*Esikoista yrittämään 2013!*



:) :heart: Jännä juttu, miten toi Pregcheckin viiva ei näy kuvassa juuri ollenkaan, vaikka luonnossa oli jo eilen kolmen tunnin pidätyksellä miehen nähtävä. Onneksi Clearblue ei jätä mitään arvailujen varaan. :) Nythän sit kaikki muut tulee pikavauhtia perässä odottajiin eiks je? ;) Ihanaa vappua kaikille tasapuolisesti! :heart:

Joku vapaaehtoinen voisi ryhtyä listan päivittäjäksi, minä ajattelin poistua täältä pikkuhiljaa. Jos tuo taulukko tuntuu vaikealta päivitettävältä, niin saa ihan vapaasti poistaa ja tehdä uuden listan! :)
 
Onnea plussanneille ja hyvää vappua kaikille!

Eilen itketti ja vitutti.. Kahtena iltana peräkkäin ei ole onnistunu pupuilut. Mulla on pyyhittäessä ollut limaista vuotoa, joten kai se ovis siel on.. Ois ovistikut mut en taida viitsiä edes testailla ku sit vituttais viel enempi jos tietäis et nyt pitäis tärpätä. Ongelmana on siis mies ja hänen väsymyksensä ja sen jälkeen ku ekal kerral epäonnistuu ni seuraavil kerroil on niin kauhee jännitys (ramppikuume) ettei ota eteen siin vaihees enää ku pitäis alkaa hommiin. Lähellä oltaessa kyllä ottaa herkästikin mut ku pitäis siirtyy hommiin ni lerpahtaa. :( En oo tästä tääl sen enempää avautunu mut nyt oli pakko ku oikeesti palaa käpy. rakastan miestä, mutta musta tuntuu ettei me voida saada perinteisellä tyylillä lapsia :,(
 
Mary Ann
Ehkä mies ei ookkaan valmis? Tai pelkää, et siinä on jotain vikaa? Älä puhu sille ovulaatioista tai mistään enää. "unohdatte" koko jutun... Ehkä se auttaa... Tai sitten ehdotat, että siirrätte teko hommia myöhemmäks... Ehkä ukko menee siinä kohtaa paniikkiin ja hommat alkaakin luistaan. Mut älä syyllistä.
Ymmärrän kyllä kiukun mikä sulla on.. Ehkä mies vaan pelkää, koska sen pitäis nyt olla "siitosori" ja ehkä miettii, että mitä jos epäonnistuu...
Mä koittaisin puhua ihan hyvissä merkeissä asiasta.. Sanot vaikka, että "sua pelottaa ihan kauheesti ajatus raskaudesta, että mitä jos ei tuukkaan raskaaks, kun se on niin monesta kiinni esim. ajotuksesta ja siitä, että onko munasolu vastaanottavainen ja jos tulee, niin pysyykö vauva mukana loppuun asti ja mitä se synnytys on ja sit lyödään pieni laps käsille, toivotetaan hyvää matkaa ja potkastaan ovesta pihalle kylmään maailmaan... Et onnistuuko siinä."
Jos mies näkee, et sullakin on omat pelkos, niin ehkä sen olis helpompi avautua omistaan...
Mut noi oli vaan esimerkkejä..
Tsemppiä sinne :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Mary Ann, tosi ikävä tilanne molemmille :hug: Oletteko jutelleet asiasta? Tosin suorituksen arviointi saattaa johtaa vaan pahempaan ramppikuumeeseen ja sitten ongelmasta tulee pahentuva noidankehä. Auttaisiko jos sanoisit, että "unohdetaan" lapsentekoajatukset ja nautitaan vaan toisistamme? Eli vaikka osin seksin tavoitteena onkin saada vauva alulle, asia yritettäisiin aktiivisesti "unohtaa" esileikin ja aktin aikana? Mitä tapahtuu jos teet aloitteen spontaanisti ja vaikka esim. ihan toisessa paikassa? Suihkussa? Toivottavasti löydätte asiaan pian jonkin ratkaisun, tuo on varmasti teille kummallekin tosi turhauttavaa.

Täällä vapun kunniaksi kp6 ja ihan hyvä fiilis :) Menkat vetää ihan viimeisiään, enää tulee ihan olematonta ruskeaa lopputuhrua, saa vaihtaakin jo pikkuhousunsuojan pikkareihin. Ihanaa kun sai nukkua pitkään eikä ollut krapulaa! :D Valehtelin eilen että syön vielä Champixeja (tupakoinnin lopettamiseen käytettävä lääke) sillä niiden aikaan juominen sai aikaan ihan järkyn manaajaoksennuskrapulan. Vaikka juodessa oli ihan hyvä olo eikä ollut edes änkyräkännissä, seuraavana päivänä ei edes vesi pysynyt sisällä. Siinäkin syy miksen ole viimeiseen viiteen viikkoon juonut yhtä alkoholiannosta enempää :) Isäntä mahtaa olla melko heikossa hapessa jahka nyt joskus heräisi ja soittelisi mistä saa hakea :LOL: Huomennahan meillä on sitten se spermatutkimus, alkaa jännittää mitä miehen siittiöistä sanotaan. Toivotaan ettei eilinen vaikuttaisi kovin paljoa siittiöiden laatuun, tästä otettiin yhteenkin aiemmin sillä pelkäsin että lapsettomuushoitoon pääsy pitkittyy jos simpat kärsii ryyppäämisestä ja joudutaan odottamaan 3 kk että voidaan ottaa uusi spermanäyte. Perjantainahan sen sitten kuulee kun saa soittaa tuloksia. Pitäkää peukkuja!
 
Onnittelut kaikille plussainneille. :)

Itse en ookkaan tänne kirjotellut hetkeen.
Mulla on ihan ihmeellinen ovis käynnissä. Kolme päivää ovistestit plussaa ja näyttää vaan vahvistuvan. Ei oo mulle normaalia. Toivotaan, että tää olis nyt sit se tärppikierto kun kerran moinen ovulointikin on käynnissä. :)
 
Hei kaikille, olette olleet lämpimästi mielessä! :)

Totta se tosiaan on, minut voi siirtää plussanneisiin, yk2 4/13 tärppäsi. :heart:

Haluan oman tarinani olevan tsemppinä ja ilona kaikille plussaa odottaville, kyllä asiat aina tavallaan käyvät hyväksi. Minulla on rasitteenani ylipaino ja PCO, jonka vuoksi gynekin ounaili pitkää lapsentekoaikaa. Otimme rennolla asenteella, että hyvinkin tässä vuosi voi mennä, toivottiin parasta. Edellinen kuukautisvuoto alkoi 29.3. ja kesti viikon verran, kuten normaalistikin. Pari-kolme päivää vuodon päättymisen jälkeen 8.4. tämä pieni ihme tosiaan sai alkunsa, olen ollut aivan äimänä, että ovulaatio osui noin hulluun kohtaan kiertoa. Onnellinen sattuma siis. Tuosta reilun kahden viikon kuluttua tein myös digitestin, joka ilmoitti alkion iäksi tuolloin 2-3 viikkoa, eli alku oli todella osunut noin lähelle kuukautisten loppua.

Neuvola-aika on varattu toukokuun loppupuolelle. Kuukautisista laskettuna sikiön ikä on mielestäni tässä tapauksessa todellista pienempi, joten olen itsekseni laskenut hedelmöitysajasta olevani nyt suunnilleen raskaudessa 5+4 tai sinne päin.

Olo on onnellinen ja seesteinen. Moni asia vielä jännittää ja tietysti herkät viikot vielä pelottavatkin, toivon pienellä olevan kaikki hyvin. Jaksan uskoa hyvään.

Lämpimiä halauksia ja plussa-aurinkoa kaikille, hymyä! Jos minulla natsasi kaikista huonoista ennusteista huolimatta, natsaa teilläkin. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Oi, onnea Meewi! :heart: Pikkuiselle monenmonta paria tarrasukkia! :)

Omaa napaa: kp7, ei kummempia oloja. Vietiin spermanäyte tänään labraan ja nyt jännittää, huomenna saa soitella tuloksia. Soittoaika on aamulla sellaiseen aikaan etten voi itse sinne soitella, joten pitää odotella töissä jännäkakka housussa isännältä viestiä mitä labrasta sanottiin :LOL: En usko että miehen simpoissa mitään vikaa on, mutta tämä on nyt ensimmäinen konkreettinen askel kohti lapsettomuushoitoja sitten lähetteen jälkeen. Jos näyte on ok eikä uusintanäytettä tarvita, seuraavaksi tuleekin aika mulle itselleni :O Tosin tiedä sitäkään ehdinkö tutkimuksiin, jos vaikka raskautuisin luomuna sitä ennen... :p Mutta ellei plussaa näy, tiedän että on olemassa paikka mistä voin saada apua.

Aloitin ovistikuttelut jo hyvissä ajoin ettei tärppipäivät vaan pääse livahtamaan ohi ;) Nyt vain odottelemaan viivojen tummumista (mulle niitä tulee AINA kaksi, oli mikä kp tahansa) ja nauttimaan tulevasta kesästä vällyjenkin välissä :)
 
Onnea uusille plussanneille!

Ja tästä meidän tilanteesta. Meinas tulla aika iso kriisi taas mut asia nyt selvitetty... Kyllä mieskin haluaa lapsia ja on ihan sydämellään mukana. Meillä on ollu alusta asti ongelmia seksissä, sillä oon hänen ensimmäinen sillä saralla... Oon pian kaks vuotta ymmärtänyt häntä tässä asiassa ja välillä meinaa pinna kiristyy liiaksi.
Mut nyt vaan pitää toivoa mahdollisimman paljon onnistuneita kertoja. Tikutin tänään ekan kerran oviksen.... joskus viiden aikoihin. Näytti haaleeta plussaa... Että ota siitä sitten selvää... Täytyy testailla huomenna uudelleen.
 
KP 26/29-31. Viime kierto oli ihmeellisen lyhyt. 26-28 päivillä alkoi menkat. Eli siis periaatteessa 26 kohdalla. Onkohan tämä kierto samanlainen vaiko normaali. Odotan menkkojen alkavan niinkuin tavallisesti 12.päivä eli ens viikon sunnuntaina.

Luotto taas vaihteeksi korkealla, vaikka mitään syytä ei ole. Ehkä tän ryhmän monet plussat on tehnyt oman olon varmaksi. Varma olo on ollut kyllä melkein aina, mutta joka kerta tuntuu varmemmalta.

Mahdollisia oireita ei ole kuin ummetus (sitä mulla ei todellakaan ikinä ole??) ja kurkkukipeä (njooh, ehkä tavan flunssa tulossa..). Aamulla oli hieman tissit kipeet mutta sekin helpottanut.

Ei auta kun taas odotella vielä viikko ja toivoa parasta.
 
Heips kaikille :)
Taustalla oon kans seuraillut vaik mitään en oo kommentoinutkaan pitkään aikaan. On ihanaa huomata miten kevätuulien myötä tänne puhaltelee myös plussatullet :) VILPITTÖMÄSTI ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLA!!!!!!!!! :heart:
Omaa napaa päivittelen...Eli kp 18-28-30 menossa. Oviksesta en tiedä että onko ollut ja mennyt vai mitä :) rennoin rantein mennään...en tikuttele mut kuitenkin jonkun verran seuraan kropan tuntemuksia. Ti-pe ihan kauhee hedari, tuli ja meni aaltomaisesti, pari päivää ollut alavatsatuntemuksia, painetta tms. Ollaan nyt menty eteenpäin joka toinen päivä - tyylillä ;) ja se jatkuu kierron loppuun jotean sitten näkee et tuottiko tulosta ;)
Ihanaa keväistä viikonloppua kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Hurrrrjasti ONNEA kaikille plussanneille! Onpas mahtavaa miten täällä on plussia ropissut :heart: käykäähän kertoilemassa kuulumisianne sitten jos ja kun ehditte :)

Täällä lopultakin thank god ja kiittimet ristiin tuli ovulaatio, eilen aamulla ja illalla hymyä digissä, liuskatestissä alkoi viivat vahvistua jo keskiviikkona, heti kun olin käynyt vyöhyketerapiassa :D ihanasti sai kyllä taas rentoutusta kroppaan. Liityn siis piinasiskoihin! Mites siellä Future momilla menee? Annsulille kanssa tsemppikset, jospa se nyt tän hurjan puhurin myötä nappais :heart:

Mary Ann, hermojahan toi raastaa ja välillä toki mennään kuin vuoristorataa tässä hommassa.. Mutta vaikka sitä kuinka äärettömän kovasti ja maailman eniten pientä toivookin, niin parisuhde on kuitenkin se ykkönen, ja seksistä loppuu helposti ilo ja aito halu jos sitä tehdään vain vauva mielessä..meillä ainakin oikeanlainen huumori auttaa kovasti, leikkiminen jne, ja siitä se sitten paineetkin unohtuu :D epäilen myös että monille miehille voi olla turn off jos nainen ottaa liian vahvan roolin, määrää päivät tiiättekö, "kaikki muutkin tekee sitä joka toinen päivä", se käy heidän itsetunnolleen, tärkeää että saavat olla se voimakas ja vahva osapuoli ja nainen vaan vikisee :LOL: mutta kiva kun saitte selvitettyä asioita!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Toivotaan että tämä plussa-aalto hyökyisi koko ketjun läpi ja jokainen saisi sen tärpin HETINYT :) Helenallakin niin hieno plussa :heart:

Tänään kp9 ja testin mukaan erittäin selkeä ovisplussa. Ihmeelliseen aikaan mutta en valita, odottelen miestä kotiin ja vien sen heti vilttien alle vaikka väkisin :LOL: Mulla ei kyllä näköjään ole minkään valtakunnan säännöllisyyttä näissä kierroissa, viime kierto oli lyhyin ikinä (20 päivää :O) vaikka ovis oli kp14. Nyt tässä kierrossa ovulaatio onkin huomenna kp10! Saa nähdä miten lyhyeksi luteaalivaihe tällä kertaa jää. Ja näin tuskailee rouva, jonka ongelmana tähän saakka on ollut liian pitkä kierto :LOL: Kerran meni kolme kuukautta ilman vuotoja eikä menkat sittenkään halunneet alkaa, piti pakottaa Teroluteilla. Eli pisin kierto ehkä 3,5kk eli jotain rapiat 100 päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mies ei oo enää aikoihin ajatellu seksiä vauvantekona, mutta mä ajattelen asiaa päivittäin, sillä vauvankaipuuni on niin suuri. Yritän kontrolloida sitä tunnetta ja odotan sitä et milloin tää seksielämä elpyis ja päästäis siihen pisteeseen et raskaaksi tuleminen vois olla mahdollista joistain niistä kerroista...
Meillä ei harrasteta esileikkiä, sillä siinä jo miehen tarmo loppuu vaan pitäis mennä heti asiaan ja mielellään rytinällä. Siinä hän ei paljoo kysele miten mä haluisin olla, eli mulla ei oo vaihtoehtoja muuta ku mennä hänen mielen mukaisesti. Mies ei uskalla antaa aikaa seksille ja kokeilla eri asentoja, sillä hän pelkää et hän ei pysy kovana. Ja jos kerran epäonnistuu niin seuraavaan onnistuneeseen kertaan saattaa mennä hyvin monta viikkoa.
Sanon vaan sen, että kyllä on ollut kestämistä ja ihan oikeesti suhde ollut todella kovilla. Muuten kaikki toimii hyvin, on hyvä olla toisen lähellä, meillä on hauskaa yhdessä jne...
En ymmärrä miten me voitais leikin kautta yrittää tai huumorilla... Kun kaikki menee aina hyvin kaavamaisesti... Miestä ei kiinnosta mikään erikoinen, mitä vois liittää seksiin... En oikeastaan ole enää edes ehdottanut mitään.
Anteeksi oma napa ja hieman of topic oleva teksti....
 
Ei meilläkään ole nyt pahemmin esileikkejä :kieh: Ajoittain, mutta yleensä molemmat kerkeää lämmetä siinä vaiheessa kun jompikumpi huutaa "seksille" ja olkkarista kiihkeästi siirrytään makuuhuoneeseen :LOL:

Oletko Mary Ann esimerkiksi "vahingossa" telkkaria katsellessa hivutat kätesi miehen "sinne" ja lämmittelet ja onko mahdollista, ettette harrastaisi ollenkaan seksiä, antaisit hänelle vain nautintoa? Tuntuu, että mies ei stressaisi seksiä, läheisyyttä ja esileikkiä niin kovasti..

Minulle tuli sitten hirvittävä flunssa. Maha ei toimi -yleisesti ei ollenkaan, mutta eilen kova ripuli- kiva! Ihmekkään kun on monta päivää väsyttänyt aivan järkyttävän paljon. Seksiä ei ole haluttanut (tällaisena nuhaisena ja turvonneena pallerona!!), mutta oletettavasta oviksesta (laskureiden mukaan 8-14 päivää) ja menkkoja tosiaan odotan alkavaksi ensi viikolla niin ei kai se ovis niin myöhään tulisi.

Ja nyt on tosi ärsyttävä kierre päällä! Tullut taas stressattua kovasti vauva-asioita ja sitten stressaa se kun stressaa niin kovasti! HUH! :headwall:

Tiivistys: Kiertopäivä 24-28/29-31 (viime kierron lyhyys/outous sekoittaa), oviksesta 8-14 päivää. Menkkoja odotan kuitenkin 12.5 (kiertopäivälle 31-35??). Saa nyt nähdä miten käy! :stick: Ärsyttää!
 
Mary Ann, toivottavasti pääsette eteenpäin tuossa seksiasiassa, sillä vaikka seksi onkin loppujen lopuksi aika pieni osa suhdetta, siitä tulee toimimattomana yllättävän iso asia. Seksi kuitenkin saa aikaan hormoneja, jotka tuottavat mielihyvää ja sitovat paria paremmin yhteen. Tsemppiä! Eikä omanapaviestejä anteeksi pyydellä, siksihän tämä palsta täällä on että tänne voi purkaa niin hyvät kuin huonotkin, varsinkin jos IRL ei ole oikein ketään kenen kanssa näitä asioita jakaa :)

Ja sitten sitä omaa napaa :D Tänään kp11 ja dpo1, kropassa on viimeiset kolme päivää riehunut hormonaalinen myrsky. Ovulaatiotestit näyttää nyt jo kolmatta vuorokautta erittäin selvää plussaa ja alavatsa on kipuillut suunnilleen saman aikaa. On ollut pistoksia, viiltelyitä, repäisyjä ja jomotusta. Kaikesta huolimatta jänskättää ovuloinko edes oikeasti vai tekeekö kroppa suuren numeron tuhkamunasta.

Hyviä uutisia: miehen siemenneste on ihan hyvää! :D Liikkuvia oli 47% eli niitä olisi saanut olla mieluusti enemmänkin MUTTA määrällisesti niitä oli paljon - 46 miljoonaa millilitrassa :) Miehessä siis ei ole vikaa kuten arvelinkin. Nyt tarvitsee tekohengittää vain yhtä mahoa :LOL: Toivottavasti meikäläisen itseironia ei loukkaa ketään, se ei ole tarkoituksena, mutta suhtaudun tähän mieluummin huumorilla kuin surren. Alentunut hedelmällisyys ja lapsettomuus kun on vähän vaikea paikka, sen kanssa räpistelystä tekee helpompaa jos asialle ja itselleenkin saa välillä vähän nauraa :)

Tällaista tänään. Pian töihin, onneksi torstai on VAPAAPÄIVÄ! :flower: Ihanaa kesäisen aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille, ja valtavasti plussapuhureita!
 

Yhteistyössä