~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

vifslan Miä kirjotan aina muistioo, se on helpompaaki ku ei tarvi selaa ees taas palstaa :)
Teijän poika onkin aika hyvän pituiden :) Varmaan tulee pitkä isona, onks teille sanottu mitään ennusteita? Tai eihän niitä vissiin vielä, olikohan se parin vuoden ikäsen pituus kertaa kolme? Roni menee kuulemma täl hetkel ainaki mun ja miehen käyrien yläpuolella, kasvaakohan se teini-iässä minust ohi :D

EM Ei meilläkään aina ihan puhdasta ole, vaik yritän imuroida pari kertaa viikkoon, kun on toi koira, mutten jaksa pestä lattioita joka päivä. Ennen oli helppo vetää joka aamu lastalla hiekat ja karvat pois, kun ei ollu mattoja, mutta se oli niin kolkon oloista.
Mut Roni ei kyl nuole lattioita, jos se jotain sen suuntaista edes, niin se on sitten yleensä sylkemistä :D
Miä annan Ronin olla ja puuhastaa illal sängys ja päikkäreille käydes jos on tyytyväinen, sitte vast jos tulee pahaa mieltä ni meen silittelemään ja antamaan tuttia, oon huomannu et niin nukahtaa paremmin :)
Tai no, käyn miä silloin kattomassa ja kippaamassa makuulteen kun kuulen et Roni paiskoo mobilee, mut muuten noin.

Sompio Roni ei ole paljon nukkunut ikinä päikkäreitä, tunti max. Niimpä siinä ei kauheesti ehdi tehdä, joten mä otan silloin mun "kahvitauot" :) Muut asiat mä voin tehdä silloin, kun Roni on hereillä :)
Roni on aika kukkuja ollut alusta asti :D Välillä mä luovutan, kun ei Roni aina suostu 12-13 päikkäreille, vaikka olis herännyt jo 9:ltä. Sitten katson uudestaan, että milloin väsyttää. En mä usko muutenkaan, että noin 45min päikkäreistä paljoa lepoa saa, mutta näyttää riittävän Ronille :) Ei tässä kauaa ole kahdilla päikkäreillä menty, Roni nukkui jossain vaiheessa viideltä vielä yhdet päikkärit, mutta kun alkoi nukkumaan käyminen myöhästyä niin jätettiin pois.
Se on aika yksilöllistä milloin siirtyy yksiin päikkäreihin. Sanoisin, et Roni voi siirtyy sitten, kun nukkuu kerralla vähän pidempään. Ehkä vuoden, puolentoista iässä?

HanTa Oi ei, kovasti paljon paranemisia Kimille :hug:


Huomenta!
Huomaa että on tullut talvi, kun mies on ollu yli vuorokauden putkeen töissä :/

Eilen käytiin Ronin kanssa kaverilla ja takastulomatkalla Roni jopa nukahti rattaisii :eek:
En ees muista milloin Roni olis nukkunu vaunuissa tai rattaissa.
Miä tykkään käyä kävelyillä talvella, innostunki lenkkeilystä aina jotenki heti kun lumet tulee maahan.
Tuli eile kävellessä jotenki haikee olo, ku vast viime talven miä kävin lenkeil yksi ison mahan kans :D

Oon unohtanu kokonaan kertoa teillekki, et Roni on oppinu tulemaan alas varovaisemmin jos on noussut tukea vasten. Pyllähtää nätisti pyllylleen :)
Ja eilen otti muutamia askelia sivusuunnassa, kun nojaili kaverin matalaan sohvapöytään :)
 
Zoe-F juu on pitkä poika. Varsinkin selkä vaan venyy ja venyy niin, ettei bodyt meinaa yltää haaroista kiinni. Meil on jo jopa 80-senttisiä jouduttu ottamaan käyttöön, vaikkei Onni sitä kokoa vielä ole "oikeasti". Saapi hihoja sitten kääriä. Pituusennusteesta ei ole ollut puhetta vielä, mutta jos mun ja miehen sukua katselee, niin on kaikki mahdollisuudet tulla tosiaankin pitkä mies. :)

Oi toiset ne jo seisoo ja ottaa askelia, ihanaa! :heart: Ja hieno taito tuokin, että osaa tulla seisomasta alas. On se niin vaikeaa, vaikei uskoisi... :D

Heh, istuskelen läppärin kans just lattialla jo Onni makoilee mun vieressä ja repii mua urakalla yöpaidan helmasta!! Voiko tuoa enää selvemmin ilmaista, että "äiti lopeta se palstailu nyt heti ja ole mun kanssa!" Eli leikkimään...
 
Zoe Onnea taas uusista taidoista :heart:

Suukkis Miten unikoulun eka yö meni?

Meillä nukuttiin eilen vain yhdet päikkärit, mutta silti ei unta riittänyt yöllä :| Tänään neiti meni vaunuihin kympiltä ja täytyy sieltä sitten herätellä jossain vaiheessa ja nukkua sitten toiset päikyt iltapäivällä. En mä tiedä :kieh:

Onko jollain kokemusta Muksun riisipuurosta (jauhe)? :attn: Kun meillä on sitä maissivelli-maitoa illalla alettu ottaa. Mutta sitä velliä jää aina yli.
Ostin tänään tuota riisipuuro-jauhetta, niin saako siitä kun tekee vain löysää niin velliä? Vai onko siinä sattumia mukana?
Lusikalla kun ei mene vieläkään juuri mitään, mutta pullosta syö kyllä sitä velli-maitoa n. 70 ml illassa.

Visflan Meilläkin seuraavaksi siirrytään 80 cm:n bodeihin. Tosin meillä käy vielä osa 62 cm:n ja 68 cm:n bodeista kun tein niitä jatkopaloja. Selän pituus meilläkin jää pieneksi. Vaikka Nuppu ei ollutkaan kuin sen 64,5 cm pitkä :/
 
hei, yksi tyhmä kysymys. Voinko antaa tytön nukkua mahalteen, kun viihtyy siinä tosi hyvin? Ja uskallanko mennä esim alakertaan imuroimaan tms sillä aikaa kun toinen nukkuu?

Heti kun käännän selälteen alkaa huuto. Nukkuu kyllä yöt nätisti selällään, mutta nyt päivällä näyttäis tuo masuasento olevan paras.
 
Alley Mä en ole nukuttanut mahallaan kun meillä ei edes viihdytä mahallaan niin kauaa että voitaisiin siinä nukkua :D Mutta osa nukuttaa ja tarkistaa aina välillä, että nenu on vapaana hengitykseen yms.
Onko teillä itkuhälytintä? Laita se päälle niin voit puuhailla alakerrassa. Mä ainakin imuroinnin aikana seurailen niitä valoja itkuhälyttimestä kun ei itku kuulu imuroinnin läpi. Meillä siis imuroidaan välillä kun Nuppu on vaunuissa ulkona.
 
Sompio: On itkuhälytin ja laitoinkin sen päälle jo. Nää on ensimmäiset pitkät päikkärit tällä viikolla, joten alan kyllä suosimaan tuota mahallaan oloa :) Lueskelin tuolta netistä tästä asiasta ja kovasti on erilaisia mielipiteitä. Meillä kun ei tuon lastan takia ole kuin 2 asentoa nukkua; selällään ja mahallaan ja selkeästi selällään nukkuminen ei oo kiva, vaikka yöt nukkuukin niin.
 
Haa! Tämä äiti saa kerrankin hyvällä mielellä palstailla (ja pääsee jopa palstailemaan). Poika nukkuu kaukalossa, jota heilutan toisella jalalla, aina kun heilutus lakkaa, niin poika herää: eli eipä tässä juuri sitten kummoisia pääse tekemään... :D (välttämättä tää kaukalossa nukuttaminen ei oo paras juttu pojan selälle, mutta toistaiseksi ainut paikka missä päiväunia nukkuu miun sylin lisäksi...)

Meidän poika on edelleen aikamoinen sylivauva (ja saa ollakin!). Muutama yökin meni tässä niin, että nukuin poika mahan päällä, kun ei minnekään muualle rauhoittunut. Kantoliina on meillä kovassa käytössä ja eilen illalla mieskin taiteili kantoliinan päälleen ja rauhoitti pojan siihen (tähän mennessä mies on ollut kovasti sitä mieltä, että hän ei kantoliinaa päälleen laita! Eli todellinen erävoitto!). Mutta viime yöstä pitää hehkuttaa, että meillä nukuttiin 10h vain 3 syötöllä!!! Normaalisti kun herätään 4-6 kertaa syömään yön aikana. Ehkä nämä yöt lähtee tästä parantumaan...

Alley: miun mielestä voit huoletta nukuttaa päivisin vatsallaan, jos vauva osaa itse jo sen verran kannatella päätään, että osaa kääntää sen sivulle tarvittaessa.

Suukkis: nukuitko hyvin?

Sompiolle jaksamisia katkonaisiin öihin. Toivottavasti keksitte jotain konsteja yöunien parantamiseen... Entä jos vain herätät pienokaisen kesken päiväunien? Muutaman päivän varmaan kiukkuaa väsymystään, mutta aika nopeasti yleensä pienet (kai) tottuu rytmi muutoksiin...

Dsarial ja "Yrjö" 5vko
 
DsariaL: Kyllä tuo hyvin kannattelee päätään ja hereillä treenaa lihaksia. Eilen laitoin miehen rinnan päälle vatsallee ja mies oli ihan kauhuissaan kun tyttö nosteli päätään ja koitti kääntää puolelta toiselle. Oli ihan varma että tytölle käy pian jotain kamalaa :D

On muuten ihanaa kun vihdoin pääsi tekemään hiukan kotitöitäkin. Nopeasti siis imuroin lattiat, kun koirat ja vaunut tuo hiekkaa sisälle ihan tolkuttomasti. Sain laitettua pyykit kuivumaan ja toisen koneellisen peseytymään. Täällä odotetaan jo innolla joulukuun puoliväliä, kun tuon lastan saa pois ja pääsee käyttämään kantoliinaa. Tänään pitäisi aloittaa d-vitamiinit, eilen aloitin jo disflatylin kun tytölle alkaa tulla vatsavaivoja ilmeisesti rintamaidon kautta. Koitan itse tarkkailla mitä laitan suuhuni, mutta kun vatsa on ruokavammoista huolimatta ollut koko raskausajan niin hyvässä kunnossa ja palautui entiselleen nyt synnytyksen jälkeen, niin sitä on vähän hukassa noiden syömisien kanssa. Ja kun oma vatsa ei voi hyvin niin ei vauvankaan maha ole kunnossa.
 
Alley Hieno juttu :heart: Tarkistelet vain välillä ja toivotaan, että päikkärit nukuttaisiin hyvin jatkossakin =)

DsariaL Eipä se kaukalossa olo välillä haittaa kun ei teillä Yrjö siellä kuitenkaan koko aikaa ole =) Onnea hyvästä yöstä :heart:
Tänään otin Nupun vaunuista pois kun oli nukkunut 2 h 45 min. Hieman itkeskeli unissaan, niin otin pois. Olisi siis selkeästi tarvinnut vielä unta ja sylissä hieman itki ennenkuin sitten tissillä rauhoittui. Nyt leikkii ainakin iloisesti, mutta saa nähdä kauanko pysyy virkeänä. Ennen on ainakin tällaisessa tapauksessa ollut jo tunnin päästä kiukkuinen ja väsynyt.
Toivottavasti alkaisi itse heräilemään, koska tuntuu vain niin pahalta kesken unien ottaa pois vaunuista. Olisin ottanut jo aiemmin, mutta odotin että koska itse hieman havahtuu, että en kesken ihan makeimpien unien ota pois :D
 
Sompio miten on loppupäivä sujunu?

Siis ihan ihme päivä... Poika heräsi n. tunti sitten, söi molemmat tissit, ei rauhoittunu syliin, kitisi ja kiukkusi vaan. Laitoin taas kaukaloon ja sinne rauhoittui... Näköjään siinä on nyt hyvä ja turvallinen olla. Tosin sitä on kyllä koko ajan keinutettava, mutta kuitenkin... Pitäisköhän meijän hankkia sellainen koliikkikeinu? Miten pitkäänhän sellaista pystyy käyttämään? Googleen --->
 
DsariaL Nuppu meni uudestaan vaunuihin klo 15.00 aikoihin. Eli oli hereillä sen pari tuntia. Ja 17.15 isi herätti ja taas tuli tietenkin Nupulle paha mieli :ashamed: Mä en kestä näitä herättämisiä montaa päivää, varsinkin jos se rytmi ei Nupulla edes muutu tällä... Nyt saakin olla sitten hereillä kasiin asti, jolloin aloitetaan iltatoimet ja varmaan ysiin mennessä toivottavasti nukahtaa.
 
Kiitos "miten yö meni ja nukuitko hyvin" kyselyistä Sompio ja Dsaria! =) meni vallan mainiosti! Atte heräs suht usein, n. tunnin välein aina tonne puoleen yöhön asti. Sen jälkeen 2h välein ja vain kerran itki n.45min putkeen!! Eli TOSI hyvin!! aatellen, et oltiin varauduttu niihin 4 tunninki huutoihin! mie nukuin suht ok, en meinannu saada unta kovin helpolla mut sit ku sain ni nukuin kyl hyvi! Kerran heräsin ja sain unta taas n.10min päästä. Rintojakaan ei tarvinna välissä tyhjennellä yhtää! 6.13 heräsin omia aikojani, ni en viihtinä enää yrittää nukkua ko kello ois soina kummiski 6.35. Ja toinen rinta ol aikas kova aamulla, mut hyvin se aukeni ku sitä käsin tyhjentelin B) Eli toivotaan ny sit, et seur. yö ois entistäki parempi!! :heart:

Ja Atte oksenti tänää aamulla oikeen kaaressa ja nenästäki tuli.. Syypää oli MAIDOLLINEN puuro! eli maidottomat ol päässy loppumaan, ja aattelin et no jos mie ny silti viel koitan, et jos se oksentelu ei oiskaa siit johtuna. Mut ny ainaki näki, et siitäpä siitä se juuri johtuu. Mut ny on kaapissa taas maidottomia puuroja :)
 
Suukkis voi hienoa onneksi olkoon! Toivotaan että ensi yö menee vielä paremmin!! :) :flower:

tsippadai meillä tyttö on tänään kukkunut melkein koko päivän. Aamulla kiskas yhet 45 min unet, sit oli hereillä 4 tuntia, nukku 15 min, oli hereillä 2 tuntia, nukku 45 min ja sit oli hereillä 3 h ja meni yöunille, josta on heräilly jo monen monta kertaa... :/ Yhen kerran ei isin syli auttanu vaan äitin syliin ainoastaan rauhottu. Nyt on kyl jo nukkunu tunnin verran heräämättä. Mut päivän huonoista unista huolimatta se on ollut ihan tosi hyväntuulinen koko päivän! En tajuu. :D Mitähän ihmettä ne pisti siihen maanantaina neuvolassa... ;) :whistle: :LOL: No, ehkä yö menee ihan hyvin kuitenkin... toivotaan.

Jee - huomenna meen kampaajalle!!!! En oo käyny sitten lapsosen syntymän... :whistle: On kyl jo korkee aikakin. :D Ja iltapäivällä mennään kaverin luo kylään... :)
 
meilläki Atte o nukutettu pikkusest lähtien masulteen. Tai olikohan muutaman vkon ku uskalsin nukuttaa ain masulteen. Ei vaan nuku selälteen ku ehk tunnin ja sit taas herää. Eli nukkuu paljo rauhallisemmin masultee ja tuntuu, et siten tykkää enempi olla :)

Sompio juu koko yön oli syömäti koska mie en ollu ees saatavilla eikä maitoo ollu lypsettynä ;) hyvin oli jaksanu! =)

Ja sit tän yön jälkee meen jo kotiin sit yöks, tai et en lähe enää evakkoon. Eiköhän se ala jo suht ok nukkuun ku huomaa, ettei palvelu öisin pelaakaan :)

Viime yönähän heräs puoleen yöhö asti tunnin välei vähintää, ny on heränny lyhyesti (n.2min) ysin aikaan, varttia vaille kasi siis nukahti. Ja ny siis nukkuu kuulema edelleen *koputtaa puuta* Jospa se siitä siis! Tuun taas raportoimaan miten ens yö on mennynnä :)

Cham, eikös teilki ollu unikoulua. Kuis ny on menny?
 
Hei kaikille!

Kävin vähän lueskelemassa mitä teille kuuluu ja mitä vauva-arkeen...

Sompio: onko mahdotonta kokeilla nukkuisiko Nuppu yön vaunuissa? Siis ihan siitä, että onko vaununkoppa se missä tykkää nukkua? Tuli vain mieleen, kun luin noita tekstejä..
Mullahan ei ole kokemusta vauva-arjesta.. Mutta ajatus tuli tällainen..

KP
 
Suukkis Toivotaan, että yöt menisi hyvin sitten kun äitikin on kotona :heart:

Kiharapää On vaunujakin kokeiltu, mutta niihin ei sisällä ole nyt nukahtanut. Nuppu ajattelee varmaan, että vaunut on se ulkojuttu :) Pienempänä joskus nukkui ekaan syöttöön asti vaunukopassa ja sitten omassa sängyssä.

Eilen nukahti helposti, mutta yön heräämiset alkoivat tuntia aikaisemmin kuin normaalisti :/ Mutta vastaavasti ei valvottu aamuyöllä vaan aina nukahti tissille/tassutteluun uudestaan. Eli kai sekin jotain edistystä on :/
 
Täällä siis muutto puuhat parhaimmillaan, joten en jouda koneel olee..ja sit pitää uutee kämppää netti siirtää jne. :snotty: kauheesti puuhaa..nii ja Saanalla on alkava keuhkoputken tulehus :'( tänää käytii lääkärissä..ja itelläni vissii poskiotelon tulehus ku pää on ku haminan kaupunki-->kipee ja räkää täys :headwall: ihanaa muuttaa prkl! Mutta joo..palailen sitte joskus ku hegis selvitää muutosta ja taudeista :wave:
 
tyty tsemppiä tautien voittamiseen! :hug:

Hyvin nukkui!! Yön heräilysaldo kuulema: 2krt! Nukkui siis 19.45-n. 4.00 ja sit heräs ja ol hereil alta 5min. Sit nukku jotai 5.40 asti ja heräs riekkumaan 40 minuutiks, sit taas nukku kasiin asti. Sit ku tulin kotiin seiskalt ni oleilin vaa sängys ja kasilta imetin, sit Atte nukkuki taas mun masun päällä jne. ni noustii vast yhentoist mais :D eli eiköhän se ollu vaan tapaheräilyä Atella toi 2h heräily :) Toivot. ny ens yön sit nukkuis koko yön vaiks mie oonki kotona :)
 
Chamorphis
Suukkis yhtä tyhjän kans tällä hetkellä.. Viime yönä valvo taas 2,5 tuntia ja kitisi. :headwall: Ja sitä ollu ny koko viikon. Mut meillä edelleen räkätauti ja kävin tänään lääkäris ni korvatulehdushan siellä oli... Et ei ihme jos yöt risasia... :'( Mut saatiin antibioottikuuri ja sen pitäs helpottaa.
 

Yhteistyössä