*Esikoista yrittämään 2013!*

Miss_Piggy: Kuulostaa aivan kamalalta kokemukselta tuo tyhjennys :O Minusta on väärin että tuollainen pitää tehdä kotona itsekseen. Jaksamista sinulle, olet ajatuksissa..

---------------------------------------------------------------------------------

Eleanor ja Mylvinen, suuret onnittelut teille ja tervetuloa odottajapuolen ketjuun juttelemaan tuntemuksista heti kun olette saaneet uutisen sisäistettyä :D Ois kiva saada ketjuun lisää odotuksen alussa olevia. (Ketjun nimi on Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012, mutta edelleen saa tulla mukaan.)
 
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Vihdoin tässä ketjussa alkoi plussa tuulet puhaltaa.:heart: onnea! Toivotaan, että pienillä on paremmat tarrasukat mukana kuin osalla täällä.
Sain ajan yksityiselle torstaiksi. Tänään ei ole ollut vuotoa kai se säikähti kun aloin puhumaan lääkäriin menosta. Arvas, et nyt on parempi lopettaa tää tihuttelu. :kieh: itsellä on taas sellainen itsesääli päivä, kun tuntuu niin mahdottomalta tämä touhu. Yritän muistaa puhua kaikki mikä vaivaa niin sitten siellä gynellä. Jos sais vaikka hieman uutta toivoa touhuun. :)
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271710/2011
Nea86 2601/2012
tarana2512
*Stiina241003/2012
Future Mum31805/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
Mary Ann29708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
LilyAlice33608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21510/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
pikkupingviini 29212/2012
annab31201/2013
Alexandra89 23201/2013
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
annsuli232
Heilanga302
pippuri85 282
pienitiikeri 262
elsanen262
Laruu20101/2013
enn1e23102/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
kukkurukuu
miss_piggy



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille odottajille :) :heart:

Nyt loppui sitten menkat ja toiseen yritykseen aletaan :) miten tohon listaan sen saa muuten lisättyä et YK 2 alkaa nyt ja YA 01/13?

Ostin kaupasta paketin ovistestejä, apteekista Multivita purkin ja kaupasta greippimehua ja greippejä (greipit otin mukaan kp1:llä). Toivotaan että tolla arsenaalilla saadaan se toivottu lopputulos (olen siis kyl sisäistänyt sen et ei välttämättä tärppää mut pidän lipun korkeella) :) Miehelle en oo ovistesteistä puhunut, teen niitä sit vähän niinku salaa :D hän sanoo että "vauva on tervetullut", mä vaan yritän kaikin mahdollisin keinoin edesauttaa sitä tulemista ;) Greippimehu ollaan nimetty "vauvamehuksi" :D
Jännittää kovasti ja toivon kovasti plussaa tällä kiekalla ja samalla on kuitenkin ihanan rauhallinen olo :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
Miss_piggylle pahoittelut! Ikävää, että tyhjennyskin on ollut noin kivulias. Saitko kotiin mukaan edes Panacodia? Tai ohjeistusta, että jos kivut ovat kovat niin voit hakeutua polille saamaan vahvempaa kipulääkitystä? Sitä kuitenkin toivoisi, että noin ikävän asian äärellä saisi olla mahdollisimman kivuton.

Mary Ann tuolla aiemmin kyseli ovistuntemuksista. Itselläni selkein merkki lähestyvästä oviksesta on todella reipas seksihalujen nousu. Sitten siinä ovulaation seutuvilla yleensä on erilaisia alavatsanippailuja ja yleensä valkovuotoakin on reippaammin. Mutta niin selkeitä oireita ei ole, että 100% varmasti oireiden perusteella osaisin sanoa mikä on se tarkka ovulaatiopäivä. Mutta mielestäni sitä nyt ei tarvitse tietääkään. :)

annsuli: En oikein tiedä uskonko henk.koht. tuon greippimehun tehoon tärpin edistäjänä. Foolihapollahan on eniten merkitystä siihen alkuraskauden aikaan, riittävän pitoisuuden odottavan naisen kropassa pitäisi vähentää keskenmenoja ja alkion kehityshäiriöitä (lähinnä hermostoputken sulkeutumishäiriöitä, mutta ilmeisesti myös sydänvikoja). Pitäisin siis foolihappoa kyllä tärkeämpänä kuin greippimehua. Tuossa kun foolihappoasioita mielenkiinnosta taas vähän googlailinkin, niin törmäsin siihen, että miestenkin olisi hyvä sitä syödä, sillä matalat pitoisuudet voi vaikuttaa sperman laatuun heikentävästi. Että siitä vaan samalta purkilta syömään molemmat. :D

Mylvinen: Onneksi olkoon! :)

annab: Alexandra89 päivittää tuota listausta. Korosta nuo päivitettävät tiedot aina punaisella, niin päivittäjä ne paremmin bongaa tekstien seasta. Niin ja tervetuloa sinulle ja muille uusille!

Meikäläinen sai tässä tietää saaneensa vakipaikan töissä. Aika huojentava ja melkoisen mahtava uutinen! Tämähän nyt sitten osaltaan vain lisää sitten ajatusta, että sitä lastakin voisi alkaa yrittämään ehkä jo lähiaikoina, kun on sitten varma työpaikka tiedossa kotona olon jälkeenkin. Pitäisi vain uskaltaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa, pelkään kait että vastaukseksi tulee, ettei vielä vuosiin...

Pitäisi varmaan kirjoitella useammin tänne, niin ei tulisi tällaisia kilometripostauksia aina, kun monen ihmisen juttuihin kommentoi. :D

Muoks: Tuli niin paljon tekstiä, että meinasin jo unohtaa yhden jutun. Ajattelin linkkivinkin laittaa, oletteko käyneet tutustumassa Väestöliiton Perheaikaa.fi -sivustoon? Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta nettiluentoineen kaikkineen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
Mylvinen voi jukran pujut, mahtavaa, onnea :heart: :flower: :heart: aikasta ihania uutisia teillä :) sulla tais jo kiertopäivätkin paukkua hyvin yli, eikös? Mites Na-dene, joko oot testaillu, eikös sulla oo jo dpo:t aika hollilla? :)

miss_piggy tosi inhottavaa, että oireilu jatkuu :( voihan sitä harkita, että kävisi lääkärissä ultrassa, jos tuntuu vielä, että vuoto ei lopu, samalla saisivat antaa kunnon kipulääkkeetkin sulle!

(.) mun erikoiskierto jatkuu, nyt vuorossa kunnon jättinäppyjä ja uudelleen voimistuvaa valkkaria, aijai ku mukavata :D oikein jänskättää, että mitä kivaa vielä luvassa :kieh:
 
LilyAlice Kiitos! :) Aika ymmyrkäisinä täällä edelleen ollaan, tosin paniikki on jo vaihtunut onnelliseen jännitykseen. Oltiin hiihtoloman vietossa tosiaan miehen kanssa,joten "en päässyt" testaamaan. Testailin sitten 32/29 ja selvä plussahan se oli :) Tai no kaksi plussaa ja yksi digi 3+ :LOL: Testasin väärän negan joskus dpo 9-10.

Tulehan perässä plussannneisiin mahdollisimman pian ja samoin kaikki muut!!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
MORO ! Terkkuja Lontoosta, oon ollut ihanan 10 kuukautisen tyton lapsenvahtina pari paivaa kun sen aiti on ollut toissa 10 tuntii.. hyvin mennyt!

Mulle voi paivittaa kp 3? harmi... yrityskierto kaksi alkakoon! onko mitaan vinkkeja? mitas jos se 2 pupuilua ei riittanyt kp 13 ja kp 17? mita keksin seuraavaks?

onnea mylvinen, ihanaa et taalllakin alkaa plussia tulla. mitas vinkkeja suosittelet? pitaako pupuilla koko ajan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
Hei, en oo tainnu vielä onnitella: Mylvinen valtavasti onnea plussauksen vuoksi :heart:

LilyAlice: Täällä tosiaan menossa Dpo10 ja hätähousu kun oon, niin muutamana aamuna oon jo tehny testin. Negaa näyttäneet. En oikeastaan edes oo vielä olettanu, että mitään näkyis, mutta oon vaan varmuuden vuoks halunnu testata. :D Kännykän WomanLog-kalenteri ennustaa edellisten kiertojen perusteella, et perjantaina alkais menkat. Joten jos loppuviikosta sitte selviäis... Oireita on ollu aikalailla. Osa varmaan mielen tepposia, mut myös ihan todellisia. Sunnuntaina (Dpo8) ihan järkyttävä reilun puolen tunnin "menkka-kramppi", joka vaati talttuakseen 2 panadolia. Ei kuitenkaan pisaraakaan mitään normaalista poikkeavaa vuotoa. Toiveikkaana ajattelin, että se ois voinu olla kiinnittymiskipua... Lisäksi lähes joka ilta/yö huonoa oloa ja nännit on arat, olleet oviksesta asti (tänään on tissit ollu "sisältä" kipeän oloset...). Ruokaan liittyviä himoja ja hajuherkkyyttä. Palelua.
Toisaalta pessimisti nostaa päätään ja pohtii todennäköisyyttä raskautua yk1:stä...

Mites sulla menee? Suht käsikädessä taidettiin noitten kp:iden kanssa mennä... sulla tais olla ovis hiukan mun jälkeen, eikö? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
LilyAlice: Keskenmenon/keskeytyksen jälkeen kuuluu asiaan, että vuoto voi kestää 2-4vkoa.

Helena2013: Etköhän voi jatkaa entisellä linjalla. Vaikka kaiken tekisi "oikein", niin eihän se tärppimahdollisuus siltikään ole kuin se 15-25% per kierto.
 
Helena2013 Mulla ei ole oikein antaa tärppineuvoja koska tämä plussa tuli sen jälkeen kun päätettiin lopettaa yrittäminen hetkeksi. Ei tikuteltu ovista, eikä edes mietitty olisiko se hollilla. Ja melkoisen täsmäisku olikin, koska pupuiltiin tasan kerran koko kierrossa olosuhteiden pakosta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Helena: Mulla tuo kesken mennyt raskaus sai alkunsa puolen vuoden terolut-kuurin jälkeen, kun sain tikutettua oviksen, oviksen aikana pupuiltiin ennen ovista ja ovispäivänä, ja siitä paukahti. Tosin söin sitte monivitamiineja, ja gelee royaleita.
Mutta kyllä se on varmaan suurimmaksi osaksi ihan tuurista kiinni tärppääkö vai ei.
Mutta kun ajoittaa pupuilut oviksen aikoihin joka toinen päivä, niin pitäis olla hyvä mahikset.
 
Mylviselle onnea raskautumisen johdosta! :)

Verna- Kiitti vastauksesta.

Mulla kesti viime kierto 38 päivää, mikä on noin 8-10 päivää pidempi normaalista kierrosta. Toivottavasti tasoituis nää kierrot...
Voisin mäkin oikeastaan lisätä tuonne taulukkoon: ya 8/2012
 
Mylviselle hurjan paljon onnea! Olihan teilläkin jo tarpeeksi monta yk:ta takana. Hauska, että tärppäs niitten jälkeen sitte kertalaakista :LOL:

Tämä tyttö oottelee jo malttamattomana Maltan-matkaa. Tärppi tosiaan taitaa sen takia jäädä haaveeksi, mut pieni toivo itää, että ovis olisikin nyt hieman aiemmin kun yleensä ja simpat säilyisi hengissä sinne asti. Mut se taitaa olla niin epätodennäköistä, että eipä tarvi loppukuusta turhaa toivoa niitä viivoja :)

Mukavia keväisiä päiviä kaikille (nyt on kevät, kun aurinko paistaa :)) ja kovasti plussaonnea!
 
Moikka moi :wave:

Tulin onnittelemaan plussaneita :) Tarrasukkia mukaan ja matkaan, onnea onnea :)
Viimein alko tässäkin ketjussa tapahtua.
Miss_biggylle voimia kovasti :hug:

(.) Tääll oletettu ovis aluillaan, aamulla töistä tullessä vihlas alamahasta niin pirusti että joutu jo keskittyy ihan oikeesti että pysy auto tiellä :D
Onko kellään tullut oviksen aikaan tisseistä mitään nestettä? Huomasin tuos aamusellaan että vasemmasta rinnasta tihkutti pari tippaa jotain kirkasta nestettä. Koskaan aikasemmin ei oo mitään vastaavaa mulla tapahtunut ja oon aivan äimän käkenä :confused:

Ihanaa kevät päivän iltaa kaikille :) Plussatuulia täällä puhaltelen kaikille :)
Mulle vois päivittää ya 12/2012
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Oma napailua tulossa: Tänään piti olla Dpo11, mutta Aunt Flo (kuten mun menkkapäivyri muistuttaa ;) ) kurvas kylään, joten tänne sais päivittää yk2... :( Vaikka todennäkösyys sille, että yk1:llä tulis plussaa on melko pieni, niin vähän pettynyt fiilis silti. No ainakin näyttäis kierto olevan nyt pari päivää edellistä lyhyempi. Mietin vaan, kun toi luteaalivaihe jäi lyhyeks (10 päivää)... Eiks siitä saata olla haittaa, jos se alkaa olla yleistä joka kierrossa? :confused: No, toivotaan että tasottuu...
 
miss_piggy
Na-dene:Tuo on tavallista, ettei noilla yk:lla vielä tärppää, mulla tärppäs vasta yk 8, ja sekin meni kesken... Tosiaan jos se luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, niin alkio ei kiinnity..
 
Jaksuja Helenalle ja Na-denelle uuteen kiertoon joutumisesta :hug: pian se aika siitä onneksi menee, reilu viikko ja pääsee jo ovista pongailemaan... :)

(.) Arvatkaas mitä, mun erikoiskierto yllätti - tänään digi otti ja hymyili mulle, jee! Ovis siis vasta nyt, kp 27, eli Na-dene, ihan muutama päivä sun jälkeen :) ai kun kiva, ettei se kokonaan jäänytkään pois, ja sitä se siis tiesi tuo lisääntyvä vuoto ja näppylät :) onneks jaksoin testailla, kun lekuri epäili että kierto saattaa pitkittyä/ ovis siirtyä viime kierron takia. Pienestä voi olla ihminen onnellinen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss-piggy: Näinhän se on noiden yk:iden kanssa, vaikka sulle olisin tuon pienen kaikkien murheiden jälkeen niin mielellään suonut :hug: En oikeastaan edes varsinaisesti odottanut plussaa vielä, toki toivoin sitä, mutten ollut yllättynyt tädin tulosta. Mulla vaan menkat aiheuttaa aina pienen hetkellisen masiksen ja nyt näköjään erityisesti, koska niiden tulolla on nykyään uusi merkitys. Mutta eteenpäin porskutetaan ja ovistestien osto oli kauppareissulla jo mielessä :)

Sen oon huomannu myös, vaikka oon täällä aktiivisemmin kirjotellut vasta tuon n. 1,5kk että nopeasti teihin ja teidän kuulumisiin kiintyy ja päivittäin on käytävä kurkkaamassa, mitä kenellekin kuuluu. miss_piggy, sinunkin taivalta täällä olin seurannut ihan omista alkupäivistä asti ja jotenkin olit mielessä tuolla muitakin keskusteluita lukiessa. Onhan täällä lukenut monen muunkin "murheellisista tapahtumista", mutta sinun kokemuksesi raapaisi kyllä syvältä sydämestä. Niinkin syvältä, että huomasin juttelevani kävelylenkillä sinusta parhaalle ystävälleni (joka siis tietää tästä meidänkin yrityksestä). En tiedä sitten, mitä kaveri meinasi, kun höpöttelin "tuntemattomasta" ihmisestä, mutta kyllähän täällä omalla tavallaan hiukan oppii muita kirjottelijoita tuntemaan. Ei kokonaisvaltaisesti, koska täällä puhutaan pääasiassa vain raskautumisesta ja sen kiemuroista, mutta oppii kuitenkin ja yhdessä täällä näitä kiertoja ylä- ja alamäkineen elellään :heart: Sitähän se vertaistuki on. (Ja ei, en yritä sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, koska en pysty edes kuvittelmaan miltä. Mutta mukana eletään. :heart: )

LilyAlice: Onnea oviksen vuoksi. Pienistä asioista sitä yleensä nimenomaan onnellisia ollaan. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice

Yhteistyössä