¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

sompio ei valitettavasti...
kävin puntarillakin äsken... tullut pari kiloa lisää... taitaapi olla turvotusta.
Mutta yritän olla ajattelematta, katsotaan neukkulan vaa'alla senkin tilanne.

aika hermostunut olo... yritän ajatella että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Mutta jotenkin se, että kun alusta asti on ollut niin paljon ongelmia, niin takaraivossa on se olo, että mitä seuraavaksi tapahtuu... mikä on seuraava ongelma joka pitää vielä kohdata tässä odotuksen ihanuudessa :(

HanTa Onko raskausmyrkytyksessä yksi oire päänsärky? Koskas sulla oli seuraava neuvola?
Monellahan se vatsakin on kuulemma toiminut aktiivisesti ennen synnytystä ja suoli tyhjenee :D Mä ainakin olen niin onnellinen, että niiden neljän ummetuspäivän jälkeen vatsa taas toimii normaalisti. En osannut etukäteen ajatellakaan kuinka kettumainen vaiva ummetus on :D

Itse kuvittelin, että ne ensimmäiset 12 viikkoa olisivat kamalimmat ja huolissaan koko ajan keskenmenosta. Mutta loppua kohti se huoli vain kasvaa ja kaikkia oireita vahtii tarkasti ja tekisi mieli olla koko ajan soittamassa johonkin ja kysyä. Onneksi on tämä palsta :D Montakohan kertaa me käydään synnärillä kääntymässä ennenkuin synnytys oikeasti alkaa :D

tosta masun taputuksista
Ihan kivaa se on kun ihmiset taputtelee. HArvemmat sitä onneksi kyllä tekee. Mutta kyllä se oli melko hauskaa ku miehen yksi niin perusäijä kaveri kysyi kauheen herkästi kun hieroin masua kun vauva potki että "saanko mä koittaa jos se potkii" sanoin vaan että no tottakai saa ja join mehuakin että varmaan potkis. :) Enempi alkaa oikeesti ärsyttää kun ihmiset sanoo ekaksi että "moi! vitsi toi sun masu on kasvanu, mites vauva voi" HArvemmin sit kysytään miten MINÄ voin. se tosiaan vituttaa. ja näitä että "täytyy tulla sit kattoo vauvaa ku se on syntyny" eihän aiemmin voi tulla kun mulla ei oo osaa eikä arpaa tähän vauvan kantamiseen/synnyttämiseen. se nyt vaan sattuu olee sisällä? |O anteeksi purkaukseni.

mitä se nibbler nyt on alkanu kipuilemaan :/ toivottavasti ei mitään hätää kuitenkaan ole. odotellaan kuulumisia...

mikäs sitä hantaa nyt niin ressaa? sustahan pidetään hyvää huolta niin neuvolan kun polinkin toimesta, joten nou hätä! varmasti jos muutoksia tulee niin ne huomataan tarpeeksi ajoissa :hug:

(.) tän mamman touhuilut suuna päänä on loppunu ku seinään. aamusin on menkkajomotuksia ja seistessä/touhuillessa alkaa alavatsaa kiristää. mieskin totes tänää et mun napa on taas selkeesti kuopalla, oisko toi napero sit alkanu laskeutuun?
muutoin tuo pieni hilluu ihan reilusti et ei tartte olla huolissaan siitä tärskystä.

johanna tiedän että musta pidetään huolta ja se on hyvä.
en osaa edes sanoa, miksi mua huolettaa ... mutta jännittää ja pelottaa :(

sompio juuri tulin neuvolasta...
ja alkava raskausmyrkytys todennäköisesti... odotan polilta puhelua että joudunko sinne menee milloin... vai vasta torstaina normisti kuten oli sovittu.

neukkula
pissa puhdas (ei viittaa myrkytykseen)
paino noussut reilu kilo maanantaista (viittaa myrkytykseen)
turvotus (viittaa myrkytykseen)
päänsärky (viittaa myrkytykseen)
Mutta eivät osaa päättää onko vai eikö... joten nyt seurataan

huomenna menen takas, antamaan pissoja ja paineita.

SF mitta oli 35 (sentin nousu viime viikkoon)
liikkeet hyvät samoin syke 133-187 , muksu liikku kovasti kuuntelun aikana.

Toivottavasti HanTa ei olisi raskausmyrkytys :hug: Mutta jos on, niin ainakin huomattiin ajoissa ja sitä aletaan seuraamaan.

Johanna Onneksi liikkeet tuntuvat hyvin, se aina rauhoittaa. Mutta seuraile, että ei tule verta tms., että istukka ei ole irronnut tms. Vaikka kaippa sellaiset olisi oireillut aikaisemmin jo :|

Pari päivää ollut olo, että voisi flunssaa pukata. Tänään on ollut tosi väsy päivä. Nukuin äsken taas päikkärit, kun ei millään jaksanut olla hereillä. Eilenkin menin kesken jääkiekon nukkumaan, kun en millään jaksanut katsoa peliä loppuun. Ja eihän ne Suomipojat pärjänneet ilman minun kannustustani :/
Kieleen on tullut ihmeellinen ruskea rakkula. Ei ole kipeä, mutta inhottavan tuntuinen. Mikähän lienee :|

Hanta, toivottavasti et nyt ole saanut myrkytystä :|

Nibblerin kuulumisia odotan minäkin huolissani...

Ja tiedättekö, mulla on kutina, että EM:n Dodoliina on nähnyt tänään päivänvalon, en tiedä miks, mut on sellainen olo :D

no voi juusto jonka ostin eilen kaupasta...
siis oikeesti, mulla on täällä homeinen emmentaali... olisin kyllä halunnut syödä vähemmän homeista juustoa.
Soitin prismalle, ja ne pyys tuomaan juuston takas... niin hyvittävät sen homekasan mulle :D

vilma onkohan sun kutina emn kohdalta oikeessa...e i voi tietää :D Hän kyllä tais lupailla että ilmoittaa milloin lähtee synnärille.

sompio ton diabeteksen takia oon ollut syynissä, kun myrkytys on helpompi saada jos on diabetes.
Tiedän on hyvä että ovat seuranneet, ja epäilyt on otettu heti vakavasti. Ja toivon itsekkin että tämä ei olisi sitä tai ainakaan kovin pahana...

mulla on sama kutina EM:n tilanteesta...
eilen laitettu masukuvaa ja tänään ei oo neitiä palstalla näkyny... :whistle:

Hanta: just tota mä tarkotinkin, et nyt kun epäilevät sitä r-myrkytystä ni ovat sun suhteen tosi tarkkoina. tosin pelottavaahan se on miettiä, et mitä nyt tapahtuu.

missä se nipukka on? tässä alkaa muutoin huolestumaan. tulee mieleen, et onko otettu ihan osastolle ku ei oo kuulumisia tullu ilmottaan :(

Nibblerin ja EM:n kuulumisia minäkin kaipailen :wave:

HanTa Onko sulla ollut viimeaikoina lääkärintarakstusta? Onko kohdunkaula lyhentynyt/pehmentynyt/mitään tietoa? Jos myrkytys vaatii toimenpiteitä, niin varmaan sitten alkavat käynnistelemään. Ja olisi tietty hyvä, jos paikat olisi itsekseen jo hieman kypsyneet. Mutta luotetaan meitä hoitavien lääkärien ammattitaitoon :D

sompio viime viikolla oli polin yhteydessä.
jos oikein ymmärsin niin paikat on kiinni kiinteät mutta hiukan pehmenneet kaulaa oli edelleen se 3 centtiä mitä on ollut koko ajan.

ei se auta kuin luottaa viisaanpiinsa.

täällä ollaan :) ihanat ootte kaivannu mua, nyt vasta pääsin koneelle ku en enää viittiny kävellä kotia asti sieltä polilta.

eli eli, tilanne on nyt tämä että se ilmeisesti on limatulpan palasia jota sieltä on irronnu, ja kohdunkaula on lyhyehkö. tästä lääkärisetämies päätteli että supistukset on tosiaan jotain tehneet. poika kyllä voi hyvin ja oli kasvanu niin että vastas viikkoja 27+2 (nyt on 26+2)
jotain näytteitä se sörkki sieltä joiden perään saan soitella tiistaina viimestään, ja sain uuden ajan polille 25.5 eli päivää ennenku lähetään tampereelle, johon en ehkä pääse jos tilanne muuttuu yhtäkkiä. tai sanotaanko näin: pääsen paljon nopeempaa koska jos poika lähtee nyt syntymään niin se synnytetään sit siellä.

ja jos tulee kipeitä supistuksia niin saa tulla heti takasi.

sain reseptin johonki nitrolaastareihin joista tulee kuulemma sietämätön pääkipu ja heikko olo, mut supistukset loppuu. jos loppuu. ja sain luvan ottaa yhen buranan per päivä jos tuntuu että 6 panadolia ei riitä.

että sellaista tällä kertaa. käskettiin levätä. nyt ollaan äitin, isäpuolen ja veljen kanssa maattu sohvalla kattomassa alfred j. kvackeja joita äiti osti :)

jaha, EM:ki on kadonnu :) se on ihan varmasti lähteny johonki. kuka lähtis salapoliisittaa :D

Täällä mä vielä oon. :D Ihanat ootte mua jo kaipaillu.... :heart:

Eli huomenna olis meillä sitten sektiopäivä. :) Jännittää ihan kamalasti ja oonki yrittäny vähän muuta touhuilla tänään ku olla tässä koneella... viimeinen päivä kahdestaan. :heart:

Tulen sitten ensi viikolla kertomaan tarkemmin miten kaikki meni. :) Arvatkaa vaan kuka ei varmaankaan nuku ensi yönä kovin montaa tuntia... :D

EM ja Dodoliina 39+2 :heart:

Voi että HanTa, toivottavasti ei ole raskausmyrkystystä :hug: Mutta pääasiahan on että sitä nyt seurataan, ja olet hyvässä hoidossa.

Ja Nibblerilläkin huonoja kuulumisia. Saisi vauva vielä pysyä mahassa muutaman viiikon. Lähetän paljon jaksamusta sinne, toivottavasti supistelut lakkaavat.

Dodoliinalle tervetuloa maailmaan :) Em uskon että jännittää, kun tietää että pian näkee millainen masuasukki siellä on kasvanut. Voimia sektioon!

Alley ja Vilpertti 15+2

Nibbler :hug: Hyvä että asiaan tuli selvyys. Nyt vaan pikkumiehelle paljon tekemistä sinne masuun että viihtyisi vielä jonkin aikaa siellä :heart: Ja sinulle kärsivällisyyttä ja voimia!

EM, iiiiiik!! Mua alko jännittää :D Tsemppiä huomiselle ja Dodoliinalle pusuja kunhan saat syliin :heart:

Nibbler Missä sun pitäisi synnyttää? Kun tuo sairaalan lyhenne ei sanonut minulle mitään :ashamed: Nyt sitten tosiaan lepäilet paljon :hug: Vauveli saisi kyllä massussa asustella vielä useamman viikon.

Kiitos Delfis :heart: Mä en ollut hyvä salapoliisi, kun ihmettelin sitä viimeinen masukuva. En ydistänyt sitä sektiopäivään :LOL:

EM:lle hurjasti onnea ja tsemppiä :heart: Kerroit sen onneksi näin etukäteen, että ehdimme sinua tsempittää =) :hug:

elinamaria voi kuinka jännää, hirveästi tsemppiä :hug: kohta sulla on beibi kainalossa :heart:
nibbler nyt sitten vaan lepoa, lepoa ja lepoa, toivotaan että poika pysyy vielä masussa :hug:
HanTa[/bhurjasti tsemppiä myös sulle, toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä :hug:
(.) tänään ollu tosi kurja päivä, koko päivän maha ollut kesti pinkeenä ja joka paikkaan sattuu :( vihloo ja sellasta menkka kipuilua... mitäköhän tuolla tapahtuu??? pitäis huomenna mennä labraan antamaan se pissanäyte ja sitä sittten seuraillaan, ettei pääsis se myrkytys tännekään iskemään :|

toivova ja nyytti 30+1

toivova toivottavasti sulle ei pukkaa päälle myrkytys.

em zempitykset... ja onnea huomiselle... nähdään sitten ensiviikolla.

nibbler lepäähän sinä kunnolla... ja toivotaan että pikkunen pysyy masussa vielä tovin jos toisenkin.

em tottakai me kaivataan sua ja kaikkia muitakin...
ja hätä on suuri jos ei toisista kuulu hetkeen...

joten ei saa säikytellä kukaan, poissa olollansa... ilman erillistä ilmoitusta ;)

nibbler lepoa, lepoa... kyllä teiän vauva sais useamman kuukauden vielä pysyä mahassa... :hug:

EM onnea huomiselle :heart: :heart:

Hanta toivotaan kumminkin parasta :hug: ja onhan sullakin jo hyvät viikot puskea vauva ulos.

34+4

Yhteistyössä