Esikoista kuumeilevien :))

Siinä taulukon raakile, "koristellaan" kimpassa ja paremmalla ajalla, nyt työt jatkuu :D
Aika vähän oli kukaan tietoa itsestään vielä laittanut, tuossa nyt infot jotka nopealla lukaisulla keskustelusta bongasin :)
 
Heil lista tullut, jee. Mulle voi näpäyttää iäks 27. ja ehkäsy jätetty pois 9/12.

pirpana2013 kyselit niistä migreenilääkkeiden haittavaikutuksista, niin mulla tuo käytössä oleva lääke voi aiheuttaa sitä, ettei hedelmöittynyt munasolu kiinnity kohtuun. Eli pilaa koko yrittämisen aika totaalisesti. Luin netistä, että muutkin särkylääkkeet tätä voi tehdä. Panadolin syöminen on turvallista ja se onkin raskausaikanakin vissii ainoa ok särkylääke.

Täällä työskennellään viestinnän alalla. :)
 
Viimeksi muokattu:
valtavan potutuksen ja turvotuksen syy selvisi, tänään ne menkat sit alkoi niinkuin kuuluikin jonkin laskuopin mukaan. Yövuorojen lisäks tietenkin, nekin saa mua turvottaan :D

Elikkäs pirpana2013,23..............1/28....................03/2013, yk1

Vihdoin tää tosissaan pääsee yrittään :) toivon mukaan tuo on ainakin merkki siitä et keho toimii kun vajaa viikko sitten kapseli vasta poisteltiin mut menkat ois ajallaan, saas nähdä mitä tuleman pitää :LOL:

Mijau suuret kiitokset listasta :flower: nyt on helppo seurailla :) Ja kuvan vauva on NIII-IN söpö :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Jahas, pitänee itsekin sit pistää omat tiedot:
Paloma84, 28v.............4/28-35.........YK2,YA 2/13

Täällä joku kyseli migreenistä. Mulla on kans migreeni ja aika paha sellainen. Monta kertaa olen joutunut joskus menemään coctailpiikeille tai ihan tiputukseen sairaalaan. Vähän jännittää että miten migreenin kanssa käy, jos raskautuu esim. toisilla kuulemma helpottaa migreeni raskauden aikana, kun taas toisilla saattaa pahentua. Yksilöllistä.
Itekin joskus migreenin estolääkkeitä oon syönyt, mutta niistä tuli pahemmat haittavaikutukset kuin mitä niistä oli hyötyä migreenin hoidossa. niinpä päätin jättää estolääkityksen pois ja tein ruokavalioremontin, joka on auttanut migreenin hoidossa paremmin kuin nuo lääkkeet. Myös omien migreeniä laukasevien tekijöiden opettelulla ja niitä laukaisevia tekijöitä välttelemällä on ollut vaikutusta mun migreenien tiheyteen.

Panadol on ainakin mulla migreenin hoidossa ihan yhtä tyhjän kanssa. Panacodia kuulemma saa ottaa migreenikohtaukseen jos on raskaana, mutta siitäkin kannattaa aina neuvotella lääkärin kanssa kuten minkä tahansa muun lääkehoidon kanssa.

Ja aivan ihanan listan ja kuvan on mijau luonut!!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Hieno homma, että lista on tullut ja aktiivista keskustelua! Mulla on kanssa se tilanne, että en halua kertoa tästä vauvahaaveesta läheisille. Mulla on kuitenkin se periaate, että jos joku kysyy suoraan, että toivotteko te vauvaa tai yritättekö, niin en myöskään valehtele. Muutama ihminen on kysynyt ja niille olen vastannut, mutta toivonut, että asiasta ei tule kyselyä tai siitä ei puhuta eteenpäin. Ihana siis alkaa täällä jakaa fiiliksiä asiasta. Ja yritän opetella palstaslangiakin ja sen käyttöä :D

Mulle voi laittaa tiedoiksi:

Ikä 27
Yritysaloitettu 3/2013 eli YK1


Ja mulla on vähän sama tilanne, kun Mijaulla eli mä en tiiä yhtään ovuloinko mä ollenkaan. Se vähän murehdituttaa nyt.. en ole huomannut mitään ovulaation oireita, paitsi ehkä vähän limoja enemmän kierron keskivaiheella, mutta ei niitäkään kovin runsaasti.

Enkä ole bongannut sitä tässä kierrossa tikuillakaan. Kokeilin siis tästä kierrosta ekan kerran noita tikkuja. Ja kauheasti nyt mietityttää, että onko vika mun kehossa vai ovulaatiotesteissä.. mies oli sitä mieltä, että testeissä on vika, koska ne oli ihan superhalpoja..

Onko teillä muilla siis kokemusta Perhosen testeistä?

Mulle ne on näyttänyt koko tän kierron ajan samaa ihan tosi hailakkaa testiviivaa.. ei mitään muutosta viivassa, vaikka tähän aamuun asti testasin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ihan selkeä yhteys migreenillä on ylipäätänsä menkkoihin. Eli oviksen aikaa tai menkkojen aikana tulee useimmiten jos on tullakseen. Mulla käytössä siis täsmälääkkeet, jotka otan yleensä siinä vaiheessa ku silmissä alkaa vipattamaan sahalaidat. Tää kevät on aina myös pahaa aikaa, kun on niin hurjan kirkasta niin sillon se iskee.

Ovistesteistä kyseli Hilda-Maaria niin tuo merkki on mulle ihan vieras. Oon tilannut omani raskauskeijusta ja sieltä joko david tai prechek merkkistä. Sieltä tilaan myös raskaustestit :). Toi david on saanu täällä paltoilla aika usein kritiikkiä, mutta ite oon sillä onnistunu kyllä oviksen bongaamaan useampaan otteeseen.

Huomenna ois tarkotus tehä raskaustesti. Vähän jännittää.Vähänhän tää on hätäistä touhua, mutta haluun vähän selvittää, että viittinkö juua viikonlopun juhlissa kaverin luona. Vaikka eihän se vielä edes vaikuta, mutta haluun silti vähän himmata jos siellä joku kyydissä jo keikkuu.
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**


>> TORSTAI 28.3 <<

nimimerkki ja ikä..............kp.............yk/ya

mary866.........................?.................?
-KITTY-, 21v...............12/28............YK12
Kaislanen, 27v.............26/29-34........YK7,YA9/12
Paloma84, 28v.............4/28-35.........YK2,YA2/13
Hilda-Maaria, 27v.........18/21-33........YK1,YA3/13
Fujin...........................21/28............?
pirpana2013, 23v...........1/28....... .....YK1,YA3/13
miss_piggy, 32v..............?................YK9,YA2/12
Asklepios, 23v................?................YA8/12
Mijau, 23v...................19/?..............YK1,YA3/13




KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Ihanaa kun on pitkä viikonloppu edessä! On ollut jostain syystä tosi vaikeeta nousta aamuisin vaikka olenkin nukkunut ihan hyvin 7-8 tuntia joka yö.
Kp19 eli kierron pitäisi olla jo yli puolessa välissä, jännää! Jospa jo parin viikon sisään pääsisi testailemaan. Yritän pitää itseni kurissa ainakin kp30 asti :D

Toivotaan Kaislanen että plussa tulisi! :heart:

Lähden sukuloimaan pääsiäiseksi eli en pääse päivittämään listaa. Jos joku on halukas niin mielellään saisi päivittää pyhien aikaan jos vain kerkeää :)
 
Hippa ja kivaa pääsiäsistä kaikki!

Täällä aamulla testiin saatu joku haaleista haalein viivanpaikka, mutta ne nyt ei tarkota mitään. Testaan ehkä huomenna liuskalla uudestaan ja sitten jos näyttää negaa yhtää kummia epäselviä tilanteuta ni vasta ens viikolla jos ei menkat ala viikonloppuna.Muuten luulen että menkat alkaa sunnuntaina, mutta saas nyt nähdä.

Kohtahan tässä päästään jännäämään myös Mijaun puolesta :)!! Mainiota.
 
miss_piggy
Täällä on menkat myöhässä teroluteista huolimatta. Syy: keskenmeno ja kroppa sekasin. Lapsettomuustutkimuksiin tuli postitse aika ja monta esitietolomaketta täytettäväks...kyseltiin mm. kk-kiertoa ja milloin ollu vikat kuukautiset. Joo, kierrosta ei oo tietoa enkä tiedä milloin edes menkat tulee kun ei terotkaan niitä nyt saanut alkamaan :(
 
Hei,

voisin pitkästä aikaa liittyä johonkin pinoon.
Olen 29 vuotias ja mies 2 vuotta vanhempi. Meillä on kaksi koiraa, teemme molemmat vuorotyötä, mies 3 vuorotyötä ja mä 2-3 vuorotyötä.

SORI TULI PITKÄ TEKSTI

Mä harrasta koirien kanssa aktiivisesti ja olen kahdessa yhdistyksessä aktiivisesti mukana. Toisessa itseasiassa sihteerinä. Lisäksi käyn kuntosalilla ja pelaan lentopalloa.

Meillä on ollut lapselle lupa tulla jo 5 vuotta vissiin.
Ei olla käyty missään tutkimuksissa, mutta mulla on ylipainoa ja epäsäännöllinen työ tekee omat vaikeutensa. Joinakin viikkoina ei nähdä miehen kanssa lähes ollenkaan hereillä. Nyt ilmeisesti viimeisen kuukauden aikana lähtenyt 5 kg puhtaasti pelkkää rasvaa.

Mies ei ole vielä valmis lähtemään tutkimuksiin.
Itse yritän syksyllä mahdollisesti päästä päivätöihin. Ei pelkästään vauvakuumeen takia vaan myöskin, että pääsisin kursseille ja koulutuksiin joihin haluan. Ne on pääasiassa iltaisin/viikonloppuisin ja mun työ on ilta/viikonloppupainotteista.

Meillä oli ensimmäiset 1,5 vuotta ihan yritystä, mutta nyt ollaan menty rennommalla asenteella nykyään. En jaksa enää stressata.
Mulla meni itse asiassa liian stressaavaksi yritys. Mä en enää voi lähteä kovin kyttäys linjalle se vie liikaa intoa pois makuuhuoneen puolelle.
Itse asiassa nyt on ollut tosi outo kierto, en oikein tiedä onko nyt menossa menkat vai ei. On ihan ihmeen vähäistä vuotoa.
Meneillään joko kp 35/28-35 tai sitten kp 3/28-35
Maha ollut sekaisin jne. Mutta katsellaan ihan rauhassa.

Kyllä mä olen kuumeillut jo kauan ennen yritystä, tiennyt jo kauan mitä aikanaan haluan. Auto kun vaihdettiin 3,5 vuotta sitten - ostettiin farmari, ettei sitten heti tarvitse vaihtaa autoa, jos tärppääkin. No jos meillä nyt tärppää, niin saakin miettiä minne meillä autossa laitetaan vaunut, koska koirien häkki vie koko takaluukun.

Tässä nyt jotain taustoja.. Mä luulen, että me lähdetään koirien kanssa hakemaan miestä ja lähdetään pidemmälle lenkille.

Saa kysellä..

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
Itse olen ison osan töissä..
 
Viimeksi muokattu:
No niin katsotaanpas meneekö oikein, että mulle saa päivittää semmosta kuin kp27/28 ja mä en kyllä millää ny saa tuota tekstiä punaaselle.. mikähän täs ny on.. tuloo vaa ihmeellisiä kirjaamia :D Huomista odotellessa, josko puolukkapäivät sieltä tulis JÄLLEEN..
 
Asklepios jännitelläänpä sitten yhdessä. Mulla on kp 27/29-34 ja tänään aamulla testi näytti haalean haaleaa haamua. Koska aiot testata? Ja se punai teksti ei näykään tässä viestikentässä punaisena vaan juuri sellasena koodina :).

kiharapäälle oikein oikein paljon zemppiä kanssa. Teillä on pitkä yritys takana. se on jännä että tuo testeihin meneminen tuntuu olevan usein miehille se vaikeampi paikka. Ohan se pelottavaa, mutta syy voi olla ihan missä tahansa ja kun raskaudessa kaikki on niin pienestä kiinni. Mutta nyt pidän peukkuja, että oudot menkat viittaisi plussaan <3!

miss_piggy voimia sulle ihan hirveesti. Tollai papereitten pyörittely on varmasti raskasta, kun ei ole itsellekeään selvää se oman kropan toiminta. Mutta siitä se vyyhti lähtee aukeamaan varmasti. Sulle jos kelle nyt jo soisin sen pienen vapaamatkustajan.:heart:
 
:D aai, sen siis kuuluu näkyä niin.. hihii. no joo uudestaan nyt siis kp 28/28. eilen testasin mutta ei mitään, ja nyt äsken tein mutta testi tuola vielä kehittelee itseään. En kyllä usko etttä sielä mitään on :/ no mut eipä auta ku ootella :) Ja noi on jotain kaupan ruputestejä nii aivan ei oo edes 100% luottokaan.
 
Heipparallaa kaikki.. En nyt jaska vastailla kaikkiin uusiin juttuihin pitkästi, mulla on kraplua..:snotty: mistä tulikin mieleeni, oletteko käyttäneet alkoholia ja tupakkaa yrityksen aikana? Mun on pakko myöntää että tupakkaa tulee tupruteltua jonkunverran ja alkomahoolia käytän harvoin. Lienee se tupakkakin vaikuttaa raskautumiseen jonkinverran :/

Täällä alkaa olla ovis käsillä ja pitäis alkaa petipuuhia tiivistää ;D ollaan vaan nyt kylässä niin se tekee asiasta hieman hankalaa :D

kaislanen Laita meille kuvaaa!!! ihanaa päästä analysoimaan toisten testejä ja tuumia yhdessä että mikä siinä on :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower: Palaillaan viimeistään maanantaina !

_kitty
 
Kitty, kyselit noista nautintoaineiden käytöstä. Mä en edes muista millon oon viimeksi ollut krapulassa. Baarissa oon tainnut ollat kaks vuotta sitten joulupäivänä ystävien kanssa. En mä nyt mikään absolutisti ole. Saunan jälkeinen sidukka kyllä maistuu, mutta silloinkin olen ottanut vain 1-2 siideriä. Nuorempana tuli mentyä aika lailla mut mulla menoa hidasti tää mun migreeni. OPin nopeesti et migreeni ja alkoholi ei oo hyvä yhdistelmä. Menin sit jonkun aikaa vesilinjalla baarissa mutta kävi ärsyttämään kun ventovieraat vittuilee päin naamaa juomattomuudesta. Suomessa kun on hyväksyttävämpää juoda kuin olla juomatta.

Enpä mä oikeestaan jäänyt sitä sitten kaipaamaan, vaan puuhaan viikonloppuisin kaikkea muuta kivaa, kun ei ole huono olo krapulasta. Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut, jote siitä ei ole mitään sanottavaa. Oikeestaan mun ainuat "huumeet" on kahvi, jota yhessä vaiheessa laskin kittaavani 7-8 kuppia päivässä!!! Sen kun tajusin niin alko sitten kahvin vähennysprojekti, jonka tein vähitellen. Nykyään juon 2-3 kuppia/ päivä. Missähän siitä oli et miten paljon kahvia, suklaata, teetä yms. saa ottaa raskaana, ennen kuin päivän kofeiininsaanti on täys?

Täällä on menossa kp 7 ja menkkakivut senkus jatkuu, vaikka menkat oli yyybersuper lyhyet, vain 2 päivää ja sitten tiputteluvuotoa loput. Mut kp 5 ja 6 alavatsaan koski, niin että piti vetää litalginia ja panadolia molemmat päivät. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Mua vähän harmittaa se miten tämä kierto nyt meni.. ensin panikoin siitä, että ne mun ovistikut ei toimi ja että en ovuloi ollenkaan. No, nyt sitten eilen ja tänään sain niihin tikkuihin ovisplussan.. mutta me ollaan tietty nyt sukulaisten luona kylässä koko pääsiäinen, joten yritys ei oikein pääse vieläkään alkamaan. Tätä edelsi se, että mies oli aika pahasti kipeenä muutaman päivän ennen kun lähdettiin reissuun. Ei siis ole tässä kuussa meillä vauvahaaveita tai -odotuksia luvassa. Turhauttaa se, että taas joutuu kuukauden oottaa, että on mahdollisuus ehkä raskautua. Ei yhtään stressiä täällä tästä aiheesta ;)

No, mutta toisaalta oon hurjan tyytyväinen siitä, että nyt ainakin todistetusti mulla tapahtui ovulaatio!! Ja oireetkin oli tosi voimakkaat eli arvasin jo ennen tikuttamista eilen, että nyt alkaa olla hetki lähellä. Eli opinpa nyt ainakin tunnistamaan sen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo eipä siinä testissä mitään näkyny, ja nyt näyttääs tulevan niukkaakin niukempaa tuhruttelua.. siinä se sitte meni.. Joten nyt olis sit uus kierto alkamaisillaan.

Nyt aijon oikee kyllä paneutua tohon yritykseen, ovistikut käyttöön ja kikkakolmoset kaveriksi :) elikkä greippimehua ja jalat taivasta kohti! Ja jos on muita hyviä niksejä niin kaikki kelpaa.
 
Joo eipä siinä testissä mitään näkyny, ja nyt näyttääs tulevan niukkaakin niukempaa tuhruttelua.. siinä se sitte meni.. Joten nyt olis sit uus kierto alkamaisillaan.

Nyt aijon oikee kyllä paneutua tohon yritykseen, ovistikut käyttöön ja kikkakolmoset kaveriksi :) elikkä greippimehua ja jalat taivasta kohti! Ja jos on muita hyviä niksejä niin kaikki kelpaa.
Älä liikaa ala stressaamaan. Stressaaminen voi hankaloittaa raskaaksi tulemista. Stressi vaikeuttaa raskaushaaveita | Yle Uutiset | yle.fi

Stressi vaikeuttaa raskaushaaveita
Kova stressi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta. Tutkijoiden mukaan korkea stressitaso laskee naisen hedelmällisyyttä, kertoo ruotsalaislehti Svenska Dagbladet.

Tutkijoiden mukaan suuri pitoisuus tiettyä stressihormonia laskee raskaaksi tulon mahdollisuutta noin 12 prosenttia.

Tutkimukseen osallistui 274 18 - 40-vuotiasta brittinaista, jotka kuuden kuukauden ajan yrittivät tulla raskaaksi. Tutkimus on julkaistu Fertility and Sterility -lehdessä.

Tutkimuksessa mitattiin syljestä kahta eri stressihormonia, joita erittyy fyysisen ja psyykkisen stressin yhteydessä. Niillä naisilla, joiden stressihormonien pitoisuudet olivat korkeimmat, oli muita naisia 12 prosenttia pienempi todennäköisyys tulla raskaaksi.

Tutkijat huomauttavat, että noidankehä on valmis, kun lasta ei toiveista huolimatta kuulu: Naisen stressitaso nousee, kun raskaaksi tulo ei onnistu.

Tutkimusta on määrä laajentaa ja selvittää seuraavaksi, voidaanko stressi yhdistää hedelmättömyyteen.


Eihän tuo 12% nyt suurelta kuulosta, paitsi jos stressaa kovasti ja sattuu kuulumaan niihi 12% joilla stressi nimenomaan vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Ei oudot menkat tarkoittanut raskautta vaan nyt ihan kunnon vuotoa, eli taidan laskea, että menkat alkoi jo aikaisemmin..
Jos lasken tuhruttelusta menkkojen alkaneen niin nyt KP 7/28-35. Voi olla tuo liikunnan lisääntyminen sekoittaneen hormoneja ja painon pudotus.. No samalla linjalla jatketaan.

Pitkän matkan tavoitteena on tiputtaa 40 kg yhteensä.
Onneksi on kannustava mies ja ihanan aktiiviset koirat.

Liikkuminen on kivaa ja nautin siitä, mä olen alkanut innostua juoksemaan lenkeillä osan matkasta.
------

Mä kanssa suosittelen ottamaan mahdollisimman rennosti ja yrittämättä liikaa, koska siitä voi tulla liian "pakollista" puuhaa..
Itse ainakin olen nykyään jo vähän totuttanut itseäni ajatukseen, että ehkä meille ei ole tarkoitettu omaa lasta. Lapsia rakastan ja kauan kuumeillut. Mutta ei voi mitään.

Täytyy myöntää, että kyllä itseänikin vähän pelottaa ajatus mennä hoitoihin eikä meillä ole varaakaan.
 

Yhteistyössä