oli saada yhteinen lapsi mieheni kanssa, hän on sielukumppanini ja elämäni, SE OIKEA juuri minua varten :) Keskustelimme näistä vauvajutuista mieheni kanssa ja hän oli sillä kannalla että "jos katsotaan asiaa sitten kesällä". Noooh, "tyydyin" siihen vastaukseen ja yritin torjua vauvakuumetta parhaani mukaan, siinä kuitenkaan kovin hyvin onnistumatta.... Lähdimme lomalle ulkomaille tammikuun lopussa ja täytyy sanoa että see matka muutti aivan kaiken.
Hän kosi minua ja pari päivää siitä eteenpäin hän nosti vauvakeskustelun esille...sanoi, että vauva on tervetullun jos/ kun on tullakseen :) en millään meinannut uskoa sitä! Piti monta kertaa varrmistaa, että onko hän nyt aivan varma asiasta jne :) Sillä hetkellä tunsin herääväni taas eloon :)

Nyt on yrityskertoja takana yksi. Päätä nostaa pelko siitä, että pystynko tulla raskaaksi, onko parhaat vuodet jo mennyt (täytin juuri 31), pelkään keskenmenoa yms yms. Kaikesta huolimatta yritän työntää ne ajatukset taka-alalle ja koitan olla ottamatta stressiä. Menkat on kuitenkin suht säännölliset ja kierron pituus noin 26-29 päivää. Pillerit olen jättänyt pois 1 1/2 vuotta sitten (ollaan siis menty kortsulla kihlattuni kanssa). Kohta lähtee käyntiin toien yrityskerta kunhan nää menkat tästä parin päivän päästä loppuu :D
Että sellainen tarina meillä lyhyesti ;)

Pakko vielä sanoa, että tässä ketjussa on niin positiivinen hehku että ainakin itse innostuin heti ja tuntuu mahtavalta tää meininki täällä :)
 
annab tervetuloa joukkoon! Kiva että täältä on hyvä fiilis välittynyt, vaikka välillä kipeistäkin asioista puhutaan :heart: teillä on ollut ihana vuoden aloitus ja loma, onnea :flower: ! En vielä huolehtuisi sinuna iästä, itse täytän tässä keväällä 34, ja esikosta vasta yrittämässä, onhan meillä tässä vuosia vielä jäljellä :attn: Ja jos huoli painaa oman kropan toiminnasta, niin ainahan voi käydä gynellä tarkastuttamassa paikat, niin tietää että siellä on miehistö iskussa syöttöjä varten :D sullahan on tosi hyvät mahkut raskautua, kun oot ollu jo noin pitkään ilman hormonaalista ehkäisyä, ja menkat on startannut hyvin, eikä kierto oo pitkittynyt! Toivomme siis pikaista visiittiä :)

Heilanga onhan sulla kroppa saattanut hyvinkin mennä hieman sekaisin, jos se haamuilu oli sillon kesken mennyt, alkanut raskaus. Se mun lääkäri kommentoi silloin, että on hyvin yksilöllistä miten kierto ym suhtautuu siihen, mulla itsellä on nyt kp 24 melko varman kesken menneen jälkeen, ja tää on mun eka kierto kun ovis on hukassa. Ovisviivat vahvistu kp 20 saakka, mutta sitten himmentyneet, eikä kunnon ovisplussa ehtinyt tulla. Lääkäri suositteli muuten ovistikuttelua, koska siitä saadaan tärkeää tietoa jos raskaus ei sitten odotuksista huolimatta alakaan. Huomaakin kukaan, että oon täällä taas nostamassa "mun lääkärin" kommentteja esiin :LOL: se vaan teki älykkäänä ja ammattitaitoisena naisena muhun niin vaikutuksen :D
 
Annab, tervetuloa mukaan ja kovasti onnea yritykseen! Meillä on tässä ketjussa tosiaan ollut tähän mennessä aika vähän iloisia uutisia, mutta kiva kuulla, että keskustelusta välittyy positiivinen fiilis :) Sehän on tärkeätä, että tsemppaamme toisiamme ja pidämme hyvää fiilistä yllä!

Tohon Heilangan tilanteeseen liittyen voisin kompata edellistä, että hyvinkin tosiaan saattaa mennä kroppa sekaisin keskenmenon jälkeen. Mulla tuli vuotoa syksyisen keskenmenoni jälkeen neljä viikkoa. Vuoto kesti siis keskenmenosta seuraaviin menkkoihin, joiden jälkeen vasta loppui. Se kyllä oli vaan sellasta pientä rusehtavaa tuhruttelua (anteeksi ällöt sanavalintani :D), enkä sitten käynyt lääkärissäkään tai mitään, kun ei ollut mitään kipuja tai muita. Mutta toki kannattaa käydä gynellä, jos itseä huolestuttaa. Saa ainakin vastauksia kysymyksiin ja sitä kautta vähän mielenrauhaa :) Lääkärin viisaita sanoja voi sitten jakaa meille muillekin, niin kuin LilyAlice :D
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
miss_piggy
Ällövaroitus!

Voisin kertoa tänne nyt kokemuksen tuosta mun lääkkeellisestä tyhjennyksestä...Kivut oli aivan HELVETILLISET! En oo koskaan tuntenu samanlaista kipua. Meinas taju lähteä, oli niinku menkkakivut x 100 ja vielä jotkut supistelut päälle. Eikä sekään ollut miellyttävää ku pönttöön lorisi parikin kertaa verta ja kudosmateriaalia :(
Mutta kivut helpotti heti ku kohtu tyhjeni...nyt vaan tykyttelee vähän mahassa, ja vuoto on kuukautisvuotoon verrattavaa.

En tajua miten joku voi tehdä abortin ku sehän tehään samoilla lääkkeillä, ite en vapaaehtosesti suostuis koskaan tätä tekemään uudestaan, ja jos pitäis valita niin ennemmin spontaani KM jossa vuoto olis alkanut itsestään ku tämmönen käynnistetty keskeytynyt keskenmeno :x
 
Hei kaikille,
minäkin uusi, nyt muutaman viikon todenteolla surffaillut sivustolla, ja vihdoinkin oli aikaa rekisteröityä ja ajalla kirjoitella. En ehtinyt kuitenkaan lukea kuin viisi ensimmäistä sivua, ja sitten hyppäsin loppuun... miss_piggylle tuhat halausta ja paljon voimia jatkoon!!

Olen siis 23v, ja nyt kaksi vuotta ollaan miehen kanssa oltu yhdessä. Täydellinen love at first sight-stoori, ja tässä ollaan. Molemmilla opiskelut kesken, mutta aika tuntuu enemmän kuin oikealta juuri meille. Minulla Crohnin tauti (tulehdus ohutsuolessa) johon on vielä lääkitys vähän etsinnässä. Kärsin myöskin ITP:stä (idiopaattinen trombosytopenia, verihiutaleiden vähyys - syy tuntematon). Onko muilla kokemuksia näistä? Olen vähän hakoteillä itseni kanssa välillä, kun osa lääkäreistä on sitä mieltä, että jos haluamme lasta nyt, niin ovat ehdottomasti sitä mieltä, että heti yrittämään - koska ITP altistaa keskenmenoille jne. Ja jotenkin tunnen, että ITP ja Crohn vaan pahentavat toisiaan (vaikka oireet eivät ole todellakaan pahimmillaan juuri nyt, luojankiitos), joten senkin takia lapsi olisi todella toiveissa. Kolme päivää sitten jätetty pillerit pois, nyt odottelen tyhjennysvuotoa... Omituista tosin, ettei vieläkään ole tullut, kun aikaisemmin on alkanut tiputtamaan heti jos on unohtanut pillerin... Mutta kuitenkin, hei vaan kaikille, siistiä olla messissä - täällä on ihana positiivinen tunnelma :)

PS. Saa lisätä tiedot listaan (jos osaan tulkita hommaa oikein niin)

ikä 23
YK 1
YA 02/2013
 
Tervetuloa munkin puolesta uuden kanssayrittäjät ! :flower: annabin juttua lukiessa melkein luulin, että olen itse kirjoittanut, nimittäin mulla oli just samanlaiset tuntemukset! Muuta eroa vain, että olen nuorempi sinua. Mulla myös lisäsi "ahdistusta" se kun mies oli aikanaan, muutama vuosi sitten, jo luvannut vauvaa ja vielä vast'ikään oli niin vastaan koko ajatusta, mutta niin vain kuitenkin muutti mieltään. Joku aika sitten "tapeltiin" siitä kumpi haluaa enemmän lasta, tai siis että MINÄ en olisi täysillä mukana ja halukas saada vauvaa.. :LOL:

Omaa päivitystä: Oletettavia ovisoireita. Olen juonut kierron alusta sitä joka päivä greippimehua, mutta foolihapot jäänyt, kumpikohan parempi...
 

Yhteistyössä