¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Tyty: miulla on myös jotain ongelmia suhtautua ihmisten silittelyihin. Jo nyt vappuna tuli MIEHEN KAVERIT (miespuoliset) silittelemään miun masua. Ja siis vappuna ei ollut vielä masu kunnolla edes näkyvissä (on kyllä nyt viikon aikana kasvanut ihan hurjasti!)... Noita katseita en nyt vielä ole kokenut, kun yleensä pukeudunkin niin, ettei vatsa todellakaan näy. Toinen mikä ahdistaa hirveästi on, kun ihmiset jo nyt puhuu, että "sitten kun se vauva potkii, niin mie haluan kokeilla..." ja näitä on tullut useita... En oikein tiedä miten niihin pitäisi sitten vastata, kun alkaa jo ahdistamaankin pelkkä ajatus siitä, että tutut ja puolitutut käy vatsaa kokeilemaan... :kieh:

Täällä sitten viime yönä alkoi vasen rinta jo toden teolla tuottamaan esimaitoa (tai jotain...). Monta kertaa heräsin yöllä siihen, että oli yöpaita märkä. En sitten yöllä tietenkään tajunnut, että rinta niitä märkiä länttejä tuottaa, niin aamulla huomasin, että oli aluslakanakin sellaisia länttejä täynnä... kivakiva... Tänään sitten kaupoille "yöliivejä" ja liivinsuojia ostamaan. Ahdistaa ajatus siitä, että täytyy (jo nyt!) yölläkin rintsikoita käyttää...

Nyt jäi toiselle sivulle muiden kommentit, niin en muista enää mitä piti kommentoida... :D taidan jatkaa toiseen viestiin...

DsariaL ja Nökerö 16+6

äitienpäivästä: Mie kyllä toivoisin, että mies jotenkin muistaisi. Vaikka sitten muistaisi sitä, että tämä on viimeinen äitienpäivä, kun en ole äiti... :D En kyllä odota mitään suurta muistamista, jos vaikka pusuin miut herättäis, niin oisin ihan mielissäni :)

Nibbler: kuinka pitkällä siun raskaus nyt oli? Muistaakseni et vielä kuitenkaan ihan älyttömän pitkällä... että jos et kuitenkaan ihan vielä sinne synnyttämään...

masun taputtelijat mä oon aika hyvin säästyny siltä. jotkut sukulaiset on vauvan potkuja tunnustellu mut ei ketään vieras. jotkut omat ja miehen kaverit on masua kokeillu, mut aina on lupa kysytty ensin eikä suinpäin hyökätty mahaan.

mun mielestä on ollu hauska nähdä siskon ja serkkujen ilmeet ku ne on tuntenu vauvan liikkeet käsiin. ne on niin hämmästyneen näköisiä :D sukulaisetkin on kysyny lupaa mahan koskemiseen ja niille uskaltais kyllä sanoakki että älä lääpi :LOL:

mut tuijotusta mä en kestä |O joo oon mä varmaan ihan kiitettävän kokoinen ja maha näkyy ku pitää takki auki kulkee, mut ei tartteis silti tuijottaa kaikkien :ashamed: toisaalta must on ihan kivaki, että ihmiset huomaa et mul on tos edes iso kuula, ni ne osaa olla huomaavaisempia. mikään ei oo niin rasittavaa ku olla kaupassa ja koittaa tunkea pienistä väleistä niin et maha jää kiinni :|

en tie onks monikaan huomannu, mut mä huomasin sillon ku töissä vielä olin et jos kassajonossa olevat ihmiset väisti niin, että mä pääsin ohi, ni ne väisti just sen verran, että normaalitilassa oleva ihminen ois päässy ohi. sit jäät siihen odottaa siks aikaa et ne tajuu ettet sä mahdu ja väistävät enemmän :D

seminaarityö mun osalta tehty.. ah, yks stressinaihe vähempi =) ElinaMaria joo sitä se mun mieski koitti tänään sanoa, et älä stressaa.. helpommin sanottu ku tehty!!

Ihanan siro masu Sompiolla :)

Hanta, munuaisvaivojen takia, joiden vuoksi tää raskaus onkin ollut aika mielenkiintoinen :D Urologi haluaa että äitipoli seuraa asiaa, en tiedä miksi.

Tyty, lyhyesti ja ytimekkäästi, kyllä ärsyttää mahan taputtelijat. Tosin riippuu kuka taputtelee, mutta musta olisi kohteliasta kysyä että saanko kokeilla tms, eikä tulla yhtäkkiä puun takaa käsi ojossa. :/

Äitienpäivä, epäilen hyvin vahvasti muistaako mua kukaan :LOL:

Ja Nibbler ei sitten perhana vieköön jätä meitä vielä pariin kuukauteen!!! Eihän meitä sitten jää tänne ketään :LOL:

(.) Hittolainen, mulla on alkanut nyt ne univaikeudet, joita jo odottelinkin. Selällään vihloo ja jomottaa mahaa ja kyljellään puutu paikat. Aamulla oli vasen nivunen aivan tulessa ja persuus niin hellä etten meinannut ylös päästä. Paikat alkaa ilmeisesti vasta nyt kapinoida venytystä vastaan :) Johan tässä pitkälle päästiinkin!

Vilma ja Elma 25+5

voi kuulkaa mä olin sellanen nähtävyys ilmeisesti vappuna ettei tosikaan... kyllä meinaan tuijoteltiin masua!!! :LOL: Mut ylpeenä kannan isoa masua, ehkä ne tuijottelee vaan kun on kateellsia!!! ;)

nibbler no jaa... toivottavasti ei oo viel limatulppaa kuitenkaan... tai voihan se olla mut eihän se mitään meinaa. :)

Sompio kaunis masu!! :heart:

Vilma samat on ongelmat täällä nukkumisen kanssa. :/

(.) tänään on vähän poltellut alamasua... toivottavasti ei nyt lähe sieltä ittekseen syntymään vielä. Oottelis nyt kiltisti sektiopäivään saakka... :p

helou :wave:

täällä on kuulkaas ollu pienimuotonen välikohtaus. elikkäs eilen tuli tilanne päälle pihalla kun koirat ottivat yhteen. se kun ei ole mitään pientä nahistelua ja vaikka kuin sitä tietää että varsinkaa täs tilassa ei pitäs väliin mennä, ni mulla ei luonto anna periksi (olin viel siis yksin kotona ).
kaikki alkaa siitä, kun ampasen terassille. tajuan et nyt on tosi kyseessä ja kun lähen pinkomaan ni mätkähdän yks kaks vatsalleni murskeen päälle. hirvee järkytys tuli ku tajusin olevani mahallani maassa mut siitä sit vaa äkkiä ylös ja pelastamaan koiria toisiltaan.

siinä sitten menee tovi jos toinenkin ja mä oon ihan pakokauhun vallassa kun en tiedä mitä mä teen. loppupeleis sain ne irti ja itelleni ei tullu ku valtaisat mustelmat polviin ja pintaruhjeita käsiin. vauva onneksi ilmotteli itsestään aika pian tapahtuneesta. soittelin silti neuvolaan ja sain toimintaohjeita mitä pitää illan aikana tarkkailla.

kaikki onneksi ok. mitä nyt lantio on kipee tai lähinnä ne kohdunkannattimet. saattaahan se olla, et jotain pientä revähdystä niis tapahtunu. summa summarum on nyt se, että mies tais pelästyä sen verran pahasti et tilasi tänään toiselle koiralle ajan kastrointiin.

Sompiolla on nätti masu :heart:

mun masua ei oo taputeltu, mutta tuijotettu sitäkin enemmän! se on ärsyttävää

:ashamed:

äitienpäivä ei todennäköisesti aiheuta viel mitään kun vauva on masus :heart:

Johanna: onneksi ei vauvalle käynyt kuinkaan. Noihin tappeluihin menee kyllä aina vaistomaisesti väliin, kun tietää kuinka pahaa jälkeä saattaa syntyä. Ja iso maha tuskin lisää ketteryyttä pihan läpi juostessa :) Meillä koirat on olleet hetken aikaa ihan nätisti, joskus ottavat yhteen, ja tuo nuorempi yrittää vallata vanhemman paikkoja/oikeuksia. Onneksi se varoittaa jäykistymällä ja murisemalla tiettyyn sävyyn. Pelkään sitä jos meille tulisi tuollainen tilanne että olisin yksin, tähän asti meitä on aina tarvittu kaksi niitä irroittamaan toisistaan. Tuo nuorempi kun hyökkii aina takasin vanhemman päälle...

Mun mahaa ei ole oikeastaan vielä taputeltu, eikä tuijoteltu pahemmin. Oon kai vielä siinä vaiheessa, että ihmiset näkevät että tuo on raskaana, mutta tututkaan eivät uskalla kysyä mitään. Yhden miespuolisen tutun huomasin oikein selvästi katsovan mahaani, mutta ei kai kehdannut kysyä, että oonko raskaana :D

Meillä vietetään vaan virallisten äitien päivää, tulee molempien äipät, ja mummit ja jotain muita sukulaisia grillailee sunnuntaina nyyttäri meiningillä. Meiän ei siis tarvii kaikkea kustantaa :) Eli paljon hyvää ruokaa ja mukavaa yhdessä oloa tiedossa.

Omanapa: kävin tänään asiakaskäyntien välissä h&m.ssä katsomassa mammavaatteita, kun ei omat housut enää mene päälle, tai ne ovat epämukavat jalassa. Mutta siellä ei ollut mitään muita pitkiä housuja kuin farkkuja ja nekin farkut mitä kokeilin eivät olleet oikean malliset. Kaikki vaatteet oli kesävaatteita ja hameetkin sellaisia minarimallisia. Olisin halunnut löytää sellaiset rennot kangashousut/vapaa-ajan housut mitä voisi pitää toimistopäivinä töissä ja sitten kotona tietty. Muutenkin alkaa tuo maha olemaan sen kokoinen, ettei vanhat vaatteet enää käy. Melkeen kaikki t-paidat on väärän mallisia ja tiukkoja, onneksi on olemassa prisman aletangot :LOL:

Alley ja Vilpertti 15+1

Oiii mitä ihania masuja! :heart: Oma on vieläkin vaan pelkkä kova pömppö! :D Täällä ollaan edelleen saikulla huimauksen takia.... unikin maistuu! Eilen menin nukkumaan n.22 ja siitä posotettu tähän iltaan saakka! :eek: Välillä vaan vessassa heränny käymään...

Kysymys: onko paikalla muita, joilla siitepölyallergia? Mietin vaan, että löytyykö olleskaan allergialääkettä, jota saa ottaa raskaanaollessa? Alkaa aika kivaks nuokin oireet jo käymään ja jotain helpotusta ois kiva saada....

Duhainen ja väsynyt Delfis 10+1

Kiitos Johanna ja EM :heart:

Hui, Johanna otahan rauhallisemmin :kieh: Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :heart:

HanTallako oli alkavaa migreeniä, vai kuka kirjoitti :whistle: Kaverillani on kaikista kolmesta lapsesta tullu migreenikohtaus viikkoa ennen synnytystä. Muuten pärjännyt raskausajan ilman migreeniä, mutta tosiaan viikkoa ennen tullut.

Oltiin nyt illalla synnärikierroksella ja oli hyvä kierros ja kiva kätilö :heart:

no nii, Sompiolla onnistunut synnärireissu... hyvä hyvä! -ja juu, mä yritän ottaa rauhallisesti :whistle: en edes tajua miten mä menin sillain omiin jalkoihini sotkeutumaan :ashamed:

alley: meillä sama homma et yleensä tulevat juttuun ja ne ennusmerkit näkee tai muuten ite haistaa tilanteen ajoissa. nyt vaan ite olin sisäl ja ilmeisesti oravan takaa-ajosta oli sitten tää juontanu juurensa.
noista vaatteista on muuten ihan tosi, että minkä ihmeen takia pääosin kaikki henkkamaukan mammafarkut yms. on kapealla lahkeella? pikkasen niitä kirosin tos talvella. se resori on myös tosi pinkee :/ nyt melkein sanosin, et kantsii ostaa normi housuja kokoa jätti ja käyttää masutuubia ettei tartte masu paljaana juoksennella =) mut tosin meikäläinen onkin pelkkää masua :D

(.) täälläkin väsymystä ilmassa

masun taputtelija ei ärsytä silloin kun kyse on ihmisestä josta pidän... tai kenen kanssa tulen hyvin toimeen.
Mutta esim. vappuna hyökkäsi kaverini äiti mahan kimppuun niin se oli jo liikaa.
Tuijottelu ja katselu ei niinkään ärsytä, mutta sitten se jatkuva kysely ja varsinkin tuntemattominen neuvonanto on todella ärsyttävää.

sompio hyviä kuulumisia onnea.

toivova nyt sitten syömään kuin viimeistä päivää ;) hyvä että sait jäädä levolle.

johanna kirosin samaa asiaa... varsinkin tuota resoria... ei ollut kiva kun kuristi ja puristi mahan ympärillä, vaikka muuten housut tuntuivat hyvältä jalassa...
sitä levempää lahjetta kaipasin kyllä monesti.

Täällä taiteiliin mammahousuja itse kyllä... vanhoista hyvistä housuista ja parit jotka ostin vartavasten... ompelin niihin vain resorin. ja hyvin toimi :D

sompio kyllä täällä on migreenin alkua tai jotain.
EN osaa sanoa tarkallee, vieläkin humajaa tuolla taka-alalla. Päänsärky / migreeni on pysynyt niin hyvin poissa tuon jatkuvan lääkityksen kanssa, että olen vähän ihmeissäni...
Huomenna neuvola... niin eiköhän asiaan saada taas jotain vastauksia (tänään neuvola)

delfis allerginen nostaa kättään... olen kyllä tänä keväänä pärjännyt kumman hyvin. nokka on tukossa mutta silmät ei oo vuotaneet kovin pahasti.
Juttele lääkärin kanssa allergia lääkkeistä. Mulla on kestine, ja sitä on kuulemma saanut käyttää.
Kaks kertaa oon ottanut tabletin raskauden aikana... ja silloinkin on kissoja ollut ympärillä

vilma hyvä että tutkivat

johanna hienoa ettei mitään vakavaa päässyt tapahtumaan... nyt vain rauhallisesti siellä koiruuksien seassa.

em hei hei hei.... poltteluille piste ja tuntemuksille että vauva tulisi maailmaan... ei vielä saa... odota nyt kultavauva kun syntymäpäivä on päätetty jo... Siihen ei voi olla enään kovin pitkä aika :D

talvis onnea seminaarityön valmistumisesta

omamasu
Voi vietettiin siskon kanssa tänään mukava päivä.
Käytiin mamman rotitan kanssa metsässä kävelyllä... Siellä olikin yllättävän hyvä kävellä, eikä jalat tulleet yhtään kipeiksi...
Pari suppari sai aikaan mutta muuten tosi mukava....
EI vain vienyt ulkoilu tuota huminaa pääkopasta pois :(
Eli nyt odottelen milloin yltyy kunnon migreeniksi... että pääsee siitäkin eroon :D

Sitten me tehtiinkin ruokaa, ja juteltiin juteltiin ja juteltiin... oli tosi ihana pitkästä aikaa vaan istua ja jutella.

Nyt ei taas vaihteeks nukuta... ei pysty ymmärtämään..
Tosi huono olla, niin sängyssä kuin sohvallakin... oli sitten millä kyljellä tai selällään hyvänsä.
Selkää vihloo... ja vauva painaa. tuntuu et on koko ajan vessa hätä vaikka ei ole yhtään.

mut nyt sanon piut paut taas paastoille, ja käyn tekee leivän... on niin hirveä nälkä, että olen valmis tekemään murhia jos en saa ruokaa... :D

EM, sulla nyt varmaan on vieläkin tuskaisempaa kun on jo niin iso maha :( Mut onneksi kohta helpottaa :heart:

Johanna, hui! Onneksi kaikki on hyvin :heart:

Hanta, yritä saada nyt päivällä nukutuksi :hug:

Nyt aamupalan kimppuun ja sitten työharjoittelu kutsuu.
Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 25+6

huomenta.

tässä taas tuutin täydeltä omaa napaa:
nyt mä soitin neuvolaan ja sieltä luvattiin soittaa äitipolille että ottaako ne mut sinne tänään käymään, ja sit ne soittaa mulle. yöllä oli menkkakipuja ja selkä tuntuu ihan lankulta, mut suppareita en oo havainnu, eikä sitä limaakaan oo tullu enää. nyt väsyttää ihan kauheesti mut ihan hyvä vaan jos en menis nyt nukkumaan ku mä oon ollu niin aamutorkkunen nää viimeviikot, et illalla ei meinaa saada nukuttua.

vilma juuh uni tulee päivällä jos on tullakseen... täl hetkel on menty jo pitkään lyhyemmillä ja vähemmillä unilla, että epäilen sen unen tulevan.

nibbler toivottavasti pääset vielä tänään ja pikaisesti sinne polille :D jotta saat hermosi rauhoittumaan.

heippa nibbler tuu sit heti kertoo mitä ne sano.

no voi kettu... täällä on masu ihan sekasin oon rampannu vessassa jo kolme kertaa tälle aamulle :(
masu on vaan sekasin, mutta ei se mitenkään löysä löydä vetinen olo... (hih monia varmaan kiinnostaa)
noh toivottavasti tästä rauhottuu.

Mammavaatteita hieman ylipainoiselle oli kyllä vaikea löytää :eek: Varsinkin kun pitäisi mahtua iso peppu ja paksut reidet. H&M:lla oli tasan yhdet housut mitkä mahtui päälle :ashamed: Jyväskylässä oli tosi kiva liike OZ Baby ja sieltä löysin farkut. Kaksilla housuilla onkin hyvin pärjännyt, kun töissä käydessä sopi vielä muutamat normihousutkin jalkaan, joissa oli matala vyötärö. Nyt kun kotona on vain verkkareissa niin kahdet housut on vallan riittävät.

Kiitos kuulumisteni huomioimisesta :heart: Tämä on kiva pino, kun jollain lailla pysyy kaikkien kuulumisissa perillä. Toukokuisissa on niin paljon kirjoittelijoita ja vaikka minäkin käyn koneella monta kertaa päivässä, niin aina on tullut 1-2 sivua lisää tekstiä.

HanTa Onko päänsärky hellittänyt? Mulla on kanssa migreeniongelmaa, mutta olen päässyt koko raskausajan ilman migreeniä. Saa nähdä palaako sitten synnytyksen jälkeen vai ei. Toivottavasti ei :kieh:
Sä varmaan valmistaudut jo yövalvomiseen vauvan kanssa :D

Nibblerin kuulumisia odotellaan mitä äitipolilla sanottiin :wave:

Yhteistyössä