*Esikoista yrittämään 2013!*

*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria212009/2011
Clavel2412/2011
Nea86 2601/2012
tarana251403/2012
miss_piggy31902/2012
Minttu-Lilja27909/2012
Future Mum3105/2012
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33808/2012
jjennaa- 218
Mary Ann29708/2012
Memmo26708/2012
kukkurukuu 24708/2012
Milya 21710/2012
mamiksi 217
Lauriska27609/2012
Alexandra89 23401/2013
annab31401/2013
Heilanga30401/2013
Neyski2001/2013
annsuli234
pienitiikeri 26312/2012
Helena201328302/2013
pippuri85 283
Meewi28203/2013
Paloma84 282
Mayinka30109/2011
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
*Stiina
Evangelina




Plussanneet:
ralliruutu 04/2013 (YK 7)
Mopsukka 04/2013 (YK 1)
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mulla on niin ilonen mieli niitten puolesta jotka on plussanneet ja kovasti semmonen tunne että moni piinailijoista tulee plussaamaan pian :)

Itellä menossa kp 27/27-30. Tuntemuksia on rinnoissa ja nipistelyä vatsassa mutta en innostu mistään tommosesta enää. Dpo 13? Joten saisin varmaan testaa jo viikonloppuna mutta lupasin että en tee sitä liian aikaisin kun olen ehtinyt pettymään jo aikaisemminkin... tiistaina teen testin jos ei oo tätiä tullut!
 
Helena2013, täällä pidetään peukkuja plussan puolesta ja samalla tietenkin kaikille muille :)
Kiitos vastauksista tohon tupakointikysymykseen. Ite siis poltan kans mutta yritän kyllä aktiivisesti vähentää. Ja silloin kun plussa pärähtää ruutuun niin lentää tupakat indokiinaan asti ja siellä pysyvät ;) Mulla on jo harmitus tasaantunut menkkojen alkamisen jälkeen ja nyt taas uutta yritysvaihdetta päälle :) Ja lauantaina myös hermoratahierontaan :) Lippu korkeella ja PLUSSATUULIA TÄNNE KAIKILLE! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Kyllä niitä plussia näyttää tääläkin tulevan, hitaasti mutta varmasti :heart: Pidän peukkuja kaikille jännäilijöillä! toivotaan että mäkin pääsen niihin pian :p

Täälä myöskin tupakoitsija, kovasti on jo vähennetty! max 10 tupakkaa päivässä, mutta se loppuu heti kun plussa pärähtää =)

(.)Täälä kp.15 tikuttelut alotin kp 13 vielä ei ole ovista pongattu, mutta mä niiiiiin kovasti toivon että sais sen kaks viivaa siihen tikkuun! :heart: ja toivotaan että vielä ennen lomamatkaa, ettei tarvi kuskata ovistestejä mukaan :LOL:

Plussa tuulia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin kestää koko menkkojen ajan kauhee harmitus, että taas tuli nega. Sitten kun menkat on purjehtinu ohi, niin jaksaa taas kattoo eteen päin. :)
Nyt on taas tsemppi päällä ja odotellaan ovulaatiotestiin positiivisuutta, jos sitten sais sen toisenkin plussan <3
En oo yhtään pimahtanu, mut kaveri ehdotti, et kokeilen homeopaattista hoitoo ja E-vitamiinilisiä. KYLLÄ! Mitä mulla on menetetttävää?? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo ja annab
kukkurukuu, mitä siinä voisi menettääkään? Ei se ota jos ei annakaan! :)

Täällä on viimeiset pari päivää tuskailtu ovulaatiotestien kanssa. Ensimmäistä kertaa räpätessä kuviot ei ole ihan selvillä ja testit on näyttäneet käytännössä kahta tasapaksua viivaa edellispäivän ja eilisen. Olin niin epätoivoinen että tutkin valkovuotoakin, kovasti muistutti eilen kananmunan valkuiaista. Tänä aamuna tuli varmistus että ovulaatio oikeasti oli eilen eli tämä päivä on nyt varmasti dpo1 :) Lämpömittari varmisti, sillä vaikka kroppa feikkaisi mitä, lämmönnousua se ei osaa teeskennellä :cool: :D Kuume ei nouse edes tulehduksissa ja normilämpö laahaa lukemissa 34,9°C-35,9°C MUTTA aamulämpö tänään oli huikaisevat 36,9°C!!! :heart:

Taidan lopettaa Terolutit tältä kierrolta tähän, toivotaan että tärppäisi ja jos dpo14 eli 3.5. ei menkkoja kuulu eikä raskaustesti näytä edes haamua, aloitan ne uudelleen että kroppa tyhjäisi kohdun. Jotenkin olisi sellainen olo että saattoi tärpätäkin, mutta tällä hedelmällisyysprosentilla ei uskalla toivoa kuin vasta parin viikon päästä. Nyt jo on meinaan niin menkkaolo kun vaan voi olla, jos kroppa veti sekaisin Teroluteista niin ei varmaan tarvitse odottaa edes kahta viikkoa hanojen aukeamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo
miss_piggy
Kopsaan tän tekstin toisesta ketjusta ku en jaksa kirjottaa, mutta:

Nyt tarvisin apuja, ja limavaroitus! :D

Tänään on laskujen mukaan dpo 14. Kävin vessassa, ja hirveet valkkarit tuli, oikein sellasta venyvää kananmunalimaa. Ja ovistesti näytti tältä:



Voiko mulla olla NYT vasta kunnon ovis ja se 5.4 ei ollukkaan, vai onko mulla 2 ovista? Onneks mies tulee tänään reissusta, mutta ihmettelen vaan :D Ja mites sitten sellainen juttu, että kun mulla olis sille lapsettomuuslääkärille se aika 30.4 niin uskallanko mennä, jos se tekee jotain tutkimuksia, niin voiko se vaikuttaa haitallisesti esim. kiinnittymiseen? Nyt oon ihan ulalla. Eilen tein ovistestin ku nippaili niin oli vielä nega. R-testi nega.
 
Miss Piggy, onpa kyllä mysteerinen tuo sun tilanne! Ovistesti kyllä on selvästi positiivinen, ei epäilystäkään. Ehkä sulla on nyt toinen ovis tässä kierrossa? Tai sitten viimeksi ovisplussat oli virheellisiä.. Eikö pco voi aiheuttaa sellasta? No onneksi saatte nyt tämänkin ovisplussan hyödynnettyä :) ehkä se lapsettomuuslääkäri osaa kertoa, et mistä on kyse.

Mayinkalla selvästi ovis ollut! Onnea, se on aina mukava kohta kiertoa, kun on ovis bongattu :) Eiköhän se Memmollekin kohta näyttäydy testeissä :)

ON: Tänään dpo 14, kp 32/31-32. Menkkoja oottelin tänään alkavaksi, mut ei oo näkyny. Huomenna testaan, jos vieläkään eivät oo alkaneet. Jotenkin tuntuu, et ei sieltä voi plussaa tulla. Ihan kuin se ois jotenkin epätodellista, että minun testissä ei vain voi näkyä kahta viivaa. Kuulostaa ehkä hassulta, mut ehkä muut negoihin ja olemattomiin haamuihin tottuneet tietää, mitä tarkoitan :) Eilen jo olin varma, et nyt ne menkat alko, kun oli sellaiset alavatsan jomotukset ja tuntui et hulahti. Oli mukava yrittää pitää siinä tuntia sitten. Mut eipä siellä mitään verta näkynytkään kun vessaan pääsin. Samanlaisia tuntemuksia ollu tänään, mut ei muuta. Toivotaan, et se ois hyvä merkki! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo
miss_piggy
Lauriska: uskon kyllä että tää on nyt se oikea ovis, cb:n digissäki oli nyt kunnolla tummat viivat. En tiä mikä se edellinen sitte oli, ehkä se oli joku ovulaation yritelmä, tai sitte oli jotain keskenmenon jälkimaininkeja vielä :D Nyt tosiaan nippailee vieläki, joten hyvältä vaikuttaa. Ku vielä saa miehen illalla keploteltua petiin :) Täytyy sille lääkärille sanoa sitten 30 päivä että kun ovulaatio oli 20.4, että ottaa sen huomioon tutkimuksissa, jos vaikka oliskin jotain kiinnittymisen yritystä.
Ihmettelen vaan mitä tuo tuhrutteluki tuossa välillä nyt sitte oli... Ja ajattelin että alotan ens viikolla TAAS terolutit, ku sillon ovis on jo menny, jos se tukis kiinnittymistä ja sais sitte ainaki menkat tulemaan jos ei muuta.

Nyt sentäs tietää että ovuloin luomusti, mutta kierto vaan on tosi pitkä ja sekava :p
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
miss_piggy, voiko Terolut tukea hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä? :O Mä kuvittelin että se saattaisi vaikuttaa just toisinpäin tai aiheuttaa vuotoa vaikka munasolu yrittäisikin kiinnittyä. Apua, mitähän tässä nyt tekisi, söisikö noita nappeja vai ei...? Ovulaatio oli eilen, seksiä sitä edellisenä eli parempia mahiksia saa hakea, nyt pitäisi vain antaa kaikki apu mahdolliseen kiinnittymiseen. Toivossa on hyvä elää :)
 
Lauriska toivotaan että näyttäytyy :p taisin vaan alottaa ton tikuttelun liian aikasin, kun kierrot kyllä pääsäntöisesti ollu yli 30 päivää.

miss_piggy todella jännittävää, toivotaan että nyt tärppäis :heart: kumpa mäki saisin sen ensimmäisen ovis plussan tästä kierrosta :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Voi apua!

Heräilin tuossa reilu tunti sitten, loikoilin sängyssä ja noustuani äsken keksin hetken mielijohteesta tehdä Davidin herkän raskaustestin nyt vähän varhaisempana kiertopäivänä, kun mitä olin ajatellut.

Kuukautiseni loppuivat tässä kierrossa tuossa 4.4. paikkeilla. Siitä tasan viikon päästä tuli parina päivänä limaa, jossa veriviiruja mukana. Siitä taas viikko, kahtena päivänä rusehtavaa vuotoa jäi paperiin pyyhittäessä.

Toissapäivänä erinäisten oireiden vuoksi tein hätäpäissäni testin iltapissasta parin tunnin pidättelyllä, odottaen negaa. Sain jonkun haamujen esihaamun, jota kääntelin valossa osaamatta sanoa, onko se viivanpaikka vai onko siinä väriä. Nyt tein aamuvirtsasta tuon herkän testin ja jo vessassa testiajalla jokin viiva otti paikkaansa testialueella. Koitin pysyä rauhallisena, mutta kun testiajan puitteissa toin testitikun vielä päivänvaloon, näen jotakin haalean punertavaa, viivan joka näkyy ilman siristelyä ja siis vahvistuneen haamun.

En halua vielä vannoa mitään, odotan vielä päivien etenemistä ja seurailen, vahvistuuko viiva vai jääkö se viivanpaikaksi. Ensimmäistä kertaa koskaan tikussani on toinen viiva, joka näkyy silmin siristelemättä, luulisin tunnistavani vain harmaat viivanpaikat.

Jännittää. Tulin tänne heti purkamaan, koska ajattelin että en touhota miehelle vielä ylenmäärin. Jos viiva nyt vahvistuu, varmistelen digillä ja esittelen sitten sen jotenkin kivalla tavalla, vaikka kukkapuskan kera. :p Digissä ainakin puhuvat suoraa suomea, ei tarvitsisi miehen ihmetellä viivoja.

Tämä odottaminenhan on vaikeinta.
Kiitos jo etukäteen myötäelämisestä!


Muokkasin kuukautisten loppumispäivän oikeaksi. Eka vuoto siis kp13, toinen kp18 ja tämä tämänpäivän testi kp23. Mikäli tulkitsen oikein, nyt olisi dpo 10.
Vaikka testiaika on tietysti jo ummessa, katselin testitikkua uudelleen. Siinä se viiva on ja kyllä se vaan on punainen! Voi apua.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
miss_piggy, voiko Terolut tukea hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä? :O Mä kuvittelin että se saattaisi vaikuttaa just toisinpäin tai aiheuttaa vuotoa vaikka munasolu yrittäisikin kiinnittyä. Apua, mitähän tässä nyt tekisi, söisikö noita nappeja vai ei...? Ovulaatio oli eilen, seksiä sitä edellisenä eli parempia mahiksia saa hakea, nyt pitäisi vain antaa kaikki apu mahdolliseen kiinnittymiseen. Toivossa on hyvä elää :)
Ite oon ymmärtäny näin, että jotenki se vois auttaa, kun terolutejahan pitäis siis normaalistikin aloittaa syömään ovulaation jälkeen. Kun siis luonnollisestikin sitä keltarauhashormonia erittyy oviksen jälkeen, ja jollekin oli lapsettomuuslääkärikin sanonut, että ne pitäis nimenomaan aloittaa oviksen jälkeen :) En tiedä sitte, mutta voishan sitä kokeilla. Eli just kuulemma 3-4 pvää oviksen jälkeen vois alottaa.
Täällä olis nyt sitte dpo 1, toivottavasti ehdittiin ajoissa tallettelemaan ku eilen oli se LH-huippu ja pupuiltiin eilen sitte illalla ja vielä yöllä ihan miehen alotteesta ku tultiin viihteeltä kotiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Meewi ja kukkurukuu
Meewi, hitsi, mielettömästi onnea! :heart: Nyt vaan viivaa vahvistelemaan, voi kun se olisi jo huomenna paljon tummempi! Ihanaa kun saa lukea että edes jollain tärppää, antaa uskoa tähän omaankin touhuun. Jos ei nyt niin sitten seuraavasta ehkä jo minäkin...? :) Kirjoittele lisää uutisia!

miss_piggy, kirmasin sitten syömään Terolutin ohjeen mukaan eilen illalla :D Ovulaatio nyt kuitenkin oli jo pari päivää sitten niin syödään nyt niin kuin pitikin, kuvittelin vain että nappien popsiminen voisi vaikuttaa jotenkin negatiivisesti mahdolliseen kiinnittymiseen. Kiitos vastauksesta :)
 
miss_piggy
Mayinka: Hieno juttu :) Taidan itsekin aloittaa sitte siis ens viikolla tuo terot. Lueskelin vielä tosiaan netistä, niin tulin siihen lopputulokseen, että tuollanen systeemi on ihan toimiva.
Yhdessä vanhassa ketjussa oli tällänen teksti:
"Muakin nimittäin neuvottu aloittamaan terolut-kuuri vasta ovulaation jälkeen koska keltarauhashormonihan estää munasolun kiinnittymisen. Pelkkä terolut auttanee raskautumisessa kai lähinnä niitä, joilla ongelmana on liian lyhyt loppukierto eli keltarauhashormonia ei luonnostaan ole riittävästi, jotta kiinnittyminen voisi tapahtua kunnolla".
 
miss_piggy, jännä että mua on neuvottu syömään Teroluteja kierron 10.-25. päivä, eli aloittamaan napit jo ennen ovulaatiota vaikka se saattaakin estää ovulaation :eek: Sen verran mitä olen lueskellut, tuntuu että useimmat aloittavat napit vasta oviksen jälkeen ja syövät 10 päivää. Pitääköhän soittaa arvauskeskukseen ja kysyä asiaa...? Lääkkeet määrännyt lääkäri oli virolainen, puhui huonosti suomea eikä oikein tuntunut kauhean hyvin tietävän näistä lapsettomuusasioista. Kysyi multa minä kiertopäivinä olen noita ennen syönyt ja montako pakkausta niitä pitäisi reseptille kirjoittaa :O

KP17, dpo3. Omaa oloa: huomasin aamulla, että aina kuiva alapää oli näköjään päästänyt valkovuotoa pikkareihin asti :LOL: Nyt osa pääkopasta yrittää todistella että se jotenkin johtuisi hedelmöittyneen munasolun seikkailuista ja osa taas väittää vastaan pettymystä lieventääkseen. Yhä päällimmäisin fiilis on se pessimistinen ei tärppiä-olo. Onneksi pääsee töihin, saa muuta ajateltavaa :LOL:

Keväisiä plussa-auringonsäteitä kaikille! :)
 
Haamuinen plussa tuli siis sunnuntaiaamuna, tänään maanantaina viiva oli vahvistunut ja selkeämmin punainen. Haalean vaalea kyllä vielä kontrolliviivaan nähden, mutta selkeä plussa. Nyt seuraan herkeämättä viivan vahvistumista, nyt on vasta kiertopäivä 24 ja haluan odotella vielä ainakin muutaman päivän asiaa seuraten, ennen kuin soitan neuvolaan tms. Tunteet ovat vuoristorataa ja mietin milloin uskallan luottaa siihen, että kaveri pysyy matkassa.
 
miss_piggy
Mayinka: Huomasin että sua oli käsketty syödä terolutit siis kierron 10-25 pvä? Vai tarkoititko että 16-25? Kun terolutejahan syödään 10 päivän kuureissa, ja tuo 10-25 pvä olisi sitten jo 15 tablettia...

Onkohan se lääkäri nyt ohjeistanut sua ihan oikein? Eli tosiaan niitähän syödään 10 tablettia, sitten taukoa ja kun kk-vuoto alkaa niin se lasketaan taas ekaksi kiertopäiväksi ja sitte taas aloitetaan oviksen jälkeen.. Yleensähän ne pitäis syödä kp 15-24, mutta suosittelen silti odottamaan ensin että on ollu ovis.
 
Voi ihanuus! Täällähän on plussanneita ruvennu tulemaan! :heart: onnea molemmille. :flower:

Mä en oo muuten uskaltanut alkaan syömään noita terolutteja, kun oon ymmärtänyt, että se saattaisi haitata jotenkin raskautumista...oonko nyt ymmärtänyt jotain väärin?
Kaksi lääkäriä on jo niitä mulle kirjoittanut.
Mulla on alavatsa ihan kipiä. Särkee ja on sellainen pistävän oloinen. Ei oo ollu ennen tämmönen. Ovista odottelen. Kp9 menossa, enkä oo vielä tikuttelua aloittanut. Mä luulen että tää kierto voi mennä mettään, kun töissä on ihan kauhia meiningi. Stressiä on enemmän kuin laki sallii ja kun on itsensä pomo, ei voi sillekkään valittaa. :p
Nytkin muuten ihan outoja fiiliksiä tuolla....ihan kuin joku yrittäis läpi nahan tulla. WTF? Oon kyllä taas ihan pihalla. :headwall:
 
Hei! Aikaisemmin tässä ketjussa kirjoittelin, ettei ketju ole enää minunlaiseni (perustin siis aikoinaan Esikoista yrittämään 2012!-ketjun), mutta huomaan silti vain palaavani tähän ketjuun uudestaan ja uudestaan. :) Täällä siis taustalla seurailen teidän tilanteitanne ja peukutan raskautumisten puolesta. Meillä yritys alkaa vasta elokuussa, joten minun tietojani on vielä turha päivitellä mukaan.
 
miss_piggy, niin reseptissä luki, 1 tabletti kierron 10.-25.päivä. Jostain netistä se tuon kopsasi, en kehdannut kyylätä mistä sieltä. Vähän oudolta se tuntuu itsestäkin mutta napsin kiltisti nappini kuten lääkäritäti käski :) Jos ensi kierrosta sitten vasta ovulaation jälkeen. Onneksi kuitenkin ovuloin tässäkin kierrossa vaikka Teroja söinkin, oli kyllä niin täydellinen oppikirjaovis ettei siitä voi erehtyä :D

Omaa napaa: en edelleenkään jaksaisi odottaa :LOL: Huomenna VASTA dpo5 ja meikäläinen on jo ihan hermoraunio! Saa nähdä millä tahdonvoimalla saan pidettyä itseni tekemästä raskaustestiä liian aikaisin siitäkin huolimatta että olen suht satavarma ettei tuolla pientä ole :rolleyes:
 

Yhteistyössä