*Esikoista yrittämään 2013!*

*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria212009/2011
Evangelina271910/2011
Clavel2412/2011
Nea86 2601/2012
tarana251403/2012
miss_piggy31902/2012
Minttu-Lilja27909/2012
Future Mum3105/2012
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33808/2012
jjennaa- 218
Mary Ann29708/2012
Memmo26708/2012
kukkurukuu 24708/2012
mamiksi 217
Lauriska27609/2012
Milya 21610/2012
ralliruutu2310/2012
Alexandra89 23401/2013
Heilanga30401/2013
annsuli234
pienitiikeri 26312/2012
annab31301/2013
Helena201328302/2013
pippuri85 283
Meewi28203/2013
Paloma84 282
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Mopsukka21103/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
*Stiina



Plussanneet:
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Voi kuinka monta ei-toivottua uutista tänä aamuna tullut :( Mary Ann, Heilanga ja annsuli, pahoitteluni :hug: olin ihan varma, et nyt niitä plussia tulee, mut no, ne tulee nyt sitte vaan vähän myöhemmin. Kylhän me jaksetaan kärsivällisesti oottaa (kun ei muuta voida) :)
 
meikäläisen saa poistaa listalta kokonaan palaan takasin sitten kun jaksan yrittää lasta aktiivisemmin. Puhuttiin miehen kans että otetaan tästä eteenpäin rennosti ilman stressiä. Tulee kun on tullakseen asenteella.

Toivon teille kaikille onnea ja menestystä ja suuren suuria plussatuulia <3
 
Voi pahoittelut kaikille tätin kohdanneille. Kyllä tää oottavan aika on pitkä. Tai oottamista oottavan aika. Vai miten se meni.

ON: huomenna lääkäriin, saa kuulla ainakin vastauksia. Saa nähdä tapahtuuko siellä sen kummempia. Ovista alkanu tikuttelee, mahassa nippailee mut en usko et vielä pariin päivään tullee ovisplussaa.
 
Täällä kiertopäivä 29/28. En oo vielä testiä tehny ku aattelin nyt oottaa keskiviikoon rauhassa , niin ei ainakaan harmita turhaan tehä negatestoja. Siihen mennessä uskon että täti tulee jos on tullakseen, koska miulla kierto on aika säännöllinen ! Mut katselmoidaan :) Tsemiä kaikille uuteen kiertoon!! +++++++ :heart:
 
Joo... Menskurat alko... :/ Noh.. Ainakin kierto oli vaan 28pv tällä kertaa...
Ja mä tossa laskeskelin, että kun tän uuden vauvan yritys on nyt kestäny silleen, että mennään neljänteen kiertoon ja ensimmäistä tehtiin 3kk ennen kun saatiin tärppi ja koska sitä ei ikinä tullu ja me ei olla lopetettu sen esikoisen yritystä, niin mä haluaisin, että sinne listaan laitetaan yk 7 kiitos.
 
Kiitos kaikille tuesta! :heart: Varsinkin kukkurukuulle kiitos kauniista sanoista. Liikutuin!
Kyllähän mä yritän tosiaan olla onnellinen sen mun kaverin puolesta. Ja niin kovin aikaisessa vaiheessa tämä raskaus on hänellä, et mitä vaan voi sattua. Enkä antais itelleni anteeksi jos dissaisin mielessäni sitä ja jotain sattuiskin sitten.
Voi että, Heilanga, oon pahoillani tätistä :( samoin annsuli, kukkurukuu ja muutki tätin kohdanneet..
Nyt on jännäjännä, kuinka Mopsukan käy.. :) Toivottavasti odotetulla tavalla.

Kukkurukuu toi 28 päivää ois kyl hyvä kiertopituus.Mä tuol aiemmin ilmoitin väärin, eli mul olikin toi edellinen kierto 38 päivää.. kyl se tais olla sunnuntai-aamua se tätin saapuminen...

Että mua korpee tää olo. Ei riitä nää menkkakivut sit vaan pitää olla samalla kauheassa flunssassa. :( Onneks ei oo enää lämpöä ja nenäkään ei vuoda ihan jatkuvasti tänään. Mut varsinkin tän tädin voisin kyl lahjoittaa pois... Luomumenkat ku on mulla aina ollu hirveän kivuliaat, tosin ei kyllä läheskään niin kivuliaat ku oli nuorena, tai sit on kipukynnys noussu...

Muuten. Pitäiskö mun nyt, kun tää kierto on näköjään jääny näin pitkäksi, käydä gynellä? Mietin vain, et oisko tässä nyt lääkityksen paikka? Vai pitäiskö tää kierto olla vieläkin pidempi ennen kun kannattaa huolestua tilanteesta..
 
miss_piggy
Dpo 10, tuntuu vaan että ei tää tuota tulosta, joku limainen vuoto tuli taas aamulla, joten eiköhän täti kurvaa paikalle parin päivän sisällä. Ja sit alkaiski yk 10.
 
Hei kaikille!

Pahoittelen suuresti, että en ole päässyt keskustelun pariin, jouduin olemaan ilman tietokonetta pari viikkoa. Nyt taas paremmalla onnella! :)
Viimeksi kirjoitellessani elettiin jännäpäiviä, täti kurvasi lopulta paikalle kierron ollessa 45 päivää. Olen tuohon lukuun ihan tyytyväinen, epäsäännöllisten ja pitkien kiertojen taustalta. Olen syönyt nyt kaksi kiertoa vehnänalkioöljyä ja Ladyvita Mamaa, ehkä ne auttavat pitämään hyvää hyrinää yllä.

Tässä kierrossa sain viikko menkkojen jälkeen ihmeellisen sivuvuodon, pari kertaa vessassa käydessä paperiin jäi paksunlaista limaa, jossa oli häivähdys verta väriksi. Sittemmin seuraavana päivänä näin jotain rusehtavaa jälkeä paperissa, sitten se loppui. Ajatukset jostain kiinnittymisvuodon kaltaisista asioista toki heräsivät, mutta koetan olla tässä rauhallisesti ja elää katsellen eteenpäin. Olen koettanut päästä sellaiseen ajatukseen, että jos onni käy ja elämä sisälläni alkaa, se pysyy siellä jos on pysyäkseen ilman testailujakin ja ilmoittaa varmasti ennemmin tai myöhemmin itsestään.

Keväästä nauttien!

Meewillä nyt siis yk2
 
Jaaha, näyttäis nyt siltä et kuukautiset alkaa tehdä loppujaan. Onneks nää mun kuukautiset on yleensä tosi lyhyet. Tuli ostettua greippimehua... Parikin kauppaa kävin läpi ja huomasin ettei Valion greippimehua löydy :( Sillä ei vissiin ole oikein menekkiä sitten.. Ostin sit Rybb&Deckers-mehuu ku sitä löytyi, saas nähdä onko siitä mitään hyötyä. :/ Tässä kierrossa mä aattelin myös elämäni ekan kerran tikuttaa ovista. Eiks se oo niin et ku on 38 päivän kierto niin siin 22. päivänä pitäis aloittaa tikutus? Luin jostain sivulta sellaista... Ja kaks kertaa päivässä? Oon ihan noviisi näissä tikutuksissa.
Vielä yks kysymys ihan noista raskaustesteistä: Teettekö se sen suoraan virtsaan kastamalla vai keräättekö ensin virtsan astiaan ja sit dippaatte testin siihen? Ku mä oon tehny kertakäyttömukeihin (muovisia) ku en luota oikein siihen et se onnistuu suoraan virtsasuihkusta (suihkuttelen kuitenkin yli sen imupinnan :LOL:)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Moikka Muruset! ja lämpöset halit kaikille uuteen kiertoon joutuneille :hug: oltiinpas me nyt huonotuurisia, höh. Toivottavasti Mopsukalla vielä nappais, ja onhan siellä miss_piggykin vielä piinailemassa... :heart:

Mary Ann mullakin on ollut kaks aikaisempaa kiertoa 38-39 päivää, elä vielä huolestu, vaan kattele miten kierto tästä nyt kehittyy. Mä pissin kanssa kertiskuppiin, pitää aina piilottaa se, ettei mies vaan vahingossa juo siitä :LOL: mä aloittelen ton tikutuksen yleensä siinä kp 11-12, kun mulla se ovis on kierron pituuden vaihteluiden takia ollu kp 14-27... :D

ON: Mulle voi päivittää sen yk 8
Täällä menkat loppunut ja otettu vähän taukoa. Hyvää tietty viime kierrossa oli se, että nyt kierto oli 31, eli järkevämpi ku aikoihin. Mies on onneksi niin uskomattoman ihana tuki ja turva, ja uskoo vakaasti että kyllä se vauva sieltä tulee meillekin. Ja niinhän se tulee, kun aikansa vaan nyt ottaa, on kyllä odotettu nyytti sitten aikanaan :heart:
 
voi lilyalice :hug:

mulla ei mitään uutta, luen teijän juttuja päivittäin mut itel ei mitää raportoitavaa. tein tänään havaintoja kuvotuksesta,väsymyksestä ja aroista rinnoista, kaikki voi enteillä tätiä kylään joten en innostu. Jos maanantaihin mennessä ei tuu tätiä niin teen testin. kp 24/29
 
Ei näy tätiä. Kiertopäivä 31/28 ja tänään testin kunhan illalla menen kotiin. Ei oo ollu muita oireita nyt ku et eilen illalla koski mahaan ihan ku menkat alkas ja olinki varma et yöllä ne tulee mutta ei. Illalla myös kahesti iski iskiaskipu vasemmalle alaselkään.. Noh tänään sen näkyy :-D aika varma oon siitänegasta kyllä.. :-\
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Heips kaikille.
Omaa napaa päivittelen...eli nyt on 28/28-30. Eilen tein testin joka näytti negaa, ei oikein tiedä mitä ajatella mut menkat ei siis oo alkanu vielä ja toivottavasti ei alakaan. Viikonloppuna järjetön väsymys, toissapäivänä ruoka ei maistunut, ei sitten ollenkaan. Vasemmassa kyljessä outoja vihjaisuja jotka heijastuu ihan nivuseen saakka, alaselkä pirun kipee, vasemmalla puolella munasarjan kohdalla edelleen ilkeitä ja kivuliaita muljahduksia yskiessä, alavatsassa välillä polttava tunne...tissit ei oo mitenkään kovin kipeet, vasemman rinnan nännipihaan ilmestynyt muutama pieni valkoinen nystyrä. Aamulämmöt 36,8-37. Todella ristiriitaiset tunteet kun testi nega ja silti on kaikkia outoja tuntemuksia...mitä ihmettä tässä pitäis ajatella? Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja plussatuulia piinailijoille.
 
Voi hitsin hitsi. Toivottavasti joku nyt edes sais sen plussasen! :heart:
Itsellä menkat on mun mielestä ihan normaalit, eli keskenmenolta ei vaikuta, et kai se ol sit joku tuulimuna joka jonkinsortin haamulaisia mulle antoi.
Oottekos muuten kukaan kokeillu hormoonijoogaa? Mun äiti oli nähny jonkun dokkarin siitä ja kertoilu mulle mitä hyötyjä siitä on. (Ensimmäinen kerta kun mun äiti osoittaa positiivista mielenkiintoa mun vauvahaaveita kohtaan. :) )
Katoin youtubesta niitä videoita ja siellä oli kans tää jalat ylös tekniikka. Mä ajattelin ruveta testaamaan jotain asentoja, eikai niistä haittaakaan ole? Useassa videossa oli maininta myös siitä, että stressitaso olis saatava mahdollisimman alas ihan kaiken osalta. Nyt joogaamaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu ja Meewi

Yhteistyössä