*Esikoista yrittämään 2013!*

*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria212009/2011
Evangelina271910/2011
Clavel2412/2011
Nea86 2601/2012
tarana251403/2012
miss_piggy31902/2012
Minttu-Lilja27909/2012
Future Mum3105/2012
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33808/2012
jjennaa- 218
Mary Ann29708/2012
Memmo26708/2012
kukkurukuu 24708/2012
Milya 21710/2012
mamiksi 217
Lauriska27609/2012
ralliruutu2310/2012
Alexandra89 23401/2013
annab31401/2013
Heilanga30401/2013
Neyski2001/2013
annsuli234
pienitiikeri 26312/2012
Helena201328302/2013
pippuri85 283
Meewi28203/2013
Paloma84 282
Mayinka30109/2011
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
*Stiina



Plussanneet:
Mopsukka 04/2013 (YK 1)
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Täällä eletään jännittäviä aikoja, dpo 11. Menkkojen pitäisi alkaa lauantaina :/ kaikenlaisia oireita tietenkin on, mutta onhan mun kroppani mua ennenkin huiputtanut :) mut miten se joka kerta osaakaan kehitellä vakuuttavampia oireita? :LOL: Oon antanu itelleni luvan testata perjantaina dpo 13, kun silloinhan tulos on kai jo suht luotettava, mitä näitä palstoja oon lukenu. Jos maltan, niin ootan lauantaille ja teostaan jos ei menkkoja näy. Saas nähdä..

Onnea Mopsukalle!
 
Mä lopetin tupakan polton 10 vuoden polttelun jälkeen. Oon ollut nyt yli 4kk ilman. Mutta kyllä olen kerran kaks antanut itteni viimesen kuukauden aikana yhden polttaa, onneksi se on jäänyt siihen. Mulla on tosi vahva tahdonvoima.
 
Mopsukkaa tulin onnittelemaan: ONNEA!!!!! :flower:

Ja omanapaa: Ei ne menkat sit toissapäivänä viel loppunutkaan. Ihme veivaamista taas tää homma. Mut nyt näyttäis taas ehkä siltä et kohta loppuu mut en uskalla viel ottaa riskii ja tahria taas yksiä housuja... Mut saakelin kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Ihmettelen vaan miten onnistuin taas kerran tuntemaan niitä raskautumistuntemuksia.

Odotan innolla perjantaita ku pääsee vähän tyttöporukalla tuulettumaan! Tää on just sitä mitä mä kaipaan.. Unohtaa välillä nää vauvahaaveetkin, ehkä... Toivottavasti jaksais itekin olla kunnolla messissä ku yleensä väsähdän ihan alkuillasta jo.

Kysymykseen vastaus: En polta. Oon kyllä joskus polttanu mut ei tulis mieleenikään enää. Onneksi pääsin irti tupakasta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä poltan. Olin polttamatta kesäkuusta ja kun tieto keskenmenosta tuli, alotin taas. No jos sitä kohta lopettelis tai viimestään, kun saa sen plussan. Sit on ehdoton NO NO! Jotenkin vaan on sellanen fiilis tällä hetkellä, että ei oo mitään syytä lopettaa... Aika tyhmä ajatella niin... Mut...
 
kukkurukuu, on tosiasia, että tupakista irti pääseminen on vaikeaa ja tarvitsee motivaation. tiedän sen vaikken pitkään ole koskaan polttanut, mutta niin helppo on aina ollu palata entiseen... tällä hetkellä en polta, koska miehenikään ei polta. enkä kyllä ole sen päätöksen jälkeen haikaillut tupakkaa. joskus kännissä on tullu poltettua yks tai pari mut enää ei tee mieli edes kännissä...
eksyin raskauskeijun sivuille ja löysin varsin vinhan testin: Herkk onko kellään kokemuksia?? tekis mieli vähän pistää tonne tilausta ovistikuista ja raskaustesteistä.. onko suosituksia?
 
Liitynpä minäkin tänne. Nyt se vasta oikein kunnolla iski, kaipuu, jonkin puuttuminen... vauvakuume. Olen jo kolmekymppinen mutta jotenkin on vain tullut ajateltua että on vielä nuori, tahtoo vielä mennä ja elää ja blaablaa. Jokainen aiempi tosi hyvä syy tuntuu nyt yhdentekevältä, joten päätettiin miehen kanssa aloittaa aktiivinen "vauvanteko". Hain viime kuukautisten aikaan (alkoivat 6.4. eli nyt on kp 13) Terolut-reseptin ja sain samalla lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Jotenkin sopivaa, että juuri tänään kun sairaalasta saapui kirje esitietolomakkeineen miehelle, sain ensimmäisen plussan ovulaatiotestiin! Otin tikusta varmuuden vuoksi monta kuvaakin, ihan kuin sen tikun tuijottaminen läheltä paljain silmin ei olisi riittänyt... Tänään siis petipuuhiin ja sitten sormet, varpaat ja kaksihaaraisetkin ristiin hedelmöittymisen puolesta! Nyt siis virallisesti yrityskerta numero yksi, vaikka ehkäisy on jätetty pois jo ennen häitä elo-syyskuussa 2011. Enempää en ainakaan voisi raskauden eteen tehdä, sillä olen ollut nyt noin kuukauden savuton (ennen kun kärähti melkein aski per päivä), heittäydyin absolutistiksi, aloitin monivitamiinit ja välttelen lääkeaineita kuin ruttoa :D

Eli... Mayinka, ikä 30, yk 1, ya 09/2011
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas kaikille!

Ensimmäiseksi paljon onnea Mopsukalle! :) <3

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille, liityn joukkoonne, elikkä minulle saa päivitellä YK 7.


Edelleenkin lueskelen teidän juttuja taustalla, jotenkin ollut niin kiire mukamas aina, ettei ehdi mitään kirjoittelemaan ja sitten hupsista vaan, tuleekin jo se aika, kun odotellaan menkkoja saapuvaksi ja kun ne saapuvat, tulee tännekin tultua ilmoitettua tuo YK muutos..

Vielä hieman lisää omaanapaa: Kierrot on nyt pari kertaa olleet suht normaalit, edelliskierto oli nyt 29pv ja sitä edellinen 28pv. Ovulaatiota en ole tikutellut nyt pariin kertaan. Tällä hetkellä fiilis on, että tulee kun on tullakseen, mutta jos lokakuuhun mennessä ei ole tapahtunut mitään, elikkä kun meille tulee vuosi yrittämistä täyteen, niin aion mennä lääkäriin tutkituttamaan, että omassa kropassa nyt suurinpiirtein kaikki olisi ok. Mies ei tästä oikein ole innoissaan, on lähinnä sitä mieltä, että kahden vuoden yrittämisen jälkeen voisi vasta mennä tutkituttamaan asiaa. Minä taas en jaksaisi joka kuukausi pettyä niin pitkän aikaa.. Vaikka aikaahan minulla on, kesällä täytän vasta 22 vuotta. Olen aina haaveillut, että saisin ainakin 3 lasta, mutta kun nyt edes saataisiin tämä yksi lapsi aluilleen, niin olisin ikionnellinen! Onko teillä muilla mitään haaveita/jopa päätöksiä siitä kuinka monta lasta haluaisitte? :)

Ainiin, tuosta tupakanpoltosta, minä siis poltan ja päivässä kuluu 2-10 tupakkaa. Viihteellä ollessa saattaa mennä enemmänkin.. Mutta sitä on tullut vähennettyä huimasti, kun miettii että vielä joku aika sitten poltin 20-30 tupakkaa päivässä.
 
Menin sitten lipsumaan tuosta omasta testausaikomuksesta ja testasin eilen (dpo 11) negan. Voi että ottaa päähän! Just tällaiselta ärsytykseltä halusin itteeni säästellä sillä, etten testaa liian aikasin, mutta voi että sitä on ihminen pöljä. Oon ollu tänään niin vittuuntuneella päällä.. Usko tärppiin on siis täysin mennyt :( (vaikka tiedän, että dpo 11 on vielä aika aikasin) Mullakin pyörähtää käyntiin kohta jo yk 7, vi-tut-taa! Anteeksi avautumiseni ja v-sanan viljely :(

Minäkään en polta kuin satunnaisesti. Oon nuorempana polttanut, ja siitä se jäi, että joskus haluaa polttaa. Mulla tekee tupakkaa lähinnä vitutukseen, eli tänään ois varmaan hyvä päivä polttaa :LOL:

Mayinkalle tervetuloa ja lyhyttä käyntiä täällä!
 
Kiitos Lauriska! Toivotaan ettei tarvitsisi kauaa olla :)

Hmm... soitin äsken paikalliseen terveyskeskukseen kysyäkseni kortisonipiikin vaikutuksesta mahdolliseen raskauteen. Itse kortisoni nyt on hiinä ja hiinä, osa lääkäreistä kehoittaa välttämään ensimmäisen kolmanneksen ajan ja osa antaa käyttää. Itselle kortisonipuuduteinjektio pistettäisiin lonkkaan (ts. alle parinkymmenen sentin päähän kohdusta ovuloivan munasarjan puolelle) ja sain äsken tietää että injektiossa käytettävällä puudutteella on eläinkokeissa saatu aikaan myrkytysoireita ja keskenmenoja. Kerroin hoitajalle faktat omasta hedelmällisyydestäni ja hän sanoi että itse äitinä jättäisi ehkä piikin ottamatta. Mitä siis tehdä? Lottovoittajan onnella kun on mahdollisuus jopa siihen, että munasolu on JO putkessa ja hedelmöittynyt. Peittoja kun tuli heiluteltua viimeksi edellispäivänä, eiköhän edes pari siittiötä ole vielä hengissä. JOS tällainen megasäkä olisikin sattunut tai sattuisi käymään, en antaisi itselleni hetkeen anteeksi jos alku menisi kesken pelkästään kivunlievitykseen käytettävän piikin vuoksi. Tulehdus kun paranee ihan levollakin, työpaikkalääkäri vain haluaa palauttaa nopeammin työkykyiseksi (piikki + päivä saikkua vs. puolitoista viikkoa saikkua). Vai olenko nyt jossitteleva ja lorvikatarrinen luulotautinen? Myönnän, en pidä piikeistä yhtään, tai oikeammin pelkään niitä lähes hysteerisen paljon. En siltikään niin paljoa, ettenkö olisi aiemmin antanut piikittää samaa vaivaa. Silloin se auttoi kuukaudeksi, mutta silti... kuukausi kivutonta elämää on yhtä tyhjän kanssa jos se on maksettu menkkaverellä. Plääh, vaikeaa.

Mitä te muut tekisitte samassa tilanteessa? Alan itse olla kallistunut piikitysajan perumisen kannalle, ja heti kun vain pääsee töistä, mies saa luovuttaa aikaansa ja jotain muutakin lapsenteon alttarille ;)
 
Lauriska, ihan täysin samat fiilikset kuin sulla, siis ihan jouduin taistelemaan EILEN illalla etten tee r-testiä samoilla dpoilla kuin sä, että en sitten pettyisi. Mitäs jos se näyttäisikin, mitäs jos olenkin, agh.. lopulta vaan luovuin ajatuksesta.

jospa sit viikonloppuna täti tulee
 
Poistin laruun listalta, kun edelleen oli yk1 vaikka ya 01/2012, ja viimeinen toiminto Kaksplussalla on ollut helmikuussa. Ilmoitusta sitten vaan, jos haluaa takaisin listalle! :)

Tyttötiikerille laitoin yv:llä tilannekyselyä. Mites enn1e? :)
 
Onnea Mopsukalle!

Tupakkaa polttelen, kun tarjotaan. Ennen tuli poltettua säännöllisesti. Tässä vielä toista viikkoa saa odotella menkkoja. En usko olevani raskaana, vaik yrityksen puutteesta ei oo jääny kiinni. Toivotaan, että plussia tulee kehiin immeisille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
miss_piggy
Lauriska: Negaa täälläkin eikä oloja mihinkään suuntaan, dpo 13. Joten eiköhän tää ollu tässä. Nyt on jo kp 55 menossa, joten uskon että tää mun stressaaminen ja raskauden toivominen nyt vaan vaikuttaa mun kierron venymiseen entistä enemmän. Vielä huomenaamuna teen testin ja sitten annan olla ja odottelen vaan sitä lapsettomuuslääkärin aikaa.
Mua vasta vituttaaki, ku tässä on nyt yk 9 ollu käynnissä jo pari kuukautta... Ku ne perkeleen menkat ei tuu! (anteeksi kirosana).
Ja koska yritys on jo aloitettu 01/12 niin jos ois säännöllinen kierto, niin nythän ois jo menossa tyyliin yk 14.. huoh..
 

Yhteistyössä