~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Meilki taitaa olla toi Gracon cosmic (eiks se noi ollukaa...) comfortti, jonka istuvuutta voi säädellä. Mut en tiiä. Ku meil o ainaki se versio, missä ei oo sitä "jalkatukea" kiinni istuimessa vaan se pitää erikseen laittaa siihin. Siis se mikä pitää sen istuimen siin paikallaan turvavöiden lisäks.

Hienoa EM, että oksentelut loppui tuon lääkkeen johdosta! :flower: Toivotaan, et jatkossakin ois noin!

Miun miespä onkin velaton!! Eli ku asuntolainaha ol hänen nimissään ku hankki sen silloisen kämpän ennen mua. Ni ny sit tehtii kaupat siittä meidä edellisestä kämpästä! Kosteusmittaus olis viel maanantaina, mut kaupat on tehty silti :) Jeeeee!! Ny sit vaan sitä isompaa (todennäk. okt) etsimään! Yks sataneliöinen okt ois jo kahtottuna. Saa nähä päädytäänkö siihin vai johki muuhun =)
 
suukkis joo se myyjä selitteli meille pitkät pätkät siitä et miten on toi uus malli nyt parantunu edellisestä... Tuos on tukeva se tukijalka, ja muutenkin musta oikein hyvä. Mut tukevammin sen mun mielestä sais kiinni sillai naama menosuuntaan, mut se ei sit taas oo kaikista turvallisin vaihtoehto noin pienelle. Kiitos. toivotaan et lääke auttaa jatkossakin. :) Ainakin sais vähän toisen ruokatorvi lepoa siltä ainaiselta oksentamiselta. Tänään oli samat vaatteet tytöllä päällä koko päivän! En muista milloin viimeks on ollu niin! :D :LOL:

Onnea asunnon myymisestä ja velkojen kuittauksesta! :D Ja onnea uuden talon metsästykseen. :) toivottavasti löydätte mieluisan!
 
Minja on jo parempaan päin =) aamulla oli vielä lämpöä, mut päivällä/alkuillasta mitattuna normaali ja oli ihan tyytyväinen. en sit enää mitannutkaan. nukkuminenkin on mennyt klo 20 alkaen paremmin kuin viime aikoina. et näillä näkymin oli pikaflunssa, tai sit mä hurraan liian aikaisin...

Suukkis no niinpä :( harmittaa kyllä kun vielä huomaa että rinnoissa on maitoa, aika yhtäkkiseltään toi loppus... mut varmaan harmitus menee ohi, kun päästään paremmin noihin kiinteisiin kiinni ja rinnat alkaa palautua. Vifslan voi ihanaa, sä muistat viimeisen imetyksen :heart: mä en, ku en sillon tienny et se ois viimeinen...

me ollaan maisteltu 3pv riisipuuroa. annoin ensin pari lusikankärjellistä, ja sitten kahtena päivänä ollaan ihan syöty sitä ruokana. tein puuron siis itse riisihiutaleista niinkuin EM Myylle tekee. vaippa-alue oikein loisti ja iho aivan mahtava. sit tänään iltapäivällä annoin Minjalle maistiin maissinaksun. ja punoitus/näppylät palas :kieh: yöks laitoin sinkkivoidetta, jos sillä lähtis yön aikana pois ja huomenna vois testata tuliko se siitä varmasti. toivottavasti se ois toi maissi ku kiusais, eikä joku porkkana tai peruna.

Zoe kiitos ruokavinkistä! huomasin ainakin bataatin kohdalla et sinne tuli semmosia karvamaisia muodostumia pakkasessa. monitoimikonetta ei löydy, anopilla tai mummolla kyllä molemmilla taitaa olla. sauvasekoittimella oon nyt ite tehny. mut koitan kyllä ehdottomasti jos ei nuo karkeammat maistu :saint:

vilma kiva että kestoilu on alkanut oikein sujua! :) tosta päärynästä, se on kyllä meilläkin epäilylistalla. koitan siis kaikki meillä kokeillut soseet läpi uudestaan. en tainnut aiemmin kirjoittaa porkkanasta, mut epäilen sitä kyllä toiseksi kiusaksi. Minja sai heti uudestaan peppuihottumaa kun tehtiin siskon kanssa porkkanapihvejä lounaalla ja päivällisellä broilerikeittoa jossa korvattiin puuttuvat perunat porkkanoilla.

nyt alkoi BB ni keskittyminen vähän herpaantuu... ->
 
Nonnih, nyt on lääkärissä käyty. Elmalla on sekä silmä- että korvatulehdus :| Reppana. Kuinkahan kauan lie ollut jo tuo korva kipee kun en ees muista kuin kauan on sitä hieronut. Oliskohan tässä syy meidän levottomiin öihin? :ashamed:
 
Chamorphis
Vilma varmasti osasyy levottomiine öihin. :hug: Meillä meni kans aamulla viimeinen antibiootti annos korvatulehdukseen. Mitä antibioottia teillä määrättiin? Meillä oli Amoxin. Amorionissa on aspartaamia ja se on ilmeisesti aikamoista myrkkyä. Siitä onkin adressi keräys käynnissä, että saataisiin tuo aspartaami pois vauvojen antibiooteista. Onneksi tuos Amoxinis ei ollu aspartaamia. Sama lääke kun tuo Amorion, mutta halvempi...

Musta tuntuu, että meillä on menty refluksissa taas takapakkia. Viime aikoina on oksentanut taas harva se päivä ja on ihan sama onko sileetä vai klimppistä. Eilen meni karkeet kevyesti alas, mutta illalla laattas kaares vadelma-kaurapuuron... :'( Hikkaakin ollu enemmän. Luultavasti olis tarve nostaa lääkkeen annostusta. Pitää vähän seurailla tilannetta ja sitten soittaa lastenpolille jos vielä pahenee.

EM kiva kuulla, että teillä tuosta Gavisconista on ollut apua! Mut kannattaa tosiaan varmistaa lääkäristä se annostus. Ei ole vaarallinen lääke, mutta yleensä ei kauheesti kannata varmaan pienille ruveta omiin nimiin lääkkeitä kokeilemaan.
 
EM Hieno juttu, että on ollut lääkkeestä apua =) Mutta varmistakaa vielä lääkäriltä miten sen pitkäaikaisen käytön kanssa kannattaa toimia.

Suukkis Onnea asuntokaupoista :D
Onko teidän suunnalla (en muista yhtään missäpäin asutte) asunnot kohtuuhintaisia eli voitteko ostaa ihan sellaisen kuin tahdotte?
Olipa tökerön kuuloinen kysymys, mutta siis että kun oot varmaan jäämässä hoitovapaalle niin sitä asuntolainaa on paha lyhentää niillä tuloilla ;)

Talvis Kiva, että Minja on parempi :heart:
Mitä riisihiutaleita käytät?
Me alettiin eilen kokeilemaan Muksin riisipuurojauheesta puuroa. Aika huonosti sitäkin syödään ihan niinkuin kaikkea kiinteää :/
Porkkanahan on kai aika yleinen allergisoiva ruoka.
Mulle sanottiin (en enään muista kuka) että kannattaa sauvasekoittimen kanssa on sillain varovainen kun tekee tosi sileitä, että ei kuitenkaan liikaa survo, koska sitten sinne tulee ilmaa. Ja jos on herkkä masu muutenkin, niin sitten saa ilmaa vielä soseesta lisää.

Vilma Voi harmi, paranemista Elmalle :hug:

Cham Voi harmi, että teillä on tullut takapakkia :hug:


Meidän viime yö oli kai aika hyvä =) Tai sitten mä olin niin väsy noitten huonojen öiden jälkeen, että en ole kuullut kaikkea ähinää :D Syötiin kerran ja kai nukuttiinkin useampi tunti putkeen.
Meillä on muuten siitä hassua, että meillä syödään aina puolenyön maissa. Ja ihan nälkäänsä syö kun on niin kova imutus päällä. Ja sitten saatetaan olla 7 h syömättä. Eli se pisin pätkä ei ole meillä silloin se eka unipätkä. Voi kun Nuppu söisi noita soseita niin voisi jäädä tuokin yösyöminen vielä pois ;)
Nuppu on muuten nyt parina päivänä pitänyt mahallaan olleessaan päätä peitolla lattialla olleessaan. Meidän neiti on ollut tähän asti sitä mieltä että aina mahallaan ollessaan täytyy pää olla ylhäällä. Ja jos ei jaksa pitää päätä niin sitten kauhea huuto eikä käänny millään selälleen takaisin. Mutta nyt se on ehkä 4 kertaa jo lepuuttanut päätään viltillä :D Hassu tyttö :heart:
 
Heippa!

Vilmalle Onnea kestoiluun. Se on meilläkin päivä päivältä parempaa. Joskus tulee pissat pul-vaipastakin läpi, mutta enää harvoin. Yöllä meillä on mega AIO ja sen kanssa villikset tai sisävaippa ja pul kuori. Ihan älytön paketti on aina öisin, mutta eihän yöllä olekaan tarkotus liikkua.

EM: kiva että teillä auttoi lääke niihin oksennus pulmiin.

Täysimettääkö kukaan? Kuinka usein teillä herätään öisin?

Meillä mennään toistaiseksi niin. Tyttö kasvaa keskikäyrällä ja terkkarin mielestä kasvaa niin hyvin et voin täysimettää 6kk asti. Kotiterkkari (anoppi) oli sitä mieltä et jos herää 2h välein mitä nyt on pari viikkoa tehnyt pitäs alottaa soseet. Mä oon sitä mieltä et nyt mennään näin niin kauan kun jaksan sitä yöheräämistä, onneks ei oo joka yö eikä oo kestänyt vielä kovin kauaa.

Jaksamisia kaikille.
 
Sompio nuo on Myllyn Paras riisihiutaleita. täällä päin en löytänyt kaupoista semmosia puuroja missä ois vaan yhtä ainetta eikä hedelmiä, ainoastaan kaurapuuroa oli ja riisipuurolla muutenkin kiinnosti aloittaa. niitä valmistötsiä en raaskinut ostaa, ku yks puurotötsä maksoi 80senttii ja riisihiutalepaketti 1,30 B) en muuten muistanu tota juttua tosta sauvasekoittimen käyttämisestä. mut Minjan masuvaivat on kyllä jo pitkälle menneisyyteen jäänyttä, huh onneks. eikä ne edes tainneet kovin pahoja olla, loppujen lopuks...

Mansikkatee en nyt muista että kuinka vanha tyttö teillä on, mut voi ihan hyvin olla jokin tiheän imun kausi jos noin usein syö. ja onhan äidinmaito helposti sulavaa. joillain voi olla tiheää imua ekat 3kk. ilmeisesti susta tuntuu hyvältä ajatus täysimetyksestä vielä, niin jatka ihmeessä. eihän ne kiinteät ole aina se ratkaisu yöheräämisiin... tsemppiä :flower:

AH meillä oli ihana viime yö. Minja heräs eilen aamulla... öö.. no en muista, mutta meni päikkäreille 11.15. ja menin sit hakee hänet sisälle 16.15 ku aattelin et ois hyvä olla hereilläkin :) yöunille meni klo 20. ärähti jokusen kerran vielä ennen yhdeksää, mut sit nukkui ilman mitään ähinöitä, touhuamisia ja tutinlaittoja 5.40 saakka. sit 140ml maitoo ja vielä 9.15 asti unta. ja taas oli päikyt 11.15 ja 16.15 mentiin hakee sisälle ennen ku oli ees heränny. nyt on jo nukkumassa olli 19.15 alkaen, oli ihan väsynyt... :snotty:

mä olin kestovaippahulinoilla tänään :p 3 BumGenius luomuAIOta olin ennakkotilannu, sit ostin kangaspaloja ja yhden taskuvaipan jossa oli sisus mikrofleeseä, välikerros PULia ja uloin kerros jotain villasekoitekangasta. meillä ei siis oo taskut toimineet (pul+mikrofleese) ni toi villa kiinnosti kyllä tosi paljon, et auttaako se... kestää kyllä 60asteen pesun, kuivausrummun, et ei sillä villahousujen ominaisuuksia kyllä ole...

Talvis ja Minjuski 5kk+
 
Talvis ihanaa! Mieki oisin halunnu sinne hulinoille, mut liikaa matkaa suuntaansa ku ois menny yht. yli 6h matkoihi :( Mut kiva ku sait hommattuu taas kaikkee kivaa! Mie tykkäsin hirmusti ku ol tänää vauvauintia, ja siin ku se loppu ni pukuhuonees sit oli puhetta vaipoista ni pari naista kovasti kyseli kestoista ja mie sit siin vastasin =) Kyl niist yks osakestoili, mut olipas kyl kiva ku tuntuivat aidosti kiinnostuneilta! :heart:

Cham harmi ku tullu takapakkia :( Ootko koittanu pitää poikaa maidottomalla ruokavaliolla et jos osasyy ois esim. puurossa oleva maitokin? Tiiän siis, et teil oli se diagnosoitu refluksi, mut tuumin et jos tuo maitokin pahentais oksenteluit?

me ostettiin mannapuuroo ku valmispuurot ol loppu. Sit hokasin vast et hitsiläine sehä o vehnästä tehtyä.. Joo'o, en oo kovin älyvälkky näis jutuis :LOL: Mut siis ku eikös niit pitäs vähä niinko aakkosjärjestykses kokeilla.. Nooh, tokko sillä ny nii suurta merkitystä jos siittä ei mitään tuu. Mut riisipuuroo vois kyl tehhä ja iha iteki ni tulis halvemmaks :)

Mansikkatee, mie täysimetin ensimmäiset 4kk, oisin halunnu kauemminkin, mut sit loppu voimat noiden yöheräilyjen kans. Ku meilläki heräs 2h välein vähintää. Mut harmittaa ku en niit jaksanu enempiä, koska ei ne kiinteet ny nii älyttömästi helpotusta tuonu. Mut tais ne hitusen auttaa :)
 
Mansikkatee Mä täysimetin 5 kk ja olihan meilläkin lopussa aika hulinaa yöt :/ Mutta saattoi olla enempi siitä, että on uusia taitoja opittu ja meillä oli selkeesti liian pitkiä päiväunia. 5 kk:n iässä aloitettiin maistelemaan soseita ja edelleen maistellaan sillointällöin. Eli käytännössä täysimetyksellä ollaan vielä. Velliä oltais iltaisin haluttu antaa, mutta jouduttiin se lopettamaan maitoallergiaepäilyn takia ja tuota maidonta riisijauheesta tehtyä velliä Nuppu ei suostu pullosta syömään. Tai tällä hetkellä ei taas syödä edes äidinmaitoa pullosta :saint:
Mutta hulinaa meidän yöt on edelleen useimmiten ja neiti on 5,5 kk.

Talvis Onpas teillä neiti nukkunut, onnea siitä :heart:
Tuo Muksun puurojauhekaan ei ollut kovin kallista, mutta oli se nyt päälle 2 euron ja siitä tekee vähemmän kuin normi hiutalepurkista. Mutta ei tarvi soseuttaa ja siitä voisi lantrata velliäkin pullosta annettavaksi. Mutta onn kuitenkin paljon halvempaa kuin vertaa niihin valmiisiin velleihin.


Nupulla oli taas vähän allergiaa naamassa kun mentiin yöpuulle. Täytyy taas seurailla ennenkuin itse nukahtaa. Toivottavasti ei tule yhtä paha kuin viimeksi vaan häipyisi omia aikojaan. Nyt ei ole kyllä hajuakaan, että mikä ruoka sen teki :/
 
Kiitos kiitos, juu me vielä varmistellaan tuon lääkkeen käytön kans. :) Mut nyt ainaki tietää et se auttaa.

sompio ja talvis onnea hyvistä yöunista! :D

Talvis toivottavasti löytyy punoituksen aiheuttaja! :( Teillähän Minjaa nukuttaa!! :D

Mansikkatee ne kiinteet ei välttämättä heti ainakaan auta... meillä heräillään edelleen 1-2 krt yössä syömään vaikka tyttö syö kunnolla kiinteitä. Taitaa meillä olla vaan opittu tapa. Mut jos susta tuntuu hyvältä vielä täysimettää ja ei yöheräilyt tunnu ihan kovin raskaalta niin mene sillä vaan. :) Nii ja jos painokin kehittyy hienosti nii tee ihan oman mielen mukaan.

puuroa mä annan siis ihan tavallisia... meil on luomu pikakaurahiutaleet ihan sellaisinaan. Sit neljänviljan luomuhiutaleet pistän vähän pienemmäks kun ne ohra ja ruis jää niin kovaks kokonaisina. Riisipuuroa en ookkaan vähään aikaa antanu, mut silloin aluks annoin ihan tavallisia Nalle-riisihiutaleita ja pistin pieneks sauvasekottimella.

vilma paranemisia elmalle! :hug:

cham voi harmi. Toivottavasti saatte apua vaik lääkkeen annostusta muuttamalla. :hug:

Mietin et kokeilisinko huomenna et selviäiskö kaksilla päikkäreillä.... :p Katotaan miltä näyttää.

EM ja Myy 6,5 kk :heart:
 
Johan ol hulinapvä.. Mentii eka vauvauintiin, sieltä anoppilaan syömään ja kahveille. Sit talonäyttö, jonka aikana Atte ol mummilassa siis edelleen. Sit mentii takas meki sinne ja lähettiin vast puol seiskan mais kotio. Atte nukahti kaukaloon jo mummilassa ku oltii lähdössä. Nukku koko pvänä ko 8-19.00 välisenä aikana vain ehk vartin!!! :eek: :( Ei vaan suostunu nukkuun. Sit olkii iha kuitti ja kotona heräs ja mie vaihdoin yövaippaan + unipussiin ja tissittelin + laitoin sänkyyn. Rauhottu hetkessä :heart: Nukkunu siittä lähtien, eli n. klo 19 asti :)
 
Sompio Kiva et viime yö meni paremmin kuin toissa yö :) Ronille on tullut välillä punaista laikkua ja näppyä naamaan suun ympärille, mutta epäilen että se on ollut kuolasta, tutin syömisestä tai sitten jos ei ruoka ole hyvin pyyhitty pois tai sitten niistä kaikista. Ronille tuli allergiaa tomaatista joku aika sitten, niin silloin tuli ihan rutikuivat ja punoittavat läiskät poskiin.

vilmav Hyvä että syy löyty, niin saat sitten Elman lääkittyä taas terveeksi :)

EM Kiva et teil on se lääke toiminu, miä en edes tienny sellasesta silloin ku sellaselle oli ollu käyttöä ja sitten kun mulle kerrottiin (en muista missä ) että sellaistakin on, niin Ronin puklailu oli jo alkanut vähenemään :)
Tosi pitkän matkan teil on autossa viihdytty :eek: Roni alkaa aina jotain muklailemaan noin puolentoista tunnin ajon päästä jos ei ole mitään seuraa takapenkillä. Oonkin suunnitellu ostavani sellasen lelujutun niskanojaan missä on samassa peili, jos se vähän viihdyttäis.

Talvis Tuliko tänäänkin punotusta ruuasta?


Tänään muistin ostaa kaupasta sitä tattaripuuroakin, pääsee sitäkin sitten kokeilemaan. Muistaakseni sitten ei ole enää viljoista jäljellä kokeiltavana kuin ohra ja ruis.
Mannapuurosta ei tullut mitään oireita eikä myöskään sipulista, paprikasta eikä possunlihasta jotka on myös otettu mukaa parin viime viikon aikana.
Tiistaina olis neuvola, niin näkee taas miten pikkuherra on kasvanut ja lihonut :)
Mies tekee edelleen yli 12h:n päiviä kun on akuuttihommia töissä, tuntuu hetkittäin aika yksinäiseltä, kun tottui, että toinen tulee joka päivä neljältä kotiin ja on viikonloput vapaalla. Tänäänkin lähdettiin Ronin kanssa tylsyyttä pakoon mun porukoille, kun en muutakaan tekemistä keksinyt ja joka päivä ei jaksa olla vain kotona kahdestaan pojan kanssa.


Roni 8kk & 8kk+2pv.

Zoe ja Roni 8kk2pv :heart:
 
Ihania kuvia Zoe!

Meil ei varmaan opita istumaan piiiitkään aikaan :D Poika ei ossoo oikeen ryömiäkään ku iha hitusen, peruuttaa myös vähäsen. Mut aina jos yrittäis istuttaa ni ponkasee seisomaan :D Lähteeköhä tuo käveleen ennen ku osaa kontata, ryömiä tai istuakaan :LOL: Seisoo tomerasti tuettuna. Eli tosi tukevasti, mut usein sit myös horjahtaa.
 
Kiitos EM ja Zoe :heart:

Zoe Joo, tiiän että voi tulla ihan harmittomia nyppyjä. Mutta kun meillä ei ennen ole mitään nyppyjä ollut ollenkaan ja sitten tuli se älytön allergiareaktio niin on vähän herkillä joka ikisestä nypystä :snotty: Varsinkin näin yötä vasten.
Ihania kuvia :heart: Roni on kyllä niin ihana hymypoika :heart:

Suukkis Hih, jos teillä lähdetäänkin suoraan juoksemaan :heart:


Tänään mietin istumaan oppimista. Mistä asennosta vauvat itse menee istumaan yleensä ensimmäisenä? Siis jos on lattialla leikkimässä niin miten se alkaa siitä istumista opettelemaan?
 
Sompio Roni ainakin oppi käymään istumaan niin, että nous ensin karhunkävelyasentoon ja siitä kääntyi pyllylleen. Nyt istahtelee miten sattuu, konttausasennosta nostaa toisen jalan mahan alle varpaille ja työntää itsensä vähän sivulle istumaan ja vaikka miten. Niin nopsaan ja ketterään se käy, ettei itte ees ehdi katsoa että miten :)
Ymmärrän et tietty nyt seuraat tarkemmin joka näppylää kun on tullut pahempaakin allergiaa ja oot enemmän huolissas mutta ei se väärin ole, kyllä mäkin olin tosi huolissani joka näppylästä kun Ronille tuli tomaattiallergiaa ja kun ei ollut ihan varma että oliko siitä vai kaurasta. Toivottavast niitä näppylöitä ei enää teijän pikkuiselle tulisi :)
 
Kiitokset kaikille jotka toivottelitte Elmalla paranemista :heart:

Cham, voi harmi kun teillä pitää olla niin rankkaa :| Meillä antibioottina on Zithromax, kolmen päivän kuurilla selvittiin.

Zoe, ihana pieni mies! Kauheeta kyytiä kasvaa lapsukaiset kun Ronikin on jo noin iso.

Me maisteltiin tänään perunaa. Ihan kauheesti ei näyttänyt siitäkään tykkäävän, mutta josko tuo oppisi :) Mennään nyt sillä tämä viikko ja sitten jos lisäis porkkanaa joukkoon :)
 
taas oli ihmeellinen yö... :headwall: ei näistä voi kyllä yhtään tietää etukäteen. Minja meni sillon seitsemän jälkeen nukkumaan ja ensimmäinen ährääminen alkoi 19.45... ja loppus sitten siinä hiukan ennen puoltayötä. puol kymmeneltä itki ja ähelsi sängyssä ja syy olikin sitten kakkavaippa, jonka vaihtamisesta virkistyi uudelleen. mäkin menin sänkyyn 22.45 ja vielä siitä tunti eteenpäin tää leikkii sängyssään tutin, käsien, peiton kulman ja reunapehmusteen kanssa ja pyörii ympyrää. hyvin huomasin sen ku yritin ite saada vieressä unta, ni Minja kyl välillä rauhoittui/oli nukahtamassa. eli oli sen 3-5min paikoillaan hiljaa, mut sit taas alkoi touhuuminen. juuri ennen nukahtamista laitoin Minjalle tutin viimeisen kerran, ja mies on kuulemma laittanu yöllä kans tutin. ei mitään muistikuvaa, oon kait ollu niin zippi. klo 6 heräs touhuumaan ja se kyl loppus maitopullolla, ja unia jatkettiin 8.30 saakka. klo 10 tänä aamuna oli ihan väsynyt jo, ja nukahti ennen ku sain puetun lapsen vaunuihin saakka. on siellä vieläkin.

Zoe eilenkin oli punoitusta vielä, ja tänä aamuna vasta olikin punainen. maissinaksusta aikaa 1,5vrk. eilen söi riisipuuroa 3tl. on ollut tosi huono ruokahalu tytöllä viime aikoina ku on öisinkin syönyt maitoa mitä harvemmin tekee. ihania kuvia muuten :heart: mäkin lähden aina välillä karkuun tylsyyttä jonnekin tytön kanssa. nyt on taas hassun yksinäinen olo, ku mun sisko oli meillä viime viikolla ke-su ja mieskin viikonlopun kotona. on vaan koira seurana ku likka on nukkumassa.

Talvis ja Minjuski
 
Chamorphis
Suukkis meillä on oksennettu jo useamman viikon ajan taas. Ensin pistin sen räkätaudin piikkiin kun oli niin limainen. Mut nyt on räkätauti ohi, mutta oksentaa edelleen harva se päivä. Lauantaina tosiaan tuli puuro kaares pihalle ja se maidotonta. Nyt ollaan syötetty muutaman päivän ajan aamuisin maidollista puuroa kyllä, mutta en usko sillä olevan vaikutusta.. Kun sen lisäksi ainoa maitotuote mitä poika saa on tissi. Ja kun poika oksentaa koostumuksesta ja ruoka-aineesta riippumatta, kun se tulee... :(
 
Huh. moon poikki. Oon siivonnu vessan, luutunnu lattiat ja sit tein viel tytölle soseita taas muutamaks viikoks. :D Jauheliha-kasvissosetta, curry-kanaa, kasvissosetta ja pasta bolognesea. :D ainakin tuo pasta upposi!

Kohta mun äiti tulee kylään... tyttö on kolmansilla unilla. :D ei onnistunu kahet päikkärit mut tää on ihan hyvä näin! :)
 
Nyt meillä osataan kääntyä myös takaisin selälleen, jihuu! Kuukauden verran (4,5kk alkaen) on menty selälta vatsalleen, mut sit kun on alkanut vatsallaan olo tympiä, on aiemmin aina alkanut huuto. Ihan vain joskus vahingossa on onnistunut kierähtämään takas selälleen. No, tänään mentiinkin sitten yllättäen edestakaisin monta kertaa. Vähän vaivalloisesti, mutta kuitenkin. :heart: Ei ole vielä hoksannut, että jos osaisi kääntyä molempiin suuntiin, pääsisi liikkumaan kierimällä ties minne. Toistaiseksi veivataan vaan edestakaisin paikallaan... :)
 
Kiitos Zoe vastauksesta istumisen suhteen. Ei meillä vielä yritetä, mutta ajattelin vain eilen että miten mahtaa homma mennä.

Onnea kääntymisestä Vifslan :heart:


Meillä on tänään syöty ehkä ½ jääpalallista bataattia ja 4 maissinaksua. Siis enemmän kuin ikinä :D Ehkä meilläkin vielä opitaan syömään soseita :heart: Onhan neidillä jo ikää 5 kk ja 3 vkoa.

Käytiin tänään verikokeissa niitä allergia-asioita varten ja Nuppu oli tosi reipas :heart: Eniten sitä harmitti kun pidettiin kiinni eikä päässyt leikkimään :saint:
 

Yhteistyössä