**Esikoishaaveista plussanneet**

Onnea ultrakuulumisista :heart:

Energia on täälläkin hukassa, mä jo ootin innoissani että toisella kolmanneksella se hehkeys ja energiapuuskat tulisi mutta mitä vielä :D

Annalle paljon tsemppiä, toivottavasti kaikki on kunnossa pienestä takapakista huolimatta :hug:

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, töissä pitää kiirettä ja aika menee nopeasti. Vielä 1,5 viikkoa lomaan ja häämatkaan! :cool:

pokemoni & myttynen 14+1
 
Heipa Tule sitten heti kertomaan, miten ultrassa meni!

Kuinka paljon teitä muita väsyttää? Siis mä oon aivan toivoton täällä töissä välillä klo. 12-14, siis lounaan ja iltapäiväkahvin välinen aika. Ihan väkisin meinaa nukahtaa tähän päätteelle. Kerran päivässä on pakko mennä ovesta ulos haukkaan vähän raitista ilmaa tai tehdä tikusta asiaa, että käy kaupassa tai jotain... Pitäis varmaan olla joku terveellinen naposteltava, välipalajuoma tms. tässä välissä, josta sais vähän potkua. |O

Väsynyt mariaana & papu 12+2
 
Ultrassa kaikki hyvin! :heart: Pikkuisella oli uniaika meneillään eikä olisi millään malttanut herätä, mutta kun tarpeeksi kauan tökki niin johan se kiukustui ja otti oikein koko kropan potkuja ja vääntöjä :) Pää-peppu-pituus oli 6,2cm (vastaa 12+4), mutta tarkemman tuloksen antoi päänympärys, joka vastasi viikkoja 12+0. Kromosomivirheiden riskiluku 1:26000, eli saanemme huokaista helpotuksesta sen osalta... Niskaturvotusta oli 1.1mm ja veriseula siis ok. Kolme kuvaa saatiin mukaan, mutta oli se siellä ruudulla vielä ihanaisempi :heart: Varattiin myös aika rakenneultraan, joka on 26.10. eli kahden kuukauden päästä. Neukkulääkäriin menen perjantaina, eli kahden päivän päästä.

Niin ja piti vielä mainita, että vaikka neuvolassa sanottiin että ultraus tehdään alakautta, niin ensin katseltiin mahan päältä ja tarkemman niskaturvotuksen saamiseksi vielä alakautta. Istukka on kuulemma kohdunkaulan päällä, mutta pitäisi siirtyä pois ajan kanssa (nyt vie vielä suuren osan kohdun pinta-alasta). Kohtu on hieman eteenpäin kallistunut.

Olo on kyllä erittäin huojentunut, kyllä vaan jännitti... kun en ole juuri kärsinyt pahoinvoinnista enkä väsymyksestäkään, niin on sitä välillä tullut mietittyä että onko tämä totta ollenkaan. Mutta on se!

Mulla siis energiat suht samalla tasolla kuin normaalistikin, iltaisin kyllä tulee uni aikaisemmin kuin yleensä.

Sorry erittäin omanapainen tilitys, mutta sallittakoon ;)

Happy Heipa 12+1
 
Heipa :heart: Onnea ihanista ultrakuulumisista! Hauskaa, kun mennään niin samoissa.

Mulla on seuraava neuvola 22.9. ja rakenneultra 20.10. Oletteko muuten miettineet 4D-ultraa? Mä ehkä kyllä haluaisin. Varsinkin jos rakenneultrassa jää jotain epäselvää, esim. sukupuoli, hih... me niiin halutaan tietää!

Mariaana & papuliini
 
Ihania kuulumisia, onnea Heipa! :heart:
Ja olihan täällä muitakin onnittelemisen arvoisia kuulumisia. :)

Hirveää kiirettä pitelee, tulin taas vain lukaisemaan ja ilmoittamaan, että hengissä ollaan.
Perjantaina (!), ylihuomenna (!) , kahden yön päästä (!) on np-ultra. Varhaisultraa ei ole ollut. Joten jokseenkin jännittää. Töissä väsyttää, mutta olo on oikeastaan jo virkeämpi ja parempi. Mahassa alan kuvitella jo näkeväni muutosta. Taaaai sitten olen vain hyvin syönyt.
 
Freyja onnea minunkin puolesta uudesta asukista ja tervetuloa mukaan!

Ihania ultrakuulumisia täällä =) Mulla pitäis malttaa odottaa vielä melkein viikko seuraavaan!

Energia on täälläkin hukassa. Viime viikolla nukuin 8-9 tuntia yössä,i viikonloppuna 10-11 tuntia yössä ja vielä jäi unta päiväunillekin :D Tällä viikolla on jatkettu saman mittaisilla unilla ja pimenevät päivät ei varmasti tule ainakaan lisäämään omaa energisyyttä.

Mä olen potenut tässä viikonlopusta lähtien ummetuksesta. Mies vihjaili eilen, että taitaa mulla jo masu alkaa kasvaa. Kai se kasvaa, jos syö normaalisti, mutta mitään ei tule ulos. En tiedä mitä tälle tekisi, kun maha alkaa olla jo aika pinkeä, varsinkin iltaa kohti tuntuu kuin pallon olisi niellyt.

Viikonloppuna kerkesin katsomaan myös saamiani mammavaatteita ja hurja, kuinka isoja ne muutamat housut oli! Miehen siskolla alkuraskaudesta käytössä olleet housut ovat varmasti ihanat töissä, kunhan maha alkaa kasvamaan hieman =)

Mariaana mä en oo vielä ehtinyt miettimään 4d-ultraa, kun odotellaan vasta sitä nt:tä :D Sukupuolta ei haluta ainakaan tietää, joten en tiedä onko tuosta paljon hyötyä. En siis ole vielä kovin perehtynyt noihin kaikkiin ultriin :ashamed:

Omaa napaa sen verran, että tälläkin viikolla on tullut sitä rusehtavaa valkovuotoa (?), mikä on saanut olon hieman varpaisilleen. Vatsa ei ole ollut juurikaan kipeä viime aikoina ja rintojen aristuskin on vähentynyt. Oireitten vähetessä tuollainen vuoto vähän säikäyttää, mutta olen koittanut pysyä vielä positiivisella mielellä. Olen yrittänyt muistuttaa itseäni neuvolatädin sanoista, että kirkas veri vasta olisi huolestumisen paikka. Kunnon vertakaan ei siis mielestäni ole tullut, muutamia tippoja korkeintaan. Aika ensi tiistaihin tuntuu matelevan, onneksi silloin pääsee jo aamupäivästä ultraan, jotta mieli vähän rauhoittuu.

Ihan varmasti oli jotain muutakin vielä mielessä, mutta työasiat pyörivät sen verran päässä, että pitänee keskittyä hetkeksi niihin. Voikaa hyvin :heart:

pMyy 10+6
 
pMyy: ite vuotelin kanssa noihin aikoihin rusehtavaa valkovuotoa enemmän tai vähemmän koko ajan parin viikon ajan, ja sitten se loppui. Ei ollut kipuja tai mitään, ja kaikki oli kunnossa :)

Onnea taas ultrakuulumisista!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :heart:

Anteeksi taas hiljaiselosta, mutta ollut tässä tohinaa asunnon myynnin yms. kanssa :) Huomenna viimeinen työpäivä, sitten 2päivää lomaa sitten 2viikon lomamatkalle ja sitten pelkästään mahan kasvatusta ja toivottavasti muuttamista :p

ultrakuulumisia Eilen oltiin rakenneultrassa, kaikki oli hyvin ja siellä missä pitääkin :heart: reisiluu- ja päämitat meni keskikäyrillä, mutta vaavin paino meni tällähetkellä alakäyrällä, ei tarvitse mitään seurantaa sen kummemmin, sano vaan, että pieni tyttövauva meille tulossa, tällähetkellä antoi painoarvioksi ~3kg :heart: että mun poikaoloni teki mulle tepposet :D

Mariaana ollaan kyllä mietitty 3D/4D ultraa, mutta ei olla vielä päästy mihinkään päätökseen asiasta :D katsotaan sitten ton lomamatkan jälkeen..

pMyy Toivottavasti kaikki kunnossa :heart:

Piti vielä jotain muutakin sanoa, mutta kyllä pää on NIIN tyhjä tällähetkellä, että

Nyt vaan kasvatetaan kaikki onnellisesti mahaa ja poksutaan täällä :D

piupula ja leevi 20+5
 
ihania ultrauutisia kaikilla! :heart:

Meillä on vielä pari viikkoa rakenneultraan, joten mitään uutta ei sinällään täällä ole. Muuta kuin tylsyyttä. Mies on siis palannut lomaltaan töihin, ja mä yritän miettiä miten mä jaksan tätä työttömänä oloa ja jotain aktiviteettiä voisi kyllä keksiä. Onhan tässä mahan kasvattamisessa omat kommervenkkinsä, mutta joku uusi harrastus ois kyllä kiva. Muutakin siis kuin koiran kanssa harrastelu.

me päätettiin, ettei mennä 4D ultraan. Mun mielestä ne kuvat näyttää niin alieneilta, etten halua nähdä niin tarkkoja kuvia syntymättömästä lapsesta. Jos sukupuoli ei rakenneultrassa selviä, niin sitten odotetaan synnytykseen asti. Lisäksi noi 4D ultrat on ihan sikakalliita, ja meillä on vähän huono rahatilanne kun olen tosiaan työttömänä. Pitäisi muutenkin ostaa kaikkea tarvikkeita, joten me laitetaan ne rahat mieluummin vauvan tarvikkeisiin.

Olen saanut tällä viikolla joka päivä vedettyä sitä nestemäistä rautaakin, ja energiaa on kyllä ollut vähän enemmän. Kun vielä saisi nämä päänsäryt pois, niin tässähän voisi ihan juhlia! :D

neulis ja klöntti 18+1
 
Noniin, nyt on varattu aika ensimmäiseen neuvolakäyntiin 15.9. On niin pöllähtänyt ja tietämätön olo, kun tää kaikki on ihan uutta... :O

Laskettu aika ois näillä näkymin 28.4. ja synnytyssairaala mitä ilmeisemmin Kätilöopisto. Tuntuu jotenkin kummalliselta, et synnäri pitää päättää jo tuolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä, ihan kun niistä jotain tietäisin... :D Niin, ja ikää mulla on 28.

Freyja 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heii! Kiva kun alkaa tulla niin paljon ultrakuulumisia. Ja hyviä sellaisia!

Luen tätä palstaa kyllä päivittäin, mutta tuntuu tuo kirjoittelu ajoittuvan aina niihin aikoihin, kun on ollut joku etappi tässä odotuksessa.

Ultrassa olin minäkin tänään ja kaikki hyvin :) Laskettuaika onkin nyt sitten menkkojen mukainen 10.3, vaikka itse laskeskelin ovulaation perusteella muuta. Lasketun ajan mukaan nyt on siis tasan 12+0! Vauvelin koko vastasi viikkoa 11+4, joten aikaa ei muutella. Lieneekö kasvanut niin hyvin, kun itsellenikin on ruoka maittanut entistäkin paremmin ;) Kiloja ei ole onneksi tullut, vaikka tuntuu, että syön ihan hirmuisesti. Ehkä se raskaus sitten kuluttaa jo jotain ekstraa tässäkin vaiheessa.

Vatsa kyllä hiukan pömpöttää, vähän vain, mutta silti. En tiedä onko se vauvaa, turvotusta vai syömisestä johtuvaa? Miten teillä muilla, näkyykö mitään?


Ostimpa hömppäleluna sen dopplerinkin. Hauska kuulla niitä molskahduksia, joita syntyy kun vauva uiskentelee vedessä. Tuntuu liikkuvan paljon juuri noita ääniä kuunnellessa, ei taida pitää siitä...


Terveisin Heinähattu 12+0 (alan nyt sitten käyttää la:n mukaisia päiviä, kivaa `olla jo pidemmällä`)


P.S Joku joskus kertoikin olevansa kollega. En nyt muista nimeäsi, mutta tervehdys vaan, ja hyvää koulun alkua! Itselläni juuri vanhempainilta alkamassa ;) Huoh...
 
Kiitos kaikille ultra-myötäelämisestä! :heart: Ja heinähatulle ja Piupulalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Jinda, tsemppiä huomiseen ultraan!! Tule sitten kertomaan meille uteliaille kuulumisia :)

mariaana, on kyllä mukavaa kun mennään samaa tahtia! Paitsi että sä meet koko ajan vähän edellä, murr ;)

4D-ultra menee meillä varmaan mietintään, jos rakenneultrassa ei sukupuoli näy. Muuten en sitä varmaankaan kaipaa (paitsi jos täällä kaikki muut menevät ja tulen kateelliseksi ;) )

Mulla ei ole ummetusta, mutta närästää... luulin, että se on loppuraskauden vaiva. Närästääkö muita??

Pömppiksestä: Täällä vatsaa edelleen turvottaa valtavasti iltaisin/ruuan jälkeen ja kyllä se vähän pömpöttää jo aamullakin... en kyllä tiedä johtuuko se vain tästä mun painonnoususta, tullut ainakin 3kg painoa lisää ekan kolmen kuukauden aikana. Töissä pidän löysiä paitoja, mutta kyllä se taitaa vähän silti paistaa läpi varsinkin ruuan jälkeen. Mies ainakin yks iltapäivä töiden jälkeen naureskeli mun mahalle, vaikka kuvittelin sen olevan piilossa :p

Noh, edellisestä syystä johtuen päätin sitten tänään ottaa itseäni niskasta kiinni ja käydä pomon juttusilla kertomassa uutiset. Halusin kertoa ensin esimiehelle ennen kuin alkaa naiset kyttäämään ;) Onneksi hän otti asian ihan hyvin :) Vähän tietty joutuu itse alkaa miettimään töidensä koordinointia, mutta eiköhän ne järjesty.

Huomenna aamulla neuvolalääkäri, saas nähdä mitä siellä sitten tapahtuu :) Seuraava oikea neuvolahan mulla on vasta lokakuun puolivälissä, eli rv 19+1 :eek: Kummaa kun tässä välissä ei ole yhtään...

Dopplerista, mäkin sitten tänään pistin sellaisen tilaukseen :) Tosiaan kun seuraavaan neuvolaan on niin pitkä aika eikä liikkeitäkään varmaan tunnu sitä ennen, niin tuntuu että jotenkin sen vauvan olemassa olo pitää itselleen todistaa :) AngelSoundsin dopplerit eivät jotenkin miellyttäneet mua, joten tilasin Baby Soundsin näytöllisen version (haluu nähdä sykkeet!)

Heipa 12+2
 
Ihania ultrakuulumisia! On niin mukavaa aikaa nyt, kun alkaa monilla olla alkuraskauden ultrat ajankohtaisia. Itse joudun vielä kaksi viikkoa odottamaan, 13+4 vasta päästään..

Mites ootte muut päässeet neuvolalääkäriin? Täällä ei ainakaan pääse alkuraskaudessa, paitsi jos on jokin erityinen syy. Ts. on jokin sairaus tai lääkitys tai haluaa keskustella jostakin erityisestä raskauteen liittyvästä asiasta. Oisin ehkä ite halunnu, vaan ei ollu kuulema syytä. Lääkärit vaan sitten keski- ja loppuraskaudessa. Oman alueen lääkäri on kuulema mies, jännää..

Dopplerit on tainneet koukuttaa monet, itsekin tekisi mieli. Tosin olen sen verran skeptikko, etten uskalla sellaista hommata. Ei ole kuitenkaan varmaa tietoa, mitä tiheä sydänäänten kuuntelu ja ylipäätään ultraaminen pikkuiselle sikiölle tekevät. Parempi siis että pitäydyn vain normaaleissa neuvoloissa ja ultrissa.

Pahoinvoinnista en kärsinyt oikeastaan tähän mennessä, paitsi jos ei tullut säännöllisesti syötyä. Nyt onkin yllättäen ollut tällä viikolla huono olo vähän väliä! Eikös tämän pitänyt tässä kohti alkaa helpottaa eikä päinvastoin?

Tää mamma viihtyy vain legginseissä ja pitkissä paidoissa. Erehdyin vetämään farkut jalkaan toissapäivänä ja voi itku kun oli maha kipeä ja turvoksissa koko illan! Eli mammahousut taitaa olla hankintalistalla.. Muutenkin ollut nyt ilmavaivaa.. Ummetusta ei niinkään, kun olen hurahtanut lasten luumusoseisiin :D

tupunen ja rymy 11+3

"muoks" Ja totta tää on, tissit on kasvaneet C/D-kupista E-kuppiin! Vaikkei yhtään näytä/tunnu siltä..Ja osa E-kupeistakin oli pieniä..
 
Viimeksi muokattu:
4D ultraan ei olla menossa, jos ei vilauta haaroväliään rakenneultrassa niin ei sitten ;)
Myöskään doppleria ei hommata, tulisin varmaan ihan neurootikoksi sen kanssa :D

Täällä ei ummeta eikä närästä, mulla vatsavaivoihin on auttanut päivittäinen maitohappobakteerijuoman nauttiminen (rainbown tehojuoma on hyvää ja halpaa).

Meillä oli neuvolalääkäri maanantaina, täällä se siis kuuluu ohjelmaan. Käynnillä tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet.

Huoh onneksi on perjantai, väsyttää ihan tuhottomasti! |O

pokemoni & myttynen 14+3
 
Piupula & heinähattu Onnea! Ihania ultrakuulumisia myös teillä :flower:

Neuvolalääkäri Siis mä en tiedä, koska mulla on neuvolalääkäri. Meillä oli np-ultra sairaalassa äitiyspoliklinikalla, jossa hoitaja mittas verenpaineen ja lääkäri ultraamisen lisäksi tutki kohdunkaulan. Seuraava neuvola (terveydenhoitajan käynti) on 22.9. ja rakenneultra (taasen siellä sairaalassa) 20.10. Neuvolalääkärikäynnistä ei ole ollut mitään puhetta, mutta onhan nuo ultrat kuitenkin lääkärikäyntejä...

Doppler Olen monesti miettinyt tuota doppler-asiaa. En ainakaan vielä ajatellut ostaa. Ehkä sitten, jos iskee jossain vaiheessa epävarma olo ennen kuin liikkeet alkaa tuntumaan, teen pikatilauksen netissä :D

Oireista pahoinvointi on nyt selkeästi helpottanut. Nyt on mennyt jopa pari päivää, ettei ole ollut pahoinvointia lainkaan. Pönttöä halasin viimeksi kyllä vielä tiistaina, mutta yleisesti ottaen on kyllä ollut paljon parempi olo. Ihan ummetusta minulla ei ole ollut, mutta vatsa toimii kyllä täysin eri rytmissä kuin aikaisemmin. Ilmaa ja turvotusta on edelleen iltaisin. Vielä alkuviikosta ajattelin, että ei mun mahassa vielä näy mitään, mutta nyt kyllä tosiasiassa maha kyllä pömpöttää hieman jo aamuisinkin. Ei sitä kukaan tietämätön vielä huomaa, mutta itse kyllä. Ja vatsaa ei saa enää vedettyä sisään ;) Iltaisin on kyllä niin komee pömppöturvotus, että h&m:n mammatrikoohousut on ollut kotona jo kovassa käytössä =)

Mariaana & papu 12+4

*muoks* kiitos pokemoni maitohappobakteerijuomavinkistä, taidan itsekin kokeilla
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut ihanista ultarakuulumisista!:)

Ensimmäinen neuvola piti olla viime tiistaina, mutta neuvolatäti oli tullut kipeäksi ja neuvola onkin vasta maanantaina.

Täällä yksi Dopplerin omistaja ilmoittautuu. Tilasin sellaisen Angel Soundsin, mutta eihän sillä mitään vielä kuulunut. :(Ehkä odottelen kiltisti, että tulee enemmän viikkoja täyteen.

4D-ultrasta ollaan puhutta ja toisaalta haluttaisiin sinne mennä, mutta, kun ei kuitenkaan etukäteen haluta tietää sukupuolta niin aika turhaa se taitaa olla.

Pahoinvointia ei enää ole ollut, mutta väsymys on kyllä täysin lamaannuttava.

Almukka ja tyyppi (tämä on nyt se lopullinen työnimi) 10+2
 
Neuvolalääkäri on mulla kolmen viikon päästä, eli rv 13+0. Ultra on viikko ennen sitä. Meillä tuo ensimmäinen neuvolalääkäri varattiin ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä.

Doppleria emme aio ostaa. Tuun siitä kuitenkin vaan ihan hysteeriseksi, jos en kuule mitään.

4D-ultraan emme myöskään aio mennä. Sukupuolta ei oletettavasti kysytä muutenkaan (mies ehkä haluaisi, minä en), joten en nyt tiedä, onko siitä 4D:stä meille mitään iloa. Mun mielestä vauvat näyttää siinä sitä paitsi ihan avaruusolennoilta :LOL:

Just tänä aamuna kattelin, että maha pömpöttää. En saa enää vedettyä sitä samalla tavalla sisään kuin ennen. Mulla on tota läskiäkin tuossa tiellä sen verran paljon, että tuskin raskaus näkyy vielä piiiitkäääään aikaan ulkopuolisille, mutta itse huomaan, että mahan muoto on muuttunut. Housuja pystyn käyttämään muuten ihan normaalisti, mutta illalla ahdistaa, joten silloin olen mielelläni lököhousuissa :)

Olo on ihan ok. Pahoinvointi on väistynyt melkeinpä kokonaan. Syödä pitää kuitenkin parin tunnin välein tai paha olo yllättää. Väsymys on ihan käsittämätön välillä, se tulee kohtauksittain. Yhtäkkiä vaan tuntuu, että veto on ihan pois. Ei se mitään, kun olen ollut saikulla, mutta ensi viikolla töissä voi olla taas aika tuskaa :rolleyes:

Mömmis 10+0 :)
 
Neuvolalääkäristä: Mä olin tosiaan tänään kyseisessä lääkärissä. Lääkäri sanoi, että (Tampereella?) neuvolalääkäreitä on raskauden aikana kolme: yksi tässä alkupuolella, seuraava about 26+ ja viimeinen noin kuukautta ennen laskettua aikaa.

Käynnillä lääkäri ensin kyseli yleisiä juttuja, sitten tarkistettiin kohtu ja kohdunkaulan tilanne (limakalvot huusi hoosiannaa kun lekuri työnsi näppinsä alapäähän rapisevien muovihanskojen kanssa ilman liukkaria!!) Sitten kuunneltiin sydänäänet, jotka kuuluivat samantein voimakkaasti :heart:

Sain siinä tilaisuuden kysellä mitä mieleen tuli ja kuulin verikokeiden tulokset (veriryhmä A, rhesus +, taudit negaa). Käskettiin vielä viemään myöhemmin pissanäyte labraan kun mulla on ollut aikaisemmin useampi pissatulehdus. Niitä kuulemma seuraillaan jos taipumusta on, kun voi tulla oireettomana raskausaikana.

Mulla on viime aikoina tullut ilmeisesti uutena oireena päänsärky :( Melkein joka ilta särkee kunnolla päätä eikä panadol auta. Yritin yksi ilta käydä kävelylläkin jos se olisi auttanut mutta paheni vaan... särky menee onneksi ohi yöunilla mutta inhottavaa silti : / Ja tänään on särkenyt jo aamupäivästä asti.

Heipa 12+3
 
Voi itku, Heipa ja Almukka teidän kanssa, arvaa vaan tuliko kauhee mieliteko tilata se doppler!!! :LOL: Varmaan vielä sorrun, kun oon niin kateellinen :D Enemmän kuin dopplerin hankintaa, olen ajatellut Epi-no Delphine Plus -laitetta, kun yks mun suurimpia pelkoja synnytykseen liittyen on repeäminen. Tässä linkki keskusteluun aiheesta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/synnytys/1491809-epi-no-delphine-plus-valilihan-venytystreeni-kokemuksianne-pikaisesti/ Tiedän, tämäkin asia on varmaan sellainen, mikä jakaa kovasti mielipiteitä, mutta ajattelin kuitenkin uskaltaa sen julkaista ;)

Mömmömmöö & Almukka Tsemppiä väsymyksen kanssa taisteluun. Mulla tulee juuri tuollai kohtauksittain väsymys. Yleensä iltapäivästä. Edellispäivänäkin olin niiiin väsynyt töissä, että meinasin väkisin nukahtaa ja päätin, että menen heti päikkäreille, kun pääsen kotiin. Sitten kun pääsin kotiin niin ei enää väsyttänytkään : / :confused:

Heipa Toivottavasti päänsäryt helpottavat pian. Harmi, ettei ulkoilukaan auttanut... :( Mulla oli sama vaiva silloin ihan alkuraskaudessa, mutta nyt tilalle on tullut tuo väsymys..

Mariaana & papu ja edelleen 12+4
 
Heipa tuossa selittikin jo miten neuvolalääkäreitä tulee tampereella, joten en puutu siihen enempää. Tosin sen olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärin kautta voi myös saada reseptejä yms, jos niihin on tarvetta. Lisäksi täällä ultrat on keskitetysti yhdessä neuvolassa, ja ne tehdään pääosin kai hoitajilla. Meillä on rakenneultra lääkärillä mun edellisen lääkityksen vuoksi, koska se on voinut aiheuttaa ehkä jotain. Varotoimenpide, mutta aika hyvä sellainen. =)

heipa, voi että noita päänsärkyjä :hug: Itsellähän ne alkoi kanssa tuossa vaiheessa, ja nyt vasta on ollut tällä viikolla jo sellaisiakin päiviä monta peräkkäin, ettei ole ole sattunut niin paljoa. Itse suosittelen ottamaan kaksi panadolia, eli yhteensä 1g annoksen jo heti ennenkuin se ehtii ärtyä liian pahaksi. Mulle neuvolasta sanottiin, että useimmilla tämä ärsyttävä vaiva häviää vähän puolen välin jälkeen, joten ehkä on vielä jotain toivoa. Ja panadolia saa syödä 3g päivässä.

närästyksestä Itsellähän närästi jo heti alussa, ja se palasi tossa jossain rv 14 paikkeilla. Rennietä mä olen kylvänyt joka laukkuun ja taskuihin, ja se onneksi ainakin vielä auttaa. Sitähän saa ottaa jopa 12 päivässä, joten suosittelen. Lisäksi neuvolantäti suositteli mulle jotain muitakin vatsahappolääkkeitä, mutta en ole vielä hakenut, vaikka se ilkeä pistävä kipu vasemmalla puolella rinnan alla onkin joka päiväistä. Rennie auttaa kyllä hitusen siihenkin.

mä olen kärsinyt yläselän kivusta koko viime yön ja tän päivän, en tiedä onko siellä joku lihas jumissa vai mitä. Ei yhtään kivaa, kun näitä vaivoja alkaa tulla nyt enemmänkin. Alkaa olla vähän raihnainen olo :D

neulis ja klöntti 18+2
 
Voi ny vide, kirjotin tänne isot stoorit ja sitten vilkaisin tota mariaanan linkkiä niin sehän aukas sen tähän päälle :D Noh, mielenkiintoisen kuuloinen härpäke, täytyy lukea lisää... ;)

Ja eikun uudestaan...

Kiitos neulainen vinkistä! :heart: Laitoin heti tupla-panadolin kokeiluun... Ai sullakin alkoi näihin aikoihin säryt, joku hormonimuutosaika varmaan tässä kohtaa. Toivotaan että molempien säryt helpottavat (ja ettei muille edes tule). Sullahan toi puoliväli jo häämöttää lähellä! Ja tsemppiä selkäsärkyjen kanssa :hug:

Rennieitä täytyy kyllä käydä metsästämässä. Ne ei vaan ole mun mielestä aiemmin olleet kovin tehokkaita (joskus aiemmin ollut närästysvaivaa), mutta täytyy kokeilla. Lääkäri sanoi että muitakin lääkkeitä on, mutta niiden syönti kannattaa säästää myöhemmälle, jos raskauden edetessä närästys pahenee. "Järeämmät aseet" siis vielä käytössä :)

mariaana, joo me tullaan tänne joka päivä kertomaan kuinka hienosti sydänäänet kuuluu ;) No ei vaan, mä ainakin yritän olla maltillinen sen laitteen kanssa, kuuntelee vaan kerran viikossa tai silloin jos tulee huolestunut olo. Tämä hetki raskaudesta on vähän hassua kun alkuraskauden oireet alkaa helpottaa, mutta masu ei vielä juuri näy eikä liikkeitä tunnu. Tulee sellainen olo että hei ooks sä vielä siellä?! :) Ja kun mulla tosiaan on seuraavaan neuvolaan puolitoista kuukautta aikaa :O

Mun täytyis jaksaa tänään olla sosiaalinen kun mennään grillaamaan (vesisateessa?) miehen kaverin luokse. Huomenna sitten miehen sedän kultahääpäivä. Apua, mitä mä laitan päälle? :D Pömppis piiloon... Haluisin esitellä vauvamahaa, en tällaista ilmapalloa :ashamed:

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!

Heipa 12+3

Ps. Mitenkäs Jindan ultra?!?
 
Viimeksi muokattu:
Heipa ja mariaana Kiitoksia :heart:

Neuvolalääkäristä Tääl hämeenlinnassa myös 3kertaa raskauden aikana, eka oli siinä alussa, toinen keskivaiheilla ja viimeinen tai olla viimeisellä kolmanneksella :) Itsellä siis yksi käynti takana ja toisesta ei ole vielä tietoa :p

3D/4D Päätettiin sitten mennä, kun molemmat mummelit haluaa nähdä DVD kuvaa :LOL: Ja kyllä meitä molempia kiinnostaa kurkata mahaan vielä kerran ennen synnytystä ;)

neulanen Mulla kans oli noita yläselkäkipuja, johtuu siitä, kun selkä vaihtaa asentoo, kun lantio ja alaselkä työntyy eteenpäin, mutta inhottavaa se on. Tukivyöstä vois olla apua?

Heipa progesteronihormoonia alkaa tulemaan paljon tossavaiheessa ja aiheuttaa päänsärkyjä valitettavasti :/ raittiin ilman ja kävelyn pitäis kuulemma lehtisen mukaan auttaa, mutta tiedä sitten sitä.. Ja mukavaa kultahääpävää teille :)

(.) Täällä viimeinen työpäivä lusittu ja keskiviikkona olen virallisesti työtön ja lähdetään 2viikon lomamatkalle :) HUOH! saas nähdä mihin ajan saa kulumaan lomamatkan jälkeen, jos ei nopsasti saada asuntoa myytyä, muuten olis sitten lomamatkan jälkeen muutto edessä :)

piupula ja leevi 21+0 *PoksPOKS*
 
pokemoni Kiitos rauhoittelusta vuodon suhteen. Jotenkin rauhoittavaa aina kuulla, ettei ole yksin oireiden kanssa =) Nyt on taas aika luottavainen olo, että kaikki olisi hyvin. Tiistainahan sen sitten näkee :heart:

Täällä neuvolalääkäri oli tosiaan ensimmäistä kertaa 10. viikolla (tosin tuolloin paljastui, että itse menin vielä 9. viikolla), mutta seuraavista lääkärikäynneistä ei ole tietoa. Tuolla ensimmäisellä kerralla ei oikeastaan tehty muuta kuin tarkastettiin kohtu ja muut sisäelimet ja ultrattiin. Niin ja minun tapauksessa keskusteltiin sitten myös atooppisen ihon hoidosta.

Dobbleria ei tule varmaan ostettua. Tuntuu, että menen jotenkin "perinteisillä" linjoilla ja luotan siihen, että kaikki menee hyvin. Hyvä kai se on luottaa, kun ei ole ikäviä kokemuksia joutunut kokemaan.

Pömppis alkaa näkyä täälläkin. Pitkään taistelin ajatusta vastaan, että vatsa olisi kasvanut, mutta kai se on pakko hyväksyä tosiasia. En kylläkään tiedä onko pömppis raskaudesta vai herkuttelusta johtuvaa :ashamed: Viimeisten viikkojen aikaan on siis herkut maistuneet paremmin kuin hyvin ja mielestäni vatsa näyttää turvonneelta (tai muuten vaan suuremmalta) myös tuolta ylempää. Sievää kiinteää vauvamasua ei ainakaan ole näkyvissä. Jotenkin tuntuu, että joudun vielä tekemään töitä, että osaan hyväksyä muuttuvan kehoni. Toistaiseksi en ole joutunut vaatetusta muuttamaan pömpötyksen takia. Töissä lasten kanssa touhutessa olen pitänyt rennompia kesähousuja, joissa on vyötäröllä vain resori ja nauhat, paidat eivät ole vielä kiristelleet. Atooppisen ihon takia en ole voinut käyttää farkkuja tai muita tiukkoja housuja pian vuoteen, joten ahdistus ei ala varmaan kovinkaan nopeasti =)

Piupula mukavaa työttömyysaikaa =) Itsekin kuvittelin viettäväni raskausajan pääosin työttömänä, mutta miehen opiskellessa en laittanut vastaan töitä saadessani. Viimeiset pari-kolme kuukautta menee varmaankin sitten kotosalla.

Mulla on ollut aina silloin tällöin hiivatulehduksia ja nyt on taas hieman sellainen olo, että voisi olla hiiva tulossa. Kerran aikaisemminkin raskauden aikana oli vastaavanlainen olo, mutta tuolloin oireet lähtivät ilman lääkitystä. Nyt ajattelin sinnitellä tiistain nt-ultraan asti ja kysellä sitten siellä, jos oireet jatkuvat. Lääkärin tai neuvolatädin kanssa en tajunnut tulehduksia ottaa edes puheeksi. Toivon kovasti, että oireet häviäisivät taas itsekseen.

Nyt lähden kokeilemaan, mitä syöminen saa aikaiseksi. Maha ei ole toiminut viikkoon normaalisti ja nyt muutaman tunnin ajan vatsa on tuntunut olevan jotenkin sekaisin. Pakko kuitenkin syödä, kun nälkä on. Maitohappobakteerijuomaa ei ole kaapissa, mutta tabletteja löytyy kyllä. Minkähän takia en ole aiemmin tajunnut niitä ottaa :confused:

pMyy 11+1
 
MORO taas pitkästä aikaa

uusille onnea plussasta. Hyvintä ultra kuulumisista=) ja voimaa niille jolla pientä epätietoisuutta ilmassa ja uskotaan et kaikki on hyvin:hug:

Tuos muutama päivä sitten laittelin tänne kuulumisia, lähetys vaiheessa hävis bittiavaruuteen ja meni hermo saman tien. Nyt uusi yritys.

Eli eka neuvola lääkäri takana. RR oli noussut ja sitä pitäs nyt seurata. pissa oli OK ja saatiin sykekin kuulumaan ekaa kertaa. Labrat oli OK. Joka kolmanneksalla on tääl lääkäri käynti. eipä se neuvola lääkäri käynti ollut kovin ihmeellinen. Teki kyl alapään katselmuksen. Painokin oli noussut 3 kg, eli aivan liikaa.

Niskapoimu uä kans käyty täl viikolla. Siellä se pikkunen huilali ja innostu sitten hyppeleen. Istukka oli takaseinämässä. Syke 160 (tyttöön viitta) ja mieskin kuuli ne ekaa kertaa ja oli haltioissaan.
Down riski 1:14 000 ja kaikki rakenteen mitä nyt näky oli OK.
Muutama 4 d kuvakin saatiin ja kyl näytti enemmän muumiolta, kun mun kauniilta vauvalta. Katsotaan jatkossa, et mitä tehään. Nää 4d kuvat kuulu kunnan uä:n joka tehtiin tervyestalolla rautatieasemalla Tampereella.
Tehtiin ala kautta, mut kun kysyin istukasta, teki myös mahan päältä. vauva näky huonosti, kun elo painoo aivan liikaa.
Rakenne uä 1.11, ei jaksa oottaa

Sokerirasitus tehään 3.9. Toivottavasti puhtaat paperit. Tänään oli töis vs 5.1, eli ihan hyvä. Ajattelin kyl pyytää mittarin seuraavalla neuvola kerralla.

Väsymys alkaa helpottaan. Muutama viikko meni usvapilvessä. Väsymys niin kova ja siskollani oli samoilla viikoilla sama fiilis. Nyt alkaa helpottaan, eli päivä unet jää väliin useimmiten, mut jos on aikaa niin otan.
Yö unet 10-12h, illalla 20.30 alkaa lyhty hiipuun ja 21 usein jo pimeenä. Väkisin joskus jaksaa sitkuttaa 21.30, eli BB on jäänyt ihan välistä!!

Dopleri hankkii, ei hanki, hankkii . Menin jo kerran ostaan, mut tulin tyhjin käsin. nyt taas tunne et haluun sen, et saa itelle mielen rauhan et sydän lyö, etenkin kun oireita vähemmän nyt, kun alussa.

Sain tietää et lähipiirissäni nyt kolmas vartooja ja tulee 1,5 viikkao mua jäljessä. Eli saa mamma tapaamista ihan kaveripiiriin

Liikunta Olen nyt jaksanut parina päivänä käydä ulkoilemassa ja huh huh, kylläpä on kunto mennyt alas. Taas meinaa tulla himo vaihde päälle, mut pakko rauhoitella itteensä, et en liiku yksin, vaan matkustaja mukana. Ens viikolla ajattelin aloittaa uimisen uudestaan.

No nyt miehen kokkaamaan pöytään herkutteleen

onnellista odotusta kaikille

sane ja toivo 12+1
 

Yhteistyössä