~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Paljon onnea TB ja tyttönen!!! :heart:
Ihana saada teidätkin tälle puolelle. Ajattelinki että oot päässy nyytin hakuun, kun et tullu maanantaina enää odottavien pinoon poksumaan :)

Nasuli: Mukava että teilläkin meneehyvin siellä. Aika samanlainen unirytmi meilläkin on täällä, saa olla tyytyväinen, että vauvat antaa yöllä nukkua tuolla lokakuisten pinossa kun tuntuu olevan niitä yökukkujiakin. Mekään ei olla vielä nukutettu ulkona vaunuissa, vaan tuotu sisälle missä harvemmin uni jatkuu kovin pitkään. Pitäis varmaan uskaltaa kokeilla pian :)
Meillä on ollu jo ennen d-vitamiineja pientä vatsavaivaa. Tyttö välillä itki oikein sydäntäsärkevästi masuaan, kun ei saanut ilmaa tulemaan pois. Sitten tuo lonkkalasta aiheuttaa sen, ettei toinen voi potkiakkaan niitä liikkeelle. Aloitettiin sitten päivää aikasemmin disflatylit kuin d-vitamiinit ja tytöllä on ollut helpompi olla. Tosin meillähän mennään osittais imetyksellä ja d-vitamiineja saa vain 3 tippaa per päivä.
 
Nasuli Kivan kuuloista teidän elämä :heart:

Vifslan Ei meilläkään oltu pidetty pitkään aikaan paljaalla lattialla kun meillä on vähän viileät lattia. Mutta neiti kääntyi leikkimatolla oman napansa ympäri ja olikin sitten leikkimaton reunassa ja lähti peruuttamaan isin lehteä syömään :heart:
Onnea pyörimisestä :heart:

Onnea TB prinsessasta :heart:

Tulen kohta jatkamaan :wave:
 
Me käytiin tänään lääkärissä ja lääkäri teki diagnoosin jo samantien, että maidolle on tyttö allerginen :D Äidinmaidossa ei olisi altistunut, mutta maissivelli aiheutti reaktion. Vaikka sitä viikko ehdittiin syödä niin sitä olisi sitten elimistöön kertynyt viikossa allergisoiva määrä ja oireet tuli sitten vasta.
Nyt minä olen maidottomalla, munattomalla ja soijattomalla dieetillä ja parin viikon päästä testataan Nuppu testeillä.
Muuten en kyllä pitänyt lääkäristä, koska hän ei edes muuta vaihtoehtoa miettinyt ja muutenkin syyllisti meitä. Ei olisi saanut tuoda lääkäriin näin sikaflunssan aikaan, kiinteitä pitäisi syödä jo paremmin ja kasvukontrollikin pitää järjestää kun nyt kai sitten kasvu pysähtyy kun on allergiaa
No, jos ei tuosta ekasta testistä mitään löydy niin sitten jatketaan testailua.

Viime yö oli meillä kyllä tosi huono :( Tänäänkin vaunupäikkärit oli vähän myöhään, kun ensin oltiin siellä lääkärireissulla :/
 
turvaistuimesta mekin ollaan ostamassa varmaan joulu-tammikuun tienoilla uusi istuin. Kaukalo alkaa olemaan pieni. No vielä mahtuu kyllä olemaan siinä, mut eipä oo paljon kasvuvaraa kuitenkaan.Meillä nyt Britaxin kaukalo ja ajattelin ostaa Britaxin istuimen seuraavaksikin. mut en oo viel sen tarkemmin miettinyt ku poitsu kuitenkin mahtuu viel tohon kaulakoon joka on tarkoitettu 13kg asti, eihän meidän poitsu oo varmaan ku jotain 8kg tienoilla. (viime neuvolasta on yli kuukausi ni on varmaan painoo tullut sen jälkeen) vaikka eihän toi paino siinä vastaan tuukkaan vaan pituus. mut meidän pieni mies 7kk mahtuu kyllä vielä siihen.

millaisia istuimia teillä on ja olettekos olleet tyytyväisiä?

muoks...korjattu istuimen nimi. heh, illalla kirjoittelin mitä sattuu...
 
TB onnea kovasti pienestä tyttösestä!!! :heart: :flower:

Nasuli hienolta kuulostaa! Nätisti nukkuu yöt. :) meillä kans on nukkunut yönsä kohtuuhyvin alusta asti - kolmen tunnin välein söi. 2 kk ikäisenä tais nukkuu ekaa kertaa 6 tuntia putkeen... tai joskus silloin. :) Meil oli kans paljon masuvaivaa aluks nii en tiiä mistä johtu. :( D-tippoja annettiinkin pitkään vain pari tippaa.

sompio aika hienosti teki diagnoosin... ilman mitään testejä? :) Noh, nythän se selviää sit kun ootte dietillä. Tyhmää jos syyllisti teitä! :eek: Oliko siis ihan erikoislääkäri vai yleislääkäri? No mut toivotaan et selviää. Sehän se on pääasia. Meilläkin huomenna lääkäriaika...

TA me varmaan päädytään tuohon Gracon Cosmic Comfort S -istuimeen kun sitä on niin moni tuttu suositellut ja kehunut. :) Toinen vaihtoehto on Britaxin Multi-Tech -istuin.... täytyy kattoo kumpi on parempi meijän autoon. Tsemppiä päätöksentekoon rokotteen kanssa. Se on inhottavaa kun pitää tuollaisia päättää... me tosiaan otettiin ja ei tullut juuri mitään oireita. Vähän lämpöä seuraavana päivänä. Ainakin nyt uskaltaa huoletta liikkua lapsen kanssa.

huomenna siis mennään tytön kans ihan meijän omalääkärille tuosta sen oksentelusta. Toivotaan et tuo terveyskeskuksen yleislääkäri osaa asiansa ja vois sanoa suoraan et voidaanko sitä Gavisconia kokeilla kun sehän on vaan ns. mekaaninen lääke eli tekee kalvon vatsalaukkuun ja ehkäiseee ruuan nousemista ruokatorveen. :/ Mä en ala jos se sanoo et maitoallergiaa ja käskee ensin olla maidottomalla dietillä... kun mä en oikeesti usko et on kyseessä mikään allergia! kai se reagois muullakin tavalla? Esim. kipeällä mahalla, ripulilla, iho-oireilla... Ja kun oksentaa kuitenkin oli sitten kyseessä mangosose, jauhelihakasvissose, velli, maito... ihan sama mikä. No pääasiahan on et asia selviää. Sit mä en oikeesti ala jos se sanoo et - no vauvat nyt vaan pulauttelee.... murh. :kieh: Ei sais maalata piruja seinille. :D Huomennahan sen näkee. :saint:

:wave:
EM ja Myy 6kk +
 
ElinaMaria no juts tota Britaxin Multi-Tech -istuinta mäkin oon miettinyt. Eilen illalla tuli väsymyksissään kirjoitettua vähän mitä sattuu. :LOL: korjasinkin eiliseen kirjoitukseeni istuimen nimen. :D ja toisena vaihtoehtona meillä ois Gracon Cosmic Comfort S -istuin, mut en tiiä viel kumpi ois parempi ku hintakin suht samaa luokkaa. Graconia oon kuullut kehuttavan, mut mä oon jotenkin ollut ihan super tyytyväinen tohon Britaxin kaukaloon ni ajattelin et jos kuitenkin ottais taas samaa merkkiä...

vieläkin hieman epäröin rokotteen ottamista, mutta nyt on pari kaveriakin ottanut muksuilleen eikä oo tullut mitään isompia oireita. Jospa minäkin sitten uskallan tänään pojalle sen ottaa. Onhan se tautikin niin karmea etten soisi sitä pojalleni, mutta ärsyttää ku pelotellaa joka suunnalta et rokote se vasta tutkimaton ja vaarallinen on...hankalia juttuja päättää. Mutta ainakin näillä näkymin olen ottamassa rokotteen.
toivottavasti sattuu kohdalle fiksu lääkäri. ja oksenteluun löytyis syy. :heart:
 
Sompio tsemppiä dieettiin! :heart: Mun ois tosi hankalaa olla maidottomalla ku maitoo tulee lipitettyy kahvin seassa.Toivottavasti selviää onko kyseessä tosiaankin maito allergia. Inhottava lääkäri tosiaan ku syyllisti teitä. Mä oon huomannut et monet yleislääkärit on ihan p:stä. mut onneksi on niitä hyviäkin, tosin harvassa.
 
meillä nukutaan nyt tosi levottomasti yöllä. Herätellään 30min-2h välein. Viime yönäkin söi neljä kertaa ja siihen viel muutamat tutin laitot. puol viiden aikaan otin viereen nukkumaan. nousin sit kuitenkin ennen kuutta itse ylös. uni ei vaan enää tullut. kyllä päivällä väsyttää, luulisin. en tiiä herättääkös poikaa hampaat vai uudet taidot. Vissiin vähän kummatkin. ja nälkäkin on.Päivällä poika onkin sitten niin väsynyt et on nukkunut 2-3h päikkärit. Eilenkin nukkuin 3h10min. WAU! sais nukkuu yölläkin noin pitkään. Toiset päikkärit on kyl sit vaan 30min-1h, mutta ihan hyvä ettei nuku sentään kokopäivää :)
 
mitä ihmettä, nyt poitsu nukkuu ja nukkuu(nukkunu nyt 5.30-8.50)...vissiin yö valvominen väsyttää. toivottavasti herää kohta ettei tarvis herättää. tänään ois meinaan menoa...eilenkin herätti mut vasta 9.00, mut luulin et ois ollut hereillä jo jonkin aikaa ennen ku herätti.vissiin oli sit juuri herännyt ku tänäänkin nukkuu pitkään. no hyvähän on et nukkuu. ja saihan mä pestyy astioita, pyykkiä ja syötyy rauhassa aamupalaa. :)
 
Onnea TB:lle Pienestät tytöstä :heart:

Sompio: Hienoa, että noin nopeasti pääsitte lääkärille! Otettiinko teiltä nyt jo allergia testit? vai tekikö se lääkäri summanmutikassa arvauksen, et ois maitoallergiaa?
Toivotaan, et asiat selviää :)

TA: Meillä on ollut Oran turvakaukalo tykkään todella. Ollaan myös mietitty, et otettaisiin myös jatkossa Oran turvaistuin. Turvaistuimen saa sitten, muutettua myös korookkeeksi, kun siihen ikään tullaan.

EM: Toivotaan, että teidänkin kummallinen oksentelu saa syynsä! Ja, että se lääkäri olisi asiallinen :D Onko se "oksennus" minkäläistä koostumukseltaan?

Suukkikselle: Onnea Unikoulun kanssa :D Koita jaksaa, vaikka vaikealta tuntuu! Jospa se sitkeys, jossain vaiheessa palkitaan ja tekin saisitte rauhan öihin :hug:

Meillä taitaa olla jonkinlainen kasvupyrähdys menossa.. Päättelin tämän asian siitä, kun Neito olisi omasta mielestään mielellään viettänyt eilisen päivän ruokailleen. Ja tänään ja viime yö ollaan sitten nukuttu.
Eilen meni klo 20.00 nukkumaan. Aamulla heräsi sitten seitsämän aikaan syömään söi velliä 40ml ja oli tyytyväinen :eek: (yleensä menee 200ml) Yölläkään ei herätty syömään ollenkaan!!
Neitonen valvoi 45min ja nukahti leikkimatolle. kannoin hänet sänkyyn ja siellä se vieläkin nukkuu |O :eek: Tämä on muutenkin outoa, kun ei omassa sänkyssään nuku kunnolla päivällä aina täytyy vaunuihin laittaa, vaikka ei pihalla aina nukutakkaan. =) En minä tälle oikein muutakaan selitystä keksisi, kuin tuo kasvupyrähdys.

Dadde + Nukkuva Neito 4kk+
 
Sompio Tosi nopeeta toimintaa, hieno juttu :) Outo lääkäri kyllä :eek:

Cham Juu sama homma, Roni kun on väsynyt niin saattaa unohtaa pitää kiinni tai törttöilee kontatessaan johonkin :/ No mutta kukapas sitä kauhean väsyneenä ihan skarppi olisi :)

Nasuli08 Hienosti teille menee yöt :) Meillä on Jekovit d-tipat käytössä ja Ronin ollessa pienempi aiheuttivat aika paljon vatsan väänteitä :/

teddybear82 Oikein paljon onnea pikkuprinsessasta :flower: :)

Täällä ollaan jo ihan terveitä, kummallinen nuhaflunssa meni ohi.
Ronilta tulee taas tosi paljon kuolaa, luulin että johtui tuosta nuhasta, mutta nuha on jo ollut ja mennyt ja kuolavana jäi, taitaa pojalle olla tulossa hampaita :)
Roni jätti eilenkin toiset päiväunet pois, mutta ekat päikkärit oli silti normiaikaan klo12 ja kestivät sen tunnin.
 
Heippa!

Nyt on jäänyt kaikessa tohinassa tämä palstailu kokonaan :( Kauhea ikävä on jutustelua teidän kanssa. Mutta tuntuu etten vaan koskaan ehdi tänne ja jos ehdin niin en viitsi alkaa kommentoimaan kun en yhtään muista mitä kenellekin piti sanoa ja omaa napaa en viitsi vaan kirjottaa.

Merkkailen lähinnä että olen hengissä ja hengessä mukana :hug:

Lämpimät onnittelut uusille äideille :heart:
 
Onko muuten teidän mielestä liian aikaista rueta istuttamaan Neitoa??! (viikon päästä 5kk )
Neito kyllä ite punkee aina sitterissä ja sylissä ollessa itsensä istuma- asentoon.. Sitten hermostuu, ku sen takaisin koittaa laittaa vauva- asentoon... Nyt on muutaman kerran myös lattialla ollessaan jumpannut vatsalihaksia ja koittanut punkea ylös itseään.
En muistanut neuvolassa tästä asiasta kysyä?
 
Daadeli ei sitä pysty sanomaan iän perusteella onko valmis siihen et istutetaan.Riippuu niin lapsesta miten selkä on lähtenyt kehittymään. Meillä 6kk neuvolassa sanottiin ettei saa vielä istuttaa syöttötuolissa. toki sylissä sai kun on hyvin tuettuna. Selkä oli vielä hieman kaarella alhaalta ni ei saanut siksi istuttaa vielä.Nyt 7kk iässä olen alkanut pitämään syöttötuolissa ku musta selkä on selvästi vahvistunut.Meilläkin jo pienestä pitäen on kyllä noustu istumaan sylissä ni oon kyl pitänyt, mut koitin tukea mahdollisimman hyvin.
 
meil o kuolattu, järsitty (ja ollu tosi paljo kiukkukausia) jo 3kk iästä lähtien eikä yhen yhtä hammasta vielä! Eli minen usko tuohon, et ois ain välttämät hampaita tulossa ku poika jo koht 7,5kk :D

Atel o ny alle vkon verran ollu kai eroahdistusta. Het alkaa huuto ku poistun huoneest. Jos ei jompaista kumpaista nää eli mua tai isäänsä ni het alkaa huuto ja itku.

Otettii ihanan pitkät tirsat äsken! 2-3h :) Nukku mun masun päällä. Jos ny taas jaksais :)
 
TA: Joo siis just tota sylissä istumista tarkoitinkin! Meillä näyttäis ainakin siltä, et selkä ei olis hirveenä kaarella. Mut täytyy tarkkailla tarkemmin, kun neitonen herää.

:whistle: Juu siis meillä ollaan taas päikkäreillä puol 11 heräsi ryyppäsi maidon (100ml) Ja söi perunaa. Leikittiin ja seurusteltiin. Ja vähän ennen kahtatoista alkoi silmät lumpsamaan väkisin kiinni. Joten viskasin neidon vaunuihin ja siellä se nukkuu :eek: Johan nyt on kumma!
Meillä ei varmaan sitten ens yönä nukuta ollenkaan :kieh: :headwall: Täytyy ottaa itekin varmuudelta varastoon vähän unta, et jaksetaan yö tenuta neidon kanssa. :LOL:
Hihii, nyt alkoi kiekuminen, kiljuminen ja hykertely kuulumaan itkuhälyttimestä :D Nyt pelastamaan neitonen :wave:
 
Daadeli Ei oikein voi sanoa pelkän iän perusteella kun lapsien kehitys on niin yksilöllistä. Millois teillä on seuraava neuvola et voisit kysyä? *Miä ajattelin et syöttötuolii mut siä tarkotitki sylii.. :D Nii miä muistelen, että ku alkaa sylissä nousemaan istuu nii sitte voi tuettuna sylissä antaaki istua :)

TA Hankala sanoa pelkästä kuolan määrästä, mutta Roni on alkanu selväst kuolaamaan enemmän kuin normaalisti taas, niin kuin aikaisemminki ku hampaita tuli. Silloin Roni kans heräs parina yönä huutamaan tunniksi, et sitte viimestää tietää onko tulossa vai ei :)

Roni on päikkäreillä. Ei suostun nukahtaa sänkyy ei sit mitenkää päi, nii miä otin sylkkyy ja sit ku alko silmät luppaa ni laskin pinniksee ja sinne nukahti :) Kaffetta-->
 
Daadeli me saatin lupa istuttaa sylissä jo 4kk neuvolassa. Mut sit syöttötuoliin istumaan laitettiin ekaa kertaa kun oli 5kk, sit kun oli 5,5 kk niin ei suostunut enää sitterissä syömään niin oli pakko hoitaa kaikki syötöt tuolissa. Sylissä ei pystyny ku neiti heiluu niin hirveesti... Mut se on siis tosi yksilöllistä. Meijän Myy istuu jo ittekseen lattialla, osaa korjata asentonsa jos lähtee kaatumaan, mitä aika harvoin tapahtuu. Mut en uskalla antaa ilman tyynyjä olla lattialla itsekseen. :)

TA meil on tyttö kuolannu, järsiny ja kiukunnutkin kutisevia ikeniään jo kohta 2 kk eikä hampaita näy.... :whistle: Nyt on kans selvästi kyl lisääntyny ja sormet suussa koko ajan. saas nähä.

me käytii lääkärissä ja siel kävi JUST niin ku en ois halunnu :kieh: :kieh: Nyt sit pidetään oksentelupäiväkirjaa viikko, sit ollaan soijamaidolla kaks viikkoo ja kirjataan ylös. ja sit taas tavismaidolla. Mä oon niin varma ettei oo maitoallergiaa! Oliskohan pitäny mennä suoraan yksityiselle.. :snotty: Kyl se arvauskeskuslääkäri konsultoi jotain lastenlääkäriä puhelimitse ja olis aanut käskyn vaan "rauhoitella" meitä et joillain vauvoilla vaan on herkempi tuo oksentelu. AI JAA?! Ihan ku mä nyt huvin vuoks toisin lapsen sinne! Mä oon puol vuotta katsellu kun laps oksentaa joka päivä ja joka ruuan jälkeen! :headwall: No, katotaan nyt sitten tuo ettei ole maitoallergiaa. onhan sekin kai hyvä tarkistaa. muurrrrrrr :kieh: :kieh: kiukuttaa nyt niin pirusti. Ja kaiken hyvän lisäks mies oli onnistunu sössimään jotain palkkajuttujaan ja puolet palkasta tuleekin vasta ens kuussa!!! :kieh: :kieh: :kieh: aaarrrrgh.

kiukkukiukkukiukku! |O |O
 
TA Otitteko rokotteen?
Meillä on seuraavaksi istuimeksi Britaxin FixWay. Ei olla sitä vielä käytetty, mutta sisällä Nuppu siinä on istunut ja hyvältä vaikuttaa. Ainut, että pääntukea olisin kaivannut ehkä lisää, mutta tuohon päädyttiin sen Isofixin takia. Ja ihan hyvältä muuten vaikuttaa. Nyt on ollut autossa vielä ohut haalari niin mahtunut tuohon edelliseen. Mutta paksun haalarin kanssa ei mahdu kaukaloon. Meillä on Britaxin BabySafePlus. Mutta sitten yksi istuin tarvitaan vielä, koska tuo FixWay on 18 kg:n/4-v. asti.
Kiitos tsempeistä. Mä en kyllä ymmärrä kun ei äidimaidosta ole tullut muuten oireita 5,5, kk:n, että kai tuo dieetti nyt sitten tarpeeseen tuli. Mutta onhan ne testit sitten parin viikon päästä, että eihän mun sitten tarvi jatkaa jos allergiaa ei ole.
Mäkin käytin ennen maitoa kahvissa, mutta raskausaikana en pystynyt käyttämään. Tai siis koko kahvi oksetti. Ja sitten kun aloin taas juomaan niin mustana ei oksettanut. Ja edelleen olen sitten juonut mustana tottumuksesta. Juusto on mulla kaikkein kovin pala jättää pois. Kun en tykkää leikkeleistä yms. niin leivänpäälle on nyt vain vihanneksia tai sitten sitä leikkelettä :/

EM Joo, ilman mitään testejä teki diagnoosin :saint: Kun kuuli että viikko on maisteltu maissivelliä, niin se oli siinä. Mitään muuta ei tarvittu. Ja ei kuunnellut kun sanoin, että miksi sitä maissivelliä sitten on syöty myös myöhemmin ilman oireita?
Ja oli ihan lastenlääkäri. Tosin ei kyllä huomioinut Nuppua ollenkaan ja tutkimuksissaan ei ollut kovinkaan hellä että ei se kyllä tainnut olla omalla alallaan ollenkaan :/ Siis kyllä nyt alussa edes voisi hieman leperrellä vauvalle, että paremmin antaisi tutkia. Mutta ei, vaatteet pois ja tutkimaan. Nuppu huusi tosi lohduttomasti koko ajan. Sitten se kesken tutkimuksen piti pitkiä paasauspuheita. Ja mä meinasin jo sanoa sille, että suu kiinni ja tutki. Mä haluan lapseni syliin lohdutettavaksi.
Kuis teidän lääkäri?

Dadde Summamutikassa, testit parin viikon päästä =)
Meille sanottiin neuvolassa, että sylissä saa istuttaa kun tukee. Siis sillain istuttaa, mihin vauva itse luonnostaan menee niin siinä saa antaa olla. Että ei väkisin laita liian pystyyn asentoon tms.
Onhan tuon ikäiset kai jo harjoitelleet syöttötuolissakin istumista, mutta ei tuo meidän säkkituoli-neito vielä syöttötuolissa istu. Lattialla kun päästää irti, niin kasaan menee :D
Vauva-asennossa tuo ei sylissä ole viihtynyt enään moneen kuukauteen vaan parasta on kuikuilla olkapäällä. Sitteristäkin on yksi pykälä nostettu ylemmäs, mutta aika makaavassa asennossahan tuo silti siinä vielä on.

Vilmalle tsemppiä kiireisiin. Kerro vaan oman kuulumiset ja kommentoit meitä sitten kun on enemmän aikaa. Kuullaan ainakin mitä teille kuuluu :wave:
 

Yhteistyössä