*Esikoista yrittämään 2013!*

Aluksi mullakin yritys oli aika stressitöntä ja mietin kiertopäiviä vain sen verran mitä täytyi lääkityksen (Primolut) ajoittamisen takia. Olin naiivi ja uskoin nopeaan plussaan, koska lähipiirissä tällaisia ongelmia ei ole juurikaan ollut.

Sellaisilla ihmisillä, jotka plussaa heti kuukauden tai kahden sisään yrityksen aloitettua yritys on varmasti ollut paljon rennompaa ja lapsen tekeminen on ollut oikeasti kivaa. Mutta kun kuukaudet kuluu ja vuodet vaihtuu, eikä vieläkään ole raskaana ja hoidoissa ollaan, niin yrityksestä on nykyään rentous kaukana. Joudun koko ajan laskemaan kiertopäiviä, että muistan ottaa lääkkeet oikeaan aikaan. Lääkärin määräyksestä myös joudun tekemään ovistestejä. Sänkypuuhia meillä on lääkärin määrääminä päivinä. Joten tästä on kyllä hauskuus, spontaanius ja romantiikka kaukana.

Toivottavasti te vähemmän aikaa yrittäneet pystyisitte pitämään yrityksen mahdollisimman pitkään rentona. Ovistestien ja lääkärikäyntien kanssa ei kannata turhaan kiirehtiä, jos kroppa näyttää toimivan moitteettomasti. Tutkimukset ja hoidot eivät ole oikotie onneen. Mukava myös kuulla, että haluatte pitää mut yhä täällä keskustelussa mukana. Tää oli eka ketju täällä Kaksplussassa johon liityin, niin on ollut mukava vaihtaa täällä ajatuksia ja jatkossakin näin mielelläni teen. :)

).( Huomenna kp 14 edessä taas folliultra. Eipä ihmeempiä odotuksia sen suhteen. Edellisissä kierroissa ovikset ollut vasta kp 20 ja 25, joten katsotaan onko annoksen tuplaus saanut ovista näin paljoa aikaistuun.
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Eleanor8527101/2013
Yksinkaksin251
annsuli231
Na-dene27101/2013
Laruu20101/2013
Heilanga301
pippuri85 282
pienitiikeri 262
pikkupingviini 291
Alexandra89 23201/2013
elsanen262
Milya 21410/2012
Memmo256
Lauriska27509/2012
ralliruutu2310/2012
haaveuni 2707/2012
Mylvinen 256
Mary Ann296
LilyAlice33608/2012
mamiksi 217
jjennaa- 218
*Stiina241003/2012
tarana2511
Nea86 2601/2012
Hydrangea261201/2012
Evangelina271610/2011
Mmaria211709/2011

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy 01/2013 (YK 8)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Nonni Alexandra89 nymmä sen hokasin, miksen oo spotannut sitä plussanneet kohtaa sillon alkuun tuosta ja seuraavalla kerralla spottasin sen muuten siitä *Stiinan päivittämästä puhelimella (olen ääliö, kyllä :D) Eli en tiedä onko se vain mun tietokoneella ongelmana, vai näkyykö muillekin tuosta listalta vain pelkkä y 01/2013 (yk 8) . Elikkä siinä ei näy Plussanneet testiä eikä miss_piggyn nimeä laisinkaan. Ja lisäksi taustalla oleva kukkurukuu puuttuu myös tuolta. :)

Anteeksi vieläkin tämän asian kanssa "painiminen", mutta nyt se oli pakko kirjoittaa, että mistä johtuu tuo mun ensimmäinen "sokeus" joka olikin ääliömäisyyttäni ja sitä etten puhelimella kunnolla katsonut että mitä luin. -.- :D

Varmistin asian vielä, kopioin siis tuon kaiken tekstin tuosta listasta ja heitin muistioon katselvaksi, kukkurukuu ja miss_piggy löytyvät kyllä sieltä, mutta omalla tietokoneellani tuo ruudukko ajaa sen tekstin tuonne sivuun jotenkin ihmeellisesti, niin ettei sitä näy sieltä ollenkaan. :eek: Näkyykö se muiden tietokoneella ihan normaalisti?? Siis tuo taustalla ja plussanneet kohdat?

(Äsh, ymmärtääköhän kukaan tästä mitään, vai olenko ainoa jolla on tietokoneen kanssa tälläinen ongelma...?)
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan Hydrangea tossa streassisasiassa. Pitempi tulokseton yrittäminen varmasti aiheuttaa sen, että kaikki keinot otetaan käyttöön ja asia on mielessä koko ajan. Itsekin olin ilman pillereitä huoletta kaksi vuotta ilman, että oisin vauvantekoa hirveästi miettiny. Nyt on sitten täytynyt alkaa yrittämällä yrittään, sillä oikeasti haluan sen vauvan nyt enkä sitten ehkä muutaman vuoden päästä jos sillonkaan. Stressaaminenhan ei oo tietenkään hyvästä eli sitä yritän välttää ja luottaa siihen, että kyllä se kohta tärppää. Mut sille ei oikein mitään voi, että asia on kyllä joka päivä mielessä. Ovistikkujen ja muiden poppaskonstien en koe kyllä mitenkään lisäävän mun stressiä, päinvastoin. Jos en saisi varmuutta oviksesta, sittenhän sressaisin sitä, että oliko se vai eikö se ollu :) Kiertopäivien laskeminen ei myöskään stressaa, minä kun olen tällainen järjestelmällinen kalenterityyppi. Mutta jokainen taaplaa tyylillään, ja sehän on tosi hienoa, että joillekin lapsi tulee stressaamatta, omalla painollaan :) En kuitenkaan usko, että pitkään jatkunut yritys voi olla kovin stressitön.

Mulle näkyy tuo lista normaalisti, mut luenkin näitä puhelimella. Ei oo sillon kukaan kurkkimassa olan yli :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Kiitos vain Hydrangea tarjouksestasi, mutta enpä taida enää kuulua tähän ketjuun, koska vissiin jo kaikki ovat aloittaneet yrityksen tai aloittavat sen lähiaikoina. Meillä yritys alkaa vasta elokuussa, häiden jälkeen, joten turha(n aikaista vielä) tehdä comebackia. :)
 
Hei taas kaikille. Menkkoja ei näy ei kuulu...nyt olis sit jo kp 35. Hmmm...jos se oli sit myöhäinen ovis. En oo nyt tehny r-testejä, kun loppuivat kesken...hups. :D kattelen vieläkin eilistä testiä jossa oli se miehenikin näkemä haalea haamulainen. Mä pelkään että on ollut vaan hipaisu. Perhanan kuume jos on haitannut kiinnitystä! Muutenkin se on Häirinnyt mun oire kuulusteluja. ;) antibioottien takia oksennan lähes jokapäivä ja olo on muutenkin ällö. Inhottavaa!
 
Komppaan Alexandraa, Mozilla koneeseen ;)
Terkkuja kiertopäivältä 38... Tänään uutta testiä ostamaan. Sormet ristiin et tulos ois positiivinen!
Tekis mieli ostaa semmonen ClearBlue mis näkis hedelmöitysajankin... Mut oon kuullu näistä CB:iästä aika paljon huonoo et kai se sit tulee ostettuu taas se apteekin oma testi..
 
Viimeksi muokattu:
).( Tänään noustu sängystä niin väärällä jalalla kuin olla ja voi. Varasin lääkärimatkaan tupla-ajan, mitä sinne pitäisi mennä, mutta oli taas jotkut ihan käsittämättömät ruuhkat. :mad: Kirosin siinä matkalla ja meinasin soittaa jo klinikalle, että nyt kyllä myöhästyn. Lopulta kuitenkin ehdin juuri ja juuri oikeaan aikaan paikalle, kun juoksin parkkipaikalta sisälle. Lääkäri jo siellä etsikin mua. Joo, ja eipä päivä siitä ultrasta sitten parantunut. Limis paskat 3 mm. Sitten joko 7 mm johtofolli ja 11 mm kysta tai 7 mm ja 11 mm follit. Lääkäri oli itse enemmän kystan kannalla, kun se musta pallura näytti pullistuvan munasarjan ulkopuolella. Uutta ultraa sitten maanantaina, että päästään seuraamaan follin ja kystan tilannetta. Ens kierrosta tulossa taukokierto. Sen jälkeen vielä kaksi kiertoa mennään tällä systeemillä, mutta viimeistään sitten pitäisi miettiä ainakin inssiä. Ketuttaa ja kyllästyttää tää koko homma! Ajattelin tänään illalla jutella miehen kanssa ja ehdottaa, jos lopetettais koko yritys ennen inssiä/IVF:ää. En jaksa enempää. :(

Parempaa päivää teille muille ja plussaonnea piinailijoille!
 
Hydra pahoittelut ultrakuulumisista :hug: Toivottavasti maanantaina näyttäisi tilanne paremmalta! On se iso asia lähteä miettimään "kovempia otteita" yritykseen. Itsekin huomaan ajattelevani, että kynnys aloittaa raskaampia hoitoja on suurempi kuin kevyempiin tableteilla onnistuviin hoitoihin. Toisaalta joskus se yksikin inssi voi riitää.. Toivon niin kovasti, että teille se plussa tulisi ennen niitä päätöksiä!

Joskus myös tauko tästä kaikesta voi tehdä hyvää, yrittäisi nauttia elämäntilanteesta joka tällä hetkellä on. Sitä meinaa unohtaa "elää" tässä hetkessä, kun suunnittelee tulevaa raskautta ja lasta toivoen. Itsellä ainakin on ajatuksissa lähes jatkuvasti esim. voinko hakea syksyllä alkavaan täydennyskoulutukseen jos olenkin raskaana tai jos varataan lomamatka niin saanko vielä lentää jos raskausviikot on niin ja niin pitkällä.. Raivostuttavaa! Muistetaan mimmit myös elää, kerran sitä vain nuoria ja terveitä ollaan!
 
MaryAnn ja Heilanga: mä pidän sormet ja varpaat ristissä, että saisitte plussat! :)

Hydrangea: toivottavasti päivä jatkuis paremmin, ja fiilis lähtis nousuun ? jos tuntuu siltä että alkaa ahdistua, niin on tosiaan tauon paikka! Muistakaa ottaa aikaa itellekkin!

Omanapailu: kävin tänään yksityisellä tarkistuksessa, ja kohtu oli täysin tyhjentynyt! :/ perjantai oli niinku painajainen ja toiveuni samassa paketissa, itketty on niin paljon(suurimmaksiosaksi säikähdyksestä) että kaikki tuntu epätodelliselta. oli kyllä niin kova kolaus että päätin että ovistestit ja muut "ressaavat" tekijät jää nyt muutamaksi kuukaudeksi jäähylle! Antaa asioiden tapahtua "omalla painolla". Pupuilua meillä harrastetaan normaalistikin tarpeeksi, eli nyt vain ajatukset irti vaivakuumeesta, ja jatkossa mietiskelen tulevaa ulkomasnmatkaa ja laskettelu reissua. Toki täälä palstalla käyn lueskelemassa ja kirjottelemassa(joten älkää pudottako mua listoilta), mutta otan pientä aikalisää!

Plussatuulia ja positiivista energiaa kaikille! ?
 
Mulla nyt menossa kp 12. Ylihuomenna pitäs olla ovis. Vaihdoin ovulaatiotestin merkkiä, kun viime kuussa ei testien mukaan ollu ovulaatioo. Nyt ei ole ihan joka päivä pupuiltu, mut en usko et siitä mitään haittaa on. Kunpa tällä kierrolla tärppäis!! Ya 12/12.
 
Hydra, voimia sinne, mitä sitten päätättekin tehdä. Kyllähän se joka kuukausi ilman raskautumista lisää ainakin paunan ikävää ja toivottomuutta mielen perukoille. Onhan sulla miehen lisäksi joku ystävä tai läheinen jolle jutella pahoina hetkinä? Mulle se on ainakin todella tärkeää tämän palstailun lisäksi, täällä asioita käsittelee toki tietyllä tavalla ilman suodatinta, joka helpottaa.

*Stiinan kanssa hyvin samoilla linjoilla, yritän pitää kurissa tätä vauvakuumeen otetta - löysin todella kiinnostavan työn, enkä nyt tiedä hakisinko sitä. No tottakai haen! Ja yritän elää muutenkin niin, etten mieti kaikkea raskautumisen ja yrittämisen ja kiertopäivien ym kautta. Hankalaahan se on. Läheinen työkaveri on raskaana, ja en pysty paljoa keskustelemaan hänen voinnistaan ja odotuksestaan, on vaan helpompi olla ajattelematta sitä (raskautunut joka kerta ekasta kierrosta). Itse mietin nyt panostavani miekkosen viettelyn lisäksi harrastuksiin, koiriin ja ratsastukseen toden teolla, sillä ratsastusta en sitten raskaana pystyisi jatkamaan.

Heilanga ja Mary Ann jokos on testit "purkissa"? ;) mullakin on huonoja kokemuksia tosta CB:n puikkotestistä, se antaa haamuja, mutta se digitaalinen on kai melko herkkä ja hyvä?
 
Memmolle vielä kovasti lämpöä ja onnellisia hetkiä keväälle! Suunnitelmat kuullostaa ihanalta, mäkin haluan lomareissulle :)

Taitaa olla *Stiinan yritys aloitettu-kohdassa väärä vuosi? Mulle voipi päivitellä ya 8/2012
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo
Alexandra89 sainpa makeat naurut siun blogitekstiä lukiessa :LOL: lähinnä nauratti kyllä oma suhtautuminen, koska kyllähän tässä vauvakuumevilskeessä ja tätäkin palstaa lukiessa tarttuu kaikenlaiset termit ja ajatusmaailma... mutta kun sitä vaan toivoo niin kovasti, että näkis testissä edes sen haamulaisen :D

Ja tuosta stressaamisesta myös... miks sitä pitää tehdä testiä testin perään ja hermoilla ensin sitä koska mahdollisesti ovuloi, milloin pitäis harrastaa lovingia ja sitten tuleeko ne menkat vai ei. Ehkä, EHKÄ tässä kierrossa vois ottaa asian suhteen rennommin tai edes yrittää? Meillä tulossa piakkoin muuttoa ja työpaikanvaihdosta ym. häsää, niin toivon, että on loppukuusta sitten muutakin ajateltavaa tämän kuumeilun ohessa. (tokihan tässä vielä ehtisin sitä ovulaatiotakin etsimällä etsimään, tikkuja on kaapissa jo odottamassa...) ohan tämä naisen elämä vaikeeta :rolleyes:

Entä jos vaan päätettäis olla stressaamatta niin kamalasti tässä kierrossa, antaa ns. "luonnon hoitaa"? Anyone with me?

Jospa viikonloppuna näkis vaikka aurinkoa ja pääsis pulkkamäkeen laskiaisen kunniaksi :)
 
Kun gynellä mietin ovishommia, niin hän mielestäni ihanasti totesi että voinhan ovistikkuja koittaa ihan mielenkiinnosta (siis vaikka yritystä ei nyt olekaan päällä), jos haluan asiaa selvitellä (ja sanoi, että ovis tapahtuu 36h plussan jälkeen). Totesi tosin myös, että jos ovisoireita tuntee, niin kyllä sitä nyt ihan tuntemustenkin mukaan voi mennä ilman mitään tikkustressaamista ja että yleensä kun ne halut siinä ovulaation kohdilla muutenkin on koholla. Gynen ensimmäisiä kysymyksiä sisään päästyäni olikin, että tunnenko minä oviksen.

En tiedä sitten kuinka yleistä se on, että ovikset tuntee? Ei minullakaan nyt mitään 100% varmoja tuntemuksia ole, että tietäisin aina täsmälleen sen päivän koska ovuloin. Ehkä ne jotka tikuttelevat, eivät kropassaan mitään erilaista oviksen aikaan tunne ja seksihalutkaan eivät lisäänny? Itselläni ainakin tuo halujen lisääntyminen on niin selkeä merkki lähestyvästä oviksesta, että miksi ei voi vain antaa mennä sen mukaan. Jos seksiä 2-3pv väleinkin harrastaa, niin kyllä siellä on siittiöitä kytiksellä oikealla hetkelläkin, ilman että sitä oikeaa hetkellä 100% varmasti on bongannut. Nimim. viime viikon miestään kyltymättömästi ahdistellut :D

Tämä nyt taas kumpusi jotenkin ajatuksista stressittömämpiin vauvahaaveisiin.
 
( . ) Testattu on.. Oisin halunnu testata aamulla mut mies puolväkisin pakotti mut testaa tänään :D Negatiivinen... Aamuvirtsa ois tietenkin voinu näyttää edes haamua mahdollisesti. Mut eipä siinä mitään. Kyllä tässä on semmoiset merkit ilmassa, et huomenna aamulla soittoa lääkärille. Neuvolasoittoajat on vasta klo 12-13, enkä niin pitkään todellakaan malta odottaa!
 
Mary Ann koska sun ovis oli? Onko kovastikin oireita? Toivotaan että sulla asukki siellä on. :)
Itse tein rfsu:n testin. Haamu, taas! En kyllä edes itse kauheasti noihin luota. Heh!oli silti pakko ostaa kun olen kerran tikkuholisti.:ashamed::D Mammaksi sivuilta tilasin maanantaina testejä. Kai ne huomiseksi tulee...
Itsellä oireita ei ole...kai...rinnat on hieman kipeät, alamaha juilii menkkamaisesti, huimailee...jne. Periaatteessa oireita jotka mulla on aina ennen menkkoja. Olis kyllä kiva saada perjantaiksi joku tieto, että ollaanko vai eikö olla raskaana. Olen meinaan menossa laivalle ja olis kyllä kiva tietää,että millä meiningillä siellä voi olla. Memmo oikein mukavaa lomaa! Itsekin voisi sellaisen tähän ottaa. :)
 
Verna : Hienoo, et sait mielenrauhan. Tuollaisia gynekologeja just pitäiskin olla... Neuvolassakin vois olla hieman miellyttävämpi ihminen kun viimeksi käydessäni keskusteluja... Se oli kaikin puolin muuten mukava mut sit se alkoi kyseenalaistamaan mun ja mun miehen suhdetta, joka oli mun mielestä erittäin epäammattimaista :(
Memmolle voimia ja koeta nyt tosiaan rentoutua ja lomailla, jospa pieni aikalisä auttaisi <3
pippuri85 : Ehdottomasti olen samalla kannalla kanssasi! :)

Ja sit siihen kuuluisaan omaan napaani.... Tosiaan tammikuun piti olla ns. välikuukausi "yrittämisessä". En huomannut laisinkaan ovulaatiota, ja mulla oli tähystys ja lääkitys on ollut päällä... Vasta kun tää mun suolistotulehdus alkoi olla paremmalla tolalla, alkoi mielenkiinto petipuuhiin palailla ja näemmä ovulointikin on ollut samoihin aikoihin. Ei vaan ole mitään muistikuvaa nyt milloin tää pupuilu tapahtui... :eek:
Oireita on ollut mielialan vaihtelut. Kaks viikkoa sitten koulussa mä vaan spontaanisti aloin itkeskellä eikä siitä tullut loppua. Johtuen jännityksestä tulevaa työssäoppimispaikkaa kohtaan. Mut se oli kyl aika outoo, vaikka älyttömän herkkä oonkin. Sit tää maha alkaa olla jo aika huomattavan turvoksissa. Etova olo, yleensä iltaisin mut välillä aamullakin. Alamahassa nippailuita, kaikennäköisiä oloja vatsassa muutenkin, en osaa selittää... Tälläkin hetkellä siellä tuntuu käyvän kauhee meininki... :S Alaselässä aristusta. Jäätävä väsymys. Palelua. Olikohan siinä kaikki? :D

*muoks* Niin, ja rinnoista en osaa sanoa, onko muutoksia. Vähän ehkä muhkeammat?? Täytyis kysyä mieheltä :D Jonkin verran nekin on kipuillu mut pahimmat kipuilut oli joskus tammikuun puolella...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä