¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

HanTa Onko teillä paljon remonttia suunnitelmissa vielä ennen vauvan syntymää? Eihän se ole kiva olla keskeneräisessä kodissa, mutta sillä saisitte ainakin olla kahdestaan viikonlopun. Mies saisi kyllä itse siivota esim. omat pyykkinsä koriin ja muutenkin auttaa :kieh: Olettaako hän, että vauvan synnyttyä hoidat yksin vauvan ja silti on ruoka pöydässä ja siistiä? Toivottavasti se ensi viikonloppu menisi teillä paremmin :hug:
Meillä onneksi mies tekee oikeastaan enemmän kuin minä :ashamed: Meillä on aina ennen ollut perussiistiä, mutta nyt kun ollaan molemmat oltu puolikuntoisia niin kyllä meillä on alkanut villakoiria näkymään. Ja paljon otan esim. ihan lattiaharjalla isoimpia roskia ja imuri kaivetaan harvemmin kaapista. Mutta mä en ole saanut imuroida kertaakaan sen jälkeen kun jäin sairaslomalle, mies on selkänsä kanssa hoitanut imuroinnin ja lattianpesun. Ei kun imuroin mä patjat tässä kerran. Mä puolestani sitten pesen vessat, pyyhin pölyt ja järjestelen tavarat paikoilleen. Meilläkin mies vain siirtää tavarat pöydiltä ja lattialta toiseen paikkaan, mutta mä aina järjestelen ne paikoilleen. Tosin sitä yritän tehdä joka päivä, jotta näyttäisi siistimmältä kuin oikeasti onkaan :D Ja mies laittaa enemmän ruokaa mutta tiskit jää usein mulle. Pyykit hän kyllä pesee ja laittaa narulle, mutta hänen puolestaan kuivat pyykit saa olla telineessä päivätolkulla ja sitä telinettä vaan siirrellään pois tieltä.
Mutta mulla on itseasiassa tosi ihana mies :heart:

Ei siitä synnärillä käynnistä tänään kostunut mitään :ashamed: Verenvuodolle ei löytynyt mitään syytä. Ilmeisesti limakalvolta tai kohdunkaulan pehmenemisestä tms. johtuvaa. Kiinni oli paikat, vaikkakin pehmenneet. Eli ei tässä vielä synnytetä aikoihin :| Jos verenvuoto pysyy samanlaisena pienenä tihkumisena niin ei tarvi mennä uudelleen. Mutta jos tulee vatsakipuja tai vuoto runsastuu, niin uudestaan.
Käytiin ostamassa kauratyyny ja sen kanssa sängyllä jo makasinkin kun tultiin. Vei kyllä hyvin sitä selkäsärkyä pois. Nukahdin itseasiassa siihen kun oli niin hyvä olla :D Yöllä nukuin kyllä huonosti kun kuulostelin liikkeitä jatkuvasti. Ja Nuppu ei liikkunut juurikaan yöllä tai aamulla. Vasta autossa aloitti kunnon möyrinnät. Mutta ultrassa liikkui hyvin ja sydän sykki :heart:

Moikka kaikille!

Pikanen päivitys vaan tännekkin.. (kaamee hässäkkä töissä) Kaikki ok, kovin malttamaton on tää rouva vaan... enään viikko ekaan neuvolaan ja sitä seuraavana päivänä sitten eka ultra..
Jänskättää! :saint: :heart:

Ps. Kyllä noi pahoinvointi rannekkeet on ihanat.. olo on paljon parempi nytten, harmi vaan ettei töissä voi käyttää ku kaikki näkis ne ja kyselis, ei ne oikee asusteilta näytä :LOL:

jenniho viikko vierähtää nopeasti :D ja sit saat paljon paljon tietoa ja vielä enemmän tulee kysymyksiä :D

sompio se mitä ehditään... ja loput sitten synnytyksen jälkeen.
jos ens viikonloppuna saatais vesipistekodinhoitohuoneeseen niin se riittäis mulle ;)
saunaankin olis kiva päästä ajallaan ja kylpemään ammeeseen... mutta niillä ei ole kiirettä.
niin kuin ei pihan kääntämisellä tai keittiölläkään.
ikävä ja ajanpuute tais vaan tehdä meille tepposet... joten pitää yrittää panostaa ens viikonloppuun ;)

nyt on fyysisesti jo tosi hyvä olo tuo pahoinvointi ja päänsärky ylty vielä päivällä, joten soitin jo polille... mutta ne käskivät vaan levätä, kun ei paineet olleet nouseet kovin korkealle...
nyt sain pupellettua baby-porkkanoita pussillisen... oikeen mikään ruoka ei maistu :(
mutta kyllä tää tästä. huomenna neuvola ja torstaina viimeistään polille.

ilmoitus :D

Nyt se tulppa irtos ja kunnolla...
Ei tainnut viimeksi olla oikea tulppa vain harha luulo :)

Soitin polille äsken... ja ne tuumas että lähtö voi olla koska vain :D

jännittää kovasti ja vatsaa on omituisen tuntuinen...

mutta väliaika tietoja tulossa... kun tilanteet muuttuvat ;)
tuskin tänään kuitenkaan mihinkään lähdetään.

Taitaa HanTa lähteä ennen meitä :heart: :heart:
Vaikka kuinka kiire lähtö tulisi, niin meille on ilmoitettava :D Onko sisko valmiudessa?

Täällä meni kaikki oireet ohi iltapäivällä kun kaurapussilla haudoin selkää :/

sompio systeri on töissä... mutta valmis tulemaan... tulee suoraan töistä tänne yöllä (omat avaimet)

hyvä fiilis joksenkin jännittynyt... selkää vihloo ja jomottaa tutustu ;) ja se outo olo masussa ;)
yritän lepäillä kovasti...

kone on koko ajan auki... niin voin heittää viestiä kun tilanne vaatii... nyt kun ukkonenkin meni ohi... niin ei tarvii johtoja miettiä.

*puhaltelee* sompiolle myös lähtölaskentaa

vai että Hantalla tulppa poksahteli :D jännittävää! muistatko ku esim. EM:llä ja Sannyallahan se tais lähtä aika ajois ennen synnytystä ja oliko sitte Suukkiksella ku meni vaa pari päivää!

Sompio voi siis vielä ottaa ihan rennosti. Kyllä se vauva sieltä jossain vaihees kuitenkin putkahtaa :whistle:

(.)
tänään ollu ihan täysin sadepäivä. eli ollaan miehen kans vaa katottu telkkaa ja oltu rauhassa. meiän koiruus oli tosin aamul siel kastroitavana niin on sitte seurailtu vointia ja lepäilty sen seurana.
en muuten suosittele kattomaan leffaa marley&me raskausaikana... kauhee vollaus iski siin lopussa vaikka normisti mulla ei ilmekään värähdä leffois.. :'( :)

täytyy nyt vähä urputtaakin...
mä en vaa jaksa noitten miespuolisten tuttavien kommentteja kun ne näkee mut! aina tää sama kaava; kauhee miten iso maha! kuinka monta tuol oikein on? ainakin 3! koska sulla muka on se la? :kieh: :eek: :kieh: tämmösiä kommentteja sain toki ihan naispuolisilta asiakkailtakin töissä. alkaa olee siis tosi kulunu virsi. |O

Nyt jännätään HanTan puolesta :heart: Ihanaa :heart:
Toivoisitko synnytystä niin, että Köriläs ehtisi mukaan vai onko siskon kanssa meno ok? Sitten vaan jalat ristiin, jos haluat Körilään kanssa viikonloppuna synnyttämään :LOL:

Johanna Juu, rennosti otetaan :D Ennen olen malttanut hyvin ja ajatellut, että kyllä se sinne loppukuuhun menee. Mutta nyt kun on ollut oireita, niin sitä on tullut hieman malttamattomaksi, että jos kuitenkin tulisi aikaisemmin. Ja kun tuli täysiaikaiseksikin, niin mikäs tässä olisi synnyttämään lähteä :D
Koita jaksaa kyselijöitä :hug: Vastaa niille jotain ihan höpöjä LA:sta tai jostain. Tai vaikka että kaksoset tulee. Katso mitä saisit ilmeiksi =)

Oi Hantalla tapahtuu! Puuh, puuh, supistuksia sinne :whistle:

Tänään olisi eka synnytysvalmennus, katsotaan kuinka paniikkiin saan lietsottua itseni :D On jotenkin tullut tämä asia nyt konkreettisemmaksi ja alan tajuta, että mun todella pitää synnyttää. Tähän asti en oo yhtään jännittänyt..

HanTa & Sompio teillähän on jännät paikat! :heart: :flower:

Taas oon kyselemässä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta :D Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu kun parina päivänä vihlonut alapäätä ja nivusia kunnolla? Aivan kummallisia kipuja ovat...

vilmalle täältäkin mukavaa valmenusta!
Kaikille oikein mukavaa ja aurinkoista päivää! :D

Enää viikko ja eka kolmannes takana! Jes! B)

Delfis 11+0 POKS! :heart:

Moikkis!

Täällähän on Hantalla ja Sompiolla jänskää! onnea matkaan!

(.) pahaolo ei ole pahentunut , mutta ei kyllä oo helpottanutkaan.
Ei kyllä läheskään joka päivä tartte oksentaa, mutta etova olo on kokoajan.
Enemmän mua vaivaa väsymys ja paikkojen kolotukset.

Delfismullakin Nivunen on vasemmalta puolelta tosi kipeä ja sattuu kävellessä.

ja rinnat on niin kipeet et paidan kosketuskin sattuu, nukkumaankaan ei pysty ku on niin tottunut nukkumaan mahallaan. En ees muista koska oon viimeks nukkunut hyvin.
Noh kait tää on hyvää totuttelua.
Jee viikko enää ultraan!

Jenninho+ masukki 7+2 :heart:

vilma: mukavaa valmennusta! mulla oli kans sama homma, et sillon alko oikeesti panikoimaan sitä synnyttämistä.. -ja kyllä se vaan vieläkin pelottaa/jännittää.

tänään muuten tasan kuukausi la:n!!!

Delfis: kaikki ihmekipuilut kuuluu asiaan kun lantio alkaa valmistautumaan... mulla saatto tulla yks kaks sellasia tuikkasuja ja sitten yöllä kun kylkeä kääntää niin särkee ikävästi. nyt täs loppuraskaudessa taas tullu nuo liitoskivut esiin :$

(.) tunnin päästä suuntana ois neukkula :) -eli nyt laittautumaan ja juomaan vettä ni näytteenanto onnistuu :D

huomenta leidit :)

jännitystä ilmassa meiän pisimmälle ehtineellä :heart:

johanna niin tuttua.. ja ärsyttää joka päivä enemmän ja enemmän... multa on jotkut tuntemattomat kysynyt että kuin monta tulee. se ei ärsytä mut tutut ku tietää et on yks vauva masussa ni niiden huomauttelu ei kyl oloa ylennä.

eilen sain koulukavereilta kyl ihan mukavia kommentteja, yritän ajatella niitä nyt vaan etten hermostu turhaan ennen neuvolaa, paineet kuiteski katossa :D tällaisia mm
"koskas se la olikaan? ..ootko voinu hyvin? ..hyvältä ainakin näytät, et oo turvoksis tai mitään"
"saaks kysyy paljon sul on tullu painoa? (about 16kg) ..ei sust kyl yhtään sitä huomaa, kasvotki pysyny kapeina"
"oo ku ihanan sileä iho sun mahassa on! eikä yhtään arpea!! niin ihana masu!"

:saint:

jenninho mullaki oli alus monta viikkoa rinnat kipeät. suihkussa sattui ja nukahtaminen oli vaikeaa ku särki ja kutisi. mut se meni ohi. varmasti sinullakin :heart:

35+2

Vilma Mulla taas on käynyt toisin päin, että mitä lähemmäs synnytys tulee niin sitä rennommin sen otan. Tosin kävin pelkopolilla ja olen asiaa parin ystävän kanssa työstänyt tosi paljon. Mutta nyt sitä vain ajattelee, että mä olen tehnyt sen mitä voin ja loppu on sitten kätilöiden käsissä. Pakko se Nuppu on sieltä punnertaa pihalle, tuli mitä tuli. Ja meillä kun on noita muuttuvia tekijöitä ollut niin paljon (kestääkö miehen selkä tulla vai kenet otan tukihenkilöksi, millä mennään yms.) niin jotenkin jännittää kaikki muu enemmän siinä touhussa kuin tuo itse synnytys :D

HanTa Menin kuuden aikaan takaisin nukkumaan ja muutamia supistuksia on tullut. Tosin vain mahan kovettumista (harjoitussupistuksia) joihin kyllä liittyy taas tuo selkäsärky. Että voihan ne oireilla taas tuolla selässä minun supistukset =) Mutta tänään taidan mennä puutarhahommiin niin katsellaan saanko illaksi aikaiseksi enemmän jomottelua :D

Delfis Voivat tosiaan olla liitoskipuja kun lantio venyy ja paukkuu synnytystä varten. Ja ne voivat olla ilahduttamassa sinua loppuun asti :D Mutta mulla oli alussa tosi kovaa selkäsärkyä ja issiastyyppistä kipua. Ja sekin mulla oireili tuolla nivusissa kun se kipu säteili nilkkaan asti ja nivusiin ja ihan joka paikkaan :| Se helpotti fysioterapian jumppaohjeilla ja akupunktiolla. Mutta liitoskipuihin ei oikein reseptiä ole :/

Jenninho Mulla oli kanssa alussa rinnat tosi arat. Ja se arkuus on tässä loppuraskaudessa palannut. Ei voinut suihkussakaan käydä muuten kuin ottamalla käsillä suihku vastaan. Ei voinut seistä suoraan suihkun alla kun rintoihin sattui niin vietävästi. Ja saunatakki pesun jäljiltä oli niin karkea, että ei voinut kuvitellakaan sitä pitävänsä päällä :|

Johannakin on jo tosi pitkällä :heart:

Soitin äsken Kelaan ja eivät muka ole saaneet palkanlaskijan lähettämiä palkkatietoja :kieh:
Palkanlaskija on lähettänyt ne jo 1½ kk sitten. Mutta laittaa ne tänään uudestaan.
Eli kannatti alkaa pikkuhiljaa kyselemään perään.

delfis oisko liitoskipuja???
inhottavia mutta vaarattomia... muista neuvolassa kuitenkin mainita... ja jos oikein huolettaa soita neuvolaan.

sompio kuulostaa samalta kuin täällä... kivuliammaat supparit jotka koskee tonne alamasuun / alapäähän tulee yleensä rasituksessa...
kävin tossa kaupassa äsken tassutellen... niin sainkin sitten niitä aikaiseksi :D

talvis toivottavasti sunkin paineet alkais tasaantumaan...
täällä ala paine ollut 60 tänään ja eilen... taisi johtua siitä kovasta päänsärystä... joka taisi olla migreeni jonka takia ne paineet oli koholla... koska pääkin tuntuu hyvältä... eilisen jälkeen.

jenninho kyllä se olo siitä joskus tasaantuu.

johanna eli laskettu alkaa olemaan ihan ovella :D ja vauvakin melkein sylissä ;)

Kiitos vielä vastauksista! Voihan ne niitä liitoskipuja olla. Häpyluukin on päältä kokeiltuna arka... Kiva jos niistä saa sitten koko raskauden kärsiä. Yritin soitella neuvolaan, mutta en päässyt läpi ja puh.aika oli ja meni. :kieh:

Yhteistyössä