¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Ja sen tosiaan päätin tuossa valmennuksessa, että en päätä mitään ennen kuin tilanne on käsillä :D Asiat etenee painollaan ja me mennään mukana :)

EM, voin vain kuvitella mille tuntuu katsoa vauvaa joka on toisaalta niin tuttu, mutta kuitenkin ihan uusi tyyppi :heart:

iltoja

tosiaan EM vielä kerran onnea :heart: tuuthan sitten kertomaan tännekin, miltä se tuntuu olla äiti.. kunhan ensin saatte tutustuttua rauhassa toisiinne :heart:

kivan kuulosia aiheita ollu perhevalmennuksessa olleilla (Talvis ja Vilma ainakin)

(.) eilen illalla oli piitkästä aikaa päänsärkyä ja sama toistuu tänään :/ ei sillain satu, mutta sellasta pientä ja toisesta silmästä valuu vettä herkästi. höh. ja väsyttää.

Hienoa, että on ollut hyviä valmennuksia :heart: Ja ei tosiaan kannata liikaa suunnitella sitä synnytystä etukäteen että miten sen haluaisi menevän ja mitä troppia otettavan. Kun ei se varmastikaan mene niinkuin itse haluaa :/

Voi Nibbler :hug: Nyt tosiaan vain lepoa ja lepoa ja lepoa :attn:

EM.lle onnea vielä ja neidille terveisiä :hug:

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista, meitä onkin ollu tänään monta joilla on ollut neuvola.

Nibblerille voimia, jotta vauva pysyisi vielä masussa. Onneksi pahin meni kuitenkin ohi, vaikka osastolle jouduittekin.

Vauvan vaatteista vielä, kävimme miehen kanssa tässä illalla toisessa prismassa, mistä tajusin etsiä alennus tangon. Olen aiemmin ostanut vain itselleni vaatteita alennus tangoista. Siellä oli sellainen fleecehaalari, puolella hintaa, mihin ihastuin mutta päätin että jos on vielä viikonloppuna niin ostan sitten sen. Nythän on paljon alennuksessa näitä syksy/talvivauvalle sopivia vaatteita. Ja eri kaupoissa on aivan eri valikoimat.

nyt nukkumaan tai ainakin yrittämään...

masussa vihloo... mutta rauhoittaa kummasti, kun sisko on täällä :D Se linnouttautui tuonne makkariini, ja itse tähän sohvalle... missä mun on parempi nukkua.
En jaksanut alkaa tekee sille huonetta muksun huoneeseen jossa on pari telinettä pyykkiä kuivumassa...

katsotaanhan taas aamulla lisää :D

kauniita unia rakkaiden kuvia kaikille :D

Huomenta! Mites mammat ovat nukkuneet?

Mulla on nyt ekaa kertaa sellainen olo, että mä en jaksa olla raskaana :/ Eilisten pihatöiden seurauksena ei yhtään supistusta, mutta koko lantion seutu on kuin tulessa. Häpyliitokset on kipeämmät ja koko alaselkää särkee :( Ja niskatkin jostain syytä jumissa. Ei meinaan löytää hyvää asentoa makuullaan, mutta ei tässäkään pysty kauaa istumaan.

Mutta eiköhän se tästä =)

kiitos ihanista sanoista :hug:

ois se ihana saada tää kone sängylle, tai telkkari. mutta mutta televisio on seinässä kii ja johot seinän sisällä ja tää kone ei oo läppäri :( mies on kyllä mankunu että hankittais kans läppäri, mut eräästä syystä mä kieltäydyn siitä. ehkä mä saisin äitin koneen lainaan jos pyytäisin.

porukka on käyny jo valmennuksissa :) meillä ne alkaa vasta enskuun alussa.

hyvin nukuttu täällä ainakin.. nukuin jopa pari tuntia pidempään ku eilen ilmaantunut päänsärky ei mennykään yön aikana ohi.. mieskin hieroi eilen mun hartioita, niskaa ja päätä, se helpotti kyllä että sai unen päästä kiinni.

nyt on pyykkikone surraamassa, ja hiivaa jääkaapissa että saan viimein niitä pullia leivottua :D

voisilmäpullista kysymys! kun siihen päälle tekee sen voisilmän, ni voiko siinä käyttää margariinia vai pitääkö olla ihan voita. maistuuko se margariini miltään :/ en oo siis aiemmin tämmösiä tehny, ihan normaalei pullii vaan. nyt haluaisin tehdä noista kokonaan laktoosittomia (vierasvaraksi siis) ja mul ei oo laktoositont voita :kieh:

heips. Täällä sompio ja hanta jänskäilee viel. Kyllä ne teijän pikkuset pian tulee :)
Nibbler nyt sänkyy ja jalat ristii että pikkumies pysyy sisällä vielä ainaki hetken. Kova kiire sillä on äidin syliin ainakin. :)

Täällä innostuttii kestoviapoista! Kauheesti oo haalinu linkkejä ja kaavoja niille netistä että saan laitettua ihmisille jotka lupaili meille niit ommella ku itte oon NIIN huono tekeen niit. Ketkäs muute suunnittelee kestoilua?

Moikka!

ElinaMarialle onnittelut tytöstä! :heart:

Talvis Ite oon ainakin käyttänyt margariinia ja hyviä pullia on tullut! :D

Mulla oli tänään neuvola..Oli ihanaa kuulla sydänäänet! :heart: kun en vieläkään vauvan liikkeitä tunne.. Muutenkin kaikki oli hyvin! :) Kaks viikkoo vielä rakenneultraan..

Kia 18+2

Kialle onnea sydänäänten kuulemisesta :heart: Kyllä se on ihanaa vieläkin kuunnella, vaikka liikkeet tuntuu säännöllisesti.

BB Me ei kestoilla :ashamed: Ei vain jotenkin kiinnosta, huvita ja jaksa :(

Huomenna ajattelin leipoa pullaa ja voisinkin tosiaan tehdä voisilmäpullia :p Tänään sulatan pakastimen illalla kun hieman viilenee ja sitten saa sinne alkaa leipomaan valmiiksi hieman tarjottavaa.

Olo on kuin olisi viime yönä synnyttänyt :/ Tai siis enhän mä tiedä miltä se tuntuu, mutta alapää on niin hellänä, että hyvä kun pystyy vessassakäynnin jälkeen pyyhkimään. Istuallaan ei kovin kauaa huvita olla. Mutta ei supistele, selkää kyllä jomottaa :kieh:

huomenta...

vauva pyörii ja supistusoloa ei ole...

Oltiin päivällä pari tuntia kaupungilla kamulin kanssa, ja käytiin lounastamassa... kotiin tultua oli niin väsy, että otin liki parin tunnin päikkylit... nyt yritän tässä heräillä uudelleen tähän päivään :D

Pitäsköhän täälläkin leipoa :D
Kun kaikki muutkin niin tekee...

bb mekään emme kestoile... olen mielestäni sitä mieltä, että itse vauvassa on tarpeeksi opettelua ja harjoittelua näin alkuun... ja pyykkiä on varmasti muutenkin ihan mukavasti ilman kestoilua.
Mutta ken kestoilee niin nostan hattua...

kiia :heart: äänistä onnea :D yhdyn sompioon äänet on joka kerta yhtä ihana kuulla...

talvis muista levätä kunnolla :D

bb täällä yks kestoihin täysin hurahtanut :D

pullat tuli leivottua ja nam!! hyviä =) laitoin sitten puoleen satsiin voisilmän vähälaktoosisesta voista, ja toiseen puoleen ihan vain raesokeria. en viitsinyt kokeilla sen margariinin kanssa :/ ensi kerralla sitten!!

BB: Täällä myös on ajatuksena kestoilu. aion kyllä ostaa kertakäyttö vaippojakin, mutta ainakin kotona ollessa kestoillaan. Lähipiirissä on pari äippää, jotka on kestoillu ja oon molemmile sanonut tulevani opettelemaan ja kysymään tyhmiä kysymyksiä :)

Olin tänään tampereella asiakaskäynnillä ja kotiin tullessa kävin Ideaparkissa katselemassa. Mielestäni valikoima kaupoissa ei ollut niin hyvä kuin muualla, mutta ainahan sitä jotain ostettavaa löytää :D Parasta oli HM.n kassa, joka myöskin oli raskaana. Oli ihana asioida paikassa, missä henkilökunta ymmärsi omat fiilikset ja pystyi vaihtamaan muutaman sanan. Niin ja Vilpertti sai varastoonsa yhdet samettihousut, missä on nallenkuva lahkeessa :) Pitäisi minunkin laittaa tänne jossain vaiheessa masukuva päivitystä, mutta kun tuo mies on niin laiska ottamaan kuvia vaikka olen pyytänyt... Täytyy painostaa enemmän ;)

Alley ja Vilpertti 16+1

Juu, siellä takana =)

Tokmannillakin on ihania vaatteita, mutta ei ikinä mikään alennuksessa :kieh:

Ja huomasin ihan tässä vasta pari viikkoa sitten sen Jesper Juniorin, vai mikä liike siellä lähellä Euromarketia on. Siellä oli kanssa tosi kivoja vaatteita ihan edullisesti :D

HanTa Olenko muistanut sanoa, että löysin muuten autoon ne häikäisysuojat ja niissä on Nalle Puhit :heart:

Kia, sydänäänet on ihanat, onnea :heart:

Vaipoista, meillä käytetään varmaan molempia. Kestoja haluan käyttää mahd.paljon, mutta ostetaan niitä osittain maatuvia vaippoja varalle :) Kestoilu kiinnostaa kovasti, ajattelin paneutua sitten niiden tekemiseen ja hankkimiseen enemmän kun pääsen lomalle (reilu kymmenen päivää enää!!!!!!) :)

Voi arvatkaa ahdistiko äsken! ostin kirpparilta sovittamatta hennesin joustavan hameen, ihan omaa kokoani niin ARVATKAA PRRRRKLL JÄIKÖ SE TUOHON REISIIN JUMIIN :LOL: Voi voi. Huomista neuvolan punnitusta odotellessa..

tahtoo kans ideaparkkii käymään... :D

pitääkin ottaa ens kerralla aikaa kun lähdetään nokialle mummoloimaan :D

sompio nyt kerroit...
Mikä on olo???
vähän kiristää ja puristaa sekä painaa... mutta muuten hyvä... ei satu

Vilma No jos joskus siihen hameeseen mahtuisit :heart:

HanTa Kipuja ja kolotuksia on, mutta ei mitään mikä viittaisi synnytykseen. Eli kesäkuulle varmaan mennään näin :D Ja onhan mulla LA:n aikaa hurjat 17 pv, joten ei tässä vielä kiire sen puoleen =)

talvis ja alley mä kans hurahtanut aivan täysin kiitän siitä kyllä suuresti suukkista kun ilman häntä varmaa en edes ois moista aatellu. :) Se jotenki tuntuu vaan niin paljon kivemmalta ku kertakäyttövaipat ja vauvalleki mukavaa :)

Tänään iski eka itkuraivarikohtaus. Yritin kiskoa koon 36 farkkuja (äitiys) jalkaan ku oli ohuet pitkät kalsarit alla niin en meinannu millää saada jalkaan ja mieski tuli auttaa ja hoki et "ei kultä hätää" ja sit ku ne oli jalassa niin ne ei ollu yhtää mukavat vaan kiristi ihan pirusti. Ennen raskautta siis vaatekoko xs/34 niin jotenkin se vaan järkytti ja otti niin koville ku ei menny ne kokoa 36 farkut jalkaan ja ne ei ole kun mulla hetken ollu. ITkin ja paruin housut puol tangossa kuinka olen paisunu ku pullataikina ja epäseksikäs ja vaikka mitä. ITkin oikeesti ihan hysteerisesti. Mies oli kyllä sit ihana ku sanoi että "voi kulta, kun se jothuu ihan siitä että oot raskaana. SE on parempi että vähän saat painoa kun oot aina ollu niin laiha. Vauvaki tykkää siitä". Nyt illalla lupas että voidaan mennä ostaa mulle uudet housut huomenna jos haluan. :D Onko muilla tullut välillä epätoivoinen olo oman vartalon niinkin rajun muuttumisen takia? vaikka kuitenkin tiedostaa että tottakai sen mahan kuuluu kasvaa ja kilojen tulla...

BB Jaksuja kilojen kanssa :hug: Osaksi on varmaan ihan turvotusta, mikä lähtee sitten synnytyksen jälkeen pois =)
Mä en ole ikinä ollut mikään ihan laiha, normaalipainoinen kylläkin. Mutta vuosi ennen raskautta mä lihoin äkisti 20 kg, josta ehdin 5 kg saada pois ennen plussaamista. Ja silloin oli kyllä jonkinlainen kriisi, kun paisui kun pullataikina. Tosin sille oli syy (sairaus), mutta se otti koville kun teki vaikka mitä ja kilot ei tippunut :( Nyt raskausaikana ei ole ollut kilot onneksi iso ongelma, kun tähän mennessä tullut n. 9 kg lisää ja kun on tosiaan jo ennestään ylimääräistä, niin se vaatekoko on ollut isompi jo pidemmän aikaa :| Toivon, että imetys ja pitkät vaunulenkit veisi multa reilusti kiloja pois.

Mä täällä taas kukun. En saanut taaskaan unta vessareissun jälkeen ja sitten tuli nälkä :p

Mulla alkaa vasta nyt kilot häiritä. Oon ihan alipainon ja normaalipainon rajoissa ollut aina, joten sinänsä ei ole hätää kilojen kertymisen kanssa (nyt tullut laskutavasta riippuen 3-6 kg, saa nähdä mitä neuvola sanoo tänään), mutta tuntuu että se kaikki on tullut reisiin ja tottakai mahaan :D Ja kyllä musta mun naama on pyöristynyt :LOL: Mutta aika aikaansa kutakin.. Ootan kuin hullu puuroa reippaita vauvunulekkejä :D

Täällä ei oikeastaan vielä kilot häiritse. Tasaseen tahtiin niitä tulee, mutta pahin ahdistus oli ennen kuin tein raskaustestin. Vuoden alussa tuli yht'äkkiä 2-3 kiloa lisää painoa ja ahdisti se lukema mitä vaaka näytti sen jälkeen. Olen aina ollut todella hoikka vaikka vaaka on näyttänyt enemmän kuin kavereilla, jotka käyttivät samankokoisia vaatteita. Sitten sain keliakia diagnoosin ja parissa vuodessa tuli 5-7, kun kaikki ravintoaineet imeytyivätkin suolistosta eikä menneet suoraan läpi. Mutta tuosta alkuraskauden painonnoususta ei ole tullut lisää kuin kilo. Täällä odotetaan myös vaunulenkkejä koiran kanssa ja sitä ennen äippä lomaa, jotta pääsee touhuumaan kotona ja kävelyille päivälläkin.

Yhteistyössä