~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Meidän Poitsu tänään 7kk! :heart: :heart:

SuukkoSuulle ompas teillä nukuttu hyvin yö. Pitää vissiin itsekkin alkaa jotain unikoulua kokeilemaan. jotain semmoista jossa ei itketetä vauvaa. Vaikka on meillä jo helpottanut päivät ku on alkanut nukkumaan päikkärinsä ihan hyvin. Ekat päikkärit nukkuu 30min-1h, mut toisilla unilla nukkuukin jo 1h-3h (useimmiten 2h) ja siinä saakin jo tehdä kaikkea.Tänäänkin leivoin kuivakakun ja siivosin :D


Sompio
Kyllä tuollaiset reaktiot pelästyttää. Kaikkea hyväää teille. :heart: :heart: onneksi iho jo normaalina. Onneksi olkoon peruutus taidoista. :)
Minä vein pojan mummonsa luokse ja oli viihtynyt kuuleman ihan hyvin. Kaksi tuntia oli hoidossa. Lupasi tosiaan ottaa toistekkin. Ainakin joulukuussa lupautu katsomaan poikaa, että minä pääsen tyttökavereiden kanssa syömään. :)
 
TA paitsi että nyt toissayönä huus 2h, edellisenä yönä putkeen 3h... :headwall: :'( Oli jo aika hilkulla, et oisin antanu rintaa siin 2,5h itkemisen/huudon kohalla.. Mut pidin pintani ja Atte nukahti sit viimein puol kuudelta ku ol heränny siis n. puol kolmelta.. Et saa ny nähä sit taas... Ja onnea teille tasakuukausista! :heart:

Sompio mites paljo muute käytät tota E621 lisäainetta? se on ainaki tosi allergisoiva aine.
 
TA Onnea tasakuukausista :heart:

Suukkis En ole aikaisemmin noita lisäaineita katsonut ruuista. Ja ainakaan tossa kastikkeessa sitä ei ollut. Tai eihän me siis tiedetä varmaksi, että sen aiheutti tuo kastike, mutta epäillään. Ja Nupulla ei ainakaan ollut vatsakipua, päänsärkyä tai ripulia mitä tuon yhteydessä usein on kun pikaisesti googletin. Ihottuma alkoi suunympärillä, joten se olisi siinä samaa kuin monella muulla.
Harmi kun unikoulu ei auta. Toivottavasti ensi yö menisi paremmin :hug:

Mä yritän kanssa ensi yönä ilman tissitystä. Se hyvä puoli siinä sairaalayössä ainakin oli, että Nuppu ei syönyt yöllä ja viime yönäkin vain kerran. Ja sekin oli kyllä enemmän taas läheisyyttä. Mutta kun ei taputtelulla ja tutilla nukahda niin otan tissille :ashamed: Täytyy yrittää sylkyttääkin. Tai joo, miehellä onkin aikainen herätys että en tiedä passaako kauheasti yöllä meidän valvoa että olisi skarppina auton ratissa. No, katsotaan kuinka menee.
Mies vielä nukuttaa Nuppua, kun teki taas kympin aikaan kivasti kakat :D Nukahti 20.45, mutta heräsi sitten puol kymppi ähräämään kakkaa :ashamed:
 
TA onnea poitsulle 7kk iästä! :heart: Eiköhän niitä unikouluja ole sellaisia ihan lempeitäkin... :)

suukkis auts. :( Mut mä luin jostain et usein vauva ottaa takapakkia ihan vaan kokeillakseen et muuttuikos tämä nyt näin ihan oikeasti... onnea ens yölle!

Mä sain tänään jo kolmannen kerran napattua kakat ja pissat pottaan! Siis mahtavaa! Tyttö tietää jo mitä siinä voi tehä... ainaki mä uskon niin! Hih. :D Kävin ostamassa silmälasit, tai saan ne parin viikon sisään... jei. :D

viime yönä Myy heräsi syömään 1.30 ja seuraavaksi aamulla klo 7. kuuden aikaan itki tuttia kerran... mä en vielä viitti alkaa vierottamaan tuota yöpulloa, en jaksa. :D Ei noin pienen vielä tarvii olla syömättä yöllä... :p Se kyllä syö päivisin tosi hyvin, et kyl se varmaan jaksais koko yönki... jaa-a. KAtotaan vaikka tuossa muutaman kuukauden päästä. Mä toivon et se vierottais itse itsensä... Pääsis helpolla. :LOL: :saint:

Nonni. Nyt maate. Öitä kaikille! :wave:
 
Sompio oi onnea peruutustaidosta! Mäkin innolla odotan, milloin meillä opittais menemään eteen (tai taakse) päin, mut tuo Nuppua päivää nuorempi Onnipoju on kyllä semmonen löllerö, että ei taida hetkeen vielä lähteä. Selältä mahalleen menty kuukauden päivät mutta vasta nyt tuokin taito onnistuu kunnolla ja joka kerta. Ennen kääntyi monesti kyljelleen vaan, ja sit "ää, emmä jaksa loppuun asti" :LOL:

EM juu saahan pikkunen vielä öisin syödä. :heart: Siitä vieroittamisesta mä oon ite jotenki aatellut, että loogisesti ajateltuna sitten tarvis vauvan alkaa syödä päivällä vähän enemmän, jotta jaksaa yön syömättä ja päivän energiamäärä pysyy kuitenkin samana. Koska mä uskon, että ei se yösyöminenkään ns. turhaa ole, siis jos vauva oikeasti syö, se semmonen parin imaisun tissittely voi ravinnonsaannin kannalta turhaa ollakin (oli minusta ainakin meillä) . Meillä saatiin jätettyä yöpullo pois samalla kun alettiin antaa iltapuuroa. Tavallaan uskon, että se entinen yösatsi saadaan nykyään tankattua illalla. Mut kyl Onni jonkin aikaa aina silti heräili niihin totuttuihin yöpulloaikoihin, ja se vaati iteltä sitkeyttä tarjota vaan tuttia joka kerta. Toivottavasti teillä onnistuu vaivattomasti sitten kun se aika tulee. ;)

No joo en tiiä mikä meillä on nyt loppujen lopuksi tää tilanne. Viime yönä taas kähistiin ja pitkästä aikaa oikein jopa itkettiin. Sorruttiin sitten antamaan yöpullo neljän aikaan yöllä, kun alkoi poika olla jo oikeasti onneton enkä enää tiennyt mitä tehdä. Nyt tänäänkin ollut ihme kitinää heti aamusta. |O Ikeniään tuo kaivelee jatkuvasti, että oisko niitä hampaita tulossa lisää sit, alhaalla on jo kaks...
 
EM Onnea pottailusta :heart: Aika hienoa, että nyt jo onnistuu =)

En mäkään ole yötissistä vieroittanut, mutta näyttäisi siltä, että Nuppu vieroittaisi itse itsensä siitä pois :heart: Pari yötä on käynyt kerran rinnalla, mutta ei juurikaan syönyt. Ja viime yönä ei käynyt rinnalla ollenkaan :heart: Nukahti taas vasta 23.00 lopullisesti yöunille, kun heräsi vielä ennen kymppiä tekemään kakan ;) Tuttia kyllä laitoin tosi monta kertaa ja kerran muistaakseni pidettiin sormesta kiinni, mutta muuten tyttö nukkui klo 7.45 asti :heart: Nyt on vaunuissa jo nukkunut tunnin =)

Vifslan Niinhän tuolla meidänkin pötköttelijällä oli alussa motivaatio-ongelmia tuon kääntymisen kanssa. Jos ei heti mennyt loppuun asti niin jäätiin kyljelleen pötköttelemään :D Nyt kyllä menee molemmin päin ympäri. Vaikka en tiedä onko mahalta selälleen vielä vahinkoja, vaikka joka päivä meneekin. Mutta kun ne ei näytä kovin tarkoituksellisilta :/
Ja peruutetaan toistaiseksi vain liukkaalla lattialla, ei viltin päällä. Ja peruutukseen täytyy olla joku syy (paras päästä äitin lukemaan lehteen käsiksi), ei vielä peruutella ihan vain liikkumisen ilosta :D
Eteenpäin meillä ei vielä mennä.
Tsemppiä hampaiden kanssa, nekin ihanuudet meillä on vielä kaikki edessä :hug:
 
Ai niin kysymys teille, jotka teette soseita itse: siis miten sitä lihasosetta oikein tehdään? Maustamatonta lihaa ostetaan, ja se keitetään? Minkäkokoisina paloina, ja kuinka kauan lihaa pitää muuten keittää? Ja meneekö se siis ihan sauvasekoittimella tarpeeksi sileäksi? Mul on lihojen kokkailun suhteen vähän kokkipeukalo keskellä kämmentä, niin siksi kyselen... :ashamed:

Meillähän Onni syö jo paljon kaikenlaista, mutta en ole saanut aikaiseksi antaa vielä lihaa ollenkaan, koska lihasoseen teko on muka vaikeaa. :xmas: Luonto ei anna periksi alkaa ostella pelkästään kaupan valmissoseita, koska haluan lapseni tottuvan ensisijaisesti omatekoiseen kotiruokaan. Ja ne lihasoseet on muuten kalliitakin! Se nyt vaan on fakta, että omat soseet maistuu paremmalta kuin kaupan. Siis esim kaupan peruna-kukkakaali, ootteko maistaneet ja haistaneet, kääk! :x No joo en ole ehdoton kylläkään, hedelmä tulee meilläkin lasipurkista, eli aika lailla fifty-fifty omatekoista ja valmista. Ja onhan ne kaupankin ruuat ensiluokkaista tavaraa, ei sillä... En siis tarkoita ollenkaan arvostella niitä, jotka käyttävät purkkiruokia.
 
EM: Hienoa, että teiltä alkaa potattaminen sujumaan :) Mä en oo vielä ees miettiny noin pitkälle asioita vauvan kanssa, mut ois kyl kiva et ajoissa oppii potalle.

Sompio: Teillä on kyl ollu hurja tuo allergiakohtaus. Toivottavasti selviää aiheuttaja, voisi kuvitella että reaktio ois kovempi jos Nuppu sais ite jossain ruuassa sitä eikä maidon kautta, ni on hyvä et tässä vaiheessa selviää mistä johtuu.

Tänne ei kuulu kummempia, tyttö tuntuu muuttuvan päivä päivältä. Pidän tyttöä tyynyn päällä nukkumassa, kun on meidän sängyssä. Tänään sitten touhus siinä niin paljon, että siitä reunaa hyväksikäyttäen kääntyi kyljelleen :) Ja tuon lastan kanssa luulis olevan mahdotonta... Päätäkin jo hetkittäin jaksaa kannatella, tai eilen kun käänsin vatsalleen niin piti päätä ylhäällä ehkä 30 sekuntia :)

Alley ja "ninni" 3vko
 
Sompio Hieno juttu, ett Nuppu on nyt ihan kunnossa :)
Ja onnea peruuttamaan oppineelle :flower:

TA Onnea 7kk:n saavuttamisesta :)

EM Ohho, loisto suoritus tuo pottailujuttu. :) Meil ei oo vieläkään pottaa :ashamed:

Vifslan Toivottavast ei yökähinät kestä montaa yötä enää :hug:
Miä ostan aina mitä lihaa sattuu olemaan, maustamatonta tietenkin. Karjalanpaistilihaa tai possun tai kanan filettä. Sitte vaa leikkaan ne jonkun kokosiks paloiks ja samal jos on roipetta nii ne pois. Lihat heitän kiehuvaa vetee ja jonkun 5-10min pääst alan kattelee et onks ne kypsii. Eli leikkaan yhen palan kahtii, pitää olla tasavärinen ja leikkaantuu helpost ettei oo sitkeetä. Oon kyl kokeillu, et menee myös sauvasekottimel hyvin, vaik yleensä teen monitoimikoneel.
Miä laitan sit lihaa täl hetkel 3tl per jääkuutiomuotti, niin että sen ku jakaa kahtii nii siit tulee kahen päivän ruokaa liha. Kohtan se vissiin pitäis siirtyä siihen 1rkl/päivä
Risottoo miä laitoin lihan suoraa. Laskeskelin suunnillee montako purkillista tulee ja aina yhtä purkillist kohti se 1,5tl vähän reilu :)
Miä ostan kanssa hedelmäsoseet kaupasta, koska ne jää oikeestaa saman hintaseks ellei halvemmaks ku tehä itte. Ja johonkihan mun pitää noi ruokasoseet pakata :D


Miäkin oon tainu tulla kipeeks. Sunnuntain oli vähän nuhanen olo ja maanantai aamun. Ajattelin että on mun normaalii nuhaa ku mul on aika usein sellasta, mikä ei liity oikeestaa mihinkää. Mut eilen illal sit alko olee muutenki kehno olo ja tänä aamun heräsin kurkku kipeenä. Mikä lie nuhaflunssa tää nyt onkaa, koska kuumetta ei oo. Noh, jos tää menee samal taval ku Ronil, ni ei tää paha oo :)

Mut ei jotaa niin pahaa etteikö jotaa hyvääki :) Roni käveli eilen tukee vasten :) :heart:
 
Siis kerrankin hyvällä =)

Eilen varattiin aikaa neuvolalääkärille ja oltiin tänään jo lääkärissä. Ja tänään lääkäri kirjoitti meille maksusitoumuksen koskiklinikan lastenlääkärille, koska taysiin on monen kuukauden jonot. Ja varailin heti sitten aikaa koskariin ja päästään sinne jo huomenna :eek: Eka on lastenlääkäri ja allergiatesti on sitten joskus, en tiedä kauanko siihen menee. Mutta ainakin tosi nopeasti saatiin homma alulle :heart:

Pikkasen on vielä herkillä tän asian suhteen. Kun koskarissa ajanvarauksessa sanoi, että huomenna pääsee jos teille sopii, niin pillahdin itkuun helpotuksesta, kun päästään niin nopeasti :heart: Vaikka ei huomenna testatakaan niin jo lastenlääkärille pääsy helpottaa.

Alley Sanoppa muuta. Reaktio voisi olla vielä kovempi jos itse söisi. Mutta nyt kun päästään niin nopeasti tutkimuksiin, niin me tuskin otetaan tässä uutta ruoka-ainetta, kun ei meillä niitä soseita muutenkaan vielä juuri syödä. Tai sitten ihan peruna.

Zoe Kiitos ja onnea Ronin kävelytaidoista :heart:
Ja pikaista paranemista :hug:
 
EM juu tiiän et takapakkia usein tulis, mut ei kai sentään 3-4 yön verran :| ? Ny taas huus pari tuntia, vaan syliin rauhottu. Mietin, et ku herää ain siin kolmen- neljän mais ni pitäskö sillon imettää kerran, et jos onki kauhee nälkä.. mut meneeks poika sit iha sekasi siinä, et ku välil saa maitoo ja välil ei :( ?
 
Vifslan mun täytyy tunnustaa et en oo kyl maistellu noita kaupan soseita edes ennen syöttöä.. musta ne haisee jotenki niin karmeelle.. :(

Suukkis mä en tiedä tosta yösyötöstä et oisko se sitten parempi yks syöttö vai ei mitään. :/ Minja herättää yleensä kerran yössä syömään, joskus syö oikein kunnolla tissin "luttupussiks" ja joskus vaan hiukan. joskus vaan imee niinku oisin tutti. joskus laitan 3krt yöllä tutin suuhun, joskus en kertaakaan. viime aikoina on ollu paljon taas öitä ku ei syö kertaakaan (12h syömättä) eikä aamullakaan meinaa oikeen kunnolla maistua. kai se riippuu miten on päivällä syöny, ja erilaisista kasvun vaiheista? vauvat on mysteerejä B)

vieläki kipeenä... blah..
 
kiitos meidän pottailumenestyksen huomioinnista.. :D Eihän sitä vielä mitenkään aktiivisesti tehä mut jos ei oo pitkään aikaan kakannu ja ollaan vaikka just syöty niin on aika oiva aika mennä potalle... Ja joskus sattuu säkä! :D :saint: Eikä tytön viel tarvii mitään osata, kunhan nyt huviksemme kokeillaan aina välillä.... ainakin tottuu siihen pottaan.

zoe onnea ronille uudesta taidosta! :heart:

suukkis nii joo... eihän lapsi ymmärrä et miks se ei saa tissiä yheltä mut kolmelta saa... :/ En osaa kyl vastata...

vifslan:
JAUHELIHA-KASVISSOSE
1 porkkana
1 peruna
50g parsa- tai kukkakaalia
10g purjoa tai sipulia
50g naudan paistijauhelihaa
1tl hienonnettua persiljaa
3-4dl vettä

1. Pese, kuori ja paloittele kasvikset ja peruna.
2. Laita kiehumaan kattilaan kannen alle. Anna kiehua 10 min.
3. Lisää jauheliha ja jatka keittämistä vielä 4-5 minuuttia. Säästä keitinliemi.
4. Soseuta ruoka ja lisää keitinlientä sen verran että sose on sopivan paksuista.
5. Mausta lopuksi persiljalla.

tuo ainakin uppoo meillä hyvin! Ja kun tekee tuplamäärän niin saa vähän pakkaseenkin. :) Samalla tekniikalla oon tehny ite possupataa, eli perunaa, porkkanaa, herneitä, tomaattia ja sit porsaanlihaa (olikohan joku pala sisäfilettä tms), pikkaisen mustapippuria ja persiljaa... Mä ostin tytölle maistiaisia sellasta kaupan sosetta, olikohan kasvislasagne ja 8kk ikäiselle tarkoitettu... makaronipalat meni alas kurkusta kyl mut tää äiti ei kestä sitä makua ja hajua... HYYYIII. :x Haisee ihan samalle ku eineslasagne minkä voi ostaa sieltä kylmäaltaasta. Yök. En taho sellasta antaa lapselle...

tsippadai, tänne ei sen kummempaa. Tyttö nukkuu muskrin jäljiltä eikä oo vielä ees syöny päivällistä. Taidetaan syödä päivällinen ja jättää sit puuro pois... jos vähän velliä sit söis ennen yöunia! Jotka varmaan on vasta ysiltä kun vieläkin nukkuu neiti... :kieh:
 
Ny en uskalla viel hurrata.. Meinaa poika ei oo KOSKAAN rauhottunu uneen noin helposti!!

Tultiin siis uimasta (toki tääki varmaa vaikuttaa, et ol aika poikki), annoin tissiä molemmista rinnoista, toisesta otti vaa siemauksia. Sit hieroskeli jo kovasti silmiään ja röyhtäytin. Jutteli ja röyhtäs, sit otin vaatteet ja vaipan pois, laitoin yövaipan + yökkärin. Menin pimeeseen vaatehuoneeseen ja nappasin viel sukat pojalle. Sit mentiin pojan pimeään huoneeseen, annoin tissin suuhun, söi suht paljon. Sit mie yritin röyhtäyttää, ei tullunna oikeen kunnolla. Ehk iha vähä.

Sit annoin toisest rinnasta, Söi TOSI paljon. (aiemmin oon jo keskeyttäny ja ottanu rinnan poies suusta kesken syönnin ku usein tulee ylös jos liikaa syö/hotkii). Sit yritin pikkasen aikaa röyhtäyttää, ei tullu mitään mut poika hieroskeli silmiä. Laitoin sänkyyn masulteen (uhkapeliä ku sillo usein oksentaa...), hieroin selkää ja lauloin Etana Elliä. Tää hierominen ja laulaminen siis kesti ehk IHAN MAX. minuutin, mut ehk vaan puol minsaa. Poika rauhottui täysin ja lähdin pois, vähän ynähteli..

MUT sinne se nukahti!! Ihan käsittämätöntä.... Mie oon ny iha ällikällä lyöty.... Siis toki voi olla, et heräis pian uudelleen, mut on nukkunu siel nyt jo ainakin 10min. Saa nähä ;) Vitsi miten oon ilonen!!!!! Jospa se sit tankkas yötä varten, kuka ties...
 
Chamorphis
Suukkis meillä kans on monena yönä huutanu sen pari tuntia joskus kauemminkin. Esim. toissa yönä nukkuin puolenyön ja aamuneljän välillä varmaan jopa hurjat 20 minuuttia... Sit oon kyllästyny kun ei millään rauhotu ja antanu tissiä. Ja onkin syönyt sitten ihan kunnolla eli ainakin meillä on sitten ollu yöllä nälkä. Ollaan annettu illalla vähemmän puuroa, kun on ollut niin limainen. Nyt eilen oli vähän parempi ja lämmitettiin sit kokonainen sellanen vadelma-kaurapuuro ja söikin sen kokonaan! Söi vielä kohtuullisen paljon tissiä sen jälkeen. Nukahti tissille hiukka ennen kahdeksaa. Heräs puol kymmeneen mennes kaksi kertaa ja ajattelin et just tulee taas pikkusen eksoottinen yö... :/ Heräs sit puol kahden mais ja taputtelemalla nukahti nopeesti. Sit heräskin seuraavan kerran vasta viideltä ja söi kunnolla. Nukku vielä seittemään asti sen jälkeen. En uskalla vielä hihkua, mutta näyttäis siltä, että se iltapuuron määrä on ollu riittämätön. Nyt söi taas koko purkin ja maitoa päälle, et kiva kattoa kuinka yö sujuu.
EM onnea pottaonnistumisista! :D Meillä kans on potta vielä kaupas. :ashamed: Mut aateltiin vihjaista mummille, että siinä olis joululahjaidea. Toinen mitä aateltiin olis pulkka, mutta jos tulee lunta ennen niin varmaan kuitenkin sit halutaan ostaa se jo ennen joulua.
Zoe onnittelut uudesta taidosta! :D Meillä kans kävellään tukea vasten oikein komeesti! Ollaan muuten huomattu, että väsyneenä poika on todella toistaitoinen... Silloin mennään nurin jatkuvasti ja yllättäen se on aina sitten pää mitä kolhitaan! :headwall:
Talvis pikaista paranemista. :hug: Mä oon maistanu kaikkia soseita aina ennen ku annan niitä pojalle ihan vaan senkin takia, että tiedän ettei oo pilaantuneita... Just se peruna-kukkakaali oli aika hirveetä! :x Pojalle tuntuu kelpaavan nykyään ihan kaikki mitä suuhun lappaa! :eek: Tänäänkin uppos komeesti lohi-perunasose purkillinen.
Meillä tosiaan pikkuhiljaa rupee räkätauti olemaan voiton puolella. Ei vaan oo päästy pitkään aikaan ulos kun ei olla viittitty ottaa riskiä et tulee taas takapakkia. En ookkaa muuten muistanu kertoa täällä, mutta nyt on viimein ja vihdoin meilläkin ruvettu juttelemaan! "Tätä tätä" hoetaan tosi paljon! Välillä tulee "äti" ja "mäm mäm mäm" :D Siis niin ihanan kuuloista! :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Cham tavuista ja pienistä sanoista! :) :heart:

Ja juu, pitäsköhän mun sitten antaa tissiä sillon kolmen-neljän maissa. Ku tuntuu, et se kauhee huuto johtuis siit et on nälkä.. Mut entäs jos se vaan pahentaa tilannetta ja poika sit alkaa useemmin heräilee ja huutaa kahta kauemmin ku tietää, et saattais saada sit maitoa?

Sinne se tosissaan rauhottu :) Kerran on kyl heränny, mut rauhottu tosi hyvin uudelleen :heart:
 
suukkis hienoa että nukahti noin helposti! :flower: =)

Cham ihanaa! Onnea! Mäkin ootan innolla et milloin tyttö alkaa kunnolla sanomaan että tä-tä-tä. :) Nyt on muutaman kerran tullut ma-ma-ma... mut aika vähän vielä.

meijän pitäis ostaa uus turvaistuin tytölle kun kaukalo alkaa olemaan pieni... ja tyttö ei viihdy siinä yhtään. puuh. Ompas se taas maailma... pitäis osata ostaa hyvä. Tässä kohdassa ei ainakaan tingitä rahasta kun turvallisuudesta on kyse. :)
 
Suukkis Minä kyllä imettäisin tuossa tilanteessa vielä sen kerran yöllä :/

Cham Onnea kävelytaidoista ja sanoista:heart:
Meillä väsyneenä Nuppu kääntyy koko ajan mahalleen ja ei yhtään viihdy niin. Joskus alkaa jo kyljellään ollessa valmiiksi itkemään, mutta silti pitää mahalleen mennä heti kun kääntää selälleen. Mä olen yllättynyt kuinka hyvin Nuppu hallitsee päätään kun kääntyy mahalta takaisin selälleen. Ei ainakaan vielä ole kopsunut lattiaan :whistle:

EM Me ostettiin jo kanssa uusi turvaistuin. Meillä oli helppo valinta, kun haluttiin edelleen Isofix-kiinnitteinen ja tuohon meidän nykyiseen Isofixiin sopi tasan yksi istuin. Muuten olisi pitänyt ostaa istuin ja isofix molemmat. Mutta hyvä istuin saatiin =)


Meilläkin nukahdettiin helposti, tähän on nyt joku koira haudattuna :LOL: Mennyt koko päivä unien kanssa tosi hienosti.
 
Ny heräs toisen kerran, ihan selvästi vain uusien taitojen vuoks. Kovasti nosteli päätään ja alko jutteleen (eli sano attee jne). Ja ku pistin masultee ni usein kiepsahti selältee ja sit alko itkee ku niin ei ollukaa hyvä ja äitee ol lähteny jo huoneesta. Ny vuorasin poikaa peitolla (sil on mun iso peitto siel sängys) sivuista, ettei niin herkästi kääntyilis. Saa nähä rauhottuiko ja auttoks se yhtää.

Jospa mie koitan et imetän vaan sillon kolmen-neljän maissa ja sit uudestaan vasta aikasintaa kuudelta/seiskalta =) Saa nähä mite käy:D

Ny unosia! :wave:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnitteluista!

SuukkoSuulle olihan lapsosen maailmaan saattamisessa vähän tekemistä. Hänet autettiin imukupilla. Synnytyksen lopus ajattelin, et mahtaako syntyä alakautta, mutta syntyi pienellä avustuksella.

TA onnea poitsulle 7kk iästä! :heart:

Sompio Kyl tuollaiset reaktiot varmasti pelästyttää. Onneksi saitta lääkäriajan noin pian. Toivottavasti allergiatesteihin aika tulee nopeasti. Saatte asioihin selvyyden.

Cham Onnea kävelytaidoista ja sanoista.

Zoe onnittelut uudesta taidosta!

EM Onnea pottailun onnistumisesta. Siitä se lähtee vähitellen sujumaan.

Asunon koosta oli ollut puhetta. Me asutaan tällä hetkellä vuokralla 65 neliöisessä rivitalokaksiossa. Me rakennetaan omakotitaloa. Siinä on neliöitä sitten paljon enemmän käytettävissä kuin nyt. Päästään muuttamaan varmaan ensi vuoden maaliskuussa. Voi olla, että jo aiemmin. Nyt pitää valita laattoja ja muita materiaaleja. Onneksi neiti pääsee välillä mummulaan hoitoon niin äiti ja isä pääsee asioille.

Meillä arki on sujunut mukavasti. Neiti on nukkunut yöt suhteellisen hyvin. Herää joskus kahden tai kolmen maissa syömään ja aamulla kuuden ja kahdeksan välillä seuraavan kerran. yöunille nukahtaa yleensä yhdeksän jälkeen. Eilen illalla meni myöhäisemmäksi, kun kitisi jonkin aikaa. Maitoa oli saanut ennen nukkumaan menoa, mut taisteli unta vastaan tai sit oli jotain vatsavaivaa.

Nyt kun olen antanut d-vitamiinitippoja, on tullut ilmavaivoja enemmän. Ilmaa tulee paukun muodossa pois kohtalaisen hyvin. Onko teillä muilla nuo tipat aiheuttaneet jotain vatsavaivoja?

Neiti on alkanut kannattamaan päätä aika hyvin. Kääntelee päähään ja katselee ympärilleen, kun on olkapäätä vasten. On nyt alkanut seuraamaan tarkemmin mitä ympärillä tapahtuu. Saattaa jäädä katsomaan jotain useamman minuutin ajaksi. Ollaan nyt muutamana päivänä pidetty sitterissä, jossa tykkää olla.

Tänään on ensimmäistä kertaa nukkumassa vaunuissa ulkona. Ollaan aikaisemmin vaunulenkin jälkeen tuotu sisällä jatkamaan unia, mut nyt ajattelin kokeilla miten ulkona nukkuu. Tuntuu hyvin nukkuvan, koska on ollut unten mailla jo kohta kolme tuntia. Kohta varmaan heräilee syömään.

Nasuli08+Nöpöliini kohta 1kk
 
Zoe onnea askelista! EM onnittelut menestyksekkäästä pottailusta! Cham ihanaa kun pikkunen juttelee. :heart: Ja kiitos lihavinkeistä joita sain. :) Eiköhän me tuolle pojalle oteta pian lihatkin ruokalistalle, vaikka ei kait sillä ainakaan ennen 6kk ikää mikään kiire ole. Taidan ensin muutaman päivän kuitenkin tehdä vielä hedelmäsoseita pakkaseen, kun oon nyt niistä innostunut (omatekoinen omppu, nami nam, olin vähällä syödä kaiken itse :p ) katotaan niit lihoja sit...jos vaikka nekin onnistuis.

Sompio hyvä kun mainitsit, että Nuppu peruuttaa nimenomaan paljaalla lattialla. En olisi varmaan itse muuten hoksannut pitkään aikaan laittaa Onnia ihan kovalle lattialle. On tullut pidettyä matolla ja ÄP-makuupussin päällä aina... Eilen kokeilin lattiaa, ja kas! Kuolaisilla tahmatassuilla saa lattiasta niin hyvän otteen, että poikahan saa jo pyöritettyä itseään masulla ollessaan napansa ympäri. Jee! :)

Uusi turvaistuin tarvitaan täälläkin! :wave: Ei se 0-13 kg kaukalo todellakaan mene 13 kiloon asti meillä, tuon 9kg pötkylän jalat sojottaa jo reunan yli ja pää hipoo istuimen yläreunaa. Höh.

Viime yö. :eek: Odotin totaalista katastrofia, sillä eilisten päiväunten yhteissaldo vain 2h. Pari päivää jo nukuttu todella huonosti ja levottomasti niin yöllä kuin päivällä. Niitä ikeniään tuo vain jatkuvasti kaivelee ja koko ajan tarvitsisi olla jotain pureskeltavaa. No illalla annoin sitten särkylääkettä ennen nukkumaan menoa, kun ajattelin, että jos ne ikenet on vaikka ihan oikeasti kipeät. Ja niin siinä kävi, että Onni nukkui sikeästi, hipi hiljaa ja ähisemättä klo 21-07!!! Siis niin, ettei edes tuttia tarvinnut antaa. Tää oli meillä kaikkien aikojen nukkumisennätys. (Arvatkaas kuka EI nukkunut :kieh: eli kuka kävi vähän väliä kurkkaamassa pinnasänkyyn, että onko siellä kaikki varmasti kunnossa, kun noin hiljaa nukutaan... ) Raukka pieni oli varmaan niin kertakaikkisen uupunut :'( Ihanaa, että sai nukutuksi.

Nyt sit katotaan, mihin suuntaan tää menee. Toivottavasti kyse on todella hampaista, eikä poju ole kipeä niin että mä en vaan tajuu...
 
Nasuli voi miten hyvin teillä menee! Yötkin niin hienosti nukutaan! Nyt osaan jo olla iloinen niiden puolesta, joiden pikkuvauvat nukkuvat hyvin. Pakko myöntää, että silloin kun Onnin kanssa heräiltiin yöllä x kertaa, en halua edes muistaa kuinka monesti, niin silloin olin katkera kun kuulin, miten jotkut vauvat nukkua posottavat lähes kellon ympäri...

Meillä oli vatsavaivoja niin paljon, että paha sanoa, mistä johtuivat. Ehkä d-tipoista, ehkä ties mistä. Koliikki mikä koliikki, ei siihen syytä löytynyt. Mut kuulemma jonkinlaiset masuvaivat ja itkuisuus alkavat vauvoilla usein siinä 2 vko iän tienoilla, jolloin d-tipatkin aloitetaan, mut että ne vaivat eivät kuitenkaan yleensä liity niihin tippoihin. Tiedä sitten..

Ootko Nasuli saanut neuvolasta sitä hymynaamakuvaa? Bona-mainos se on muistaakseni... Nyt alkais varmaan olemaan sellaiset ajat, että se kiinnostaisi pikkuista ihan toden teolla. Meillä muistaakseni n. 1-3kk iässä se kuva oli ihan hypnotisoiva, sitä vaan tuijotettiin ja tuojotettiin... Nythän se on jo menettänyt hohtonsa, kun Onni haluaa jo itse räpeltää ja maistella tavaroita eikä enää vain katsella. :)
 

Yhteistyössä