¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Paljon Onnea ElinaMaria!!! näin ne juorut vaan kulkee :D :heart: :heart:

Olipa sulla Talvis kivan kuuloinen päivä ja ihana mies :heart: mulla kans vaatteitten kanssa sama juttu, että muutaman uuden paidan ku sai missä ei napa vilku niin olo tuntuu jopa ihan ihmismäiseltä!

Sompion synttäreitä en ollu huomannukkaan :ashamed: mutta Onnea silti kovasti! :flower:

Hantalle jaksuja!

(.) tänään ollu niin ihana ilma B) mukavan lämmin, sopiva tuulenvire... mä en niinkään pidä helteestä.
se on taas POKS! 35+0!!!

Pikaset kuulumiset jängän reunalta lapista :wave:
EM oikeen paljon onnea prinsessasta :heart: :heart:
NIbbler voimia sinne :hug: sais pikkunen pysyy masussa veil mamman riesana ;) jotta keuhkotki kehittyis paremmi eikä tartteis osastolla olla niin pitkää sitte :/ muistat vaan ottaa rennosti!
Talvis itekkii kävin ostaa muutaman paidan H&M:ltä ja kappas, ne olikii ihan hyvän näkösii pääl ku ei tarttenu survoo liian pienii kuteita päälle :D

Täällä siis ollaan anoppilassa pelkosenniemellä..paljon on poroja nähty, muutama kauris ja kaiken maaliman lintuja ja pupusii =) miehen sukulaiset kierretää kaikki läpi..nään ne ekaa kertaa. Eilen käveltiin mettäs aika paljon ja maha+selkä rupes kramppaa..nytkii selkää juilii :kieh: ja tuntuu et Kitku tulee mahasta läpi..niin on kova touhuumaa kokoajan,jopa ihan ärsyttävyyteen saakka.

Täällä on mieli maassa :ashamed:
Meillä on ollut nyt jo jonkun aikaa miehellä kauhea huoli taloudellisesta tilanteesta ja tietty terveydestään. Mutta hän eristää minut asioista ja miettii yksinään ja sulkee minut ulkopuolelle. Tänä aamuna hän sanoi, että on valvonut taas yöllä ja miettinyt. Minä yritin selittää miltä minusta tuntuu, että nämä on yhteisiä asioita ja ei saisi minua sulkea ulkopuolelle. Kun ei enään ole samallatavalla esim. hellyyttä, koska mies ei ota kainaloon tms. Minä olen saanut olla aina aloitteentekijä. Eikä hän ymmärtänyt ollenkaan miltä minusta tuntuu. Itku kurkussa nousin äsken ylös kun mies nukahti :'( Miehen mielestä tämä tilanne ei ole ollenkaan vaikuttanut meidän väleihimme.

huomenta!

mä oon nyt tän viikon nukkunu sohvalla, kun tuntu et siinä saa parhaiten levättyä. nyt vaan alkaa olee siinäkin tukalaa ja oikeen kiukuttaa yöllä ku herää ties mihin jomotuksiin ja ku ei oikeen kykene vaihtaa asentoa :headwall: noh, onneks päivisin on toimintakyky tallella :)

Sompio: tuo on kurja tilanne. tiedän kyllä, millä tuollainen tuntuu kun joku asia kasvaa siihen parisuhteen väliin. hyvä, että sä olet ainakin pystynyt puhumaan asiasta, aina sekään ei vaan auta ku on isoista huolista kyse, mutta tietääpä ainakin se toinen mitä sä ajattelet.
luulen kyllä, että jos ette muuten saa asioita puhtaaks ni viimestään teidän pienen syntymä näyttää taas mikä elämässä on tärkeää ja ne kaikki muut murheet on ihan toisarvosia. :hug:

sompio :hug: tiedän just mitä tarkotat. Meillä kans mies alkanu tosi kovasti murehtimaan raha-asioita ja työtä siitä asti kun plussa pärähti testiin. Sekin valvoo yöt ja pohtii asioita. Paljon jaksuja!

johanna täällä kans yks sohvallanukkuja :D :wave:

(.) ei ihmeellistä... ens viikon perjantaihin saakka saikulla kun tuo oksentelu ja huimaus ei meinaa hellittää. Toivottavasti pian. Alkaahan noita viikkoja olemaan pian niin, että kohta on ensimmäinen kolmannes takana. Vielä viikko ja pari päivää.

Täältäkin mukavaa lauantaita kaikille!

Delfis 10+4

Sompio, onpas teillä kurja tilanne. Ehkä se vauvan syntymä saa sitten miehenkin ajattelemaan teitä kaikkia. Ja sittenhän sen huomaa miten sitä pärjää ja mistä voi nipistää pois. Nuo raha asiat pitäisi kyllä olla yhteisiä ja niistä pitäisi sopia aina yhdessä. Meillä minä olen se joka raha asioista murehtii, mutta yö unia vielä en ole menettänyt. Jaksamisia sinne :hug:

Alley ja Vilpertti 15+4

Sompio :hug: se taitaa olla miehille suurin stressin aihe kun tulee perheenlisäystä.. että miten sitä elättää perheensä.. just jokin aika sit juteltiin miehen kanssa meiän tunnelmia asiasta. mä sanoin et mua rupee jo pikkuhiljaa rassaa se kun kaikki tekemiset pitää miettiä ekana masuvauvan näkökulmasta, että mulla on hirvee vastuu siitä et se voi hyvin. niin mies sanoi omaksi suurimmaksi stressinsä/vastuunsa aiheeksi sen että tuo tarpeeksi leipää kotiin. mutta eihän se reilua ole, että sulkevat puolisonsa ulkopuolelle :| lohduttaisin sillä, et nuo on varmasti ihan normaaleja ajatuksia, teillä ehkä vielä hiukan raskaampia, mutta asioilla on todellakin tapana järjestyä, viimeistään sitten kun Nuppu on maailmassa :hug: :heart:

tyty ai sitä ollaan nyt sit lappiin lähdetty :) nice.. :whistle:

ai niin juu, soitin jokin aika sitten itelleni sen muutosverokortin äippärahaa varten.. olin siis ihan varma, että saan sen prosentin alle 20, kun ei mulla oo kovin kummoisia tuloja ollu opiskelujen takia.

alkuvuonna sain siis prosentiksi ehdotuksen 12% (kertoo jotain mun huimista tuloista) mut verotoimiston täti neuvoi nostamaan sitä itse, niin voi saada äitiyslomalle pienemmän prosentin, kun on alkuvuonna maksanu jo ekstraveroja. niinpä toimitin työnantajalle kortin jossa 16,5%.

noh viime puhelu verotoimistoon ja laskujen mukaan tuli prosentiks 21,5%... ei yhtään vituta |O |O :kieh: mut toisaalt, onneks maksoin alkuvuonna enempi veroja, mitäköhän tuo ois ollu ilman sitä, jotai 30 tyyliin..

mulla on alkanu nyt tuntua tässä loppuraskaudessa samoja oireita ku alkuraskaudessa.

eli toi väsymys, mikä kyl aaltoilee onneks. et 2pv voi mennä ihan kohmees ja sit yks päivä menee taas turbovaihteel.

kipu rinnoissa ja nänneissä, auuh!!! :ashamed: illalla ku ottaa rintaliivit pois ni rinnat on ku sementtiä ja nännit aristaa suihkussa ja yöpaidan raapiessa, ei tiedä kumpi on pahempaa ilman liivejä vai niiden kanssa... ja sit nännit myös kutittaa AARGH :kieh:

mielialan vaihtelut yhtenä päivänä on ihan kypsä Vauvan potkuihin, seuraavana päivänä vauvan uudelleensisustuksia yksiössään tuijottelee hurmiossa. joku päivä kaikki masentaa ja ahdistaa, seuraavana päivänä on taas luottoa tulevaisuuteen. joo, ja eilen illal taisin itkeä sitä et mies oliki treeneis pidempään ku odotin (vaik se sanos et voi loppua liukuvasti) ja mul oli siks tylsää. :D

Kiitos mammat myötätunnosta :heart: On tässä jo parempi mieli, kun aamupalan jälkeen menin sängylle lukemaan ja mies tuli ottamaan kainaloon :heart: Ja kyllä mä ymmärrän miestäni hyvin, haluaisin vain että hän enemmän hellisi ja ei unohtaisi läheisyyttä. Puhumaan kyllä onneksi pystytään, ainakin yleensä.
Toistan varmaan osalle itseäni, mutta uusimmille tiedoksi, etä mieheltä meni välilevy selästä tammi-helmikuulla. Se ei ota parantuakseen ja nyt taas kesällä väijyy leikkauksen uhka. Se tietää 6 kk:n sairaslomaa lisää. Lisäksi mies irtisanottiin töistä. Ja uutta työpaikkaa ei voi hakea, koska ei tiedä koska on työkuntoinen. Mun tulot tietty tippuu, kun jään äippärahalle. Ja mulla oli toiveissa jäädä hoitovapaalle, mutta ilmeisesti mä meen heti äippäloman jälkeen takaisin töihin ja mies jää hoitamaan Nuppua. Hän on edellisessä liitossa jäänyt kanssa työttömäksi juuri ennen lapsen syntymää ja jäänyt kotiin hoitamaan poikaansa. Ja ex-vaimo löysi siinä sitten uuden miehenkin. Ei hän sitä pelkää, että mä pettäisin tai jättäisin, mutta ainhan ne vanhat huonot kokemukset vaikuttaa. Niin ja se vielä, että jos tuo selkä ei edes kestä noihin remontti-/rakennushommiin palaamista, niin miehellä on vielä uudelleenkouluttautuminen edessä.
Mutta toisaalta sitä töihinpaluuta ei voi murehtia ennen kuin tietää miten selkä paranee. Välillä vain tulee sellaisia epätoivon hetkiä. Ja yöllä kun alkaa asioita miettimään, niin siinähän se menee koko yö siihen :(
Eiköhän se Nupun syntymä tosiaan tuo sitten niin paljon uusia ajatuksia ja täyttää päivät, että muut murheet hetkeksi unohtuu. Mutta laina on maksettava ja rahaa oltava elämiseen. Ja vaikka maksaisi pankille vähän aikaa vain korkoja, niin ei sitäkään voi loputtomiin tehdä.

Talvis Mulla kanssa nännit tulleet uudestaan tosi aroiksi. Suihkuun mennessä pitää ottaa vesi käsillä vastaan kun suoraan suihkun alla on liian kivuliasta. Ja paitaa ei voi pitää ilman rintsikoita yhtään. Rintsikoiden kanssa on onneksi helpompaa.

Mulle ei vieläkään ole tullut äippärahapäätöstä :kieh: En ole voinut laskettaa veroprosenttiakaan uusiksi, kun en ole varma loppuvuoden tuloista. Täytyy kyllä ensi viikolla soittaa Kelaan. Vein ne laput sinne silloin paikanpäälle ja täydennettiin loput. Ja jos sieltä puuttuu nyt joku ruksi tms., niin miksi eivät kysele perään :kieh: Onneksi saan vielä palkkaa heinäkuuhun asti, mutta saisi se päätöskin jo tulla. Vein sen helmikuun alussa :eek:

Delfis Jaksuja pahoinvoinnin kanssa :hug:

HanTalle Hauskaa remonttia. Otahan sinä rauhallisesti :heart: Saatte taas pikkuisen enemmän kotia kuntoon =)

muakin Talvis väsyttää kovin mut se varmaan johtuu katkonaisista yöunista.

rintoja ei viel toistaseksi arista. hommasin muuten ne henkkamaukan imetysliivit ku oli edulliset ja pyh! eihän ne tue yhtään mitään... mukavat kyllä, mutta kai mulla on sit niin raskaat rinnat et joutuupi hommaamaan jotkut normiliivit viel.

ihanaa kun joku on keksiny crocksit! mä käytän niitä joka paikassa :D ei varmasti muut enään mahtuiskaan...

delfikselle jaksamista pahoinvoinnin keskelle!

Johanna Kiitos :heart: Ei ole merkkejä tulemisesta, kun keskiviikkona lääkärissä oli ihan kiinni vielä kohdunsuu. Eikä yhtään supistusta ole täällä näkynyt :whistle: Nibbler voisi niitä tänne vähän puhallella kun teillä niitä ei vielä niin hirmuisesti tarvitsisi olla :wave:
Mä käytän kanssa paljon crockseja kun ne ei purista yhtään =)

EM onnea onnea onnea... sinulle, isille ja pikkuiselle prinsessalle :D
Miltä tuntuu äitiys... niin ja oikein ihanaa äitienpäivää vähän etukäteen :D

alley sun pitää kysellä sen ravintoterapeutin perään uudelleen... ja painottaa sitä että tarviit hänen apuaan :D

talvis kukkaylläri :D ihana mies sulla.

sompio onnea täysi aikaisuudesta :D

johanna ylistys täältä myös crokseille... jalassa käytännössä koko ajan sisällä ja ulkona :D

sompio täällä tuli äippä raha päätös, kotiin n. viikkoa ennen äitiysloman alkua... eli pitkään sitä paperia odotettiin.

ikävä tuo sinun miehesi tilanne... varmasti monia murheita teillä. mutta ajatella teitä :D teillä on kuitenkin toisenne, välitätte ja rakastatte toisianne :D siinä on jo todella paljon.

talvis voi kökkö sun prosentin kanssa.

delfis onko olo parantunut yhtään.

juuuh ihan rauhassa itse otan remppa hommia..
eilen tuli tehtyä ihan tarpeeksi :( nyt kolottaa lonkkaa ja selkää.
kävin tänään kyllä tilaamassa meille kodinhoitohuoneeseen pöytätason :D sellaisen mustan graniitti pinnotteisen, laminaatti levyn.
Saadaan se ens viikolla... niin sit saadaan pikkuselle kunnon pyllyn pesu paikatkin jossain vaiheessa...

nyt taas kauppaan... joten katsellaan... moor

Sompio :hug: Onneksi olkoon täysiaikaisuudesta ja mukava että asiat on nyt paremmin! :heart:

EM, onnittelut tännekin pikkuisesta vauvelista :heart: Kurkatkaapa EM:n blogiin, winkwink ;)

Talvis, mulla luki Kelan lapussa, että minimiäippärahasta lähtee aina 20%veroa. Ja jos on isommat tulot niin sit enemmän, mut minimi on aina 20%. Tuli ihan yllärinä.

Meillä oli netti p*****na yli vuorokauden, kyllä koeteltiin hermoja :LOL:

Vilma ja Elma 26+1

HanTa toivottavasti ei ois myrkytystä.
on se niin ärsyttävää roikkua sairaalassa viikko tolkulla.
minullahan se sitten lopulta todettiin ja jouduin
olemaan sairaalassa kaksi viikkoa. Päänsärkyjä
mulla ei ollut kun pari kertaa sairaalassa jo
ollessa silloin paineetkin nous aina johonkin 155/104
luokkaan. proteiinia kun löyty pissasta +1 jouduin
seurantaan ja lopulta ne nous +3 ja jouduin osastolle.
onneksi olin silloin jo rv36+6 eli lapsella ei ollut mitään hätää
vaikka ois jouduttu aikaisemmin synnytys käynnistämään.
kaikkea hyvää sinun odotukseen. :heart: :heart:

Yhteistyössä