¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Hirmuiset tsempit sinulle EM! :heart: :heart:

nibbler: nyt tosiaan vaan lepoa! oliko mitään hajua, että miksi näin aikasin lähtis syntyyn? toivotaan, että hän malttais siellä masussa pysyä vielä edes muutaman viikon :/

(.) täällä on parin päivän ajan ollu jalkaterät ihan superturvonneet. onneks alkuviikosta on neuvola jos nää tassut ei meinaa asettua.

sompiomikähän se olikaan se lyhenne.. malmska hälso- och sjukvårdsområdet eli suoraan suomennettuna malmin terveys ja sairaanhoitopiiri täällä pietarsaaressa. :)

johanna ei ne oikeen sanonu, mut näytteen ne otti josta ne kattoo oisko tulehdusta, joka aiheuttais nuo supistukset.

mä oon oikeestaan aika ymmälläni. mulla on koko tänä aikana tullu yks ainoo kipee suppari, muut ei oo oikeestaan tuntunu missään paitsi ku sormella kokeilee mahaa niin on kova. mä en oikeen edes tajua mitä tää kaikki tarkottaa. mies koitti multa eilen kysellä kaikkee ja mä vaan ärhentelin sille kun mä en tienny vastauksia. munhan tässä pitäs tietää nää. varsinki ku mä tiesin tämänki jo alusta että aikasena se sieltä ulos tulee.

voi tätä omaa napaa. nyt on pakko terästäytyä, tää itku ei auta yhtikäs mitään. mä sanoin että joku vielä menee pieleen kerta alkuraskaus suju niinku kirjoissa. sitäpaitsi eihän tässä nyt justiin mitään hätää oo, kerta poijalla oli kuulemma iso ja vahva sydän ja oli kasvanukki niin isoks jo :) siellä se kölli ja näytti mulle pitkää nenää et "lällislää mää tuun nyt"

se mitään tuu vielä, mulle ennenkää alle metrin mittaset uhonnu! |O

EM:mälle hyvää matkaa ja tsemppiä! hengessä ollaan mukana ja voikaa hyvin! =) :flower:

Moikka taas kaikille.
Olen viettänyt nyt vähän hiljaiseloa, koska väsymys pukkaaa päälle ja olo on kamala!

Tänään on vielä ihan hirveä päivä, aamu kuuelta lähin ukkelin kanssa töihin toimistolle ja illalla ysiltä pääsen vasta toisesta työpaikasta kotiin :eek:

Lili78 Mulla ainenkin tuntuu auttaneen nuo seaband rannekkeet, ei kyllä ihan kokonaan vie pahaa oloa pois, mutta en kyllä oo joutunut oksentamaankaan, viime yö oli jo paras viikkoon, en ees käynny yökkimässä ilmaa pöntöllä :) yks huono puoli on kyllä et jos pitää 24h putkeen niin mulla käsien iho reagoi vähän tohon muoviin. Menee kyllä ohi sitten kun pitää vähän taukoa. Jos oot näppärä käsistäs niin ei oo varmaan kauheen vaikeet tehä ite. vähä resorii ja joku "nappula".
Täältä siis tilasin :
http://www.sinunapteekki.fi/catalog/product_info.php?products_id=963

Nibbler!! Mistä sun äiti sain noi Alfred j kvackit? Ite oon ettinyt niitä ikuisuuden, ku ois ite kiva kattoo ku olin ihan totaalinen fani pienenä, vois sitte muksun kaa kattoo kans :heart:

Mitäs muuta.. te olitte taas höpöilly niin paljon että piti vähän ottaa muistilappua avuksi, mutta silti unohtuu puolet, jaksuja kaikille pääbsärkyjen ja flunssaoireiden kanssa tappelijoille :hug:

Onnea EM synnärille! :heart:

huomenta

tulipa nukuttua...

heräsin kyl monta kertaa hirveisiin painajaisiin, mut oli ihanaa kun köriläs oli tullut yöllä kotiin ja ottanut kainaloon... olo taas vähän rauhallisemempi..

selkää vihmoo kovasti, vihmo koko yön vaihteeksi... ja yölllä tais tulla kunnon supistuksiakin pari... kun tuntu että koko ala vatsa repee... :D

Mutta minä nukuin... päässä humisee siitä huolimatta... joten kolmen tunnin päästä lähden sitten neuvolaan...
katsotaan mitä käy sen jälkeen.

jenninho ompa pitkä työpäivä. toivottavasti jaksat. anttilasta tais saada niitä alfredeja. ainaki mä oon nähny ilmotuksen jossa oli semmonen boxi ja oisko ollu 25?

en suosittele raskaana kattoo niitä, nimittäin se ku ne vanhemmat kuoli ja se ku korpin nokka oliki keltanen on ihan liian hanat aukasevaa katottavaa :'(

hanta hyvä että sait nukuttua ja ihanaa että sait vielä miehen kainaloon. ehkä koitat ottaa vielä tuplyyrit neuvolan jälkeen, kunhan ensin tuut kertoo kuulumiset :)

(.) aloin suunnittelemaan sairaalakassia, ihan varuilta. tuntuu et tekis jotain konkreettisempaa ku et huilii vaan ja ei tee mitään.

Nibbler Onneksi vauveli saattaa kuitenkin pysyä loppuun asti massussa ja mennä vaikka yliaikaiseksi. Sitä kun ei koskaan tiedä. Mutta muista tosiaan levätä nyt paljon, että kaikki menisi hyvin :heart: Mitä kauemmin saa kasvaa massussa, niin sen parempihan se kuitenkin on =)

HanTa Ihanaa, että köriläs on tullut taas kotiin :heart: Onnea neuvolareissulle =)

Mä nukuin taas eilen liian pitkät päikkärit :headwall: Ja valvoskelin sitten yöllä. Miksi mun aina pitää mennä päikkäreille vaikka joka kerta ne vie sitten yöunet aamuyöstä :kieh:

Mun pitäisi kanssa varmaan sairaalakassia alkaa pakkaamaan. Varsinkin kun mies on jäämässä meidän kanssa perhehuoneeseen niin ei varmaan käy kotona siinä välissä. Mun vanhemmat varmaan tuo sitten käydessään kaukalon ja Nupun kotiutumisvaatteet.

Mitenkähän EM:llä menee :heart: Joko on nyytti kainalossa =)

Vielä allergialääkkeistä. Soitin neuvolaan jossa sanottiin että allergialääkkeet jotka sisältää setiritsiinä voi käyttää; mm. heinix, histec, zyrtec. Mutta kannattaa kuitenkin aina kysyä omalta lääkäriltä asiasta.

Jenniho Googletin ne rannkkeet ja tilasin. Oli aika nopee toimitus, seuraavana päivänä napsahti postilaatikosta perille. Kerran on vasta tarvinnut käyttää, ja auttoihan se.

Flunssa iski ja epäilyt allergianuhasta jäi taustalle. Karmee tauti. Oon ollut kotona keskiviikosta asti. Ei kunnolla kuumetta, ihan tukossa ja välillä ahdistaa henkeä ja jumalaton väsy. Mulla todettiin 13-v. astma joka on ollut kurissa useita vuosia. Nyt tuntuu että tilanne on pahentunut. Eikä muuta kuin avaavaa hakemaan.

Mietin tuota ummetus asiaa kun katsoin vau.fi sivuilta animaatiota raskaudesta. Hyvin vauva ottaa tilansa ja omat sisäelimet menee läjään. Siinä näyttää yksi jos toinen suoli olevan solmussa =)

Sompio Nätti masukuva. Kun olet aikeissa pakkailla sairaalakassia laskettuaika alkaa ilmeisesti olla käsillä? Se varmaan lukee jossain, mutta asiaan on tullu parissa päivässä ihan huikeasti!
Raskaus todettiin verikokeella siksi että minulla on lapsettomuutta 2 vuotta takana ja nyt kun viimein tärppäsi hoitava sairaala ottaa meidät varhaisultraan ja he halusivat varmistaa raskauden verikokeella. Kai ne siitä HCG arvosta jotain sitten päättelee.

Nyt tekisi mieli Hesepullaa. Huoh. Oon kyllä varannut kaappiin spagettikastikeaineet. Taitaa kiusaus viedä voiton :whistle:

Aurinkoista perjantaita! :wave:

Tsemppiä EM synnärille ja nähdään noin viikon päästä.. :)

Nibbler paljon lepoa nyt sit vaan.. toivottavasti poju pysyis masussa vielä jonkin aikaa.. :hug:

HanTalle ja toivova-84lle :hug: toivottvasti ei olis r-myrkytys kyseessä, mutta kyllä ne lääkärit meistä huolen pitää..

Sompio myöhästyneet synttärionnittelut.. :hug: unohdin kokonaan viime kerralla onnitella..

Onnea kaikille jotka menossa neuvolaan.. :)
:hug: kaikille jotka kamppailee flunssan, allergian ym muun kanssa..

Omaa napaa.. eilen kärsitty mielettömästä päänsärystä.. en kyl mitää särkylääkkeitä halunnu ottaa, yritän niitä välttää.. ummetusta taitaa täälläkin olla.. :( ja tää väsymys nostaa taas päätään vaikka alku viikosta oli ihan hyvä olla jo.. huoh.. ehkä tämä tästä..

nyt omanapa... luen myöhemmin teidän jutut ja kommentoin :D

Terkut neukkulasta...

eilisestä poiketen tänään proteeiinia yhden plussan verran pissassa (siis aamunäyte)
ja paineet oli vähän paremmat.
painoa tullut sitten eilisen 800 g lisää (mulla muuten tismalleen samat vaatteet päällä)
turvotus ennallaan, liikkeet ennallaan.

Sydänääniä en jaksanut enään jäädä kuuntelee... kun halusin tän särkevän pääni kanssa kotiin ja nukkumaan.

Jos olo ei radikaalisti muutu, niin paineita tarkkaillaan kotona tiistaihin saakka... silloin seuraava neuvola. muuten soitto polille.

Ummetus oli kyllä niin vihoviimeinen vaiva, että otan kyllä tuota lääkettä jatkossa heti jos vähänkin ummettaa.

Lili Kiitos kehuista :heart: LA on 30.5. että onhan tässä vielä aikaa. Mutta kai sitä pitäisi alkaa pakkaamaan kun ei tiedä jos lähtö tuleekin yllättäen. Mutta mitään merkkejä siihen suuntaan ei vielä kyllä ole =)

TB Kiitos onnitteluista ja jaksuja väsymyksen ja päänsäryn kanssa :hug:

onnea Dodoliinan perheelle :flower: :flower:

mä olin tänään ostoksilla. kävin vaan pikaisesti henkkamaukassa hakees vaatetta joka mahtuis päälle. ja sit tietenki nyt, ku en enää kauaa tartte äitiysvaatetta, ni siellä oli vaikka mitä ihanuuksia!!! :( oli PITKIÄ toppeja joita voi raskauden jälkeen käyttää (niitä menin hakemaanki ku melkeen napa paljaana kulkee) ja pehmeitä, trikoisia olohousuja. ostin tommoset capri-malliset housut. i-ha-nat!!!

vaatekaupan jälkeen kävin prismassa ruokaostoksilla. ja häpyliitoksen seutu on ihan jumissa, ugh.. :snotty:

mieskin toi mulle ihan yllättäen ruusukimpun :heart: rakas pääsi oikein kunnolla yllättämään.

34+5

Onnea EM:lle ja perheelle! :heart: :flower:

HanTa Onneksi eivät oireesi ole pahentunut. Toivottavasti päänsärky alkaa helpottamaan.

Nibbler toivottavasti vauva pysyy vielä jonkin aikaa vatsassa. Lepoa, lepoa ja lepoa. :hug:

Talvis Kävin kans viime viikonloppuna Henkkamaukassa. Ihan kivoja vaatteita siellä oli. Jotain tuli ostettuakin. Tänään kävin ostamassa yhdestä liikkeestä parit äitiyshousut, kun vanhat ei sovi enää kunnolla päälle.

Työpävät on tältä viikolta tehty. Onneks on viikonloppu ja saa levätä. Nyt on aika pirteä olo.
Muuten vointi on hyvä. Maanantaina olis neuvolaan meno iltapäivällä.

Nasuli08 17+1

Onnea Dodoliinalle, Em.lle ja miehelle pikku prinsessasta! :hug: :heart:

Talvis: kyllä mäkin onnistuin sillon keskiviikkona tuhlaamaan HM.n äippävaatteisiin, vaikka en löytänyt mitään, mitä menin etsimään :D Ostin kanssa sellaset mustat caprihousut ja polvipituisen farkkuhameen. Nyt oottelen vaan lämpimämpiä kelejä, jotta pääsen pitämään niitä :)

Meiän kaupungin terveyspalvelut ei toimi. Sain silloin ekassa neuvolassa nimen ja puhelinnumeron ravintoterapeutille, koska haluiaisin keskustella ruokavaliostani (keliakia ja laktoosi-intoleranssi) tai lähinnä siitä, saanko tarpeeksi kaikkea ja mitä pitäisi lisätä, tarviiko lisä vitamiineja, kalkkia tms. No yritin sitten soittaa hänelle soittoaikana, mutta oli koulutuksessa ja jätin soittopyynnön. Seuraavan kerran kun oli soittoaika ajattelin hänen soittavan, mitään ei kuulu ja huomaan vasta iltapäivällä, että soittoaika on mennyt. Soitin sitten numeroon uudestaan ja se meni suoraan keskukseen, sieltä kysyin että milloinkohan voisin odottaa ravintoterapeutin soittoa. Hän ei osannut sanoa, koska toimii eri toimipisteessä. Jätin toisen soittopyynnön ja sanoin että jos ei perjantaihin mennessä soita niin soitan vielä kerran soittoaikana. Aamulla sitten mietin, että en jaksa vaivautua ensi viikolla on neuvola, jossa on lääkärin vastaanotto. Sanon asiasta neuvolatädille ja kysyn lääkäriltä nämä samat, ehkä hänä antaa vaikka lähetteen ravintoterapeutille tms. Vointini on kyllä hyvä, eli ruokavalio toimii, mutta tahtoisin tietää että vauva saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet myös. Ärsyttävää :kieh:

Alley ja Vilpertti 15+3

alley no onpas vaikeaa saada yks ihminen kiinni :eek: saati sit et pääsis edes tapaamaan..

unohdin aiemmin mainita että ostin vadelmanlehtiteetä tänään. :) tekis kovasti mieli maistaa. täytyy varmaan googletella vielä ennen ku maistelee.

Oikein paljon onnea EM:n perheelle :heart: :heart:

Talviksella ihana mies :heart:

Alley Tosi ärsyttävää tuollainen :kieh: Mä kanssa soittelin fysioterapeutille soittoaikana ja jätin viestejä ja vaikka mitä. Lopulta soitin keskukseen ja sanottiin, että hän on koulutuksessa tämän viikon. Ei voi vaihtaa sitä puhelinvastaajan viestiä, että ei ole paikalla :kieh:

Yhteistyössä