¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

vilma kaikista kelan rahoista lähtee tuo 20 prossaa tai enemmän automaattisesti...
pienempi summa otetaan, jos on erikseen etuuksia varten verokortti.
Multa itseltäni vievät 16,5 pinnaa veroa äippärahasta.

ta kiitos kovasti :D
Meillä onneksi on nuita viikkoja jo niin paljon että poika on valmis syntymään sen puolesta vaikka heti ;)
tänään on taas parempi päivä, pää ei ole niin huminainen.
Mulla ei noin korkeelle vielä ole paineet nouseet... tänään kotona alapaine 80...
normaalisti 70 ja siinä hujakoilla.
Joten jännitän jännitän mitä tuleman pitää.

Osastolle joutuminen ei sinänsä pelota :D tiedän olevani siellä hyvissä käsissä jos niikseen tulisi.

kyllä se on vilma mahdollista.

Soitto veropuhelimeen tai käynti vero.fi sivuilla...voit tietenkin käydä verovirastossa.

Eli lyhyesti kaikille. laskette veroprosentin etuutta varten!

tarvitsette tiedon, paljon olette palkkaa / etuuksia saaneet jo, ja paljon niistä olette veroa maksaneet.
Sekä tiedon paljon tulette palkkaa / etuuksia saamaan.
Ja sitten siellä on vielä kysymyksia matkakuluista jne.

sitten lasketaan veroprosentti.

Itselläni on verokortit. Palkkaa varten työnantajalla
etuuksia varten kelalla
ja lisätyötä varten itselläni. perusprosentilla + lisäprosentilla.

Mä olen tänään petannut Nupulle sängyn :heart: Tosin se on vielä väärässä huoneessa =)

Äsken oli taas verta pieni määrä pöksyissä. Pakkasin sairaalakassin ihan vain varmuuden vuoksi =) Ei kyllä supistele, että ei tässä mitään merkkejä mistään ole :LOL:

juu, kannattaa tosiaan tehdä muutosverokortti äippärahaa varten!! jokainen!!! on ne mätkytkin ikäviä :/

ette ikinä arvaa mitä mun pään menoks oli tänään keksitty. siivottiin miehen kans ja laitoin meille ruuan. sitten ku olin kiukutellu ja itkeny aamun (mm. postilaatikosta puuttunutta sanomalehteä ja tod näk murtunutta varvasta) ni ruuan jälkeen mies sanoi et mee sohval rentoutuu hän lähtee hakee mulle jotain jälkkäriä.

menin sit hakee makuuhuoneesta tyynyjä ja mitä näinkään ikkunasta... miehen äiti, siskot kantoivat kainalokaupalla kakkuja ja kasseja ja mä olin et hetko.. tulivat sisälle ja sanoivat et nyt ois baby showerin aika.. mä tietty sit heti parkuu :LOL: :heart: hetken päästä tuli mun ystäviä, tädit, sisko ja serkut.. :heart: vauva sai paljon kaikkea kivaa, ja mulle tehtiin jalkahoito ja kulmien+ripsien värjäys :)

mähän en alunperin halunnu vaavikutsuja.. mut oli ne sittenki ihan kivat =)

HanTa pian alkaa olla sinun viimeiset poksut käsillä.. :heart: tuliko remontissa edistystä?

Sompio onnea täysiaikaisuudesta :flower: mukava, että tuli parempi mieli.

talvis remppaporukka lähti viimeisetkin kotiin juuri äsken... huomenna jatketaan.

saunan kaksi seinää paneloitus ;)
ja olkkarissa kolme upotettus spottia :D ja pari riviä vaille valmis katto :D
Joten kyllä ihmiset on ahertaneet tänään... huomenna vielä jatketaan :D

Sitten remppa hiljenee taas viikoksi... tai riippuen miten kaveri haluaa pihalle ;)

talvis mukavan kuuloinen ylläripylläri :D

sompio kyllä se lähtö sieltä jossain vaiheessa tulee

*taittelee supparit hienosti ja lähettää pikana sompiolle*

hyvää äitienpäivän huomenta kaikille :) :flower:

Talvis vau mikä ylläri! :D varmaan oli kivaa!

TA jeps! nyt on tiedot etusivulla :)

Kellä on EM:n blogiin linkki?
Onko teillä muilla blogia? :) ois kiva kattella.

Talvis, vau mikä ylläri!!! :heart: Joo, mä soitan verotoimistoon ja kysyn että kuinka kannattaa tehdä. Mielummin kuitenkin maksan 20% ja otan takaisin kuin sitten mätkyjä.

Sompio, ihania juttuja olet tehnyt! :heart:

Nibbler, klikkaa EM:n tunnusta niin sieltä löytyy linkki :)

Ja oikein hyvää äitienpäivää kaikille! :flower: :heart:

vilma minä ilmoitin pikkusen enemmän loppuvuonna saatavia tuloja kuin todellisuudessa saan :D samoin kun teen aina verokortille... niin se prossa on sitten vähän isompi, ja saa joululahja rahaa... eikä tarvii valtiolle maksella ;)

Hyvää äitienpäivää kaikille...
Aurinko paistaa oikein humalluttavasti... taidan mennä tonne ulos mököttää...

Kerpele on taas pinna kireellä... toi samperi sais muuttaa äitillensä ja alkaa seurustelee tätinsä kanssa, niin ei tarttis marmattaa mistään... ja kaikki hommat hoituisi.
Kun taas ei osata tehdä mitään.
alkaa ketuttaa oikein kunnolla... tuo on kiukutellut mulle perjantaista asti, ja vielä jatkaa... loppuis tää viikonloppu pian!!!

Mukavaa äitienpäivää!
Uskomatonta ajatella, että vuoden päästä meistä jokainen tietää aika paljon lastenhoidosta :heart:

Sompio oli värkkäillyt hienoja juttuja Nupullensa
Talviksen yllätys oli ihana

(.) kyllä on vaikeaa keksiä omalle lapselle nimeä! mä haluisin, et ois muutama vaihtoehto mistä sitten valkkais sen mukaan, miltä vauva näyttää. 2 vaihtoehtoa sentään pyörii mielessä, joista toisen ainakin mies hyväksyy (toista en oo viel ehottanu ).

mites muilla? onko nimet mietittynä?

Talviksella ihanan kuuloiset kutsut :heart:

Nibbler Ei tullut paketti vielä perille :D No, onhan mulla vielä monta viikkoa aikaa suppailla. EM:n profiilissa on linkki sinne blogiin.

HanTa Hö, teillä on taas sunnuntain mökötys :/ Muistan silloin kun miehen kanssa vielä asuttiin eri paikkakunnilla ja viikolla ei ollut mahdollista nähdä, niin aina sunnuntaina ennen toisen kotiin lähtöä jostain kehkeytyi riita. Kai se tuleva ikävä teki aina olon niin kurjaksi :(

Johanna Ei meidän Nupulle tule nimeä :/ Tänä aamuna jo ehkä ajateltiin löytäneemme ensimmäinen nimi, mutta sitten mies googletti sitä ja sen nimisiä hotelleja ja turvakoteja ja vaikka mitä löytyi. Löytyy varmaan joka nimestä, mutta jotenkin se taas latisti sitä nimeä. Mikään vain ei miellytä ja mikään nimi ei kuulosta meidän Nupulta. Poikien nimiä ei olla edes ajateltu :whistle:

Verta tulee vieläkin harvakseltaan. Soitin synnärille, että kannattaako tulla näytille, mutta sanoivat että saa tulla tai seurailla kotona. Saattaa olla ihan limakalvoilta tai sitten esim. kohdunsuu on lähtenyt aukemaan ja veri tulee siitä. Mutta ei supistele, joten ei tässä nyt ainakaan synnytetä :D Vaikeahan niiden on puhelimessa sanoa, mutta odottelen huomiseen ja menen sitten huomenna, jos vielä jatkuu. Nuppu liikkuu kuitenkin normaalisti ja olo on muuten hyvä. Yöllä muuten ensimmäistä kertaa varmasti tunnistin harjoitussupistuksen. Olin hereillä ja laskin Nupun liikkeitä, niin yhtäkkiä meni maha kovaksi.
Vaikka mies illalla naureskeli mun sairaalakassin pakkaamiselle, niin otti tänä aamuna asiakseen ton nimen miettisen, kun se on jäänyt ja jäänyt. Kai sekin kuitenkin ajattelee, että tässä joskus mennään synnyttämäänkin :D

sompio kun oliskin ihan vain sunnuntai mökötystä...
tätä mökötystä on ollut perjantai aamusta asti, kun ukko aloitti silloin kiukuttelun.
Ei kai se mun vika ole, että hommaa koko sukunsa tänne, viimesinä aikoina olla yhdessä...
Niin minä nyt en sitten taas osaa tehdä tällä kertaa mitään... edes siivota oikein, kun en mahdu sohva taakke kuuraamaan, enkä tod. jaksa siirtää sohvaa :(
ja ties mitä muuta... kiukutelkoo... mutta turha ihmetellä, miksi jalat ei aukene hänelle, ja tyhmille yrityksille... ei voisi seksi vähempää kiinnostaa tälläisen kiukuttelun jälkeen.

muista laittaa meille viesti jos lähdet synnyttämään :D

Yhteistyössä