~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Tytylle muuttointoa :flower:

Suukkis Tosi helpon kuuloisesti kyllä kävi, jos tämä on pysyvä parannus :heart:

Cham Jaksuja ja pikaista paranemista :heart:


Meillä on yliväsynyt tyttö, joka ei nukkunut sisällä päiväunia iltapäivällä :/ Sillä on näköjään kaksi ääripäätä: Vaunuissa nukutaan 6 h tai sisällä 15 min :headwall:
Kyllä on paljon raskaampia päiviä, kun nukkuu lyhyemmät unet. Ei yhtään viihdy yksin :/
 
Suukkis no wau! Kyllä kannatti teidän tehä unikoulua! :heart: :heart: Ihanaa! Oon tosi iloinen teidän puolesta. :D Toivotaan et ens yökin menis yhtä hienosti!

Cham voi että. :( Paranemisia sinne! :hug:

Sompio voi höh sentään... joo meijän Myy on aikamoinen seurakisu jos ei nuku kunnolla.. toivottavasti yö menisi teillä hyvin. :hug:

Sain tänään uuden värin ja mallin tukkaan. :D Ja kävin ihanien ihmisten luona kylässä, mukavia äitikavereita... :) Voi että. :D Tyttökin söi puuroa kiltisti, ja äsken vaan vein sen sänkyyn ja nukahti saman tien! :eek: Ei varmana mee näin helpolla. Joku jekku täs on nyt takana....

Ainiin, Myy oppi sanomaan että ma-ma-ma. :D :D

EM ja Myy 6kk :heart:
 
EM hienoa, et myy oppii uusia sanoja :D Ja kiva, et sait uutta ilmettä uuden tukan muodossa =)

Meilki syyvään iha hyvin nykysi taas. Ku päätin antaa noit sileitä liharuokia, eiköhä se opi karkeitaki syömään sit joskus :) Tänää meni lihaperuna, kinkkuherkku ja persikkasose =) Eli 3 sosepurkillista, ihan hyvin siis :)
 
Mä laitoin Nupun nukkumaan äp:n makuupussissa sänkyynsä. Jos ei sitten ihan koko yötä potkisi ja huiskisi menemään. Laitoin kyllä sinne nukkuvana, että nyt sille tulee stressi kun se herääkin sieltä :/

EM Onnea sanoista. Mäkin kuvittelen Nupun sanovan äiti, mutta taitaa olla kuulijan korvissa :D

Suukkis Teillähän syödään hyvin. Kauankos Atte onkaan nyt soseita syönyt? Kun meilläkin tämä alku takkuaa. Tosin nyt sitä bataattia ei ole taas yritetty vaan ostin kaupan peruna-porkkanaa, jotka kokeillaan sitten kun nämä meidän velliviritelmät on mallillaan.
 
Sompio meil on takuttu jo 3kk :D Mut ny alkaa suht ok menemään, kunhan äit jaksaa pelleä leikkiä :xmas: No joo, kyl se joskus syö mukisematta muutoinkin, väsyneenä kyl on aina vaikeeta ja kovan työn takana..

Ei oo tää yö menny kyl ny nii hyvin ku viime yö :D ny heränny jo kahesti. Tosin rauhoittunuki kyl on iha minuutissa. Saa ny nähä sit miten loppuyö menee :)
 
Suukkis Meillä on vasta 1½ viikkoa, mutta taitaa mennä kanssa pidemmän aikaa ennenkuin neiti syö tuollaisia määriä :D
Rauhoitteletko sä nyt yöllä vai miehesi vielä?
Kaksi kertaa Nuppukin on vaatinut tutin suuhun, saa nähdä mimmonen yö tulee :/
 
suukkis ja sompio hih kiitos. ei nuo kyllä oikein sanoja vielä ole, tavuja vasta. Mut ekaa kertaa toisti saman tavun tuollai peräkkäin monta kertaa. :) Yks kaverivauva joka on saman ikäinen sanoo että pä-pä-pä. :D on ne sulosiii.... :heart: Nii ja mäki oon ihan varma et Myy osaa sanoo jo ÄTI! =) Ainakin se välillä huutelee niin ku on vaik olkkarissa yksin ja mä oon keittiössä... tai yks ilta kun iskä nukutti niin kuului vaan komennus että ÄITIIII! ;) haha. :D

sompio tsemppiä soseiden kanssa. :) Pikkuhiljaa! :flower:

suukkis hih niin, ei se varmaan enää kouluiässä niit sileitä soseita syö... :D Eiköhän se opi! On kaikki muutkin oppinu. :) Meillä Myy on alkanu sylkee ja päristelemään syödessä... heti kun ei enää kiinnosta se syöminen niin alkaa pelleily. puuuuh. :snotty:

ei hitsiläinen. :eek: Sinne se vaan jäi. Yhen kerran vaan on heränny itkee tuttia kun se oli jääny johonki pään alle. Muuten nukkuu ihan tosi sikeesti!!! :eek: Ihmeellistä. En tällä kertaa ees yrittäny mitään laulamista tai muuta kun vaan otin syliin, silittelin hetken ja laskin sänkyyn. Laitoin tutin ja annoin harson kainaloon niin tyttö käänsi päänsä sivulle ja nukahti. Ja sillä tiellä on vieläkin! :heart:
 
Mie en sillain kyl osaa hahmottaa, et millon atte ois sanonu ekan sanan. Ku äitiä, ättää tai attee se hokee ties kui usein. Ja ain ku mies ärisee sille, ni ain innostuu ja hokee attee :D Ny ne o keksiny uuden, et mies oikeen kunnol ärisee ni poika innostuu oikeen kunnolla ja paiskoo käsillään lattiaan ja hihkuu riemusta :D Ihanaa kateltavaa :heart: Mut tosissaan toi, kun kyl usein ku oon jossai muual ni Atte saattaa sanoo äiiittti tai sit välil sanoo sen ja sit kahtoo mua. Mut mistä senki sit tietää, et onko vahinko vai ei..
 
toivotaan suukkis että yöt alkaa sujumaan :hug:
em onnea ihanista "jutteluista"
ja kaikille tsemppiä ja voimia, nukkumisten , syömisten yms. :hug:

miedän pikkumies on tänään 4 kuukautta<3

meillä toi poika on nyt ollut tosi kiukkuinen ja väsynyt :attn: mikään ei kelpaa ja kaikki kiukuttaa, en oikeesti tiedä että mikä nyt vaivaa :headwall: jatkunut jo viikon, ikenet kyllä on turvonneet, mutta en tiiä onko nyt sitten hampaita tulossa. tosi raskasta vaan olla toisen kanssa, kun kaiken valveilla olo ajan kitisee ( noin kärjistetysti, on sinne nyt sentään muutamat hymyt mahtunut), harmittaa kun en osaa auttaa toista.

mutta jospa sitä menisi nukkumaan, niin jaksaa sitten kiukkupussin kanssa herätä.

kauniita unia kaikille :wave:

toivova ja poika tasan 4kk :heart:
 
kaikki luettu.

äidillä on vain henkinen kaaos eikä ole jaksanut / pystynyt keskittymään palstailuu....
tosin kotikin on kaaoksessa pikkumiehen kiukuttelun ja kipuilun takia...
nyt onneks jo parempi

ei ollut possua meidän lapsesta tulossa... vain tulehdus nenän ja nielun välissä johon saatiin antibotti.
erikoislääkärilläkin käytiin täl viikol ja hyvin menee...
poika voi hyvin ja ennusteet on hyvät...
maaliskuussa käynti "äidin mielenterveyden vuoksi" siis ihan vain että nähdään pojan olevan kunnossa
kesäkuussa sitten seuraava holter ja tuomio lapsen tulevaisuudesta :D

niin ja kaks yötä olleet loistavia herätty vain kerta.

viime yö paras 21-5.15 syönti ja seuraava herätys 8.30 ja koko yön poika nukkui omassa sängyssään.

maanantaina jätetään yölääke pois :D
 
Vifslan Onhan bodyihin niitä jatkopaloja :) Ja itsekin voi tehdä jos osaa. Ei maksa paljoa ja ei jää kivat bodyt niin nopsaan pieniksi.
Alkuun Roni vain kaatus alas, olin kyllä ottamassa aina koppia, kun pelkäsin että lyö pään. Mutta nopsaan otti taipumaan vähän eteen päin, niin että putoaa pyllylleen :)

Sompio Ronillakin menee yöunet huonommiksi jos päivällä ei ole nukkunut hyvin :/
En ole kokeillut tehdä Muksun riisipuurosta velliä, joten en tiedä meneekö tuttipullosta läpi. Onhan niitä sellaisia tutteja kyllä että meneisi. Miä annan maissivellinkin maitotutista ja hyvin on menny mut mikään muu velli ei ole kelvan.
Ronil on käytös vielä yhdet 62koon lappuhaalarit ja kaks yöpukua :D Sitte on 68 joitaki bodyja ja yöpukuja ja hyvin mahtuu nekin :D Just otin 74koot alemmas hyllyillä että niitäkin voi tietty käyttää ja osa on niistä nyt ihan hyvän kokoisia :) Hassua :D

DsariaL Täälläkin sylivauva :wave: Välillä kuulee kommenttia siitä, miten oon totuttanut liikaa syliin ja joudun kantaa vielä 5vuotiaanakin mutta en mä niistä. En usko että asia niin on, sitä joko on sylivaava tai ei. Joten olkoot sylissä, ei se minua haittaa :)
Hyvät yöunet ollu, toivottavasti seuraavatkin yöt meni yhtä hyvin :)

tyty86 Paljon jaksamista kun pitää kipeenä muuttaa. Nopeaa paranemista :hug:

EM Oi, kun itteki pääsis kampaajalle ja sais jotain sähäkkää väriä ja mallia tukkaan :heart: Mut miä en haluu leikkaa ku yritän kasvattaa ja värjään itte ku kampaajan/parturin värit ei oo ikinä pysyn päässä :D Mut tosin, kattelin tossa erilaisia hiustenpidennyksiä ;)

toivova-84 Onnea 4kk:n saavuttamisesta :flower:

HanTa Oikein paljon ja nopeaa paranemista Kimille :hug:


Tänään pitäis mennä käymään miehen kanssa kaupassa ja Roni menee anopille hetkeksi. Mies saa tietää etukäteen joululahjansa mutta ei voi minkään :D Ainakin kelpaa ettei tuu aattona pettymystä. Mä ostan miehelle joululahjaks uuden puvun, enkä tiedä mitä kokoa niin pakkohan se on miehen lähtä sovittamaan. Saa sitten vaikka sovittaa jotain kauluspaitaa samalla ja minä vakoilen siitä koon ja ostan sitten pari sellaista ja niihin sopivaa krakaa.
Nyt aamutoimiin Ronin kanssa :)
 
HanTa voi kurjaa... Pikaista paranemista! Meillä ei Onni ole ollut vielä kertaakaan kipeä, mutta jo pelkkä ajatus ahdistaa... :(

Jaha, enempää en sitten ehdikään kommentoida, kun herran aamupäikkärit loppui ennenko ehti kunnolla alkaakaan. Tuolla se jo kuuluu räpeltävän ja kilistelevän uninalleaan sängyssä. Oli muutes rasittava yö takana, ja mitähän täst päivästäkin nyt tulee... Ehdin jo tässä parin viikon aikana tottua siihen, että Onni nukkuu koko yön syömättä ja vain parilla tutin laitolla, mutta viime yö meni plörinäksi. Minä olin kaverin kanssa iltaa istumassa, ja tulin melko myöhään kotiin, poika jo nukkumassa tietenkin. Luulen, että pojan heräilyt johtui siitä, että iltatoimet ei menneet tutun kaavan mukaan eli ei ollutkaan äiti antamassa unimaitoa ja peittelemässä sänkyyn vaan isi. Äh, sen siitä saa, ei pitäisi lähteä vähääkään viihteelle koskaan, laps hämmentyy... :headwall: :ashamed:
 
toivova onnea tasakuukausista!

Meil meni yö päin honkia.. :headwall: heräs suht usein aluks, sit 2h välein loppuyön. Kuudelta sit imetin ja nukuttiin viel tunti kuha poika eka rauhottu. Et joopa, ei ny oikeen unikoulu pelaa ku takapakkia tulee.. Tosin en oo varma siittäkää, et kui hyvin sit mies todellisuudes heräs itkuun sillo ku olin muual nukkumas. Tosin kyl se nytkii heräs ainaki kerran iha het, pari kertaa piti tökkästä. Et en sit tiiä..

Ja kakka oli tullu vaippaan, ja aamul ei näyttäny kyl punkeevan, ni en osaa sano millo oli tullu. Ite ku en vaippaa huuhdellu, mut mies sano, et ei se iha vastikään ollu tullu. Mut jos se ois ollu tosi kauan ni ois luullu, et poika ois protestoinu enempi ja iho ois ollu pahana. Mut ei. Nukahti ain parissa minuutissa uudelleen ja iho oli iha ok. Et tiiä sit harmittiko kakka housus sit kummiski vai miks heräs noi usein. Ja yleensä koskaan ei öisin kakkaa ja jos kakkaa ni sen kyl huomaa. Noh, en tiiä.. Saa nähä mite ens yö menee...

Atte söi KOKO puurotölkillisen!!! :heart: Yleensä menny siittä vaa puolet. Ny siis söi eka puolesta puolet mieheltä, sit känäs oikee kunnolla ja mie nousin sit imettää. Söi siis rintaaki iha ok ja sit annoin lopun puuron =)
 
vifslan höpöhöpö. Ei se nyt maata kaada jos yksi yö ja ilta menee erilailla. :) Oma rentoutuminen on tärkeää! Kyllä se laps siitä tokenee. ;)

Meillä tosiaan tyttö nukahti eilen käsittämättömän helposti klo 20, heräsi syömään klo 2 ja klo 6, jonka jälkeen ei enää oikein kunnolla nukahtanutkaan vaan nousivat sitten isänsä kanssa ylös jo puoli seitsemän aikaan. Käytiin puistossa keinumassa - ihana aurinkoinen pakkasilma. Nyt nukkuu vaunuissa. En usko et nukkuu pitkään kun on syönyt viimeksi ysiltä vähän aamupuuroa. Jos sitä vähän järkkäilis ja söis, sit vois mennä ostaa lapselle haalarin. Mulla menee hermot tohon äp:n haalariin... :kieh: se huppu on ihan järjetön! Koko ajan silmillä ja tiellä! ja mä en kestä niitä hihansuita ja sitä kaula-aukkoa.
 
suukkis joo meil on ollu tytöllä jo vähän aikaa toppis... kun oli niin flunssainen ja räkäinenkin. kyl sil pärjäis jos ei muuta ois mut mä meen ostamaan uuden. Se ei oikeesti oo mitenkään kovin käytännöllinen... mun mielestä. niit vetskareita ei ainakaa meillä voi vetää kiinni asti ku muuten se puvun etuläppä tulee nenään asti ja ne tarrat raapii naamaa. :/ Huppu on ihan liian iso ja se on koko ajan tiellä eikä sitä saa irti jne. Noh. Varmaan huonompiakin on olemassa mut mulla menee siihen hermot. :LOL:
 
Toivovalle onnea tasakuukausista ja jaksamista hampaiden tulon kanssa :hug:

Kimille paranemisia ja äidille voimia :hug:

EM ja Myy onnittelut uusista tavuista :)

Meillä nukuttiin melkein 12 tunnin yö unet kahdella syötöllä =) On itelläkki levänny olo noin hyvän yön jälkeen. Tyttö käy nykyään 22-23 nukkumaan ja syö 2-3 välillä ja sitten 5-6 välillä. Vähän aika sitten herättiin pari yötä 2,5 tunnin välein syömään. En tiedä johtuuko paremmat yöunet disflatylistä vai lastaan tottumisesta vai tiheänimun loppumisesta, voi olla että vähän kaikista. Nytkin oli niin hyvällä tuulella, kun oli hereillä tuossa pari tuntia ennenkun kävi taas nukkumaan. Tosin nyt heräsi ja vaikuttaa nälkäiseltä :D

Alley ja "ninni" 2vko 3pvä
 
Vifslan No ei yks ilta maailmaa kaada :) Toivotaa et ens yö menee paremmin. Jos voisitte miehen kans enempi vuorotella just vaikka iltarutiineitaki nii pääsisit toisenki kerran moikkaamaan kavereita :)

EM Mä en kans tykkää siitä äp:n toppapuvusta. Mut miä jätän aina vähän niit vetskoi auki ja taitan sen läpän sisää. Meil on niit kaks ku sukulainen anto omasa vaihtopuvuks.
Ronille se puku on vielä vähän iso :D Vaikka se on kokoa 68 :D

alley Upeesti teillä nukutaan jo :) Toivottavasti hyvät unenlahjat teijän pikkusella säilyy :)

Mikähän siinä on, ettei kelpaa mitenkää päin pullosta muu kuin maito tai maissivelli?
Kaveri anto pari peruna-porkkanavelliä ja ittellääki oli kauravelliä mikä menee kuukauden pääst vanhaks. Aamupuuron tein peruna-porkkanavellii ja se meni ihan hyvin mut sitte ku laitoin pulloo alle puolet kauravellii ja yli puolet maitoo ni ei kelpaa. Kyl Roni sitä pulloo lussuttaa ja miä oon katton et siält tulee ihan samal taval kauravelliki ku maissivelli, mut ei kelpaa ni ei kelpaa.
No, ei oo onneks niin justiisa.
Syömisist tuli mieleen, että meil on vähän jämähetty tohon riisii ja kauraa, mannapuuroo ja tattaripuuroo meinasin seuraavaks mutta mites ku miä tykkään et olis puurona helppo alottaa (ruista Roni on satunnaisest saanu eikä siit oo ainakaan tullu mitään) ni voiskohan ton vehnän ja ohran alottaa samaa aikaa vaikka noilla Muksun valmispuuroilla?
Vai kannattaiskohan vehnä alottaa sit myöhemmin vaikka ruuan seassa makaronina?
 
äitiyspakkauksen haalari...meillä on ollut käytössä vaan yhden kerran, joskus kuukausi sitten ku oli aamulla pakkasta jotain kuus astetta. Sen jälkeen en oo käyttänyt. Vaunuissa meillä on semmoinen paksu makuupussi niin ei tarvii paksuu pukuu ihan vielä näillä 3-4 asteen pakkasilla...mutta meidän pojalle puku oli muistaakseni ihan hyvä. hieman reilu oli silloin, mut eiköhän jo nyt ois hyvä...pitää kokeilla seuraavan kerran ku mennään ulos.
 
tänne suuntaan kuuluu hyvää ja hieman huonoakin...
huonot ensin.tämä äitee alkaa olemaan aikas poikki yö valvomisien takia ja päivälläkään en pääse oikein rentoutumaan ku poika ei vaan nuku kunnolla. Ei siis niin riittävästi et mä saisin juoda kahvini rauhassa rentoutuen ja sen jälkeen hoitaa vähän kotiaskareita ja sitten ku sais vähän roikkua koneellakin.(heh) No nyt poika nukkuu ulkona vaunuissa. Nukkunut "jo" 40min...
ja joku on sanonut että talon rakentaminen on raskasta...mä voisin rakentaa vaikka viisi taloa, Tää vauva arki se vasta rankkaa on! Mutta kaippa tää helpottaa kuhan nyt saisin pojan yöllä nukkumaan edes sen 4h putkeen. Onneksi anoppi lupasi ottaa pojan viikonloppuna pariksi tunniksi ni mä saan vähän lepuuttaa silmiäni ja toivon mukaan maltan nukahtaa.No joo tulipas vuodatettuu tänään tuntuu vaan rankemmalta ku eilisestä illasta lähtien mua on vaivannut kamala päänsärky, joka ei meinaa hellittää sitten millään. :(

ja jotain hyvääkin tänne risukasaan. Poitsu on oppinut ryömimään. Kyllä nyt lattiat kiiltää :D :D
ja poika oppinut heiluttaa päätään sivulta toiselle...tosin tää taito syödessä ei oo kauheen kiva. :p :heart:
 
Daadeli äitikin saa väsyä...kosketti minua sun kirjoitus!minäkin olen sen alkanut vasta pikku hiljaa oppimaan, ja poika on kohta 7kk. No alkuajoista on senverran helpottanut ettei pojalla oo enää koliikkia eikä herätä tunnin välein ihan joka yö. ..Minä en kauheasti apuja saa, mutta olen ratkaissut tämän sillä, etten tee kotitöitä ku niinä päivinä joilloin varmasti jaksan...eli aika harvoin. Tärkeintä on että jaksaisin olla pojan kanssa. :heart:
 

Yhteistyössä