Neulis ja Heta ihania ultrakuulumisia ja kuvia! Prinsessoja tiedossa :heart:
Heipa musta oli kiva lukea muiden työkavereiden arvailuja =) Ja vielä mukavampaa, että kysyivät rohkeasti suoraan eivätkä spekuloineet viikkotolkulla
Omat työkaverit kuuli raskaudesta jo työhaastattelupäivänä, joten mullakin on tavallaan jääny tuo arvailu kokematta. Varsinkin, kun lähipiirille on kerrottu jo, ennen kuin raskaus on alkanut näkymään kunnolla. Työkaverit kyllä sanovat edelleen, ettei näy päälle päin, vaikka ilman paksumpaa pitkähihaista näkyy kyllä omasta mielestä jo aika selvästi. Paksumpi paita on pysynyt siis päällä töissä, koska en halua lasten tai lasten vanhempien vielä mitään arvailevan.
Mieskin itse asiassa totesi viikonloppuna, että onko mun maha jo
noin iso. Raskauden myötä olen ollut tavallista viluisempi, joten kotonakaan en viihdy nykyään usein pelkässä t-paidassa. Itsehän sitä masun kasvua ei varmaan niin selkeästi huomaa, kun itse ainakin tarkastelen sitä vähintään kerran päivässä :ashamed:
Itse en ole mitenkään säännöllisesti yrittänyt ehkäistä
raskausarpia, mutta iltaisin suihkun jälkeen rasvaillessa olen rasvannut masuakin, jos olen sattunut muistamaan. Tämä muistaminen tapahtuu siis muutaman kerran viikossa
heinähattu onpa jännä, että siellä olisi pitänyt käydä niissä verikokeissa vasta ultran jälkeen! Täällä piti käydä noin viikkoa ennen ultraa. Mekään ei oltaisi tehty aborttia, vaikka downin riski olisikin ollut. En oikeastaan tiedä kuinka pahasti pitäisi olla menossa jonkun "vikaan", että aborttiin päätyisi.
Me kerrottiin viikonloppuna taas muutamalle sukulaiselle uutisia ja oli kyllä ihania suhtautumisia :heart: Pinnasänky on jo tiedossa ja lupasipa eräs kysellä pienokaisia omaavilta tutuiltaan josko heillä olisi jäämässä jotain ylimääräiseksi. Ensimmäinen arvaus sukupuolen suhteenkin on tehty, tyttöä povattiin, kun sanoin että makea maistuu. Itse en vain oikein tiedä maistuuko se tarpeeksi, jotta voisi sanoa varsinaista himoa olevan...
Hiivasta valitin aiemmin ja kyllähän se viikonlopuksi iski ahkerasta maitohappobakteerien syömisestä huolimatta. Apteekissa sanoivat, ettei mitään hiivalääkettä suositella raskaana oleville ilman keskustelua lääkärin kanssa. Soitin sitten päivystävälle sairaanhoitajalle, jonka kautta päivystävä lääkäri soitti minulle. Canesten kombille soitti reseptin apteekkiin, asetinta ei saanut käyttää raskaaana olevat. En ole aiemmin käyttänyt muita kuin "syötäviä" hiivalääkkeitä, niin en osaa sanoa kuinka nopeasti tuon pitäisi auttaa. Pieni pelko kuitenkin on, ettei hiiva lähtenyt tuolla, koska vieläkin on oireita... No, otan asian puheeksi maanantaina neuvolassa, jos vaiva jatkuu, nyt tämän kanssa pystyy kuitenkin elämään.
Jottei oma avautuminen loppuisi näin lyhyeen, niin voisinpa avautua vielä
iho-ongelmista. Mulla siis todettiin märkärupi, johon otin tänään viimeiset antibiootit. Iho ei kuitenkaan ole läheskään kokonaan parantunut. Keväällä oli vahvempi lääkitys samaan vaivaan, mutta nämä raskaana oleville sopivat ei ilmeisesti tepsi minuun :| Huomiselle olin varannut ihotautilääkärin jo aiemmin, tarkoituksena oli puhua atopiasta, mutta taidanpa puhua myös märkäruvesta. Stressaa jo kovasti, että kuinka tämän ihon saa hoidettua kuntoon, koska nyt alkaa olla kropassa vuotavia kohtia jo aivan liikaa. Kutinakin alkaa olla aika mieletöntä, kun aina herätessä huomaa raapivansa. Jonkin sortin ihottumaa on alkanut tulla myös rintoihin, jotka ovat siis aina aiemmin saaneet olla rauhassa. No, mulla on kova luottamus, että huomenna selviäisi jotain ja lääkärillä olisi jokin apukeino mielessä.
Kylläpä tuli avautumista kerrakseen :ashamed: Muuten raskaus etenee mukavasti. Pahoinvointi pysyy edelleen taustalla ja väsymyskin pysyy kurissa, kun nukkuu 8-9 tunnin yöunia =)
pMyy 14+4